• Van Luxenburg naar huis
  • Colmar -->. Luxenburg stad.
  • Obergurgl --> Colmar
  • Laatste dag Oostenrijk
  • Vijfde dag

Op reis
    Oostenrijk Dolomieten
    09-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van Luxenburg naar huis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ziet er niet goed uit deze morgen. We verwachten vandaag een baaldag, regen, regen...... Belgisch Luxenburgs weertje?
    Na het ontbijt, klaart de hemel wat op. We besluiten om Luxenburg  van zuid naar noord te. Doorkruisen, om via Bastogne terug in België te belanden.
    Om 10u koffiepauze in Bastogne. Nog geen spatje regen gezien, de zo'n komt er al goed door. Van Bastogne de N4 richting Brussel genomen. In tegenstelling tot de meeste Belgische gewestwegen kun je hier nog goed doorrijden. In Waver dan toch maar de E411 genomen richting Brussel. Op de E40 van voor Erpe-Mere is het al prijs, FILE! Met een zwaar beladen moto was het wel niet gemakkelijk tussen de file rijden. In Wetteren dan maar afgereden en binnendoor naar huis. Om 15uur was het dan zover : EINDE REIS.

image.jpg (408 KB)
    IMG_2648B.jpg (227.1 KB)

09-08-2014 om 18:33 geschreven door Daniel Van Damme

08-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Colmar -->. Luxenburg stad.
    Vandaag een dagje rustig toeren van Colmar naar Luxenburg, dwars door de Vogesen. Heel anders dan de Alpen, prachtige landschappen zeker bij dit mooie weer. Blijkbaar is de regen ons de ganse dag vooraf gegaan.
    Luxenburg stad is een echte ontdekking. Prachtige gebouwen. Onze ogen uitgekeken op het openbaar vervoer. Wat hier rondrijd van bussen, zowel openbaar als verscheidene privé maatschappijen met mooie comfortabele bussen.
    In het centrum het ene terrasje naast het ander, allemaal goed vol.
    Wij eten op een gezellig plein met op de kiosk een goed jazz orkestje. Om 23u besluiten we naar het hotel terug te keren, juist op tijd voor een plots opkomend onweer.

08-08-2014 om 00:00 geschreven door Daniel Van Damme

07-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Obergurgl --> Colmar
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag zwaar bewolkt in Obergurgl. Bagage terug geladen, klaar voor de trip naar Colmar. Via Bregenz, de Bodensee verder noordwaarts.
    Begint het toch wel niet te regenen.
    Na ons ontbijt konden we gelukkig droog vertrekken. Op één enkele bui na droog aangekomen in Colmar. Echter niet zonder de vele wegenwerken, gelukkig konden we de files telkens voorbij met de moto. Tot plots voor Friederichthafen een grote omleiding langs kleine bochtige binnenwegen. Hier viel niet voorbij te rijden, met als gevolg ongeveer een uur verloren. Om 19u30 konden we dan toch inchecken in het hotel.

image.jpg (316.8 KB)
    image.jpg (168.2 KB)
    image.jpg (301.8 KB)

07-08-2014 om 00:00 geschreven door Daniel Van Damme

06-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laatste dag Oostenrijk
    Vandaag hebben we ons ingeschreven voor een geleide wandeling. Het weer wordt super vandaag. We wandelen over de Gaisberg naar het Mittelstation Hoge Mut. Van hieruit met de kabelbaan naar de Hoge Mut. dan wandelen we over de Mutsattel in het Rotmoostal naar de Schönwieshutte, dan door het Zirbenwald terug naar ons hotel.

image.jpg (389.7 KB)
    image.jpg (215.3 KB)
    image.jpg (485.3 KB)
    image.jpg (168.9 KB)
    image.jpg (345.2 KB)

06-08-2014 om 19:39 geschreven door Daniel Van Damme

05-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vijfde dag
    Zoals gewoonlijk om 6u op gestaan. Eventjes op her balkon naar het weer gekeken = géén Timmolsjoch vandaag. Dan rest allen nog de Reschenpass om naar Italië te rijden, of de Brennerpas maar die komt niet in aanmerking.
    We besluiten om de gps in te stellen op "bochtige wegen" met als eerste doel Landeck. Resultaat drie uur prachtige bochtige wegen langs idyllische dorpjes. In Landeck eens kort rond gewandeld en een kleinigheid gegeten.
    Als tweede bestemming laten we de gps ons richting Mals in Italië sturen. De weg leid ons over de "Reschenpass" naar Mals. Juist voor Mals rijden we langs de "Reschensee", een prachtige lokatie. We maken hier kennis met een ander Belgisch koppel motards uit Eupen. resultaat: de motoren worden in front van de Reschensee geplaatst voor de traditionele fotosessie.
    ondertussen is het 15uur en we besluiten om niet verder door te rijden maar hier van een koffie en voor mevrouw een ijsje te genieten en dan de terugweg aan te vatten.  Om 18u30 terug in ons hotel. Het was terug een prachtige dag met een dikke 300km bochtige wegen.

image.jpg (417.8 KB)

05-08-2014 om 21:38 geschreven door Daniel Van Damme

04-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vierde dag
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Er wordt voor vandaag mooi weer verwacht, maar niet echt stabiel. Wij hebben ons ingeschreven voor een bergwandeling onder leiding van de hoteleigenaar.

Door het het ietwat onstabiel weer in de richting van de beoogde wandeling en het feit dat de jongste deelnemer 5 jaar was, koos onze gids voor een alternatieve wandeling, ook mooi.
    Om 15u30 terug in het hotel. Douchen, apres wandeling (ja dat bestaat ook). Dan motortocht voor morgen voorbereiden. Hiervoor in het dorp een goede kaart gevonden speciaal voor motorrijders: "MIT DEN SCHÖNSTEN PASSSTRASSEN".
    Om 20 u dineren. Zal weer lekker zijn.

image.jpg (513 KB)
    image.jpg (427.2 KB)

04-08-2014 om 00:00 geschreven door Daniel Van Damme

03-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Derde dag
    Mama is al at beter, we besluiten om de wandeling van vrijdag waar ze moest goor afzeggen samen over te doen.
    klein minpuntje de kabelbaan was vandaag niet open. Geen probleem, ik had op voorhand de Open Streepmap kaarten van Obergurgl op de gps geplaatst.  In plaats van de lift te nemen stappen we langs de skipiste naar het eerste tussenstation, van daaruit wandelen we terug naar ons hotel.

03-08-2014 om 00:00 geschreven door Daniel Van Damme

02-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tweede dag
    Terug mooi weer vandaag.
    We rijden met de moto over de Timmelsjoch (Passo Rombo) naar Italië. Vervolgens over de Passo Giovo, heel mooie pas, naar Brunico.
    Juist vóór Brunico stond een lange file wegens een ongeval. Aangezien het toch al middag was zijn we gaan eten, om dan de terugweg aan te vatten. Terug de Passo Giovo op. Op de top waar we deze morgen een mooi uitzicht hadden zien we nu niets meer.
    Na een koffiepauze beginnen we aan de afdaling van de Giovo, om dan via de Passo Rombo naar Obergurgl te rijden. Halverwege de Passo Rombo komen we in slecht weer terecht. Een eind voor de top rijden we volledig in de wolken, zichtbaarheid bijna nul. Wat we nog zagen waren de lichten van de tegenliggers en de witte lijn rechts van de weg. De borden die de bochten goed aangeven waren nu niet meer zichtbaar. Gelukkig rijd iedereen traag. Halfweg over de top krijgen we terug enige zichtbaarheid. Veilig aangekomen in het hotel kunnen we onze kledij te drogen hangen op speciaal voorziene verwarmde rekken.
    Nog even in de bar en we kunnen van een heerlijk vijf gangen avond menu genieten.

image.jpg (386.2 KB)
    image.jpg (252.4 KB)
    image.jpg (483.9 KB)

02-08-2014 om 00:00 geschreven door Daniel Van Damme

01-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste dag
    Ziet er mooi weer uit vandaag. Eens iets anders dan de regenbuien op de heenreis.
    Vandaag hebben we ons ingeschreven voor een begeleide bergwandeling. Maar aangezien mama opgestaan is met zware keelpijn en bronchitis zal ik alleen mee gaan en mama een dagje uitzieken.

Om 10u wandelen we van het hotel naar de Hochgurglbahn in Wurmkogl. Vandaar met drie kabelbanen na elkaar naar de Top Mountain Star op 3100m. Van hieruit kan je bij helder weer 75 toppen van 3000m zien, vandaag hangt de bewolking hiervoor te laag.
    We eten een kleine snack en dalen met de kabelbaan naar het Mittelstation Hochgurgl, van hier wandelen we steeds dalend terug naar Obergurgl.

image.jpg (215.3 KB)

01-08-2014 om 00:00 geschreven door Daniel Van Damme

31-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van Ulm naar Obergurgl
    Voor onze derde dag rijden we van Ulm naar Obergurgl, eindbestemming, waar we 7 nachten zullen verblijven.
    De rit verloopt terug in mindere weersomstandigheden: dan eens droog dan een bui enz. s'Middags gestopt aan de Zugspitze, echter gezien de weersomstandigheden geen Zugspitze gezien. Wel een mooie eetgelegenheid: de Zugspitzeblick. Typisch Tirolerkost gegeten, lekker maar nogal zware kost. Na de Zugspitzeblick door gereden tot eindbestemming.
    Van Ulm tot de Oostenrijkse grens was minder mooi rijden. Drukkere wegen met veel vrachtverkeer. Na de Fernpass veel minder verkeer.
    Na ongeveer 270km kwamen we om 15 uur aan ons hotel. Het hotel in Obergurgl valt super mee, een typisch familehotel. Ruime nette kamers, mooi ingericht. Nog een meevaller, dit hotel blijkt gekend te zijn voor een uitstekende keuken.