Welkom op het blog van Bijoux, Maggy, Noa, Lineke & Ginny
Mijn favorieten
  • Belgian Cavalier Club
  • Vlaamse Fokkerijcommissie van de K.M.S.H.
  • Website van mijn dierenarts, Marieke Mestdagh
  • Website AcuVet.Pro, Griet Leroy
  • Website Lovely Magnolia's Rockefeller Rocco
  • Blog van Vera, Colours of Wales
  • Website Courtland Cavaliers
  • Website From Alder-Court
  • Blog van Stella, het zusje van Maggy
  • Cavalier in nood
    Inhoud blog
  • Er zijn er 6 jarig vandaag...
  • Happy 5th birthday!!
  • Noa, No'tje, No'teke... lieve poppemie...
  • Lineke... mijn lieve meisje...
  • Hieperdepiep hoera!!! Er zijn er 6 jarig vandaag...
  • Afscheid van een heel dapper meiske...
  • Happy birthday mijn lieve Lineke...
  • Birthday boys & girls...
  • Hieperdepiep piep...
  • De beste wensen voor 2022!! en... Maggy is 9 jaar!!
  • Dankjewel...
  • Hieperdepiep hoera!!! Er zijn er 6 jarig vandaag...
  • Birthday girl... Lineke!!
  • Er zijn er... 6 jarig!!
  • Hieperdepiep hoera...
  • Een blij en triest blogje tegelijkertijd...
  • Hieperdepiep hoera!!!
  • Fijne vakantie...
  • 3 op een rijtje... de blenheimkes...
  • 3 op een rijtje...
  • Fijne moederdag...
  • Zomaar een fotoverzameling van Noa haar “pupjes”,...
  • Er is er eentje jarig...
  • Afscheid...
  • "Lentekriebeltjes" en "Genieten" ondanks Corona...
  • Draag zorg voor mekaar...
  • "A New Life..."
  • Friemel, Pipa, Ginny, Ona, Imke en Kobe 3 jaar!!
  • Noa 6 jaar & Ginny 3 jaar...
  • Happy birthday, Maggy!!
  • Fijne Kerstdagen en een gezond, gelukkig 2020!!
  • De laatste maand van 2019...
  • Nieuw bij "Mijn favorieten": "Cavalier in Nood"
  • Happy 14th birthday, Tashi!!!
  • Nagenieten van top momenten...
    Over mijzelf
    Ik ben Timmerman Els
    Ik ben een vrouw en woon in Knesselare () en mijn beroep is housemanager.
    Ik ben geboren op 16/11/1970 en ben nu dus 53 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Mijn hobby = mijn passie... de Cavalier King Charles Spaniël.
    Maggy Colours of Wales geboren op 2 januari 2013
    Het eerste levensjaar van Maggy in een notendop.
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Courtland Playful Pauline geboren op 22 april 2016
    Het eerste levensjaar van "Lineke" in een notendop.
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Cavalier King Charles Spaniël
    “Lovely Magnolia's” Cavaliers
    Bijoux (R.I.P.) - Maggy Colours of Wales (R.I.P.) - Courtland Nobby Noa (R.I.P.) - Courtland Playful Pauline (R.I.P.) en Lovely Magnolia's Querida Ginny
    18-03-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen."Ons" mannekes, Friemel & Kobe...
    Mogen Noa haar "klein" mannekes nog eens "in the picture" staan?! Ik denk niet dat er iemand iets op tegen heeft Wink Nooit zullen we vergeten dat Friemel onze eersteling was en Kobe de "hekkensluiter"... Beide zijn ondertussen opgegroeid tot 2 mooie reutjes... een mooi, verzorgd vachtje en twinkelende oogjes... Zowel Kobe als Friemel zijn fervente wandelaars en ja dan maken ze hun pootjes wel eens vuil en staat thuis het emmertje klaar om de pootjes te wassen, Friemel heeft er allemaal niks op tegen en laat baasje zijn ding doen... en zijn de baasjes van Friemeltje eens op daguitstap staat zijn "plus-mama" Annelie te popelen om op hem te passen en samen een stevige wandeling te doen,... Kobe amuseert zich net zo goed in zijn privé tuin... omringd door allerlei leuke speeltjes weet hij zich wel bezig te houden... 
    Zalig is het om zo'n foto's doorgestuurd te krijgen... dankjewel baasjes!!



    18-03-2018 om 17:18 geschreven door Els


    >> Reageer (0)
    10-03-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bo en Imke een dagje op logement...
    Wekenlang stond dit dagje al met stip vermeld in mijn agenda... en even leek het erop dat mijn griep stokken in de wielen ging gooien maar uiteindelijk bleek ik voldoende genezen om op Bo & Imke te passen, tenslotte was Koen er ook nog... Het zou een lichtpuntje worden na heel wat tegenslag... want ja onze viervoeterkes kunnen je als geen ander opbeuren als het jou even tegen zit... Danny & Tanja kwamen al redelijk vroeg hun meisjes afzetten en na een klein beetje verdriet volgden ze al gauw ons roedeltje... gingen op verkenning in de tuin, kregen een lekker knabbeltje,... Jammer genoeg zat het weer niet echt mee maar toch vloog de tijd voorbij, ik schrok mij rot toen ik Tanja alweer aan onze poort zag staan!! De meisjes hadden net hun "boodschapjes" gedaan na een slaapje en waren dus klaar om samen met hun baasjes terug huiswaarts te keren... Nog even wat bijgepraat en toen was het echt wel tijd, helaas... 
    Tot een volgende keer, lieverds, het was zalig om op jullie te passen... 





    10-03-2018 om 19:45 geschreven door Els


    >> Reageer (0)
    04-03-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Taki Pan Love Me "Gregor"- Belgisch Kampioen!!
    Even geen inspiratie bij mijn meisjes om een blogje te maken... maar misschien is het wel een leuk nieuwtje voor de baasjes van Friemel, Pipa, Ona, Imke en Kobe dat de papa van hun "pupje" tijdens "The International Dogshow in Gent" op 17 februari 2018 Belgisch Kampioen werd!! 
    Taki Pan Love Me is ook de papa van ons Lineke... dit nieuws liet mij dan ook niet onberoerd... Best wel trots op de papa van Noa haar eerste nestje en van Lineke!! Van harte proficiat Mevrouw Natasja Moonen (kennel "Of an Excellent Choice", Nederland) en "Gregor"!!



    04-03-2018 om 16:25 geschreven door Els


    >> Reageer (0)
    23-02-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Leuke foto's!
    Deze dagen is het lekker warm achter glas maar berekoud buiten... nadat de meisjes heerlijk buiten hebben gespeeld warmen ze zich op in hun mandje, dicht bij elkaar in de lounge zetel,... Lineke kan toch zo'n grappige houdingen aannemen wanneer ze in het warme, bruine mandje ligt... soms lijkt het echt wel veel te klein voor ons Lineke Wink
    Af en toe heeft baasje (of ik) wel eens een hongertje en dan wordt er vaak een potje yoghurt, een banaan,... gegeten... De meisjes staan in de rij om het (lege) potje yoghurt mooi uit te likken, de banaan heeft iets minder aantrekkingskracht Laughing maar ons Ginny is er dol op!! Ik geef het netjes in kleine stukjes, baasje laat haar als een grote meid een hapje nemen van de banaan zelf... en als een volleerde dame neemt ze netjes een stukje... Ginny is dol op fruit,... ach laat ik maar zeggen dat Ginny dol is op eten en voor haar slanke lijn hoeft ze het niet te laten want ze rent en speelt er zo alles weer af, er komt geen grammetje bij Wink
    Ik had nog enkele leuke foto's van Noa haar "pupperkes": Pipa met haar pakjes voor haar eerste verjaardag, Imke die van de eerste, warme zonnestraaltjes geniet, Ona die momenteel in Portugal vertoeft samen met haar vrouwke Kathleen, Friemel die met zijn deugniet snoetje geniet in de zetel en Kobe met zijn mooie kroontje op voor zijn eerste verjaardag... 
    Zalige foto's, dankjewel baasjes!!!



    23-02-2018 om 16:07 geschreven door Els


    >> Reageer (0)
    17-02-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Genieten van het vroege lentezonnetje...
    Ik had jullie nog een "wordt vervolgd" beloofd wat Noa'tje en haar eerste bezoekje aan het trimsalon van Sandra betreft en dat is eigenlijk alleen maar goed verlopen, ik had niks anders verwacht van Sandra en Noa Wink Sandra heeft gedaan wat ik haar gevraagd had, niks meer niks minder en vooral... ons Noa'tje was helemaal op haar gemak, dat zag ik toen ik achter haar kwam en dat geeft een ontzettend gerust gevoel! Noa heeft zich perfect gedragen, ook tegenover de andere hondjes die wachtten op hun baasje of op hun trimbeurt... maar wat was ik blij dat ze terug bij mij was, het doet toch raar hoor wanneer er eentje ontbreekt!! Ondertussen ondervind ik dat Noa er echt deugd van heeft dat haar oortjes vrijgemaakt zijn en het oorsmeer vindt nu zijn weg naar buiten toe zodat het niet langer zit op te hopen vanbinnen... missie geslaagd! En ons kleine meisje is ondertussen helemaal hersteld aan haar pootje, de haartjes moeten nog wat verder terug groeien maar verder is het helemaal genezen en... 
    Ginny, die rent terug rond als vanouds Laughing

    Vandaag was het echt genieten buiten... het zonnetje gaf al redelijk wat warmte, het was echt aangenaam om buiten te vertoeven en reken maar dat de meisjes er ook intens van genoten hebben!! Eerst hebben ze het spelletje "zoek" gedaan, daarna lekker geravot, heerlijk van het zonnetje genoten,... Het was zalig, het doet ons alvast dromen van de komende lente Smile 









    17-02-2018 om 21:48 geschreven door Els


    >> Reageer (0)
    06-02-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ons pechvogeltje...
    De foto's van dit blogje zijn van "voor" de pech voor ons Ginny... De voederballetjes vonden de meisjes heel leuk maar Maggy had een schitterende manier gevonden om zo vlug mogelijk de koekjes uit het balletje te halen, jammer genoeg kreeg ze zo ook wel wat steentjes binnen en dat is de bedoeling niet!! De voederballetjes houd ik even opzij en de koekjes strooi ik nu zo uit... "zoek"... ook dit vinden ze heel leuk om te doen... maar nu even niet want Ginny heeft zich pijn gedaan!! Vorige week dinsdag was Ginny een echt "energiebommetje", rennen en spelen er was geen houden aan... het verwonderde mij dan ergens niet dat Ginny in de late namiddag lichtjes mankte... ik zag helemaal niks aan haar pootje toen ik het bekeek en tegen het slapen gaan, was het alweer over... Maar... de volgende dag hield ze haar pootje op en stond het gezwollen... Vrijdagnamiddag had ik al een afspraak met de dierenarts voor Noa en ik besloot haar mee te nemen indien het nog niet over was... nog steeds overtuigd dat ze zich gewoon wat "overzet" had! Ik gaf haar Traumeel maar dit leek niet te helpen tot ik donderdag mijn potje Trauma van Vetselect ontving met de post, na reeds 1 lepeltje beterde het zienderogen!! 
    De Traumeel zette ik stop en gaf Ginny 2x/dag Trauma. Het werd vrijdag en Ginny haar pootje was helemaal ontzwollen en ik moest haar alweer intomen dus ik dacht: ook dit is weer voorbij en ik ging alleen met Noa naar de dierenarts... zij heeft een nauwe gehoorgang met vele haartjes waardoor het oorsmeer blijft zitten wat vervelend is want dan moet je spoelen om de smurrie eruit te gaan en dit kun je een tijd doen maar niet blijvend! Toch even gaan zien of er niks anders aan de hand is... maar nee hoor, alles ok... DA Griet heeft heel wat haartjes verwijderd met een pincet en haar oortjes gereinigd... de rest was voor mij maar eerlijk waar dat zie ik echt niet zitten... dit doet echt geen deugd bij Noa en wat als ik iets verkeerd doe?! Elk zijn "stiel" denk ik dan... Bijoux had ook zo'n "nauwe" oortjes en had ook last van veel oorsmeer maar dit was heel goed onder controle doordat hij tweemaandelijks naar trimster Sandra ging en zij zijn oortjes mooi vrij hield van haartjes... nu, met 4 meisjes ondertussen, ben ik zelf goed uitgerust met allerhande materiaal en kan ik goed mijn plan trekken maar nu moest ik toch aan Sandra denken en maakte prompt een afspraak voor Noa'tje, het wordt vast een weerzien met gemengde gevoelens want sinds de laatste afspraak met Bijouxke ben ik er niet meer langs geweest... Donderdagmiddag gaat Noa dus naar trimster Sandra, wordt vervolgd Wink Nu, om het verder over ons pechvogeltje te hebben... Zaterdagochtend vielen er mij bij Ginny haar pootje "gekleurde" haartjes op... ik keek even beter en zag een wondje... dit vertrouwde ik niet en maakte een afspraak met DA Griet, gelukkig kon ik nog terecht om 11u30... want nu bleek dat Ginny een doorn in haar pootje moet gekregen hebben, de Trauma had dit vast uitgestoten en een wondje achter gelaten die nu toch moest verzorgd worden!! Haartjes afgeschoren om het wondje beter te kunnen bekijken en verzorgen, ontsmettingsbadje,... Ginny onderging alles heel flink... en van alles mee naar huis om te verzorgen... Sinds vrijdag loopt Ginny eigenlijk alweer als vanouds rond maar wanneer ze in iets verkeerds stapt, doet het toch al gauw terug pijn dus totdat haar pootje genezen is, houden we het roedeltje rustig... geen spelletjes, rennen,... en ooh wat vindt ons Lineke dit "niet leuk"... zij mist het samen spelen met Ginny enorm maar het moet nu even, lieve meid... Zo zie je maar... je gaat er al gauw bij een mankend pootje vanuit dat het van het vele rennen en spelen is, blijkt het iets helemaal anders te zijn... 



    06-02-2018 om 10:29 geschreven door Els


    >> Reageer (0)
    28-01-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op bezoek bij Tanja, Danny en de meisjes!
    Tanja komt regelmatig eens langs met haar meisjes Bo & Imke... Ik vond het vrijdag de hoogste tijd om zelf eens op bezoek te gaan bij Tanja, Danny,... maar met 4 hondjes zag ik het toch niet zo goed zitten... wie moet je dan mee nemen van de 4? Niet gemakkelijk hoor... het leek mij voor Imke toch het leukst indien haar zusje eens op bezoek kwam... Ginny was dus de gelukkige... en wat een plezier hadden Bo, Imke en Ginny... eerst even verkennen, zowel bij elkaar als in de tuin,... maar ze hebben heerlijk gespeeld zowel binnen als buiten. Als verrassing (voor mij althans Wink) kwam ook Linda (Courtland Cavaliers) op bezoek en zo werd er heel wat bijgekletst want zowel Tanja als ik hebben cavaliertje(s) van bij Linda... De namiddag vloog voorbij... gelukkig was Danny er om foto's te nemen zodat we deze namiddag kunnen koesteren!! Het was een fijne namiddag zowel voor de hondjes als voor de baasjes... dankjewel Tanja en Danny voor koffie/thee en gebak, de fijne babbel, de foto's... en heel graag tot een volgende keer!!





    28-01-2018 om 18:12 geschreven door Els


    >> Reageer (0)
    25-01-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De eerste verjaardag van Noa haar pupperkes!!
    Het verwondert jullie vast niet dat het vorig jaar een ontzettend spannende dag was... de meeste pupjes komen het liefst 's nachts op de wereld, Noa haar pupperkes besloten ons te "verwennen" en overdag te komen... Rond 13u30 zag het eerste reutje (Friemel) het levenslicht, daar tussenin 4 teefjes en het laatste pupje was terug een reutje (Kobe), ondertussen was het 17u30... maar liefst 5 tricolorkes en slechts 1 blenheim, ons Ginny Smile ! Noa'tje is zo flink geweest tijdens haar zwangerschap, bevalling... en het groot brengen van haar pupjes... We zijn ontzettend trots op ons lieve meisje... Noa heeft dat schitterend gedaan!! Nu zijn we een jaar later en nu ben ik trots... trots op ons pupbaasjes want ze hebben de "kleintjes" groot gebracht tot mooie, flinke cavaliertjes... en ze hebben ons laten meegenieten van het "groot" worden van hun Friemel, Pipa, Ona, Imke & Kobe. Wij hopen dan ook verder deel te mogen uit maken van de volgende jaren want ons "Lovely Magnolia's" pupjes zitten voor altijd heel diep in ons hartje!! 
    Ik heb een collage geplaatst van elk pupje, in volgorde van geboorte... op de eerste foto zijn ze allen 1 dag jong, op de 2de foto ongeveer 8 weken en de overige zijn foto's van ongeveer 1 jaar die ik heb ontvangen van hun baasjes... Schitterend hoe ze van zo'n klein hummeltje zijn opgegroeid tot een mooi cavaliertje!! 
    Wij wensen Friemel, Pipa, Ona, Imke en Kobe een mega-toffe verjaardag toe samen met hun baasjes... ik ben er zeker van dat ze allen, net zoals Ginny, extra verwend zullen worden... Een dikke knuffel en zoen van jullie mama Noa en nog 1 er bovenop van ons allebei!! xxx











    25-01-2018 om 00:00 geschreven door Els


    >> Reageer (1)
    23-01-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een zalige "verjaardagsdag"!
    Het zonnetje was van de partij gisteren en daar heb ik samen met mijn meisjes van geprofiteerd... We hebben de zon al zo vaak moeten missen, de vitamine D is weer even op voorraad nu en de meisjes hebben zo genoten!! Maggy was echt in een zotte bui en daar maakte Ginny gretig gebruik van... wat heeft die kleine meid veel gespeeld en gerend!! Het was zo genieten om ze met zijn allen te zien spelen en zot doen!! Noa liep er iets rustiger bij en dat is aan haar loopsheid te wijten... zij genoot zichtbaar op afstand en kwam lekker kroelen bij mij... Het was een zalige "verjaardagsdag"!!







    23-01-2018 om 10:27 geschreven door Els


    >> Reageer (0)
    22-01-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Courtland Nobby Noa,... 4 jaar!!
    Vandaag is het feest want ons lieve Noa, haar broer Toby en zus Mieke zijn jarig vandaag... 
    4 jaar alweer... Niet te geloven dat ons meisje vorig jaar hoogzwanger was op haar verjaardag en nu de trotse mama is van 6 pupperkes!! Noa was een zorgzame mama en dat is ze nog steeds over haar Ginny, Noa blijft over haar waken... er zou haar niemand pijn moeten doen... Noa is de rustigste van ons 4-tal en toch laat ze van zich horen wanneer ze iets voor elkaar wilt krijgen zoals een plasje buiten,... maar ook zin in een koekje, etenstijd,... Wink Noa zal vandaag dan ook verwend worden met lekkers want je kan haar geen groter plezier doen als met een lekker beentje/koekje/... speelgoed staat Noa meteen af aan de jongste, al is de zin soms nog zo groot om er zelf mee te spelen... ook dat is ons Noa'tje, een ontzettend lieve meid... die zo graag een kusje en een knuffel geeft en krijgt... Vandaag is het jouw dagje en reken maar dat je je dosis knuffels en lekkers zal krijgen en ik heb zo het vermoeden dat dat bij zusje Mieke en broer Toby niet anders zal zijn... Heel erg bedankt, Diana voor de mooie foto's van Toby met kleinzoon Brent en jullie schoonzoon...Toby is uitgegroeid tot een knappe "gentleman" die af en toe nog eens de sloeber durft uit te hangen maar toch ook o zo lief is... herkenbaar Wink Op de valreep ook nog een mooie foto gekregen van zusje Mieke die het Linda heel moeilijk maakte om een foto van haar te nemen maar het is toch maar even gelukt, dankjewel Linda!! 
    Wij wensen Mieke en Toby een super leuke dag toe samen met hun baasjes!! 
    Een knuffel en een zoen van jullie zusje Noa xxx









    22-01-2018 om 00:00 geschreven door Els


    >> Reageer (0)
    10-01-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ginny en de vogeltjes...
    Baasje heeft sinds enkele weken een nieuw speeltje (smartphone) en die moest even uitgetest worden, ons speelse Ginny was daar het uitgelezen "proefkonijntje" voor... de functieknop "filmen" werd alvast goedgekeurd Wink In de haag van de buren zitten heel veel vogeltjes, de andere meisjes hebben hier weinig erg in, Ginny echter wel van toen ze enkele maanden oud was en sindsdien zoekt ze haar gevederde vriendjes echt op... haar jachtinstinct is goed wakker zou je denken maar vaak denk ik eerder dat het een samenspel is tussen Ginny en de vogeltjes... ze dagen elkaar precies uit... soms denkt Ginny dan ook dat ze vliegen kan maar dat valt even tegen Wink Het is een leuk spel om gade te slaan tussen Ginny en de vogeltjes... maar wanneer ze plots allemaal weg vliegen, is het groot verdriet bij Ginny en moet ze even getroost worden... groot is haar blijdschap wanneer ze hen terug ziet een volgende keer wanneer ze buiten loopt Wink





    10-01-2018 om 18:42 geschreven door Els


    >> Reageer (0)
    02-01-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maggy Colours of Wales... 5 jaar!!
    Januari is een verjaardagsmaand bij ons: 22 januari, Noa en 25 januari, het "nestje" van Noa maar we beginnen bij ons oudste meisje want vandaag is ons Maggy jarig Very Happy !! 5 jaar wordt Maggy en reken maar dat ze verwend zal worden met lekkers, knuffels,...!! Maggy is echt de "oudste" van ons roedeltje... wanneer zij ontbreekt, merken we het meteen aan de andere meisjes, zij lopen dan helemaal verloren en zijn maar gerust als Maggy er terug bij is! Maggy is een rustig meisje geworden, een uitspatting niet daar gelaten maar het liefst bekijkt ze alles van op een afstand... of ze loopt in haar eentje in de tuin, terwijl de anderen aan het spelen zijn, een vogeltje achterna,... Het "wakertje" in haar is wel nog steeds alert, het is een wonder dat onze TV nog niet gesneuveld is want elk diertje heeft ze gezien en bijna springt ze zelfs "in" de TV Wink Wanneer Maggy echter slaapt, straalt ze zoveel rust uit... dit voelt ons kleine Ginny ook, zij zoekt Maggy vaak op om samen een dutje te doen...
    Maggy komt uit een nestje van 4 pupperkes: zusje Stella en broertjes Murphy en Mielke... ook zij mogen feest vieren vandaag!! Eergsteren kreeg ik een mailtje van Corneel, zoon van Mieke... die flinke zoon van haar heeft zomaar even foto's gemaakt van Murphy en naar mij doorgestuurd!! Een hele dikke merci, Corneel!! En... gisteren staken er foto's van Mielke in mijn mailbox... zonder te vragen... dankjewel Marie-José!!
    Wij wensen Stella, Murphy en Mielke een super leuke dag toe samen met hun baasjes!! 
    Een knuffel en een zoen van jullie zusje Maggy xxx







    02-01-2018 om 21:23 geschreven door Els


    >> Reageer (2)
    20-12-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Merry Christmas & a happy New Year 2018!!
    Wat was het spannend vorig jaar rond deze periode!! Het was echt aftellen naar de dag van de echo voor ons Noa'tje, 23 december 2016,... en dan moesten we nog eens geduld hebben tot     's avonds want dan pas hadden we een afspraak met de dierenarts... maar het was het wachten meer dan waard!! Noa'tje schonk ons het mooiste Kerstgeschenk ooit: ze was zwanger!!
    Op 25 januari beviel Noa van 6 gezonde pupperkes... ik blik nog met zoveel plezier terug op die periode en geniet van de verhalen en foto's van de opgroeiende pupperkes bij hun baasjes...     Op 25 december worden ze alweer 11 maanden, de tijd raast voorbij!! 
    Wat 2018 ons brengen zal, valt nog af te wachten maar dit puppygeluk blijf ik voor altijd koesteren, ook via het kleintje dat bij ons is gebleven: Ginny Smile 
    Wij wensen jullie allemaal fijne Kerstdagen toe en een sprankelend, gezond, gelukkig,... 2018!! 
    Hopelijk komen jullie ook in 2018 even "piepen" op dit blog Wink 



    20-12-2017 om 13:38 geschreven door Els


    >> Reageer (2)
    10-12-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sneeuwpret!!
    Deze week spraken ze nog van een winterprik voor dit weekend... zaterdag was de winter ver te zoeken en deze morgen was ik nog teleurgesteld toen ik de gordijnen open trok... geen wit sneeuwtapijtje te bespeuren Sad maar even later begon het heel voorzichtig van motregen over te gaan naar sneeuw en ja hoor op de duur bleef die liggen en voor we het wisten, had ik mijn "sneeuwtapijtje"!! Wat keken Lineke en Ginny verwonderd toen ik de deur open deed!! Eerst voorzichtig op verkenning om even later lekker samen te rennen, ravotten, plagen,... het was schitterend om te zien!! Wat heb ik ervan genoten om mijn meisjes zo samen te zien spelen... Ondertussen is het terug aan het regenen en waait het hard... de sneeuw verdwijnt stilletjes aan maar het filmke (zie voorgaand blogje) en de foto's zijn fantastische herinneringen aan een voormiddag vol winterpret!!







    10-12-2017 om 15:55 geschreven door Els


    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De eerste sneeuw voor Ginny én Lineke!!

    Sneeuwpret voor de meisjes Very Happy

    10-12-2017 om 15:40 geschreven door Els


    >> Reageer (0)
    08-12-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winderig "herfstweer"!
    Wat een weer is het deze week!! De wind kan mijn meisjes niet deren, voor Ginny is het zelfs dolle pret met de bladeren die rond draaien met de wind maar regen... nee daar houden mijn meisjes niet van!! Ze weten echt wel de plaatsjes te vinden waar ze niet nat worden en willen het liefst terug in huis waar het warm en droog is! Lekker rennen, ravotten,... het is Ginny, Lineke en Noa hun lang leven... Maggy zet ook wel eens een spurtje maar meestal zoekt ze bescherming bij mij want ja het kan er hier net als de wind, wild aan toe gaan wanneer die 3 samen ravotten Wink om even later gewoon rustig in de tuin te lopen snuffelen, genieten,... en dan is Maggy er weer als de kippen bij om mee op ontdekking te gaan naar vogeltjes,... een heerlijk 4-tal...





    08-12-2017 om 15:23 geschreven door Els


    >> Reageer (1)
    25-11-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ginny,... 10 maanden jong...
    Ginny en haar broertjes en zusjes zijn vandaag 10 maanden jong... en Ginny vond dat daar wel een glaasje... nee, een hele fles Wink mocht op gedronken worden!! Gelukkig was het een fles water Laughing Alle gekheid op een stokje... Ginny is het eerste cavalierke bij ons die zich rot amuseert met een leeg!! flesje... het duurt niet lang want de dop moet er al gauw aan geloven maar het is ontzettend leuk om haar bezig te zien... Noa'tje vindt het moederschap af en toe best wel vermoeiend Wink gelukkig helpen Lineke, Maggy en de baasjes mij soms bij deze "zware taak" zie je Noa soms denken Wink Laughing



    25-11-2017 om 00:00 geschreven door Els


    >> Reageer (1)
    19-11-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vervolg Ginny naar Eurodogshow Kortrijk - 18-11-2017
    Noa en Lineke waren de dag na hun deelname "knock-out", ik verwachtte van Ginny hetzelfde maar zij lijkt betere Duracell batterijtjes te hebben... ze wou maar niet toegeven aan haar vermoeidheid vandaag, pas wanneer ik zelf rust nam, gaf ze zich over en deed een dutje samen met Lineke... De meisjes waren zo blij dat ze terug voltallig waren, het doet mij zo'n plezier dat ons roedeltje zo aan elkaar hangt!
    Ik kreeg van Tina, dochter van Vera (Colours of Wales) ook nog enkele foto's en 2 filmkes (zie bijlages onderaan dit blogje, op de bijlage klikken dan kun je het filmke bekijken), dankjewel Tina!!
    Nu kan alles weer zijn normale gangetje gaan, gedaan met oefenen buiten en op de trimtafel voor Ginny... of zouden we nog eens deelnemen aan een hondenshow? Wie weet, zeg nooit... nooit Wink 



    Bijlagen:
    video-1511029756.mp4 (4.2 MB)   
    video-1511029776.mp4 (2.3 MB)   

    19-11-2017 om 21:20 geschreven door Els


    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ginny naar Eurodogshow Kortrijk - 18/11/2017
    Vrijdag heb ik Ginny nog lekker fris gewassen, gedroogd en gekamd, want de volgende dag moesten we al vroeg uit bed, om 7u45 waren we al op weg naar Kortrijk! Het was eindelijk zover... Ginny mocht haar beste pootjes voorzetten op Eurodogshow - Kortrijk! Ik moet zeggen dat je als baasje zo wel je grenzen verlegt: met Noa naar Wieze, met Lineke naar Bonheiden en tenslotte met Ginny naar Kortrijk en als je weet dat ik gewoon een "routinechauffeurke" ben, snap je wat ik bedoel Wink Er wachtte ons nog een lange voormiddag want de blenheimkes moesten pas showen rond 14u, gelukkig kon de tijd goed verdreven worden door bijpraten met fokkers, bezoekers,... en het fijne shoppen samen met Tanja in de vele standjes die er te zien waren! En plots was het zover, mijn kleine, lieve, flinke meisje mocht de ring in en wat deed ze dat goed!! Ik moest het tot 2x toe horen om zeker te zijn of ik het goed gehoord had... maar ja hoor, ons meisje mocht ook nog eens meedoen bij "Beste Jeugd"!! Dat duurde echter nog even en de vermoeidheid sloeg echt wel toe bij Ginny, ze viel in slaap op de schoot van Tanja, toch deed ze het weer voortreffelijk maar moest de duimen leggen tegen iets meer ervaren cavaliertjes... Dit overtreft mijn stoutste dromen: een eerste plaats Uitmuntend, haar fokattest en mogen meedoen bij " Beste Jeugd"!! Wat zijn we trots op ons "kleine" Ginny maar niet meer als op haar mama Noa, Maggy en haar beste vriendinnetje Lineke!! Ginny heeft zich de hele dag zo ontzettend goed gedragen, zo sociaal tegenover andere mensen, grote loebassen van honden, geduldig gewacht en mee gestapt met het karretje waar alle gerief op stond,... beretrots op mijn kleine meid!! 
    Dankjewel Tanja voor het filmen, je gezelschap en hulp!! 
    Je filmkes zijn een heel mooie herinnering aan Ginny haar deelname aan Eurodogshow!!


    19-11-2017 om 21:20 geschreven door Els


    >> Reageer (1)
    08-11-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tanja en haar meisjes op bezoek...
    Zo triest het weer vandaag is, zo zonnig was het gisteren...Tanja en haar meisjes kwamen op bezoek en het was zo aangenaam in de tuin dat we de zeteltjes buiten hebben gezet, ondertussen gingen de meisjes op verkenning in de tuin, vogeltjes en insecten achterna, samen ravotten,... het was echt genieten!! Voor we er erg in hadden, waren we al een paar uurtjes verder en hebben we ons lekker binnen genesteld bij een warm kopje koffie/thee,... de meisjes waren zo moe dat ze elk hun plekje opzochten om een dutje te doen... en de namiddag was alweer voorbij... Een vriendschap zo bijzonder dankzij onze hondjes... ik heb toch zo veel te danken aan die meisjes van mij... Tot een volgende keer Tanja, Bo & Imke!! 



    08-11-2017 om 18:51 geschreven door Els


    >> Reageer (0)


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Archief per maand
  • 01-2024
  • 09-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 09-2022
  • 06-2022
  • 04-2022
  • 01-2022
  • 09-2021
  • 04-2021
  • 01-2021
  • 09-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 01-2019
  • 12-2018
  • 11-2018
  • 10-2018
  • 09-2018
  • 08-2018
  • 07-2018
  • 06-2018
  • 05-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013

    Foto

    Courtland Nobby Noa geboren op 22 januari 2014
    Het eerste levensjaar van
    Noa in een notendop.

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Bijoux...
    Geboren op
    17 mei 2002!
    R.I.P.
    11 september 2015

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

      Bijoux en pekineesje Bo

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

         Bijoux in de "Woef"
            "Golden Oldie"


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Lovely Magnolia's Querida Ginny geboren op 25 januari 2017
    Het eerste levensjaar van Ginny in een notendop.
    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs