Inhoud blog
  • Stoppen met roken? Minderen met roken :-)
  • bezoekers
  • mijn vogeltjes
  • vier seizoenen zijn zo voorbij gegaan
  • Courgetterecept
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    de_vier_seizoenen

    03-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bezoekers
    Hoi bezoekers,

    het zou leuk zijn als jullie een berichtje zouden achterlaten! Of het nu negatief of positief zou zijn, speelt helemaal géén rol, je mag mijn blog slecht vinden, of goed, maar voor mij zijn jullie allemaal onbekende lezers...in zich, géén probleem...maar ik weet niet of jullie het leuk vinden om hier te komen lezen of niet...Dat is mijn probleem natuurlijk.
    Dus, had ik graag één of ander reactie...
    Positief of negatief, zodat ik weet dat ik moet verder gaan, of er gewoon de brui aan geven, in de zin van misschien géén recepten meer, of géén verslagen meer, of géén van beiden meer en dus de blog opgeven ... of wat willen jullie graag meer weten?

    Ik vind het bloggen wel leuk hoor, al is het met één jaar vertraging...

    groetjes...

    genieter

    03-08-2009 om 00:12 geschreven door genieter  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mijn vogeltjes
    Ik heb zebravinken, die me altijd weer voor een heleboel raadsels stellen.
    Verleden jaar heb ik enkele zebravinken bijgekocht omdat het aantal mannetjes en vrouwtjes niet meer klopte.
    Er was één nestje gemaakt, en zowaar daar hoor ik een vreemd geluid in het hok, en ja hoor na verloop van tijd zie ik een jongsken rondvliegen, eerlijk gezegd zag ik het pas toen ik héél veel gefladder hoorde toen ik het eten ging bijvullen.
    Maar...onachtzaamheid van mijn kant waarschijnlijk, ik was een beetje 'bluts' of ongevoelig voor al wat rond mij heen aan de gang was, na het overlijden van mijn vader...ineens miste ik een paar vogels...
    Het kot was niet blijven open staan, hoe konden ze onstnappen, ik weet het niet...
    Eén jaar later zie ik ineens een vermist vogeltje...dood...in een nestbakje...gelukkig kunnen we eraan om het te verwijderen.
    Waarschijnlijk is het jongsken ook in hetzelfde nestbakje 'verdwenen'.

    Dit jaar....
    Ongelooflijk maar waar, een explosie in mijn volière!
    Er bleken uiteindelijk maar een paar vrouwtjes in het hok te zitten, en ik kocht op een markt een paar popjes bij, om de mannetjes niet helemaal te laten oorlogvoeren om het éne popje dat was overgebleven. Het aantal vogeltjes was weer evenredig.
    Wist ik veel dat het éne koppeltje deftig aan het broeden was...zowaar vier jongskens!

    Door de nieuwe vogeltjes werden ook nieuwe koppeltjes gevormd, en dat maakt dat het aantal zebravinken nu ook op 14 staat, een paar jongskens hebben kleur bekend, de mannetjes hebben oranje wangen, dus dat was even spannend, tot hiertoe kan ik zeggen dat de stand 7/7 is...
    Misschien gaan er nog twee jongskens kleur bekennen, en mannetjes zijn....we zullen wel zien wat het geeft, mijn man heeft me beloofd een grotere volière te maken....zodat al mijn zebravinken véél plaats gaan krijgen, ik hoop dat het er ooit van komt

    Ik moet zien dat ik eens foto's kan nemen van al die vogeltjes, het is grappig om hen bezig te zin....vanuit de eetkamer, kijk ik recht op het hok, en soms schiet ik gewoon in de lach, omdat de ene vogel wat nestmateriaal gaat stelen bij de andere!

    02-08-2009 om 23:57 geschreven door genieter  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 05/10-11/10 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 25/02-02/03 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 12/11-18/11 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Foto

    Laatste commentaren


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs