Foto


Baekelandtloopcriterium...
  • Link naar criterium...
  • Guynemerloop...
  • Inhoud blog
  • Tijdrit Dudzele (17,5 km)
  • Permekeloop Jabbeke 12.1 km
  • Allaert run Harelbeke 12 km
  • EK Powerman Horst 15/60/7,8
  • Duathlon Ruddervoorde 2012
    Zoeken in blog

    Volgende wedstrijd -> 28 mei, duathlon Elsegem
    Mijn favorieten
  • KTDC
  • 3athlon
  • Loopsite
  • Joggings
  • Triathlon.start.be
  • Mountainbike
  • Dapalo
  • No Limit Team
  • Uitslagen 2012 (lopen, site ASSA Ronse)
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Een interessant adres?
    Laatste commentaren
  • proficiat (Pascal Vanaudenaerde)
        op Tijdrit Dudzele (17,5 km)
  • proficiat (Pascal Vanaudenaerde)
        op Permekeloop Jabbeke 12.1 km
  • harelbeke (pascal vanaudenaerde)
        op Allaert run Harelbeke 12 km
  • Horst (Pascal Vanaudenaerde)
        op EK Powerman Horst 15/60/7,8
  • pech (pascal)
        op Duathlon Geluwe 10/40/5
  • Archief per maand
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
    Sporten...een verslaving!!!

    21-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Westlaanrun...

    Vandaag stond de Westlaanrun in Roeselare weer op het programma! 9 km, ideaal om nog eens te testen voor de corrida in Langemark.  Gisteren receptie gehad en het was uitkijken of het goeie champagne was !  Dit jaar kon ik nog geen 17 km/u halen, en daar moest iets aan gedaan worden!  Vorig jaar had ik er een goeie wedstrijd neergezet in 32min23s!  Het weer dit jaar was wel iets beter vond ik, de wind was geen spelbreker .  Voor de start had ik Steven Hocedez opgemerkt die de laatste wedstrijden steeds een goeie halve minuut voor me is en ik zou m'n wedstrijd afstemmen op hem.  Eens de start genomen kon ik hem direct volgen maar hij liet vlug een gaatje op een groepje van 7-8 man en ik dacht...aansluiten!  Ik deed dat ook maar ik had mezelf weer overschat   Na een 2-tal km moest ik er weer af en kwam Steven bij me...erger nog...ik kon niet onmiddellijk aansluiten en hij was weer weg!  Hij bleef zo'n 10-seconden voor me uitlopen.  Zo kon ik weer de rest van de wedstrijd alleen doorjassen !  Vanaf dan was het proberen m'n tempo zo hoog mogelijk te houden en dat lukte redelijk!  Ik had niet het gevoel van een superwedstrijd te lopen maar kon toch 30 seconden afdoen van m'n tijd van vorig jaar, 31min53s (17,02 km/u)   Daarmee haalde ik opnieuw een top-10 plaats (9e)! 'k Ga toch nog wat moeten bijtrainen voor Langemark, want 't voelde niet echt super, 't schuim stond nog beetje in m'n ogen denk ik!!



    21-11-2010 om 12:49 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.St Maarten in langsgeweest....

    Gisteren kwam Sint Maarten langs voor Tibo, maar mama had ook een brief geschreven voor papa!!!   Het stond al een tijdje op m'n verlanglijstje: carbon wielen!! Een paar Fast Forward F5R met keramische lagers!!   Nu nog een fiets om ze in te steken en de papa kan volgend jaar weer vlammen!!!!!  Dank u Sint Maarten (en mama natuurlijk )!





    12-11-2010 om 15:09 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.I'm back!!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vandaag stond de 8 km in Ploegsteert op m'n programma.  De eerste keer voor mij want anders sta ik altijd aan de start voor de 21 km.  Maar gezien de trainingsachterstand van dit jaar voelde ik me daar nog niet klaar voor.  En chance, want 't was een hondeweer!  Regen, wind, kou, brrrrrrr... het zou geen succesverhaal worden waar ik op gehoopt had.  Met m'n goeie prestatie van zaterdag wou ik vandaag voor de eerste keer dit jaar een wedstrijd aan 17 km/u lopen maar dit bleek bij de start al heel moeilijk.  Na een snelle start raakte ik vlug geïsoleerd. De kou en wind was een spelbreker om een supertempo te lopen!  Ik zag in de verte Didier Verstraete voor me lopen en wist dat ik toch niet superslecht bezig was.  M'n gemiddelde halfweg was toch nog 16,9 km/u.  Met zo'n strontweer was dat zo slecht nog niet, de laatste anderhalve km was volledig wind op kop en op momenten stond ik bijna stil. Maar ik haalde de finish als 28e op ongeveer 2500 deelnemers met een gemiddelde van 16,8 km/u!  In normale omstandigheden zat de 17 er mss wel in.  In de Westlaanrun te Roeselare ga ik er opnieuw voor

    11-11-2010 om 21:26 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Feesteloop Avelgem (9km750meter) NLT

    Gisteren werd voor de 2e maal de feesteloop georganiseerd door m'n duathlonclub NLT uit Avelgem.  Vorig jaar kon ik daar een toptijd lopen en ik was gebrand om het dit jaar weer goed te doen.  M'n gemiddelde van vorig jaar was uiteraard nog niet mogelijk (17,2), maar een bevestiging van m'n laatste wedstrijd in Oostende zou welkom zijn.  Vooral omdat ik donderdag in Ploegsteert weer een stapje vooruit wil qua snelheid op de 8 km.  De wedstrijd verliep over 4 ronden.  De concurrentie was ook niet van de poes...Caby, Delombaerde, Dewaele, Timperman,Jurgens,...  Ook een sterk presterende Mathias Deslee van onze club was aanwezig.  Ik was goed gestart en kon me snel tussen positie 5 en 10 nestelen, verrassend in het gezelschap van Carlos Timperman en Steven Hocedez die toch een stuk sterker zijn dan ik.  Was ik te snel gestart?  Ik denk het niet want na 2 ronden liep ik nog steeds in hun buurt met een gemiddelde van 17,2!!  Woehoe!!  De benen voelden heel goed maar aan het eind van de derde ronde kreeg ik steken in de zij en begon verkrampt te lopen en zwaar te ademen...'t was eigenlijk meer zwaar zuchten...gewoon omdat dit beter voelde...  Ik hoopte dat het na een paar honderd meter zou overgaan maar tevergeefs... ik moest de wedstrijd zo uitlopen...m'n gemiddelde zakte iets...en in de laatste rechte lijn haalde ik helemaal geen snelheid meer.  Desondanks was ik supertevreden met m'n tijd, slechts 24 seconden trager dan vorig jaar (16,9 km/u op GPS), een 10e plaats en eerste NLTer!  Dat was stukken beter dan verhoopt.  M'n doel voor donderdag was 16,5 km/u te halen in Ploegsteert, maar misschien moet ik m'n ambities iets bijsturen?  In de goeie richting dan

    07-11-2010 om 20:34 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weekendje richting Dinant...

    Met Gio, de vrouwkes en kids zijn we voor 4 dagen richting Hour afgezakt.  De vrouwen en kinderen in onze auto, en Gio en ik in Bertje Lingo, hun nieuwe Citroën waar onze fietsen nu gemakkelijk en veilig in kunnen .  De voormiddag was steeds gereserveerd voor de mannen...mountainbiken!!  Elke dag hebben we een ander uitgestippeld parcours gereden van ongeveer 3 uur.  Pittige klimmetjes en verraderlijke afdalingen...pure fun dus!!  De namiddagen waren qualitytime voor de familie... uitstapjes naar Dinant, een grotje bezoeken, safaritochtje,...
    Vandaag heb ik een goed uur gelopen, en ik had het gevoel dat ons ministageke me deugd gedaan heeft.  Niet dat ik nu plots super loop, maar ginder was alles relatief lastig, en hier is alles weer plat é... , we zien zaterdag wel in Avelgem of ik weer vooruitgang geboekt heb...

    03-11-2010 om 23:30 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    29-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trainingen worden zwaarder...joehoe!!!

    Hallo!!  Ik heb nu reeds een paar wedstrijdjes achter de rug en het gaat de goeie kant uit.  De laatste paar weken heb ik vooral aan m'n trainingsvolume gewerkt.  Kilometers lopen dus... en ik voel beetje bij beetje vooruitgang.  Voorlopig kom ik nog vooral kracht tekort.  Daarom ga ik 4 dagen met Gio, de vrouwkes en kids naar de Ardennen.  Daar gaan Gio en ik 's morgens gaan MTBen en 's avonds beetje loslopen. Volgende week loop ik dan in Avelgem een 10 km wedstrijd van onze club (NLT)!  Hopelijk zal onze 'ministage' z'n effect niet missen, en kan ik opnieuw een stap vooruit zetten !

    29-10-2010 om 13:20 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Massaloop De Olifant 10,34 km

    Vandaag ben ik naar Oostende getrokken voor een 10-km loop.  Ik was benieuwd of ik de laatste 2 weken progressie had gemaakt tov de wedstrijd in de Madonna.  Ik kende het parcours niet, maar had wel mooie namen gezien op uitslagen van vorige edities.  Ideaal om me aan op te trekken!  M'n doel was 16,2-16,3 te halen maar de parcourverkenning deed me twijfelen of het haalbaar was.  Veel bochten, grasstroken, boswegeltjes waar het redelijk glad lag...   Opletten voor de knie dus!  Eens gestart zat ik redelijk vlug vooraan gepost (rond 15e plaats).  Van diegene die voor me liepen wist ik dat dit te hoog gegrepen zou zijn (Glenn Vermander, Steven Hocedez,...).  Dus ik besloot direct een eigen goed tempo te zoeken.  Na een 2-tal km kon ik er een paar bijhalen zodat ik halfweg als 11e doorkwam met een groepje van 6 op een kleine 10 sec.  Ik kwam in een lastige strook windop en voelde me stilvallen... Ze gaan daar elk moment zijn dacht ik, maar ik hield stand .  Eens in het bos kon ik weer m'n tempo vinden en haalde ik nog iemand bij... top-10!!  Op één km van de streep waagde achter me nog iemand de sprong, kwam bij ons, maar ik versnelde onmiddellijk opnieuw zodat ik m'n medevluchters kon afschudden en 10e worden op 276 deelnemers.  En m'n tijd was ok!  16,3km/u!!  Het gaat vooruit! Ik liep voor mannen die 2 weken terug 17 km/u haalden op 12 km (in andere wedstrijd van het Oostends loopcriterium).







    16-10-2010 om 23:39 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    10-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rustig weekend...

    Dit weekend heb ik wachtdienst, dus een wedstrijdje zit er niet in.  Toch ben ik vanmorgen met AC Guynemer gaan lopen.  Dirk, Dominique en ik hadden een kleine 20 km in de benen... en ze voelden redelijk goed. Vooral nadat ik vannacht slechts een goeie 4 uur geslapen heb.  Ik heb de IRONMAN gevolgd en ik kon gewoon niet naar bed... was superspannend tot de laatste km's.  Onze 'bink' Vanhoenacker was de hele wedstrijd vooraan te zien wat het voor ons Belgen nog interessanter maakte!  Deze week wil ik een beetje bijtrainen om zaterdag in Oostende een 10 km wedstrijd te lopen...  Hopend op vooruitgang !

    10-10-2010 om 00:00 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Startdag AC Guynemer en Cross RTO Menen 4km

    Vandaag is het 40e wandel- en loopseizoen van AC Guynemer gestart.  Met 82 deelnemers was onze startdag meer dan geslaagd!  Ikzelf liep 2 rondjes van 5,4 km waarvan de 2e toch serieus snel ging samen met Dominique Alleman.  Eens in ons lokaal aangekomen vroeg Krista Noyez of ik niet zou gaan crossen naar Menen...  Vorig jaar had ik dat gedaan maar dit jaar kon Sabrine niet mee om voor Tibo te zorgen.  "Geen probleem!", zei Krista, "ik zorg wel voor Tibo".  En na ongeveer 1 seconde twijfelen besloot ik een crosske mee te doen.  En onze kampioen Tibo wou ook deelnemen!  Om 2 uur mocht hij starten in het lange gras aan z'n 200 meter cross en hij werd mooi 14e op 19 deelnemers tussen gastjes die toch zo'n 2 jaar ouder waren  
    Een paar uur later mocht ik van start gaan in  reeks 16 (seniors 2) ... en wat voor een start!  Ik voelde me direct 6 jaar terugkeren toen ik helemaal achteraan liep.  Na bocht 1 lagen slechts 3 lopers achter.  Ik kon onmiddellijk beginnen aan een inhaalrace.  Aanvankelijk lukte me dat, maar na ronde één van de zes bleef ik hangen op dezelfde plaats.  Dit duurde tot het begin van ronde 4 waar ik precies weer iets sneller kon en zo een 3-4 tal kon bijhalen.  De laatste ronde zat er niks meer in en was het plaats behouden.  Het was een rare wedstrijd... een slechte start... halfweg kwam ik iets op dreef... maar de laatste ronde was de fut er weer uit.  Natuurlijk zal de wedstrijd van gisteren en de training vanmorgen er ook voor iets tussen gezeten hebben.  Maar het bijzonderste is... Tibo en ik hebben ons vandaag goed geamusseerd... cross is echt fun! Krista en Jef... merci!







    03-10-2010 om 17:53 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trimardloop Madonna.

    Vandaag stond de wedstrijd die Mario en Tom organiseren op het programma. 
    Eerst de jeugdwedstrijden waar Tibo een schitterende podiumplaats liep!  Da ventje is goed bezig... hij wordt beslist veel beter dan z'n papa!!
    Daarna was het onze toer, een wedstrijd over exact 10 km.  Het was uitkijken naar m'n tijd... ik had als doel 16 km/u te lopen.  Haalbaar?  Mits een goeie dag wel dacht ik.  Ik had me voorgenomen te starten met Geert Liefhooghe omdat hij vorige week toch beter liep dan ik.  Ik volgde wel, maar daarmee was ook alles gezegd, ik voelde dat hij sterker was.  Er waren net geen 150 starters en ik kon me snel rond de 20-25e plaats nestelen.  Dominique Alleman liep naast me en ik wist dat ik zeker niet sneller mocht, Geert volgde op een tiental meter.  Na een halve ronde moest ik Dominique laten gaan, ik kon dat tempo geen 10 km houden en hij liep schijnbaar gemakkelijk.  Ik kwam na de eerste van 3 ronden door als 19e.  Dan volgt voor velen de moeilijkste ronde maar ik kon terugkomen op m'n concurrenten.  Halfweg wedstrijd kwam ik terug bij Dominique en spoorde hem aan te volgen om tot bij Anthony Serryn te lopen.  Dit lukte, maar niet naar de zin van Anthony... die plaatste een tussensprintje en liep zo weer 20 meter uit en Dominique was er ook af.  In plaats van samen te werken liepen we weer met 3 alleen.  Op eigen tempo kwam ik terug bij Anthony en nam over.  Toen ik iets inhield om hem naar kop te doen gaan zette hij weer een tussensprint in .  Een 'welgemeende f**k y**' rolde over m'n lippen maar hij was weer 20 meter weg.  In de laatste ronde zette ik 'uit collère' alles op alles en keerde opnieuw terug maar bleef het tempo goed strak houden tot hij eraf moest!  En ja, anderhalve km voor het einde was ik weg !!! En hij keerde niet meer terug !  Zo eindigde ik als 16e in 37min 17sec(16,1 km/u).  Bijna 2 minuten trager dan vorig jaar, maar ik ben op de goeie weg!  Mario en Tom... merci voor de toffe wedstrijd!! En supporters... het deed deugd om m'n naam zoveel te horen roepen!!!







    02-10-2010 om 21:36 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duo duathlon Langemark...

    Zoals ieder jaar gaat in Langemark een duo duathlon door voor inwoners van Langemark en Poelkapelle.  Normaal doe ik deze wedstrijd alleen mee, maar door gebrek aan conditie deed ik dit jaar mee met Johan Declerck.  Ik zou het loopnummer (6km en 3 km) voor mijn rekening nemen, Johan het fietsnummer (22 km).  Na het startschot waren Mario Vanacker en Didier Verstraete onmiddellijk weg.  Ik had als doel om Geert Liefhooghe zolang mogelijk bij te houden.  Ik volgde hem op de hielen, maar wou en kon niet overnemen.  Na de eerste ronde van 3 km lagen we met een 5-tal een kleine minuut achter de 2.  Beter dan ik gehoopt had, want ik vreesde toch een 30-tal seconden te verliezen op Geert en 2,5 minuten op Mario en Didier.  De tweede ronde kreeg ik het moeilijker om bij te blijven en toen Geert de laatste km nog eens goed doortrok was het echt op de tanden bijten, maar ik hield stand een Johan kon met Alexander Lietaert (de twee beste renners in het pak) de achtervolging inzetten op de twee leiders.  Die hadden intussen een voorsprong van 1min45s.  En ja, na 3 van de 4 fietsronden waren ze bij de leiders gekomen en de aanval werd ingezet.  Alexander was eerst weg en daarna Johan.  Met superveel wind haalde hij een gemiddelde snelheid van 39,8 km/u... , een superprestatie!!  Zo kon ik het lopen van op de 2e plaats starten, op 25 seconden van Geert maar de 2 toplopers zaten ook niet ver.  En zo snelden Didier en Mario voor het ingaan van de laatste km mij voorbij en onstond er nog een triller voor de 1e plaats.  Mario kon Geert in de laatste honderd meter bijhalen!  Didier en Patrick werden derde en ik en Johan vierde.  Na de aankomst was ik heel content.  Die eerste 6 km aan 16,4 km/u (nu al!!), en de 2e 3 km aan 16,7 km/u terwijl de laatste km ik geen 100% meer hoefde te lopen.  Vooral van de 1e 6 km was ik supercontent omdat Johan zich zo ook kon bewijzen wat hij waard was... Merci voor het sterke fietsnummer, ik wou dat ik ook zo'n benen had!!   Ik was supernerveus om af te gaan, en ben nu blij dat ik dit jaar in onze gemeente toch 'iets' heb kunnen tonen







    26-09-2010 om 22:13 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    22-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trimardloop Madonna...
    Beetje reclame voor ne maat... op zaterdag 2 oktober gaat de 2e Trimardloop door in de Madonna (deelgemeente Langemark).  Er is een kidsrun, een jogging en de hoofdwedstrijd is exact 10 km op een supertof parkoer...allen daarheen!!! www.trimardloop.be

    22-09-2010 om 19:36 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dwars door Dadizele...

    Volgende week staat normaal de duathlon te Langemark op m'n programma, een wedstrijd voor lokale atleten.  Vorig jaar eindigde ik er 2e en m'n doel dit jaar was om misschien dat trapje hoger te komen.  Of dit realistisch is, weet ik niet, maar ik zou er in ieder geval voor gaan.  Na m'n operatie viel dit in duigen maar ik wou er toch een doel van maken om te kunnen deelnemen.  Maar vorig weekend heb ik toch besloten dit niet te doen.  Ik heb begin deze week toch moeten bekomen van die twee 'wedstrijdjes'...  Maar ik heb intussen iemand die samen met mij in duo wil meedoen aan de duo-duathlon.  Ik ga er als loper heen en zodus... ik wou toch nog eens testen wat ik kan... na 9 maanden afwezigheid in loopwedstrijden.  Vorige week na m'n 7 km wist ik eigenlijk niks, want de tijd en afstand in de uitslag klopten helemaal niet.  Daarom trok ik gisteren naar Dadizele voor een 9 km-wedstrijd.  Het parcours verliep over 4 ronden...  Ik had het gevoel dat ik goed startte omdat ik net Dimitri Sabbe kon volgen.  Ik besloot niet over te nemen om toch geen overbodige 'zotte dingen' te doen.  Na één ronde zag ik op m'n gps 16,4 km/u.  Eigenlijk was ik een beetje ontgoocheld, want ik had het gevoel dat we vlugger gingen,  de tweede ronde was op de tanden bijten om bij Dimitri te blijven maar halfweg lag hij een 15-tal meter voor.  Ik had nog een gemiddelde van 16,1 km/u... ik vertraagde...  De derde ronde stak ik (of het voelde toch zo) een tandje bij en kwam opnieuw bij Dimitri.  Bij het ingaan van de laatste ronde nam ik over...(gemiddelde was 16km/u).  De laatste ronde voelde ik me vertragen maar Dimitri was er intussen ook niet meer bij.  Het was vooral op karakter een zo goed mogelijk tempo aanhouden en ik eindigde de 9,22 km in 35min00s(15,8 km/u).  3,5 minuten trager dan vorig jaar,maar dan was de conditie top!  Het gevoel na de wedstrijd was 'goed en nie goed'.  3min30 trager dan vorig jaar op 9 km is wel veel, maar aan de andere kant... ik loop weer, heb geen kniepijn.  M'n partner voor volgende week mag dus geen toptijd verwachten, maar ik ga wel in het rood gaan... that's me...

    18-09-2010 om 09:58 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De goeie kant uit...

    Hallo, het was kermisweekend hier in Poelkapelle en er werd een 'ludieke' koers georganiseerd.  Ik dacht: "Ideaal om het wedstrijdgevoel terug te krijgen".  Er werden 12 ronden van 4 km afgelegd.  Maar man... heb ik afgezien!   Er was weinig ludieks aan, er werd ferm gekoerst.  Er waren er vlug drie weg en daarachter werd er een groepje van 11 gevormd waar ik ook bij zat.  Na iedere bocht moest ik 5-10 meter toerijden... ik durf gewoon de bochten niet zo scherp nemen... weer iets om op te trainen...  Op drie ronden van het einde kreeg ik het niet meer dichtgereden en moest ik lossen .  Zo eindigde ik als 13e.  Eerst een beetje ontgoocheld dat ik dat groepje niet kon volgen, maar nadien moest ik nuchter bekijken dat ik van ver kom en reeds na 8 weken na de operatie een koerske kon meerijden...  Maar ik mis nog veel conditie en kracht...
    's Anderendaags wou ik losfietsen met de Bakelandtrappers.  Ik heb zo'n 90 km gefietst, maar de benen voelden alsof ik de dag ervoor de Ronde van vlaanderen gefietst had. 

    Op kermiszondag wordt er ook altijd gesupporterd voor onze AC Guynemer marathonlopers die meedoen aan de Flanders Fields marathon...  Allemaal sterke prestaties van onze leden en het deed me verlangen om ook eens een wedstrijdje te lopen....en toevallig... in Ieper werd er in de namiddag een 7 km wedstrijd gelopen... en jah... m'n 1e loopwedstrijd in maanden deed me weer wat nerveus worden.

    Over het verloop kan ik kort zijn...  het verliep zoals de koers de dag voordien... afzien!!!  De tijd leek nadien wel ok (25min04sec) , maar ik denk dat de afstand niet klopte.   Ik heb bijlange geen 16,8 km/u gelopen...  Maar wat me nu één dag later super gelukkig maakt... ik heb geen kniepijn!!  Niet tijdens en niet na het sporten!  Deze week rustig beetje lopen en een goeie winter doormaken... en volgend jaar... vlammen!!









    13-09-2010 om 22:12 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    06-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een weekje verder...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Na m'n geslaagde rit van vorige week kreeg ik toelating om op onze nieuwe finse piste te Langemark voorzichtig 'm'n eerste looppasjes' te zetten.  Een klein halfuurtje en het was zalig afzien...  Geen conditie , maar vooral... geen pijn !!!  Ook de dag nadien niet! 
    Een paar dagen nadien opnieuw 80 km gefietst en de benen voelden al iets beter dan vorige week, het gaat voorlopig de goeie kant uit.  Ik moet mezelf gewoon intomen dat ik niet te vlug te veel wil.  Maar ik heb genoeg mensen rond me die me daar op tijd op wijzen !
    Vandaag ben ik dan naar Sportline getrokken om nieuwe loopschoenen (die ik normaal reeds in maart zou halen).  Licht schoeisel in elk geval van Nike...  hopelijk vlieg ik er volgend jaar mee...  Ik ben ermee thuis gekomen en heb 5,5 km gelopen... opnieuw pijnloos!

    06-09-2010 om 22:07 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    29-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste fietstraining...

    Vandaag heb ik voor de eerste maal sinds de operatie een training meegevolgd met de madonnatrappers... Ik was redelijk nerveus en benieuwd hoe de knie zou reageren.  Er was flink wat wind en ik bleef verstandig op de 2e rij volgen.  Geen enkele keer voelde ik pijn aan de knie.   We reden toch zo'n 30km/u.  De ganse rit voelde ik wel dat de conditie onder nul zit, maar al bij al viel het mee.  Na een goeie 50 km kreeg ik last van zware benen maar toch vlot 80 km gefietst vandaag.  Content natuurlijk, want ik zat er wel mee in.  Vanmiddag ga ik naar de duathlon te Waardamme... om te supporteren voor Gio, Kenneth, Michaël, Chris, ...en zovele anderen.  Hopelijk houden ze het droog!

    29-08-2010 om 00:00 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    23-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wembleyloop Heule...
    Neen...ik loop nog niet, maar de opvolging staat klaar!!  Tibo heeft de eer van de familie hoog gehouden met een sterke loopprestatie!  Tibo en z'n beste vriend Sebe liepen een berewedstrijd...









    23-08-2010 om 20:06 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op controle...
    Maandag ben ik op controle geweest met de knie... verdict: 2 - 3 maanden wachten met lopen en zoveel mogelijk fietsen op souplesse.  Dus wedstrijdjes zijn dit jaar uit den boze, maar je zal me veel zien rondpeddelen met een trapfrequentie van 120 of zoiets... hopelijk kan ik volgend jaar die frequentie aanhouden op m'n 53/11

    18-08-2010 om 18:43 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    03-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.I'm still alive!!!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo, 't is hier lang stil geweest...ik weet het!   Maar op een eind altijd moeten schrijven over pijn en dokters is ook niet zo leuk om te lezen veronderstel ik.  Na Wevelgem heb ik volledige rust ingelast.  Enkel voor de Benny Vansteelandtmemorial wou ik nog een efforeke doen.  Maar het trok op niet veel.  De eerste loopproef was erg lastig en Gio was zelfs voor me uit de wissel.  Ik kon in het fietsen net bij hem komen en zo ben ik eigenlijk constant achteraan het groepje blijven bengelen...'t was van niet beter kunnen.  De volgende wissel moest Gio niet van schoenen wisselen en had hij een kleine 100 meter voor.  Ik dacht het vlug dicht te lopen maar nee , integendeel, hij liep nog ietsje verder weg...
    Aan de finish was ik toch tevreden dat ik nog eens kon meedoen.

    Daarna werd het een verhaal van dokters, kiné, NMR-scan,... tot ik besliste om een kijkoperatie te laten ondergaan op 15 juli.  Intussen zijn de krukken weg en kan ik al redelijk goed de knie plooien.  Maar mijn billekes waren al niet dik, en nu zijn het beetje spieren dat ik had ook foetsjie...  De kiné belooft dat dat allemaal wel goed komt... eerst moet al het vocht uit de knie weg en moet ik zoveel mogelijk fietsen op souplesse om de knie te plooien... in geen geval kracht geven... en zo geschiede...
    Lopen mag niet voor september, dus wedstrijdjes zijn voorlopig uit den boze.  Binnen een maand kom ik misschien terug met meer 'sportief nieuws' ... 

    03-08-2010 om 18:38 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog enkele fotootjes van...
    ...Wevelgem...Torhout...loopwedstrijdjes van Tibo...















    03-08-2010 om 18:34 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)


       FOTO
    Foto

    Over mijzelf
    Ik ben Fieuw Christoph
    Ik ben een man en woon in Poelkapelle (West-Vlaanderen) en mijn beroep is Klinisch Laborant.
    Ik ben geboren op 08/04/1975 en ben nu dus 49 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Duathlon.
    Ik ben reeds 17 jaar samen met Sabrine Matthijs en we hebben één zoontje Tibo (7 jaar).
    Foto

    Ik ben lid van KTDC (Kortrijkse Triathlon en Duathlon Club) en AC Guynemer uit Poelkapelle.
    Links
  • Pascal Vanaudenaerde
  • Michaël Vannieuwenhuyze
  • Kenneth Vandendriessche
  • Layla Vancompernolle
  • Olivier D'haene
  • Lieven Demeestere
  • Natalie Tijtgat
  • Lies Deruddere
  • Davy Stieperaere

  • Lies Vanaudenaerde
  • Jente Samson
  • Bart Verkaemer
  • Dimitri Delombaerde
  • Bjorn Desmet
  • Ludovic Vanlede
  • Hans Detavernier
  • Fabrice Laga
  • Tim Vijverman
  • Steven Hocedez

     MATERIAAL 


                                               

         MOUNTAINBIKE
                                               


    Foto

                                                              

                        RACE

                                                              


    Foto

                                              

                 
    TIJDRIT
                                              


    Foto

                             



                             


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs