Naar de "Baltics" en terug
Foto
Mijn favorieten
  • mijn foto-site
  • Noordkaap 2009
  • Compostela - Tarifa 2011
  • 16-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gent - Ieper

    Nog even over de schildersploeg, niet alleen de ploegbaas maar de hele ploeg (ik telde er 6 in totaal) blijkt Engels te zijn. Hoort Engeland ondertussen tot de lage loon landen in Europa? Ik kan me moeilijk voorstellen dat het economischer is om een schildersploeg te laten overkomen vanuit Engeland en hier te logeren en te voeden dan het werk te laten doen door een Belgische ploeg, maar ik zal wel ergens iets gemist hebben.
    Vanmorgen wat later begonnen omdat ze in Gent pas om 8 uur ontbijten. Omstreeks kwart voor 9 dan aangezet voor een laatste dag wind op fietsen. Verder kreeg ik vandaag wel een mooie dag om mijn reis af te sluiten.
    Mijn exit uit Gent had misschien een kilometertje korter gekund maar het ging wel makkelijk en vlot. Al vlug zat ik terug mijn vaste route. Een 12 kilometers ging het langs de grote baan richting Deinze, niet het aangenaamste stuk van de dag. Ik heb al wel eens een alternatief gedaan dat langs kleinere wegen gaat en vroeger aan de Leie uitkomt maar die route heb ik nog maar 1 keer gedaan en dat was een jaar geleden, ik ben vandaag dus voor zekerheid gegaan. Even voor Deinze heb ik de grote baan verlaten om langs de Leie te gaan. Wel ben ik daarna eerst nog even Deinze in gereden voor koffie met een koek. Dan ging het terug naar de Leie voor een goede 30 Km, tot Bissegem. Onderweg kon ik even aanpikken bij een trio wielertoeristen die me niet te snel leken te gaan maar na een paar kilometer bleek het toch net iets te snel om te blijven volgen. Even voorbij Harelbeke kreeg ik het gezelschap van een iets oudere man, met een al even oude fiets, die wel even wou babbelen over mijn tocht. Hoewel we gewoon naast elkaar fietsten ging het toch meteen weer wat vlotter, zou het toch makkelijker zijn om in gezelschap te reizen? In Kortrijk sloeg hij af, want dat was tenslotte zijn bestemming, en stond ik er weer alleen voor. In Bissegem dacht ik ook nog even iets te eten bij de bakker maar het bleek er vrij druk, ik ben dan maar doorgegaan tot Moorsele om nog een beetje energie op te doen voor de laatste loodjes ... de heuveltjes voor Ieper. Al bij al viel het nog mee en kwam ik behoorlijk vlot thuis. Daar bleek alles nog recht en op zijn plaats te staan, toch altijd een beetje een opluchting na een lange afwezigheid.
    De afstand vandaag: 78 Km
    Tenslotte nog wat cijfers: ik was precies 100 dagen onderweg; daar heb ik er 83 van gefietst voor 8423 Km; 56 dagen heb ik gekampeerd; ik ben aangekomen met een fiets met een totaal gewicht van zo'n 45 Kg, zonder mondvoorraad en zonder “campingtas”, van een 8 Kg, die ik gisteren achterliet bij mijn ouders. Die had ik in de herberg toch niet nodig en zou daar toch maar in de weg staan, ik heb in sommige hostels behoorlijk wat plaats ingenomen met al mijn tassen; Mijn eigen gewicht stond bij aankomst op 65 Kg, wat me nog best meeviel. Vorige keer kwam ik aan met 64 Kg en was ik vertrokken met een gewicht van 73 Kg. Ik verloor deze keer dus maar een 4 Kg.
    Tot een volgende keer? Naar het Westen? Over de (kleine) plas naar en rond GB en Ierland?









    Bijlagen:
    http://www.brytonsport.com/mapTrackView?id=4017925   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-08-2013, 16:07 geschreven door Danny  
    15-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vorselaar - Gent

    Vanmorgen vertrokken met vrijwel windstilte.
    Vandaag mijn “vaste” route naar Ieper gevolgd. Eerst naar en dan langs het Albertkanaal richting Antwerpen. Bij het naderen van Antwerpen was daar dan plots weer de wind, samen met wat lichte motregen. De regen kwam en ging (en kwam en ging nog een paar keer) maar de wind bleef gewoon, het werd dus toch weer een dagje wind op fietsen. Ik hoor dan gisteren De Cauwer op TV vertellen dat er iet genoeg wind is. Ik nodig hem uit om een weekje alleen wind op te fietsen, er zal dan rap genoeg wind zijn .
    In Antwerpen dan even langs de Scheldekaaien, waar het markt was, en dan de St Anna tunnel naar linkeroever. Van daar ging het dan over de grote baan tot Beveren. Van Beveren ging het door de polders naar een oude spoorwegroute, nu fietspad, en langs de Moervaart tot Wachtebeke. Langs de vaart had ik even het genot van 2 mountainbikers voor me maar toen ging de ene zijn gsm en toen stopten ze om te antwoorden en stond ik er dus weer alleen voor.
    In Wachtebeke ging het even over de grote weg om dan nog een eindje over binnenwegen door te gaan om uiteindelijk op de grote weg van Lokeren naar Gent uit te komen. Deze dan nog een paar kilometer gevolgd tot Gent Dampoort. Normaal, met de koersfiets, ga ik hier rechts rondom Gent maar omdat zo'n 175 Km met deze fiets wel echt optimistisch is ben ik deze keer rechtdoor te gaan om de Sint Widostraat te vinden, waar ik een plaatsje gereserveerd had in de jeugdherberg. De ietwat afgeleefde jeugdherberg, zo blijkt. Maar er wordt aan gewerkt. Er is een schilderploeg aan het werk, onder leiding van een Engelse ploegbaas.
    Morgen nog een eindje tot Ieper.
    Afstand vandaag: 97 Km.









    Bijlagen:
    http://www.brytonsport.com/mapTrackView?id=4009185   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    15-08-2013, 15:56 geschreven door Danny  
    14-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Venray - Vorselaar

    Toen ik gisteravond, na dat ik met alles klaar was, voor mijn tentje zat met een biertje, viel het me op dat het volledig windstil geworden was. Vanmorgen was dit niet helemaal meer zo maar het was toch een stuk rustiger dan de voorbije dagen, al trok hij in de namiddag ook nog wel af en toe een beetje aan. Vanmorgen overigens wakker geworden met regen. De meiden van naast mij hebben dat vannacht trouwens heel netjes gedaan, ik heb ze niet gehoord.
    Vanmorgen dus regen maar die was al weer gestopt voor ik moest inpakken. Ik ben wel vertrokken met mijn regenjasje, gewoon omdat het comfortabel was op deze frisse morgen.
    De route was vrij simpel: door Helmond en langs Eindhoven richting Turnhout. Om 20 voor 1 was ik in België / Vlaanderen / Provincie Antwerpen, in die volgorde. En precies op die moment kreeg ik wat, lichte, regen. Vanmorgen was het nog de bedoeling om langs en door Turnhout te gaan maar 11 opeenvolgende lange ritten beginnen zich toch te laten voelen en ik besloot de extra inspanning niet te maken. Bij het naderen van Turnhout dacht ik dan van een stukje te kunnen afsnijden, op basis van mijn kennis van de streek van vroeger. Mijn kennis bleek echter toch niet zo goed meer want ik ben dan toch een beetje op de dool gegaan, waardoor ik toch nog een extra inspanning van wat extra kilometers gemaakt heb. Het waren wel aangename wegen om te fietsen.
    Bij aankomst in Vorselaar ben ik, ondanks de ondertussen behoorlijk dreigende wolken, toch even langs de trots van Kasteeldorp Vorselaar gegaan ... het kasteel dus en verder door de bijhorende kasteeldreef.
    Afstand vandaag: 113 Km.











    Bijlagen:
    http://www.brytonsport.com/mapTrackView?id=4001521   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-08-2013, 00:00 geschreven door Danny  
    13-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lette - Venray

    Vanmorgen, vanaf een uur of vier, een paar stevige buitjes gehad. Tegen dat ik op stond was het echter gestopt en kwamen er zelfs enkele opklaringen waardoor ik mijn tentje mooi droog kon inpakken. Verder stond er natuurlijk nog steeds die wind uit westelijke richting.
    De camping lag dus een eindje buiten het dorp maar gelukkig wel in de goede richting, ik kon vanmorgen dus gewoon verder gaan.
    Bij Raesfeld heb ik toch nog even toeristisch gedaan en bij ik even, een beetje, afgeweken om het Schloss te gaan bekijken. Het loonde wel de moeite. Toen ik daar verder ging zag ik echter donkere wolken samentroepen. De volgende buienlijn was duidelijk in aantocht. Ik probeerde er wat vaart achter te zetten, in de mate dat het mogelijk was met de wind, om ze te ontwijken. Met de eerste buien die ik zag lukte dit ook maar voor mij troepten alweer nieuwe wolken samen, ik zou het dus niet droog houden. Het voordeel van de wind op kop is wel dat de buien over je heen trekken en dus wat korter zijn. Ik heb toch maar mijn regenjasje aangehouden voor wat nog komen zou, het was vandaag trouwens best comfortabel met dat jasje aan.
    Bij Wesel, een stadje van een redelijke grootte, verwachtte ik wel een of ander fietsverbod maar dat kwam er eens niet. Ik had van hier nog eens nostalgisch kunnen doen en Xanten gaan bezoeken maar dat deed ik 4 jaar geleden nog en ik denk dat er wat mij betreft sindsdien weinig veranderd zal zijn. Ik heb het dus maar niet gedaan.
    Ondertussen was duidelijk dat ik nog best goed weg kwam met de buien, links en rechts van mij zag ik veel meer en veel zwaarder buien neerkomen. De ergste bui tot dusver had ik in Sonsbeck, een echte stortbui, ... terwijl ik bij de bakker binnen zat met koffie en een koek. Ik heb Sonsbeck destijds, onderweg van of naar Xanten een beetje verder, tientallen keren doorkruist in de noord – zuid richting, vandaag ben ik er voor het eerst doorgereden in de oost – west richting.
    Van Sonsbeck ging het verder richting Kevelaer, een bedevaartsoord. Hier ben ik dus ook nog een beetje toeristisch geweest en ben, even, het centrum in gereden. Kevelaer leek al wel Holland maar de officiële grens ligt nog een tiental kilometer verder. Iets te optimistisch besloot ik hier toch mijn regenjasje uit te doen. Lang duurde dat echter niet, ik kon de bui zien afkomen en besloot al vlug mijn regenjasje terug aan te doen voor ik in de bui terecht kwam. Hier had ik dus echt prijs, een stortbui van een minuut of vijf die voldoende was om me volledig te verzuipen. De naweeën, nog wat lichtere regen, duurde nog een half uurtje maar dat kon ook geen verschil meer maken. Vandaag trouwens de waanzin van industriële landbouw gezien, massaal water sproeien in de regen. Die bui bleek uiteindelijk de (voorlopig?) laatste van de dag. Er kwam zelfs terug wat zon en ik kwam redelijk droog toe op de camping, mini-camping Heide bij Venray. Mini camping met maxi prijs, maar het is wel allemaal in orde en mooi. En bovendien is de wifi inbegrepen. En ondertussen is zelfs het weer weer mooi. Naast mij staan vijf meiden van een jaar of 18, schat ik. Een behoorlijk getater dus. Ze zijn zich ondertussen al 2 uur aan het klaar maken om uit te gaan en hebben me al verwittigd dat het wat later zal worden maar dat ze zo stil mogelijk zullen zijn.
    Dit wordt trouwens mijn laatste nachtje kamperen. Ik heb eerst met het idee gespeeld om terug te keren via de camping in Denderhoutem, waar ik ook mijn eerste nacht passeerde, maar ik vind ondertussen dat het wel genoeg geweest is en heb gekozen voor bekende, vlakke, wegen en een jeugdherberg in plaats van nog eens door de Vlaamse Ardennen te gaan.
    Maar morgen gaan we eerst nog eens naar mijn dorp in de Kempen.
    Vandaag 120 Km.











    Bijlagen:
    http://www.brytonsport.com/mapTrackView?id=3992145   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-08-2013, 20:54 geschreven door Danny  
    12-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bielefeld - Lette

    Gisteravond is het beginnen regenen en dat heeft het voor het grootste deel van de nacht gedaan, tegen de ochtend is het echter gestopt. Mijn tentje was zelfs praktisch droog om in te pakken.
    Het is dan verder wisselend bewolkt geworden. Ze hadden ook buien voorspeld (in de wc blok speelde de radio) maar die heb ik, nog, niet gehad. Aan de wind was er schijnbaar niets verandert maar er moet toch wel een kleine verandering geweest zijn, ik had vandaag alvast terug het idee van te fietsen in plaats van te stoempen. Al waren er nog enkele zware momenten.
    De route verliep vandaag vlot, tot iets voor Warendorf. Daar was het plots weer fietsers niet toegestaan, zonder verdere aanwijzingen. Ik was daar niet de enige met problemen. Een paar wielertoeristen, ik denk een Hollandse vader en dochter op vakantie, die mij net gepasseerd waren stonden ook in wat papieren te kijken. Schijnbaar hadden zij een route afgeprint die ook via Warendorf liep en wisten ze het ook niet meer. Ikzelf koos eerst, nog eens, de verkeerde optie maar mijn kompas vertelde me al vlug dat ik de verkeerde kant op ging. Ik ben dan terug gekeerd en vond aan de andere kant al snel een alternatieve route. Aangezien ik in Warendorf op zich geen zaken had, heb ik het maar ineens volledig omzeild. Net voor ik terug op de grote weg zou komen, kwam ik op de fietsroute richting Munster. Die heb ik dan maar gevolgd, Munster was wat te groot om te omzeilen. Ik heb vandaag trouwens geen enkel plaatje gemist. Ik bedacht me vandaag immers dat ik best een hulpmiddel zou kunnen hebben voor die fietsroutes. Een van de zaken van mijn gps is dat, in kaart modus, fietswegen gemarkeerd zijn, dus misschien ook wel de deze. Dat bleek inderdaad het geval en dus kon ik elke richtingsverandering of splitsing op voorhand op mijn schermpje zien. Het is nooit te laat om wakker te worden maar ik was wel beter gisteren al wakker geworden, dat had me op het einde een hoop moeite en stress kunnen besparen. In het centrum van Munster stopten de wegwijzers en waren er niet direkt andere om er weer uit te komen. Ik heb dan maar zelf mijn uitgang gezocht en heb verder terug gewoon mijn route op kaart gevolgd. Even voor dat ik mij einddoel voor vandaag bereikte was het nog eens van dat. Een weg waar je al kilometers op zit, al dan niet op het fietspad, wordt plots voor een paar kilometers verboden voor fietsers en geen fietspad meer. De fietser mag dus even rondrijden langs het dorpje om van daar het kruispunt te bereiken waar hij links af wou draaien. Eigenlijk houden de Duitsers niet van fietsers. Ze doen goed alsof maar eigenlijk is hun enige echte zorg dat ze maar niet in de weg rijden.
    Ik bereikte dan Lette, waar ik op de Bruchweg 143 een camping zou vinden. Op de Bruchweg eindigt echter bijna onmiddellijk het dorp. Als je dan echter verder de weg volgt liggen links en rechts nog kleine stukjes Lette. Een paar kilometer verder bereikte ik dan de camping.
    Vandaag 117 Km.







    Bijlagen:
    http://www.brytonsport.com/mapTrackView?id=3992139   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-08-2013, 00:00 geschreven door Danny  
    11-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hannover - Bielefeld

    Het weer was vanmorgen grijs met af en toe een beetje motregen en natuurlijk nog steeds die verdomde wind. Later kwamen er wat opklaringen maar het bleef toch overwegend wisselend bewolkt. De enige constante was dus die wind.
    Vanmorgen toch maar de moeite gedaan om tenminste één foto te nemen van Hannover, het “neue rathaus” dat dit jaar zijn 100ste verjaardag viert. Daarna met een stadsplannetje naar de juiste uitgang gereden en dan een beetje verder langs het kanaal gegaan. Hier nemen ze het pad in jaagpad echter wel serieus, meer dan een pad was het niet maar meestal wel beter berijdbaar dan vele wegen die ik de laatste weken deed. Tussendoor ging het soms ook al wel eens wat minder, op sommige plaatsen restte nog met moeite één spoortje. Ruim 40 Km volgde ik zo het kanaal. Ik zag onderweg ook een hert in het water. Even dacht ik aan een crisis omdat het door een betonnen boord iet uit het water raakte maar het is dan terug naar de overkant gezwommen, waar wel een meer natuurlijke oever was, en is daar gewoon uit het water geklauterd. Een kanaal kan een hert dus niet stoppen maar de betonnen boord er van wel. Een ander probleem langs het kanaal was dat ik plots voor een gesloten poort stond, kon ik dus een heel eind terug. Bij nader toezien bleek de poort wel gesloten maar niet afgesloten, ik heb ze dan maar open geduwd en ben verder gegaan. Aangezien ik even verder tegenliggers tegen kwam zal het wel normaal geweest zijn. Een tweetal kilometer verder kwam ik nogmaals dezelfde situatie tegen.
    Bij het verlaten van het kanaal begonnen de problemen pas echt. Ik wou wat verder de 482 richting Porta Westfalica nemen maar mocht daar niet op. Je moet dan eerst maar wat improviseren tot je ergens de fietswegwijzers tegenkomt om dan van punt tot punt te rijden volgens de fietsroute. Die dingen verdwijnen echter regelmatig plots. Als alle richtingen naar dezelfde kant afdraaien dan duiden ze dat aan met een gewoon klein vierkant bordje met een rode pijl. Dat ding kan echter overal hangen, links of rechts, hoog of laag, ... Op een bepaald moment kwam ik aan het water zonder mogelijkheid om over te steken. Ik ben dus maar teruggekeerd naar de wegwijzer, een paar honderd meters terug, en heb nog eens geprobeerd. Ik zag andere fietsers in een zijstraat afdraaien en merkte toen links op een hoogte van zowat een meter in het donker en achter een boom het verbleekte schildje. Op een andere plaats hing het aan een paal rechts van de weg en zeker drie meter hoog. Je moet dus alles en overal zien om die dingen te volgen maar als je ze eens verliest is het ook niet noodzakelijk een ramp want verderop duiken ze dikwijls ook gewoon weer op. Ik denk dat die mensen hun route uitgestippeld hebben met een Bryton, die houdt ook niet van de directe weg (toevallig verderop meer hierover). Eenzelfde probleem met een fietsers verbod kwam ik terug tegen richting Bielefeld, die ik op eenzelfde manier oploste: eerst improviseren tot je de fietsroute vindt en dan proberen vast te houden aan de route.
    Omdat ik in Bielefeld niet direct een aanwijzing richting Quelle vond, het stadsgedeelte waar mijn camping ligt, heb ik de gps nog eens aan het werk gezet. In plaats van gewoon de weg te volgen moest die er dus wat ingewikkelds van maken langs woonwijken en uiteindelijk over bospaden en bergen, waar ik met de beste wil niet op de fiets kon blijven en zelfs met moeite mijn fiets op en af de berg kreeg. Ik verspeelde op die manier een pak tijd en energie die ik liever niet verspeelde. Zelfs toen ik terug op de weg geraakt was, en reeds in Quelle was, ging hij me nog een rare richting in sturen. Ik heb dan maar de weg gevraagd aan een voorbijganger en bleek op slechts een kilometer van de camping te staan.
    Uiteindelijk is alles heel op bestemming gekomen, waar het ondertussen minder waait maar wel regent.
    Het werden vandaag alweer, ik weet het wordt vervelend, lastige 132 Km.
    Dat is ondertussen al 500 Km aan een stuk dat ik tegen de wind aan het stoempen ben.









    Bijlagen:
    http://www.brytonsport.com/mapTrackView?id=3992135   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-08-2013, 00:00 geschreven door Danny  
    10-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Havelberg - Hannover

    Vandaag hetzelfde weer als gisteren, met een beetje meer wind. Ik begin (van) die wind wel een beetje moe te worden. En vandaag was hij ook nog vrij stevig, voor de fietser.
    Bij de passage van Wahrenholz geen verwijzingen naar enige camping gezien. Het zou, in het beste geval, zoeken geworden zijn en waarschijnlijk een eind uit de richting (ik heb ondertussen de straat even gecheckt in google maps en ze ligt 6 Km uit de richting). Best goed dat ik die eerdere camping tegenkwam en dat ik er afgestapt ben.
    Verder een weinig eventvolle rit (gewoon stoempen). Wel even een paar extra kilometers gemaakt door in Ahnsen niet goed op te letten en in de verkeerde richting verder te gaan en in Burgdorf, een 20 Km voor Hannover, was het even zoeken naar de juiste uitgang.
    Verder richting Hannover leek alles goed te gaan tot ik op een T kwam en ik de verkeerde richting koos. De eerste serieuze mens die ik tegenkwam heb ik echter om raad gevraagd. Ik moet schijnbaar toch een vrij zwaar accent hebben want de mens antwoordde mij in het engels, met een duidelijk duits accent. Hoe dan ook, hij was zelf niet van Hannover maar was net met de tram vanuit het centrum gekomen dus als ik de tramsporen in die richting volgde zou ik automatisch in het centrum terecht komen. Het bleek inderdaad een vrij rechtstreekse weg naar het centrum.
    Gisteren vroeg ik me af wat ik eigenlijk zocht in Hannover, wel ik ben er door gefietst en gewandeld (winkel- wandelstraat, fiets aan de hand). Ik heb gezien dat het een mooie winkelstad is met op een zomerse zaterdag een massa volk op straat. Ik heb ook, vanwege een thuismatch van voetbalclub Hannover, een grote politieaanwezigheid gezien in de buurt van het station en later ook aan het stadion zelf, waar mijn hostel vlak bij ligt. In navolging van de Polen aan de kerk heb je hier ook mensen die de wedstrijd buiten het stadion volgen aan de hand van het geluid, ik heb alvast geen schermen gezien die zouden kunnen geholpen hebben. Verder heb ik tijdens mijn doortocht ook wel wat mooie huizen (jugendstil denk ik) en een grote kathedraal gezien. Mogelijk is er nog wel een en ander te vinden maar ik vrees dat ik er geen energie in ga steken. De rest van de dag staat in het teken van een karweitje, de was steekt al in de machine, en het terug opladen, van mezelf en mijn batterijen.
    Het is vandaag toch nog een, alweer lastige, 95 Km geworden.







    Bijlagen:
    http://www.brytonsport.com/mapTrackView?id=3992131   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-08-2013, 00:00 geschreven door Danny  
    09-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Havelberg - Knesebeck

    Het is ook gisteravond weer mooi en rustig geworden. Er is trouwens ook nog een leuke bende opgedaagd naast mij. Twee gezinnen, een met tienerzoon en een met drie kleine kinderen. Met de nodige tassen en aanhangwagens, voor kinderen en bagage, hadden ze alles mee wat een familie zo al meeneemt op kampeervakantie: 2 grote familietenten, 2 stellen (plooi-)tafel en stoelen, ... zelfs een kinderfietsje voor de kleinste (denk ik) heb ik gezien. En dus alles getransporteerd met de fiets.
    Vannacht voor het eerst sinds lang nog eens mijn slaapzak dichtgetrokken, het werd redelijk fris. Ook vanmorgen was het behoorlijk fris om er aan te beginnen. Het is dat ik mijn lange mouwen shirt ergens begraven heb in een van mijn tassen, anders zou ik het misschien aangedaan hebben vanmorgen. Verder was het wel mooi weer. Eigenlijk perfect fietsweer, ware het niet dat de wind weer op de kop stond. Niet dat we dan van stormwinden spreken maar je moet er toch de hele tijd tegenop en vooral na de middag, als de wind wat toeneemt, wordt het toch wel moeilijk.
    Na een goede 5 Km vanmorgen ben ik, met een veerbootje, de Elbe overgestoken, een eerste symbolische oversteek vandaag. Verderop ben ik een kilometer, of twee, rondgereden om de witte wegen te vermijden en ook wel een beetje voor het gemak omdat het minder gepuzzel met wegwijzers inhoudt, langer dezelfde richting volgen dus. Ook na de middag was dit de bedoeling, de weg van Rohrberg naar Wittingen blijven volgen in plaats van te gaan puzzelen op de witte wegen. Alleen hadden de Duitsers nog een verrassing in petto. Na een zevental kilometer op deze weg deelden ze me mee dat hij verderop afgesloten is en dat ik dus toch over de witte wegen moet. Ze konden dat niet vroeger kunnen doen, dan had ik tenminste die extra kilometers niet moeten doen.
    Nu, ik ben toch terug op mijn juiste route geraakt. Ondertussen was ik, rond kwart voor vier, terug door het oude gordijn gegaan en ben ik dus terug in het, oude, westen, een tweede symbolische oversteek.
    Mijn doel voor vandaag was eigenlijk een camping in Wahrenholz maar je moet dan toch steeds wat afwachten of en hoe je ze vindt. Toen ik een kleine 10 Km voor Wahrenholz een camping zag en ik al 126Km op de teller had, heb ik niet getwijfeld en ben ik afgestapt. Deze camping is wel niet erg uitgerust voor trekkers, het is meer een combinatie van een openlucht zwembad en een verblijfscamping, maar de WC is goed en de douche was perfect en ook de prijs is aangepast aan de uitrusting dus we klagen niet (toch niet over de camping).
    Beter weer vandaag maar toch weer een lastige 126 Km.
    Morgen een beetje korter naar Hannover. Je neemt een beslissing om langs een stad te gaan maar ondertussen weet ik eigenlijk niet echt wat ik in Hannover zou gaan doen. Ik ga er, in principe, wel op jeugdherberg en in een Duitse jeugdherberg zou ik dan nog eens mijn was moeten kunnen doen.











    Bijlagen:
    http://www.brytonsport.com/mapTrackView?id=3964389   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-08-2013, 00:00 geschreven door Danny  
    08-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lychen - Havelberg

    Het is gisteren nog best aangenaam en mooi geworden op de camping. Dat was echter geen voorteken voor vandaag.
    Tussen 4 en 5 vanmorgen is het beginnen regenen, de eerste lange bui in een reeks en een voorspel voor een zware dag. Af en toe is het tussendoor wel even gestopt, zo heb ik een potje water kunnen koken voor koffie en voor mijn tentje kunnen ontbijten. Na weer een bui tussendoor kon ik ook tijdens een pauze inpakken. Alles ging wel een beetje trager vandaag, de moed was even wat dieper te zoeken. Ik vertrok wel, eventjes te optimistisch, zonder regenvest maar dat heb ik snel moeten herzien. Kort na vertrek begon het terug te regenen, eerst nog zachtjes maar al vlug behoorlijk stevig. Tot even na 10 bleef het door regenen, daarna stopte het maar het bleef wel dreigend grijs.
    Toen kwamen de Duitsers me echter weer verrassen. Ik dacht dat een Duitse weg die op de kaart staat wel in orde te zijn maar dat blijkt niet het geval, ik ben toch een paar keer geschrokken vandaag. Ook al omdat er ook nog verkeer passeert op deze wegen. Ik veronderstel dat ik me ook in Duitsland zal moeten beperken tot “gele en rode wegen”.
    Rond de middag verschenen zowaar enkele opklaringen maar tegelijk trok ook de wind aan, en pal op de kop. Het vlotte echt niet.
    Vandaag een zware 125 Km.
    En zo zit de derde maand er op. Met nog een goede week te gaan toch nog even een tussenstand: 92 dagen onderweg, 75 dagen gefietst voor 7545 Km en 52 dagen gekampeerd.











    Bijlagen:
    http://www.brytonsport.com/mapTrackView?id=3960717   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-08-2013, 00:00 geschreven door Danny  
    07-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Szczecin - Lychen

    Mijn beslissing om gisteren niet te kamperen was zonder twijfel de juiste. Er is gisteravond en vannacht nog een en ander van gerommel met bijhorende regen gepasseerd. Geen aangenaam kampeerweer dus. Vanmorgen was dat allemaal voorbij maar het is wel grijs gebleven, met een lichte noordoosten wind..
    Ik was vanmorgen vrij vroeg klaar en ben er dan maar vroeg aan begonnen ook. Szczecin uitrijden bleek geen probleem. Het was geen plezant rijden maar het stelde geen problemen. Even voor de grens nog een laatste Poolse koffiepauze gehouden, om mijn laatste zloty's op te maken, en nog voor 9 uur was ik reeds in Duitsland. Overigens duidelijk een grotere grensovergang dan deze waar ik Polen binnen kwam, met vooral aan Poolse kant nogal wat benzinestations en enkele winkels.
    Wat me in Polen eigenlijk het meest verraste is hoe moeilijk het is om er te reizen. Toen ik aan deze reis begon dacht ik dat ik met engels en duits wel zou rondkomen in Polen en in de Baltics zou ik wel zien. Het bleek echter andersom, in de Baltics kwam ik makkelijk rond maar in Polen kwam ik dikwijls weer in problemen met de taal.
    Net toen ik de grens over ging leek het te gaan opklaren maar voor me hing nog een stevig donker wolkendek, waar ik vroeger of later toch zou door moeten, dacht ik. Het is echter beperkt gebleven tot af en toe een beetje licht gemiezer.
    Ik had mijn route op kaart uitgetekend met de nadruk op kort en makkelijk, waarom zou je een kilometer rond rijden als je even makkelijk kan afsnijden. Ik besloot dus de wegwijzers te negeren en af te snijden zoals voorzien. Ik had er natuurlijk niet op gerekend om in Duitsland een Ronde van Vlaanderen straat op de kaart te vinden. In't vervolg volg ik dus de wegwijzers. In deze omgeving zag ik wel mijn eerste kraanvogels van vandaag. Ik zag er de voorbije weken nog wel eens maar niet zoveel als vandaag. Wel nog maar 2 paar ooievaars tegengekomen vandaag, die waren de afgelopen weken “gewone” dagelijkse kost.
    Ook zag ik in deze omgeving een hert. Ik vind het altijd leuk om, in onze geïndustrialiseerde wereld, in het wild levende dieren te zien. Nog mooier werd het een stukje verder, toen het (in de veronderstelling dat het hetzelfde hert was) mij links in het veld passeerde, iets voor mij de weg overstak en dan over het veld rechts verdween. Zeker het moment van de dag. Ik zag verderop nog wel enkele herten van dichter bij maar als je zo dicht bent gaan ze al op de loop voor je goed gestopt bent. En gelijk hebben ze natuurlijk, ik kan net zo goed een geweer hebben in plaats van een camera.
    En dan ging het verder zonder vermeldenswaardige gebeurtenissen tot Lychen, waar ik naar de camping zou gaan. Er zijn er schijnbaar meerdere, alweer rond een meer uiteraard, en ik koos vandaag voor de eerste de beste.
    Vandaag een rustige 100 Km.











    Bijlagen:
    http://www.brytonsport.com/mapTrackView?id=3960641   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-08-2013, 00:00 geschreven door Danny  
    Inhoud blog
  • Gent - Ieper
  • Vorselaar - Gent
  • Venray - Vorselaar
  • Lette - Venray
  • Bielefeld - Lette
    Archief per week
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs