op rust
Foto
Zoeken in blog

04-08-2018
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Abercastle

Etappe 73: Llanrhystud - Abercastle 95 Km

Vanmorgen was het grijs maar droog. Ook tijdens de nacht heeft het niet geregend dus kan mijn tentje eindelijk nog eens droog in de tas.

Vanmorgen bij het vertrek merkte ik dat de toegang tot beide campings naast elkaar lagen. In mijn rijrichting sprong het bord en de weg naar de "farm" echter onmiddellijk in het oog terwijl deze van de andere camping net achter een hoekje lagen. Die oprit richting de andere camping zag er ook niet echt als een weg uit maar leek eerder op een parkingetje. Hoe dan ook, ik heb bij de farm zonder de wifi gekampeerd en het was er op zich niet slecht.

Ik heb vandaag de route you route gelaten voor wat ze is en mijn eigen route gereden. Route you ging weer inland terwijl ik de kustlijn verkoos. In het begin ging het verder langs de A487, die op zaterdag morgen nog best rustig was, richting Aberaeron. Aberaeron heeft een leuk haventje dat echter moet wachten op hoog water, veronderstel ik. Even voorbij Aberaeron, bij Llanarth, verliet ik de A487 voord de kleinere wegen langs de kust. Ondertussen was de lucht behoorlijk opengebroken en kwamen er mooie opklaringen. De kleinere wegen brachten me naar New Quay. Ik kon het tussen de bomen zien blinken in de zon, onderaan een klif. De plaatsen waar zich echter een foto gelegenheid zou kunnen voordoen bleken echter allemaal privé terrein, geen mooie foto dus. Voorbij New Quay kon ik vanuit zee de mist zien oprukken. Het kust traject bleek vandaag (weer) geen makkelijk traject. Op een bepaald moment vroeg ik me af of het allemaal de extra inspanning eigenlijk wel waard was, de kust kreeg ik toch amper te zien en met de oprukkende mist zou er waarschijnlijk sowieso niet veel te zien zijn. Maar dan kwam ik plots in Llangrannog en dat alleen al maakte de extra inspanningen de moeite waard. Zou ik er mijn volledige vakantie willen doorbrengen, waarschijnlijk niet. Maar het was wel erg mooi gelegen, volledig omsloten door de heuvels aan een kleine baai met een al even klein strandje met redder. Als je dat strandje dan even moe bent zit je zo in de heuvels en de bossen voor een fikse wandeling. En de grote weg is, via de kortste route, ook maar een 5 Km verwijderd. Hoe dan ook, ik vond het een prachtig plaatsje. Met wel één nadeel, ik moest er ook weer weg en langs welke weg dan ook zou dat behoorlijk lastig worden. En dat was het dan ook. Van Llangrannog zou ik nog verder langs de kust gaan tot Aberporth maar op kaart gaat dat makkelijker dan in werkelijkheid. Op mijn kaart loopt er maar één weg terwijl er in werkelijkheid een labyrint van gelijkaardige wegen is. Zo kwam ik iets vroeger terug op de A487 richting Cardigan dan gepland maar met de, aan zee, oprukkende mist had ik daar niet echt spijt van.

Vanop de grote weg kon ik rechts van mij de mist boven de kust zien terwijl de heuvels links van mij in de zon lagen. De grote weg lag zo'n beetje op de scheiding, waar zon en wolken streden voor overwicht. Cardigan liet ik rechts liggen en ik ging verder richting Fishguard. Ondertussen vond ik het weer goed genoeg om terug eens te picknicken maar even later, rond 1 uur, zag ik de lucht volledig dicht trekken. Om een uurtje later alweer open te breken om uiteindelijk over te gaan op een stralend blauwe hemel. Daarmee ben ik ook aangekomen op mijn camping bij Abercastle, bij de boer. Moest dat bij de 2 vorige plaatsen nog gerelativeerd worden dan was het hier wel wat kleinschaliger maar mooi ingedeeld nabij de boerderij. In principe moet je hier lid zijn van de Greener Camping Club, één van de campingcubs in GB. De grootste is, voor zover ik weet, de Camping & Caravan Club, die je overal ziet maar er zijn er dus nog en sommige campings zijn "members only". Normaal let ik daar op bij het plannen, dat ga ik dus eens moeten checken wanneer ik ooit nog eens wifi heb. De uitbaatster maakte er echter geen punt van. Meer nog, ze bood me een gratis overnachting aan. Ik veronderstel dat ze vanuit haar groenere standpunt gecharmeerd was door mijn groenere manier van reizen. Overigens, mijn buren waren ook Belgen, van over de taalgrens, en ik kan me moeilijk voorstellen dat zij lid zijn van de club. Tenzij ze met hun staangeld ineens ook lidgeld betaald hebben, dat kan ook altijd.

Overigens: ik heb ondertussen Engeland gehad met zijn korte snedige hellingen; Schotland met zijn lange gematigdere klimmen en Ierland daar een beetje tussenin, op die ene klim naar de camping bij Clommel na ... maar Wales lijkt me zonder twijfel het zwaarste van alle met zijn langere en steilere klimmen. Vandaag ook weer enkele bijzonder stevige exemplaren gehad.














Bijlagen:
https://www.strava.com/activities/1756025459   


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
04-08-2018, 00:00 geschreven door Danny  
Reacties (0)
03-08-2018
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Llanrhystud

Etappe 72: Pennal - Llanrhystud 58 Km

Frank Deboosere heeft ooit gezegd: "als je het weer van vandaag neemt voor je voorspelling van morgen dan zal je het meer juist hebben dan fout". Wel hij zou het hier al dikwijls juist gehad hebben, het was vandaag grijs en miezerig. De wind was wel behoorlijk afgenomen. Toch hebben de Welsh het nog steeds over een schitterende zomer, net zoals de Ieren. De afgelopen weken is het hier ook warm en droog geweest en ze lopen hier schijnbaar ook nog achter op water niveau, er moet hier ook nog steeds spaarzaam mee omgegaan worden. En zelfs nu met het gemiezer is het misschien nog steeds beter dan wat ze gewoon zijn. Vannacht heeft het nochthans weer echt geregend, ik ben er dus ook vandaag weer niet in geslaagd om mijn tent droog in te pakken. Eens terug opgesteld droogt ze echter wel terug behoorlijk goed en snel, zodat ik nooit in een natte tent (binnen) moet gaan slapen.

Het was vandaag een (erg) korte rit terwijl het morgen een (erg) lange zal worden. Je zou kunnen zeggen dat dat een slechte planning is, wat het eigenlijk ook wel is, maar de planning wordt terug gemaakt met behulp van route you. Voor vandaag had route you een paar grote lussen land inwaarts voorzien omdat zij niet graag over A-wegen rijden. Ik besliste echter om wel over de A487 te rijden met slechts een afwijking langs kustzijde in plaats van zo ver land inwaarts te trekken en dat bleek dus een stuk korter dan voorzien. Toch besliste ik om te stoppen op mijn voorziene plaats en niet verder te gaan. De rit was ook wel behoorlijk zwaar geweest, met name op mijn afwijking langs de kust. Die afwijking bracht me naar Borth, een mooi dorpje onderaan een klif. Het was daar vandaag overigens Carnival, wat eigenlijk zoveel wil zeggen als dorpsfeest, met muziek en verkleedpartijen en mogelijk nog een stoet en zo meer. Ik was ze echter nog net voor, voor ze echt op gang kwamen. Ik heb er dus geen hinder van gehad. De hinder kwam pas na Borth. Wie klif zegt, zegt ook berg. En de weg liep nog een stukje land inwaarts waar die berg nog wat hoger en steiler was. Dit was waarschijnlijk de steilste beklimming die ik op gefietst ben. Er zijn er in het begin, in het zuiden van Engeland, wel een paar geweest waar ik afgestapt ben maar deze ben ik dus volledig naar boven gereden. Na een korte afdaling volgde er trouwens nog een stevige, iets minder steil maar toch ook nog erg pittig.

Daarna passeerde ik in Aberystwyth, een grotere kust plaats. Hier heb ik mijn fiets even geparkeerd in de buurt van het kasteel, of wat daar van over blijft, om even rond te wandelen in de omgeving. Een omgeving die de moeite waard is. Het kasteel zelf is al in ruïne van de 14° eeuw, veel schiet er dan ook niet meer over maar ik houd er wel van. Van hieruit kon ik ook zien dat Aberystwyth mooi gelegen is en misschien nog wel meer te bieden heeft maar daarvoor is ze wat groot en druk om met de bepakte fiets te verkennen.

Voorbij Aberystwyth ging het vrij snel, grotendeels via de nu toch wel behoorlijk drukke A487, naar mijn eindbestemming Llanrhystud. Waar ik weer bij de boer terecht kwam en net niet ín zee, bij de monding van een riviertje, kampeer. Het riviertje raakt momenteel overigens niet tot aan zee, het eindigt op een hoop stenen. Je mag je trouwens niet laten misleiden door het "bij de boer". Het is best een behoorlijk grote camping met een grote sectie stacaravans te huur of te koop. Aan de overkant van het riviertje is echter een nog grotere camping, degene die ik eigenlijk op internet uitgezocht had maar waarvan ik om een of andere reden geen ingang gezien heb. Waardoor ik dus bij de boer terecht kwam, die zich met wifi niet bezig houdt. Aan de overkant hebben ze wel wifi, ik kan hun netwerk zien maar kan moeilijk een paswoord gaan vragen. Overigens houdt ik wel van het lossere hier, waardoor ik dus net voor zee kan kamperen. En die wifi komt vroeger of later toch wel eens, je hebt dan ineens van een paar dagen lectuur.

Doordat het een kortere rit was, was ik hier behoorlijk vroeg. We kregen echter zowaar wat zon deze namiddag en het was best mooi zitten op de camping bij de zee. Ook veel vogels in de omgeving, waaronder een behoorlijk aantal grotere roofvogels. Altijd leuk om te zien. Ondertussen is alles alweer zodanig dicht getrokken dat ik de zee nog met moeite kan zien en de heuvels aan de andere kant al helemaal niet meer.














Bijlagen:
https://www.strava.com/activities/1756023709   


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
03-08-2018, 00:00 geschreven door Danny  
Reacties (0)
02-08-2018
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pennal

Etappe 71: Waunfawr - Pennal 92 Km

Grijs miezerig en wind, tot zover het weerbericht. Het heeft vannacht behoorlijk stevig geregend maar tegen de ochtend was het dus vooral grijs en miezerig, met een behoorlijke portie wind. Ik geloof dat het ondertussen al van voor Cork geleden is dat ik mijn tentje nog eens droog kunnen inpakken heb, ik zou eigenlijk nog wel eens een zonnig dagje kunnen gebruiken.

De camping van gisteren was een beetje speciaal, ze werd namelijk in twee gesneden door een spoorlijn. Een stoomspoorlijn weliswaar, deze rijden niet zodanig veel maar er zijn er nog wel meer van in de buurt. Om mij te douchen of te wassen moest ik bijvoorbeeld de spoorwegbrug over. Aan de andere kant stond nog een fietser en die had zowaar een grotere tent als ik. Nu vind ik mijn tent niet overdreven groot, een beetje ruimte en comfort mag wel, maar de zijne was dus nog zeker een maat groter. Veel fietsers doen het eerder met een maatje kleiner. Bovendien begon hij ook nog vroeger dan ik. Toen ik me vanmorgen ging wassen had hij al zowat alles ingepakt en was klaar om op te laden, nog een heel stuk voor 7 uur dus. Nu ben ik ook een paar keer rond 7 uur begonnen maar dat was toch eerder uitzonderlijk, en dan nog vroeger! Ik was zelf gewoonlijk al de vroegere vogel.

De eerste passage was vandaag langs Beddgelert, een tip van een kenner. Beddgelert was dan ook echt wel mooi, een oud dorpje aan een kruispunt in de vallei en langs het water. Best wel een mooie plaats dus voor iemand die vanuit een vaste stek de omgeving wil verkennen. Beddgelert komt schijnbaar van Bedd gelert, het graf van Bedd. Ik weet niet wie Bedd geweest is maar het moet dus wel iemand bijzonder geweest zijn en hij ligt hier dus begraven maar ik heb zijn graf niet opgezocht, al stond er wel een wegwijzer naar.

Bij Harlech heb ik nog eens moeten ervaren dat je een kans voor een mooie foto nooit mag laten passeren. In Harlech staat een mooi kasteel, boven op de rots. Ik had het al van ver gezien maar nu merkte ik plots een mooi zicht op fotografeerbare afstand maar ik was er al voorbij voor ik tot het besef kwam. Even dacht ik van een rondje te maken, doe ik wel eens meer maar besloot ik van de volgende gelegenheid wel te gebruiken. Even verder begon het echter te klimmen en ik heb het kasteel niet meer terug gezien tot ik er als het ware voor stond, geen foto van het zicht met het kasteel op de rots dus.

Bij Barmouth, een behoorlijke kustplaats maar veel te druk om te stoppen, dacht ik dat ik een overzetje zou moeten nemen. Ik zou hier oversteken en er stond niet echt een brug op mijn kaart, enkel een zwart lijntje. Dat zwarte lijntje bleek bij nader inzicht de spoorlijn te zijn en naast die spoorlijn ligt een lange houten voetgangers/fiets brug waarover ik dus overgestoken ben.

Als je hier de kust volgt dan gaat het wel eens van de ene vallei naar de andere, geregeld een keer op en af dus. Enkel naar het einde toe ging het door de vallei. Maar dan wel stroomopwaarts, hier moest uiteindelijk dus ook weer geklommen worden.

Ik had het vanmorgen niet echt verwacht door mijn kleine weer depressie maar het is vandaag toch echt weer een goeie dag geworden. Snowdonia is echt wel de moeite, jammer dat ik er alleen het onderste deel van gezien heb. Na de pub van gisteren sta ik vandaag overigens bij de boer en dat doe ik bijlange niet alleen, maar het is hier dan ook behoorlijk aangenaam, mooi en in orde. Gisteren bij de pub was overigens ook een degelijke en populaire camping.

Ik had vandaag overigens bijna een probleem om mijn geld uit te geven. De Schotten en de Ieren drukken hun eigen biljetten. Bij de Schotse biljetten is dat geen probleem, de Bank of Scotland is bekend. Mijn 2 resterende biljetten kwamen echter van de Bank of Ulster en Ulster is in Wales schijnbaar niet bekend. Zowel bij mijn middagpauze, ik heb momenteel niet veel zin in picknicken, als bij de camping was er wat twijfel om mijn biljet te ontvangen. Het was maar omdat er Sterling op stond dat ze ze aanvaardden.

@














Bijlagen:
https://www.strava.com/activities/1756024288   


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
02-08-2018, 00:00 geschreven door Danny  
Reacties (1)
01-08-2018
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waunfawr

Etappe 70: Dublin - Waunfawr 7 + 59 Km

Vanmorgen te vroeg opgestaan om te vroeg te vertrekken en te vroeg aan de ferrie te zijn, maar dat is zo wat een vaste regel bij mij. Als ik ergens op een bepaald tijdstip moet zijn dan neem ik steeds een te grote veiligheidsmarge, onder het motto liever een uur te vroeg dan een minuut te laat.

Bij de ferrie had ik het even moeilijk, ik moest mijn fiets uit handen geven om aan boord te brengen. Bij Stena Lines UK ben je als fietser een voetganger met een groot stuk bagage. In Cairnryan mocht ik hem, onder begeleiding, nog zelf aan boord duwen maar hier moest hij op een lichte vrachtwagen die de bagage van de voetgangers aan boord reed om deze aan de andere kant terug af te leveren. Nu, ze hebben dat uiteindelijk wel goed gedaan, ik heb niets kunnen opmerken. Tegen 12 uur lagen we aan de kade maar de voetgangers moeten met een bus opgepikt worden op het autodek om van daar naar de terminal gereden te worden en voor dat die bussen op het autodek kunnen moeten er dus al voldoende voertuigen gelost zijn. Nog een heel eindje wachten dus, uiteindelijk was het 12.30 voor ik mijn weg in Wales kon verder zetten.

Voorlopig zie ik tussen Ierland en Wales al even veel overeenkomsten als verschillen. OK, ze rekenen terug in mijlen en ponden en de post is terug mail, rood en royal. Het weer is echter even grijs, miezerig en winderig. Vandaag zelfs echt wel winderig om te fietsen. Om mijn tentje op te stellen heb ik schijnbaar wel kunnen profiteren van een kleine windstilte want daar heb ik geen probleem mee gehad. Verder gaat het hier al evenzo op en af als Ierland. Ook zijn ze hier al even tweetalig als Ierland, en Schotland overigens (als je bedenkt dat het Engels de lokale talen van Schotland, Ierland en Wales verdrongen en vervangen heeft, dan merk je dus dat de Engelsen eigenlijk echt wel de bezettende macht zijn van Groot Brittanië). En ook hier hebben prehistorische Kelten de nodige grafmonumenten overgelaten.

Vandaag overigens geen last gehad van zware benen na de rustdag. Misschien omdat ik de rustdag zonder frieten doorgekomen ben maar mogelijk eerder omdat ik deze voormiddag nog een paar uurtjes aan boord gezeten heb alvorens echt te vertrekken. Een tijdje heb ik gedacht van toch de volledige geplande 70+ te doen maar toen ik even na 5 uur, met een kleine 60 Km op de teller, een camping passeerde ben ik toch maar gestopt. De tweede helft van de rit was toch wel behoorlijk pittig geweest. Ik ben ook nog over een brug gegaan waar ik niet echt gelukkig mee was, er was wel een hoge reling maar de wind kwam van de verkeerde kant en het zicht was toch behoorlijk diep. De camping hoort bij een pub, daar heb ik in het verleden wel eens een slechte ervaring mee gehad maar hier is het wel behoorlijk OK. De wifi is in principe (hopelijk OK) in de pub dus ga ik daar maar een eerste Welsh pintje drinken om dit te uploaden.

De wifi leek in eerste instantie OK maar uiteindelijk kreeg ik toch niets gedaan.












Bijlagen:
https://www.strava.com/activities/1743224806   
https://www.strava.com/activities/1743226501   


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
01-08-2018, 00:00 geschreven door Danny  
Reacties (0)
31-07-2018
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dublin bis

Het weer bleef voor een keer constant in Ierland, het heeft gisteravond nog geregend en vandaag was grijs met af en toe een poging tot miezeren. Vooral was er behoorlijk wat wind, een goede dag om niet te fietsen of te kamperen.

Ik heb gisteren de rest van de trip uitgestippeld. Volgens de huidige plannen kom ik op 15 augustus thuis in Ieper maar er zitten een paar stevige ritten tussen dus misschien dat het nog eens verandert.

Gisteren ook eindelijk mijn obligate Guinness gedronken. Ik ben geen echte fan van het spul maar schijnbaar is het iets dat je in Ierland toch moet doen als bierdrinker, een Guinness drinken, en de aankomst in Dublin leek me een goede gelegenheid. En ik moet toegeven, van't vat in een pub viel hij niet tegen.

Vandaag dus een dagje om rond te wandelen in Dublin en het viel niet tegen. Het valt wel op dat veel van de historische gebouwen nog maar beginnen vanaf het eerste verdiep, het gelijkvloers wordt dan in beslag genomen door een moderne winkel of eetgelegenheid of zoiets. Verder ook wat memorials bezocht, om te beginnen de Remembrance Garden voor de slachtoffers van de onafhankelijkheidsstrijd door de eeuwen. We mogen niet vergeten dat de Ieren honderden jaren gestreden voor hun vrijheid en voor sommige is die strijd dus nog niet gestopt. Al moeten we wel hopen dat het nu een politieke strijd blijft, van wat ik gehoord heb is het rond 12 juli toch behoorlijk warm geweest in (London)Derry. Een andere memorial is deze voor de "Famine", de hongersnood die Ierland tegn de helft van de 19° eeuw trof. Door opeenvolgende jaren van mislukte aardappeloogsten, door schimmelziekte en droogte, en het gedrag van de Engelse bezetters leden de Ieren massaal honger. Een paar miljoen Ieren zagen uiteindelijk emigratie, vooral naar Amerika, nog als enige overlevingsmogelijkheid. Nog een paar miljoen stierven van ontbering, waardoor de Ierse bevolking in de 2° helft van de 19° eeuw zowat halveerde. Het is geen monument waar je erg vrolijk van wordt maar toont je wel een realiteit van toen. Bij het andere uiterste heb ik een bezoek gebracht aan Dublin Castle. Er zou al meer dan 1.000 jaar een versterkte burcht staan op de locatie. De basis van het huidige Castle is gelegd in het begin van de 13° eeuw. Ik voelde me wel een beetje bekocht bij het Castle. Er werd ook melding gemaakt van opgravingen uit het Viking tijdperk, iets dat me wel enigszins boeit. Achteraf bleek dat de tentoonstelling van die opgravingen enkel deel uitmaken van de begeleide rondleiding en niet van de vrije rondgang. De 3 euro extra zouden me niet uitmaken maar ik had geen zin om een paar uur met een groep achter een gids aan te lopen, het interessantste deel heb ik dus gemist. Tenslotte nog langs de St Patrick's kathedraal geweest (maar niet getoond op de foto's). Op deze locatie zou St Patrick de eerste Ierse bekeerlingen gedoopt hebben met water van een riviertje dat nog steeds onder de kathedraal stroomt.

Morgen zou een lange dag kunnen worden. Mijn boot vertrekt reeds om 08.10 uur maar ik zal pas op de middag terug aan land gaan en heb dan nog een rit uitgestippeld van een 75 Km. Er schijnen echter vrij veel campings te zijn in Wales en ik heb wel een paar mogelijkheden om vroeger te stoppen als het te laat zou worden.















0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
31-07-2018, 16:22 geschreven door Danny  
Reacties (0)
30-07-2018
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dublin

Etappe 69: Rathdrum - Dublin 79 Km

Ook gisteren werd het weer een mooie avond maar ook vanmorgen regende het weer, zij het niet zo hard als gisteren morgen. Verder werd het vandaag vooral een grijze, miezerige en eerder frisse dag. De zon probeerde wel geregeld eens door te breken maar de buitjes hadden meer succes. Het was pas bij het naderen van Dublin dat de zon echt door kwam.

Ook ikzelf heb verder gedaan zoals ik gisteren bezig was. 't is te zeggen, de vlottere wegen verkozen boven de route uit de gids. In Laragh was er de keuze tussen 2 opties en voor beide opties was wel iets te zeggen. Er was eigenlijk een hogere optie en een minder hoge optie. De hogere optie had ook wel iets dat aantrok omdat het ook een beetje historisch had, ze ging over de military road die de Engelsen in de 18° aanlegden omdat de Ierse rebellen het afgelegen gebied gebruikten om te verschuilen. Ik koos echter voor de lagere optie omdat die Dublin binnen kwam langs de kust. Ik zou dan eerst langs de ferrie pier rijden om een ticket te kopen voor de boot op woensdag. Ik maakte ook hier de route nog een beetje lager door voor de grotere weg te kiezen, tot kort voor Bray. Bij Bray zou mijn R255 aansluiting maken met de N11 en dat leek me wel wat druk te worden, dus koos ik er voor om richting Enniskerry te gaan om terug aan te pikken bij mijn routeboekje. Daarbij kwam ik even voorbij Bray op de weg richting Dublin. Hier ging ook het routeboek over R wegen omdat dat waarschijnlijk de enige ernstige optie is. In Bray komt men, met nog 20 Km te gaan, eigenlijk al in het voorgeborchte van Dublin terecht. Het werd daar dan ook onaangenaam druk, niet dat het een probleem werd maar het was gewoon niet aangenaam fietsen. Ook de kust was hier niet echt bijzonder te noemen. Bij het binnen rijden van Dublin had ik er eigenlijk op gerekend van wel wegwijzers tegen te komen richting ferrie maar dat viel lelijk tegen. Met een beetje hulp kwam ik wel in de goede richting maar de aanduidingen waren nog steeds twijfelachtig en bovendien ligt de ferrie terminal midden in het gewone haven gebied, met alle drukte vandien. Ik ben blij dat ik besloten heb om vandaag reeds naar daar te rijden voor mijn ticket, zo kon ik de route eens doen zonder tijdsdruk of stress want het is, met name met de fiets, niet simpel. In Dublin zelf ben ik dan een hostel gaan opzoeken. Ik had een adres van een hostel, en wist het ongeveer liggen, maar probeerde eerst een ander te vinden waarvan ik enkel de naam en summiere ligging kende maar dat beter gelegen was, ook met het oog op het vertrek op woensdag morgen. Toen ik het, na enig heen en weer rijden, gevonden had bleken ze geen plaats te hebben voor mijn fiets. Dus ben ik maar naar mijn eerste adres gereden. Dat lag echter net boven de rand van mijn kaartje maar met een beetje hulp heb ik het toch vlot gevonden.

Ik heb vandaag, op mijn laatste fietsdag in Ierland, ook mijn eerste, en dus laatste, Ierse herten gezien. Drie stuks maar ze stonden aan de rand van een bos en waren niet bereidt om te wachten voor een foto. Maar het was toch leuk om te zien dat ze er écht zijn en niet alleen op de verkeersborden langs de weg.










Bijlagen:
https://www.strava.com/activities/1737842166   


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
30-07-2018, 18:20 geschreven door Danny  
Reacties (0)
29-07-2018
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rathdrum

Etappe 68: Graiguenamanagh - Rathdrum 82 Km

Het is een goede beslissing gebleken om door te rijden naar de camping gisteren. Het is nog een mooie avond geworden en alles wat droog moet zijn is weer droog ... geweest. In de loop van de nacht is het terug beginnen regenen, wat het ook vanochtend bij het opbreken nog deed. Mijn tentje is dus terug natjes in de tas gegaan. Het is wel gestopt met regenen en de zon probeerde zelfs even door te breken maar het is toch vooral een grijze en miezerige dag geworden.

Ik heb vandaag de route wat terzijde geschoven. Sowieso moest ik eerst volgens eigen weg terug aansluiten. Dat gebeurde in Bunclody, na 32 Km. Van daar heb ik echter ook de route niet gevolgd maar mijn weg verder gezet via de R wegen, deze waren ruim rustig genoeg en van afstand zal het ook niet zo veel geschollen hebben. De officiële route kronkelt wel wat meer via de lokale weggetjes maar verder liepen ze zo goed als parallel. Het wegdek zal ook weinig geschollen hebben, dat is sowieso zelden echt goed. Het grootste verschil was het gemak, zo goed als recht op recht en verder de wegwijzers volgen zonder op alle zijstraatjes en splitsingen te moeten letten.

En zo ben ik dus voor een laatste nachtje kamperen in Ierland terecht gekomen op het grote Holiday Park Hidden Valley.










Bijlagen:
https://www.strava.com/activities/1735863191   


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
29-07-2018, 18:40 geschreven door Danny  
Reacties (0)
Archief per week
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
    Blog als favoriet !
    Mijn favorieten
  • mijn fotosite

  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs