Irish Wolfhounds of Beltine

Inhoud blog
  • De shunt-testen NH3
  • De karaktertesten.
  • Caelis
  • Ondeugend
  • Vreemde taart

    Neem ook eens een kijkje op de blog van mijn halfzusje Ena!
    Haar stamboomnaam is Catkin.

    www.bloggen.be/catkin


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Zoeken in blog





    And all their manners
    do confess
    that courage dwells
    in gentleness.


    (from a 16th century poem)



    Foto


    The greyhound!
    the great hound!
    the graceful of limb!
    Rough fellow!
    tall fellow!
    swift fellow,
    and slim!
    Let them sound
    through the earth,
    let them sail o’er the sea,
    They will light on none other
    more ancient than thee!


    OLD MS.


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     

    De pupjes van Cyanne en Bas
    Cyanne of Beltine x Embassador of First Avenue
    03-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Paulientje, of liever : Paulinchen

    Het wordt nu eindelijk lente. Baasje heeft vandaag het puppyrennetje grondig gepoetst, ik vrees dat mijn kindjes stilaan gaan buitenvliegen... Ik heb ondertussen wel begrepen dat de gaten die ik gegraven heb toch minder degelijk zijn dan baasje zijn huisje. Ik heb er ook vrede mee dat ze daarin gaan wonen, dan kan ik wat rusten en net als alle andere pupjes uit het verleden, zullen ze 's avonds wel terug binnen bij mij mogen, tot aan hun laatste voeding. Hmmm, ik ga ze vandaag toch nog maar flink melk laten drinken, zodat ze braaf en rustig blijven, dan mogen ze misschien nog één nachtje binnen blijven. Na al het poetswerk en de boodschappen is er weer bezoek gekomen. Knuffeltijd! En in de zijtuin heb ik ontdekt dat Paulientje en Einstein er ook bij waren. Na een korte begroeting heb ik hen meteen trots mee naar binnen genomen en hen mijn kindjes getoond.
    Einstein vond al dat klein gewriemel rond zijn poten niet zo leuk, net zoals de meeste reuen, waarschijnlijk! Hij mocht dus in de puppybak.
    Paulientje niet, die moest werken! Zij is al 16 jaar en heeft heel wat ervaring in het opvoeden van pupjes. Mijn kindjes keken hun ogen uit op dat kleine gekke wezentje! Ze is een kruising tussen een Yorshire Terriër en een Teckel, leuk hé? Zij zegt dat ik eigenlijk Paulinchen moet zeggen, omdat ze een kleine Duitse dame is, maar Paulientje verstaat ze toch ook hoor. Veel werk heeft het dappere dametje aan mijn kindjes gelukkig niet gehad, ze zijn eigenlijk best lief, al zeg ik het zelf!

    Een 16-jarig Duits dametje met heel veel adel, in haar hoofd is ze een Ierse Wolfshond!


    Nu weet ik waarom ze een geel leibandje heeft, met flits heeft ze ook gele oogjes!


    Ze is het al helemaal gewend om bij ons tussen de pupjes te lopen.


    Het zijn duidelijk de pupjes die het vreemd vinden...


    Dat moeten ze toch echt van dichtbij onderzoeken.


    Als het te veel wordt voor Paulientje, zoekt ze beschutting.


    Of hulp van haar vrouwtje.


    De pups lijken zelfs als iets groter dan haar.


    Ze voelt zich er al goed thuis bij.


    En na een tijdje vinden ook mijn kindjes dit weer normaal.


    Samen op verkenning.


    En beurt om beurt geknuffeld worden.


    Tijd voor mij om ook te zorgen dat ik een knuffel krijg, en Nati te verwennen met dit prachtige schouwspel. Gelukkig dronk Paulientje niet mee.


    Eén grote familie.


    Alsof ze al altijd samen waren.


    Alleen deze dochter leek nog een beetje te piekeren.


    Maar dan zijn ze toch allemaal in slaap gevallen, en ik ook, gezellig!

    03-05-2008, 00:00 geschreven door Cyanne of Beltine  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rare geluiden en lentekriebels

    Vandaag heeft baasje voor ons gezorgd. Zij was naar Brussel om Delphy te gaan trimmen. Maar voor zij vertrok, heeft zij mijn kindjes nog bang proberen te maken met allerlei vreemde geluiden. Soms waren ze toch wel wat onder de indruk... ik trouwens ook!
    Het was wel al mooi weer vandaag, op een enkele bui na. Mijn pups hebben de zon al gevoeld. En alhoewel ik soms wel verlangend naar de anderen in de tuin keek, bleef ik toch liever lekker binnen bij de kindjes. Toen het eigenlijk al bedtijd was, kwam er nog bezoek. Ik vind het spijtig dat zij toen geen foto's gemaakt heeft, dus... Gwen en Giel, jullie moeten beslist nog eens terug langs komen!!!


    Ze keken nieuwsgierig in de richting van de vreemde geluiden.


    Dan kropen ze toch wel wat dichter bij elkaar...


    Ook zwartstaartje maakte grote ogen,


    en draaide met haar hoofdje.


    In de namiddag scheen het zonnetje.


    Ik keek wel met een beetje dubbel gevoel naar buiten, waar de anderen in de tuin genoten.


    Met drie op een rij.


    Uitdaag-spelletjes onder de appelboom. Amai, wat Eimear allemaal met haar staartje kan! En Devlynn bleef gelukkig kwispelen.


    En dan maar gek rondstormen met hun tweetjes, die hadden zeker lentekriebels!


    Rechts ligt mijn mama, met mijn halfbroer en zijn zus.


    Die zus, Devlynn ging daarna voor het puppy-rennetje liggen, alsof mijn kindjes daar al in zaten, hi hi ... te vroeg!


    Ook Favourite ligt soms al als een sfinks op wacht. Ik denk dat zij al vinden dat het tijd wordt om mijn pupjes buiten te zetten...

    02-05-2008, 00:00 geschreven door Cyanne of Beltine  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zo lief

    Mijn vriendinnetje Faith is heel de dag weg geweest met baasje en 'zij'. Toen ze thuis kwamen vertelden ze dat ze heel veel bekende honden en mensen terug gezien hadden, vooral de jonge en de oude Iertjes. Spijtig dat ze mij en mijn kindjes niet meegenomen hebben...
    Maar echt verveeld heb ik me natuurlijk niet. Ik heb fijn gespeeld met mijn pupjes. En voor de allereerste keer heb ik hen mijn tandjes laten zien! Zij zegt dat ik nu ook nog eens moet leren grommen op hen. Maar ik zou niet weten waarom. Ik vind ze zo lief. Als ze in mijn staart bijten, weet ik goed dat het maar om te spelen is. Dus waarom zou ik dan boos worden? Als het té pijn doet, dan sta ik wel op en ga ik weg.

    Ik lijk elke dag een beetje kleiner, vind je niet? Een pupje had nog geen honger, het sliep rustig verder ergens in een hoekje.


    Natuurlijk krijgen ze ook al vaste voeding nu. De overschot had Vincent aan het everzwijn gegeven!


    Toen mijn pupje er toch nog van durfde eten, heb ik het ook maar gedurfd. Je moest eens weten hoe dat everzwijn soms kan grommen !!!


    Na het eten spelen mijn kindjes graag.


    En ook met elkaar!


    Soms doen ze ook stoute dingen...


    Als ze slapen zijn het natuurlijk engeltjes...


    Na het drinken aan mijn borsten, stoeien we lekker nog wat samen. Ik probeer ze natuurlijk nog wel te wassen, maar dat lukt niet meer altijd...


    Soms happen ze naar mijn neus !


    Ik heb ze voor de allereerste keer mijn tandjes laten zien, zonder geluid.

    01-05-2008, 00:00 geschreven door Cyanne of Beltine  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijheid

    Iedereen was weer werken, behalve Vincent. Die zat heel de dag gezellig bij mij en de pups, met zijn laptop op zijn knieën. Hij studeert voor zijn examen en zij heeft gezegd dat ik hem een beetje met rust moet laten... moeilijk hoor!
    Mijn kindjes lopen heel de dag vrij rond en als ze honger hebben, dan weten ze me wel te vinden. Ik vind het heerlijk zo, misschien vooral omdat ik, als ik wil, ook wat hoger kan gaan liggen, zodat ze net niet aan me kunnen.

    Ik vind het nu ook fijn om ze rechtstaand melk te geven, dan doen ze me toch minder pijn. Zeker als ze erg hongerig zijn, dan doe ik het liever zo!


    Terwijl ik zelf sta te wachten op mijn eten, probeerde één van de pupjes ook weer om te drinken, maar alleen redt ze het niet. Grappig; ze hebben elkaar nodig om hoog genoeg te geraken. Ze klimmen echt aan elkaar op; tot ze helemaal rechtop zitten, en dan lukt het wel. Zij zegt dat komt omdat ik 'hoog' op mijn pootjes ben. Tja, ik ben natuurlijk wel een windhond!


    Terwijl ik de pupjes die buiten een plasje gaan doen ik het oog heb, vragen er enkelen of ze ook bij mij op het hoge bed mogen.


    Nee hoor! Ben je nog net te klein voor!


    Fijn dat zij 's avonds geen tijd meer vindt om mijn tanden te poetsen! Deze manier vind ik veel leuker !!! Ik herinner er haar al elke avond aan, maar ik moet altijd wachten tot mijn schatjes slapen, want het ruikt zo lekker en dan willen zij ook... Maar dat is nog wat te vroeg, vindt zij.

    30-04-2008, 00:00 geschreven door Cyanne of Beltine  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    29-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veter losgetrokken !

    Vandaag, dinsdag, was weer een heerlijke verwendag voor mij en mijn pupjes. Eerst een rustige voormiddag met Vincent... en daarna extra veel knuffelbezoek! Als ze wakker zijn gaan ze nieuwsgierig op onderzoek, maar als ze slapen, dan slapen ze rustig verder. Ze zijn behoorlijk voorzichtig met het bezoek tot nu toe. Geen gescheurde kleren, geen gaatjes in hun vingers, ik herinner me dat sommige pups in het verleden hier toch wel stouter waren .
    Maar, misschien komt daar nog wel verandering in, want vandaag heeft één van mijn dochters voor het eerst vakkundig een veter los getrokken! Dat belooft...

    Om het moment zelf te fotograferen, was zij natuurlijk net te laat...


    En op bevel de tweede veter ook nog lostrekken, tja dat zag witpuntje natuurlijk niet zitten... Is ook niet meer leuk, als het mag, hé?


    Ja, ja... die, die is het geweest!


    Er werd wat geknuffeld hoor!


    Tot ik vond dat het genoeg was, met al die aandacht voor mijn kindjes, ik hou ook van geknuffeld worden !!!


    Ze vinden het ook leuk om te spelen met de bezoekers.


    Liever met hun handen dan met het speelgoed!


    En kusjes geven...


    Wie zit daar op onze mat?


    Ha, ze leert ons nieuwe trucjes... opzitten,


    en High Five met het pootje!


    Verstoppertje spelen.


    Zou ze ook melk hebben ?


    Toch maar eens goed zoeken...


    Dit is wel heel vreemd, tot nu toe hadden alle bezoekers twee dezelfde voeten aan....


    Met deze voeten is toch echt wel iets mis hoor!


    Kijk maar!

    29-04-2008, 00:00 geschreven door Cyanne of Beltine  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Racisme

    Wat een weer vandaag, het regende zo hard dat zelfs baasje terug naar huis gekomen is. Vincent was er ook en toen zij 's avonds thuis kwam en het gestopt was met regenen, zijn er nog meer mensen gekomen. Heerlijke knuffelavond! Ook mijn pupjes beginnen nu echt te genieten van het gepakt worden, ze lopen al enthousiast naar de mensen toe. Toen ik achteraf zag welke foto's zij getrokken heeft, besefte ik wel dat het voor mijn kindjes niet héél de tijd zo leuk geweest is. Zij heeft ze één voor één meegenomen naar de zijtuin. Daar heeft zij ze blijkbaar voorgesteld aan een niet - Ierse Wolfshond. Tja, ik moet het toegeven, als wij die andere rassen niet leren kennen, dan kunnen we als we groot zijn wel een neiging tot ras-eenkennigheid hebben... Zij noemt dat 'racisme' en zij vertelde dat dat bij mensen ook wel eens zo gaat. Zeker bij kleine hondjes, durven wij wel eens denken dat het konijntjes zijn, met alle gevolgen van dien! En bij rassen die hun staart hoog dragen, of hun oren rechtop steken, denken wij dat ze ons gaan aanvallen... en je kent het spreekwoord wel "de aanval is de beste verdediging", dus beslissen wij soms om nog net iets eerder aan te vallen, als we ons door die andere bedreigd voelen. Gelukkig heeft zij dat allemaal ontdekt bij mijn overgrootmoeder en haar zus, sindsdien staat ze erop dat pupjes andere rassen leren kennen en zij geeft de toekomstige eigenaren ook altijd de raad om dat regelmatig te herhalen tot ze volwassen zijn. (2 à 3 jaar!)
    Wel het eerste vreemde ras heeft ze zo te zien dus al aan hen voorgesteld, een Hongaarse Viszla. Hij was heel erg speels, zelf ook nog een pup, en zijn naam is volgens haar 'Guinness', maar zijn mensen noemden hem 'Bo'. Zij heeft me ook verteld dat één reutje een beetje aarzelde, dat één teefje een heel klein beetje bang was, en dat een ander teefje haar haren rechtop zette, wat natuurlijk ook betekent dat ze onzeker was. En één reutje heeft gedaan alsof die andere hond er helemaal niet was. Zij zegt dat dat betekent dat hij een natuurlijke dominantie heeft. Zij was héél tevreden over de allereerste oefening van mijn pupjes met vreemde honden. Ze zijn ook nog echt piepjong. Enne, moest van haar zeggen dat ze ook van Bo heel tevreden was, ik moest hem bedanken... Pfff, ik bedank liever zijn leuke mensen, voor al de knuffels en de snoepjes, nè.

    Dit is Beau, een leuke, erg speelse pup van 6 maanden.


    Beau is oprecht verbaasd


    en heel nieuwsgierig.


    Hij wil graag spelen, maar begrijpt dat deze pupjes nog net te klein zijn daarvoor.


    Elkaar besnuffelen.


    Ja hoor, dit is een meisje!


    Toch lief, hé?


    Na al dat klein gemurmel, mocht Beau toch ook eens met een volwassen Ier kennis maken.


    Ondertussen wist ik niets van wat zich buiten afspeelde. Binnen werd er wat afgeknuffeld !


    Mijn kindjes vinden het al heel leuk nu.


    Gezellig.


    Maar stilaan werden ze toch moe...


    Afscheid nemen...


    Tot de volgende keer !


    Uitgeput.


    Veel om over te dromen...


    De rest van de avond hebben ze echt geslapen.

    28-04-2008, 00:00 geschreven door Cyanne of Beltine  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    27-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Al bijna zindelijk!

    Vincent is al hééél lang niet meer thuis gekomen. Hij is gisterenmorgen toen het donker was vertrokken, met danskleren aan. En deze morgen is baasje ook vertrokken met nette kleren aan, en ook zonder hond... mmm... maar goed dat ik gezellig met mijn pups kan spelen. Ik vond het voor één keertje niet zo erg dat ik niet mee mocht. Baasje was namiddag al terug en hij vertelde een beetje trots dat Fintan zijn eerste CAC gewonnen had. Pppfff, ik had het leuker gevonden als Fintan mij en de pups nog eens was kopen bezoeken.
    Mijn kindjes zijn al bijna helemaal zindelijk. Zij zegt dat dat weer een record gebroken is. Ik weet niet wat ze bedoelt... Ik neem ze gewoon regelmatig mee naar buiten en dan wacht ik daar even met hen tot ze alles gedaan hebben. Ik heb vandaag wel niets zelf opgegeten, want gisteren heeft zij ze weer van dat roze spul gegeven. Klinkers likken vind ik toch ook niet zo fijn...

    Fijn samen spelen !


    Ik moet me weer inhouden, of ik eet ze op...


    Maar net dan hoor ik iemand in de keuken rammelen met mijn eetkom. Het water komt al in mijn mond, mijn slimme kindjes ruiken dat!


    Gelukkig krijgen zij ook eten.


    Zij wil dat ze samen leren eten, zij zegt dat dat goed is voor hun sociale ontwikkeling.


    Na het eten nog wat spelen...


    Hier ligt één van mijn dochtertjes, sterretje of zwartpuntje genoemd, zomaar buiten in haar eentje. Ze durven elke dag iets meer...


    En vannacht mogen ze lekker los slapen, heeft baasje haar aangeraden... omdat zij anders elke nacht moet opstaan. Denken ze nu echt dat dat gaat lukken???

    27-04-2008, 00:00 geschreven door Cyanne of Beltine  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Archief per week
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Over mijzelf
    Ik ben Cyanne of Beltine, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Janneke.
    Ik ben een vrouw en woon in Irish Wolfhound Kennel of Beltine (België) en mijn beroep is ik ben de oudste dochter van Tauke (Zynnith of Beltine) en mijn papa is Vianho Hemingway uit Slovenië. Spijtig genoeg is.
    Ik ben geboren op 04/10/2003 en ben nu dus 20 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Wandelen, eten, spelen, en mijn ambitie is roedelleidster worden, in opvolging van mijn mama, Zynnith of Beltine (Tauke).
    Het is nu tijd voor mij om de volgende generatie Iertjes op de wereld te zetten. Ik was wel heel blij met de reu die ze

    Foto

    Foto

    Foto

    A QUOTE TO
    REMEMBER

    HE IS YOUR FRIEND, YOUR
    PARTNER, YOUR DEFENDER,
    YOUR DOG.

    YOU ARE HIS LIFE, HIS LOVE,
    HIS LEADER.

    HE WILL BE YOURS, FAITHFUL
    & TRUE TO THE LAST BEAT OF
    HIS HEART.

    YOU OWE IT TO HIM TO BE
    WORTHY OF SUCH DEVOTION.

    AUTHOR UNKNOWN




    ik noem je
    zon
    of zee
    of zwaluw
    dan kom je
    altijd
    weer terug



    Foto

    Een van mijn jeugdzonden...
    het stelen van de vissenkorreltjes!


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs