Welkom op het blog van Bijoux, Maggy, Noa, Lineke & Ginny
Mijn favorieten
  • Belgian Cavalier Club
  • Vlaamse Fokkerijcommissie van de K.M.S.H.
  • Website van mijn dierenarts, Marieke Mestdagh
  • Website AcuVet.Pro, Griet Leroy
  • Website Lovely Magnolia's Rockefeller Rocco
  • Blog van Vera, Colours of Wales
  • Website Courtland Cavaliers
  • Website From Alder-Court
  • Blog van Stella, het zusje van Maggy
  • Cavalier in nood
    Inhoud blog
  • Er zijn er 6 jarig vandaag...
  • Happy 5th birthday!!
  • Noa, No'tje, No'teke... lieve poppemie...
  • Lineke... mijn lieve meisje...
  • Hieperdepiep hoera!!! Er zijn er 6 jarig vandaag...
  • Afscheid van een heel dapper meiske...
  • Happy birthday mijn lieve Lineke...
  • Birthday boys & girls...
  • Hieperdepiep piep...
  • De beste wensen voor 2022!! en... Maggy is 9 jaar!!
  • Dankjewel...
  • Hieperdepiep hoera!!! Er zijn er 6 jarig vandaag...
  • Birthday girl... Lineke!!
  • Er zijn er... 6 jarig!!
  • Hieperdepiep hoera...
  • Een blij en triest blogje tegelijkertijd...
  • Hieperdepiep hoera!!!
  • Fijne vakantie...
  • 3 op een rijtje... de blenheimkes...
  • 3 op een rijtje...
  • Fijne moederdag...
  • Zomaar een fotoverzameling van Noa haar “pupjes”,...
  • Er is er eentje jarig...
  • Afscheid...
  • "Lentekriebeltjes" en "Genieten" ondanks Corona...
  • Draag zorg voor mekaar...
  • "A New Life..."
  • Friemel, Pipa, Ginny, Ona, Imke en Kobe 3 jaar!!
  • Noa 6 jaar & Ginny 3 jaar...
  • Happy birthday, Maggy!!
  • Fijne Kerstdagen en een gezond, gelukkig 2020!!
  • De laatste maand van 2019...
  • Nieuw bij "Mijn favorieten": "Cavalier in Nood"
  • Happy 14th birthday, Tashi!!!
  • Nagenieten van top momenten...
    Over mijzelf
    Ik ben Timmerman Els
    Ik ben een vrouw en woon in Knesselare () en mijn beroep is housemanager.
    Ik ben geboren op 16/11/1970 en ben nu dus 53 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Mijn hobby = mijn passie... de Cavalier King Charles Spaniël.
    Maggy Colours of Wales geboren op 2 januari 2013
    Het eerste levensjaar van Maggy in een notendop.
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Courtland Playful Pauline geboren op 22 april 2016
    Het eerste levensjaar van "Lineke" in een notendop.
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Cavalier King Charles Spaniël
    “Lovely Magnolia's” Cavaliers
    Bijoux (R.I.P.) - Maggy Colours of Wales (R.I.P.) - Courtland Nobby Noa (R.I.P.) - Courtland Playful Pauline (R.I.P.) en Lovely Magnolia's Querida Ginny
    23-02-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Noa haar pupjes zijn 5 maanden!!
    Nee hoor... ik was het niet vergeten... gisteren was ik druk bezig met van alles en nog wat en de dag zit erop voor je er erg in hebt!! Vandaag heb ik een "wasmarathon" gehouden, het was er echt het weer voor... (bijna) allemaal het bad in en daarna buiten drogen met de waterblazer, de wind neemt de loszittende haartjes met zich mee, handig is dat Wink 
    Maggy, Noa & Ginny lopen er fris gewassen bij, Lineke is voor een volgende keer want zij heeft een kleine operatie* aan haar staartje achter de rug en mag nog niet het water in. 
    (*= ontstoken talgkliertjes die cystes hadden gevormd en omdat het groter werd, toch maar voor de zekerheid verwijderd. Ik ging het eerst niet vermelden maar het wordt de komende tijd misschien zichtbaar op foto's want er zijn natuurlijk haartjes weg geschoren op haar staart en pootje (katheter) Crying or Very sad)
    Nu dan toch eerst en vooral even de tijd genomen om Noa haar pupjes, die gisteren, 5 maanden zijn geworden, even in de schijnwerper te plaatsen want... 
    Zoals de tijd vliegt zijn Luca, Nouga, Pistache, Roefke, Rafke en Rocco 6 maanden voor we er erg in hebben!! 



    23-02-2019 om 22:22 geschreven door Els


    >> Reageer (0)
    14-02-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bezoekje van Nouga, Goedele en Anais...
    Wat keken we er met zijn allen naar uit!! Zowel Goedele, Anais als wij: het "stamboombezoekje" van Nouga... 
    Zou Nouga haar mama, halfzusje Ginny, Maggy en Lineke nog herkennen én omgekeerd? We waren toch zo benieuwd... en eindelijk was het dan zover... dinsdagnamiddag kwamen Goedele, dochter Anais en Nouga'tje helemaal uit Keerbergen naar Knesselare toe... De interactie tussen de hondjes toen ze elkaar terug zagen, overtrof onze "stoutste" verwachtingen... het was alsof Nouga nooit weg was geweest!! Het was allemaal zo vertrouwd... zowel van haar uit als van de meiskes... het was zalig om dit schouwspel gade te slaan... ook het weer werkte helemaal mee, zo hebben ze zich met zijn allen heel goed kunnen uitleven in de tuin! De meisjes waren onderling zo lief en flink, we konden op ons gemak bijkletsen én genieten... Nouga is écht een "vrij & blij" pupje, het deed mij zo'n plezier haar zo te zien... zo flink luisterend ook naar haar baasjes, ik ben zo trots op jou, lieve meid!! De avond viel voor we er erg in hadden en met nog een hele rit voor de boeg, werd het alweer tijd om afscheid te nemen... 
    Eenmaal thuis, liet Goedele mij weten dat Nouga terug zo flink geweest was tijdens de autorit, de hele rit heeft Nouga geslapen (en wie weet, misschien gedroomd van haar bezoekje aan haar geboortehuis Wink).
    Goedele en Anais, heel erg bedankt voor jullie bezoek, de fijne babbel,... én heel graag tot een volgende keer!!! xxx







    14-02-2019 om 22:11 geschreven door Els


    >> Reageer (0)
    13-02-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een kippevelmomentje...
    Op 22 februari zijn de pupperkes van Noa & Magic 5 maanden en het baasje van Rocco (het enige blenheim reutje) heeft een prachtig filmke samengesteld met allerlei mooie momenten van de voorbije maanden... 
    Beginnend bij Rocco thuis en eindigend in zijn geboortehuis... 
    Ik heb er met een krop in mijn keel zitten naar kijken én luisteren (geluid aan!)... Ontroerend mooi, dankjewel Marc!!



    13-02-2019 om 16:07 geschreven door Els


    >> Reageer (0)
    06-02-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Leuke foto's...
    Ik heb zo'n leuke foto's gekregen van Noa'tje haar kroost... te mooi om niet te delen!! Hier en daar zijn nog wat restanten terug te vinden van de sneeuw, het kan dus nog wel... Ona heeft waarschijnlijk de sneeuw "gemist" want zij vertoeft al even in Malaga, Spanje... strandfoto's, t-shirtje en korte broek, wij kunnen er maar van dromen... geniet ervan Kathleen & Ona... toffe foto's ook van "ons" lieve Pipa, dankjewel Beau voor de verwennerij Wink en sneeuwpret voor klein en groot, het werd allemaal op de "gevoelige plaat" vastgelegd... maar ik denk dat we het er allemaal over eens zijn: genoeg sneeuw voor deze winter!! Stilletjes aan kunnen we misschien beginnen dromen van een zalig voorjaarszonnetje... 





    06-02-2019 om 14:22 geschreven door Els


    >> Reageer (0)
    30-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koning Winter was/is in het land...
    Even terug vroeg ik mij af waar de "winter" was gebleven?! Ik had beter mijn grote mond gehouden want de laatste dagen hebben we echt wel een winterprik gekregen met alles erop en eraan!! De meisjes vonden de eerste winterprik écht wel leuk, ze hebben zich zo geamuseerd in de sneeuw,... Maggy vond het minder leuk... ik dacht nog, misschien heeft ze het gewoon koud en ik had nog 2 jasjes liggen, nauwelijks gedragen en nu weet ik terug waarom Wink 4 meisjes met een heleboel sneeuwbollen, ik dacht hen en mezelf van wat "ellende" te ontzien en deed Maggy en Ginny een jasje aan... in het begin leek Maggy het nog fijn te vinden maar plots "verstijfde" ze helemaal, ik heb het maar vlug uitgedaan en Ginny, ocharme het meiseke liep te wenen... ons "spring in het veld" zag dat jasje helemaal niet zitten Embarassed, ik heb ook haar bevrijd van haar jasje en "Ginny" was terug!! De jasjes... tja, die liggen terug op hun plekje tot "de mot" er waarschijnlijk in komt Laughing Vandaag werden we opnieuw wakker met een heus sneeuwtapijt, Ginny vond het even super maar al gauw leek het erop dat mijn meisjes hun buikje vol hebben van die natte smurrie... en die sneeuwbollen... een kommetje met (niet te) warm water stond telkens paraat om hen te bevrijden van die nare bollen, de enige manier die werkte maar met 4 meisjes toch wel een karweitje... weet je... laat de lente maar komen Wink !!







    30-01-2019 om 21:05 geschreven door Els


    >> Reageer (1)
    25-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ginny en haar broertjes en zusjes zijn 2 jaar vandaag!!
    Januari is een verjaardagsmaand bij ons... het begint bij Maggy op 2 januari, Noa een stuk verder in de maand en het eindigt bij onze jongste "spruit" Ginny...
    Een bijzonder meiseken want niet alleen komt Ginny uit ons allereerste "Lovely Magnolia's" nestje, ze was ook het enige blenheimke... de andere pupperkes kleurden het nestje helemaal zwart met allemaal tricolor jongens en meisjes... Ons eerstgeboren kereltje, Friemel, tussenin allemaal meisjes en Kobe sloot het rijtje af...
    Ik kijk er met zoveel plezier op terug en nu worden deze kleintjes 2 jaar... bijna volwassen cavaliertjes die hun baasjes zo nu en dan nog eens durven te plagen Wink maar ik mag wel zeggen, denk ik, dat elk "pupbaasje" gelukkig is met zijn/haar "pupperke"... Dankjewel aan elk baasje om nog steeds foto's, berichtjes, mailtjes,... door te sturen zodat ook wij nog kunnen mee genieten van de fratsen,... van de "pupjes" van ons eerste nestje!! Een hele dikke proficiat en een fijne dag aan Friemel, Pipa, Ona, Imke, Kobe en natuurlijk ook ons Ginny... Dikke knuffel van jullie mama Noa en ons allemaal!! 











    25-01-2019 om 00:00 geschreven door Els


    >> Reageer (0)
    22-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een feestblogje...
    Vandaag is het "dubbel" feest want "Hiep, hiep hoera!!! Noa en haar zus "Mieke" en broer "Toby" zijn 5 jaar én... de pupjes van Noa haar 2de nestje zijn 4 maanden jong!! 
    De laatste dagen voelde het aan alsof ikzelf jarig was Wink het was zo leuk om al die foto's te ontvangen via mail,... van iedereen!! Dankjewel allemaal!!! Very Happy 
    Wat ben ik blij én trots om jullie de collages te kunnen tonen van Noa, haar zus, broer én al haar pupjes want Noa is niet alleen een lief meiseken, ze is ook een schitterende mama van 12 pupjes... Vandaag is het Noa's dagje en je kan haar niet beter verwennen als met een dikke knuffel en lekkers... reken maar dat Noa'tje dit "extra" zal krijgen Wink Een hele dikke proficiat ook aan zus Mieke en broer Toby en een hele fijne (verjaar)dag samen met jullie baasjes!! xxx









    22-01-2019 om 00:00 geschreven door Els


    >> Reageer (0)
    15-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winter...
    Hoezo het is winter?! Er is weinig "winter" te bespeuren... grijs, mottig weer ja... niet zo aangenaam voor ons en de hondjes... het gras (dat er nog is) ligt er constant nat bij en daar heeft vooral Lineke een hekel aan, ze heeft niet graag dat haar pootjes nat worden Wink Lineke blijft sowieso meestal in mijn buurt, mijn "schaduwmeisje"... Ik zou maar wat graag even willen "tekenen" voor koud, zonnig vriesweer... een lekker warme jas aan en het is heerlijk toeven buiten ook voor de meisjes... maar we moeten het met dit grijze weer doen en we maken er het beste van... Ginny laat het alvast niet aan haar hartje komen en loopt/jaagt achter alles wat beweegt, vaak samen met "tante" Maggy want het jagen heeft die kleine meid van haar "tante" geleerd hoor... tussen de bedrijven door ook even rennen en spelen met de mama om in huis dan samen in een mandje in slaap te vallen en zo is er alweer een dag voorbij...





    15-01-2019 om 14:10 geschreven door Els


    >> Reageer (0)
    06-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lovely Magnolia's Rhinestone Raffa "Rafke"
    Belofte maakt schuld... enkele dagen voor het Nieuwe Jaar ben ik bij Rafke en zijn baasjes langs geweest om zijn stamboom af te geven... te veel genoten van het bezoekje en "vergeten" foto's te nemen maar... deze week stak er een mooie fotoreeks in mijn mailbox en nu kan ik "ons Rafke" even "in the picture" plaatsen Wink  Rafke is een heel zelfstandig kereltje, helemaal van niks onder de indruk, van het eerste moment dat hij "thuis" kwam, wist hij dat hij "thuis" was en voelde zich meteen op zijn gemak!! Zo ook tijdens een verblijf in de Ardennen, meteen voelde Rafke er zich thuis en was helemaal niet van zijn melk door zijn buren Wink prachtige paarden die toch maar even een stuk groter zijn dan Rafke maar nee hoor... ik denk dat "bang zijn" niet in Rafke zijn woordenboek staat!! Rafke zijn baasjes vertoeven regelmatig eens in de Ardennen, ik ben dan ook heel blij dat ook Rafke geen enkel probleem heeft met autoritjes... hij vleit zich neer op zijn kussen en pas wanneer de motor stil valt en ze op hun bestemming zijn, is Rafke wakker maar... dan ook écht wakker... nee, baasje niet eerst een kopje koffie, ik wil hier eerst alles verkennen en met je spelen Laughing een schitterend kereltje!! Dankjewel Geert en Marie-Anne voor de fijne namiddag, de mooie foto's van Rafke,...  geniet met volle teugen van jullie manneke!! Dikke knuffel voor Rafke van ons allemaal!! xxx



    06-01-2019 om 16:14 geschreven door Els


    >> Reageer (0)
    02-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen."Happy 6th birthday" Maggy, Stella, Murphy en Mielke!!
    6 jaar terug kreeg Vera (kennel "Colours of Wales") na Nieuwjaarsdag wel een heel bijzonder "kado": haar meisje Jolie (en reutje Dolce Vita of Misty Dreams) schonken haar een prachtig nestje van 2 teefjes en 2 reutjes... Een paar weekjes na hun geboorte had ik het voorrecht en tegelijkertijd de moeilijke "opdracht" te mogen kiezen tussen beide meisjes... Bijouxke was een blenheim cavaliertje met hoofdzakelijk bruin in zijn vacht en er was 1 teefje bij die net iets meer wit had en dat heeft de doorslag gegeven, zij werd ons "Maggy" naar een liedje van Rod Stewart die ik heel leuk vond Smile En nu zijn we 6 jaar verder en wat ben ik blij en trots op mijn meisje... ze is toch zo'n flinke... Het liefst vertoeft Maggy buiten in de tuin, waakt ze over ons "erf" en reken maar dat er ook jachtinstinct in haar schuilt!! Een zwak, ziek, jong,... vogeltje/duifje komt het best niet te dicht in haar buurt of Maggy heeft het te pakken... tegen dat ik het beestje uit haar muiltje kan pakken... is het jammerlijk overleden Crying or Very sad Maggy cijfert zichzelf ook vaak weg voor de andere meisjes... een knuffeltje, koekje,... komt ze vaak als laatste halen... en toch... wanneer Maggy er eens niet is door een dierenartsbezoekje,... heerst er hier thuis een begrafenisstemming, Maggy'tje heeft duidelijk invloed op ons roedeltje... En vandaag mag Maggy haar 6de kaarsje "uitblazen", krijgt zij een extra knuffeltje, koekje,... net zoals haar zusje en broertjes want ook zij zullen vandaag vast net dat extra beetje verwend worden!! Dankjewel Karin, Mieke (Corneel Wink) en Marie-José om net als de afgelopen jaren fotootjes door te sturen van zusje Stella en broertjes Murphy en Mielke... het is zo tof om ze alle 4 eens samen te zien op het blog!! 
    Een hele dikke knuffel & zoen van zusje Maggy en ons allemaal!! Maak er met zijn allen een super toffe dag van!!





    02-01-2019 om 00:00 geschreven door Els


    >> Reageer (0)
    29-12-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verrassing voor Goedele...
    Donderdagnamiddag ben ik samen met Ginny naar Rafke en zijn baasjes geweest, in afwachting van fotootjes van Rafke (fototoestel bij maar geen foto's genomen, helaas) een kleine verrassing voor het lieve "vrouwke" van Nouga, Goedele... Ik word zo verwend door haar met fotootjes, berichtjes, verhaaltjes,... over Nouga'tje, de hoogste tijd om ook van haar poppemieke een blogje te maken... ik denk dat ze het niet erg zal vinden haar lieve meisjes hier op het blog te zien verschijnen Wink... Het heeft eventjes geduurd maar ondertussen kan Tashi het goed vinden met haar nieuwe vriendinnetje Nouga... 13 jaar zijn en dan nog eens zo'n jonge spruit erbij, logisch dat de lieve meid even de tijd nodig had!! Ook bij Bijouxke was dit zo toen Maggy erbij kwam en hij was dan toch nog een paar jaar jonger als Tashi... 
    Nouga zal nog veel leren van haar oudere "zusje"!! En leergierig is Nouga wel, echt een slimme meid die overal vlug mee weg is... ook met haar baasjes af en toe rond haar lieve, mooie pootjes te draaien Laughing het wordt haar zo vergeven wanneer ze met haar puppy-oogjes naar hen kijkt Wink dat kun je je wel voorstellen... 
    Autoritjes zijn geen probleem, stilletjes een beetje spelen om daarna door het zachte geronk in slaap te vallen, eten kan ze net als haar zusje en broertjes als geen ander,... Nouga haar baasjes zijn dolgelukkig met hun kleine meisje erbij... en ik kan ook niet anders als blij zijn wanneer ik de gelukkige snoet van Nouga zie... net als alle pupjes van Noa, is ook Nouga met haar poepke in de boter gevallen Smile Ik wens jullie verder heel veel geluk en plezier toe met Nouga en... 
    dankjewel omdat ik zo met jullie mee mag genieten van "ons" lieve meisje!! xxx



    29-12-2018 om 17:51 geschreven door Els


    >> Reageer (0)
    23-12-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op bezoek bij Pistache...
    Gisteren ben ik op bezoek geweest samen met Ginny bij het mooie gezin waar Pistache zijn liefdevolle mandje heeft gevonden... en ik had het kunnen verwachten hé Wink... Pistache zijn aandacht was groter voor zijn halfzusje Ginny als voor mij maar op een gegeven moment had hij het door dat ook ik erbij was Laughing en werd ik overladen door zoentjes en knuffeltjes!! Ginny durfde niet voluit te spelen met Pistache omdat ze in een vreemde omgeving was, ze was zo flink mijn meiske... Pistache heeft met 3 kindjes (Nathan, Matisse en Benjamin) aan zijn zijde altijd wel een speelkameraadje om mee te spelen Wink Het is zo leuk om te horen dat Magali, Jourie en de kindjes dolgelukkig zijn met hun Pistacheke erbij! Ook jullie hebben nu zijn stamboom op zak, ik dolblij dat ik ons "kabouterke" nog eens terug zag en straks gaan jullie er samen enkele dagen op uit met Pistacheke erbij, koud zal hij het alleszins niet hebben met zijn mooie, warme jasje aan (zie collage Smile) geniet ervan met zijn allen!! Heel graag tot een volgende keer!! Dikke knuffel en zoen voor ons Pistacheke xxx

    Via dit blogje wil ik ook al onze bloglezertjes fijne Kerstdagen en een gelukkig, gezond 2019 toewensen!! 
    Geniet van elk mooi moment groot en klein dat 2019 voor jullie in petto heeft!!



    23-12-2018 om 11:57 geschreven door Els


    >> Reageer (0)
    16-12-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Roefke & Rocco... stambomen...

    Roefke zijn stamboom was er al toen hij naar zijn thuis toe mocht, ik heb hem dus meteen kunnen meegeven met Sabine... en Rocco heeft hem deze week gekregen met de post, eindelijk is het er eens van gekomen om hem aangetekend op te sturen! Volgende week zaterdag breng ik een bezoekje aan Pistache en zijn gezinnetje Smile en enkele dagen daarna aan Rafke... De stamboom van Nouga'tje blijft hier netjes in de lade liggen, Goedele & Co zouden zo graag eens langs komen om de meisjes en ik denk ook ons Wink nog eens terug te zien... ik heb het al vaak gezegd... de deur blijft voor elk van jullie op een kier staan... voor de jongens graag een seintje vooraf want zo nu en dan loopt er hier wel eens een loops teefje rond Wink en "ongelukjes" willen we kost wat kost vermijden!

    Ondertussen zijn de pupperkes alweer 12 weken jong en zijn hun thuis al goed gewoon, de tuin lijkt bij alle pupjes hun favoriete plaats te zijn maar dat verwondert mij niks... de baasjes zijn volop bezig met de socialisatie, zindelijkheidstraining, leren wandelen aan een leibandje,... ja, de puppy-tijd is een intense periode maar ze vliegt toch zo vlug voorbij... vergeet dus vooral ook niet te genieten van jullie lieverd want voor je er erg in hebt, wordt het eerste kaarsje uitgeblazen... voor de "pupjes" van het eerste nestje van Noa staat kaarsje 2 al bijna klaar, ongelooflijk hoe de tijd vliegt!! Maar eerst is het de beurt aan Maggy en haar zusje en broertjes, op 2 januari mogen zij 6 kaarsjes uitblazen... Noa, haar zusje Mieke en broertje Toby mogen op 22 januari 5 kaarsjes uit blazen...

    Mag ik een warme oproep aan de baasjes doen voor fotootjes aub., het is zo leuk om Stella, Mielke, Murphy, Mieke,Toby en de "pupjes" van het eerste nestje: Friemel, Pipa, Ona, Imke en Kobe (Ginny zien jullie vaak genoeg, denk ik Wink) nog eens terug te zien op het blog!




    16-12-2018 om 20:37 geschreven door Els


    >> Reageer (0)
    09-12-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op bezoek bij... Luca!
    Was het bij het eerste nestje van Noa nog een 5-6 maanden wachten op de stambomen... nu waren ze er al toen de pupjes amper 9 weken waren!! Wat een geluk dat onze dierenarts nog geen weekje eerder kwam om te chippen,... of de stambomen waren er al tegen dat de pupjes naar hun thuis toe mochten!! De stambomen zijn net het perfecte "excuus" voor een bezoekje, al weet ieder pupbaasje dat de deur voor hen blijft open staan!! Nu de stambomen er zo vlug zijn, vinden de pupbaasjes het, na de puppybezoekjes die ze hier brachten, fijn om ons te "tonen" waar, hoe en met wie hun pupje woont... dus wanneer de afstand wat te overbruggen is, ik ben nu eenmaal geen held achter het stuur, breng ik met plezier de stambomen naar huis... Gisteren ging de rit naar Oostakker waar ons eerstgeboren meisje, Luca, woont samen met Fanny & zoon Thibo... ik was benieuwd of Luca mij nog zou herkennen... maar ja hoor, het meisje was door het dolle heen en hield maar niet op met knuffelen en kusjes geven en ik... ik genoot er dubbel en dik van!! Wat was dit fijn!! Luca is nog steeds de super lieve, zotte knuffelmie die ze hier was en dan is het voor mij duidelijk dat Luca gelukkig is bij Fanny & Thibo... Luca is hun eerste hondje en al is de puppy-tijd af en toe hectisch, jullie doen het voortreffelijk!! Ik heb zo van het bezoekje genoten... dankjewel allebei en geniet van jullie meisje xxx
    Heel graag tot een volgend bezoekje, Oostakker blijkt voor een chauffeur als ik heel goed te doen te zijn Wink 



    09-12-2018 om 15:58 geschreven door Els


    >> Reageer (0)
    01-12-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dankjewel lieve Noa...
    Ergens is het nooit mijn "plan" geweest om "een nestje te hebben"... uit passie voor het ras is het er gewoon uit voortgevloeid... 1 ding stond voor mij wel vast: ik wou het goed doen!! 
    Alle gezondheidsonderzoeken/testen,... werden gedaan en al kwam er misschien maar 1 nestje... de pupperkes moesten een "familienaam" krijgen!! Het werd een samenvoeging van ons 3 meisjes... zonder ik er erg in had, kwam er een mooie bloem tevoorschijn met de eerste letters van hun naam: de magnolia... en "lovely" omdat ze gewoon ongelooflijk lief zijn Wink Nu nog een reutje vinden met een heel laag inteelt%, gezond, lief,... en graag een tricolor reutje want als het even kon, wou ik een tricolor teefje houden uit Noa haar eerste nestje... 
    2 blenheim en 2 tricolor meisjes... een roedeltje in evenwicht van kleur Wink Het reutje werd: Taki Pan Love Me "Gregor" en deze "date" gaf ons maar liefst 6 pupperkes: tricolor reutje Friemel, tricolor teefje Pipa, blenheim teefje Ginny, tricolor teefje Ona, tricolor teefje Imke en als laatste nog een tricolor reutje Kobe. De "coup de foudre" die ik had met het blenheim teefje heb ik met de beste wil van de wereld nooit uit mijn hoofd kunnen zetten... de bedoeling was goed maar mijn hart besloot anders: er bleef niet een tricolor maar een blenheim teefje: Ginny Smile, ik heb er nog geen moment spijt van gehad!! Het was een zalig nestje, Noa'tje was zo'n goede, lieve mama... het vervolg kennen jullie Wink na een verdiende rustpauze van 1,5 jaar kwam er na een liefdevolle "date" met Ch. Night Magic from Alder-Court een tweede nestje: blenheim teefje Luca, blenheim teefje Nouga, tricolor reutje Pistache, tricolor reutje Roefke, tricolor reutje Raffa (Rafke) en blenheim reutje Rocco. 12 gezinnen, inclusief ons, heeft Noa'tje gelukkig gemaakt met een pupje... een derde nestje kan... maar hoeft voor ons niet... het is mooi geweest... Dankjewel lieve Noa voor zoveel puppygeluk!! Jouw 12 pupjes hebben voorgoed een plaats in ons hart veroverd!! Geniet nu maar met volle teugen van je dochtertje Ginny, het samen spelen, het ravotten in de tuin,... je hebt het keihard verdiend!!

    Even vermelden: het baasje van Rocco heeft een prachtige website gemaakt van zijn "Lovely Magnolia's Rockefeller Rocco, je vindt de link terug bij "Mijn favorieten" links bovenaan onder de "Lovely Magnolia's" website... even erop klikken en... veel kijkplezier!!








    NB: Op bovenstaande foto is Noa niet hoogzwanger maar "slechts" 37 dagen zwanger!! 
           Het is teveel werk om alles aan te passen, ik vermeld het hier even zodat deze fout recht gezet is...

    01-12-2018 om 00:00 geschreven door Els


    >> Reageer (0)
    27-11-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ook "Lovely Magnolia's Racoon Roef" is zijn nestje uitgevlogen...
    Gisteren was het dan zover... ons laatste pupje Roefke "vloog" zijn nestje uit... het extra weekje was wat dubbel... een plezier om dat venteke nog een weekje bij ons te hebben maar het maakte het afscheid net ietsje zwaarder, zowel voor ons als voor de meisjes... maar alles komt uiteindelijk wel op zijn plooi terecht met wat afleiding, extra knuffels,... 
    De autorit is ook voor Roefke goed verlopen en eenmaal thuis heeft hij meteen alles goedgekeurd... 
    Gelukkig verloor Roefke zijn gezonde eetlust niet, hij heeft al veel gespeeld met "zijn grote broer" Vincent en al ging het slapen gaan wat gepaard met verdriet, de troost van "vrouwke" Sabine heeft hem een goede nachtrust bezorgd... 
    Wij wensen ook jullie heel veel geluk en plezier toe met Roefke!! Heel graag "tot ziens" met een berichtje, fotootje,... van "ons Roefke" en weet dat wij er altijd zijn voor onze pupbaasjes/pupjes met raad en daad als het even kan, de deur blijft op een kier staan voor jullie allemaal!! Een dikke knuffel en zoen voor Roefke!! 
    "It is ... me and my girls again" en dat wordt even wennen...



    27-11-2018 om 12:04 geschreven door Els


    >> Reageer (0)
    24-11-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De pupjes thuis...
    Ondertussen is er alweer een week voorbij... Pistache, Rafke, Luca, Nouga en Rocco hebben ondertussen hun "draai" gevonden thuis... én op het werk want jawel zowel Rafke als Pistache blijven in de buurt of vertoeven zelfs op het werk van hun baasje en dat gaat verbazend goed!! Flinkerds!! Elk pupje stelt het heel goed en dat is fijn om te horen, pupjes en baasjes gelukkig... dan kunnen ook wij niet anders dan gelukkig zijn... uiteindelijk... Roefke is nog 1 dagje bij ons, maandag verlaat ook hij zijn geboortehuisje en gaat naar zijn liefdevolle mandje toe... het zal wennen worden, zowel voor ons als voor de meisjes want vooral Noa & Ginny hebben nog intens genoten van het samenzijn met Roefke... 
    Hij is ook een zalig kereltje: pittig, speels én een knuffelbeertje... ik moet telkens zo lachen wanneer Roefke wacht op zijn eetbakje... want dan kruipt hij achter het "gordijntje" zodat hij kan zien wanneer zijn eten in aantocht is... dit doet Roefke al een hele tijd, geen enkel ander pupje deed het hem na... zijn eetbakje mag hij niet te zien krijgen in de loop van de dag of hij denkt dat het alweer etenstijd is, feest voor Roefke Wink 
    Het was zo fijn om hem nog een extra weekje bij ons te hebben!!











    24-11-2018 om 23:31 geschreven door Els


    >> Reageer (0)
    20-11-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Genieten van Roefke...
    Oef... vandaag geen afscheid maar leuke foto's van een speels, lief Roefke Very Happy De adempauze doet de meisjes én mij goed... nog een weekje te kunnen genieten van ons kleine Roefke... zalig!! 
    Gisteren keken de meisjes verongelijkt toen ik alweer puppypakketjes klaar zette... alsof ze door hadden dat er alweer een pupje naar huis ging... 's Avonds, bij het slapen gaan, miste Roefke toch wel wat gezelschap in zijn mandje, even wat verdriet maar het was al gauw over... 
    Vandaag werd er een diepe zucht geslaakt, of is het in mijn verbeelding Wink, geen puppypakketjes?! Maar dan gaan wij veel spelen en genieten... en of ze dat deden binnen én buiten!! 
    Het was zalig om Roefke, mama Noa, Ginny en Lineke bezig te zien... zoals gewoonlijk geniet Maggy vanop een veilige afstand mee... na het vele spelen valt Roefke altijd in een diepe slaap... 
    dicht bij mama Noa, Lineke of eens in zijn eentje of het altijd comfortabele houdingen zijn, weet ik niet maar Roefke heeft er deugd van... dat is het voornaamste!



    20-11-2018 om 22:19 geschreven door Els


    >> Reageer (1)
    19-11-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Afscheid nemen van Rocco...
    Vandaag moest ik helemaal in mijn eentje afscheid nemen van "onze" Rocco, Koen moest opnieuw gaan werken na 4 weken thuis samen met de meisjes en de pupperkes... al was hij in gedachten vast hier... Elk afscheid valt mij ontzettend zwaar, het zijn ook pupperkes met een zalig karaktertje... zo ook voor "onze" Rocco, ons speelvogeltje, het vriendje van Ginny,... maar net zoals elk pupje heeft ook Rocco een gouden, liefdevol mandje, er werd enorm uitgekeken naar het mannetje... al vlug kreeg ik te horen dat de autorit goed verlopen was en Rocco al goed alles aan het verkennen was, hij was niet zo vlug moe te krijgen... zo kennen we Rocco wel, ons bezig bijtje... net zo goed kan hij op zijn gemak languit alles liggen bekijken en heerlijk in slaap vallen... een zalig kereltje!! Marc & Tine... ik wens ook jullie heel veel geluk en plezier toe met Rocco!! Dikke knuffel en zoen voor Rocco!!



    19-11-2018 om 23:43 geschreven door Els


    >> Reageer (1)
    18-11-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Afscheid nemen van Luca & Nouga...

    Vandaag hebben we afscheid genomen van ons 2 "poppemiekes", de 2 meisjes die hun "manneke" hebben moeten staan tussen 4 jongens!! En ze hebben dat met "verve" gedaan want het zijn 2 hele lieve meisjes zonder vrees!! Ook van Luca & Nouga hebben we reeds foto's en berichtjes gekregen en het is zo fijn om te lezen dat ze het allemaal zo goed doen in hun "forever home", ze passen zich geweldig aan die kleine hummeltjes!! De autorit verloopt telkens zonder problemen, het "oefenen" bij ons thuis heeft zijn vruchten afgeworpen want vooral voor Nouga'tje was het toch een flinke rit helemaal naar Keerbergen!! Nouga is het enige pupje die nog een vriendinnetje thuis heeft, hopelijk mogen ze nog een hele tijd samen zijn want een pupje leert zoveel van een ouder cavaliertje! Dat heb ik zelf nog ondervonden met ons Bijouxke en zijn 2 dametjes, wat fleurde de lieverd op met zijn meisjes onder zijn hoede!! Ik gun het Nouga & Tashi zo!!  Fanny & Thibo, Goedele & familie... wij wensen ook jullie heel veel geluk en plezier toe met Luca & Nouga!! Heel graag, "tot ziens, hoors, mails..." dikke knuffel en zoen voor Luca & Nouga!!







    18-11-2018 om 00:00 geschreven door Els


    >> Reageer (0)


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Archief per maand
  • 01-2024
  • 09-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 09-2022
  • 06-2022
  • 04-2022
  • 01-2022
  • 09-2021
  • 04-2021
  • 01-2021
  • 09-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 01-2019
  • 12-2018
  • 11-2018
  • 10-2018
  • 09-2018
  • 08-2018
  • 07-2018
  • 06-2018
  • 05-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013

    Foto

    Courtland Nobby Noa geboren op 22 januari 2014
    Het eerste levensjaar van
    Noa in een notendop.

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Bijoux...
    Geboren op
    17 mei 2002!
    R.I.P.
    11 september 2015

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

      Bijoux en pekineesje Bo

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

         Bijoux in de "Woef"
            "Golden Oldie"


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Lovely Magnolia's Querida Ginny geboren op 25 januari 2017
    Het eerste levensjaar van Ginny in een notendop.
    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs