• Eerste week
  • Spanning loopt op
  • Aftellen
  • Thailand once again
  • Dag 17

Thailand maagd

09-02-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste week
    Onze eerste week zit er bijna op, tot nu nog geen tijd gehad om iets re schrijven.
    Ik zal hieronder chronologisch proberen onze voorbije dagen weer te geven.
    Vrijdag 2 feb: iets na de middag heeft iemand ons naar de luchthaven gebracht. Er stond een vrij lange rij om in te checken, dat heeft dan ook wat geduurt. Na het inchecken door de controles en dan recht naar de bar die het dichtst bij onze gate was. Ik dacht dat we nog tijd genoeg hadden, maar plots riep er een hostess dat dea gate ging sluiten. Wij dan op een drafje naar ons vliegtuig, gelukkig konden we nog aan boord.
    na een vlucht van ongeveer 6 uren geland in Doha, waar we 2 uurtjes overstaptijd hadden. We zijn voor alle zekerheid maar recht naar de gate gegaan. Ondertussen is het al zaterdagochtend. De vlucht Doha naar Bangkok duurde ook ongeveer 6 uurtjes.
    aangekomen op Suvarnabhumi, alle controles doorlopen, een Thais simkaartje aangeschaft, geld gewisseld en op zoek naar transport naar ons hotel. We hebben gekozen voor de lokale shuttlebus (60 bath/ pers), het duurde wel wat voor de bus vertrok, maar eens vertrokken raakten we vlot op onze bestemming. Onze koffers op de kamer gedropt en direct naar onze eerste Thaise aperitief in de buurt van het befaamde Khao San road en Rambuti. Na nog wat rondgeslenterd en iets te eten en nog iets te drinken gehaald was het stilaan bedtijd, na een toch wel vermoeiende reis.
    Zondag 4 februari :  Na het ontbijt, met een tuktuk naar het Grand Palace gereden, en daar de traditionele toer in het gebouwencomplex gedaan, wel indrukwekkend en mooi. Tegen de middag dan maar een metertaxi genomen naar het befaamde MBK shoppingcenter.
    Na daar wat tijd te hebben doorgebracht en wat van de lokale munt te hebben achtergelaten zijn we met een tuktuk terug richting hotel getrokken. Na eerst een opfrissing in het hotel, terug richting Khao San voor ons avondeten en na het eten nog een emmertje gin tonic.
    Moe en voldaan richting bedstee.
    Maandag 5 februari :  Voor vandaag hebben we in de namiddag de 5 uur fietstocht van Co Van Kessel geboekt omdat dat   2 jaar geleden zo goed was meegevallen. Maar eerst moesten we langs het treinstation Hualamphong om onze tickets naar Hua Hin te halen. Van het station zijn we naar het startpunt voor de fietstocht gewandeld. Om 13.00h zijn we vertrokken voor een tocht door smalle steegjes al dan niet lekker ruikende marktjes, langs tempels en andere gebouwen. Ook was er voorzien in een vaart met een longtailboot over de klongs van Thonburi.
    Ondeweg werd er ons een lekkere lunch aangeboden in een traditioneel Thais restaurant. Kortom de fietstocht is een must voor wie het echte Bangkok wil ervaren.

09-02-2018 om 05:53 geschreven door Dawi

31-01-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spanning loopt op
    Nog 2 keer slapen, en we kunnen vertrekken. De bagage is voor het grootste gedeelte ingepakt. Enkel nog de dingetjes die we tot de laatste dag nodig hebben moeten nog gepakt worden. We hebben nog heel wat ruimte over, dus kunnen we in Bangkok nog flink wat kopen.
    Alles is geboekt, hotels en transfers, enkel het treinticket van Bangkok naar Hua Hin moeten we nog regelen. Dat kon wel online via 12go, maar dat is een stuk duurder dan een ticket kopen in het station.

31-01-2018 om 19:40 geschreven door Dawi

14-11-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aftellen
    We zijn nu half november, en het aftellen is begonnen voor mij, nog een dikke 2 maanden en we vetrekken naar het land van de glimlach.
    of ik veel ga glimlachen weet ik niet. Ik ben nu ongeveer 16 maanden gestopt met roken, met behulp van de e-sigaret, ik ben er recent achtergekomen dat het gebruik van de e-sigaret in Thailand verboden is. Dat is wel een tegenvaller, ik hoop dat ik het daar kan oplossen met een andere nicotine vervanger (kauwgum of nicotinepleisters) want ik heb geen zin in het terug starten met roken van sigaretten.
    We maken er het beste van.
    Ook recentelijk gelezen dat ze het roken op de stranden willen verbieden, dat vind mijn vrouw dan weer niet zo leuk, want zij rookt nog graag een sigaretje, maar we zullen ons moeten plooien naar de Thaise wetten. De wet daar overtreden kan je duur te staan komen. Zware boetes en zelf gevangenisstraffen om maar te zwijgen van het "drinkgeld" dat je moet/mag betalen als je betrapt bent door de lokale agenten.
    Hopelijk vallen er niet meer lijken uit de kast, voor we vertrekken.

Tot de volgende

14-11-2017 om 18:51 geschreven door Dawi

07-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thailand once again
    Onlangs hebben we beslist om begin volgend jaar terug naar het fantastische Thailand te gaan.

Drie weken  is wat voor ons het best uitkomt, ivm ons werk en de opvang voor onze hondjes.
    De datums werden vastgelegd en de vluchten geboekt. We vertrekken op 2 februari 2018 en komen terug op 23 februari.

Qatar Airways boden ons de interessantste vluchten rekening gehouden met prijs en traveltime. Vlucht h/t voor € 490 valt best mee.
    Na het boeken van de vluchten was het tijd om ons reisschema op te stellen. We besloten dit keer het zuiden van Thailand te verkennen.

We starten met 3 nachtjes Bangkok, en we logeren in de buurt van Khao San Road. Daar hebben we ons vorig verblijf heel goed vermaakt.
    Daarna bezoeken we voor 3 dagen de koninklijke badstad Hua Hin. Vandaar gaat de trip verder richting het duik- en snorkeleiland bij uitstek, Koh Tao.
    Na het onveilig maken van de onderwaterwereld van Koh Tao gaat de reis verder richting Krabi, waar we 7 nachten verblijven op het befaamde strand van Ao Nang.
    Onze laatste binnenlandse transfer brengt ons terug naar ons startpunt, Bangkok, waar we nog 2 dagen voorzien om wat te shoppen en aan siteseeing te doen alvorens terug te vliegen naar het koude  België.

07-08-2017 om 16:44 geschreven door Dawi

24-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 17
    Transferdag, Koh Samui met de boot naar Bangrak pier vandaar met de bus naar het vliegveld van Surat Thani, dan vlucht naar Bangkok.
    op het vliegveld van Bangkok wel meer dan een uur in de rij gestaan om een taxi te kunnen krijgen naar ons hotelletje,
    ingechecked, een klein wandelingetje, wat gaan eten, en ons bedje in voor onze (voorlopig) laatste overnnachting in Thailand.
    Ik krijg het steeds moeilijker als ik eraan denk terug te moeten keren naar het koude, natte en stressy België. Het enige waar ik naar uitkijk is het terugzien van onze hondjes die we wel gemist hebben.

24-02-2016 om 03:40 geschreven door Dawi

24-02-2016 om 03:22 geschreven door Dawi

24-02-2016 om 03:21 geschreven door Dawi

24-02-2016 om 03:21 geschreven door Dawi

24-02-2016 om 03:20 geschreven door Dawi

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 16

Om 07.30 werden we aan de receptie van het opgehaald met een minibusje en naar Nathon pier gereden. Daar lag onze boot reeds te wachten. Direct na het inschepen kregen we een licht ontbijt geserveerd, een mini croissant en een overrijpe banaan met een kopje koffie. Dan zetten we koers richting Angthon Marine Park, een groep van 42 kleine eilandjes met steile kliffen, poederwitte stranden en wuivende palmen.
    We bezochten 2 van deze eilandjes, waar je een klim kon maken en dan boven een prachtig zicht had op een appelblauwzeegroene lagune. Na het eerste eilandje kregen we aan boord een lekkere Thaise lunch en vers fruit. Bij het bezoek aan het tweede eiland was het de bedoeling om daar te snorkelen, dit was voor mij de eerste desillusie van ons verblijf. Je kon er amper 50-60 cm ver zien, dus hielden we het snorkelen snel voor bekeken. De mislukte snorkel ervaring werd goedgemaakt door de aanwezigheid van wilde aapjes rond het strand.
    Voor ons laatste avondmaal hebben we nog een romantische strandwandeling gemaakt onder het licht van de bijna volle maan, en op het strand lekker gegeten met onze blote voetjes in het zand. In het restaurantje was een verjaardagsfeestje aan de gang, en er werd vuurwerk afgestoken op het strand dit was ter afsluiting van ons verblijf op Koh Samui