Dagboek van een golden retriever
De wereld gezien door de ogen van een hond
20-07-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cumul!

Opvallende bemerking bij het spelletje Switch!
Over cumul gesproken. Vier van de vijf kandidaten ‘liggen’ in het onderwijs. De uitdrukking in het onderwijs 'staan' is volgens mij ongepast. Mijn herinnering was mijn leerkracht wiskunde want die zat de ganse les op haar
bureau met gekruiste benen en vooruitstrevende meid die ze was droeg ze een mini rokje en telkens ze haar benen anders kruiste was het voor mij cinema verité want ik moest in haar les op de eerste bank zitten. Gelukkig was dat stringske nog niet uitgevonden. Haar houding en haar afleidingsmanoeuvres hebben me wel een herexamen gekost.
We staan er niet bij stil maar bij die aangesleurde supporterkes voor de kwis van die leerkrachten zit er mogelijks een toekomstig politieker. Het mag ons dus niet verwonderen dat wie aan politiek doet leerde dat cumul de normaalste zaak van de wereld is.
Leerkrachten cumuleren al heel lang. Ik zou leerkrachten/verzekeraars geen eten willen geven. Evenmin al die meesters die fake journalisten zijn om te zwijgen van leerkrachten die training geven, kookles, naailes (met garen & draad), vertalingen maken enz. Dan wil ik de cumul (in het zwart) niet vermelden van het geven van bijlessen.
Bezoek ook maar met gids een city trip en die gids is veelal een leerkracht geschiedenis.
Ook mag ik diegenen die muzieklessen geven niet vergeten evenmin de leerkracht L.O. die niet één maar twee meisjes tegelijk privé tennisles geeft en dan na de les met de mama…

Een lange ‘intro’ om uiteindelijk geen link te kunnen leggen tussen de politieker die frauduleus cumuleerde en bij het verhoor door een onderzoekscommissie maar één zinnetje kan afratelen: ‘ik beroep me op het
zwijgrecht!’
Zoiets kunnen ze niet meegekregen hebben van hun leerkrachten want in mijn tijd had ik nooit aan zwijgrecht durven denken want dan klopten die leerkrachten mijn zwijgen eruit!
Goede studenten of studenten met een goed geheugen werden advocaat en die weten ook hoe ze hun cliënten op het hart moeten drukken dat ze hun zwijgrecht moeten inroepen.

Moet ik me gelukkig achten dat die afleiding van die toch wat te korte beentjes en die toch wat te dikke billen onder dat kleine rokje ervoor zorgden dat die afleidingen me hebben gered!
Misschien moet ik nu zelfs medelijden hebben met die mini boefjes omdat het komt door ons onderwijs.

Zou Crevits het niet kunnen oplossen met een uniformke voor zowel de kindjes als de leerkrachten en het cumuleren niet kunnen verbieden?
Ik vrees dat ik van geluk mag spreken dat ik aan dat papierke geraakte want met mijn huidige uitlatingen zou ik wellicht zelfs in september niet meer mogen terugkeren. Stapels attesten met het verkeerde letterke zou ik thans verzamelen…



Geef hier uw reactie door
Uw naam *
Uw e-mail
URL
Titel *
Reactie *
  Persoonlijke gegevens onthouden?
(* = verplicht!)
Reacties op bericht (0)



Foto
Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 
E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

Gastenboek
  • Hallo medeblogvriend(en) in de komende feestdagen
  • Prettige zomerse zonnige dag
  • Goedemiddag blogmaatje
  • voyeurisme?
  • Deal!

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Foto
    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!

    Startpagina !

    Klik hier
    om dit blog als uw startpagina in te stellen!

    Zoeken in blog



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs