Inhoud blog
  • Het is hier KOUD!!!!!
  • Ukutula
  • Foto's Ukutula
  • Laatste Foto's Umkwali
  • Wat een week!
    Gastenboek
  • Welkom terug
  • nen gelukkigen toegewenst
  • Hip Hip Hoera!
  • Happy birthday!
  • Happy Birthday Ranger Daisy

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Zoeken in blog

    Daisy in Zuid-Afrika

    03-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laatste Foto's Umkwali
    De spin die op mijn gezicht zat:





    Bruine Hyena




    Gemsbok




    Lazy Sundays

    03-03-2011 om 18:14 geschreven door Daisy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (7 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat een week!
    Hi iedereen,
    Hier ben ik weer, deze keer vanuit Johannesburg. Ik kan wel een boek schrijven over vorige week! Heb bij de lokale dokter gezeten nadat een beest in mijn oog gevlogen was, ben bijna neergebliksemd, heb een ongeluk gehad met de auto, heb tijdens een rit een giftige spin in mijn gezicht gehad en heb mijn eerste python gezien. Wonder boven wonder mankeer ik absoluut niks (als je de muggenbeten, spinnenbeten en teken niet meerekent)  Ik zal wel een hele goeie beschermengel hebben.
    Nu zitten we dus terug in Johannesburg. Morgen vertrekken we naar Ukutuka, het laatste project. Nog 2 weekjes en ik kom al terug naar huis. Ongelooflijk hoe snel het gaat.
    Tot binnenkort!!!
    Zoenen

















    03-03-2011 om 18:09 geschreven door Daisy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (8 Stemmen)
    21-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Umkwali 2
    Hoi hoi,
    Onverwachts ben ik weer in Allday dus onderneem ik nog maar een poging om aan te loggen. We zitten hier regelmatig zonder internetconnectie en de GSM verbinding valt ook regelmatig uit. Alldays bestaat uit 2 straten met 4 winkels, een tankstation, het internetcafe en een schooltje. :-s
    We werken 6 dagen op 7 en beginnen om 6u30 in de ochtend. Ontbijt dus om 6u. We doen fysiek werk tot 9u waarna het te warm wordt. Van 9u tot 12u sporen we de bruine hyena, buffel of cheetah op. Om 16u beginnen we weer met tracken tot 19u. We gaan ook regelmatig op nachtsafarie om de nachtdieren te zien. Heel leuk!
    Met valentijn gingen we naar het Krugerpark. We sliepen daar in een huis aan een meer. Wat een luxe! We hadden een echte badkamer met spiegel! De enige spiegel die we in het kamp hebben is het metalen spiegeltje dat ik cadeau kreeg op mijn afscheidsfeestje. Een super handig cadeau dus ;-). Kruger park is een echte aanrader! We zagen 33 verschillende zoogdieren (waaronder de big 5) en 3 reptielen. Heb tot op heden wel nog geen slang gezien. Ik denk dat mijn brein gewoon geen slangen registreert :-0.
    Tot volgende keer!
    Groetjes

    21-02-2011 om 09:05 geschreven door Daisy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (5 Stemmen)
    18-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Umkwali foto's 2


















    18-02-2011 om 09:58 geschreven door Daisy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (6 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Umkwali foto's 1


















    18-02-2011 om 09:54 geschreven door Daisy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Umkwali
    Hi iedereen,
    Dit wordt een heel kort berichtje vrees ik want de electriciteit valt regelmatig uit en het is reeds mijn 3de poging. Een werkdag bestaat uit fence checks en onderhoud, paardrijden en tracking van luipaarden, jachtluipaarden, buffels en bruine hyena. Het is een ongelooflijk gevoel om op een aantal meter van een jachtluipaard te zitten en het te observeren. Ik hoop dat het gelukt is om de foto's op te laden. Met deze primitieve computer kan ik dat namelijk niet checken :-0. This is Africa!
    We hebben een heel spannende nacht gehad! Lisette en ik werden rond 2u wakker door het lawaai van de bavianen. Ze gingen volledig door hun dak!Toen we wilden gaan kijken hoorden we ineens het geluid van een luipaard vlak naast onze tent waar hij de bavianen achternazat! We zijn wijselijk binnengebleven....
    Toedeloe

    18-02-2011 om 09:51 geschreven door Daisy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (5 Stemmen)
    08-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cheetah!!!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hallo,
    Na een leuke tussenstop in Johannesburg zit ik nu in Umkwali ( Cheetah project). Ik zou oorspronkelijk naar het leeuwenproject gaan maar zoals alles hier in Afrika kan dat nogal eens veranderen ;-). Ik heb het hier zo naar mijn zin dat ik besloten heb om hier 4 weken te blijven ipv 2. Ik deel een klein tentje met een heel aardige Hollandse dame. We maken heel veel plezier samen. We hebben een badkamer in openlucht en het is heerlijk om een doucheke te nemen onder deze enorme sterrenhemel.
    Vandaag zagen we onze eerste cheetah. We konden haar tot op een aantal meter naderen. Super gewoon!!! Ze draagt een radioband waardoor we haar kunnen localiseren. Het is deze cheetah die we de komende weken zullen volgen.
    Doei doei.

    08-02-2011 om 16:36 geschreven door Daisy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (5 Stemmen)
    31-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laatste bericht uit Struwig
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hoi hoi,

    Mijn laatste berichtje vanuit Hoedspruit. Deze namiddag vlieg ik terug naar Johannesburg voor een initiatiecursus. Ik ben benieuwd!

    Ik ben hier nu al 3 weken en begin aardig mijn draai te vinden al heb ik wel een beetje heimwee gehad. Oom Christu wou vorig weekend een nieuwe badkamer installeren in het Uitsig huis (waar ik woon). Hij heeft alle buizen aangsloten maar niet de WC pot met als gevolg dat het hele huis naar beerput stinkt. Ze hebben me dan maar verplaatst naar de bruidssuite, een romantisch klein huisje op de oever van de Olifansrivier. Nu moet ik eerlijk toegeven dat het niet ideaal is om alleen in een bruidssuite te zitten.... Ik ging jullie erg missen en ik kreeg ineens super veel zin om uit te waaien aan de Belgisch kust op en koude zonnige winterdag. Vreemd toch hoe een brein werkt?

     

    Bon genoeg emotioneel gezwets. Charles heeft me deze week leren schieten. SUPER COOL!!! Jullie zullen op de foto’s zien dat ik met 2 verschillende kalibers geschoten heb. Het eerst geweer (met vizier) wordt gebruikt voor klein wild, bijvoorbeeld voor de jacht op impala. Het tweede geweer was veel groter en wordt vooral gebruikt ter bescherming bij een aanval van groot wild zoals olifanten en leeuwen. Dit geweer nemen we mee als we gaan weken of lopen in het veld. De terugslag van dit laatste geweer is zo groot dat ik een serieuze blauwe plek op mijn schouder heb.

     

    Voor alle politieke correctheid, ik ben tegen geweld en tegen schieten op levende wezens he, dat jullie niet denken... J. Maar moet toch eerlijk toegeven dat je een serieuze adrenaline kick krijgt als je de trekker overhaalt.

     

    Nu ik een geweer kan hanteren gaan Charles en ik regelmatig stappen in het veld. We sporen dan het wild op aan de hand van voetsporen en de waarschuwingskreten van specifieke vogels die geassocieerd worden aan bepaalde dieren. Op een van deze wandelingen zagen we 2 olifanten. We besluiten 1 van beide te volgen en zo dicht mogelijk te komen. Op een bepaald moment geeft deze olifant ons het teken dat we zijn comfort zone binnendringen. Dat is het moment waarop het gevaarlijk kan worden en we keren terug. Wanneer we ons omdraaien vraagt Charles me ineens, maar waar is die 2de olifant nu gebleven? We staan stil om te luisteren en ineens horen we vanachter de struiken het gerommel van zijn maag. Hij is dus heeeel dichtbij. Charles draait zich naar mij en fluistert ‘Stay behind me but RUN!” en we maakten ons snel uit de voeten :-0.

     

    Nog een klein vraagje, wat hoor je als een nijlpaard zijn aanloop neemt om een duik te maken in de rivier? Ritsel, ritsel, ritsel, SPLONS. Echt waar, gebeurde vlak voor mijn neus toen ik zat te ontbijten.

     

    Tot volgende week!

    31-01-2011 om 21:34 geschreven door Daisy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (6 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laatst dag in Struwig foto's












    31-01-2011 om 21:33 geschreven door Daisy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laatste dag in Struwig foto's


















    31-01-2011 om 21:30 geschreven door Daisy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    26-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nachtsafaries - nu echt :-)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hoi hoi,

    Onverwachts terug in Hoedspruit dus kan snel nog iets posten.Vorig weekend was een van de trustees hier samen met een vriend en diens zoon en schoonzoon; 2 volledig geschifte Zuid-Afrikanen. Op zaterdagavond gingen we op een game drive na zonsondergang. Jack en Fanny hadden al goed aan de wiskey gezeten en waren serieus in vorm J. We hebben heel hard glachen, maar dus niet veel dieren gezien. Wel ongelooflijk hoeveel sterren hier te zien zijn! Prachtig! Toen we aankwamen bij ons kamp merk ik ineens een baby nijlpaard op van en aantal weken oud (ik hanteerde de schijnwerper van de jeep). Zo schattig! Wie ik eerst niet had gezien was mama hippo. Ik merkte haar pas toen ze een schijnaanval deed op onze wagen :-s. OEPS!

    De avond erna gingen we met dezelfde bende kamperen. Je zit dan midden in de wildernis met 1 geweer en een groot vuur voor 5 personen :-s. Je hoort dan alle dieren van heeeel dichtbij. We lagen naast de rivier en je hoort dan de nijlpaarden voorbijzwemmen en de leeuwen in de verte brullen. Was daar toch niet helemaal gerust in en heb dus heel lag wacht gehouden J. Het was een zeer regenachtige en onweerachtig nacht en we moesten regelmatig schuilen in de wagen. Uiteindelijk waren we om 4u allemaal kletsnat en besloten we terug te keren. Gelukkig had ik Wouter zijn legerponcho aan en bleef ik betrekkelijk droog. Dank u Wouter!
    Groetjes!

    26-01-2011 om 12:00 geschreven door Daisy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    25-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's week 2 bis
    En nog een paar...


    Zicht tijdens avondeten....


    25-01-2011 om 10:10 geschreven door Daisy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's week 2
    Enkele foto's










    mama en baby nijlpaard neushoorn (foutje, sorry!)






    25-01-2011 om 00:00 geschreven door Daisy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nachtsafaries
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hi iedereen,

    Hier ben ik weer voor een wekelijkse update. Heb weer een geweldige week achter de rug! Voor wie zich afvraagt wat ik hier moet doen, ziet een standaarddag er als volgt uit; de zon komt op om 5u en is onder om 19u. We beginnen om 7u met de ochtendmeeting (jawel, 7u!) daarna gaan Debbie en ik ontbijten. Elk dag betekent dit spek met eieren en toast of eieren met worst en toast, enfin amaai amaai mijne collesterol J.

    Daarna gaan we op game drive of doen we camp of bush work. Op de middag eten we een gigantisch hamburger en daarna hebben we middag pauze tot 14u. Tot 17u is het dan weer game drive of camp of bush work afhankelijk van wat we in de voormiddag gedaan hebben. Camp work betekent werken aan de infrastructuur o.a. het gras afrijden op z’n Afrikaans (moet ik jullie uitleggen als ik terug ben - geweldig efficient :-0), de challets schilderen en naambordjes maken voor in het kamp. Bush work betekent optekenen van de staat van de grassen, nagaan hoeveel bomen beschadigd werden door olifanten, schoonmaken van de drinkplaatsen voor de dieren enz... en een game drive is rondrijden me de jeep op zoek naar wild. Jullie zien het, het leven is heel zwaar hier ;-). De bedoeling is dat ik binnenkort zelf uitleg kan geven tijdens een game drive dus Debbie leert me heel veel over de planten en de dieren van de Lowveld.

    ’s Avonds krijgen we dan weer een gigantisch maaltijd voorgescholteld en omdat onze kok Benjamin zelf geen vlees heeft, eet ik uit respect mijn bordje leeg. Ben ondertussen wel en serieuze bedunkadunk aan het krijgen ;-0.

    vorige donderdag gingen we paardrijden bij Off Beat. Een fantastische ervaring! De wilde dieren zien en ruiken namelijk enkel de paarden en niet de mensen die er op zitten zodat je ze tot op enkele meter afstand kan naderen. Zo zagen we kudu, impala, zebra en giraf  van super dichtbij. op de terugweg naar ons kamp zagen we ook voor het eerst en neushorenfamilie met baby van minder dan 1 jaar. Er wordt hier in Zuid-Afrika nog daglijks gestroopt dus het is heel bijzonder om een babytje te zien.

     

    Manager Charles is terug dus er kan op impala gejaagd worden voor de vleesvoorziening van onze staff. Struwig mag jaarlijks 52 impala’s schieten om deze reden en we hebben er deze week 2 geschoten ( vanwege de vakantie van Charles van de voorbije weken). Ik moet eerlijk toegeven dat ik daar toch een beetje misselijk van werd. Gelukkig is Charles een hele goeie schutter en doodt hij het dier meestal bij het eerste schot. We laden de dode dieren in onze jeep en brengen ze naar de Kompong (de vertrekken van het personeel).

    Sinds Charls terug is, is de sfeer niet zo best in het kamp. Hij is niet erg geliefd en de mensen stoken elkaar op. Er worden ook politieke spelletjes gespeeld en gemanipuleerd en iedereen doet zijn beklag tegen mij natuurlijk wat ik zo stilaan behoorlijk beu begin te worden. Zonde eigenlijk! Zo zie je maar dat zelfs in een van de mooiste plekken op deze planeet, de mensen over dezelfde zaken zeuren als in ons klein Belgenlandje.

    Doei doei.

    25-01-2011 om 00:00 geschreven door Daisy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    18-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het is hier WARM!
    Hi hi,
    Zoals beloofd zet ik een paar foto's online. Zoals van mijn nieuwe beste vriend Zais. Zais is de hond van manager Charles die op vakantie is. Debbie en ik moeten voor hem zorgen en hij is geweldig leuk.
    Het is hier ongelooflijk warm en vochtig vanwege het regenseizoen. Ook 's nachts koelt het niet af. De avonden zijn zeer rustig. Ik ben de enige vrijwilliger hier en buiten Debbie en de staff is hier niemand op het domein. Er is geen TV en geen radio, enkel de geluiden van de natuur.
    Onze staff bestaat uit zwarte mensen die afhankelijk zijn van de jacht op impala voor hun vleesvoorziening. Enkel manager Charles mag op impala jagen en vermits hij al 2 weken met vakantie is zitten de mensen al 2 weken zonder vlees. Heel triest. Vorige week zagen we ineens een groep gieren op ons domein. Gieren betekent vaak een karkas en vermits er 's nachts een giraf aangereden was door de trein gingen we ernaar op zoek. Deze giraf zou genoeg vlees voorzien voor een aantal weken voor onze staff. Jammer genoeg hebben we hem niet gevonden maar opeens horen we het gebrul van een luipaard. Debbie en ik springen in de land cruser en gaan op het geluid af. Wanneer we stoppen horen we dat het dier op anderhalve meter van ons achter een struik zit. Spannend! We zien hem verder lopen en om hem niet op te jagen besluiten we om de land cruser voort te duwen ipv hem te starten. Nu een land cruser is een immense jeeb met 5 rijen zetels, dus je kan al denken dat 2 vrouwen dat ding niet zomaar in beweging krijgen . Ons gekreun heeft volgens mij meer lawaai gemaakt dan het starten van de motor .
    Tot volgende week!

    18-01-2011 om 09:15 geschreven door Daisy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's week 1
    Enkele eerste indrukken...

















    18-01-2011 om 00:00 geschreven door Daisy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (5 Stemmen)
    14-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kruger Park
    Hi iedereen,
    ik kreeg het verzoek om enkel spannende verhalen op mijn blog te zetten, dus ik zal het niet hebben over de fantastische natuur en de olifanten, nijlpaarden, neushorens, leeuwen, hyena's enz... die ik reeds gezien heb. volgende week post ik wat foto's.
    Gisteren gingen Debbie (de ranger van ons kamp) en ik met de mensen van een bevriend kamp naar Kruger Park. omdat we om 4u in de ochtend moesten vertrekken bleven we daar slapen. het is een ongelooflijk mooi kamp dat bestaat uit houten hutten en de douches en toiletten zitten in aparte houten compartimenten. in dit camp komen geregeld leeuwen en luipaarden gedurende de nacht dus het werd ons ten sterkste afgeraden om ,s nachts alleen door het kamp te lopen. Na een heel gezellige avond gingen we allemaal samen naar onze hutten om toch enkele uurtjes te slapen. ineens horen we het gebrul van de leeuwen in de verte dus we weten dat we voorzichtig moeten zijn. wanneer we in ons bed liggen horen we het gebrul dichterbij komen. Natuurlijk moet ik na een half uurtje opnieuw plassen maar vermits de toiletten buiten de hut zijn en er geen verlichting op het kamp is denk ik bij mezelf, misschien heb ik toch geen zin om een mideernachtsnack te worden .
    Natuurlijk kan ik niet slapem met een volle blaas, maar het gebrul houdt aan... Na 2 uur wroeten beslis ik dan toch dat ik niet in mijm broek ga doen en besluit ik van het erop te wagen, dus gewapend met mijn zaklamp ga ik door het kamp. Heb denk ik nog nooit zo snel geplast >
    Gelukkig hadden de leewen al gegeten>
    Doei doei

    14-01-2011 om 09:30 geschreven door Daisy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    12-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk aangekomen
    hoi hoi,
    na een lqnge reis ben ik aangekomen in Hoedspruit. Ben opgepikt in een echte land cruser en op zeg naar ons kamp zag ik reeds de volgende dieren:
    - zeebra
    -buffel
    -impala
    -baboon
    - wildebeest
    het ziet er veelbelovend uit
    Vandaag opleiding en bush work.
    toedeloe>

    12-01-2011 om 07:02 geschreven door Daisy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    09-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daisy gaat naar Afrika en neemt mee...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hi Hi,
    Eerst en vooral hartelijk bedankt voor alle lieve berichtjes! Ik word er een beertje verlegen van.
    Morgen is het dan eindelijk zover. Mijn rugzak is tot barstenstoe gevuld, maar gelukkig was er nog een beetje plaats voor de knuffel, alle cadeautjes en de 10 opdrachten die ik van vrienden kreeg .
    Ik ben er helemaal klaar voor!
    Tot gauw!
    Groetjes Daisy

    09-01-2011 om 18:38 geschreven door Daisy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    28-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stap 1 in het avontuur - mijn blog
    Beste lezer,
    Hier begint dan mijn avontuur. Om het thuisfront op de hoogte te houden van mijn reilen en zeilen beloofde ik om een blog op te zetten. Maar ja, wie mij een beetje kent weet dat ik niet zo technisch aangelegd ben . En voilà, hier gaan we dan.
    Op 10 januari vertrekt ik rond de middag vanuit Brussel om op 11 januari kort na de middag te arriveren in Hoedspruit, Zuid-Afrika. Vanaf hier start ik het eerste project in het Krüger park (http://www.struwig.co.za/ ). Struwig eco reserve is gelocaliseerd aan de oevers van de Olifants River, een belangrijke drinkwaterplaats voor groot - en klein wild. Na 3 weken reis ik door naar Brits om te starten in het Ukutula project (http://www.ukutula.com/). Hier zal ik deel uitmaken van het team dat instaat voor de dagelijkse verzorging van de leeuwen en welpen en werken aan de reïntegratie van de volwassen dieren in het wild. Na 4,5 weken vertrek ik dan opnieuw naar een volgend project in Limpopo (http://www.umkwali.com/) waar ik kan deelnemen aan een project ter bescherming en bestudering van luipaarden. Op 18 maart (na 10 weken in het wild) vertrek ik dan terug naar Brussel.

    Suid-Afrika hier kom ek!!!

    28-12-2010 om 00:00 geschreven door Daisy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (8 Stemmen)


    Foto

    Archief per week
  • 21/03-27/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs