Categorieën
  • 1 Bepijlde Luxenburg (2)
  • 114 cols in Frankrijk (1)
  • 2 Bepijlde Luik (10)
  • 3 Bepijlde Namen (7)
  • 4 Bepijl. Henegouwen (1)
  • 5 Bepijl. W. Vlaand. (10)
  • 500 cols Italie Zwitserland enz. (1)
  • 6 Bepijl.O. Vlaand. (4)
  • 7 Bepijlde Antwerpen (6)
  • 8 Bepijlde Limburg (9)
  • 9 Bepijlde Frankrijk (6)
  • alle vakantie ritten (6)
  • ALPEN (2)
  • ANDORRA (1)
  • Bepijlde Nederland (1)
  • CORSICA (1)
  • DENEMARKEN (1)
  • DOLLEMIETEN (1)
  • DUITSLAND (1)
  • FRANKRIJK (1)
  • GRAET BRITTEAN (1)
  • Hallo (1)
  • HONGARIJEN (1)
  • IERLAND (1)
  • ITALIE (1)
  • KROATIE (1)
  • MOEZEL (6)
  • NEDERLAND (1)
  • NOORWEGEN (1)
  • NORMANDIE (1)
  • OOSTENRIJK (1)
  • POLEN (1)
  • PORTUGAL (1)
  • RUSLAND (1)
  • SAUERLAND (1)
  • SCHOTLAND (1)
  • SPANJE (1)
  • VOGEZEN (1)
  • ZEELAND (1)
  • zelf verb. Chadow (1)
  • Zelfgemaakte ritten (25)
  • ZWARTEWOUD (1)
  • ZWITSERLAND (1)
  • Nieuw foto's vakantie Kroatie 2013
    links
  • De funriders de moto toering club uit Lille
  • mijn 2de blog over uitzonderlijk vervoer
  • foto album reis 2008 Oostenrijk
  • foto album reis 2009 Grenoble
  • foto album reis 2010 Gardameer
  • foto album reis 2011 zwartewoud
  • foto album reis 2012 Schotland
    Blog als favoriet !
    Gastenboek
  • Mijn blog
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • moto liefhebbers
  • link/artikel toevoegen
  • thx!

    Zit er iets in u kopke ! hier onder zit een knopke!

    GARMIN EN GRATIS MOTO RITTEN
    Ritten staan onderaan tekst in bijlagen
    ook u ritten kunnen op deze site staan gewoon even doormailen.
    02-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vakantie 2012 schotland

    vakantie 2012 was Schotland                                                                                   ( Gps bestanden van deze ritten onderaan deze tekst )

     

    Anders dan  andere jaren zijn we nu met  7 mensen, allemaal  uit ons clubje de funriders uit Lille.

    Het vertrek was op zijn Belgie's ! juist met regen dus. Op 10 Juni 2012 rond 13 uur zijn we vertrokken in Lille met 167 km te doen tot aan  IJmuiden ( NL ) waar we voor 17.30 u moesten inschepen.

    via de vele snelwegen viel de regen nog wel mee.  aan de A12 de snelweg even  verlaten waar ik op de kaart een klein kronkel baantje had gezien ( kerkweg ) wat zeer mooi was maar in het weekend niet word gepresseerd om er te rijden ! er zijn veel huisjes  naast het slingerbaantje en veel bootjes ! toch zeer mooi stukje waar we ook onze eerste drink hebben genomen. Net voor Schiphol  moesten we terug de snelweg op maar daar begon mijn gps rare dingen te zeggen en rechte lijnen aan te geven waar geen straten waren ? wat een geluk dat ik de ritten ook aan andere had door gegeven, en zo kon Jan ons op het juiste spoor zetten. met als gevolg net op tijd aan de boot ! meer moest dat niet zijn hé !



    eerste drink in Nederland
    Het inschepen nam wat tijd in beslag daar onze nummerplaten niet direct klopte met onze namen, maar alles kwam goed. We stonden nog geen 5 minuten naast de boot Princess  Seaways of  5 man mochten al aan boord ! ik en mijn vrouwtje moesten wachten ? wie weet waarop want 30 minuten later mochten wij ook aan boord en stonden  mooi naast onze vrienden die al wel hun motor hadden vast gemaakt. De klim naar de kamer is een hele klim tot dek 9 ! na wat gezoek vinden we onze kamer die best klein bleek te zijn voor 2 personen, wat moest dan die 4 persoon kamer zijn ? snel even douchen en op verkenning, tijdens het douchen voelde ik dat we al vertrokken waren en in zo een kleine douche kan je best op het wc pot gaan zitten ! ja die staat net onder de douche kop ! Het eten in het 7 seas restaurant was zeer uitgebreid en zeer lekker.

    dag 2 : Na een redelijke nacht, zijn we gaan ontbijten, wat weer zeer uitgebreid was en dan was het wachten tot een vriendelijke stem ons vertelde dat we ons naar beneden mochten begeven, wat een hele afdaling was van dek 9 naar min 4 ! Alle moto's stonden nog recht ! en snel waren we klaar voor het grote avontuur, links rijden enz. Het uitschepen duurt wel wat met de douane die iedereen hun paspoort wou zien, als motard ben je wel even op zoek !

    En wij zijn vertrokken, in de regen naar onze eerste rotonde die best mee viel als je geen Gps moet volgen en zien of iedereen wel mee over kan plus het verkeer zelf in de mot houden ! ze komen ook van rechts hé. Je mag je zo goed mogelijk voorbereiden thuis op google earth om situaties in te kunnen schatten maar je ziet niks van wat je thuis had gepland ! één ding wist ik heel goed ik moest voorbij het vliegveld van Newcastle, en dat staat goed aangegeven. Na een klein uurtje rijden in de regen waren we aan de schotse grens, waar niet veel te zien is buiten een grote rots met Schotland op en een doedelzak speler die er 166 dagen staat ! Na enkele foto's zijn we de A6088 op gegaan richting Bonchester bridge / Hawick, deze A wegen waar je 112 km mag doen zijn smal en dalen redelijk stijl, ook de voortdurende regen komt redelijk snel naar beneden en vormt beneden enorme plassen ! stapvoets verder rijden is de boodschap en hopen dat een auto dit ook doet ! Na vele kilometers verder was ik even verstrooid en had een grote plas niet gezien of net op het laatst ! remmen mag je dan zeker niet meer doen ! dus vol er door dan maar, het water spoot echt tot onder mij integraal helm en liep zo langs de binnenkant van mijn regenpak in mijn botten !!

    ook Nicole die achter mij reed heeft dezelfde ervaring mee gemaakt. Aan het Tallareservoir zijn we een stukje naar beneden gereden waar we net in een rivier reden zo spoelde het water naar beneden, wel was het daar waar iedereen zei van amai hier is het zeer mooi. Later is het dan toch gestopt met regennen en hebben we een bezoekje gebracht aan Falkirk wheel, hier gaan bootjes in een soort bakken en deze draaien dan rond om zo beneden verder te gaan ! was mooi om zien. Rond 17.30 u komen we aan ons eerste B&B in Calander, het Delgair house waar ik al 2 keer was voorbij gereden omdat het wat achter in licht. Op mijn pc thuis zag het er net wat beter uit maar als je nat en kauw hebt is alles goed. Avond eten kon niet maar er was een Chinees in de straat en die heeft echt moeite gedaan om onze eetlust te bedaren.

    Dag 3:

    Ontbijt was zo goed als niks maar het was maar een klein beetje aan het regenen buiten ! ( uiteindelijk is het heel de dag droog gebleven. ) Oké het eerste stuk vandaag is over de Dukes pass en Queen Elisabeth forest park wat zeer mooi is rond dat meer daar. Ik had thuis voorzien om links naar Finglas dam te gaan maar je moest nog een heel eind lopen en we hebben besloten dit niet te doen met onze motopakken. De A84  terug links op om iets verder terug links te gaan ! zeer klein baantje brengt ons voorbij een wei landschap met een meer en bergen en paarden !

    Zeer mooie plek !

     Verder op onze rit zijn we ook aan het Caladonian canal of  Netune staircase gestopt, hier gaan plezier bootjes in 8 sluizen die achter elkaar liggen om zo naar boven te versassen. sas tijd ongeveer 1.30 u tot boven ! Aan loch Clunie tanken wij aan een pomp met één pomp waar de bediende iedereen tankt om dan later met iedereen binnen af te rekenen ? goed geheugen ?  buiten stond een bankje waar een dame zat te roken en opstond om naar de toilet te gaan en haar sigaretten even liet liggen,ook Nicole gaat op dat bankje een sigaretje roken om dan nog een versnapering te neemt in het winkeltje. Enkele kilometers verder gaan we links naar het pontje dat het eiland off Skye verbind, echt zeer mooi baantje en je passeer daar ook de stranden van Bernera ? echt een zeer mooi strand. op het einde van het baantje moet je nogal steil naar beneden voor het pontje. Iedereen aan boord van het gamel bootje vraag ik of er iets moet betaald worden ? ja geeft 40 pond voor iedereen ! deze heeft beslist zijn dag goed gemaakt.  Terug keren was ook geen optie ! als we net vertrokken waren riep onze Ludo naar Nicole, ben jij niks vergeten medam ? Nicole denkt na en zegt nee Ludo ik zou niet weten wat ! U sigaretten daar straks aan het tankstation, goed dat ik ze heb mee genomen hé of ge kon nog niet smoren ! Nicole gaat in haar zak en haalt daar haar sigaretten uit ? Miljaar van wie zijn deze dan ? van dat mevrouw 'tje daar aan het tankstation zeker ? zo zou je nog worden opgepakt als dief he Ludo ! Het was het hoogte punt van deze dag, zo mooi en zo blauw water daar.

    Bootje naar eiland off Skye

     Eens we aan de overkant waren was het uitzicht nog mooier en de weg liep steil naar beneden voor meerdere kilometers echt zeer mooi, en de 40 pont zeker waard. Aankomst aan Hotel Hebridean waar we 2 nachten verblijven. het hotel ligt op een grote baan met de parking aan de overzijde, de kamers zijn ruim en zeer proper ook het eten is er zeeeer lekker, en de meeste vis is zelf gerookt. De bediening is een leuke dame met een leuk accent, een houd wel van een grapje.

    Dag 4:

    Vandaag rond eiland off Skye 291 km.Eerst naar Glasnakille wat enkele kilometers naar boven is tot we aan een uitzichtpunt komen met zicht over de zee en bergen. op de terugweg stoppen we aan een oud kerkhof met een kerkje zonder dak. Graven van 1700 is heel normaal ! Dunvegan castle is een kasteel dat we bezoeken voor 9 pond de man. Niet veel bijzonders maar we hebben het eens gezien, en het was geen echt kasteel want er stond een dak op ? bijna terug aan het hotel zijn we een klein baantje in gedraaid richting Staffin bay, zeer mooi baantje dat naast de cliffen naar beneden gaat tot we aan een soort haventje komen. mooi stuk maar helaas het loopt dood maar dan hebben we twee keer plezier. Net terug op de grote baan zag ik een bord staan Storr rots !

    even de ruime parking op en enkele meters verder sta je echt op de rand van een hoge cliff met links een waterval die recht in de zee valt, Kilt rock ! je wordt er wel nat van het opvliegend water. Dit was een heel mooie dag en niet alleen omdat de zon scheen, Skye is speciaal !

    Dag 5:

    Opstaan met de zon is toch mooi ! Vandaag verlaten we Skye over de A87 via de enige brug die best groot is. Eilean donan kasteel ligt op de A87 en is best een mooi kasteel maar ook met een dak op ! hier zijn meerdere films opgenomen en het mysterieuze van dit kasteel is dat het op een eilandje ligt dat verbonden is met een brug, bij hoogwater is het helemaal omringd door water.

     Eilean donan castle

    Na de nodige foto's even terug op de A87 om dan de A890 op te gaan en iets verder links de A896 op te gaan die we lang zullen volgen tot voor Tornapress ! Links is daar road to Applecross waar grote borden staan dat dit stuk enkele haarspeldbochten ( 5 ) heeft en niet geschikt is voor caravans en vrachtwagens. Dit baantje stijgt heel erg en de bochten zijn haaks om waar je zeker niet moet stoppen !zeer mooi stuk maar had er eerlijk gezegd meer van verwacht ! toch voor niet ervaren rijders is dit best akelig, je kan ook een andere weg nemen volgens de borden beneden ?

     Road to Applecross

    In het dorpje is niks te zien buiten een klein cafeetje waar wel meer Belgen komen volgens de cafébazin ? En wij verder over de A832 richting Ullapool tot net voor Drumrunie ! links een klein baantje op richting Lochinver waar ons B&B is. Zeer mooi baantje waar je net op de kermis zit, je stijgt en daalt continu naast een mooi meer. Onze B&B is The rose guest house dat wordt open gehouden door Nederlanders ! ik heb al wel meer slechte ervaringen gehad met Nederlanders en dit was weer niet anders ! avond eten kon niet want de chef was er niet ? terwijl het rond 18.00 u was en het wel op hun site staat ! in het dorpje kon je wel eten maar je moest eerst reserveren ? dat is wel goed gekomen. De kamers waren oud en versleten en er was maar één vieze douche op de gang en één toilet ! Ook was het zeer vochtig en koud op de kamers, nee echt geen aanrader  !

    Dag 6:

    Ontbijt in de Diners room die best een mooi uitzicht had over het dorpje en de haven. Onze chef was toch aanwezig en verontschuldigde zich daar hij gisteren met familie op uitstap was ! De familie was ruim aanwezig en voor ons was enkel aandacht toen we moesten betalen ! Net buiten het dorp gaan we links een B weg ? het meeste hebben we al gereden op A wegen waar je 70 mijl mag ( 112 km )  op een B weg is niets anders dan gras, steentjes, mos, strond, en schapen ! en ook zeer mooie uitzichten over de zee. op het einde in de letterlijke zin van het woord Het einde ! sta je aan de rand van een klif en een vuurtoren ( Stoer light house ) echt zeer mooi !!!

     Stoer light house

    de diepte is voor mij toch redelijk hoog en ik blijf op veilige afstand, voor Leon en Jan kan het niet dicht genoeg ! Zeer mooi en je kan er zelfs overnachten, dat lijkt mij best mooi te zijn.

    einde van de weg aan Stoer light house

     

    Vandaag is Schotland weer helemaal anders met vele smalle baantjes naast de zee die stijgen en dalen en draaien en keren. Aan Culkein zijn ook weer zeer mooie stranden, net in de film ! Later op de dag komen we aan de A836 richting Lairg op een baantje met niet veel bijzonders maar een grote parking met bussen en veel auto's ? Falls off shin, is waar een waterval enkele meters naar beneden valt wat op zich niet speciaal is maar de grote vissen die er vechten om naar boven te zwemmen is wel mooi om zien. De rest van de dag gaat over redelijk saai baantjes tot we aan Fort augustus komen. Op de A82 richting Fort augustus passeer je een kasteel wat wel de moeite is maar ook zeer druk ! onderaan het grootste meer Loch ness moet je in het dorpje een beetje zoeken om een foto te kunnen nemen van het meer, maar als we links een klein straatje inslaan komen we op een klein pleintje waar we net naast het meer staan en mooie foto's kunnen nemen. Wat ons opvalt is dat er kinderen in het meer zijn ? en de temperatuur is maar 15 graden ! plots hoorde we de vader van die kinderen zeggen " Ga nou eens hier in het water " Juist Nederlander !! de vader wou net als toen hij zo oud was, zijn kinderen het zelfde laten ervaren ! ik heb toen gevraagd of zijn kinderen alles moesten doen wij hij heeft ervaren, en of zot zijn er ook bij hoorde ? zijn kinderen waren blauw en stonden te daveren van de kauw ! In Spean bridge had ik een bungalow gereserveerd voor 4 man en nog 2 kamers in het hotel zelf wat best wel mooi was. Na ons avond eten zijn we eens rond geweest en kwamen we aan het station dat nu dienst deed als pup, best gezellig want er waren een paar mensen muziek aan het spelen op gitaar. Snel begonnen wij mee te zingen, wat best in de smaak viel van de spelers. voor je het weet is het al laat en morgen waren er 325 km die op ons wachten.

    dag 7:

    Met weer een water zon vertrokken we voor onze voorlaatste dag in Schotland naar Pitlochry. Jakke stelde voor om ook eens kop te trekken, zodat ik ook eens wat kon ontspannen ! veel tijd heb ik daar niet voor gekregen want weer helemaal anders is dit deel van Schotland met kale bolle bergen die net een leger uniform aan hebben ! hier zijn vele skie gebieden. Banen die zeer lang dalen en stijgen met een percentage van 12 % wat best mooi is, maar er zijn zeer veel korte bochten die net na een daling komen waar je je voorganger niet meer ziet net of hij in een diepe put is gereden ! Het tempo zat er goed in en mijn zo genaamde rustige dag was een stress dag, tegen dit tempo moest er iets gebeuren ? ik had dit nog maar net gedacht of Ludo en Koen zaten bijna boven op een auto die van achter een bocht kwam ! echt zeeeeeer nipt zijn ze beide nog kunnen passeren. De auto's komen net uit de grond gekropen zo steil is de weg. In het eerste dorpje zijn we iets gaan eten ( fisch and chips ) en zijn beide gelukzakken wat kunnen bekomen.


     

    Koptrekken is moeilijker dan het lijkt ! Je moet niet alleen op u Gps proberen te volgen en in te schatten welke bochten er komen je moet veel meer na denken en dingen proberen in te schatten die ik al wel zie en de volgende rijder nog niet. ook snelheid is zeer belangrijk als ik 80 rij moet de laatste 90 of 100 rijden als hij goed volgt ! want bij het minste gaatje loopt dit snel op of valt de groep in stukken. Je kan beter in groep een auto naderen zodat deze weet als hij even wacht alles voorbij is en hij zijn weg kan vervolgen, als je snel gaat rijden en ik passeer die auto zal die wel schrikken en denken zotte Belg maar dan komt net onze tweede eraan enz, en niet meer weten van komen er nog of kan ik nu verder rijden ? net dan komt er nog één aan !! Defensief rijden noemt men dit en mij zeer goed bekend van mijn job als vrachtwagen chauffeur of begeleider uitzonderlijk vervoer. Rond 17.30 u komen we aan in Pitlochry mooi op tijd want hier kan je maar inchecken tot 19.00 u. hotel Macdonalds is een zeer mooi hotel in het midden van het dorpje. eten doen we in een restaurantje in de buurt en het dessert is er zeer groot. Na het eten worden we opgeschrikt van veel mensen die staan te wachten op de stoep op de jaarlijkse stoet van doedelzak blazers die met veel lawaai in echte Schotse klederdracht passeren. Onze laatste drink is in een andere soort pup maar daar maken ze ons al snel wijs dat het maar voor 1 biertje is want zei gingen sluiten !

    Dag 8:

    zon bij vertrek van deze toch saai dag over veel klein baantjes met als enige waar we wat foto's hebben genomen van het stuwmeer ! zeer groen met als enige kleur verandering de grijze muur van deze dam. iedereen zat al zo een beetje met zijn gedachte thuis bij vrouw en kind toen ik en Nicole nog door het groen licht konden, geen punt achter de hoek bleek niet direct plaats te zijn en iets verder wachten wij op de rest van de groep. Na enige minuten zien wij nog niemand ! en dit word nu al bijna 5 minuten dat ik snap dat er iets is ? Na nog eens 5 minuten komt Jakke van de andere kant gereden en zegt dat de andere al een stuk verder staan en wij volgen naar de eerste rotonde die zeer druk is, ik probeer nog tegen Nicole te zeggen dat ze goed moet volgen of de Jakke is al weg richting oprit van de snelweg die we zeker niet moesten hebben, dus Jakke vol in de remmen op die afrit en heeft daar even als spookrijder gespeeld ! bangelijk moment !! enkele kilometers verder stonden de andere ons op te wachten want hun Gps had aan het rode licht gemeld dat ze recht door moesten en ze dachten ons wel zouden zien ? zo zie je dat iedere Gps zijn ding doet terwijl alle instellingen het zelfde zijn ! Bij aankomst aan ons laatste hotel in West linton, hotel Golden arms begint het ligt te druppelen en zijn we net op tijd afgeladen voor het begint te regenen, de eerste regen na de aankomst in Schotland, terwijl het in België zeer nat is ! Dit hotel heeft ook zeer mooie kamers met zeer grote bedden en zeer lekker eten, enige min puntje is dat er een geur van diesel hing ?

    Dag 9:

    De avond voor vertrek heb ik de rit wat aangepast omdat er veel regen was voorspeld en we zo snel mogelijk naar de boot moesten om voor 17.00 u in te schepen. Bij vertrek was het aan het regenen maar het viel nog mee. De meeste banen van deze dag waren groot zodat we goed konden opschieten, alleen als je Newcastle door moet is het goed opletten. Zo rond 16.00 uur waren we aan de boot, ruim op tijd en dus nog wel even wachten, gelukkig in de zon. De tijd ging snel want als we met zijn alle begonnen over de afgelopen dagen hoe veel moois we gezien hadden en hoe veel geluk met het weer ! Veel meer motards waren ondertussen aangekomen en je geraakt snel aan de babbel over waar en wanneer iedereen was geweest. Het inschepen was nu via een oprit aan de binnen kant van de boot om zo direct in een smalle gang achter elkaar onze moto's te stallen, het vast maken was iets moeilijker omdat er veel spanbandjes weg waren. Na hier en daar wat te ronselen en een beetje hulp van vrienden motards komt alles toch goed. Nog 16 uur varen en we zijn bijna thuis ! Het best is als je op voorhand reserveert om te gaan eten want anders kan je wel eens lang wachten tot er plaats is, en het is ook voordeliger ! de terug reis was rustiger en voor je het weet ben je er.

    Dag 10:
    Uitschepen ging vlot buiten weer die douane ! De terug trip had ik voorzien om ook een stukje binnen door maar op al gemeen verzoek is het snelweg geworden tot bijna thuis, vrouw en kinderen wachten !! rond 13.30 u terug in het dorpje Lille om op het terras onze zware verhalen te vertellen over hoe mooi het allemaal wel was.
    voormij weer een mooie vakantie geweest !

    Het kosten plaatje voor 2 man met 2 moto's :
    2 X Boot binnen cabine ( lang er voor gereserveerd, dus wel korting ) 650 euro + 50 euro diesel vergoeding er is ook 2 X avond eten in begrepen, en de 2 moto's.
    wij  hadden bij aan schotse ponden 701.12 euro ( deze waren zo goed als op )
    Benzine en hotels : 1056.21 euro
    totaal van 2 man 2457.33 euro voor 10 dagen fun !

    Onze andere foto's kan je zien op deze site  ( links  / vakantie)



















    Bijlagen:
    dag 1.gdb (105.8 KB)   
    dag 10.gdb (107.8 KB)   
    dag 2.gdb (175.7 KB)   
    dag 3.gdb (108.5 KB)   
    dag 4.gdb (88 KB)   
    dag 5.gdb (96.1 KB)   
    dag 6.gdb (113.6 KB)   
    dag 7.gdb (128.5 KB)   
    dag 8.gdb (159.7 KB)   
    dag 9.gdb (153.9 KB)   


    Categorie:alle vakantie ritten
    01-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hallo



                


    Hallo

    Hoe deze blog werkt!

    In de linkse kolom staan van 1 tot 9,bepijlde ritten per provincie,( ook Frankrijk ) die na het aanklikken open gaan ,daar staan alle ritten van die provincie.
    in met onderaan na de korte beschrijving van deze rit de BIJDRAGEN: de bovenste is voor de GPS ( Gdb Garmin ), de onderste BIJDRAGEN is een kaart ( Jpg, enkel bepijlde ritten ) voor iemand die geen gps heeft hij toch deze ritten kan doen.
    Het zijn bepijlde ritten maar er ontbreken al eens bordjes of ze zijn niet duidelijk te zien! voor de Gps ritten staan er al eens borden waar de gps dan zegt om naar de andere kant te gaan, u kunt deze borden dan volgen en snel zal de Gps zich aanpassen of u volgt u Gps en snel zal je aan het volgende bordje komen. dit komt daar we niet in iedere straat waipoints wilden zetten en dan kan je al wel eens een straat verder rijden dan aangegeven door de bordjes.

    Ritten Moezel.
    Daar zijn ritten die wij op onze jaarlijkse 3 daagse uitstap doen met ons clubje.

    Vakantie ritten.
    Hier vind je de vakantie ritten die wij altijd helemaal binnendoor doen ( of toch bijna ) op ons gemak’ske via Zwartewoud naar Oostenrijk, of via Vogezen naar Grenoble
    Dit jaar ( 2010 ) wordt het via het Zwartewoud naar Reutte ( net Oostenrijk) en zo via de oude Brennerpas naar het Gardameer .
    voor 2012 staat Schotland op het programma met 7 moto's ( verslag volgt na de reis : 10 Juli vertrek voor 9 dagen )
    alle foto's kan je bezien via de link van de vakantie 's

    Zelfbouw moto’s.
    Hier vind je onder iedere foto met inhoud 2 bijlagen, ( Pdf bestanden ) deze kan je afdrukken op iets dikker papier dan nu in u printer zit ( nu 80 Gr ) moet 130 Gr zijn en daarna uitknippen en volgens ( Pdf 2 bestand ) in elkaar kleven ! Voor zij die kunnen knutselen, dit zijn de modellen van Yamaha ( 1ste T max, 2de V max, 3de XJR 1300, 4de Dragstar, 5de YZ450 FM, 6de YZF-R1, 7de Yzr-M1 us )

    Zelfgemaakte ritten.
    Hier staan enkele ritten gemaakt en gereden door mij.
    Onderaan iedere ritbeschrijving vind je de bijlagen ( Pdf ) enkel voor Gps ( Garmin )
    Veel plezier met dit alles en laat gerust iets weten na een ritje!

    Groeten Michel en Nicole

    Ik en Nicole op parking van de waterval in Triberg ( Zwartewoud )



    Ik en mijn vrouw Nicole op teras van hotel ( Sur Linde ) Zwartewoud  ( net beneden Logerberg )



    Een deel van MTC De Funriders uit Lille bij Turnhout ( ergens op rit aan de moezel )


     
    Ik, als je moet moet je hé !





    Mijn ( ex moto ) op de Glosglobner ( de hoogste berg van Oostenrijk,  rit bij vakantie 2008 )



    groeten van ons en tot in den draai



    Categorie:Hallo
    06-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zeltingen 2012
    Klik op de afbeelding om de link te volgen zeltingen 2012 ( moezel )

    Wij zijn toch geluk zakken hé !
    Toen we dit jaar met 25 moto's vertrokken hadden we heel het weekend zon en temp. van rond de 28 graden !
    Wat kon er fout gaan ?
    Zaterdag morgend eerst spek met eieren eten dat verzorgd werd door onze Jean en zijn vrouwke Carine !
    kei lekker en de sfeer was helemaal ten top.
    Dit jaar heb ik de heenrit over meer duitsgrond gebied laten gaan ( Eifel gebied ) om ook duitse kost te eten rond de middag.
    via Eupen en boven Monschau zijn we via Kall naar Prum afgezakt om daar naar Densborn en boven Wittlich naar Zeltingen te gaan wat een zeer mooie trip was. rond 17.30 u waren we aan het hotel waar we eerst een water met schuim dronken !
    Met rond de 330 km was onze eerste dag zeker geslaagt.

    Zondag

    Na het ontbijt zijn we aan onze eerste rit begonnen die goed was voor 261 km.
    Naast de Moezel zijn we richting Bern kastel keus gereden om daar de tunnel door te gaan en gelijk van de mooie bochten en asfald te mogen proeven ! zalig rijden daar !!!
    heel de dag is over zeer mooie wegen waar ik 1 omleiding heb gehad die perfekt stond aangegeven ( tegen hier bij ons ? )
    maar als je Jes van de GPS wilt volgen ga je toch eerst eens zien of je niet door kan rijden ! en dan neem je al eens wat kleiner baantjes die uit komen in een bos ! keren berg op waar het percentage toch 14 % was is om ongelukken vragen, en onze Ludo wou niet wachten en dacht dat hij daar wel even zou omdraaien ! wat ook gebeurde maar wel met de BMW boven op hem !
    al snel stonden er enkele zware jongens om hem met zijn moto terug recht te zetten, maar als een BMW zijn moter niet draaid heeft hij ook niet veel remmen ( ABS werkt niet ) en zodra zijn banden het asfald raakte ging hij als een speer in een boog naar beneden ! zonder remmen ging hij gelijk terug het dekor in maar nu met de drie stoere mannen aan iedere kant van zijn moto !
    Alles is best mee gevallen, buiten enkele krassen op de spiegel en een flinke deuk in de mannen hun ego !
    Onze Ludo zal wel bekomen van zijn avontuur met drie stoere mannen !
    voor de rest is deze dag zonder kleerscheuren mooi afgerond, met zeer veel mooie wegen en op het teras met als enige verhaal onze Ludo en zijn BMW.

    Zondag

    Vandaag staat de terug rit op het programma ! na het stevig otbijd wordt nog een groeps foto genomen en weg zijn we dan.
    om heel deze rit uit te leggen is nog al lang dradig maar ze staat wel mee in de bijlagen !
    hé funriders ik hoop dat we volgend jaar weer zo een grote groep hebben, want dit is toch eens zo meer fun !
    ik hoop voor jullie ook ?

    groeten en tot in den draai



    Bijlagen:
    Lille zeltingen 2012.gdb (149.7 KB)   
    zeltingen lille 2012.gdb (211.8 KB)   
    zeltingen melbach.gdb (212.4 KB)   


    Categorie:MOEZEL
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zeltingen 2009
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zeltingen 2009

    Hallo, na vorig jaar Sinspeld nu terug in Zeltingen daar het eten en het grote terras beter zijn dan bij Margred het slapen gebeurd hier in aparte huizen bij mensen thuis maar het eten is dan weer wel samen in het hotel.

    De heen reis ging via E313 Herentals, Hasselt, Luik tot E40 Eupen vanaf daar alles klein baan via Monchau, Schleiden, Blankenheim, Schuld, Dumpelfeld, Adenau, Nurnberg, Kelberg, Ulmen, Buchel, Lutzerath, Kenfus, Alf fabrik, Kinderbeuern,Urzig, Zeltingen ( Raeren ) 315 km met eten tussen Monchau / Hofen ( frituur ) en later nog ergens een drink pauzen ?.

    De volgende dag was het tijd voor de rondrit die 267 km is en via vele kleine dorpjes gaat naar Viande om daar te eten ( frituur ) keuze genoeg !

    Dan via de N10 die zeer mooie baan naast de waterkracht centrale van Viande tot net voor Stolzenbourg naar rechts K47 en zo over nog veel kleine dorpjes terug naar ons hotel

    Bijlagen:
    gereden zeltingen lille 2009.gdb (107 KB)   
    zeltingen heen rit 2009 315 km.gdb (116.5 KB)   
    zeltingen rit sinspeld 267 km 2009.gdb (143.4 KB)   


    Categorie:MOEZEL
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sinspeld 2008

    Ritje aan Trier

    Zoals ieder jaar komen wij naar deze regio en met wij bedoel ik MTC Funriders uit Lille.

    Met een 20 tal moto’s gaan wij ieder jaar op uitstap voor drie dagen, 1dag heen, 1 dag ritje,
    1 dag terug! Dit jaar was anders dan anders daar we gewoonlijk naar Zeltingen gaan dichtbij de moezel wou de grote massa eens ergens anders heen, na 11 jaar hadden we het er voor gezien dachten ze!

    Daar ik op de terug komst van mijn vakantie het jaar er voor was gestopt om iets te drinken in Sinspelt bij Margret waren we aan de babbel geraakt over moto’s en we vroegen ons af of er niet genoeg plaats was daar, direct mochten wij de nieuw gerestoreerde kamers zien die zeer mooi waren, ook de grote eetzaal was helemaal nieuw .

    Achtaan was parkeerplaats genoeg op de binnenkoer om onze moto’s te stallen voor de nacht en we zouden allemaal samen in één gebouw slapen wat anders in heel het dorp gebeurde, ook de prijs viel er mee, wij kregen zelfs kaarten waar enkel moto vriendelijke banen op staan.

    Na bijna één jaar en wat gemaild en gebeld zouden we hier ook eens proberen, en onze groep werd ook groter dan anders daar we ergens anders gingen rond rijden in plaats van naar Cochem en terug.

    Ik moest dit goed doen! Normaal neemt iedereen brood mee voor onderweg of als we ergens aan een frituur stoppen word er al wel eens een frietje gestoken.

    Dit jaar liet ik 6 euro meer betalen bij de pot die we samen uitleggen voor de drank onderweg en een vermelding eten in begrepen, op de heen rit had ik afgesproken met een Café / restaurant om daar iets te komen eten ( frieten met stoofvlees ) wat iedereen wel aangenaam veraste en mij ook met de grote hoeveelheid friet / stoofvlees ! Bedankt ( www.cabanon.be  Nederlands gesproken.)

    Ook de heenrit die normaal altijd dezelfde was was nu heel anders en beviel iedereen.

    De rondrit ( zie bijlagen onderaan Gdb bestand ) was een groot succes met gevolg ik mag het ieder jaar doen maar terug vanuit Zeltingen want het enige nadeel in Sinspeld was het eten dat wordt gebracht door een iemand maar die telt zoveel man is zoveel stukjes vlees maar wij zijn gewoon dat er veel meer is als één stukje de man en 2 pistoletjes vinden wij ook te weinig!

    Voor de rest er was geen terras waar je gezellig kon op zitten met gevolg dat iedereen binnen op elkaar plakt ! Toch bedankt Margret want zei is een mooie vrouw die samen met haar broer van aanpakken weet, we zullen ze niet snel vergeten en sommigen ook de broer niet met zijn fles snaps! (www.pension-margret.de )

    Bijlagen:
    heen reis sinspeld.gdb (103.7 KB)   
    sinspeld rit 1.gdb (122.3 KB)   


    Categorie:MOEZEL
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zeltingen 2011
    Zeltingen 2011                                                                                                               ( GDF bestanden ( garmin ) onderaan tekst )

    Weer een jaar ouder, een voor sommige mensen zijn ze deze drie dagen persies terug 18 jaar !
    Al voor enkele jaren mag ik de ritten uitstippelen, en daar deze zeer goed mee vallen ( naar het schijnt ! ) zijn er zelfs mensen die speciaal andere moto's gaan lenen of zelfs kopen om daar het fun gevoel nog met te verhogen of om beter te kunnen volgen in de bochten. Je mag jaren met een Goldwing gereden hebben maar als je dan op een Yamaha Fjr stapt zal je zeker schrikken !
    Al bij al is er dit jaar veel geschrokken dus, en buiten dat onze Julien zijn alternator van zijn Goldwing stuk is gegaan is er niks ergs gebeurd, waar ik steeds blij voor ben.

    De heenrit ( 215 km )

    Dit jaar de E313 / E40 richting Aken om in Eupen afslag 38 te nemen en daar onze eerste tankbeurt te hebben.
    Na door Eupen te zijn gereden gaan we dit jaar niet richting Monchau ! maar de N 68 op richting Baraque Michel, Robertville.
    Na Champagne volgt Weywertz en Nidrum om rechts richting Butgenbach te gaan wat de meesten nog wel kennen van onze leger tijd.
    Na nog vele dorpen komen we door Hillerheim om aan Walsdorf een frituur te plunderen ! Met een volle buik gaan we terug naar de rotonde om rechts de K59 ( richting Kerpen ) om vervolgens nog vele kleine dorpen te volgen met namen die ons soms tot rare gedachten brengen ( Buscheich ?? )

    Zondag rondrit Mayen / Cochem is 251 km

    Om deze hele rit hier te gaan beschrijven zou lang en saai zijn voor de meesten maar ik kan zeggen dat je je zeker niet zal vervelen !
    wel even melden dat je best eerst eens kan gaan zien op de website van de Nurenberg ring of er geen evenementen zijn op de dag dat je gaat rijden ! want je moet een stukje naast / over dit race circuit !!!
    In Cochem gaan we iets eten en dan verder daar we hier al zo veel zijn geweest ( vroeger )
    Ook wil ik nog even zeggen dat je vanaf Klotten / Kail enzo verder tot het hotel je best je armen maar insmeerd om de vele bochten te kunnen nemen ! zeeeeeer mooi stuk .


    Terug naar huis via Weismanpach is 339 km ( E313 afslag 22 / Herentals  )

    Deze rit gaat via Wittlich, Speicher, Viande, Gemund, om in Weismanpach te stoppen om te eten en sigaretten te kopen ( luxenburg )
    Verder gaat het via Sankt vith, Malmedy en daar kan je kiezen om de A27 opte gaan of via Francorchamps, Spa en daar de A27 op te gaan naar Verviers, Herve en de E313 naar Antwerpen.
    Tijdens de plaspauze op de parking van Tesenderlo wordt mij meer maals verteld hoe mooi de afgelopen dagen wel weer waren,wat mij een goed gevoel geeft !
    Ik hoop dat nog meer motorijders hier hun plezier vinden, laat me het dan ook maar weten !
    veel fun en wees voorzichtig !



    Bijlagen:
    naar huis 2011 via weismampach.gdb (179.5 KB)   
    rit zeltingen mayen cochem.gdb (170.4 KB)   
    zeltingen heenreis 2011met frituur.gdb (142.2 KB)   


    Categorie:MOEZEL
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zeltingen 2010

    Zeltingen 2010

    Hey we zijn weer terug van een bangelijk weekend aan de moezel met zeer goed weer wat de boel zeker ten goede komt.
    Op zaterdag 22 mei zijn we om 9 uur vertrokken met 15 moto’s richting Eupen om daar onze eerste tank beurt te hebben.
    Vol zenuwen zijn we dan richting Monchau gereden om net na de duitse grens rechts af te slaan ( L106 ) richting Kalterherberg, normaal gaan we altijd over Monchau zelf maar nu wou ik eens iets anders doen wat zeker een aanrader is want eens we links zijn gegaan de B399 op komen er wat bochten die ik al goed onderschat had ! terug op de B258 komen we in Hofen waar we eerst iets eten ( friet met een halve kip )
    De B258 volgen we geruime tijd tot we links de K41 op gaan richting Reetz.
    In Fuchshofen komen de eerste scherpe bochten die we wel meer zullen tegen komen.
    Deze dag is 311 km lang en dat wil zeggen dat we rond 16.30 uur in Zeltingen waren met alvast vele mooie baantjes en de nodige bochten in onze gedachten.

    Dag 2

    Vandaag weer stralend weer met vol op zon en temperaturen van 25 graden, bijna te mooi om te geloven !
    De rit van vandaag is 248 km en gaat richting Daun.
    Eerst moeten we Wittlich door wat op een zondag zeer goed mee valt, dan komt de K54 die al mooi begint met wat bochten werk maar één van onze seingevers komt me vertellen dat iemand aan de kant is gaan staan en na wat gewacht te hebben op een parking komt er iemand zeggen dat den huub zijn verbouwde Harley met een 300 band zijn wiel los was gekomen en terug naar het hotel moest rijden wat best spijtig is want hij met zijn 145 pk komt geregeld eens wat aan mijn uitlaten ruiken !
    De rest van de dag verloopt goed moest onze jean na aankomst aan het hotel iets langer op het teras blijven zitten zijn, dan had die los lopende hond weg geweest tegen dat hij nu vol in de remmen gaat met als gevolg Jean tegen de grond !
    Iedereen geschrokken maar een ongeluk ligt op een kleine plaats ! terwijl iedereen met de Jean bezig was ben ik achter die hond aan gegaan om te zien van wie die was om de kosten op hem te verhalen want een hond moet aan de les zijn! Na veel gepalaverd met zijn baasje heb ik de politie er maar bij gehaald, en die zijn er niet mals voor zulke dingen want dat staat samen met poging tot doodslag! Na het onderzoek in het ziekenhuis bleek dat er een scheurtje in zijn knie was en een gekneusde elleboog en wat schaaf wonde.
    De volgende dag is de politie terug geweest met papieren en ook het baasje van de hond moest komen om alles in orde te brengen voor we vertrokken.
    Een geluk dat er altijd iemand met de auto gaat anders zouden de kosten nog hoger zijn geweest voor die pipo met zijn hond.

    Dag 3

    Na het heerlijke ontbijt nog een groeps foto voor het hotel en dan terug richting huis met 325 km te gaan via klein baan.
    Alles verloopt goed met hier en daar wel eens een omleiding die ons steeds terug op de goede baan brengt tot we aan Bickendorf komen en daar staat zo een rond bordje dat de L5 versperd! is geen probleem we nemen even een andere baan maar ook daar staat zulk rot bordje om een lang verhaal kort te maken is de L5 afgesloten over 25 km om een fiets bedoening !
    Toen ik uiteindeijk aan de brandweer vroeg hoe ik aan de andere kant van die straat zou komen zeiden ze met de glimlach dat we 25 km terug moesten om daar de autobaan te nemen ? niet te geloven hé ! om te proberen  via een andere weg aan de andere kant te geraken hebben we toch nog enkele baantjes met de nodige kronkels gedaan, wat veel goed maakte, maar toch kom ik volgend jaar niet meer langs hier terug !
    Uiteindelijk zijn we terug gereden om de snelweg te nemen in Bickendorf en zijn we in één ruk maar naar huis gereden over de A60 / E42.
    Wat een organisatie 25 km afsluiten zonder borden te plaatsen met een te volgen route !
    Het is weer voorbij en het volgende is het grote verlof naar Italie ik zie er al helemaal naar uit zeker na een opwarmer als deze drie dagen.


    Bijlagen:
    100 zeltingen heen rit 2010.gdb (133.9 KB)   
    rit zeltingen daun 250 km.gdb (152.1 KB)   
    zeltingen naar huis via monschau 339 km.gdb (150.7 KB)   


    Categorie:MOEZEL
    05-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De porcien route / Route du porcien
    De porcien route / route du porcien is 101 km.

    Deze rit is voor ons veel te ver maar als heen rit van een vakantie kan dit wel eens gebeuren.
    Ook bij deze rit, die ik heb overgezet van een kaart kan het wel eens zijn dat de bordjes je de andere kant opsturen daar ik ze nog niet zelf heb gereden !
    toch veel fun !

    Bijlagen:
    de porcien route ( Frankrijk ).gdb (50.8 KB)   


    Categorie:9 Bepijlde Frankrijk
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De vestingskerken route v d Thieranche
    De vestingskerken van de Thierache / Route des eglises fortifiees de Thierache is 142 km lang.

    Deze rit is ook weer zeer mooi maar voor zei die van Antwerpen komen zeer ver, maar bij een heen rit van de vakantie is dit een zeer mooi begin.
    ook hier is het onbegonnen werk om alle dorpen op te noemen met wat er daar te zien is !
    toch veel plezier !

    Bijlagen:
    de vesting en kerkenroute v d Thiérache ( Frankrijk ).gdb (85.3 KB)   


    Categorie:9 Bepijlde Frankrijk
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De bossen meren en abdijenroute / route des foréts, lacs et abbayes
    De bossen, Meren en Abdijenroute / Route des Forets, Lacs et Abbayes is 230 km.

    Deze mooie rit begint in Bouillon wat het best te bereiken is via de E411 afslag 25 ( Libramont )
    het is onbegonnen werk om ieder dorpje op te noemen met wat er daar te zien is maar één ding is zeker, dit is een zeer mooie rit die zowat alles heeft wat een mooie rit moet hebben, zelfs Meer !
    zonde dat het zo ver is maar met vroeg te vertrekken kom je al heel ver !

    Bijlagen:
    de bossen en meren en abdijenroute ( Frankrijk ).gdb (129.4 KB)   


    Categorie:9 Bepijlde Frankrijk
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Rimbaud Verlaine route
    De Rimbaud Verlaine route is 143 km lang

    Ook deze rit begint net over de grens in Givet, wat 117 km van brussel is en 23 km van Dinant !
    De rit begind naast de Maas op de D8051 naar Vireux wallerand ( D989 ) los het bos door tot Hargnies en deze blijven we volgen tot we in Montherme naast de Maas gaan rijden richting Thilay.
    Eens we het mooie brugje over zijn gaan we rechts de D131 / D13 volgen naar Nouzonville.
    De D1 gaat richting een groot stad Charleville Meziére en deze moeten wij los door !
    Eens we de D764 bereikt hebben is het terug wat rustiger en komen we aan Flize waar we al snel de D33 gaan volgen.
    deze gaat goed over klein baan door tot we aan de D987 komen die we volgen tot Attigny. Via Roche, Pauvres, Juniville komen we op het einde van deze rit in Le chatelet sur retourne.

    Bijlagen:
    de rimbaut verlaine route ( Frankrijk ).gdb (78.4 KB)   


    Categorie:9 Bepijlde Frankrijk
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Legendenroute van Maas en Semoy / Route des legendes de Meuse et Semoy

    De legendenroute van Maas en Semoy / Route des legendes de Meuse et Semoy.
    Is 118 km lang en begint in Couvin.
    Via Fumay en over de D7 naar Hargnies om daar de D989 te nemen ! Ik weet dat de pijltjes anders staan maar via deze weg kom je op een plaats waar je een zeer mooi zicht hebt op Revin, en er wat mooie bochten zijn.
    Beneden gekomen in Revin gaan we de D1 op die opzich al zeer mooi is naast de Maas en deze blijven we ook even volgen via Deville, Monthermé, en Bogny sur Meuse.
    De D31 heeft ook nog enkele leuke bochten om zo in Thilay te komen waar we het bochtig mooi dorpje door rijden om na het mooie brugje rechts naar boven te rijden ( D131 )
    via de D13 komen we terug op de D31 in Les Hautes Riviéres en deze blijven we volgen tot Bohan, beter bekend van de tabakroute.
    Ook hier weer staan de bordjes anders maar we gaan links naar boven waar wat mooie bochten zich voor doen.
    Op het einde gaan we rechts om weer wat bochten mee te pakken richting Membre, waar we links gaan naast de Maas tot in Vresse sur Semois waar deze rit eindigd.
    Voor zei die er nog geen genoeg van hebben gekregen raad ik aan om ook de rit in bijlagen 2 op te slaan want deze gaat nog verder tot je in Wellin de E411 op kan, en deze rit heeft niks anders dan bochten en klein baantjes !

    Bijlagen:
    de legendenroute ( frankrijk ).gdb (62 KB)   
    dinant bohan wellin.gdb (107.2 KB)   


    Categorie:9 Bepijlde Frankrijk
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De vestingswerken route / route des fortifications

    De vestingswerken rit / Route des fortifications

    Deze rit is 185 km en begind in Givet ( Frankrijk )
    wat niet zo heel ver is ( iets onder Dinant )
    Van Givet gaan we de N51 op richting Fumay, om daar de D8051 te nemen richting Rocroi.
    van daar gaan we richting Bourgfidelle met 16 % daling gaan we de vallée de misére door wat ik niet hoop voor ons te zijn.
    even links de D31 / D40 op om zo rond lac des vieilles forges te gaan.
    links de D988 op naar Renwez, Montcornet en nog vele andere dorpjes om zo onder Charleville Meziéres door naar Sedan, Mouzon, Carignan tot Margut te gaan waar onze rit eindigd.

    in bijlage 2 heb ik ook deze rit gemaakt via Bouillon voor de mensen die zo terug naar huis willen gaan ( Belgie )

    Bijlagen:
    route des fortifications ( Frankrijk ).gdb (111.7 KB)   
    route des fortifications via Bouillon.gdb (104.3 KB)   


    Categorie:9 Bepijlde Frankrijk
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lek en Linge ( bepeild in Nederland )
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Lek en Linge is 111 km
    Bepeilde met bordjes

    Wij zijn deze Nederlandse rit begonnen na het verlaten van de A27 ( Breda / Utrecht ) afrit 25 beneden rechts en voor de eerste lichten komt men al het eerste bordje tegen.
    De Lek en de Linge zijn 2 stromen die nooit ver uit de buurt zijn op deze mooie rit.
    Het eerste dorp is Arkel waar je al goed moet zien voor het bordje ( links ) en waar we voor het eerst de Linge kunnen zien, tot Leerdam waar we er over heen moeten, de Lek komt eerst aan Everdingen in zicht, hij is veel breder dan de Linge.
    Vianen gaan we door richting Lexmond, Meerkerk en Ameide waar we lang op de dijk blijven rijden naast de Lek.
    Zeer mooie rit, spijtig dat het maar 111 km is, maar dat wil ook zeggen dat je wat meer kan stoppen om al het mooi’s in u op te nemen !

    Bijlagen:
    lek en linge route 2012.gdb (99.3 KB)   


    Categorie:Bepijlde Nederland
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.50 De haspengouwroute lus 1
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De haspengouwroute lus 1 is 120 km.

    Aanbevolen vertrekplaats : De grote grote markt van Sint-Truiden bereik je door op de E40 afrit 28 Walhoutem ) te nemen of op de E313 afrit 28 ( Hasselt-zuid ).

    Bewegwijzering : zeshoekige wit-blauwe borden met Haspengouwroute 1

    Sint-Truiden Gingelom 19 km
    Gingelom Rijkel 28 km
    Rijkel Alken 21 km
    Alken Herk-de-stad 21 km
    Herk-de-stad Nieuwerkerken 19 km
    Nieuwerkerken Sint-Truiden 12 km

    Bijlagen:
    50 de haspengouwroute lus 1 121 km.gdb (107.1 KB)   
    kaart van de haspengouwroute lus 1.JPG (549.4 KB)   


    Categorie:8 Bepijlde Limburg
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.49 De haspengouwroute lus 2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De haspengouwroute lus 2 is 100 km.

    Aanbevolen vertrekplaats : Vrijthof achter de Onze-lieve-vrouwbasiliek van Tongeren.
    Tongeren bereik je over de E40 via afrit 29 ( Waremme ) of afrit 30 ( Crisnée ) of over de E313 via afrit 32 ( Tongeren ).

    Bewegwijzering : zeshoekige wit-blauwe borden met Haspengouwroute 2.

    Tongeren Borgloon 20 km
    Borgloon Vrolingen 24 km
    Vrolingen Rijkel 10 km
    Rijkel Heers 10 km
    Heers Herstappe 13 km
    Herstappe Tongeren 23 km

    Bijlagen:
    49 de haspengouwroute lus 2 110 km.gdb (103.3 KB)   
    kaart van de haspengouwroute lus 2.JPG (341.6 KB)   


    Categorie:8 Bepijlde Limburg
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.48 De haspengouwroute lus 3
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De haspengouwroute lus 3 is 100 km.

    Aanbevolen vertrekplaats  : Parkeerterrein van de landcommanderij AldenBiesen in Rijkhoven ( Bilzen ).
    Hetkasteel bereik je door op de E313 afrit 31 ( Bilzen/ Hoeselt ) te nemen en aan de aanwijzingen Alden Biezen te volgen.

    Bewegwijzering : zeshoekige wit-blauwe borden met Haspengouwroute 3

    Alden Biesen Vroenhoven 13 km
    Vroenhoven Val-meer 14 km
    Val-meer Vrijhern 16 km
    Vrijhern Kortessem 23 km
    Kortessem Hoeselt 14 km
    Hoeselt Bilzen 13 km
    Bilzen Alden Biesen 7 km

    Bijlagen:
    48 de haspengouwroute lus 3 90 km.gdb (86.8 KB)   
    kaart va de haspengouwroute lus 3.JPG (303.1 KB)   


    Categorie:8 Bepijlde Limburg
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.47 De midden-limburgroute lus 3
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De midden-limburgroute lus 3 is 77 km.

    Aanbevolen vertrekplaats : Het vijverplein in Zutendaal bereik je door op de E314 afrit 32 ( Genk-Oost ) te nemen richting Maaseik.
    Aan de eerstvolgende lichten sla je rechts af  naar Zutendaal.
    1 km voorbij Wiemersmeer ga je links en aan de lichten in Zutendaal-centrum ligt het vijverplein 100 m naar rechts.

    Bewegwijzering : zeshoekige wit-blauwe borden met Midden-Limburgroute 3

    Zutendaal Genk 11 km
    Genk Winterslag 8 km
    Winterslag Zwartberg 13 km
    Zwartberg Opglabbeek 17 km
    Opglabbeek Niel-bij-as 6 km
    Niel-bij-as Zutendaal 22 km

    Bijlagen:
    47 de middenlimburgroute lus 3 72 km.gdb (94.7 KB)   
    kaart van de midden limburgroute lus 3.JPG (354.8 KB)   


    Categorie:8 Bepijlde Limburg
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.46 De midden-limburgroute lus 2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De midden-limburgroute lus 2 is 86 km.

    Aanbevolen vertrekplaats : De parking van domein Kiewit in Hasselt.
    Deze bereik je door op de E313 afrit 27,28,of 29 te nemen, de Hasseltse ring R71 te volgen tot de afslag voor de N74 naar Zonhoven en Eindhoven.
    2.5 kmvoorbij de brug over het Albertkanaal leidt de Putvennestraat rechts naar de parking.

    Bewegwijzering : zeshoekige wit-blauwe borden met Midden-limburgroute 2

    Kiewit Houthalen 16 km
    Houthalen Helchteren 6 km
    Helchteren Kelchterhoef 22 km
    Kelchterhoef Diepenbeek 23 km
    Diepenbeek Hasselt 11 km
    Hasselt Kiewit 8 km

    Bijlagen:
    46 de midden limburgroute lus 2 75 km.gdb (64.4 KB)   
    kaart van de midden limburgroute lus 2.JPG (471.5 KB)   


    Categorie:8 Bepijlde Limburg
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.45 De midden-limburgroute lus 1
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De midden-limburgroute lus 1 is 94 km.

    Aanbevolen vertrekplaats : het marktplein van Halen bereik je door de E314 / A2 te verlaten via afrit 25 ( Halen ) richting Hasselt aan te houden en de wegwijzers Halen-centrum te volgen.

    Bewegwijzering : zeshoekige wit-blauwe borden met Midden-limburgroute 1

    Halen Meldert 17 km
    Meldert Heusden 22 km
    Heusden Zolder 8 km
    Zolder Zonhoven 10 km
    Zonhoven Kuringen 16 km
    Kuringen Halen 21 km

    Bijlagen:
    45 de midden limburgroute lus 1 95 km.gdb (84.5 KB)   
    kaart van de midden limburgroute lus 1.JPG (320.4 KB)   


    Categorie:8 Bepijlde Limburg


    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op http://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!