Welkom op mijn blogje!
Archief per maand
  • 04-2011
  • 09-2010
  • 06-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
    Foto

    Wat is LCH???
    In een eigen document schrijft de Professor over LCH:

    Ik ben kliniekhoofd van de afdeling kinderoncologie en onderzoeker in het laboratorium van Experimentele Immunologie in het UZ Gasthuisberg te Leuven. Ik verricht ondermeer onderzoek naar het voorkomen van Langerhans Cel Histiocytose (kortweg LCH) in Vlaanderen.
    LCH is een zeldzame ziekte die ontstaat door een vermeerdering van een bepaald type van witte bloedcellen in de weefsels (zogenaamde histiocyten).
    Normaal is het hun taak lichaamsvreemde stoffen te vernietigen en infecties te bestrijden. De Langerhanscel is één van deze histiocyten. Door woekering van deze cellen op bepaalde plaatsen in het lichaam ontstaat LCH, met als gevolg dat de functie van het aangedane orgaan in het gedrang kan komen. De opeenstapeling van LCH-cellen kan lokaal voorkomen in de huid, het bot, klierweefsel, long, milt, lever, beenmerg, centraal zenuwstelsel en hersenen, maar ook meerdere van deze plaatsen kunnen tegelijkertijd aangetast zijn.
    De leeftijd waarop de diagnose gesteld wordt is vooral bij heel jonge kinderen, maar ook volwassenen kunnen de ziekte krijgen.
    De oorzaak van de ziekte LCH is nog onbekend. Hoewel de ziekte niet kwaadaardig is, kunnen patiënten echter wel aan de gevolgen ervan overlijden.


    20090309LCHlogo.jpg image by Pedro48
    Klik op het logo
    om de LCH-site
    te bezoeken

    E-mail mij

    Je moet niet bang zijn, deze knop bijt niet. En ik ook niet:)

    Foto
    Blog als favoriet !
    Over mijzelf
    Ik ben Darleen ♥
    Ik ben een vrouw en woon in (Duitsland) en mijn beroep is op school zitten en leren.
    Ik ben geboren op 16/03/1997 en ben nu dus 27 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Dansen, piano spelen,... .
    Ik ben een grote Metallica fan!
    Foto
    Dat zijn v.l. Darleen ons nicht Anna uit Duitsland en Sabrina
    Foto
    Zoeken in blog

    Darleen Dagboek
    Augustus 2007 diagnose LCH (Langerhanscelhistiocytose, de onbekende ziekte) Tumor
    Juli 2008 hervallen van LCH Op dit moment alles goed!
    12-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen...........
    't Is alweer heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang geleden...
    Maar ja, op 23 oktober zijn we naar Duitsland vertrokken. 5 uurs zijn we gereden!!! Helemaal niet leuk...maar 24 oktober was dan het trouwfeest. Dat was eigenlijk helemaal niet leuk omdat 30 van de 40 mensen daar binnen hebben gerookt. BINNEN he! Om het uur of zelfs half uur moest ik naar buiten mijn puffer pakken. Om 22:00 zijn we naar ons hotel vertrokken, ik heb toen bij mama geslapen. 's Nachts werd ik dan heel vaak wakker, moest ik weer mijn puffer pakken. Zondag 25 oktober zijn we dan nog naar vrienden geweest, met een hond, om het uur of half uur naar buiten. Weer puffer pakken... Later zijn we gaan wandelen, SUPERLEUK!!!Daarna terug binnen half uur of uur later, weer puffer pakken. Zo rond 16:00 zijn we denk ik terug naar huis vertrokken. Weer fille op de weg, ± 21:30 of 21:45 pas thuis.De maandag ben ik thuis gebleven omdat ik nog heel de tijd aan het hoesten was. Ik denk als ik naar school was gekomen had ik de lessen gestoord. ;-) Dus maar naar de dokter. Gewoon een virus met asthma aanvallen.Voor de rest was de week normaal. Zaterdag 31 oktober is papa Sabrina weg gaan brengen naar het vliegveld in Brussel. Ze was een weekje in Amerika. Ze vond het super plezant. Ik heb haar tijdens de vakantie erg gemist. Zondag 1 november zijn we naar IKEA geweest (bah) en daarna naar Media Markt en daarna naar een tuincentrum. Visjes aaien en eten geven! KEI KEI KEI KEI KEI plezant!!! Maandag zijn we nog eens met mij naar de dokter geweest. 's Morgens bijna 39° C koorts, echt niet leuk hoor! Heel de dag uitrusten. Dinsdag en vrijdag ben ik naar onze buren geweest, tja mama moest werken. En ze wou niet dat ik alleen blijf. Maar we hebben veel plezier gehad! Woensdag een gewone dag en donderdag zijn mama en ik naar het Wijnegem Shoppingcenter geweest. Bij C&A veel kleren voor mij gekocht. Heel mooi! Nog in de andere winkels geweest een beetje kijken. Bij Bart Smit hebben we dan nog 2 spelletjes gekocht. Maar aan de kassa werd ik misselijk, kreeg buikpijn, werd bleek. TE DRUK! Toen we buiten waren was het veel beter, direkt iets gedronken buiten en al veel beter. Zaterdag ben ik om 14:00 bij de Scouts geweest, echt plezant. Maar spijtig dat er 2 vrienden van mij ziek waren.Maar ja, ik had ten minste nog 1 persoon die ik goed kende. Zondag zijn we heel vroeg uit ons bed gekomen, terug naar Brussel. Sabrina gaan halen. JOEPIE!!!!!! Ze had veel kadootjes bij, chocola,snoepjes, sleutelhangers, postkaarten,... noem zo maar op. Maar het meeste had ze foto's bij, SUPERVEEL! Tussendoor ben ik in slaap gevallen (hihi).'t Was echt leuk, voor de rest hebben wij die dag niks meer gedaan. De rest van deze week was allemaal goed, morgen gaan wij op studiereis naar Maastricht en Maaseik. Ik verheug me er al kei hard op.

    Zo tot de volgende
    Groetjes Darleen


    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (2)

    22-11-2009
    heel blij
    Hey
    Wat zijn we blij dat het met je goed gaat, houden zo hé meid.
    lieve groetjes
    Ann (mama Dorien* en Bram)

    22-11-2009 om 21:46 geschreven door Ann (mama Dorien* en Bram))


    12-11-2009
    dag moppie
    Leuk te horen dat alles goed gaat met jullie .
    Mis jullie wel op school hoor !!!
    Heeft Lise je al verteld dat Jarne de Hoofdrol in de musical op school heeft gekregen jullie gaan toch mee kijken hé!
    Laat maar iets weten !
    dikke knuffels van ons met 5 voor jullie met 4
    xxx

    12-11-2009 om 20:49 geschreven door debby




    Inhoud blog
  • Heel lang geleden :)
  • lang lang lang geleden
  • Eerste bericht uit Duitsland
  • Alles goed verlopen!
  • Porth-a-cath verwijderen

    Foto

    Boekje voor lieve groetjes

    Voor elke ingave een super duper dikke knuf van mij!!!


    Foto

    Mijn favorieten
  • Eigen blogje ??
  • Heilig Graf Tramstraat
  • Cees naar compostela
  • Pedro's blog
  • Robin en anouk
  • Jonas met DCD
  • Pedro 01.mei vertrek met de fiets naar santiago voor LCH

    Lotgenootjes
  • Seppe*
  • Ashley
  • Jonas
  • Thijn
  • Kyano

  • Mijn medicatie

    's morgens :
    Seretide

    's avonds:
    Seretide


    Als nodig:
    Ventolin
    Dafalgan 500



    Blog als favoriet !

    Foto

    Foto

    Fotos van mij voor de ziekte
    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs