Mijn paradijs

Inhoud blog
  • Koekjes met een chocoladespiraal
  • Puur Deluxe van Dana Winner
  • Soezen met mokkachocolademousse
  • Game - Stray Souls - Stolen memories
  • Bully

    Over mijzelf
    Ik ben Mia, en gebruik soms ook wel de schuilnaam DaW.
    Ik ben een vrouw en woon in Brasschaat (Belgiƫ) en mijn beroep is kassierster.
    Ik ben geboren op 01/07/1988 en ben nu dus 35 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: lezen, muziek, games, katten.


    Mailinglijst

    Geef je e-mail adres op en klik op onderstaande knop om je in te schrijven voor de mailinglist.



    De wereld van Mia
    Allerlei dingen minstens 1 keer per week.
    27-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koekjes met een chocoladespiraal
    Bron
    Via pinterest en solo.be

    Benodigdheden
    Bakplaat met bakpapier
    Oven
    Deegrol
    Ijzer draad of een goed groot mes
    125 g boter
    65 g suiker
    1 eidooier
    1 theelepel vanille essence of zakje vanillesuiker
    130 gr gezeefde zelfrijzende bloem (iets meer voor het uitrollen)
    Pot Choco naar keuze (hier spreken ze van 35 gram, maar ik heb er naar geschat)

    Het recept
    1.Oven voorverwarmen op 175 graden Celsius.
    2. Boter, suiker, eidooier en vanillesuiker mengen tot een homogeen mengsel.
    3. Bloem er door doen en dan 15 minuten in de frigo
    4.Rol het deeg uit tot een vierkant van ongeveer 0.5 cm. (Gebruik bloem om je tafel wat te bedekken, en doe ook bloem op de deegrol. Dit doe je, om het plakken van de deeg te voorkomen.)
    5. Het leuke gedeelte: besmeer het deeg met choco. (niet al te dik besmeren en laat genoeg opening aan de zijde, ongeveer een vinger)
    6.Rol het deeg op (tot een worst) en steek het weer in de frigo, dit maal voor 10 minuten.
    7. Snij met mes of ijzerdraad in stukjes (dikte zelf te kiezen) en leg ze, met voldoende ruimte ertussen, op de bakplaat.
    8. 15 minuten in de oven (ik heb ze zelf iets langer gedaan)
    9. Let op met het eruit halen, ze worden pas na een tijdje hard.

    Beoordeling
    Ik had moeite met het snijden van de koekjes en vond het deeg een erg plakkerige bedoeling. De smaak is wel degelijk geslaagd. Het is wel erg snel gemaakt, met weinig afwas!



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)


    Archief per maand
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016

    Gastenboek
  • Cathy
  • Geweldig!!
  • Fijn weekend

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Laatste commentaren


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs