Mijn paradijs

Inhoud blog
  • Koekjes met een chocoladespiraal
  • Puur Deluxe van Dana Winner
  • Soezen met mokkachocolademousse
  • Game - Stray Souls - Stolen memories
  • Bully

    Over mijzelf
    Ik ben Mia, en gebruik soms ook wel de schuilnaam DaW.
    Ik ben een vrouw en woon in Brasschaat (België) en mijn beroep is kassierster.
    Ik ben geboren op 01/07/1988 en ben nu dus 35 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: lezen, muziek, games, katten.


    Mailinglijst

    Geef je e-mail adres op en klik op onderstaande knop om je in te schrijven voor de mailinglist.



    De wereld van Mia
    Allerlei dingen minstens 1 keer per week.
    28-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ode aan Kikkie, Knuffie en Mandy
    Verhaal van Kikkie - 04/02/06 tot 30/07/16
    Ons lief meisje werd geboren op een koude winterdag tussen het brandhout van mijn grootvader. Haar moeder was de buurkat van ons vokke. Ze had nog 4 zusjes of broertjes. Normaal gezien zouden we enkel haar zusje, Knollie, meenemen, maar dat was buiten mijn broer gerekend. Die was namelijk onmiddellijk verzot op dat katje met witte pootjes.
    Kikkie was een erg sociaal meisje, ze kwam bij iedereen aandacht vragen. Iedereen die bij ons kwam, kende haar bij naam. Kikkie heeft maar met 1 iemand ooit ruzie gemaakt, en dat was met Krokkie, Krokkie had namelijk 3 gezinnen, en dat vond ze niet kunnen.
    Kikkie is, in begin van haar leven, veel vergiftigd geweest, maar we waren er altijd op tijd bij. Toen we in 2015 terug kwamen van een reisje, vonden we haar met een heel dik pootje. We reden naar de dierenarts en die gaf medicatie en doorprikte het bolletje. Weken later kwam het terug ... amputatie voor de zekerheid. En ja hoor, het was een kwaadaardig gezwel. Dankzij onze dierenarts haar reactie, kwam ze erdoor.
    Kikkie leefde een jaartje verder met 3 pootjes. Ze huppelde vrolijk verder. Helaas kwam de kanker terug. Je zag hoe ze van elke minuut genoot. Mijn petekindje riep ook telkens haar naam en mocht haar elke week iets minder aaien. Kikkie volgde hem nog wel, waar hij ook ging.
    30 juli 2016 zagen we haar buiten liggen, uitgeput, weggedoken. We lieten haar met heel veel pijn gaan.



    Knuffie 2015 - 25/08/2016
    In het najaar van 2015 besloten we pleeggezin te worden. Mijn mama had echter tegen de organisatie gezegd, een ros katertje mag voorgoed blijven. Ik ben namelijk verzot op rosse katers en ik miste Kiwie nog elke minuut.
    7 oktober werd Knuffie hier afgezet. We hadden een aparte kamer voorzien, maar hij werd toch maar beneden los gelaten. Een klein bang katertje keek ons aan. Omdat onze katten naar buiten mogen, ook s 'nachts, moest hij s 'avonds wel naar zijn kamer. Met heel veel geduld heb ik hem s 'avonds telkens in zijn kamer gekregen, drie dagen lang. En ben ik er elke avond ook bij gaan zitten. De liefde werd groter. Na drie dagen ging hij elke avond zelf naar de kamer.
    Hij gedroeg zich meer en meer als mijne Kiwie, alles voelde vertrouwd. Zijn klein lief stemmetje dat een heel verhaal kon vertellen, zoals Kiwie, en dan het rollebollen van plezier. Ook mijne Krunchie zag in hem, een papa, zijne Kiwie.
    Toen we op 25 februari ons pleeggezin ontvingen, bloeide hij nog meer open. Hij leerde ze alles aan. En hielp ons met het vangen van Mindy en Muffie, toen die naar hun nieuw gezin gingen. We waren het perfecte vangteam. Op 25 augustus keken mijn ouders naar ATV, daarin werd vermeld dat er een kat was verdronken in een waterput in onze straat. Bang belde we naar de politie, die kon ons niets mededelen. De brandweer was pas de volgende ochtend bereikbaar. We dachten dat het eerst ons Kokkie was, dat was namelijk de enige die regelmatig ging wandelen in de buurt. Kokkie kwam echter na ons telefoontje binnen, precies of hij had het geroken.
    De volgende ochtend, kwam ik beneden. "Knuffie is niet komen eten, Mandy al wel" (Mandy en Knuffie waren een koppeltje geworden) ... dit klopte niet. De brandweer werd gebeld ... het was een rosse kater met wit, beetje bruinachtig ... De nachtmerrie overvalt me nu nog steeds. Ik verloor mijne Kiwie voor de tweede keer, al weet ik dat je nooit moogt vergelijken. Iedereen is anders, ook Knuffie. Ik zal Kiwie nooit vergeten, maar Knuffie ook niet. TWee fantastische katers met een geweldig zacht karakter.

    Mandy - eind 2015 tot 31 oktober2016
    Mandy kwam dus bij ons op 25 februari. Normaal ging ze ook als eerste naar een echt huisje, maar de man veranderde van gedacht. Ook de tweede keer dat ze was gereserveerd, bleek een vergissing te zijn. Het was het lot, want Knuffie werd een beetje verliefd op Mandy. Tevens leek Mandy enorm op Kandie, de zus van Kiwie die ook overleden is.
    Mandy was een wilde kat, maar door de inspanningen van Knuffie, was ze goed op weg om sociaal te worden. Ze vertrouwde ons steeds meer. Ze vertelde ook allerlei dingen toen ze binnen kwam. "Hey, het was koud buiten, heb je eten? Mag ik eten?" Toen Knuffie verdween, was ze verdrietig. Ze zocht troost bij onze andere katten. Knollie, die nog verdrietig was om haar zusje Kikkie, zorgde voor haar. Knollie herleefde en Mandy konden we nu al bijna aaien.
    Wat is er gebeurt met haar? Geen idee, maar we hoorden de nacht van haar verdwijning wel een geweerschot. En we weten ook, dat hier kattenhaters in de buurt zijn, we hebben namelijk vroeger al heel veel katten aan die mensen verloren. We kunnen enkel hopen dat ze niet heeft afgezien, en dat ze nu bij haar Knuffie is. Het ga je goed, mega lieve meid!

    28-12-2016, 00:00 geschreven door DaW315  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    27-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Liedjes ontdekt in 2016

    Een dag zonder muziek, is voor mij een dag niet geleefd. Bij het opzoeken van muziek op YouTube, kom ik soms parels tegen, waarvan voor mij het bestaan onbekend was. Hierbij een paar pareltjes ontdekt in 2016.


    Herman van Veen - Een vriend zien huilen

    Lisa del bo - Vlinder

    Barbara Dex - Iemand zoals jij

    Dana Winner - En de wind die waait

    Micha Marah en Connie Neefs - Supermedicijn

    27-12-2016, 13:25 geschreven door DaW315  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Broken Age (spel)


    Dit spel is een point en click avontuur. Via klikken en interactie met de rondlopende personages, kun je het spel uitspelen. Je hebt 2 hoofdpersonages, namelijk Vella en Shad. Elk zijn ze apart van elkaar, opzoek naar iets om traditie te verbreken.
    Je moet steeds wisselen tussen beide, om het verhaal tot een goed einde te brengen. Het zijn 2 aparte verhalen die uiteindelijk samen komen.

    Ik moet wel toegeven, dat ik heel veel heb moeten opzoeken, en heel veel ergernissen had. Ik ben namelijk niet gewoon om dit soort spellen te spelen. Ik heb het gekocht in een voordelige bundel van ongeveer 8 euro voor een 8 tal spellen op STEAM.
    Ondanks mijn miserie met het spel, is het de moeite waart om te ontdekken. Op steam zijn het binnenkort weer "sales" dus dan komt die waarschijnlijk weer in afslag.

    19-12-2016, 13:53 geschreven door DaW315  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Perencake
    Ingrediënten
    3 peren (5 volgens het recept, maar dit is echt teveel)
    125 gram zelfrijzende bloem
    125 gram boter
    100 gram basterdsuiker of bruine suiker
    3 eieren
    1 zakje vanillesuiker

    recept
    Verwarm de over voor op 180 graden of stand 4.
    Vet een klein ovenvaste rond vorm in of leg er bakpapier in.
    Boter smelten in een pan of in microgolfoven.
    Eieren met suiker opkloppen.
    Boter en vanillesuiker toevoegen.
    Bloem geleidelijk aan toevoegen.
    Snij de peren (volgens het recept in vieren) in schijfjes
    Giet een beetje van het mengsel in de bakvorm, nadien de peren erop en terug afsluiten met het mengsel.
    45 minuten in de oven.
    Bij het eruit nemen, even met een pin erin om te zien of het deeg klaar is (als er geen deeg meer aan de pin blijft hangen)


    Afkomstig van
    Klosters Inette, 1993, Mijn eerste kookboek: eenvoudige recepten voor kinderen,zesde druk, Schoten: Westland.

    Beoordeling
    Gewone cake, niets speciaals. Wel eenvoudig en leuk voor met kinderen

    16-12-2016, 21:06 geschreven door DaW315  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn favoriete kerstliedjes

    Binnen 2 weken is het weer Kerstmis. Overal klinken er kerstliedjes. Meestal Engelstalig, vermits de Nederlandse liedjes meestal niet zo goed klinken. Hierbij mijn favoriete nummers in een kleine top 10 in de voor mij beste uitvoering.

    1. Stille nacht van Dana Winner


    2. Santa's Party

    3. Jingle bells rock van Koen Crucke en David Vandijck

    4. Happy Xmas van Dana Winner

    5. Go tell it on the mountains van Dolly Parton

    6. It's gonne be a cold Christmas van Dana

    7. Last Christmas van Wham

    8. Feliz Navidad van Jose Feliciano

    9. Vrede van Samson en Gert

    10. Stop de cavalerie (Stop the cavalry) van Rob de Nijs

    Dit was mij top 10 voor het jaar 2016

    10-12-2016, 22:58 geschreven door DaW315  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    09-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn tips voor cadeau's

    Voor de vrouwen

    Spaas Geurkaas

    Bijna iedere vrouw houdt van geurkaarsen. één van de bekendste merken is SPAAS. Speciaal voor Kerstmis hebben we, in Brico Kapellen (tevens ook op mamzel te vinden), een grote, ronde geurkaars in een hele mooie cadeauverpakking te koop. Het kost ongeveer 15 euro en het is te verkrijgen in 2 geuren.

    Houten huisje met tekst "All you need is love".


    Dit huisje kun je ergens hangen of neer zetten. Indien je er batterijen in plaats, kun je het s' avonds laten verlichten. Heel mooi als versiering, niet alleen met kerst. Te koop bij Brico Kapellen voor ongeveer 20 euro.

    Voor de mannen

    Verschillende biertjes

    Meestal verwennen we de mannen met 1 grote fles wijn of bier. Paar jaar geleden heb ik het echter anders aangepakt. Ik heb voor een lage prijs verschillende Belgische bieren aangekocht en apart verpakt, tenslotte heb ik ze in een doos gedaan. En die doos uiteraard ook nog verpakt. Je kunt tegenwoordig zo'n speciale geschenkverpakkingen kopen, maar het is veel leuker en goedkoper, om het allemaal zelf te doen en uw eigen fantasie te gebruiken.

    Voor de kinderen

    "Lost my Name"

    Ik heb voor mijn petekindje, een boek gemaakt, met zijn eigen naam in. Het voorwoord heb ik ook zelf geschreven en voor een paar extra euro's kun je er ook een grote enveloppe bij doen in de vorm van een aap. De verzendingskosten zijn gratis en het boek kost 30 euro. Wel 2 weekjes op voorhand bestellen, het komt namelijk vanuit Londen. Het boekje is telkens anders, afhankelijk van de naam die je invult.



    Tot de volgende blog


    Mia

    09-12-2016, 00:00 geschreven door DaW315  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kerst kaartjes boom

    Hoi

    Al jaren zijn mijn moeder en ik, opzoek naar een ideale, mooie manier om de kerstkaartjes op te hangen. Jaren geleden deden we dit met een lint, gespreid over heel de woonkamer. Met veel stress als gevolg, elke keer weer op een  bankje staan, af en toe viel de slinger er gewoon af, etc.

    Dit jaar kwam ik op een mooi idee , dankzij het tijdschrift "Nina" en mijn collega's. Hier leg ik uit, hoe we, mijn ouders en ik,  te werk zijn gegaan.

    We lieten een multiplex paneel van 125cm op 66 cm verzagen in een vorm van een kerstboom. Met de restjes hebben we zelf een tweede kerstboom kunnen maken, door ze bijeen te kleven met duketape.

    We kochten ook sisal koord (van maar 3 euro), ronde haakjes of oogvijzen (waar je de koord door kunt trekken) in inox (zodat het niet verroest als je hem nadien bewaard op zolder). Eventueel kun je ook wasknijpers kopen om de kaartjes aan te hangen, dit is eigenlijk niet noodzakelijk, al lijkt het ons uiteindelijk wel mooier.

    Boven aan beide zijkanten deden we eerst 2 haakjes erin op dezelfde hoogte. Dit dient om de kerstboom op te kunnen hangen met een koord aan een schrammetje. ( Je kunt de kerstboom ook tegen een muur zetten). Nadien deden we willekeurig haakjes erin, zodat het touw schuin komt te hangen. (zie foto 1) Om te zien waar je de haakjes het beste doet, doe je de draad al onmiddellijk door de haakjes. We werkten van boven naar beneden.

    Om het nog mooier te maken, kun je wat lichtjes rond het geheel doen. En tevens ook wat takjes en dennenappels. (foto 2 en 3)

    Het resultaat is heel mooi, zelfs zonder kaartjes. Voor hulp kun je in elke brico winkel terecht.

    Iets maken is veel leuker dan iets afgewerkt kopen en ook goedkoper!!!




    Bijlagen:
    2016-12-03 Kerst 2016 (2) 002.JPG (293.3 KB)   
    2016-12-06 Kerst 2016 001.JPG (412.8 KB)   
    2016-12-06 Kerst 2016 002.JPG (390.4 KB)   

    06-12-2016, 00:00 geschreven door DaW315  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)

    Archief per maand
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016

    Gastenboek
  • Cathy
  • Geweldig!!
  • Fijn weekend

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Laatste commentaren


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs