Foto
Over mijzelf
Ik ben De Rouck Dave
Ik ben een man en woon in Steenokkerzeel (Belgie) en mijn beroep is Brood en Banketbakker.
Ik ben geboren op 26/02/1977 en ben nu dus 47 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: lopen natuurlijk,mtb,fitness en van het leven zoveel mogelijk genieten met vrouw en kinderen.
mijn favoriete runsites zijn;runnersweb.be en joggings.be mijn favoriete runningstores zijn; runningmate/kampenhout r
Inhoud blog
  • elewijtse halve
  • huldenberg,lentejogging
  • nekkerloop meise
  • felix sohieloop hoeilaart
  • kwb tildonkse stratenloop
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Lopen...een feest!
    beleef mijn loopavonturen mee
    21-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.averegtenjogging
    Hoewel ik mij had voorgenomen om na Huldenberg geen wedstrijden meer te lopen tot de Elewijtse halve,heb ik mij toch laten overhalen door clubgenoot Rudy om mee te lopen in Hallaar.
    We hadden wel afgesproken om er geen pattat op te geven en de snelheid beneden ons wedstrijd tempo te houden(1tot1.5km/u).
    Zo hebben we dan gekozen om de langste afstand te lopen(drie rondjes)en deze was 15km.
    De bedoeling was er om een lange duurloop met wat pit van te maken en hadden ons dan bewust aan de start serieus van de voorlijn laten afzakken.
    Het parcours was deels over asfalt(25%)en het grooste stuk door bosgebied(75%).
    De ondergrond in het bos was gewoon zalig om te lopen...zacht maar toch niet dat het afremde,en vlak zonder putten etc...
    In de eerste twee ronden lag ons tempo iets te hoog voor het woord duurloop te gebruiken(4'40''/km).
    De laatste ronde hebben we tempo effe laten zakken tusen de 4'52 en 5' wat ook de bedoeling was van  deze jogging.Zo hebben er nog veel lopers ons voorbij gegaan tot ik het in de voorlaatste km het nog eens in mijn kl*ten kreegom nog eens door te trekken richting 4'20''/km.
    Al die ons voorbij hadden gelopen waren eraan voor de moeite en Rudy vroeg zich ook af wat de bedoeling was.
    Maar geen nood het was maar om te zien hoeveel jus ik nog in mijn benen had en deze versnelling was maar voor 1km bedoeld.
    Zo zijn we gefinischt in een tijd van 1u11'40'',al hadden we voorzien tussen de 1u15 en 1u18.
    Gisteren(zondag red.)het parcours van de Elewijtse halve gaan verkennen en daar dan drie van de vier rondjes gelopen en dees waren goed voor 16km in anderhalf uur,dat trekt dan al ook meer op een duurloop voor mij.
    Buiten enkele pijntjes in het linker scheenbeen lijken al de vorige blessures en ziektekiemen mijn lichaam verlaten te hebben en zat ik de voorbije week terug aan 57 loopkms.
    Hopelijk is al de miserie van de baan en kan ik terug aan mijn snelheid beginnen werken.


    See yaah

    21-05-2012 om 08:48 geschreven door dave  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lentejogging Huldenberg S2R
    Zondag 13 mei stond de lentejogging van Huldenberg op het programma.
    Ik ben al blij dat de stekende pijn uit mijn rechterzijde is verdwenen en kon dus zo pijnvrij aan de start staan.Vandaag heb ik dan ook bewust gekozen om iets meer vooraan de starten om mijn tijd toch iets beter te lopen.
    Aan de start was het na een 200 tal meters serieus klimmen tot de paal met 1km.
    Zo ging het richting Loonbeek lichtjes op en serieuze afdalingen,eens in Loonbeek was het weer een klim om u tegen te zeggen en daar heb ik toch een beetje mijn eigen opgeblazen.
    Na km 8 heb ik mijn drietal lopers waar het constant haasje over was,moeten laten gaan want het vet was van de soep bij mij.
    Ik ben toegekomen in een tijdspannen van 48'53'' voor 10.780km en ben daar toch nog tevreden mee,na al de blessures en ziekte dat ik de laatste tijd heb moeten doorstaan.
    Het enigste wat ik nu voel is pijn in mijn scheenbeen maar ik denk dat het door die afdalingen komt van gisteren.



    See yaah

    14-05-2012 om 18:53 geschreven door dave  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Felix sohieloop Hoeilaart S2R
    Na lang twijfelen heb ik vrijdag dan toch beslopten om mee te lopen in Hoeilaart.
    Ik was nog niet volledig hersteld van mijn ziek zijn eerder in de week en de pijn in de rechterzijde blijft ook aanhouden.Vrijdagavond op tijd vertrokken want de ring die zit toch altijd goed op slot 'savonds.
    Eens ginds aangekomen mij geparkeerd op het kerkplein en onmiddelijk naar de inschrijvingstafel glopen en dat voeld al niet goed,hoofdpijn,pijn in de rechterzijde en ook in de rug(oud worden?).
    Ik dacht bij mezelf...Dave stapt terug den auto in en rij gewoon terug naar huis en RUSTEN!
    Die dat mij kennen weten dan ook opgeven is geen optie bij mij,dus richting inschrijving dan maar en ik kan nog altijd uit de race stappen als het echt niet moest gaan.
    Eens ingeschreven nog effe een praatje gemaakt met twee veteranen van de club(Rudy en Emiel)en nog een beetje opgewarmd,de hoofdpijn begon stilletjes aan weg te trekken terwijl de hemel boven ons serieus begon dicht te trekken en dat zag er echt niet goed uit.
    Twee minuten voor het startschot nog ergens een comfortabel plaatsje gezocht aan de startlijn wat niet simpel was met meer dan 400 lopers.
    Het eerste gedeelte gaat tussen kleinere steegjes en dan zit je best goed vooraan,zo gaan we richting bos over de vals platte baan eens de zwaarste helling van het parcours gaat het nog effe het bos uit een beetje vals plat omhoog om vervolgens het bos terug in de duiken en dan loopt het licht dalend tot de we terug op de grote baan zijn dan lopen we richting aankomst om daarna deze lus nog eens te lopen.
    Ik was al blij dat tijdens het lopen de pijn in de rechterzijde stilletjes begon weg te gaan,maar ik heb mij toch tamelijk in gehouden om verdere schade aan mijn lichaam te beperken.
    Ook de regenval is uit gebleven tot aan de finish,daarnaheeft het niet meer gestopt met regenen tot zaterdag voormiddag denk ik.



    See yaah  

    06-05-2012 om 21:59 geschreven door dave  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geen Nekkerloop voor mij,morgen

    Morgen zal ik spijtig genoeg forfait moeten geven voor de Nekkerloop te Meise.
    Deze wou ik doodgraag meelopen als voorbereiding op de halve marathon in Elewijt op pinkstermaandag.Maar nu ben ik al twee dagen doodziek.
    Hevige koorts aanvallen en pijn in de borststreek zijn de spelbrekers voor morgen mee te lopen met MEELOPERS
    Momenteel probeer ik zoveel mogelijk te rusten dat ik mijn werk toch deftig probeer te doen,want ziek melden als zoon van een zelfstandige is geen optie

    28-04-2012 om 13:58 geschreven door dave  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de versnellingen er toch bij genomen
    Vorige zondag stonden er 10 versnellingen van 1' met telkens 1'30''pauze tussen.
    Ik heb het risico toch genomen en richting Hofstade plage gereden.
    Zo heb ik in den drachende regen mijn versnellingen gehouden richting 95% van mijn max.hf.en toch een max.snelheid van 20.1km/u.De dag nadien geen hinder gevoeld maar toch een rustdag genomen.
    Dinsdag heb ik gewoon een uurtje op lage hartslag met de club gelopen en vandaag(donderdag red.)terug drie versnellingen van 8' richting 95% van mijn max.hf.met telkens 3' rustpauze,deze training voelde wel iets minder goed aan,maardat zal wel aan de weinige slaapuren liggen.
    Morgen nog een uurtje op lage hartslag lopen en zondag de Nekkerloop in Meise meelopen.



    See Yaah

    26-04-2012 om 18:31 geschreven door dave  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Drie wedstrijden op een week
    Paasmaandag,de derde manche van S2R en mijn eerste wedstrijd na mijn aanslepende blessure.Ik had besloten om niet voluit te gaan,daar dat de schrik er nog goed in zit.
    Ik heb mij bij de start dan toch zoveel mogelijk achteraan geplaatst en geprobeert de hartslag tussen de 80 en 85% te houden.
    De eerste 6à7 km ging dat vlot en liep dan nog op een tempo van om en bij de 4'45''/km.
    Het laatste deel van de wedstrijd en zeker daar waar de wind pal op de kop zat schoot mijn hf.met gemak richting 90 tot 93%.
    Ik voelde geen hinder en dat was toch al een opsteker en liep zo de wedstrijd uit in een 56 tal minuten voor 12km.
    Vervolgens heb ik de zaterdag in dezelfde week de HP 10km van Mechelen gelopen en daar heb ik geprobeert om de eerste 5km aan 80 tot maximum 85% hf te lopen en vervolgens het tweede deel richting 95% op te drijven.
    Dit lukte vrij goed en ben zo binnen gelopen in ongeveer 45'30'',een gemiddelde snelheid van 13.3km/u.
    Daags nadien mij dan gewaagd aan de kasteeljogging te Perk(VAC) ook een jogging van het criterium.
    Maar hier was het vet van de soep,eerst bleef mijn 405 hangen en moest ik dus op gevoel lopen en tijdens de wedstrijd tot twee keer toe mijn  voet omgeslagen,het lag wel deels aan het parcours maar mijn kopvalling en de vermoeidheid zal wel de hoofd oorzaak geweest zijn.
    Die wedstrijd ben ik dan binnengelopen in 1u en 12sec voor 12.4km,niet echt tevreden over de tijd,maar na lang blessure leed en dan drie wedstrijden op een week mag ik in feite niet klagen.
    Mijn weektotaal lag dan ook terug op 53km,wat waarschijnlijk al iets teveel is...maar echt hinder ondervind ik niet.
    Mijn conclusie is dat de conditie een pak achteruit gegaan is,zeker als ik de eindtijden bekijk van mijn rechtstreekse concurenten maar langs de andere kant hebben mijn spieren de zware week goed doorstaan.
    Ik ga deze week mijn programma voor de halve marathon gewoon verder te zetten maar ga de versnellingen er toch van tussen laten denk ik.





    See yaah    

    17-04-2012 om 18:51 geschreven door dave  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.paasmaandag jogging erps kwerps
    Gisteren mijn eerste deelname van het nieuwe seizoen scott2run criterium in erps.
    Het criterium was gisteren dan wel aan hun vierde wedstrijd toe,voor mij was het mijn eerste.Ik ben dan ook zonder ambitie aan de start verschenen en was deze wedstrijd gewoon een test voor mijn kuiten.
    Ik zou dus gewoon de afstand niet traag maar ook niet volle bak lopen,gewoon lichte inspanningen met af en toe een 5tal minuten redelijk diep gaan.
    De wedstrijd vlotte goed en heb maar 18''trager gelopen dan vorig jaar en ben nog maar aan het opbouwen...dus ik heb er eindelijk een goed oog in.
    Vandaag voelt alles wel een beetje stijf aan en heb dan deze avond met Luc van de club een 40' traag gelopen over een afstand van 6.5km.
    De rest van de week doe ik het rustig aan want zaterdag(Mechelen)en zondag(Perk) staat er terug een wedstrijd op het programma.
    Ik ga ze wel niet allebei snel lopen,maar weet ook nog de welke,dat zal ik de dag zelf wel zien.





    See Yaah

    10-04-2012 om 21:10 geschreven door dave  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stilletjes aan terug naar een wedstrijd opbouwen
    Zo de maand maart is ook weer voorbij en heb na mijn blessure toch bijna 70km's gelopen zonder hinder.
    Op paasmaansag loop ik dan ook mijn eerste wedstrijd maar ga nog niet voor een tijds verbetering,maar ik ga een clubgenoot pacen en zo zorgen dat deze wel een goede tijd zal lopen.De zaterdag erop ga ik de hp 10km van Mechelen lopen en dan ga ik toch eens proberen om iets dieper te gaan,de dag nadien loop ik dan weer Perk om deze zelfde clubgenoot te pacen.
    Vanaf komende dinsdag ga ik een trainingsplan van keeponrunning.be volgen om de elewijtse halve mee te lopen op pinkstermaandag en daar wil ik wel een mooie tijd neerzetten.




    See yaah

    01-04-2012 om 18:37 geschreven door dave  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.pijnloos gebleven de voorbije week...joepie
    De voorbije week rustige loopjes gedaan met telkens een rustpauze.
    Zondag begonnen met 5x2'met telkens 2'rust.
    Maandag 4x3' met telkens 2'rust.
    Woensdag 3x4' met telkens 1'rust.
    Donderdag 3x5' met telkens 1'rust.
    En vandaag tenslotte 3x8' met telkens 3'rust.
    Tot nu toe nog niets van pijn ondervonden en hopelijk kan ik het zo houden.



    See yaah...

    11-03-2012 om 16:23 geschreven door dave  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.het lopen terug stillekes aan hervatten
    Gisteren na de middag besloten om mijn loopschoenen terug aan te trekken en richting finse piste gereden in Hofstade.Daar heb ik dan 2'gelopen en 2'gestapt en dees 5x herhaalt.
    Deze morgen terug naar Hofstade gereden en 3'gelopen+2'gestapt dees heb ik dan wel maar 4x herhaalt.
    Geen pijn of hinder ondervonden en ik hoop het zo te houden want de moed was in mijn schoenen aan het zakken.
    Morgen las ik een rustdag in dan terug twee trainingloopjes op de finse piste.



    See yaah

    05-03-2012 om 17:13 geschreven door dave  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.wanner mag ik nu eindelijk lopen?
    Gisteren een uurtje op de mtb gezeten en bewust met een vrij zwaar verzet en licht hellend parcourtje gereden.
    Op een uur hed ik 24,61km afgelegd en het voelde goed,nergens geen pijn of stijve kuiten.
    Deze middag had ik terug een afspraak bij de kiné en vroeg haar direct of ik komende donderdag de start2runners mocht begeleiden met de club.Haar antwoordt was duidelijk,NJET.
    Ze heeft mijn kuit dan nog maar eens behandeld,met electro en soundwaves en enkele stretchoefeningen laten uitvoeren.
    Ook mocht ik 8' op step staan ,joepie ik mag toch iets doen.
    Als ik morgen geen last ondervind mag ik terug enkele krachtoefeningen uitvoeren en hopelijk krijg ik volgende week groen licht om het lopen te hervatten want het heeft nu toch lang genoeg geduurt




    see yaah

    27-02-2012 om 19:53 geschreven door dave  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ik heb mij al véél beter gevoeld,maar...ook al veel slechter
    Door de te zware inspanningen vorige vrijdag,ben ik al een week serieus mankepoot.Vorige zaterdag als ik uit mijn bed wou komen was het een serieuze marteling,eer ik mijn been kon strekken...afzien!!!
    Daags ervoor had de kiné mij wel gezegd dat ik lekker stijf zou zijn van de oefeningen dus dacht ik eerst dat het normaal was en had dan maar besloten om de mtb op te kruipen en wat gaan losrijden,toen voelde ik echter dat het niet goed zat.
    Elk stukje kasseiweg of borduurtje op en af rijden voelde ik in de kuit kloppen.
    Zondag en maandag zouden we met de kinderen en nog een koppel naar Euro Disney gaan,dat waren twee dagen van manken en manken en nog eens manken.
    Maandag morgen toch naar de kiné gebeld vanuit Parijs om te vragen of ik eerst naar de dokter moest gaan of bij haar mocht langsgaan dinsdagavond,eerst bij haar langsgaan vond ze beter.
    Dus dinsdag bij de kiné gegaan en die stelde mij gerust dat het om een over reactie ging van de hamstrings en al de pezen dat er rond en onder liggen.
    Die zware inspanningen die ik gedurende 60' heb gedaan was een heel slecht,de  bedoeling was om 10 tot 15' op de crosstrainer te staan.
    Vandaag voel ik mij al iets beter,maar ik heb er toch weer lessen uit getrokken en zo mijn loophervatting weer eens met twee weken uitgesteld door mijn stomme toeren.



    see yaah

    24-02-2012 om 18:05 geschreven door dave  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.het ging te vlot
    de voorbije week genoten van een weekje verlof en bij de kine kreeg ik ook het goede nieuws te horen dat de blessure zo goed als geheeld was.
    ik heb dan éénmaal op de rollen gezeten,en een keer op de baan zelf gereden zonder al teveel weerstand.
    gisteren moest ik dan terug bij de kine zijn en enkele oefeningen doen op een trapje voor de kuit terug te verstevigen.het ging vlot zo vlot zelfs dat ik nog wat in de gym ging bijtrainen.
    ik begon met 30' op de crosstrainer en voelde mij nog super dat ik nog 25' op de loopband bergop ging wandelen.
    als ik van de loopband afkwam voelde ik precies al dat ik te ver gegaan was.
    deze morgen als ik opstond kon praktisch mijn been niet meer strekken,maar besloot toch om tegen de pijn in op mijne mtb te springen en gedurende een ander half uur de molen rond te draaien misschien dat het klote gevoel in de kuit zou minderen.
    niets is minder waar voor de moment en in plaats van te beteren is het juist andersom.
    ik heb mobilisine aangebracht,een warme kompres op de kuit gelegd,een heet bad genomen en ondertussen de kuit intensief gemasseerd dat de tranen in mijn ogen stonden en een ontstekingremmer geslikt.
    dinsdag moet ik terug naar de kine en ben is benieuwd wat die te vertellen gaat hebben



    see yaah

    18-02-2012 om 14:26 geschreven door dave  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.eerste week met terug een beetje sport
    de voorbije week heb ik zes van de zeven dagen op de rollen aan mijn revalidatie gewerkt.
    maandag ben ik begonnen met 20'losfietsen met weinig of geen weerstand.
    dinsdag heb ik er dan 5' bij gedaan en de weerstand ietsjes bijgedraait maar nog altijd soepel.
    en zo heb ik woensdag,donderdag en vrijdag altijd 5' langer gefietst en meer met de weerstand gespeeld en het tempo ook iets meer gevarieerd.
    vandaag kwam ik dan uit op 45' rollen en dees heb ik dan ook met hartslagmeter gedaan en zo getraind tussen zone2.0 en zone 2.9.



    see yaah

    12-02-2012 om 21:16 geschreven door dave  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nog geen sprake van lopen
    Voorbije week drie keer kiné gevolgd,en de kuit behandeld met soundwaves en electrowaves om de spier soepel te maken.Tegen het einde van de week mocht ik dan lichte stretchoefeningen doen,niet tot tegen de pijngrens om te voorkomen dat de scheur terug rekt.
    vanaf nu mag ik al 15 tot 30' op de rollen fietsen en niet op de tip van de voet pedaleren.
    als alles dan meevalt mag ik volgende week op de crosstrainer.
    voor al eer ik het lopen stilletjes mag aanvatten zouden we al drie tot vier weken verder zijn.



    see yaah

    07-02-2012 om 17:32 geschreven door dave  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mijn kuit wordt momenteel onderhanden genomen
    vorige week maandag kreeg ik tijdens mijn lange duurloop weer een pijnscheut door mijn kuit.
    thuis direct mijn icepack boven gehaald en flink gekoeld.
    voorbije woensdag terug bij de arts langsgeweest en heeft na onderzoek direct 9x kiné voorgeschreven.
    vandaag(maandag)mijn eerste beurt gehad en bij controle zei de kiné onmiddelijk dat het om een grote scheur ging.
    nu deze week volledig stil met sporten en vanaf volgende week lichte stretch oefeningen doen.
    en daarna zullen we wel zien zeker,juist spijtig dat ik de laatste natuurloop van lier en hofstade moet laten schieten.
    maar ja...volgend jaar worden deze joggings terug georganiseert zekerst.






    see yaah

    30-01-2012 om 13:28 geschreven door dave  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.natuurloop lier
    zaterdag 21/01/2012,was het de vierde natuurloop van deze winter,voor mij was het mijn eerste.
    ik had er nog nooit van gehoord maar als je bij een club loopt kom je veel te weten en zeker als daar enkele leden bij zijn die hun weekends vullen met joggings lopen.
    zaterdagmorgen eerst nog gewerkt van 03u tot 12u,een geluk dat de clubgenoten al op tijd zouden vertrekken en konden ze mij al inschrijven,dat pakte toch al heel wat stress van mij weg.
    in lier aangekomen stond de parking al boemevol en heb mij toen met een beetje geluk op de grasberm kunnen parkeren.
    aan de start stond er een massa volk zeker tussen de 600 en 800 lopers over de drie afstanden.
    er was keuze tussen 5,10.8km en de halve marathon.
    ik heb gekozen voor de 10.8km omdat ik al een beetje vermoeid was van het werken zo vroeg op de dag.
    het parcours was simpel met weinig of geen hoogte verschillen,langs het water.
    juist de wind pal vanvoor op de kop deed de hartslag soms serieus de lucht ingaan.
    mijn tempo lag vrij goed altijd tussen 4'22''/km en 4'28''/km,ik had nochtans de FR ingesteld op 4'38''/km om niet te diep hoeven te gaan maar het vlotte goed.
    één keer heb ik het tempo laten zakken tot een gem.tempo van 4'38''/km om een beetje te recupereren want ik was op dat ogenblik heel alleen met de wind op kop op avontuur vertrokken voor een groepje voorlopers bij te halen maar dat bleek onbegonnen werk.
    zo heb ik kunnen wachten tot er terug een groep bij mij kwam aansluiten en kon ik zo het tempo terug opdrijven en hebben we met zen allen dat groepje nog kunnen inhalen.
    tussen km 9 en km 10 heb ik het tempo zelfs nog kunnen opdrijven tot 4'16''/km,maar éénmaal de piste oplopen was mijn bougie gedooft.
    mijn eindtijd was 47'46'' en xdat was goed voor een vijftigste plaats op meer dan 270 lopers voor deze afstand.
    normaal gezien zal ik de laatste op 11/02/2012 ook nog meelopen,ik zal nog zien want de dag nadien is het winterjogging van hofstade en dees is toch ook een jogging met een goede sfeer.
    en zo gaan mijn wekelijkse km's richting 50.
    de voorbije week waren het 49.2km.




    see yaah  

    23-01-2012 om 08:30 geschreven door dave  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de eerste maand van het nieuwe jaar loopt op z'n einde
    in de eerste maand van het nieuwe jaar heb ik toch regelmatig en vrij goed kunnen trainen.
    zo probeer ik nu een schema aan te houden van wekelijks vier tot vijf looptrainingen.
    op maandag loop ik tot nu toe mijn lange duurlopen van minstens 90',de laatste was zelfs 100' goed voor 18km.
    dinsdag houd ik dan een rustag en vervolgens op woensdag loop ik 8km in een vrij hoog tempo,tussen de 4'45''/km en 4'55''/km.
    donderdag loop ik dan een uurtje met de jongens van jc veltem(een beetje reclame kan geen kwaad ).
    als de benen goed aanvoelen loop ik op vrijdag nog een vlotte duurloop en anders houd ik die voor zondags.
    hier en daar loop ik ook nog een wedstrijdje mee maar dan laat ik wel mijn tempoloop op woensdag schieten en vervang ik die door een vlot loopje van een kleine 10km.
    zo probeer ik mijn klm's elke week met 2km op te drijven en zit ik voor het moment op 48 loopklm's per week.
    dees ga ik proberen aan te houden tot begin maart en daarna mijn schema iet of wat aanpassen want op 24/03 begint het scott2run criterium en daar zijn toch een paar wedstrijden die kort opeen volgen.
    deze maand loop ik nog één wedstrijd mee en dat is de natuurloop van 10km in lier.



    see yaah

    18-01-2012 om 16:45 geschreven door dave  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mijn tweede crosswedstrijd
    gisteren (07/01 red.)nog eens de spikes aan getrokken om de interbanken cross van fortis te grimbergen mee te lopen.het ging om een afstand van 5.6km(4grote ronden)maar bij aankomst gaf mijn garmin 5.29km aan.
    tien minuten voor de start heb ik eerst nog met ne maat van mij het parcours gaan verkennen wat niet echt technisch bleek te zijn maar wel moeilijk zou worden om in te halen tijdens de wedstrijd met de smalle loopstroken.
    aan de start heb ik mij terug laten verleiden om mee met de kanonnen te vertrekken en zat zo al snel aan een hf.van 91%,dus het was proberen stand te houden want versnellen zou er zeker niet meer inzitten.
    maar na dat ik de tweede ronde in liep op hetzelfde tempo zakte mijn hf.naar 85% wat toch wil zeggen dat de conditie in steigende lijn gaat.
    en zo heb ik de laatste ronde nog een vijftiental voorlopers kunnen inhalen en liep ik binnen in 24'11''.
    opdracht volbracht zou ik zo zeggen.


    see yaah

    08-01-2012 om 21:01 geschreven door dave  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2011 is voorbij...wat verwacht ik van 2012
    over het jaar 2011 kan ik over het algemeen meer dan tevreden,juist spijtig van mijn spierscheur in de rechterkuit.ik hoop het jaar 2012 even goed en misschien iets beter te kunnen lopen.
    op de eerste plaats hoop ik blessurevrij te blijven en vervolgens staat het scott2run criterium als eerste op mijn loop programma.
    ook mogen er ook nog enkele kilo's verdwijnen zodat ik toch iets betere tijden kan lopen dan in 2011.
    de antwerp 10miles staan ook op het programma maar de 20 van brussel daarentegen die laat ik dit jaar links liggen,gewoon omdat het startschot al om 10u wordt gegeven en dees komt niet uit met mijn werk.
    de wekelijkse km's ga ik ook proberen op te drijven,maar het moet wel genieten blijven.



    see yaah

    02-01-2012 om 15:58 geschreven door dave  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)

    Foto

    Archief per maand
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011

    mijn persoonlijke records

    2500m-9'28''(vilvoorde) 5km-20'16''(baal) 10km-40'18''(mechelen) 12km-54'08''(vilvoorde) 10miles-1:16:36(antwerpen) 20km-1:42:44(brussel) halve marathon-1:34:36 (eindhoven)


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs