Welkom op mijn blogje!
Archief per maand
  • 04-2011
  • 09-2010
  • 06-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
    Foto

    Wat is LCH???
    In een eigen document schrijft de Professor over LCH:

    Ik ben kliniekhoofd van de afdeling kinderoncologie en onderzoeker in het laboratorium van Experimentele Immunologie in het UZ Gasthuisberg te Leuven. Ik verricht ondermeer onderzoek naar het voorkomen van Langerhans Cel Histiocytose (kortweg LCH) in Vlaanderen.
    LCH is een zeldzame ziekte die ontstaat door een vermeerdering van een bepaald type van witte bloedcellen in de weefsels (zogenaamde histiocyten).
    Normaal is het hun taak lichaamsvreemde stoffen te vernietigen en infecties te bestrijden. De Langerhanscel is één van deze histiocyten. Door woekering van deze cellen op bepaalde plaatsen in het lichaam ontstaat LCH, met als gevolg dat de functie van het aangedane orgaan in het gedrang kan komen. De opeenstapeling van LCH-cellen kan lokaal voorkomen in de huid, het bot, klierweefsel, long, milt, lever, beenmerg, centraal zenuwstelsel en hersenen, maar ook meerdere van deze plaatsen kunnen tegelijkertijd aangetast zijn.
    De leeftijd waarop de diagnose gesteld wordt is vooral bij heel jonge kinderen, maar ook volwassenen kunnen de ziekte krijgen.
    De oorzaak van de ziekte LCH is nog onbekend. Hoewel de ziekte niet kwaadaardig is, kunnen patiënten echter wel aan de gevolgen ervan overlijden.


    20090309LCHlogo.jpg image by Pedro48
    Klik op het logo
    om de LCH-site
    te bezoeken

    E-mail mij

    Je moet niet bang zijn, deze knop bijt niet. En ik ook niet:)

    Foto
    Blog als favoriet !
    Over mijzelf
    Ik ben Darleen ♥
    Ik ben een vrouw en woon in (Duitsland) en mijn beroep is op school zitten en leren.
    Ik ben geboren op 16/03/1997 en ben nu dus 27 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Dansen, piano spelen,... .
    Ik ben een grote Metallica fan!
    Foto
    Dat zijn v.l. Darleen ons nicht Anna uit Duitsland en Sabrina
    Foto
    Zoeken in blog

    Darleen Dagboek
    Augustus 2007 diagnose LCH (Langerhanscelhistiocytose, de onbekende ziekte) Tumor
    Juli 2008 hervallen van LCH Op dit moment alles goed!
    18-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lang,lang,lang,lang,lang,...geleden
    Hoi iedereen,
    't Is wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang geleden dat iemand nog iets op deze blog heeft geschreven, dus schrijf ik nog eens.
    Er is een beetje gebeurd, ik ben nu al 3 keer naar de psycholoog geweest. Dat kwam allemaal door een maandag in september. Ik was heel de tijd aan het wenen en aan het wenen, ze hebben mama dan gebeld. Mama kreeg mij ook niet rustig.:( Ik heb dan zelf gezegd dat ik nu naar de psycholoog wil. En mama heeft gebeld en ik mocht die avond nog langs komen. Echt een super leuke psycholoog! :) Het helpt al een beetje, tussendoor had ik dan nog kleine griep, niet ernstig. School is allemaal super! Vrijdag rapport gekregen, 80 %. Best wel goed vind ik. Ik ben er echt blij mee. Gisteren ben ik met papa mee naar zijn werk geweest. KEI LEUK!!!!!!! Ik mocht der hele tijd voor de computer zitten. Vandaag zijn we bij Shoediscount geweest nog nieuwe schoenen halen voor een trouwfeest. Het trouwfeest is al over een week.JOEPIE!!! Zo voor de rest is er eigenlijk niks speciaals meer.
    Doei,doei
    Tot de volgende
    Darleen






    Inhoud blog
  • Heel lang geleden :)
  • lang lang lang geleden
  • Eerste bericht uit Duitsland
  • Alles goed verlopen!
  • Porth-a-cath verwijderen

    Foto

    Boekje voor lieve groetjes

    Voor elke ingave een super duper dikke knuf van mij!!!


    Foto

    Mijn favorieten
  • Eigen blogje ??
  • Heilig Graf Tramstraat
  • Cees naar compostela
  • Pedro's blog
  • Robin en anouk
  • Jonas met DCD
  • Pedro 01.mei vertrek met de fiets naar santiago voor LCH

    Lotgenootjes
  • Seppe*
  • Ashley
  • Jonas
  • Thijn
  • Kyano

  • Mijn medicatie

    's morgens :
    Seretide

    's avonds:
    Seretide


    Als nodig:
    Ventolin
    Dafalgan 500



    Blog als favoriet !

    Foto

    Foto

    Fotos van mij voor de ziekte
    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs