• Geland
  • Vlucht
  • 9-10 augustus
  • 9 augustus
  • 9 augustus Gelukkige verjaardag !
    Het Leuvens Meisjeskoor voor de vierde keer naar Zuid-Afrika !
    Volg het Leuvens Meisjeskoor op hun reis door Zuid-Afrika !
    16-07-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zuid-Afrika 4

10-08-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geland
    Veilig en wel op Belgische bodem.

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vlucht
    Nog niet vertrokken. We zitten er wel allemaal op.

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.9-10 augustus
    Na een emotioneel moment in de backpackers (afscheid, bedankingen met keimooie tekstjes en zo) laden we onze valiezen in en vertrekken richting Kaapstad. Ons laatste dagje ZA is een leuk shopdagje. Eerst is Victoria Waterfront aan de beurt. Christo geeft eerst wat uitleg en dan gaan we naar de verschillende winkeltjes met “hebbedingetjes”. We vinden nog leuke souvenirtjes en onze Randen verdwijnen stilaan uit onze geldbeugeltjes. Om half 12 zijn we weer allemaal netjes op tijd op de bus om naar een pleintje te gaan waar het vol staat met kraampjes vol “Afrikaanse hebbedingetjes”. Waw ! Hier hebben we onze laatste Randen voor gespaard. “ Neem je tijd, sister”, “ Ik maak een speciaal prijsje omdat je mijn eerste klant bent “(amai, we waren allemaal “eerste” klant precies), “ Speciaal prijsje omdat het Women’s day is” , … Afbieden was de boodschap ! Weer op tijd op de afgesproken plaats. We wandelen met eekhoorntjes rondom ons door een park waar ondertussen onze lunchpakketten zijn afgeleverd. Lekker ! We kunnen er weer even tegen. En dan … we nemen al een beetje afscheid van André en Christo. We zullen hen missen en zij ons. Groepsfoto van iedereen en dan stappen we de bus op voor het laatste ritje naar de luchthaven. Daar nemen we dan echt afscheid van André , maar wel met een “tot ziens” want als we weer naar ZA gaan , vragen we hem sowieso als chauffeur , dat moesten we hem beloven. Christo gaat met ons mee want hij gaat zelf met het vliegtuig naar Johannesburg terug. Weer afscheid maar weer met een “tot ziens” ofwel in Europa ofwel weer in ZA. Het inchecken gaat vlot en na het allerlaatste Afrikaans winkeltje stappen we op het vliegtuig en gaat het onverbiddelijk richting België. Na een lange, rustige vlucht (maar slechte service) landen we op tijd in Frankfurt . En daar wacht ons een tweede opdoffer : terug door de (strenge) douane. Iedereen erdoor maar wel flesjes (die in luchthaven Kaapstad gekocht zijn ) moeten afgeven. Nicole discussieerde erover met de polizei . Maar ze zijn onverbiddelijk. Zucht. Nu wachten we op het vliegtuig richting Brussel. Tot gauw, Karina en de hele toffe bende

09-08-2018
    Helaas, onze laatste dag op Zuid-Afrikaanse bodem . Vroeg opstaan want we willen nog vanalles doen. Victoria and Alfred Waterfront en een hele straat met marktjes staan op het programma. Rond half 3 moeten we op de luchthaven van Kaapstad zijn om in te checken. Tot gauw België !

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.9 augustus Gelukkige verjaardag !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hartelijke verjaardagswensen voor Elien L en David ! Ook de oma van Esther en Johanna zijn we niet vergeten : dikke kussen van je kleindochters en de rest van de meisjes hier !

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.8 augustus
    Moyo vervolg

Onze laatste avondmaal op Zuid-Afrikaanse bodem in restaurant Moyo

Tafelberg

Hallo beste lezers, Vandaag weer vroeg uit de veren om een spannende en drukke dag tegemoet te gaan. Na een lekker ontbijt in de Backpackers vertrokken we naar de pinguďns op Cape Peninsula. Met de zon op ons gezicht genoten we van de schattige pinguďns met hun grappige waggelpas. We keerden terug langs leuke marktjes met traditionele spulletjes. Wat centjes minder en wat souvenirtjes meer, vertrokken we richting Kaap de Goede Hoop Nature Reserve waar Kaap de Goede Hoop en Cape Point zich bevonden. Het uitzicht was adembenemend! Een plaats om nooit te vergeten. Natuur in volle glorie. Na een lekkere boterham aan de haven (met dank aan de boterhamsmeerders) reden we verder naar het toppunt van de dag, namelijk de Tafelberg. Klimmen zat er niet in, maar dankzij de kabelbaan bereikte het LMK toch weer de top. Helemaal stil geworden door de pracht van de natuur en het uitzicht op de prachtige stad Cape Town, kregen we de tijd om leuke foto’s te nemen en te genieten van het uitzicht. Zij die deze ochtend nog rond liepen in een topje, trokken al snel wat extra laagjes aan, want op de top was het namelijk 3 graden. Bevriezen dus. De ijsbeer van de groep was toch wel Nicole die de kou trotseerde op haar Birckenstocks. Toen we terug met onze voeten op de grond stonden en met onze hoofden terug uit de wolken (letterlijk), genoten we van het prachtige uitzicht van de verlichte stad. Terug lekker warm in de bus reden we ons laatste avondmaal tegemoet. Het overheerlijke Afrikaanse eten, maakte de dag af. Niet alleen door het eten waanden we ons een echte Afrikaan, maar ook de muziek, aankleding en schmink droegen hieraan bij. Deze dag was dus een geweldige afsluiter van een onvergetelijke reis. Bye Afrika, see you soon Belgium! (Verslag door Frauke en Marie V.)

• 06/08-12/08 2018
  • 28/11-04/12 -0001

Surf ook eens naar de
    LMK-website

Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!