Inhoud blog
  • Stoppen met roken? Minderen met roken :-)
  • bezoekers
  • mijn vogeltjes
  • vier seizoenen zijn zo voorbij gegaan
  • Courgetterecept
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    de_vier_seizoenen

    09-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stoppen met roken? Minderen met roken :-)
    Hoi hoi allemaal,

    ik ben geminderd met het roken....stoppen kan ik momenteel nog niet, die stinkstok van mij is nog steeds belangrijk in mijn leven, maar niet meer zo dwangmatig.

    Gek he? Ik verstokte rookster, ik kon niet zonder sigaret, en nu....tel ik elke dag hoeveel sigaretten er mij resten in mijn pakje om de dag nadien te trachten er minstens één meer over te houden, en ik zit aan....14 sigaretten! Van het niet toekomen met één pakje op 14 sigaretten!

    Hoe heb ik dat gedaan?

    Alles is opnieuw geschilderd in huis, ik rookte enkel in de living en keuken, dus onze slaapkamer bleef rookvrij hoor! Maar, het opnieuw schilderen vroeg van mij veel energie...beetje krammakelijke persoon hier, lol...En dus besloot ik dat wij, want er is nog een roker in mijn huishouden, buiten zouden gaan roken, of in het slechtste geval, als het té koud is, onder de dampkap.

    Ik heb éénmaal onder de dampkap staan paffen....niemand rook dat ik daar had gerookt, dus mocht het deze winter steen en been vriezen weet ik dat het kan.

    Vroeger, was ik bezig met allerhande zaken, af en toe stak ik een sigaret op, om die dan soms in de ene of andere asbak neer te leggen en verder te doen met wat ik deed, soms moest ik zelfs gaan zoeken naar in welke asbak ik mijn sigaret had gelegd....Stom is dat. Nu, moet ik echt naar buiten gaan, en daar gaan genieten van mijn stinkstok, en soms denk ik, ach...waarom moet ik nu stoppen met hetgeen waar ik mee bezig ben om die stomme sigaret aan te steken?

    Ik merk ook wel dat de lucht in  huis zuiverder is geworden, en dat, als ik in contact kom met andere rokers, die wel binnenshuis roken, de geur veel meer  penetrant is...

    Op hoop van zegen dus, voor mijzelf, moet ik het roken niet opgeven, en mag ik gerust eindigen met een vijftal genotssigaretten, al zijn het er tien! Dan kan de staat niet meer genieten van mijn genot, lol!

    09-10-2009 om 23:33 geschreven door genieter  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 05/10-11/10 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 25/02-02/03 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 12/11-18/11 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Foto

    Laatste commentaren


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs