Inhoud blog
  • ''Reacties na Quarabagh - Club Brugge''
  • Quarabagh - Club Brugge
  • ''Doelpunt belangerijk voor vertrouwen''
  • Coach Qarabag: "Club heeft klasse getoond''
  • ''Club Brugge klaart klus in heenwedstrijd''
    Mailinglijst

    Geef je e-mail adres op en klik op onderstaande knop om je in te schrijven voor de mailinglist.


    Rondvraag / Poll
    Wat vind jij van dit blog?
    Zéér goed
    Goed
    Voldoende
    Slecht
    Zéér slecht
    Ik ben geen Club Supporter!
    Bekijk resultaat

    Club Brugge Online

    29-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.''Club Brugge klaart klus in heenwedstrijd''

    ''Club Brugge klaart klus in heenwedstrijd''

    Club Brugge heeft gedaan wat het moest doen: winnen in de heenwedstrijd van de Europa League-voorronde tegen Qarabag uit Azerbeidzjan. Nieuwkomer Björn Vleminckx deed het Jan Breydelstadion na tien minuten al opveren met zijn eerste officiële doelpunt in het shirt van Club. Na rust tikte ook Vazquez zijn eertse officiële Club-doelpunt tegen de netten. Toch was het nog even schrikken in het Jan Breydelstadion toen Aliyev als een duivel uit een doosje tegenprikte en Clubs ideale uitgangspositie een flinke knauw gaf.

    Na die vroege voorsprong kreeg Jan Breydel de eerste helft een potje eenrichtingsvoetbal voorgeschoteld. De Azeri's zakten diep terug en dat kwam het niveau van het voetbal in de openingsfase niet bepaald ten goede. Club combineerde slordig en Qarabag kwam amper over de middenlijn. Gaandeweg de eerste helft werd Club sterker aan de bal, al resulteerde dat niet meteen in veel doelgevaar.
    Na de rust ging Club op zoek naar een tweede doelpunt en een ideale uitgangspositie voor de terugwedstrijd van volgende week in het snikhete Azerbeidzjan. Donk mocht volledig vrij inkoppen na een  hoekschop, maar knikte de bal onbegrijpelijk in de tribune. Vazquez kende meer geluk. De Spanjaard kapte knap naar binnen vanop links een plaatste de bal heerlijk voorbij Pavlovic, 2-0. Lang kon de thuisploeg niet genieten van die tweede treffer. Even voorbij het uur mocht Alyev een persoonlijk actie veel te gemakkelijk afronden. Stenman gleed weg en Almebäck liet zich te gemakkelijk opzijzetten, 2-1. De nervositeit sloop even in de blauw-zwarte rangen tot Donk zijn misser persoonlijk rechtzette. De Nederlandse verdediger mocht opnieuw vrij inkoppen en knikte de bal nu wel tegen de netten.

    Club opnieuw bevrijd en op zoek naar een vierde treffer. Een eerste poging werd afgekeurd voor buitenspel, maar niet veel later was het de beurt aan Nabil Dirar om de 22.000 toeschouwers aan het juichen te brengen. Hij rondde een voorzet vanop links mooi af en deklasseerde de terugwedstrijd van volgende week tot een formaliteit. Odjidja lukte bijna nog de 5-1, maar hij zag zijn poging in de laatste minuut net naast de pin verdwijnen.

    Tekst Bron: HLN

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag Club Brugge - FK Qarabag
    Logo Club Brugge 4 EINDE Logo FK Qarabag

    28/07/2011 | 20:30 | scheidsrechter: Hunter (NIe) | Jan Breydelstadion, Brugge

    Club zorgde in zijn eerste officiële duel van het nieuwe seizoen voor eenrichtingsvoetbal. Qarabag trok een muur op, waarin Vleminckx al snel een gaatje vond. Na een mooie actie van Vazquez draaide Vleminckx zich knap vrij en tikte de openingstreffer in de hoek.

    Clubs tempo lag te laag om meteen het verschil te maken. Hoewel de Azeri's van Qarabag nauwelijks wisten van welk hout pijlen maken, hielden ze toch kranig stand.

    Na rust miste een vrijstaande Donk onbegrijpelijk, maar Vazquez (foto) trapte fraai binnen. Toen de eerste Qarabag-kans binnenging, verstomden de gezangen op Brugse tribunes even. Aliyev slalomde zich een weg door de Brugse defensie en bleef oog in oog met doelman Coosemans ijzig kalm.

    Club was even het noorden kwijt, maar Donk en Dirar schonken de thuisploeg toch nog de oververdiende ruime zege. In de extra tijd zorgde Odjidja bijna voor de kers op de taart. Na een knappe pass van Vleminckx tikte hij de bal net naast de paal.

    Alstublieft ...Dankuwel!!!

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.''Morgen meer dan 1000 supporters''

    ''Morgen meer dan 1000 supporters''

    Tot op heden werden op de dienst Ticketing reeds 1000 tickets aan Brugse fans verkocht voor de laatste oefenmatch van Club Brugge morgenavond in en tegen Roda JC in Kerkrade.

    Deze wedstrijd in het Parkstad Limburg Stadion wordt afgetrapt om 19.00 uur.

    Adrie Koster en zijn manschappen gaan in Kerkrade op zoek naar de bevestiging van hun uitstekende prestatie tijdens de Brugse Metten (2-1 zege tegen Bayer Leverkusen), die de balans van de oefenperiode op zes overwinningen in zes wedstrijden en een positief doelsaldo van 25-5 bracht.

    Geschiedenis van Roda JC



    Roda JC werd in 1962 opgericht na een fusie tussen Roda Sport en Rapid JC, twee clubs die zelf allebei acht jaar eerder waren ontstaan uit het samengaan van enerzijds Kerkrade en VV Bleijerheide en anderzijds Rapid '54 en SV Juliana uit deelgemeente Spekholzerheide. Van al deze clubs was Rapid JC de succesrijkste. De landstitel in 1956, aan het eind van de tweede officiële profcompetitie in Nederland, bracht de club als eerste van Nederland op de Europese scène in Europacup 1. Zeven jaar later degradeerde Rapid JC echter uit de Eredivisie en leidde de sportieve en financiële neergang tot de ultieme fusie met Roda Sport.

    De nieuwe club kreeg in 1962 de officiële benaming Roda Juliana Combinatie. Pas na elf seizoenen kon Roda JC in 1973 de poort naar de Eredivisie van het Betaald Voetbal weer openbeuken, maar sindsdien is de geel-zwarte club er nooit meer uit weggezakt. Enkel Ajax, Feyenoord, PSV en FC Utrecht spelen langer onafgebroken in de Eredivisie dan Roda, dat daardoor ook een echte Traditieclub is geworden.

    Roda JC groeide vrij snel uit tot een stabiele middenmoter, die zich heel af en toe in de top wist te manifesteren met vierde plaatsen in 1987, 1996 en 2001 en een tweede plaats in 1995 als beste resultaten. Zes keer ook bereikte Roda JC de finale van de KNVB-beker. Twee keer won het de Cup: in 1997 tegen Heerenveen (4-2) en in 2000 tegen NEC (2-0).

    Dertien keer in totaal wist Roda JC zich voor Europees voetbal te kwalificeren, de laatste keer is inmiddels al geleden van 2005. De allereerste Europese tegenstander was Anderlecht in 1976, de tweede Standard in 1980. De Brusselaars bleken te sterk in EC II, maar de Luikenaars moeten in de Intertoto-cup buigen voor Roda. Nadien kruiste nooit nog een Belgische club het Europese pad van de Kerkradenaren.

    Tot 2000 speelde Roda JC zijn thuismatchen in het sportpark Kaalheide, nu begint het aan zijn twaalfde campagne in het Parkstad Limburg Stadion. De officiële naam van de club is vorig jaar overigens ook gewijzigd: Roda JC werd Roda JC Kerkrade, op uitdrukkelijke wens van het stadsbestuur en in ruil voor substantiële financiële steun.

    Ticketinfo



    Club Brugge kreeg van Roda JC de beschikking over 1.600 tickets voor Club-supporters. Daarvan werden er al bijna 1.000 aan de man gebracht, Club wordt in het Parkstad Limburg Stadion dus door een heus legioen aangemoedigd!

    De nog zowat 600 beschikbare tickets worden te koop aangeboden bij de Dienst Ticketing van Club aan het Jan Breydelstadion tijdens de reguliere verkoopsuren. Prijs: 10 euro en dit tot zaterdagmiddag 12u.

    Op de wedstrijddag zal voor de Clubfans aan het stadion een loket geopend zijn (ingang 2, Oostzijde). Bussen en wagens van Clubsupporters kunnen worden geparkeerd op het Parkeerterrein P3 (aan de Oostzijde van het stadion).

    Tekst Bron: Club Brugge

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.''Naast het veld ben ik aardig''

    ''Naast het veld ben ik aardig''


    Zijn rechterbeen is 2,5 cm korter dan zijn linker, hij verzorgt zijn eigen 'anger management' en heeft zijn blonde vikingharen ingeruild voor een kale knikker, maar het strijdershart van Niki Zimling (26) moet ruim voldoende zijn om de harten van de Clubfans voor zich te winnen. Zeker omdat de middenvelder absoluut niet tegen zijn verlies kan, een kwaliteit in het voetbal: "Ploegmaats die niet alles geven zullen problemen krijgen met mij."

    "Vorig jaar kwam ik geregeld mee naar voren, maar dat was niet altijd de keu­ze van de trainer. Dit jaar mag ik dat wél. Met de steun van Zimling in de rug kan ik me nu een en ander permitte­ren." Dit waren de woorden van Vadis Odjidja na de 2-1 tegen Leverkusen, waarin hij uitblonk én scoorde. Voor het grote publiek mag Niki Zimling op het veld dan wel onzichtbaar ogen, zijn ploegmaats beseffen maar al te goed wat ze aan de geblokte Deen hebben.

    "Het is leuk om dat te horen, maar daar doe ik het niet voor", glimlacht Zim­ling, die bij Club wel met het rugnum­mer 6 speelt, maar veel meer is dan een rudimentaire verdedigende midden­velder. "Als ik Vadis beter doe spelen, verhogen de winstkansen van de ploeg en dát is wat telt voor mij."

    Zimling meent wat hij zegt, want de drang om te winnen loopt als een rode draad door zijn leven en carrière. "Ik kan écht niet tegen mijn verlies. Daarom dat ik ook niet meer wil kaarten met mijn vriendin (Christina, met wie hij al drie jaar samen is en die mee naar Brugge verhuisd is, red.). Het is al gebeurd dat ik dagen niet tegen haar spreek omdat ik verloren heb.

    Maar het ergste is wanneer ik met Jannik (zijn 20-jarige broer die naar verluidt nog beter is en wellicht in de Serie B gaat spelen, red.) PlayStation speel. Ik heb ooit vier con­trollers kapotgegooid, uit woede omdat ik verloren had. En toen de controllers op waren, was het de beurt aan mijn gsm. Door ouder te worden ben ik al veel verbeterd. Na een match tel ik nu al eens tot tien. Dat helpt om mijn woe­de te kanaliseren. (lacht) Je ziet, ik ver­zorg mijn eigen anger management."

    Die karaktertrek hielp hem wel op te klimmen in het voetbal. Op zijn zestiende kon hij bij de vermaarde jeugd­opleiding van Brondby terecht. Een droom die brutaal onderbroken werd tijdens een partijtje zaalvoetbal. "Toen ik een tegenstander de bal afpakte, trapte hij me van achter opzettelijk neer. Ik was in shock omdat mijn rech­terbeen onder mijn lichaam ver­dween. Het bleek op drie plaatsen ge­broken."

    Het vervolg van een veelbe­lovende carrière hing aan een zijden draadje. "Ik dacht echt dat het gedaan was. Ik zat van mijn teen tot mijn heup in het gips en sliep heel lang in de living omdat ik de trap niet op kon. Het was heel hard om terug te keren. Ik was één jaar out en verloor tot twee jaar, maar ik ben er trots op dat ik teruggeknokt heb. Opgeven was zoveel gemakkelij­ker geweest."

    Als herinnering aan dat jeugdtrauma draagt Zimling voor eeuwig een inleg­zooltje. "Ik zat volop in de groei toen het gebeurde en door die breuk is mijn rechterbeen nu zo'n 2,5 centimeter korter dan mijn linker. Vandaar ook dat ik extra gevoelig ben voor blessu­res. Het heeft me zeker geremd in mijn carrière, anders stond ik nu al veel ver­der."

    Geremd, maar niet gebroken, want de stoere Deen zag zijn keiharde revalidatie bij Brondby in 2004 onder meer beloond met een invalbeurt in de UEFA Cup tegen het grote Barcelona. Van de hemel naar de hel en weer te­rug. Vandaar de twee getatoeëerde maskers op zijn rug. Eentje met een blij en een met een treurig gezicht, verwij­zend naar de twee keerzijdes van het leven.

    Sindsdien eist Zimling nog meer van zichzelf én van zijn ploegmaats. "Ik ga voorop in de strijd en verwacht dat iedereen daarin volgt. Wie een neder­laag niet ernstig neemt, is geen prof. (grijnst) Ploegmaats die niet alles ge­ven, zullen dus problemen krijgen met mij. Ik kan een vriend zijn, maar ook een klootzak. Dat leerde ik vooral in Italië."

    Italia, dé grote droom van de kleine Niki, die op tv de SerieA ontdek­te en zelfs in een shirt van AC Milan sliep. "Rijkaard, Van Basten, Gullit", mijmert Zimling. "Wat een zalig team was dat. Pirlo is overigens mijn favo­riete speler, al neig ik zelf misschien meer naar Gattuso. Zonder de grove overtredingen dan, pas vorig jaar bij NEC pakte ik mijn eerste rechtstreekse rode kaart. Ach, er zijn ergere voetbal­lers om mee vergeleken te worden.

    Ita­lië is altijd door mijn hoofd blijven spo­ken. Toen Udinese langskwam (2,5 jaar geleden, red.) twijfelde ik dan ook geen moment. Maar ik had er veel pech. Ik brak mijn neus en drie keer een teen. Dat én een nieuwe trainer deden me naar NEC vertrekken."

    Zimling hield er wel zijn winnaarsmentaliteit aan over. "In Italië telt en­kel het eindresultaat, hoe dat gebeurt is niet van belang. Ongelooflijk ook hoe professioneel en gefocust spelers er een match benaderen. Daar heb ik veel van geleerd.» En dat wil hij nu doorge­ven in Brugge. «Noem me gerust een leider. Ik houd ervan om mensen te motiveren. Alleen kan dat op het veld niet altijd op een vriendelijke manier, toch niet als je resultaten wil halen. (haalt zijn breedste glimlach boven) Maar naast het veld ben ik best een aardige jongen, hoor."

    Tekst Bron: Nieuwsblad

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
    21-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.''Beste truitjes seizoen 2011-2012''

    ''Beste truitjes seizoen 2011-2012''

    Binnen twee weken start de voetbalcompetitie in eerste klasse. Voor de supporters kan die niet snel genoeg beginnen. Wij blikken deze week elke dag vooruit met een leuke poll. Vandaag: Welke club heeft het mooiste voetbalshirt?

    Zowat elke club uit onze hoogste voetbalafdeling komt met een nieuw shirt aan de aftrap van de eerste competitewedstrijd. Sommige make-overs mogen geslaagd heten, voor andere teams draaide de nieuwe outfit minder goed uit. Ga vlug naar het Nieuwsblad en stem!

    Tekst Bron: Club Brugge

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    19-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Video verslag: Club - Leverkussen

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.''Club blijft in mijn hart''

     

    ''Club blijft in mijn hart''


    Ivan Perisic was zondag te gast in het Jan Breydelstadion voor de wedstrijd van de Brugse Metten tegen Bayer Leverkusen. De topschutter van de afgelopen competitie keek zich de ogen uit toen hij zag wat er in het tussenseizoen bij Club allemaal veranderde.

    “De kleedkamer en het krachthonk ernaast zijn schitterend ingericht en de blauw-zwarte kleuren op de buitenmuur van de Westtribune vind ik effenaf indrukwekkend”, lachte de Kroaat. “Hier is duidelijk goed gebruik gemaakt van de transfersom voor Ronald Vargas… en de mijne, misschien !”

    Ivan de Verschrikkelijke kwam bij de aftrap ook even op het terrein en oogstte daarbij een stormachtig applaus van een dankbaar Brugs publiek.

    “Ik ben zelf ook blij dat ik de supporters van Club nog even kan groeten”, liet hij communicatiemanager Wim De Meyer tijdens een kort interview weten. “Club zal altijd in mijn hart blijven zitten. Ik kijk met veel plezier op mijn twee jaar hier in Brugge terug, en zeker op de manier waarop dit fantastische publiek mij heeft gesteund. Club was voor mij een ideale wipplank naar een hogere competitie. Hier is mijn carrière als profvoetballer eigenlijk gelanceerd, eerst door de wedstrijden die ik met Roeselare tegen Club speelde en die me de interesse van Club opleverden, nadien door wat ik hier in twee jaar aan ervaring opdeed en wat ik kon tonen. Ik kom zeker nog een paar keer naar Club kijken, want mijn moeder en zusje blijven in Doornik wonen."

    Zus Anita vat straks haar tolkstudie Frans-Spaans aan. Ivan zelf spijkert ondertussen zijn Duits bij.
    “Dortmund is een nieuwe wereld voor mij. De trainingen zijn loodzwaar, en het spel is ook helemaal anders, met veel minder bewegingsvrijheid. Maar al bij al bevalt het me er. Ik hoop me snel te kunnen manifesteren in de Bundesliga.”

    Tekst Bron: Club Brugge

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.''Verontschuldigingen''

     




    ''Verontschuldigingen''


    De wedstrijd van de Brugse Metten tegen Bayer Leverkusen is onze pilootmatch worden voor het nieuwe ticketcontrolesysteem aan de toegangen tot het stadion. En zoals kon worden verwacht bij een eerste proef, is niet alles volgens de regels van de kunst verlopen.

    Club Brugge wil zich zeer graag bij al zijn supporters verontschuldigen voor de kinderziekten van het systeem, die voor de nodige irritatie hebben gezorgd aan de toegangspoorten. De technische storingen worden tijdens de komende dagen nog eens allemaal door de bevoegde firma's onder de loep genomen, om bij de eerstkomende thuiswedstrijd (de Europese heenmatch tegen FK Qarabag of EB Streymur, op donderdag 28 juli 2011) perfect te functioneren.

    Tekst Bron: Club Brugge

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.''Nog drie spelers weg bij Brugge''

    ''Nog drie spelers weg bij Brugge''

    Op een persmoment om het vertrek van Vargas te duiden, had General Manager Vincent Mannaert nog volgend uitgaand trasfernieuws:

    Club Brugge bereikte vandaag een princiepsakkoord met Kaiserslautern omtrent een tijdelijke overgang van Dorge Kouemaha. De Kameroener zou door de Bundesligist voor 1 jaar gehuurd worden.

    Blauw-Zwart is ook dicht bij een definitieve overgang van de Serviër Stefan Scepovic naar RS Belgrado.

    Het maakt ook werk van een uitleenbeurt van 1 seizoen voor Junior Diaz naar zijn voormalige Poolse club Wisla Krakau.

    Verder is er interesse van Turkse clubs voor Karel Geraerts (foto), van Lierse voor Jeroen Simaeys en van Beerschot voor Glenn Verbauwhede (in het geval Kaminski vertrekt).

    Club benadrukt dat het zich constructief opstelt in al deze dossiers. Het zal alle opportuniteiten die zich de komende dagen aanbieden, grondig analyseren.

    Tekst Bron: Club Brugge

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.''Straks stelet Anderlecht Vargas voor''

    ''Straks stelt Anderlecht Vargas voor''

    Wat al een tijdje in de lucht hing, is nu zeker. Ronald Vargas ruilt Brugge voor Brussel. Dat vernam onze redactie uit goede bron. Anderlecht stelt de Venezolaanse aanvallende middenvelder om 17.30u officieel voor.

    Roland Vargas (24) had nog een contract voor een seizoen bij Club, maar het was geen geheim dat hij wou vertrekken. Zijn managers bliezen de gesprekken over een contractverlenging op.

    Het was ook al even duidelijk dat Anderlecht in Vargas een "opvolger" voor Boussoufa zag, maar een overstap van Club naar grote rivaal Anderlecht is natuurlijk niet vanzelfsprekend. Nu is er toch een akkoord tussen de ploegen. Anderlecht zou zo'n 2,5 miljoen euro voor hem betalen.

    Ronald Vargas liep vorig seizoen een ernstige knieblessure op en is nog steeds niet helemaal gerevalideerd. Bij Anderlecht stellen ze hem in de vooravond officieel voor. Dan volgen er ook reacties op de transfer.

    Tekst Bron: Sporza.be

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.''Nieuwe spelers op training in Westkapelle''

    ''Nieuwe spelers op training in Westkapelle''

     

    Deze morgen heerste een gezellige drukte op het oefenkamp in Westkapelle. Voor het eerst was het zoeken naar een vrije plaats op de parking rond Sportcentrum Molenhoek.
    Goed 200 Clubfans (sommigen met het nieuwe shirt aan) flaneerden rond het zonovergoten trainingsveld waar 24 A-kern spelers aan hun conditie werkten. Van de nieuwelingen maakten Vazquez, Vleminckx (foto links), Zimling, Stenman (foto rechts) en Refaelov hun debuut op training. Ook voor Vadis waren het de eerste trainingspassen van het nieuwe seizoen. Deze zes internationals vormden dan ook een aparte groep tijdens de loopsessies.

    In de sporthal waren Vargas en Blondel aan het revalideren, terwijl Lestienne een aangepast programma aan 't afwerken was. Kouemaha, die vorige week deels individueel trainde, trainde weer met de groep mee.

    Twee nieuwelingen ontbraken nog: de Noor Høgli (ziek) en de Zweed Almebäck (gisteren nog de wei in met Örebrö). Zij worden eerstdaags in Brugge verwacht en sluiten vrijdag op training aan.

    Tekst Bron: Blue Army

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    ''Spelers mogen geen koffie drinken''

    Zo goed als alles is tegen­woordig nieuw bij Club Brugge, op de shirts na dan. Die kregen een retro-look waarmee ze bij blauw-zwart de successen van vroeger willen doen herleven.

    Met één jaar dienst is commer­cieel manager Patrick Orlans een ancien in het management van Club Brugge. De nestor ook, maar nog steeds een man die bruist van de ideeën. De nieuwe shirts moesten 'een Harry Potter-moment' opleve­ren, had Orlans bedacht.

    'Een moment waar iedereen naar uitkijkt', verduidelijkte woordvoerder Wim De Meyer. 'Een moment dat een zekere magie, een verbondenheid schept.'

    Club had voor koffiekoeken en koffie gezorgd, want de magie bestond er onder meer in dat de eerste 50 supporters die zich afge­lopen zaterdag om 7.30 uur in winterkledij aan de Club-shop aanboden meteen 25 procent kor­ting kregen. De eerste was er vol­gens De Meyer al om 4 uur. Met Ryan Donk, Carl Hoefkens, Frederik Stenman en Bjorn Vle­minckx moesten ook vier spelers extra vroeg uit de veren om gelegenheidsmannequin te spelen.

    Voor hen geen koeken of koffie, maar gewoon wat yoghurt en wa­ter. Om het vet af te drijven mogen de spelers de eerste veertien da­gen enkel water drinken. Het zou in 1977 niet waar geweest zijn. Toen klopte Club op 12 juni Anderlecht met 3-4 in de bekerfi­nale. Roger Davies scoorde twee keer en was de absolute held. Za­terdag was hij toevallig nog eens in Brugge en hij maakte van de ge­legenheid gebruik om de voorstel­ling van het nieuwe shirt bij te wo­nen.

    En dat shirt ziet er behoorlijk re­tro uit. De modieuze verticale wit­te of rode strepen zijn verdwenen. De traditionele dikke, blauw-zwarte verticale strepen wer­den in ere hersteld. Om 120 jaar Club en 150 jaar Dexia te vieren zijn de letters en cijfers allemaal in het goud. Ook het witte uittruitje is helemaal re­tro.

    'Ik hoop dat ze er goed zullen in zweten', zei een tevreden voorzitter Bart Verhaeghe. 'No sweat, no glory. Het doet mij allemaal wat denken aan vroe­ger en zo moet het straks weer worden.'

    Tekst Bron: Het Nieuwsblad

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Training Club Brugge op 25/06/11


    Gisteren werden de nieuwe truitjes bekendgemaakt, er was een persvoorstelling in ''De Klokke'' met een paar nieuwe spelers! In de Clubshop kon je het truitje kopen! Supporters stonden al van 3h00 's morgens te wachten aan de ingang! Om 10h00 begon de training in Jan Breydel! 100derden supporters kwamen onder hun paraplu de training bijwonen! Ook de sfeer zat er goed in!

    Foto's van de training!
    Gemaakt door bloggen.be/clubbruggeonline en mag niet geschonden worden!
    Er zitten auteursrechten op!


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    23-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Video: ''Eerste training van Club Brugge''

    .

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    22-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.''Jeugdinternational Perdichizzi naar Club''

    Pietro Perdichizzi

    ''Jeugdinternational Perdichizzi naar Club''

       

    Club Brugge heeft bijna een nieuwe ploeg bij mekaar gekocht. Jeugdinternational Pietro Perdichizzi is de tiende aanwinst van blauw-zwart voor volgend seizoen. De 18-jarige linksvoetige centrale verdediger maakt de overstap van Charleroi.

    Pietro Perdichizzi bij Charleroi en debuteerde begin 2010 in de eerste klasse. De Belgische verdediger is een vaste waarde in de nationale ploeg voor -19-jarigen. Hij tekende een contract voor vier seizoenen bij Club Brugge.

    De shoppinglijst van Club Brugge:

    * Michael Almebäck (Zwe/Örebrö)
    * Tom Høgli (Noo/Tromsø)
    * Vladan Kujovic (Ser/Willem II)
    * Thomas Meunier (Bel/Virton)
    * Pietro Perdichizzi (Bel/Charleroi)
    * Lior Refaelov (Isr/Maccabi Haifa)
    * Fredrik Stenman (Zwe/Groningen)
    * Victor Vazquez Solsona (Spa/Barcelona)
    * Björn Vleminckx (Bel/NEC)
    * Niki Zimling (Den/Udinese)

    Tekst Bron: Sporza

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.''Club haalt aanwinst nummer 9''

      

    ''Club haalt aanwinst nummer 9''

    De transferhonger van Club Brugge is niet te stillen. Met de Israëliër Lior Refaelov (25) wordt morgen al de negende aanwinst voorgesteld. De creatieve middenvelder van landskampioen Maccabi Haifa kwam gisteren tot een principiële overeenkomst voor vier jaar.

    Getuige het feit dat voorzitter Bart Verhaeghe himself en ook General Manager Vincent Mannaert persoonlijk naar het Beloofde Land afzakten om de deal af te ronden. Dat was nodig, want ook Celtic Glasgow en Twente zaten op het spoor van Refaelov. Kapitaalkrachtige clubs, die de voorbije jaren van deelname aan de Champions League meer regel dan uit­zondering maakten. Maar ook blauw-zwart bewijst in dit transferseizoen over best wat centen te beschikken.

    Onder impuls van Refaelov werd Maccabi Haifa in de Ligat ha' aI kampioen met een straat voor­sprong en bereikte de club ook de beker­finale. In beide competities samen scoor­de hij vijftien keer. In de 4-4-2 die Mac­cabi hanteerde stond Refaelov meestal links op het middenveld, maar hij is vrij polyvalent en kan ook centraal, op rechts of zelfs als spits uit de voeten.

    «Hij is vooral technisch heel sterk», vertelt een Israëlische voetbaljournalist. «Zijn dribbel is één van zijn grootste wapens. Daarnaast is hij ook altijd wel goed voor een assist of een goal. Minpunt is wel dat hij nogal eens zelf zijn kans durft te gaan. En hij moet er ook zin in hebben. Ik her­inner me de Champions Leaguecampag­ne van twee jaar geleden, toen Maccabi in een groep met Bayern München, Juventus en Bordeaux zat. Refaelov werd telkens verkozen tot man van de match, maar in de competitie speelde hij als een vod. Al is hij op dat vlak het laatste jaar veel verbeterd.» Het is te hopen voor Club, want net van dat soort mentaliteit willen ze in Brugge af.

    Op de persconferentie waarin zijn af­scheid aangekondigd werd, maakte Re­faelov gisteren alleszins een goede indruk. «Ik had deze droomtransfer al heel lang in mijn gedachten», aldus Rafaelov. «Ik wil Maccabi en mijn familie bedanken dat ik hun zegen kreeg, voor mij is dat heel belangrijk. Ik voel me vandaag heel gelukkig, maar tegelijkertijd ook heel verdrietig, omdat ik de club verlaat waar ik al mijn hele leven speel.»

    Refaelov geldt al langer als één van de ab­solute smaakmakers in Israël. Hij speelde nooit voor een andere club dan Maccabi Haifa, waar hij op zijn achttiende debu­teerde in het eerste elftal. Vorig seizoen werd hij door alle media unaniem verko­zen tot Speler van het Jaar. Het jaar van de definitieve doorbraak, want in amper één jaar tijd groeide hij ook bij de natio­nale ploeg uit tot een vaste waarde. En Refaelov wil meer. Om te beginnen bij Club.

    «Ik kom nu bij een grote ploeg te­recht, die in de volgende jaren titels wil pakken net zoals ik bij Maccabi gewoon was. Ik ben er zeker van dat ik bij Club heel veel kan leren. Mijn doel is om goed te spelen en me verder te ontwikkelen, om dan een volgende stap te zetten.»

    Maar eerst wel nog de medische tests in Brugge doorstaan. Die staan morgen op het programma, daarna wordt Refaelov in principe voorgesteld.

    Tekst Bron: Het Laatste Nieuws

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.''Club Tranferkampioen''

    ''Club tranferkampioen''

    Het is nog afwachten of het straks ook op het veld succes oplevert, maar Club Brugge is alvast de onbetwiste kampioen van de transferperiode. De Israëlische speler van het jaar Lior Refaelov (25) is nu al de negende nieuwkomer bij blauw-zwart. Hij tekent morgen voor vier jaar.

    Club Brugge stormt als een uitgehongerde wolf verder over de transfermarkt. Giste­ren kreeg coach Adrie Koster er alweer een nieuwe speler bij. Nieuwkomer nummer ne­gen luistert naar de naam Lior Refaelov en komt over van Maccabi Haifa. Met die club werd Refaelov vorig seizoen voor de vierde keer in zijn car­rière kampioen in eigen land.

    Refaelov scoorde als midden­velder elf keer in 27 wedstrij­den en werd verkozen tot spe­ler van het jaar in Israël. Hij telt intussen elf caps voor de nationale ploeg van Israël. Club en Maccabi Haifa kwa­men gisteren tot een principe­akkoord. Ook met de speler zelf is er een overeen­komst voor een contract voor vier seizoenen.

    Donderdag komt Refaelov naar België om medische testen af te leggen. Als die goed verlopen, dan te­kent Refaelov zijn arbeids­overeenkomst en wordt hij of­ficieel voorgesteld bij Club Brugge. Daarna sluit hij met­een aan voor de trainingen. Club Brugge hield bij de aan­werving van Refaelov onder andere het Nederlandse Twente en het Schotse Celtic Glasgow af. 'Refaelov is een polyvalente middenvelder', zegt Sven Vermant, sportmanager bij Club. Afgelopen sei­zoen speelde de rechtsvoetige Refaelov links op het midden­veld maar hij voelt zich ook goed in een centrale rol of op rechts.

    'Het is een jongen met een goe­de technische bagage en met internationale ervaring', al­dus Vermant. 'Hij kan op ver­schillende posities aan de slag. Het is aan de trainer om te ontdekken op welke positie hij het best tot zijn recht komt.'

    Refaelov komt uit de eigen jeugdreeksen van Maccabi Haifa. In 2004 debuteerde hij er in het eerste elftal. In zeven seizoenen scoorde hij als mid­denvelder 32 keer in 164 wed­strijden. 'Deze transfer naar Club Brugge is voor mij een droom die uitkomt', reageerde Refae­lov tegenover de Israëlische pers. 'Ik heb veel goede din­gen gehoord over het team. Ik hoop dat ik met Club Brugge titels kan pakken in België.'

    Bij Club Brugge wordt Refae­lov dus de negende aanwinst. Hij zal op het middenveld al­licht spelen naast Niki Zimling, de Deense aanwinst van Udinese, en Vadis Odjidja.

    Tekst Bron: Het Nieuwsblad

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Overzicht matchen seizoen 2011 - 2012

    ''Overzicht matchen seizoen 2011 - 2012''


        

    31.07.2011 Speeldag 1: Club Brugge - Westerlo

    06.08.2011 Speeldag 2: Sint-Truiden - Club Brugge

    13.08.2011 Speeldag 3: Club Brugge - OH Leuven

    20.08.2011 Speeldag 4: Zulte Waregem - Club Brugge

    27.08.2011 Speeldag 5: Club Brugge - Anderlecht

    10.09.2011 Speeldag 6 KV Mechelen - Club Brugge

    17.09.2011 Speeldag 7 Lokeren - Club Brugge

    24.09.2011 Speeldag 8 Club Brugge - Bergen

    01.10.2011 Speeldag 9 Beerschot - Club Brugge

    15.10.2011 Speeldag 10 Club Brugge - AA Gent

    22.10.2011 Speeldag 11 Kortrijk - Club Brugge

    29.10.2011 Speeldag 12 Club Brugge - Racing Genk

    05.11.2011 Speeldag 13 Standard - Club Brugge

    19.11.2011 Speeldag 14 Club Brugge - Cercle Brugge

    26.11.2011 Speeldag 15 Lierse - Club Brugge

    03.12.2011 Speeldag 16 Westerlo - Club Brugge

    10.12.2011 Speeldag 17 Club Brugge - Sint-Truiden

    17.12.2011 Speeldag 18 OH Leuven - Club Brugge

    26.12.2011 Speeldag 19 Club Brugge - Zulte Waregem

    14.01.2012 Speeldag 20 Anderlecht - Club Brugge

    21.01.2012 Speeldag 21 Club Brugge - KV Mechelen

    25.01.2012 Speeldag 22 Club Brugge - Lokeren

    28.01.2012 Speeldag 23 Bergen - Club Brugge

    04.02.2012 Speeldag 24 Club Brugge - Beerschot

    11.02.2012 Speeldag 25 AA Gent - Club Brugge

    18.02.2012 Speeldag 26 Club Brugge - Kortrijk

    25.02.2012 Speeldag 27 Racing Genk - Club Brugge

    03.03.2012 Speeldag 28 Club Brugge - Standard

    17.03.2012 Speeldag 29 Cercle Brugge - Club Brugge

    21.03.2012 Speeldag 30 Club Brugge - Lierse


     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    18-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.''Vargas wil weg voor 2.5 miljoen''


    ''Vargas wil weg voor 2.5 miljoen''


    Hoe blauw-zwart is Ronald Vargas nog? In de fanshop van Club Brugge ligt zijn shirt met het nummer '8' al klaar, maar als het van zijn entourage afhangt verandert hij dit weekend van kleur. Wordt het rood-wit (Benfica, een Nederlandse topclub?), groen-wit (Sporting?) of paars-wit (Anderlecht - de club waar hij het liefst van al naartoe gaat). Volgens Vargas' makelaars zijn in de loop van het weekend gesprekken gepland met verschillende clubs, maar - opvallend - niet met Club Brugge.

    Gisteren was Ronald Vargas nog een Bruggeling. Om 7 uur landde zijn vliegtuig uit New York, waar hij de laatste dagen van zijn vakantie bij familie doorbracht. Later op de dag meldde hij zich aan voor medische tests in het ziekenhuis, zoals afgesproken met de directie van Club Brugge. Maar vandaag is een meeting met het Club-management (gepland om 12 uur) afgelast. De makelaars van Vargas verklaarden gisteren dat de speler 'nooit meer voor Club Brugge zal spelen' en lieten Anderlecht weten dat er niet meer met Club gepraat wordt. 'Het enige wat we van Club nog willen horen is zijn prijs', zegt makelaar Dirk De Vriese. 'Als Club nog geld wil verdienen aan Vargas moeten ze verkopen aan Anderlecht voor 2,5 miljoen. Of hij vertrekt voor veel minder geld naar het buitenland.'

    Straffe taal van de makelaars, maar niet van die aard om Club-manager Vincent Mannaert te verontrusten. De general manager reageerde gisteren wel teleurgesteld maar blijft ook koelbloedig onder de zogenaamde 'buitenlandse interesse' in de Venezolaan.

    'Bij mijn weten is er nog geen enkel officieel bod voor Ronald binnen', zegt Mannaert. 'Als Anderlecht of andere clubs echt geïnteresseerd zijn volstaat het mij te bellen. Maar dat is nog niet gebeurd. Er wordt veel met namen geschermd maar er komt niks concreets op tafel.'

    Mannaert betreurt dat de transfersoap rond Vargas aan het ontsporen is.

    'Eerlijk gezegd begrijpen wij de houding van de entourage-Vargas niet. Wij hebben meerdere keren bevestigd dat we de speler een verbeterd contract willen aanbieden. We hebben hen ook uitgenodigd voor een volwassen gesprek maar dat gesprek wijzen zij nu af. Ik kan alleen maar vaststellen dat de makelaars van Vargas alle zeilen bij zetten om het tot een breuk te laten komen. Wij van onze kant stellen ons wel constructief op.'

    Wie zijn oor te luisteren legt bij de tegenpartij stelt inderdaad vast dat er geen ruimte tot overleg gelaten wordt. Dirk De Vriese en zijn Albanese zakenpartner Qerim Likaj hebben geen officiële makelaarslicentie, maar treden wel op als vertegenwoordigers van Vargas. De speler zelf laat in het midden of hij ooit nog voor Club zal spelen (zie hiernaast). Maar Likaj, twee handen op één buik met vader Pedro Vargas, zegt in zijn plaats dat de breuk met Club definitief is.

    'We hebben het gesprek met Club opgeblazen nadat de speler heeft gehoord dat hij het slachtoffer van makelaars is geworden', zegt Dirk De Vriese. 'Dat is hij hoegenaamd niet. Hij vindt het zelf spijtig dat de relatie met Club Brugge verslechterd is maar daar heeft noch hijzelf, noch wij als makelaars schuld aan. Alles is begonnen met de machtswissel bij Club en de nieuwe mensen die het er voor het zeggen hebben. Die hebben totaal geen respect getoond voor Ronald en te lang gewacht om een nieuw contract aan te bieden. Als de vorige mensen waren gebleven had Ronald al in januari voor veel minder geld een nieuwe verbintenis ondertekend.'

    Mannaert merkt op dat het eerste bod van vier weken na de overname dateert. Het werd gevolgd door een tegenvoorstel van Vargas waarop Club inging. 'Waarom dus deze breuk? Vargas' situatie stemt tot nadenken. Hij is op dit moment geblesseerd en kan bij andere clubs moeilijk goede voorwaarden vastkrijgen. Dat lijkt me geen goede basis voor een transfer.'

    Niettemin zit Vargas nu met een transfer naar Anderlecht in zijn hoofd. Heeft Club er nog belang bij de speler tegen zijn wil in Brugge te houden?

    'Ronald ligt nog een jaar onder contract en moet zich maandag aanbieden op training. Hoe het dan verder moet, zien we wel. Nogmaals: geen enkele club heeft zich al officieel voor Vargas gemeld. Onze deur blijft intussen open staan. De houding van Club is steeds gericht geweest, en ook nu nog, op het vinden van een akkoord. Ik denk dat Vargas zich op de duur zelf zal afvragen in welke situatie hij terechtgekomen is.'

    Tekst Bron: Het Nieuwsblad

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Volgende Wedstrijd: Oostende - Club Brugge 20h30


    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek
  • cheap-generic-viagra.co.uk
  • can i buy viagra in bangkok
  • cheap viagra england
  • generic viagra erfahrungen
  • br cheap viagra cheap cialis

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Onze Linkpartners
  • Swaiken
  • Wim Vermeer
  • Supclub35
  • Yippens
  • The bluestars
  • Zee-Online
  • Lokaal 74
  • Wilfried1
  • Gebakken Zeelucht
  • Franorama


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs