Welkom op het blog van Bijoux, Maggy, Noa, Lineke & Ginny
Mijn favorieten
  • Belgian Cavalier Club
  • Vlaamse Fokkerijcommissie van de K.M.S.H.
  • Website van mijn dierenarts, Marieke Mestdagh
  • Website AcuVet.Pro, Griet Leroy
  • Website Lovely Magnolia's Rockefeller Rocco
  • Blog van Vera, Colours of Wales
  • Website Courtland Cavaliers
  • Website From Alder-Court
  • Blog van Stella, het zusje van Maggy
  • Cavalier in nood
    Inhoud blog
  • Er zijn er 6 jarig vandaag...
  • Happy 5th birthday!!
  • Noa, No'tje, No'teke... lieve poppemie...
  • Lineke... mijn lieve meisje...
  • Hieperdepiep hoera!!! Er zijn er 6 jarig vandaag...
  • Afscheid van een heel dapper meiske...
  • Happy birthday mijn lieve Lineke...
  • Birthday boys & girls...
  • Hieperdepiep piep...
  • De beste wensen voor 2022!! en... Maggy is 9 jaar!!
  • Dankjewel...
  • Hieperdepiep hoera!!! Er zijn er 6 jarig vandaag...
  • Birthday girl... Lineke!!
  • Er zijn er... 6 jarig!!
  • Hieperdepiep hoera...
  • Een blij en triest blogje tegelijkertijd...
  • Hieperdepiep hoera!!!
  • Fijne vakantie...
  • 3 op een rijtje... de blenheimkes...
  • 3 op een rijtje...
  • Fijne moederdag...
  • Zomaar een fotoverzameling van Noa haar “pupjes”,...
  • Er is er eentje jarig...
  • Afscheid...
  • "Lentekriebeltjes" en "Genieten" ondanks Corona...
  • Draag zorg voor mekaar...
  • "A New Life..."
  • Friemel, Pipa, Ginny, Ona, Imke en Kobe 3 jaar!!
  • Noa 6 jaar & Ginny 3 jaar...
  • Happy birthday, Maggy!!
  • Fijne Kerstdagen en een gezond, gelukkig 2020!!
  • De laatste maand van 2019...
  • Nieuw bij "Mijn favorieten": "Cavalier in Nood"
  • Happy 14th birthday, Tashi!!!
  • Nagenieten van top momenten...
    Over mijzelf
    Ik ben Timmerman Els
    Ik ben een vrouw en woon in Knesselare () en mijn beroep is housemanager.
    Ik ben geboren op 16/11/1970 en ben nu dus 53 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Mijn hobby = mijn passie... de Cavalier King Charles Spaniël.
    Maggy Colours of Wales geboren op 2 januari 2013
    Het eerste levensjaar van Maggy in een notendop.
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Courtland Playful Pauline geboren op 22 april 2016
    Het eerste levensjaar van "Lineke" in een notendop.
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Cavalier King Charles Spaniël
    “Lovely Magnolia's” Cavaliers
    Bijoux (R.I.P.) - Maggy Colours of Wales (R.I.P.) - Courtland Nobby Noa (R.I.P.) - Courtland Playful Pauline (R.I.P.) en Lovely Magnolia's Querida Ginny
    04-09-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op puppybezoek bij Linda & Fred...
    Op 4 augustus gaf Lilly of Maesllyn het levenslicht aan 6 pupperkes: 3 blenheim reutjes, 1 tricolor reutje en 2 tricolor teefjes (alle pupperkes zijn reeds voorbehouden!). Ondertussen zijn we een 4-tal weken verder en ik kon mij niet langer houden... ik wou de kleintjes van Lilly en Angel's Pride Benjamin Button zo graag eens "live" zien en gisteren was het dan zover... ach wat zijn het toch een schatjes... Je smelt helemaal als je die kleintjes ziet... maar wie mij ook deed smelten, was... Bobien, het jongste "spruitje" van Linda & Fred!! Wat een zalig meisje... zo'n heerlijk kroelkontje en zo mooi om te zien hoe ze zich alleen bezig houdt met allerlei speeltjes... je hebt mijn hartje helemaal gestolen, lieve meid!! Wat zouden jij en Ginny lekker kunnen spelen samen... toch jammer dat Melsele niet naast de deur ligt Wink De namiddag vloog alweer voorbij en eenmaal thuis waren mijn meiskes dolblij om mij terug te zien... ze moesten zoveel snuffelen... alleen mijn Lineke was wat op haar teentjes getrapt Wink ik rook zowaar naar "vreemde" hondjes en daar was ze niet gelukkig mee!! Nee, de eerste minuten dat ik thuis was, kreeg ik geen knuffel van Lineke maar dit duurde maar even want daarvoor ziet mijn meisje mij véél te graag Smile Geniet verder van jullie 6-ling, Linda want het gaat weer veel te vlug voorbij gaan... vele groetjes en knuffels van ons allemaal!! 



    04-09-2017 om 11:58 geschreven door Els


    >> Reageer (0)
    25-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Update!! Ginny,... 7 maanden jong...
    Update Ginny: Onderstaand blogje schreef ik gisteren om vandaag geplaatst te worden... geen goed idee dus... de natuur heeft mij een loer gedraaid Wink ... Ginny is vandaag loops geworden!! Dag op dag 7 maanden jong... ik had nog zo gehoopt dat ze zou wachten zoals haar mama maar het heeft niet mogen zijn... Het verbaast mij ook echt dat ik niks gemerkt heb... Achteraf bedenk ik mij wel dat wanneer ik de afgelopen dagen haar haartjes kamde op haar buikje en rond haar "poepje" dat het precies wat gevoeliger was, Ginny liet het minder toe als anders maar verder niks... Enfin, zo lopen er hier 2 loopse teefjes rond Rolling Eyes Voordeel is wel dat we er dan ineens vanaf zijn, alles kan gewassen worden, inclusief de meisjes en we kunnen er weer voor een tijdje tegen... 

    Ginny en haar broertjes & zusjes zijn vandaag alweer 7 maanden jong... de tijd vliegt voorbij, dat is een feit!! Zusje Ona is zelfs al een groot meisje geworden... zij heeft nu eventjes niet veel zin in eten en slaapt meer dan gewoonlijk... lieverdje toch, volwassen worden, het is niet alles!! Ginny huppelt nog steeds door het leven als een jong veulentje en heeft de grootste lol met vliegen en motjes vangen, spelen met Lineke,... al staat dat nu heel eventjes op een iets lager pitje want Lineke is sinds woensdag voor de 2de keer loops geworden... eenmaal de eerste dagen voorbij speelt Lineke alweer meer tot vreugde van Ginny Wink 
    Wat mij betreft, mag Ginny nog eventjes wachten met "groot" worden... ik geniet nog veel te veel van mijn kleine "pupperke" Wink maar de natuur kun je niet dwingen dus we wachten af of Ginny even lang zal wachten als mama Noa die 8,5 maand was... 
    De zomer van 2017 was niet veel "soeps" maar... Augustus geeft ons toch nog enkele mooie dagen en daar geniet ik ten volle van samen met mijn 4 schatten van meiskes... het voorjaar was genieten... nu maar hopen op een schitterend najaar zodat we nog veel buiten kunnen vertoeven!!



    25-08-2017 om 22:54 geschreven door Els


    >> Reageer (0)
    20-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.My girls... the reason for my smile, every single day...
    4 cavalier meisjes, elk toch zo verschillend... Maggy is ons jagertje, soms vinden we haar terug in de tuin wakend over haar "prooi", geen vogeltje is veilig in haar buurt, 's morgens vind je Maggy en Ginny steevast slapend in hun "bakje" terug. Noa is de rust zelf, haar zie je helemaal openbloeien in de tuin, tijdens het spelen met de voederballetjes, knuffelen kan Noa als geen ander! Lineke en Ginny zijn de speelvogeltjes in huis, ze zijn dan ook de jongste 2 van ons kwartetje... Lineke is mijn schaduw, mijn knuffelmie,... vaak zeg ik dat er een beetje "Bijoux" in haar schuilt en voor mij voelt dat toch zo goed... Ginny, "eigen kweek"... toch zo bijzonder... de "mini" versie van Noa, alleen veel speelser, veel meer aanwezig... en toch zo'n lief meisje! 
    Mijn meisjes... de reden voor mijn glimlach, elke dag opnieuw...









    20-08-2017 om 17:20 geschreven door Els


    >> Reageer (1)
    15-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bo, Imke en hun baasjes op bezoek!

    Gisteren hadden we Tanja, Danny en hun meisjes Bo & Imke op bezoek... wat hadden we geluk met het weer in vergelijking van vandaag!! Het was voor de meisjes precies iets te warm om echt uitbundig te spelen... al hoorde het "tikkertje" spelen er wel zo nu en dan bij Wink Ze hebben toch wel met zijn allen genoten van het elkaar uitdagen, spelen en rennen... de ene keer buiten, de andere keer net iets rustiger in het bijgebouwtje... en ons Lineke die zo graag speelt, hield zich, net als bij elk "hondenbezoekje", afzijdig zodat de jongste samen kunnen spelen... "la mama" Noa houdt alles rustig in de gaten, Maggy is graag overal bij en Ginny speelt of gaat de vliegjes achterna tot ze doodop is... ik heb mijn meisjes de hele avond niet meer gehoord... zo moe waren ze... zou het ook bij Danny & Tanja zo geweest zijn?! Bedankt Danny (ook voor de foto's!!Wink), Tanja en de meisjes voor jullie bezoek!! Tot weerziens Smile Vele groetjes en knuffels van ons allemaal!! xxx







    15-08-2017 om 12:40 geschreven door Els


    >> Reageer (0)
    08-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pipa en haar baasjes uit Riemst op bezoek!
    Ik heb een paar maanden terug aan elk pupbaasje de keuze gegeven: stamboom en DNA aangetekend opsturen of op bezoekje komen en de papieren meenemen... Dolgelukkig was ik toen ik vernam dat iedereen de moeite wou doen om tot Knesselare te komen want Noa haar pupperkes wonen toch wel een eindje weg van ons en dan vooral "ons" Pipa... zij vond haar liefdevolle mandje in Riemst. Ik had het al in de oortjes van de meisjes gefluisterd Wink dat Pipa en haar baasjes zondag zouden langs komen en eindelijk was het dan zover! Ginny was door het dolle heen en wou meteen veel spelen met Pipa maar zij was eerst wat overdonderd... al gauw waren de zusjes echter aan het spelen... Ginny wist van geen ophouden maar op een gegeven moment was Pipa haar "pijpje" echt wel uit en was ze aan rust toe. Ginny begreep er niks van en stak af en toe haar snoet eens tegen Pipa om haar wakker te krijgen wat na lang volhouden lukte en ja hoor daar gingen de 2 zusjes weer... Pipa & Ginny hebben er zo van genoten en wij niet minder, het schouwspel was mooier dan welke TV-serie ook!! We hebben met zijn allen keihard genoten, bijgepraat,... de tijd is voorbij gevlogen en ik denk dat de meisjes met pijn in hun hartje afscheid hebben genomen maar wie weet zien ze elkaar toch nog eens terug... Familie Vanroy, het was heel leuk om nog eens samen te zijn... bedankt om die hele rit naar Knesselare te doen!! Geniet verder van jullie lieve Pipa, het was zalig om haar nog eens te kunnen knuffelen in het echt... Groetjes en knuffels van ons allemaal!! xxx







    08-08-2017 om 17:52 geschreven door Els


    >> Reageer (0)
    07-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pipa en haar baasjes op "Stamboombezoek"
    Afgelopen zondag zijn Pipa en haar baasjes uit het "verre" Riemst op bezoek geweest... ook Pipa heeft nu haar papieren "op zak". In afwachting van het blogje met de foto's alvast een leuk filmke van Pipa & Ginny... Veel kijkplezier Very Happy

    07-08-2017 om 22:15 geschreven door Els


    >> Reageer (1)
    04-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen."Snoods"
    Ik moet het eerlijk bekennen... toen ik in Mr. Arnold Jacques zijn boekje "de Cavalier King Charles Spaniël, je allerbeste vriend" een cavaliertje zag staan met een snood aan... dacht ik: "dat nooit!"... maar "nood breekt wet"... wanneer je cavaliertjes zo'n lange oortjes krijgen dat hun oortjes in de eetbak terecht komen of wanneer ze een beentje kauwen er stukjes blijven in hangen met als gevolg dat ze op hun oortjes bijten... ja, dan moet je wel ingrijpen en knippen aan de mooie oortjes van een cavaliertje... nee, dat doe je niet... de kwispelende staart en de mooie, lange oortjes zijn net hun "handelsmerk"!! Mijn meisjes dragen er dus eentje Wink... en nu zag ik al geruime tijd op een FB pagina zo'n mooie snoods!! Een dame in Italië "Gio Snoods" maakt ze... en enkele weken terug heb ik haar gecontacteerd en ja hoor, ze wou er maken voor mijn 4 meisjes en ze zouden netjes in een pakketje opgestuurd worden... Het was toch wel spannend, maar een week later had de postbode deze mooie snoods voor mijn meisjes bij!!





    04-08-2017 om 16:11 geschreven door Els


    >> Reageer (0)
    28-07-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Video verzorging van de Cavalier King Charles Spaniël
    In 2003 heeft Mr. Arnold Jacques samen met Linda Devolder,... een video gemaakt omtrent de verzorging van de Cavalier King Charles Spaniël. Deze video is inmiddels bijna 15 jaar oud, maar nog steeds up to date. De video werd op You Tube geplaatst, ik plaats hem even onder dit blogje en je vindt hem ook terug op de website van Pejatoyspa onder "De Club": Interessante sites/meest recente berichten. Veel kijkplezier!!

    Toch een kleine "kanttekening" van mezelf Wink in de video wordt "Frontline" aangeraden om maandelijks je cavaliertje mee te behandelen... Wie mij een beetje kent Wink weet dat ik nogal voorstander ben van "natuurlijke" middelen in de strijd tegen vlooien, teken,... dus als het even kan, vervang de "Frontline" door maandelijks een "Biospotix" pipetje en indien nodig nog even extra sprayen met "Officinalis - Protective Spray". Dit zijn 2 natuurlijke middelen (er zijn er nog veel meer) die ervoor zorgen dat je hondje minder aantrekkelijk is voor vlooien en teken... in tegenstelling tot de chemische middelen gaan de vlooien en teken er niet dood van, het feit dat dit bij Frontline en dergelijke wel zo is, doet je er bij stil staan wat voor gif je geeft aan je hondjes, het zit tenslotte in hun lichaam... dus ik voorkom liever dat vlooien en teken mijn hondjes een goede "gastheer" vinden en geef hen de natuurlijke middelen! To zover mijn pleidooi Wink Smile

    28-07-2017 om 14:22 geschreven door Els


    >> Reageer (0)
    25-07-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Noa haar pupperkes zijn 6 maanden vandaag!
    6 maanden jong zijn Friemel, Pipa, Ginny, Ona, Imke en Kobe vandaag!! Ik kan het maar niet geloven... wat vliegt de tijd toch voorbij!!
    Friemel is letterlijk en figuurlijk onze eerstgeboren puppy, Noa heeft dit manneke samen met Koen op de wereld gezet en net daarom denk ik dat we vandaag Friemeltje wel even in "the spotlights" mogen zetten...
    Vorige week was Annelie (de "plus"mama van Friemel) met haar gezinnetje aan zee en Diane, Marc en Friemel gingen voor een 2-tal dagen op bezoek... Friemel is zo flink geweest in de B&B en heeft zo genoten van alle aandacht, knuffels, wandelingen,... Het dochtertje van Annelie was zo blij om Friemel terug te zien dat ze hem niet meer gelost heeft! Samen hebben Rosalie en Friemel gewandeld, gespeeld, geknuffeld,... Ik vraag mij af wie er op die momenten het meeste geniet Wink Friemel houdt ook heel erg van fietstochtjes, thuis en aan zee, hij blijft dan heel netjes in zijn fietsmand zitten en geniet van de wind aan zijn oortjes,... 
    Fantastische foto's van 2 gezinnetjes die keihard genieten van Friemeltje en dat voelt voor ons zooooo goed!! Bedankt Annelie, Diane & Marc,... voor de foto's, de goede zorgen,... geniet met zijn allen verder van dit heerlijke manneke en "tot binnenkort" eens Wink Very Happy





    25-07-2017 om 00:00 geschreven door Els


    >> Reageer (1)
    22-07-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kobe en zijn baasjes op "stamboombezoek"
    Lucas, Marina, dochter Els, kleindochter Nnenna, een vriendinnetje én Kobe zijn een midweekje naar Ramskapelle geweest... op de terugweg zijn ze met zijn allen gisteren in de late namiddag bij ons langs geweest om Kobe zijn stamboom en DNA af te halen maar vooral om nog eens gezellig samen te zijn en bij te kletsen! De verwelkoming van ons meiskes was zoals gewoonlijk heel hartelijk Wink Kobe was even onder de indruk maar het was al gauw vergeten... hij is zo'n lieverd... kusjes en knuffeltjes geeft hij nog steeds met volle overgave! Samen met de meisjes verkende hij de tuin,... Ginny probeerde volop haar broertje te overhalen om te spelen met haar maar Kobe was veel te moe van zijn vakantie aan de kust,... De tijd vloog alweer voorbij maar Lucas maakte een belofte en daar houd ik jullie aan Wink... het is "tot ziens"... geniet van jullie lieve Kobe, de mooie zomerdagen,... Groetjes en knuffels van ons allemaal!! xxx







    22-07-2017 om 22:51 geschreven door Els


    >> Reageer (0)
    19-07-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stamboom en DNA van... Imke!!

    Ona heeft haar stamboom/DNA op zak maar ik zou het bijna vergeten... ook Imke heeft haar papieren in de lade liggen!! Tanja en ik zijn een aantal weken terug op puppybezoek geweest bij Linda, een gelegenheid waarbij ik Imke haar stamboom en DNA aan Tanja kon geven. Regelmatig vind ik zo'n mooie foto's terug op Tanja haar FB profiel van Bo & Imke, ik "steel" ze nu en dan eens om in Imke haar "fotomapje" te steken Wink Bo en Imke zijn van in het begin de beste vriendjes, ze amuseren zich te pletter samen... ik denk dat de foto's voor zich spreken... Danny, Tanja,... ook jullie zijn altijd welkom in Knesselare... maar dat weten jullie wel Wink


    19-07-2017 om 23:05 geschreven door Els


    >> Reageer (0)
    15-07-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wachten op ons koekje...
    "Oops, he did it again"... Het was de bedoeling om een foto te nemen van de meisjes wanneer ze alle 4 netjes zitten te wachten op hun koekje wanneer ze naar buiten zijn geweest voor hun boodschapjes groot en klein... Het is een filmke geworden en ik vind het niet tof wanneer ik er zelf op sta (al is het maar met bepaalde ledematen...) baasje heeft het toch geplaatst... ik zou zeggen, kijk naar de lieve snoetjes op het filmke, ons Noa'tje die vanzelf rondjes draait voor nog een extra koekje, Ginny die al heel vlug haar mama na deed en flink op haar poep op het matje wacht,... Maggy, Noa, Lineke en Ginny... mijn 4 schattekes!!


    15-07-2017 om 10:55 geschreven door Els


    >> Reageer (1)
    09-07-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kathleen en Ona op "stamboombezoek"
    Het eerste "stamboombezoek" zit er alweer op... Kathleen & Ona beten gisteren de spits af... De andere pupbaasjes zullen vast volgen in de loop van de zomervakantie en wat kijken we ernaar uit!! Het was zo'n blij weerzien tussen de 2 zusjes... Ginny en Ona hebben samen gespeeld van in het begin tot wanneer Ona terug huiswaarts moest! Noa'tje was ook blij haar dochtertje terug te zien maar zij loopt er wat stilletjes bij nu zij loops is... de eerste keer sinds haar nestje en het is allemaal wat lastig precies... ook Lineke hield zich op de achtergrond zodat de 2 zusjes zich konden uitleven samen... Maggy kwam er af en toe eens bij maar ook zij liet de 2 spelende zusjes begaan... Kathleen en ik praatten gezellig bij en genoten van de tafereeltjes die zich afspeelden in de tuin, terwijl "huisfotograaf" Koen de mooie momenten tussen Ona & Ginny probeerde vast te leggen op foto... Jammer genoeg was de namiddag "in een wip" voorbij en gingen Kathleen en Ona naar huis toe met haar "Lovely Magnolia's Querida Ona" stamboom en DNA op zak... 
    Bedankt voor jullie bezoek, Kathleen en Ona... en we zeggen niet "vaarwel" maar "tot ziens" want de deur staat hier altijd voor jullie open!! Groetjes en knuffels van ons allemaal xxx







    09-07-2017 om 11:28 geschreven door Els


    >> Reageer (0)
    02-07-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pejatoyspa Clubshow Bonheiden 2017
    Goed dat Lineke niet wist wat haar te wachten stond op zaterdag 1 juli... ik was nerveus voor ons 2... De rit naar Bonheiden en het wel/niet halen van haar fokattest... ik maakte er mij toch wat zorgen over en dan heb ik het vooral over de rit... ik ben zo'n typisch routine chauffeurke... Ik moet zeggen dat mijn meiskes af en toe wel grensverleggend werken Wink met Noa ben ik voor haar fokattest naar Wieze geweest, met Lineke naar Bonheiden... waar de rit met ons Ginny naar toe zal gaan, weet ik nog niet!
    Vrijdagnamiddag heb ik Lineke netjes gewassen en gedroogd... ze zag er schitterend uit ons meiske!! Zaterdag liep de wekker reeds om 6u af want ik wou niet dat Lineke met een volle maag meteen de auto in moest... Het werd een lange dag voor ons allebei: 7u50 vertrokken en pas om iets over 19u thuis (tja... ik had mij een heel klein beetje vergist in afslag Rolling Eyes). Lineke is de hele dag zo flink geweest, ze heeft zich voortreffelijk gedragen en daar ben ik ontzettend trots op!!
    Proficiat Lineke met jouw fokattest!! Hopelijk kunnen we later mensen gelukkig maken met een pupperke van jou... maar tot dan... speel en ravot maar samen met de meiskes,...





    02-07-2017 om 18:48 geschreven door Els


    >> Reageer (3)
    20-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's van Noa haar "pupperkes"
    De afgelopen dagen is het zo warm (om niet te zeggen "heet"), we kunnen nauwelijks buiten komen of het is 's morgens in alle vroegte en 's avonds... Maggy, Noa, Lineke en Ginny zijn zo verstandig dat ze zich lekker rustig houden en pas wanneer het toch iets koeler wordt, spelen ze,... Ik blijf meestal met hen buiten tot het donker wordt want het is 's avonds veel beter buiten als binnen en zo kunnen de meisjes toch hun energie kwijt zodat ze ook 's nachts kunnen slapen... 

    Komende zondag zijn Noa haar "pupperkes" 5 maanden jong, ik heb van elk 2 fotootjes uit hun mapje gehaald en hier even in volgorde van geboorte gepost... zo zien ook de pupbaasjes de broertjes/zusjes opgroeien... want ze veranderen toch zoveel, vooral in de loop van hun eerste levensjaar...











    20-06-2017 om 17:01 geschreven door Els


    >> Reageer (0)
    15-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ona haar eerste reis met de camper... naar Polen!
    Momenteel zijn de belevenissen van kleine Ona veel spannender dan de "activiteiten" van ons meiskes... vandaar even een blogje van Ona... want die kleine meid beleeft toch wel de tijd van haar leven!!
    Ruim 2 weken al vertoeft ze samen met haar baasje Kathleen in Polen... haar eerste reis met de camper en Kathleen schreef mij dat Ona het schitterend doet... Ik ben hier zo blij en opgelucht om... want zo is het echt wel genieten voor allebei, hun band zal er alleen maar sterker door worden op deze manier! 
    Ona is een super reisgenootje, alsof ze het al jaren doet... geen enkele uitdaging gaat Ona uit de weg zoals met de scooter op pad, met de gondel het gebergte in,... en op tijd en stond wat genieten van de rust en het geknuffel van de mensen/toeristen want iedereen vindt haar zo'n lieverdje! Tijdens de ritten van hier naar daar zaagt Ona enkele boomkes om en ook 's nachts slaapt Ona als een prinsesje in haar bench... zo kan er ontspannen gereden worden en komt ook iedereen 's nachts aan zijn rust toe... super toch?! 
    Er is 1 probleem... Wink Laughing los kan Kathleen, Ona niet laten zitten/liggen op de camping,... want dan loopt ze zo naar de anderen toe... voor een knuffeltje,... 
    Het zijn berichtjes, mailtjes, foto's waar ik zo van geniet... dankjewel Kathleen om mij vanuit Polen op de hoogte te houden van kleine Ona,... Geniet er nog met volle teugen van!! Knuffel van ons allemaal!! xxx



    15-06-2017 om 12:28 geschreven door Els


    >> Reageer (0)
    08-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen."Courtland Cavaliers" ... Een leeg nestje...
    De afgelopen weken heb ik zo meegeleefd en genoten van de foto's,... van Mieke (zusje Noa) haar jongetjes... maar de 8 weken waarbij ze verzorgd, geknuffeld,... worden in hun geboortehuis zijn alweer voorbij gevlogen. Tijd om afscheid te nemen van 2 heerlijke knuffelbollekes... Gisteren ging het blenheimke "Qing" naar zijn thuis toe in Oostmalle en vandaag het tricolorke "Quinto" naar Boechout... Een leeg nestje blijft achter, hopelijk heeft Mieke het er niet al te moeilijk mee... gelukkig loopt er, sinds enkele weken, ten huize "Courtland" nog een "klein" pupje "Bobien" rond waar Mieke en de andere meisjes vast veel plezier aan zullen beleven de komende tijd zodat de scherpe kantjes van het afscheid er wellicht gauw vanaf zullen zijn! 
    Ik wens de pupbaasjes heel veel geluk en plezier toe met hun manneke, het ga jullie goed kleine lieverds...





    08-06-2017 om 20:09 geschreven door Els


    >> Reageer (0)
    04-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ginny... en de pad.

    Elke avond gaan we voor het slapen gaan met zijn allen nog even naar buiten... vorige week donderdagavond verliep dit niet van een leien dakje want toen heeft Ginny mij zo aan het schrikken gebracht! Nu weet ik al langer dan vandaag dat padden gevaarlijk kunnen zijn voor hondjes en ik probeer mijn meisjes dan ook uit de buurt te houden van die vieze beesten maar... dat was buiten Ginny gerekend! Nadat ik haar al eens berispt had, was ze stiekem toch weer naar "haar" pad gelopen terwijl ik bezig was met de andere meisjes met... alle gevolgen... lieve mensen, jullie hadden haar snoet moeten zien!! Een dikke laag schuim over haar mondje en haar kopje kon ze niet stil houden van het schudden... Wat moest ik nu doen met mijn kleine meisje?! Het leek mij het beste om het schuim zo vlug mogelijk weg te spoelen dus hield ik haar mondje onder het lopend water tot het helemaal weg was. Het schudden van haar kopje nam af... nog eventjes haar in de gaten gehouden en dan vlug op het internet gekeken of ik wel de juiste handeling had gedaan?! Oef, het bleek goed te zijn... maar dan lees je alle bijverschijnselen en moet je met dit in je gedachten gaan slapen... ik kan jullie verzekeren dat ik die nacht niet goed geslapen heb... Ginny wel Wink... en de volgende ochtend was er gelukkig niets meer te zien,... aan haar lieve snoet! Maar... Ginny heeft haar lesje nog steeds niet geleerd!! Wanneer ze 's avonds de pad ontdekt, gaat ze er nog steeds naartoe... denkt Ginny nu werkelijk dat dit vieze beest bij een kusje/aanraking zal veranderen in haar prins op het witte paard?! Lieverd, hier ben jij nog véél te klein voor!! Droom jij nog maar eventjes van jouw knappe papa Taki Pan Love Me "Gregor"... en dit doet Ginny met alle plezier samen met "tante" Maggy Smile in hun "bakje".


    Padden zijn giftig voor dieren! (Bron internet: Dierenarts "De Laak", dierenkliniek in Vathorst)

    Is uw kat/hond wel eens met hevige speekselvloed thuisgekomen? Het zou goed kunnen zijn, dat uw kat buiten met een pad in aanraking is geweest.

    Kikkers die behoren tot het geslacht ‘Bufo’, uit de familie van de ‘echte padden’ (Bufonidae) hebben in hun huid en met name achter hun ogen gifklieren. Als de pad zich bedreigd voelt, scheidt hij het gif (bufofagine) uit. De hoeveelheid gif is afhankelijk van de soort en de grootte van de pad.

    Paddengif geeft meestal lokale irritatie aan de bek. Bij kleine dieren én een grote hoeveelheid gif kunnen ook algemene verschijnselen optreden.

    Verschijnselen van paddenvergiftiging

    Als het dier een pad in de bek heeft gehad zie je vaak lokale effecten:

    • Irritatie van neus, lippen en slijmvliezen van de mond, soms gevolgd door ontsteking.
    • Speekselen
    • Onrust
    • Schudden met het hoofd
    • Krabben aan de mond
    • Kokhalsen of braken

    Enkel als dieren klein (kleine hond, kat, fret), niet gezond, of oud zijn én de hoeveelheid ingenomen gif is groot (bv. door het opeten van de pad, of water te drinken uit een bak waar al enige tijd een pad in zit.) zouden er algemene verschijnselen op kunnen treden:

    • Maag- darmklachten, slecht of niet eten
    • Koorts
    • Benauwdheid
    • Onrust
    • Coördinatiestoornissen
    • Meestal herstel binnen 12 uur (hond) of 6 dagen (kat)

    Wat te doen als uw dier met een pad in contact is geweest

    • Spoel de mond van het dier met (stromend) water bij lokale verschijnselen.
    • Neem bij algemene verschijnselen (telefonisch) contact met je dierenarts op.


    04-06-2017 om 17:52 geschreven door Els


    >> Reageer (2)
    25-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een verrassingsbezoekje en Ginny en Co 4 maanden!
    Gisteren kregen we een verrassingsbezoekje van Karin & Stella... het was zo lang geleden dat we elkaar gezien hadden, ook de zusjes Maggy en Stella zagen elkaar na een hele tijd terug... vroeger was dat al eens een spannend gebeuren tussen de beide maar nu leek het wel alsof de "strijdbijl" begraven was... zo rustig gingen ze met elkaar om... Maggy likte de oogjes van Stella mooi en "flokte" zich naast haar zusje... Karin en ik hebben heel veel bijgekletst terwijl de hondjes allemaal genoten van het mooie weer. Bedankt Karin & Stella om eens naar Knesselare af te zakken, we hebben heel erg genoten van jullie bezoek!!

    En vandaag zijn Ginny en haar broertjes en zusjes alweer 4 maanden... het is een cliché maar het is gewoon zo: de tijd gaat veel te snel voorbij! Ik ben zo blij en dankbaar dat we een pupje hebben kunnen houden uit het eerste nestje van ons Noa... Het is zo genieten om de beide samen te zien spelen/slapen... zalig gewoon!! Ook Lineke geniet zo van ons kleine meiske en bij Maggy vindt ons Ginny een rustig plaatsje om te slapen... ons kwartetje hoort gewoon bij elkaar elk op haar manier... 







    25-05-2017 om 11:40 geschreven door Els


    >> Reageer (2)
    17-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stamboom en DNA van de pupperkes...
    Toen de baasjes achter hun pupperke kwamen, hadden ze nog recht op de stamboom en DNA van hun pupje ... Ik waarschuwde hen dat dit best nog een hele lange tijd kon duren... tot mijn verbazing staken de stambomen echter al in de brievenbus toen de pupperkes goed 3 maanden waren. De DNA ergens begin mei... De papieren van Friemel, Pipa, Ona, Imke, Kobe en ons Ginny zijn dus compleet... de pupbaasjes werden op de hoogte gebracht en écht allemaal lieten ze weten dat ze in de loop van de zomer op bezoek gaan komen met hun pupperke achter hun stamboom en DNA maar vooral... een blij weerzien!! Ik ben hier zo ontzettend blij om, echt iets om naar uit te kijken!! Alvast bedankt allemaal ... ook voor de foto's en berichtjes ... Geniet van jullie Friemel, Pipa, Ona, Imke, Kobe en heel graag tot ...





    17-05-2017 om 12:10 geschreven door Els


    >> Reageer (0)


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Archief per maand
  • 01-2024
  • 09-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 09-2022
  • 06-2022
  • 04-2022
  • 01-2022
  • 09-2021
  • 04-2021
  • 01-2021
  • 09-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 01-2019
  • 12-2018
  • 11-2018
  • 10-2018
  • 09-2018
  • 08-2018
  • 07-2018
  • 06-2018
  • 05-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013

    Foto

    Courtland Nobby Noa geboren op 22 januari 2014
    Het eerste levensjaar van
    Noa in een notendop.

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Bijoux...
    Geboren op
    17 mei 2002!
    R.I.P.
    11 september 2015

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

      Bijoux en pekineesje Bo

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

         Bijoux in de "Woef"
            "Golden Oldie"


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Lovely Magnolia's Querida Ginny geboren op 25 januari 2017
    Het eerste levensjaar van Ginny in een notendop.
    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs