Welkom op het blog van Bijoux, Maggy, Noa, Lineke & Ginny
Mijn favorieten
  • Belgian Cavalier Club
  • Vlaamse Fokkerijcommissie van de K.M.S.H.
  • Website van mijn dierenarts, Marieke Mestdagh
  • Website AcuVet.Pro, Griet Leroy
  • Website Lovely Magnolia's Rockefeller Rocco
  • Blog van Vera, Colours of Wales
  • Website Courtland Cavaliers
  • Website From Alder-Court
  • Blog van Stella, het zusje van Maggy
  • Cavalier in nood
    Inhoud blog
  • Er zijn er 6 jarig vandaag...
  • Happy 5th birthday!!
  • Noa, No'tje, No'teke... lieve poppemie...
  • Lineke... mijn lieve meisje...
  • Hieperdepiep hoera!!! Er zijn er 6 jarig vandaag...
  • Afscheid van een heel dapper meiske...
  • Happy birthday mijn lieve Lineke...
  • Birthday boys & girls...
  • Hieperdepiep piep...
  • De beste wensen voor 2022!! en... Maggy is 9 jaar!!
  • Dankjewel...
  • Hieperdepiep hoera!!! Er zijn er 6 jarig vandaag...
  • Birthday girl... Lineke!!
  • Er zijn er... 6 jarig!!
  • Hieperdepiep hoera...
  • Een blij en triest blogje tegelijkertijd...
  • Hieperdepiep hoera!!!
  • Fijne vakantie...
  • 3 op een rijtje... de blenheimkes...
  • 3 op een rijtje...
  • Fijne moederdag...
  • Zomaar een fotoverzameling van Noa haar “pupjes”,...
  • Er is er eentje jarig...
  • Afscheid...
  • "Lentekriebeltjes" en "Genieten" ondanks Corona...
  • Draag zorg voor mekaar...
  • "A New Life..."
  • Friemel, Pipa, Ginny, Ona, Imke en Kobe 3 jaar!!
  • Noa 6 jaar & Ginny 3 jaar...
  • Happy birthday, Maggy!!
  • Fijne Kerstdagen en een gezond, gelukkig 2020!!
  • De laatste maand van 2019...
  • Nieuw bij "Mijn favorieten": "Cavalier in Nood"
  • Happy 14th birthday, Tashi!!!
  • Nagenieten van top momenten...
    Over mijzelf
    Ik ben Timmerman Els
    Ik ben een vrouw en woon in Knesselare () en mijn beroep is housemanager.
    Ik ben geboren op 16/11/1970 en ben nu dus 53 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Mijn hobby = mijn passie... de Cavalier King Charles Spaniël.
    Maggy Colours of Wales geboren op 2 januari 2013
    Het eerste levensjaar van Maggy in een notendop.
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Courtland Playful Pauline geboren op 22 april 2016
    Het eerste levensjaar van "Lineke" in een notendop.
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Cavalier King Charles Spaniël
    “Lovely Magnolia's” Cavaliers
    Bijoux (R.I.P.) - Maggy Colours of Wales (R.I.P.) - Courtland Nobby Noa (R.I.P.) - Courtland Playful Pauline (R.I.P.) en Lovely Magnolia's Querida Ginny
    04-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.4 oktober: Werelddierendag!!
    Dierendag is een dag waarop ALLE dieren wel eens in de "watten" mogen gelegd worden...
    Zo ook ons Bijoux en Maggy... hoewel ze niets te kort komen, kan een extraatje op zo'n speciale dag geen kwaad...
    Maar ons Maggy'tje is een specialleke... Waarom?
    Zoals de meeste hondjes at Maggy wel eens gras 's morgens maar bij haar was dit eerder "grazen" om daarna dan gal over te geven... Nu is dit niet zo'n groot probleem (ook ons Bijoux eet gras en andere hondjes vast ook!) maar bij Maggy gebeurde dat net iets te veel naar ons zin en toen hebben wij haar even laten nakijken bij de dierenarts...
    Daar werd een echo (alles picobello in orde met haar orgaantjes ) en een bloedonderzoek gedaan.
    Jammer genoeg zijn er door deze onderzoeken haartjes afgeschoren op haar buikje en zijflanken en op haar borstje voor het bloedonderzoek... op sommige foto's is dit misschien te zien
    Gelukkig groeit dit weer aan maar dit zal wel efkes geduld vragen, Maggy heeft hier geen last van... maar ik eens te meer... mijn knappe meisje, ocharme!!
    Uit het bloedonderzoek bleek dat Maggy een allergie had en tot mijn grote spijt moest ik Maggy van haar geliefde natuurvoeding halen en alle beloningskoekjes,...!!
    Zij krijgt nu Anallergenic (brokken) en alles is terug in orde met haar... gedaan met overgeven, gras "grazen"  en dat is eigenlijk het voornaamste!
    Tegen wat is Maggy nu allergisch? Geen idee... is het rund, kip,... ???
    En ik heb ook geen zin om dit uit te testen, voorlopig, want als voeding at ze Natuurvoeding maar als beloning nog zo veel meer Door dit uit te testen, bestaat de kans echter dat het overgeven opnieuw begint, in geval het het allergeen is waarvoor ze allergisch is en daarom hebben we besloten om haar, voor nu, bij de Anallergenic te houden, eens te meer omdat het ook mogelijk is dat ze er uit groeit...
    Als beloning krijgen zowel Maggy als Bijoux nu de platte, rechthoekige versie van de welbekende rijstwafels en ik kan je verzekeren: die gaan er in als "zoete broodjes"!! 
    Ik heb mij al afgevraagd waarom ik al die jaren die speciale hondenkoekjes heb gekocht want dit eten ze echt dolgraag
    Nu miste Maggy nog iets om aan te knagen want dit doet ze dolgraag en via speurwerk op internet kwam ik erachter dat hertengewei geschikt is voor hondjes met een allergie... en ik heb er dan ook voor gezorgd dat ik dit in huis had tegen dierendag en dit werd dan Bijoux & Maggy's "specialleke" van de dag
    En of het werd goedgekeurd!! Voor Bijoux, als oudje, was het net iets lastiger maar eens hij de smaak had van het merg was ook hij niet meer te houden!!

    De vervuiling van het milieu en de veranderingen in het klimaat dragen zowel hun sporen op mens als dier met o.a. allergieën als gevolg... denk maar aan de mensen die een lactose-allergie hebben, glutenvrij moeten eten, huidallergieën (ons pekineesje had dit, hij kreeg andere voeding aangepast aan zijn allergie en ook zijn klachten verdwenen als sneeuw voor de zon!) enz. en zo verder... Dit is helemaal geen ramp of zo je moet alleen je manier van eten aanpassen aan je allergie... zo is het ook bij onze viervoetige vriendjes...




    04-10-2013 om 00:00 geschreven door Els


    >> Reageer (0)
    02-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maggy is 9 maanden vandaag...
    Mijn lieve, kleine meid...
    9 maanden ben je vandaag...
    Het lijkt alsof die maanden zijn voorbij gevlogen...

    Benieuwd als we zijn naar zusje Stella en broertjes Murphy en Mielke...
    heb ik een mailtje gestuurd naar allen voor een fotoke door te sturen zodat ook zij eens op Maggy haar blogje kunnen pronken

    en dat doen we dan graag nog eens over als onze lieverds een jaartje oud zijn!!
    Hopelijk zie je Stella, Murphy en Mielke hier dan binnenkort op Maggy haar blogje verschijnen




    02-10-2013 om 14:43 geschreven door Els


    >> Reageer (0)
    28-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een dutje doen...

    Als je eens bekijkt wat een hondje zoal doet gedurende een ganse dag zijn daar vele dutjes bij
    En ik moet eerlijk toegeven dat onze hondjes overal mogen slapen... in de zetel en in hun spulletjes, het maakt mij niet uit... tja en bezoekers moeten de haartjes aan hun kleren er maar bij nemen ;)
    Het valt ons ook meer en meer op dat Bijoux & Maggy steeds dikkere vriendjes worden
    Ze zoeken elkaar echt op en durven zelfs al eens een mandje te delen... en dat hadden we nooit durven dromen... Wat is nu leuker dan 1 cavaliertje? 2 natuurlijk en wie weet zelfs nog meer





    28-09-2013 om 20:04 geschreven door Els


    >> Reageer (1)
    16-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maggy's nieuwe tuigje!
    Het zusje van Maggy's mama Jolie, Fiebe, heeft ook een blogje (zie mijn favorieten) en het viel mij bij de foto's op dat Fiebe precies wel een héél comfortabel tuigje droeg... Daar moest ik het fijne van weten en nam contact op met Fiebe's baasje Gerda
    Zij was idd heel tevreden over het tuigje en was zo lief om mij het merk en foto's door te sturen van haar 2 cavjes met het tuigje aan
    Maar Fiebe en haar baasjes wonen in het "verre Antwerpen" dus zouden wij bij ons in de buurt wel aan zo'n tuigje geraken?!
    Het is een heel lang verhaal geworden die ik jullie ga besparen maar het komt erop neer dat we het tuigje hebben kunnen bestellen via een webwinkel en geholpen zijn door de lieve eigenares van deze (web)winkel in Antwerpen  Afgelopen dinsdag vonden we het tuigje reeds terug in onze brievenbus en dan was het wachten op wat beter weer
    Na enkele regendagen was het gisteren dan zo ver... en zowel ik als Maggy zijn absoluut gewonnen voor dit tuigje: geen nare geluidjes tijdens het wandelen door het trekken, het helpt tegen het trekken en... het zit gewoon lekker dat is duidelijk, want in tegenstelling tot met haar gewone halsbandje, zou Maggy er blijven mee aan lopen en krabt ze er niet aan!!
    Bedankt Gerda, zonder jou liep Maggy nu nog steeds met haar halsbandje aan of in het beste geval een tuigje maar het zou helemaal niet zo comfy hebben gezeten!!




    16-09-2013 om 09:43 geschreven door Els


    >> Reageer (2)
    14-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cartoon getekend door Ingrid De Vuyst
    Een tijdje terug, in juni om precies te zijn, was Maggy "puppy van de maand" in WOEF, het maandblad voor hondenliefhebbers, met als prijs: een gepersonaliseerde tekening/cartoon getekend door Ingrid De Vuyst!!
    Zij liet ons weten dat we wel eventjes geduld zouden moeten hebben want ze had het heel druk... en als je haar "artwork" op haar website bekijkt, verbaast dit je niet!!
    Afgelopen maandag werd ons geduld echter beloond want ik vond in onze brievenbus een envelop met een schitterende tekening van ons knappe meisje !! Perfect herkenbaar met haar ondeugende, lieve snoet
    Wij zijn hier super blij mee en hebben meteen een mooi kadertje uitgezocht en de tekening een mooi plaatsje gegeven in onze woonkamer!!
    Bedankt Ingrid voor deze mooie cartoon van ons Maggy'tje!!




    14-09-2013 om 22:58 geschreven door Els


    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spelen en slapen...
    De herfst is in aantocht... en dat merken ook Bijoux & Maggy...
    Een hele zomer lang stond onze achterdeur open en konden Bijoux & Maggy vrij buiten lopen zoals zij het wensten... Nu wordt het koud en killig en... het deurtje blijft toe...
    Het is wennen zowel voor ons als voor ons cavjes!! Maggy haar balletje blijft in het mandje buiten liggen... foto's getuigen van veel "leute & plezier"...
    Broer Bijoux is er de laatste tijd als de kippen bij om Maggy te plagen door in haar mandje te gaan liggen (de sloeber!!) of haar uit te dagen voor een spelletje... en wij... wij genieten van het schouwspel... met cavaliertjes in huis heb je zo nu en dan geen nood aan televisie
    Na het spelen volgt een dutje... maar Maggy voor een winterslaap is het nog te vroeg hoor!!
    Laat ons hopen op nog enkele mooie najaarsdagen zodat we toch nog eens buiten kunnen ravotten, genieten van een wandeling,...






    14-09-2013 om 20:08 geschreven door Els


    >> Reageer (0)
    07-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bijoux...
    Bijoux heeft geen mandje... hij ligt vooral in de zetel, in de petmate, op het kussen in de woonkamer, in de rotan zetels in de keuken... overal met andere woorden  Hij heeft dus geen nood aan een mandje
    Maar zo nu en dan heeft Bijoux streken... althans dat is Maggy haar mening, denk ik: 
    als zijn eetbakje leeg is, wil hij zijn snoet mooi maken... en de laatste tijd doet hij dat niet aan zijn spulletjes maar aan... Maggy's mandje...
    Maggy is daar dus helemaal niet gelukkig mee want het is HAAR mandje en zoals het een proper meisje betaamt, wil zij dat ook proper houden en dan kuist Bijoux zijn snoet daaraan af
    Kan niet zijn hé... Op 1 van zo'n momenten had ik toevallig mijn fototoestel in de buurt...




    07-09-2013 om 14:54 geschreven door Els


    >> Reageer (2)
    29-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een middagje Cadzand!!
    Plots kwamen we tot de conclusie dat baasje zijn verlof er bijna op zat en we hadden de zee nog niet geroken of gezien!! Dat kon toch niet zijn!! Wij die zo graag eens de zilte zeelucht gaan opsnuiven!!
    Het weerbericht beloofde niet veel goeds voor het komende weekend dus het was vandaag "nu of nooit"!
    Bijouxke had de wacht thuis want voor hem zou dit te vermoeiend zijn... en Maggy die had nog geen flauw benul van wat haar te wachten stond en vleide zich neer in haar bench van de auto...
    Voor het eerst een middagje Cadzand voor Maggy en het werd genieten... zowel voor Maggy als voor ons want Maggy kent geen vrees... niet voor mensen groot en klein... niet voor honden groot en klein... én ze durfde de zee in te gaan samen met haar baasje... steeds dieper en dieper... Koen vertelde mij achteraf dat wanneer hij het zou toegelaten hebben, Maggy ook voor het eerst gezwommen zou hebben maar baasje zag dit niet zitten... hij maakt zich al vlug veel te veel zorgen over zijn kleine meid!
    Na het pootje baden,... kwam ze telkens vlug terug naar mij toe, precies alsof ze het mij allemaal vertellen wou, de lieverd
    Nog eventjes nagenieten op een zonnig terras en jammer genoeg was het alweer voorbij...  en met deze middag ook de vakantie van baasje   










    29-08-2013 om 00:00 geschreven door Els


    >> Reageer (1)
    23-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zeepbelletjes...
    Oh oh hebben jullie recent even gekeken naar het blog van Vera "Colours of Wales"?
    Nee?!! Doen hoor!!
    Het is sowieso leuk om te volgen maar nu staat daar wel een heel mooi blogje met een schitterende foto compositie van... een zeepbel met daarin de mama van Maggy !!
    Héél mooi gedaan... en ik moet toegeven... ik was een beetje jaloers
    Vera is zo lief voor mij geweest om ook Maggy in zo'n zeepbelletje te plaatsen
    Mooi gedaan hé




    23-08-2013 om 20:47 geschreven door Els


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stamboom

    Een tijdje terug kreeg ik van Vera de stamboom van Maggy en toen ik de namen van de grootouders,... zag staan, kwam mijn nieuwsgierigheid piepen...
    Namen... allemaal goed en wel... maar wanneer waren ze geboren? Hoe zagen ze eruit? Zijn er gelijkenissen met ons Maggy?
    Voor ik het wist, spendeerde ik wel enkele uurtjes achter mijn PC op zoek naar de geboortedata van alle cavaliertjes en op goed geluk ook foto's...
    Vroeger zou dit helemaal niet zo gemakkelijk geweest zijn maar nu met het internet vind je veel terug...
    Ik heb ook verschillende mailtjes gestuurd naar allerlei personen, velen stuurden echter niets terug
    Ik wil nu toch degenen die wel gereageerd en geholpen hebben, bedanken want dankzij hen heb ik toch een stamboom verkregen met vele "gezichtjes" en dat zijn:
    meneer Arnold Jacques (Of Maesllyn), Betty T'Sjoen (baasje van Maggy's papa Dolce), Vera, Karin (baasje van Stella) en last but not least mevrouw Anita Devuyst (of Rolani's Queen).
    Deze mevrouw wil ik toch eventjes in de bloemetjes zetten want zij heeft veel moeite gedaan voor mij: opzoekwerk in haar archieven en mij enkele mooie foto's bezorgd van het pupje dat bij haar geboren was: Zarking "of Rolani's Queen" en zijn ouders!! Bedankt hiervoor, ik zal deze foto's koesteren!!
    Het eindresultaat zie je hieronder en wie weet ga ik deze winter nog enkele stapjes verder want Karin (baasje van Maggy's zusje Stella) is nog véél verder gegaan dus in de donkere avonden van de winter zal ik waarschijnlijk verder het internet uitpluizen op zoek naar meer foto's en geboortedata van de voorouders van ons meisje!!







    23-08-2013 om 18:23 geschreven door Els


    >> Reageer (3)
    15-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wandeling PEJATOYSPA op 29 september 2013.

    PEJATOYSPA is de rasclub voor de PEkingees, JApan Chin & TOYSPAniël (de Cavalier King Charles Spaniël en de King Charles Spaniël)

    Het eerst komende "evenement" waar de rasclub alle liefhebbers van de 4 rassen wenst voor warm te maken, is een wandeling... zowel voor leden als niet-leden en... het is gratis en na de wandeling word je getrakteerd op broodjes!
    Het wordt vast een gezellig samenzijn!! Wanneer?
    Het gaat door op 29 september 2013... laat ons hopen op een mooie najaarsdag en veel deelnemers!!



    15-08-2013 om 17:50 geschreven door Els


    >> Reageer (0)
    07-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Met 6 cavjes in de auto op weg naar...
    Met 6 cavjes in de auto op weg naar... Heidi
    Gisterennamiddag kwam Vera met haar 5 cavjes ons (Maggy en ik) oppikken voor een bezoekje aan Heidi in Zwijnaarde... Ik hield Maggy op mijn schoot maar dat bleek achteraf niet zo handig te zijn want het was voor Maggy zo leuk om de andere cavjes in de gaten te houden
    Zij zaten met zijn allen in de koffer... ik had beter naar Vera geluisterd en Maggy ook in de koffer gelaten maar Maggy is een bench gewoon in de auto en ik was er niet helemaal gerust in... verkeerd dus want tijdens de terugreis zou blijken dat Maggy daar veel meer op haar gemak zat...
    Toen we toekwamen bij Heidi was het meteen een vrolijke bende: de 6 cavjes renden meteen naar de tuin van Heidi om daar alles te verkennen en de nodige plasjes te doen!
    Heidi heeft ook 2 cavaliertjes (beide pupjes van bij Vera: Margot, dochter van Jaimie en Charlotte, dochter van Diva) en zo waren ze meteen met 8!!
    Snuffelen, achter vlindertjes jagen,... maar wat ontdekten ze opeens?!! In de wei achter de tuin van Heidi liepen er schapen en die hadden de cavjes ook al gauw in de gaten en kwamen tot mijn verbazing dichterbij!! Mooie tafereeltjes volgden met vele kwispelende staartjes en verwondering...
    Zalig om te zien, telkens opnieuw: die vrolijke, kwispelende staartjes die zo typisch zijn voor de cavalier!!
    Ondertussen genoten we van alle lekkers dat Heidi ons voorschotelde... en voor we er erg in hadden, was het alweer enkele uurtjes later en was het terug tijd om huiswaarts te keren...
    Bedankt Heidi voor een super toffe namiddag!!

    PS: Sorry Vera en Heidi als ik bij de foto's Diva en Charlotte verkeerd aangeduid heb!!
           Wanneer ik ze "in levende lijve" zie, kan ik ze perfect(?!!) uit elkaar houden maar op foto, "poeh dat    
          is andere koek" om deze 2 knappe dames juist te benoemen!!   

            




















    07-08-2013 om 20:06 geschreven door Els


    >> Reageer (1)
    03-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vervolg van een zalige zomernamiddag... een filmke!!
    Afgelopen woensdag kwamen Karin, Steffi & Stella samen met Maggy en ik bij Vera thuis zoals jullie eerder al hebben kunnen lezen...
    Ik heb net een heel mooi filmke ontvangen van Karin en het is zo leuk om te zien dat ik het met jullie delen wil... Kijken jullie met mij mee?!

    03-08-2013 om 00:00 geschreven door Els


    >> Reageer (1)
    02-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maggy 7 maanden jong!!
    7 maanden is ons Maggy'tje... en we zijn putje zomer nu... we hebben gesmeekt achter dat grote gele ding in de lucht... we gingen haar bijna opgeven als vermist: de ZON...
    Maar ze is zeker aanwezig nu... en ik wil niet zeuren... maar voor mij mag het gerust een paar graadjes minder zijn... Het is puffen, blazen en zweten de laatste dagen...
    Ook Bijoux & Maggy kunnen er niet zo goed tegen... ik probeer hen dan ook zo rustig mogelijk te houden...
    Bijoux moest gisteren dan ook nog eens naar de hondentrimster... oooh wat heb ik mij hier terug zorgen in gemaakt Voor niks natuurlijk weer want er is AIRCO voorzien in het hondenkapsalon!!
    Het was beter toeven daar dan bij ons thuis, de bofkont






    02-08-2013 om 11:59 geschreven door Els


    >> Reageer (1)
    01-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een zalige zomernamiddag...

    Het zusje van Maggy, Stella, haar stamboom lag nog in Maldegem op haar te wachten...
    En na een deugddoende vakantie in Frankrijk, voor het eerst samen met Stella , was het woensdagnamiddag zo ver...
    Omdat we het met zijn allen leuk vinden om eens samen te zijn, hadden we opnieuw bij Vera thuis afgesproken  Het was een leuke bende: Vera, Tina & Christof (dat is een sloeber hoor ), Karin en haar dochter Steffi & cavje Stella natuurlijk en dan ook nog ikzelf & Maggy!!
    Het was ergens wel spannend want... hoe zouden de zusjes nu op elkaar reageren want de vorige keer was dit in het begin niet "om van de toren te blazen!"
    Ik nam in ieder geval al 1 voorzorg: Maggy en ik zouden als laatste toekomen bij Vera... zodat Maggy als laatste bij de roedel zou komen...
    Maar behalve wat jaloers gedrag zo nu en dan, verliep alles héél goed... de meisjes hebben zalig gespeeld samen... en wij genoten van een lekker kopje koffie en/of iets fris en een lekker stukje taart...
    Een echte gastvrouw is Vera... moest zij meedoen aan een programma zoals "met vier in bed" of "komen eten" scoort ze het maximum... zeker weten!!
    Ik heb wel een luxe probleem... Karin, Steffi en ik hebben zoooooo veeeeeeel foto's genomen... ik kan ze onmogelijk hier allemaal plaatsen maar ik heb mijn best gedaan zodat jullie zich toch een beeld kunnen vormen van onze zalige zomernamiddag bij Vera & alle cavjes!!

    Bedankt allemaal en heel graag tot een volgende keer!











    01-08-2013 om 21:11 geschreven door Els


    >> Reageer (1)
    24-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maggy's eerste wasbeurtje...
    Gisteren was het dan zo ver... Maggy haar eerste wasbeurtje!!
    Na ruim 6 maanden en haar eerste loopsheid mag het wel eens... zo'n waspartijtje
    Het was de afgelopen dagen ook heel warm... het zou haar eens verfrissen want ze heeft het toch wel lastig in het warme weer...
    Net zoals bij mijn vorige hondjes plaats ik een babybadje in het grote bad... Waarom?! Ik zou het eigenlijk niet weten het lijkt mij gewoon als klein hondje knusser en minder beangstigend maar dat zal wel aan mij liggen Het vorige badje was versleten en is al op het stort beland... het kopen van het babybadje op zich was al leuk Nu kon het uitgetest worden...
    Maggy liet het gebeuren maar had dan toch zo iets van: "wat staat mij te gebeuren?" en "Help, ik wil hier uit!" Vooral toen de sproeier kwam, was ze niet helemaal gelukkig... maar de massage met de zeep... hmmmm... dat liet ze zich welgevallen hoor !!
    Dan terug afsproeien zodat de zeep goed weg is (oppassen voor de oortjes en oogjes!!), haar goed in een badhanddoek gedraaid en dan volgde de volgende uitdaging: het drogen!
    Gelukkig kon dit met het goeie weer buiten en langs de zijkant van ons huis was het héél aangenaam en ik had daar alles al geïnstalleerd...
    Eerst besloot ze zichzelf wat te drogen aan de handdoek en ik liet haar maar begaan... maar dan kwam dat lelijke ding dat lucht blies... dat vond ze niet zo leuk...
    Ik had de afgelopen week al ondervonden dat ze een haardroger niet zo leuk vond, toen ik zelf mijn haar droogde... Ik had dus een steekje laten vallen in haar socialisatie: kennismaking met de haardroger!
    Het is iets dat ik weet voor een volgende keer ;) : geen angst voor de stofzuiger staat niet gelijk voor geen angst voor een haardroger!! Want dat veronderstelde ik
    Er is echter geen ramp gebeurd want uiteindelijk legde ze zich zelfs neer bij de haardroger...
    Op het einde van de zomer doen we dit nog eens over en tenzij je je vuil maakt, kleine meid, kun je dan voor een hele tijd verder...
    Maggy is heerlijk zacht nu en ruikt lekker fris... blinken als een sterretje deed ze al
    Wat ben je mooi mijn kleine meid!!














    24-07-2013 om 10:26 geschreven door Els


    >> Reageer (0)
    21-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een leuke BBQ - namiddag onder cavaliervrienden...
    Koen en ik hadden graag eens een BBQ gehouden voor Vera, Tina & Christof als dank je wel voor de gastvrijheid telkens weer als wij bij haar op bezoek komen...
    Wij weten dat Vera haar cavjes niet graag achter laat... dus kwamen we op het idee om de BBQ bij haar te laten doorgaan... geen oppas probleem... iedereen kon er bij zijn... en omdat het ook een toost was op de vriendschap hoorde Heidi & haar cavjes Margot & Charlotte (+ vakantieganger Mika, pupje van Charlotte) er ook bij...
    Iedereen droeg zijn steentje bij en de chef-kok van dienst was mijn ventje... onder ons gezegd en gezwegen... hij heeft dat weer voortreffelijk gedaan !!
    Het werd een hele gezellige namiddag met een hele meute cavaliertjes: 11!!! 
    Heel leuk om  te zien en dat moest natuurlijk vastgelegd worden op foto... maar krijg maar eens 11 cavjes netjes bij elkaar dat bleek een quasi onmogelijke opdracht te zijn want er ontbrak er altijd wel eentje... Toch denk ik dat de sfeerbeelden voor zich spreken
    Wat ons betreft, is het voor herhaling vatbaar... Wat denk je Vera... hebben wij voor volgend jaar weer een BBQ rendez-vous?!











    21-07-2013 om 15:35 geschreven door Els


    >> Reageer (1)
    18-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Warm zomerweer...

    We hebben er lang moeten op wachten... maar de zomer is nu echt wel in het land
    De zomer is welkom maar... voor Bijouxke wel extra lastig met zijn hartkwaaltjes...
    Bijoux is zo verstandig, hij zorgt er echt wel voor dat hij geen stapje te veel zet, de inspanningen blijven beperkt... In zo'n warm weer mijden we dan ook extra stress en houden we hem zo rustig mogelijk... en het lijkt zijn werk te doen want hij loopt niet te hijgen en is gewoon de Bijoux zoals hij altijd is
    Maggy loopt wel zo nu en dan eens buiten te snuffelen, rond te kijken en een spelletje hoort er ook bij maar toch houdt zij zich ook rustiger dan anders... een beentje knagen, een beetje slapen...
    als ze maar bij jou kan zijn, is alles ok









    18-07-2013 om 17:08 geschreven door Els


    >> Reageer (0)
    14-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ons lieve, kleine... grote meisje!!

    Ondertussen zijn we een 12-tal dagen verder sinds de dag dat ons kleine meisje... groot werd!!
    Ach mijn kleine meisje toch, wat heb je toch een "last" gehad...
    Iedereen zat hier zo met je in... want ons speelse meisje was verdwenen... veel slapen, rusten, stillekes genieten... en af en toe wat spelen maar lang hield je het niet vol... al gauw was je moe of had je last...
    Jammer genoeg kunnen hondjes niet vertellen wat ze allemaal voelen...
    Ik heb je dan ook maar rustig op jouw tempo laten doen en je niet geforceerd...
    En al heb je je uiterste best gedaan om een proper meisje te zijn... eenmaal alles gepasseerd is, zal de wasmachine alles doen vergeten en geven we jou een verkwikkend badje...
    Het zal je 1ste badje worden Dit wordt vast weer een hele belevenis





    14-07-2013 om 14:59 geschreven door Els


    >> Reageer (1)
    09-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hannes zijn verrassingsbezoekje met Nola!!
    Gisterenavond waren we nog eventjes aan het nagenieten van de BBQ... toen Hannes er plots was met...
    zijn beagle Nola Van een leuke verrassing gesproken!!
    Hannes wou Nola niet meteen los laten omdat hij weet dat ze nogal heftig is naar Bijoux toe en hij heeft het al zo lastig met het warme weer, maar...
    Nola had enkel oog voor kleine Maggy
    Het was mooi om te zien... Nola los gelaten van haar leibandje en het spelen kon beginnen...
    Ik weet niet wie er het meest genoten heeft: de baasjes of de hondjes...
    Ik hoef jullie niet te vertellen dat ik die avond geen "hond" meer had aan mijn 2 cavjes






    09-07-2013 om 09:51 geschreven door Els


    >> Reageer (1)


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Archief per maand
  • 01-2024
  • 09-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 09-2022
  • 06-2022
  • 04-2022
  • 01-2022
  • 09-2021
  • 04-2021
  • 01-2021
  • 09-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 01-2019
  • 12-2018
  • 11-2018
  • 10-2018
  • 09-2018
  • 08-2018
  • 07-2018
  • 06-2018
  • 05-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013

    Foto

    Courtland Nobby Noa geboren op 22 januari 2014
    Het eerste levensjaar van
    Noa in een notendop.

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Bijoux...
    Geboren op
    17 mei 2002!
    R.I.P.
    11 september 2015

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

      Bijoux en pekineesje Bo

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

         Bijoux in de "Woef"
            "Golden Oldie"


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Lovely Magnolia's Querida Ginny geboren op 25 januari 2017
    Het eerste levensjaar van Ginny in een notendop.
    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs