Foto


Baekelandtloopcriterium...
  • Link naar criterium...
  • Guynemerloop...
  • Inhoud blog
  • Tijdrit Dudzele (17,5 km)
  • Permekeloop Jabbeke 12.1 km
  • Allaert run Harelbeke 12 km
  • EK Powerman Horst 15/60/7,8
  • Duathlon Ruddervoorde 2012
    Zoeken in blog

    Volgende wedstrijd -> 28 mei, duathlon Elsegem
    Mijn favorieten
  • KTDC
  • 3athlon
  • Loopsite
  • Joggings
  • Triathlon.start.be
  • Mountainbike
  • Dapalo
  • No Limit Team
  • Uitslagen 2012 (lopen, site ASSA Ronse)
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Een interessant adres?
    Laatste commentaren
  • proficiat (Pascal Vanaudenaerde)
        op Tijdrit Dudzele (17,5 km)
  • proficiat (Pascal Vanaudenaerde)
        op Permekeloop Jabbeke 12.1 km
  • harelbeke (pascal vanaudenaerde)
        op Allaert run Harelbeke 12 km
  • Horst (Pascal Vanaudenaerde)
        op EK Powerman Horst 15/60/7,8
  • pech (pascal)
        op Duathlon Geluwe 10/40/5
  • Archief per maand
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
    Sporten...een verslaving!!!

    03-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trimardloop Madonna.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vandaag zijn we naar de Madonna getrokken, daar stond de 3e wedstrijd van het Bakelandtcriterium op het programma.  Dus opnieuw een thuiswedstrijd.  Voor de 10 km-wedstrijd waren er nog jeugdwedstrijden waar Tibo aan de start stond.  Hij had de dag voordien nog met z'n maatje Sebe geoefend.  Maar...het noodlot sloeg toe!!  Bij de start werd Tibo omvergeduwd.  Gelukkig was de oma van Sebe er om met hem mee te starten, en hij heeft de wedstrijd (lichtjes wenend) uitgelopen!!  Da's karakter hebben é?!  Proficiat manneke! 
    Dan de 10 km-wedstrijd, verdeeld over 3 ronden.  Er stond veel wind, op een paar stroken van het parkoer blies het heel hard!  Maar het regende niet meer, en ik heb toch liever veel wind dan veel zon voor een loopwedstrijd.  Er stonden enkele sterke lopers aan de start, en dit voor een eerste editie.  Toen ik de startlijst zag zou een top-10 misschien net lukken.  Er waren zeker al acht atleten die een stuk vlugger lopen dan mij, en dit bleek al zo in de eerste ronde.  Twee koplopers, Davy Stieperare en Didier Verstraete, kort gevolgd door Mario Vanacker.  Dan volgde een 5-tal lopers.  Ik heb geprobeerd om erbij te blijven, maar dit lukte me niet.  Dan volgde een 3-tal waar ik wel bij kon blijven.  Na de eerste ronde moest één iemand eraf, maar intussen kwam Geert Deruddere aansluiten.  We bleven bijna de volledige wedstrijd samen.  Eén jongen (Pieter Vanroose) deed veel kopwerk, en maakte dikwijls tussensprintjes.  Ik kon steeds volgen, Geert liet altijd een gaatje, maar kwam steeds terug.  In de laatste ronde volgde opnieuw een prik en Geert was er definitief af.  Het werd een lastige wedstrijd.  Maar de supporters bleven roepen!  In de laatste 400 meter had Pieter zelfs nog de energie om een flinke eindsprint te lanceren en ik moest eraf.  Ik zou 10e worden. Maar na de aankomst kwam het prettigste nieuws, ik had m'n PR gelopen op de (exact gemeten volgens GPS) 10 km,  35min30s!  Met dit weer ben ik daar heel tevreden mee.  Vanaf vandaag wordt het iets rustiger, vooral in m'n trainingen.  Er volgen dit jaar wel nog enkele wedstrijden, maar vooral met als doel niet helemaal stil te vallen.  Ik moet iets hebben om naar uit te kijken, dan vlotten de trainingen ook meer.
    Nog een dikke proficiat aan Mario Vanacker, Tom Willemyns en Lode Deltour, de organistaroren van de éérste Trimardloop, want alles verliep vlekkeloos en het parkoer was tof om te lopen.

    03-10-2009 om 00:00 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    28-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Supereinde van het zomerseizoen!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Na m'n tweede plaats van gisteren in Langemark kon m'n weekend al niet meer kapot, maar Ronse was de laatste zomerduathlon en ik wou toch nog eens tot het uiterste gaan.  Ik voelde bij de opwarming geen last van de wedstrijd gisteren of de fuif vannacht (enkele uurtjes op de dansvloer gestaan). De afstanden waren 3/24/3, telkens 1 ronde lopen en vier ronden fietsen. Ongeveer hetzelfde als gisteren, behalve dat alles wat meer op en neer liep!  Dus, ik mocht Gio weer verwachten na een 2-tal ronden dacht ik.  De start.  Na de eerste aanloopstrook voelde ik direct dat het lopen goed zat, en begon iets te versnellen.  Het ging snel, heel snel, maar ik kon m'n tempo goed vasthouden tot aan de wissel.  Ik liep over m'n 3 km bijna een halve minuut sneller dan gisteren, en de afstand was niet korter!  Gio volgde op een minuut.  Dan het fietsen, gelukkig waren we met z'n twee samen vertrokken.  De vlakke stukken (lees vals plat) ging het redelijk goed, maar op één van de 2 hellingen per toer was het tanden bijten!  Na één ronde was Gio al op 40 seconden gekomen, en ook na de tweede ronde bleef dit status quo.  Intussen waren een 3-tal renners komen aansluiten en het tempo ging de hoogte in!  Vele stukken ging het wel, maar bepaalde stukken was het aanklampen!  Maar ik bleef erbij!  Na de 3e ronde reed Gio op een minuut.  De laatste ronde was eigenlijk nog de beste, het tempo zakte niet maar ik voelde me iets gemakkelijker volgen.  In de wissel verliep alles vlot! Jawel, het einde van het seizoen is er en ik begin het te leren! Ik kwam snel in een goed ritme en kon dit halfweg nog iets opdrijven zodat ik m'n seizoen afsluit op een mooie 20e plaats!  Een 4-tal minuten sneller dan vorig jaar!  Gio finishte iets achter me op 2min30s, ook 3 minuten sneller dan vorig jaar!  We zijn sterk geëindigd!  Eindwinnaar was Rob Woestenborghs, europees kampioen van vorig jaar denk ik!  Hij was net geen 5 minuten voor me.

    28-09-2009 om 00:00 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    27-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mooi,mooi,mooi...!!!!

    Gisteren dus voor eigen publiek een duathlon meegedaan, en het was goed!  De afstanden waren 3/22/3. Ik wou niet zoals vorig jaar in de start er direct invliegen en dan na 1 km al de prijs moeten betalen.  Het ging snel, maar niet volle gaaz... En toch, na die eerste km waren we maar met z'n tweeën meer, kort gevolgd door een 3-tal die ook al uit mekaar was.  Bij die achtervolgers was ook Gio.  Ik liep heel gemakkelijk en wou m'n 'compagnon' er niet aflopen.  Ik hoopte erop dat ik zou 'mogen' meefietsen met hem, daar hij (Nino) een veel betere fietser is dan ik.  Maar het verliep iets anders dan verwacht.  Ik was eerst weg uit de wissel, nam vlug wat te drinken, en begon om te kijken waar hij was, maar er kwamen 2 andere fietsers af.  Ik kon sowieso niet alleen voorop blijven en liet ze bij me komen.  Toen hoorde ik dat Nino lek stond net na de start.  Even denken hoe ik het zou aanpakken... Ik besloot gewoon tempo te rijden zonder zot te doen, ik zou (normaal gezien) toch de betere loper van ons 3 moeten zijn.  Maar na nog geen halve ronde was Nino toch op komst! Blijkbaar kreeg hij supersnel een nieuw wiel!  Dat was andere koek.  Ik wist niet wat hij ging doen daar die 2 andere renners van zijn leeftijdscategorie waren.  En ja... eens op de grote weg gekomen volgde de eerste demarrage!  Ik kon hem counteren en kon redelijk snel in z'n wiel zitten.  Maar blijkbaar niet naar de zin van Nino, want we moesten overnemen.  Misschien te braaf als we zijn deden we dat en Nino zat opnieuw goed voor z'n volgende prik...dom...dom...dom van ons!  Ik wist toen al dat hij zou demarreren tot hij weg was.  Op de kasseien ging hij ook nog een keer, en hij was gaan vliegen.  Bij ons drie draaide het helemaal niet.  Er kwamen een paar aanvallen van achter me, die ik wel steeds wist te counteren, maar het deed geen goed aan het tempo!  Ik wou me niet kapot rijden en dan m'n 2e loopproef niet meer vooruit geraken.  Ik zag intussen ook al Gio afkomen en zag daarin een nieuwe compagnon.  Maar de fut zat er niet echt in!  We werkten niet samen, en ik was vooral bezig met die 2 anderen in de gaten te houden.  We kwamen allemaal samen in de wissel.  Die 2 anderen moesten niet wisselen van schoenen en waren vlug weg.  Gio volgde en daarna ikke!  De speaker gaf aan dat ik op 1min58 van de leider (Nino) zat!  Ik startte redelijk goed en kwam al snel bij Gio.  Ook de volgende (Henk d'Hulster) had ik al vlug te pakken.  Maar Anthony Serryn liep toch wel sterk.  Het duurde toch een 700-800 meter voor ik hem te pakken had.  Ik wou eerst direct erop en erover, maar ik voelde dat ik niet veel sneller liep dan hem.  We bleven samen lopen tot aan 2 km, want daar stonden m'n ouders, en m'n vader riep dat Nino nog z'n 40 seconden voor ons liep!  Ik heb toen toch nog eens alles uit de kast gehaald, maar het mocht niet baten!  Ik eindingde als 2e op 17 seconden van Nino!  Ik was heel content, vooral na de ontgoocheling van vorig jaar. 
    Vannacht was er een fuif in Gent, en pas om 4 uur in bed gekropen!  Binnen een paar uur start ik opnieuw aan een duathlon in Ronse!  't Zal wat geven zeker?'

    27-09-2009 om 09:56 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    26-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beter dan vorig jaar???

    Vandaag opnieuw een belangrijke dag, duathlon in Langemark!  Lopen en rijden voor eigen volk en familie.  Dat brengt extra stress met zich mee...  Vorig jaar ging alles volledig de mist in.  Ik kon al niet mee tijdens de eerste loopproef, en dat zette zich voort tijdens het fietsen.  Ik zat helemaal niet goed op m'n fiets, de kasseistrook was een hel!  En de 2e loopproef kon je moeilijk nog lopen noemen!   Ik eindigde 10e terwijl ik me vooraf top-5 had vooropgesteld!  M'n slechtste wedstrijd van het seizoen voor eigen publiek!  Vandaag 'revenge'??  Ik hoop het.  Ik heb wel andere doelstellingen vergeleken met vorig jaar.  Vorig jaar 'moest' ik top-5 halen, dit jaar zou ik 'heel tevreden' zijn met 5e-6e plaats.  Ik voel me ook wel frisser dan vorig jaar.  Alleen de zenuwen krijg ik sedert gisteren moeilijk onder controle.  Morgen volgt het resultaat!

    26-09-2009 om 09:29 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alprojogging Wevelgem.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Gisteren moest ik werken maar moest slechts om 11u00 beginnen, dus kon ik nog vlug met Gio een mountainbiketochtje doen hier in Poelkapelle.  Ik had gekozen voor de 25 km om toch zeker op tijd thuis te zijn.  Alles lag kurkdroog en gemakkelijk berijdbaar.  Toch was het voor mij nog aanpassen.  Ik ben sowieso al geen waaghals met de fiets, en bij het begin van het mountainbikeseizoen is het wennen om die aardewegeltjes te berijden...  Eens aangekomen had ik wel een goed gevoel in de benen, we hadden niet zot gedaan, maar toch nu en dan efkes doorgetrokken...
    Vandaag ben ik naar Wevelgem afgezakt.  Daar stond een 5 en 10 km wedstrijd op de affiche, met daarvoor enkele kidsruns op de piste.  Tibo was ook van de partij.  Normaal mochten ze enkel meedoen vanaf de 3e kleuterklas, maar Tibo mocht toch starten met de reeks van de 3e kleuters en het eerste leerjaar.  Hij heeft zijn 400 meter heel goed gelopen en eindigde mooi in de pak.  Opnieuw een medaille voor in z'n kamer!
    Ik had me voor de 5km wedstrijd ingeschreven.  Na vrijdag wou ik niks forceren om de 10 km te lopen.  Ik heb volgend weekend 2 duathlonwedstrijden en dit wordt een zware dobber.  Die 5 km was daarvoor nog eens een goeie test.  Door het grote aantal inschrijvingen startten beide wedstrijden samen.  Vooraf zag ik reeds een paar gekende gezichten, oa Nick Depaemelaere en Carlos Timperman.  De laatste weken kon ik voor Nick eindigen, maar dat waren dan ook langere afstanden.  Het was uitkijken hoe ik de eerste km zou verteren.  Carlos daarentegen is normaal een flink stuk beter dan mij, maar komt uit blessure en het was ook afwachten.  Er stonden ook nog wat (voor mij) minder gekende gezichten rond me voor de 5 km, dus het zou spannend worden.  Eens de start gegeven snelde Davy Stieperaere weg voor z'n 10km, met daarachter Nick, Carlos, iemand van AVI(ingelmunster), ikzelf en Mario Vanacker(10km).  Ik verteerde mijn eerste 500 meter goed en nam vlug over om een tandje bij te steken, met de hoop dat ik met Mario afstand kon nemen.  Ik keek een paar keer om en Mario nam snel de kop.  We konden een klein gat slaan, maar na een goeie km kwam er iemand snel bij en over ons.  Mario bleef bij mij, en ik kon zo in z'n spoor blijven lopen.  Na 2,5 km was er de splitsing met de 10km.  Intussen was een derde man bij me gekomen.  Hij liep iets te snel voor me en ik moest lossen.  Daarna was het vooral mijn plaats vasthouden want Nick liep intussen op een 4e plaats op een 15-tal seconden.  Ik kon die afstand zo houden en eindigde als derde.  Nog eens een podiumplaats, een opsteker voor de komende weken.  De afstand was volgens mijn GPS slechts 4,51km en mijn tijd 15min19sec (17,7km/u).  Iets later kwam (mijn haas) Mario als 2e bij de 10 km over de eindstreep.  Bedankt voor het kopwerk!

    20-09-2009 om 21:14 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Supermario wint in Dadizele!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Deze week heb ik redelijk goed getraind.  Donderdag nog 1u45min gelopen en het laatste half uur werd het zelfs wat lastig.  Ik liep nochtans nooit boven de 12 km/u.  Heb er de hele dag zware benen aan overgehouden en ook op vrijdag voelde ik me wat vermoeid.  En natuurlijk zou ik 's avond in Dadizele een wedstrijdje lopen.  Ik wou er naartoe gaan omdat ik wel graag in het donker loop en de sfeer is er ook wel goed met veel gekende DAPALO-gezichten.  Het parkoer was erg bochtig (14-tal bochten per ronde) verdeeld over 4 ronden.  In de start werd ik wat weggedrumd, maar ik probeerde niks te forceren totdat er wat meer plaats kwam.  Na de eerste bocht kreeg ik wat ruimte en kon ik mijn plaats in de wedstrijd opzoeken.  Ik denk dat ik rond de 20e positie zat.  Ik kon geleidelijk aan wat opschuiven en zag een goeie honderd meter voor me een kopgroepje vormen met daarin Mario Vanacker (AC Guynemer).  Na de eerste ronde moet ik rond de 15e plaats doorgekomen zijn.  Ik kon me in het spoor van een jonge gast uit Staden zetten.  Hij hield het tempo heel strak en toen ik probeerde af te lossen, probeerde hij direct weer over te nemen.  Hij liep blijkbaar graag op kop.  Er hingen nog een paar jonge gasten van AVI achter ons en in de derde ronde probeerde ik nogmaals over te nemen.  Ik zag op m'n GPS dat ik nog altijd op de grens van 17km/u liep, en wou dit gemiddelde houden tot de finish.  Zonder om te kijken bleef ik m'n tempo handhaven en voelde dat er nog één iemand aan hing.  Dit bleef zo tot de laatste 200 meter.  Hij kwam over me, en ik kon niet versnellen.  Zo werd ik nog 9e, slechts een 1min07s na de winnaar...Mario!  Ik was er heel content mee.  Vlugger kon ik niet, ik heb de ganse wedstrijd het maximum gegeven.  Mijn eindtijd voor 9km150meter was 32min19sec. Hopelijk kan ik dit herhalen binnen 2 weken op de Trimardloop. 

    19-09-2009 om 00:00 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BK Sprintduathlon te Wetteren...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zondag stond het BK sprintduathlon (5/22/2,5) op de agenda.  Toen we daar arriveerden was de recreatieve wedstrijd bezig, want enkel atleten met licentie kwamen in aanmerking voor het BK.  Het was pas de tweede editie in Wetteren en daar ik er vorig jaar niet bij was, had ik al even gepolst hoe het parcour er bij lag.  Bleek dat het 1e lopen over 4 ronden verliep met 2 korte steile hellingen per toer.  Het was eigenlijk een veldloopwedstrijd.  Het fietsparcour verliep ook over 4 ronden met een paar linke bochten en flink wat wind op een grote weg die lichtjes omhoog liep.  Daarna opnieuw 2 loopronden tot de finish...
    Toen ik bij de start rond keek heb ik me vlug een paar rijen achteruit gezet, het was tenslotte het BK en zo een topper ben ik nu ook weer niet.  Bij het startschot bleek dat het geen slechte keuze was, want ze stormden weg.  Ik probeerde me in het spoor van Olivier Vandevoorde te zetten.  Een paar weken terug kon ik hem voor het eerst dit seizoen volgen in de 1e loopproef, en ik wou dat wel overdoen.  Het was een leuk en belastend parcour, maar zodanig bochtig en smal zodat je slechts bij de aankomststrook plaatsen kan winnen.  In de derde ronde kon ik zelfs overnemen en moest Olivier een gaatje laten, ook enkele anderen moesten eraf.  Ik liep het eerste deel met een gemiddelde van 16,7 km/u.  Toen we de wissel indoken had ik toch een 10-tal seconden voor op hen en kon ik proberen mee te fietsen.  Ik zeg wel proberen, Eddy Buts zat daarbij (later bleek beste fietstijd) en die sleurde eraan, een flink stuk boven de 40km/u.  Veel te vlug voor me!  De groep van een 12-tal man verbrokkelde onmiddellijk en ik kwam terecht bij 2 andere renners.  Dit bleef zo de volledige wedstrijd zodat we met een gemiddelde van iets onder de 37 km/u opnieuw de wissel indoken.  Natuurlijk...het verkeerde gat in en ik mocht helemaal rond lopen om in de juiste rij m'n fiets te zetten.  M'n inhaalrace kon opnieuw beginnen.  Ik liep opnieuw een sterke 2e loopproef.  Ik haalde de 20e looptijd in het 2e deel en kon een 3-tal lopers bijhalen.  Zo kon ik op een 39e plaats het BK beëindigen.  Opnieuw een resultaat waarmee ik heel blij mag zijn!

    14-09-2009 om 11:26 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    06-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.38e stratenloop te Poelkapelle

    Vandaag stond een belangrijke wedstrijd op het programma, nl. de 2e van het Bakelantcriterium in m'n eigen Poelkapelle.  De benen voelden deze morgen goed, goed loopweer, kortom: ik zag het zitten!!  Om 14u00 uur werd de start gegeven bij de jeugdreeksen, en Tibo mocht onmiddellijk van start in de 2e wedstrijd.  Hij is als 21e op 31 aangekomen tussen jonge gastjes waarvan er 2-3 jaar ouder zijn dan hem, en ook (heel belangrijk) als eerste van z'n klas.  Man, dat kereltje was fier dat hij in de bocht nog één kon voorsteken terwijl opa en oma stonden te kijken.  Mijn sporthart smelt... zou hij toch graag lopen??  Het zou leuk zijn moest hij het graag doen...

    Dan de grote wedstrijd...11,4 km over 5 ronden. Ik had vooraf een rondje losgelopen, en het voelde goed.  Op naar de start.  Onmiddellijk was Davy Stieperaere vertrokken met iets daarachter het duo Verstraete-Vanacker.  Dan volgde een groepje met oa Kenneth Vandendriessche, Gino Bonte en Nick De Paemelaere, kort daarna volgden ikzelf met Wouter Mees.  Halfweg de eerste ronde kwam Dimitri Sabbe ons voorbij en we probeerden aan te pikken zodat we bij dat groepje kwamen.  Dit ging voor mij duidelijk te snel.  Na de eerste ronde hadden we een gemiddelde van 18 km/u, en de boodschap was...lossen.  Gelukkig moest Wouter er ook af en bleven we met 2 over.  Iets later werd Nick ook uit het groepje gelost en we waren met drie, maar niet voor lang.  Er kwamen achter ons 2 andere jonge atleten aansluiten waaronder Kobe Witdouck. Het werd efkes lastig...Vooral ronde 2 en de eerste helft van ronde 3 was het herstellen van de 1e snelle ronde, Wouter liep op kop, en het moest op dat moment niet sneller gaan of ik was eraf.  Halfweg ronde 3 voelde ik me weer beter worden en na de drankpost heb ik iets versneld.  Ik voelde na een 50-tal meter dat Wouter een gaatje moest laten, en ik mocht die kans niet laten schieten.  Ik probeerde m'n tempo hoog te houden en dat lukte goed.  Ik ging de laatste ronde in met een 50 meter voorsprong op Wouter en naderde op Kenneth (150m) die duidelijk een mindere dag had.  Ik gebruikte hem als mikpunt, en ik kwam nog dicht tot op een seconde. Wouter eindigde op een goeie 20sec achter me, wat wel een goeie zaak is voor m'n punten in het criterium, want ik zag in hem toch één van m'n gevaarlijkste concurrenten.  Eindwinnaar was Davy die dicht bij het wedstrijdrecord kwam, en samen over de aankomst nr 2 en 3, Didier Verstraete en van ons eigen AC Guynemer Mario Vanacker (proficiat é gasten!).  Ik eindigde tevreden als 12e met een gemiddelde van 16,77 km/u!  Een stukje boven de verwachtingen!  Volgende week volgt nog eens een duathlonwedstrijd in Wetteren!

    06-09-2009 om 23:53 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    05-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The day before...

    Morgen is het zover, lopen voor eigen publiek.  Dit brengt ieder jaar extra stress, maar de conditie is opnieuw in stijgende lijn.  Vandaag nog een 5-tal km losgelopen en het voelt goed.  Ook het weer voor morgen ziet er veelbelovend uit.  Met de benen van de laatste dagen wil ik toch proberen bij een paar mannen (Wouter Mees, Nick Depaemelare) te blijven waar ik anders net iets tekort schiet.  Ik zal het in ieder geval proberen...  Vanavond vroeg in m'n nest, en morgen hopen op een superdag...  Doeiiii...

    05-09-2009 om 21:16 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duathlon Waardamme.

    Zondag ben ik gestart in de sprintduathlon te Waardamme.  Het was m'n eerste duathlon sinds het BK te Kortrijk begin juli.  Ik had intussen m'n (wel verdiende) rustperiode achter de rug en kon zo eens kijken waar ik stond met de conditie.  Maar 's morgens bij het opstaan had ik precies geen goesting om te starten.  Er zat geen fut in me.  Ik was dan ook helemaal niet nerveus, het kon me precies niks schelen hoe het zou aflopen.  Nu, de wedstrijd.  Het zou een snelle wedstrijd worden over 4,5/19,5/3 km lopen/fietsen/lopen.  Ik had reeds een 3-tal km losgelopen en ik moet wel zeggen dat de benen goed voelden, en toch, in de wedstrijd gaat alles een stukje vlugger.  Eens de start gegeven zag ik in de eerste meters 3 atleten wegschieten, niet te doen.  Ik dacht dat ik al aan het sprinten was om een goeie positie te krijgen, maar dat was nog iets anders.  En toch, na de 1e van 3 loopronden liep ik rond de 15e positie zonder heel diep te moeten gaan.  Ik kon deze positie goed houden en kwam als 12e binnen in de wisselzone en als 14e eruit.  Spijtig genoeg alleen, dus het was tijd om vlug iets binnen te spelen want er kwamen een paar kleppers op de fiets achter.  Na 1 van de 5 fietsronden waren ze daar, Bernard Demeulemeester en Stijn Verstraeten(ex-wielrenner) kon ik niet houden, maar de rest van de groep wel met oa Filip Vermont.  Na een 3-tal ronden werden er nog een paar uitgereden zodat we met een 5-tal de wissel indoken.  Er volgde toen weer één van m'n legendarische wissels en ik kon als laatste van ons groepje opnieuw de achtervolging in.  Gelukkig liepen ze allemaal alleen en zo had ik steeds een mikpunt van de ene naar de andere.  Op 300 meter van de aankomst had ik de laatste (Filip) ook te pakken en kon als 15e (héééél content) over de eindstreep lopen.  Het was luxe vandaag, no stress, de zon stak zich weg, ik had eigenlijk alles om goed te presteren en zo geschiede...
    Nog enkele cijfertjes...m'n 1e 4,5km liep ik gemiddeld 17,6km/u, het fietsen legde ik af aan gemiddeld 37,7km/u en de 2e loopronde (3km) haalde ik nog 17 km/u.  Vooral van die 2e loopronde ben ik erg tevreden, want het is de eerste keer dat ik zelfs boven de 16km/u haal in m'n 2e loopproef.

    Nu op naar de stratenloop van zondag, hopelijk kan ik lopen zoals 2 weken terug in Bikschote.  De afstand is iets langer (11,4km), dus met een gemiddelde van ong. 16,5 zou ik heel tevreden zijn.  Er worden wel meer sterkere lopers verwacht, dus ik denk dat top-15 m'n streefdoel moet zijn.

    01-09-2009 om 10:14 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    23-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Criterium goed gestart!!!

    Tegen alle verwachtingen in ben ik het criterium goed gestart.  M'n duurlopen deze week hebben dan toch gerendeerd.  Ik liep nog niet de snelheid van in mei-juni, maar het was zeker niet slecht.  Vooraf zou ik tevreden geweest zijn met een hoge 15 of misschien 16km/u, maar ik haalde iets boven de 16,4.  Het gevoel in de wedstrijd was ook niet slecht.  De eerste 2 ronden haalde ik zelfs de snelheid van vroeger, maar in ronde 3 en 4 zakte het toch iets.  Niet abnormaal na slechts 1 goeie trainingsweek denk ik.  Over de wedstrijd zelf kan ik weinig schrijven omdat ik vier ronden lang alleen in dezelfde positie liep.  De eerste (Davy Stieperaere), was onmiddellijk weg, met daarachter de voor mij niet te volgen Gino Bonte en Mario Vanacker.  Dan kwam ikzelf met op een 10-tal seconden een groepje van een man of 6.  Na één ronde (trouwens mooi parcours) was het efkes twijfelen, loop ik alleen of laat ik dat groepje bij me komen?  Maar halfweg de 2e ronde zag ik dat groepje al uitdunnen en ik besloot m'n eigen wedstrijd te lopen.  De volledige wedstrijd bleef iedereen op z'n positie lopen vooraan, behalve dat de tijdsverschillen iets opliepen.  Ik eindigde 3e in m'n categorie, dus voor mij het maximum wat ik er uit kan halen (zelfs met superconditie).  De start is geslaagd.  Hopelijk kan ik binnen een 2-tal weken nog een tikkeltje beter zijn, want daar worden nog meer sterkere lopers verwacht.  De afstand is ook langer, dus het wordt tanden bijten!  Maar het vertrouwen groeit opnieuw...

    23-08-2009 om 11:10 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Start criterium...

    Vandaag start het Bakelantcriterium in Bikschote.  Ik had gehoopt op een superconditie, maar die is er bijlange niet.  Ik heb deze week wel enkele redelijke trainingen afgewerkt zodat ik me toch al wat meer op m'n gemak voel dan vorige week.  En toch... het wordt schade beperken denk ik.  Ik heb nog het meeste moeite met m'n ademhaling.  De benen voelen wel goed aan.  De volgende 2 weken extra goed doortrainen om binnen 2 weken toch al wat meer te kunnen tonen (hoop ik).  Ik ga me klaarstomen voor vanmiddag......

    22-08-2009 om 09:41 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opnieuw gestart...

    Ik heb m'n 'serieuze' trainingen hervat.  Vorige week een paar keer 12 km rustig gelopen.  De eerste dag viel het iets tegen, maar de dag nadien was het al iets beter.  De benen voelen wel goed maar de rest van het lichaam protesteert een beetje.  Gebrek aan goeie training de laatste weken denk ik (hoop ik).  Donderdag geprobeerd om iets vlugger een 5 km te lopen maar dat viel redelijk tegen.  Daarna kon ik 2 dagen niks trainen en zaterdag sinds lang m'n intervaltraining op de loopband hervat.  Man...man... ik dacht dat ik doodging.  Ik heb het 26 minuten volgehouden en moest me puffend op m'n bed gooien.  Ik ga nu eerst proberen om rustig weer m'n km's op te bouwen zodat m'n basis weer iets beter word.  En zoals op m'n marathontraining begin dit jaar doe ik op dinsdag opnieuw m'n interval.  Hopelijk ben ik binnen een 3-tal weken iets beter.  Dan loop ik hier voor het thuispubliek en het moet toch op iets trekken é...?

    16-08-2009 om 14:38 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    09-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mont Ventoux
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo!! We zijn terug van vakantie!  Een paar weken terug flink ziek geweest met koorts en dergelijke en trainen zat er niet in.  Ook  omdat we het weekend nadien op vakantie gingen nam ik geen risico's.  Op dokters advies me kalm gehouden.  Ik voelde me ook erg moe, was het door de antibiotica, of gewoon iets anders, ik weet het niet.  Maar allé, vrijdag avond toch de korte wedstrijd (5km) gestart in de Tassche (Ardooie).  Ik voelde direct dat het niet goed ging.  Ik was wel mee met de eerste groep , maar had een zware ademhaling.  Dat ben ik niet gewoon.  Na halfweg moest ik er dan ook af.  Ik heb dan rustig uitgelopen want achter mij was een groot gat.  Ik eindigde als 6e.  's Nachts om 1u uit bed want we vertrokken met Gio, Nele en Laure richting Mont Ventoux voor een weekje.  Het was niet de bedoeling om er een zware trainingsweek van te maken, maar echt vakantie te nemen.  Ik heb elke morgen wel m'n toertje gelopen tussen 5 en 10 km, maar dat was vooral om het dorp wat ruimer te verkennen.  En natuurlijk moesten we de Mont Ventoux ook beklimmen.  Ik keek er wel naar uit, maar met vrijdag in m'n achterhoofd wist ik niet hoe ik het zou verteren.  De dokter had ook gezegd van verstandig te zijn, en ik wilde niet stoer doen (de jaren van verstand é...). Ik moest ook nog steeds m'n antibiotica nemen.   Enfin, we namen de start in Bédoin en ik zocht onmiddellijk een rustig tempo om het toch lang vol te houden.  Maar direct voelde ik dat het niet goed zat, de eerste km's waren nog niet eens zo steil en ik had al moeite.  Ik zag Gio met z'n 34 van voor soepel ronddraaien, maar mijn 39 (jah, ik ben geen jeanette é) was me iets te zwaar denk ik.  Het was afzien en bijten.  Ik hing heel laag op m'n fiets om maar te kunnen blijven duwen, terwijl hij mooi bovenaan z'n stuur kon vasthouden.  Maar stoppen?  No way!  Ik had trouwens nergens pijn, maar ik had gewoon geen kracht genoeg om op de steilste stukken mijn verzet te draaien.  Ik ademde opnieuw heel zwaar ook.  Na een km of 7 probeerde ik regelmatiger te ademen en dit lukte me ook.  Ik voelde me beter worden,  ik hoorde het ook Sabrine aan de kant zeggen tegen Nele (of omgekeerd), dat ik er precies doorkwam.  Ik heb zolang mogelijk dat tempo blijven houden, zonder te versnellen.  Wanneer ik me gemakkelijker voelde rijden probeerde ik iets te herstellen en m'n ademhaling te onderhouden.  Ik heb vanaf dan eigenlijk een redelijke beklimming gedaan.  Enkel de voorlaatste zware km kreeg ik het nog efkes heel lastig, maar de top lag vlak naast me.  Ik kwam boven aan in 1u34.  Ik was daar dik tevreden mee.  Met een betere conditie, meer vertrouwen en ook wetende hoe de berg eruitziet, moet een tijd onder de 1u30 zeker kunnen.  Ooit gaan we terug.  Ik ga vanaf deze week rustig m'n conditie proberen op te bouwen.  Vanaf woensdag is m'n antibiotica uitgenomen en ga ik er weer iets harder tegenaan.  Hopelijk kan ik in september en oktober nog iets presteren op een paar loopwedstrijden.  Eind augustus zal nog iets te vroeg zijn denk ik.

    09-08-2009 om 00:00 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    27-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Update van laatste weken...

    Na het BK in Kortrijk was het vet van de soep.  Ik had me vooraf al voorgenomen om een rustperiode in te schakelen.  Ook de wedstrijden mochten iets minder zwaar zijn.  Ik heb dan ook een 3-tal dagen niet getraind en op donderdag naar Zeebrugge getrokken om een strandloop te doen.  Dat was reeds 2 jaar geleden en de sfeer is toch altijd ontspannender dan op een gewone wedstrijd.  Daar de 3 km en de 10 apart vertrokken schreef ik me voor beide in met als bedoeling om de 3 km voluit te gaan en de 10 rustig aan.  Op de 3 km zag ik direct een paar kleppers met o.a. Gino Bonte en wist dat een podium moeilijk zou worden.  Eens de start gegeven waren er direct 3 man een paar meter voor en ik wou er gaan aanhangen, maar dat ging te vlug.  Ik heb die 3 km redelijk afgezien en in de laatste 200 meter kwam er mij nog iemand voorbij en ik kon zelfs niet meer meesprinten.  Zo werd ik 5e.  Een kwartiertje later startte de 10 km (2 ronden van 5).  Ik startte rustig en hoopte nu toch iets meer te genieten van m'n strandloop.  En dat lukte ook.  Ik kwam halfweg door rond de 40e positie en in de tweede ronde voelde ik m'n benen goed worden.  Ik verdapperde iets en kon een snel tempo gemakkelijk volhouden en werd nog 22e.

    Dinsdag 21 juli, stratenloop Roeselare.
    Ik had daar graag goed gelopen, maar het viel iets tegen.  De wedstrijd gaat over 5 ronden van ong 3 km.  Maar het was nog warm bij de start en een toptijd zat er weer niet in voor mij.  Ik nam een goeie start, maar moest vlug de top-10 laten lopen.  Ik heb dan m'n eigen tempo gezocht, maar bleef het lastig hebben.  Ik lag toen op de 19e plaats.  Tot wanneer een donderslag viel, de zon plots verdween en er lichte regen viel.  Ik begon er weer in te geloven en kon weer vlotter te lopen.  Ook het feit dat m'n ouders aan de kant stonden te roepen gaf mij extra kracht.  Ik voelde me sterker worden en schoof beetje bij beetje weer op en eindigde 14e op een half minuutje van de top-10.  Achteraf was ik dus toch nog tevreden van m'n 2e wedstrijdhelft.

    Woensdag 22 juli, strandloop Koksijde.

    Vorige week was m'n strandloop goed meegevallen en ik zou in Koksijde nog eens de 5 km gaan lopen.  Daar zou de bezetting wel nog sterker zijn.  Enkele jaren geleden heb ik daar ook gelopen en eindigde rond de 30e-40e positie.  Vol goeie moed en 'no stress' aan de start.  Ik startte iets minder hard dan vorige week op de 3 km.  Ik zag er enkele voorbijsnellen maar liet me niet meeslepen.  Halfweg was het keerpunt en kon ik inschatten waar ik zat.  Ik lag 13e en heb die plaats ook kunnen houden.  Ik heb het nooit superlastig gehad.  Ik had goed ingedeeld.  M'n tijd mocht er ook zijn vond ik. 19min18s op het zand en blijkbaar was het een kleine 6 km.

    Misschien denk je wel, hij schrijft rusten na het BK en het enige wat ik zie zijn wedstrijden, maar er zijn weinig trainingen tussen gekomen.  Gewoon de zomer goed doorkomen en genieten van een paar wedstrijdjes.

    27-07-2009 om 00:00 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belgisch kampioenschap duathlon te Kortrijk (10,5/40/7)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Gisteren stond de laatste grote wedstrijd van het voorjaar op de kalender, en niet de minste: het BK te Kortrijk.  Na een week van bijna niet trainen en nog niet volledig hersteld van vorige week stond ik toch weer aan de start.  Het was prima loopweer vergeleken met vorige weken, maar ellendig en gevaarlijk fietsweer.  Ik had de nacht ervoor nauwelijks geslapen, maar was vlug fris tijdens de opwarming met de fiets.  Ik weet het, 't klinkt raar é...  Het wilde niet stoppen met regenen en ik kon toch ook niet 'koud' aan de start staan.  Het parkoer bleek onmiddellijk heel gevaarlijk te liggen, bochtrijk en heuvelachtig.  Ook moesten we sommige plaatsen over de witte lijnen die toch ook verraderlijk kunnen zijn wanneer een zebrapad net voor een bocht ligt.  Dus voorzichtig zijn was de boodschap!  Nu, een half uurtje voor de start m'n fiets in het fietspark gaan plaatsen en nog een paar korte spurtjes om te voelen hoe de benen waren.  Tien minuten na de dames mochten wij starten en ik zat direct in een goed ritme.  Ik heb de volledige eerste loopproef met 3 keer een steile helling probleemloos kunnen lopen.  Het vlotte stukken beter dan vorige week en kwam dan ook na 10,5 km en een kleine 39 minuten de wissel binnen.  Daarna de fiets op, eerst goed drinken, een goed tempo zoeken en wachten totdat een groepje zou komen aansluiten.  Na goed 2 km waren 5 renners bij mij gekomen en ik probeerde in te pikken.  Dit lukte wonderwel heel goed en kon de hellingen vlot nemen.  De daaropvolgende afdalingen daarentegen verliepen een stuk moeilijker.  Ik moest de beentjes goed ronddraaien om bij te kunnen blijven.  Tijdens de tweede ronde kwamen we bij een nieuw klein groepje zodat we met een man of 10 waren.  Ik bleef me in 5e-6e positie handhaven en alles verliep zoals de eerste ronde.  In ronde drie heb ik dan een kostbaar foutje gemaakt.  Na de eerste helling goed genomen te hebben hadden we nog een stuk vals plat en ik liet me wat voorbijsteken in de groep zodat ik achteraan zat.  En dan volgde opnieuw zo'n afdaling...  ik reed 55-56 km/u en ze reden me zo uit het wiel!  Ik kon niet vlugger ronddraaien en weg waren ze.  De laatste 15 km op mijn eigen tempo toch redelijk goed uitgereden, maar ik verloor toch wel een paar minuten op die groep waar ik bij zat.  Na de 2e wissel mocht (moest)  ik nog 7 km lopen.  Er liep geen concurrentie kort achter mij en die groep liep ook een stuk voor mij.  De fut was eruit en voelde nu toch voor het eerst in de wedstrijd vermoeidheid.  Ik verlang naar een korte periode van rust en weinig wedstrijden.  Ik ben in het BK als 37e geëindigd, en ik ben daar heel tevreden mee.  Vooral na een week van twijfel.  Na de wedstrijd hoorde ik toch ook dat er meerdere atleten gevallen zijn op het natte parkoer, dus voorzichtig zijn was inderdaad geen luxe.
    Joeri Vansteelant is opnieuw belgisch kampioen geworden.  Geen verrassing natuurlijk, en het blijft toch een mooie atleet om bezig te zien.
    In de namiddag streed Gio voor een mooie plaats in de recreatieve duathlon, maar na een goeie eerste loopronde kende hij tegenslag toen na 500 meter iemand z'n achterwiel raakte en een spaak brak, en hij moest opgeven.  Dikke pech natuurlijk, maar volgende wedstrijd zal hij extra gemotiveerd zijn!!

    Wanneer ik op m'n voorjaar terugkijk, ben ik dik tevreden.  Mijn beoogde doelen zijn behaald, en zelfs meer.  Vooral mijn PR op de halve marathon en 10 km waren een mooie extra prestatie.  Het hoofddoel was natuurlijk m'n marathon in Rotterdam, met kort daarachter de 3 niet-stayerduathlons in Oostende, Ruddervoorde en Wevelgem.  Allen voldeden ze aan de vooropgestelde verwachtingen.  Nu welverdiende rust en uitkijken naar eind augustus en september.  Daar er een paar duathlonwedstrijden niet meer doorgaan (Zele en Tielt), ga ik me op enkele 10 km wedstrijden concentreren.  Eerst was m'n doel een goed bakelantcriterium te lopen hier in de streek, maar de avond voor de 1e wedstrijd heb ik met Gio afgesproken om toch naar Halle een duathlonwedstrijd te doen (gisteren beslist na verplichte opgave Gio).  Dat zal wel in de kuiten hangen de dag nadien...

    12-07-2009 om 00:00 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het beste is eraf...

    Deze week gaat het moeizaam om te trainen.  Maandag had ik een leeg gevoel.  Geen spierpijn van de wedstrijd, maar futloos gevoel.  Ik heb een half uurtje gelopen en 't was mezelf vooruit slepen.  Dinsdag heb ik wegens nog steeds hetzelfde gevoel en daaruit volgend geen goesting om te trainen m'n interval laten vallen.  Woensdagavond ben ik dan nog eens met Gio het parkoer in Kortrijk gaan lopen en fietsen voor het BK van zaterdag.  We hebben het parkoer van de korte afstand afgelegd.  Ik had gehoopt om deze 10 dagen heel goed te zijn, maar het voelt toch allesbehalve super aan.  Het wordt afzien zaterdag.  Na zaterdag ben ik een week in verlof en ga ik weinig of niks doen van sport.  Eens de batterijen heropladen...

    09-07-2009 om 09:58 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duathlon Wevelgem

    Gisteren was de grote dag, een niet-stayerduathlon in Wevelgem met als afstanden 10/40/4.  Ik was héél nerveus.  We hadden het parkoer vorige week reeds verkend,  maar ik voelde me toch niet helemaal zeker van m'n stuk.  Voor de wedstrijd zat ik rond te trampelen, zei ik niet veel, moesten ze ook niet veel tegen mij zeggen,...
    Een goed uur voor de wedstrijd m'n fiets uitgehaald en wat losgereden op het tweede deel van het parkoer.  Er was wind, maar niet genoeg om een lager profiel van wiel te steken.  Dus ik hield het bij mijn 2 ZIPP-808 wielen.  Deels ook omdat het mooier oogt natuurlijk.  Dan de wedstrijd.  Het eerste loopdeel waren 5 ronden van 2 km met een aanloopstrook van ongeveer 500 meter.  Ik had me voorgenomen om niet te zot van start te gaan want er stond toch een wedstrijd van meer dan 2 uur te wachten.  Maar hoe voorzichtig ik ook startte, het voelde meteen niet heel goed. Het vlotte niet, ik liep niet gemakkelijk.  Ik zag ook na 1 ronde dat Gio slechts een 15-tal seconden achter me was terwijl ik toch op 3 minuten had gerekend voor de volledige 10 km.  Na twee ronden was dit slechts opgelopen naar 25 seconden.  Tijdens de voorlaatste loopronde voelde ik me dan toch beter worden en kwam terug op mijn voorgangers en bleek ook na 10 km dat ik toch zo'n 2 minuten voorsprong had op Gio.  Een minuut achter op mijn vooropgestelde schema tov hem, maar toch iets beter dan wat ik na 6 km dacht.  Daarna het fietsen.  Ik had een goeie wissel en vertrok opnieuw voorzichtig en schakelde vlug een tandje kleiner dan wat ik bij de opwarming deed.  Het gaf een beter gevoel en kon het vlot ronddraaien.  Aan het keerpunt zag ik Gio komen op zo'n 2 minuten. Hij mocht dus per ronde slechts 30 seconden inhalen tov de vooropgestelde 45 sec/ronde.  Maar ik forceerde niks, ik zou wel zien na de eerste ronde wat de verschillen waren.  Er zat één hellend stukje in het parkoer waar ik met de tijdritfiets toch wat moeite had.  Na de eerste ronde was Gio niet dichter gekomen terwijl hij meestal toch een vlugge starter is.  Dat was al goed, op naar ronde 2.  Deze verliep gelijk aan de tweede en Gio was 15 sec dichter gekomen.  Heel goed voor mij want zo lag ik voor op mijn vooropgesteld schema.  Halfweg moest ik 1min30s hebben en ik had er 1min45.  Vanaf de derde ronde ging alles toch wat moeizamer maar m'n tempo zakte niet en na ronde 3 was Gio opnieuw zo'n 20 sec dichter gekomen.  Ik had dus voor m'n laatste ronde een bonus van 1min25s en wist dat hij dat ook niet meer kon dichtrijden.  Op die hellende strook heb ik in de laatste ronde nog flink afgezien en was blij dat ik op 2 km van de wissel weer op de grote baan kwam en opnieuw wat tempo kon maken.  Ik kwam voor Gio de wissel binnen en de druk was eraf.  Ik was er nochtans van overtuigd dat hij bij me zou komen.  De laatste vier km heb ik dan geprobeerd een redelijk tempo te houden.  Ten eerste, heel fris was ik niet meer, en ten tweede, voor mij kon ik niemand meer bijhalen en achter me zat Gio op zo'n minuut te lopen.  Ik heb flink wat afgezien op m'n eerste niet-stayerkwartduathlon, maar kijk er heel tevreden op terug.   Tijdens de wedstrijd voelde het nooit echt super, maar blijkbaar hadden veel atleten last.  Het was nochtans niet zo warm als de dagen ervoor, en toch hadden er veel diep moeten gaan.  Ik was al blij dat ik de enige niet was...

    06-07-2009 om 00:00 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uitkijken naar zondag...

    Deze week heb ik het trainen wat beperkt.  Maandag ben ik een 2-tal uur gaan fietsen en daarna een halfuurtje rustig lopen.  Het fietsen beviel me goed maar tijdens het lopen werd ik wat dronken in m'n hoofd.  Ik had nochtans goed gegeten ervoor.  Dinsdag heb ik mijn interval aangepast.  M'n pieken heb ik naar 3-5 minuten gebracht maar de snelheid hield ik op 17 km/u.  Ik heb ook maar een halfuurtje gelopen want het was veel te warm in de kamer waar de loopband staat.  Woensdag ben ik dan 's avond met Gio het loopparkoer van Wevelgem gaan verkennen.  Na een 5-tal rondjes van 2 km terug naar huis gekeerd met een goed gevoel.  De toertjes liggen me wel.  De rest van de week was rusten, eten en drinken!  Hopelijk heb ik een goeie dag zondag.  Maar ik heb er goed voor getraind, dus het vertrouwen is er wel...

    03-07-2009 om 17:52 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Leiecorrida Lauwe (6,25 km)

    Gisteren,  zaterdag, moest ik maar 's middags beginnen werken en zo kon ik 's morgens toch een ritje met de fiets maken.  Ik heb rustig een 2-tal uur rondgefietst en had een goeie 50 km op de teller.  Vanmorgen had ik afgesproken met Gio om te fietsen.  We zouden richting Heuvelland rijden.  Om 8u zijn we gestart om zo'n 80 km te fietsen richting zwarte berg en monteberg.  Het ging goed.  Een paar versnellingen gedaan die me goed bevielen.  Een serieuze versnelling van Gio op de monteberg heb ik bewust niet willen volgen.  Hij vloog op een groot verzet naar boven.  Ik wou vanmiddag nog de Leie-corrida lopen en zag dat efkes niet zitten.  En dan nog, op zo'n groot verzet kan ik dat niet.  Bij Gio thuis aangekomen voelden de benen heel goed en ik had genoten van de rit.  Het was ideaal fietsweer deze morgen en dat zag je ook aan de vele toeristen.  Een paar cola's binnengekiept en ik vertrok naar huis want een kleine 2 uur later was al de start van de corrida.  Sabrine had reeds het eten klaar en we konden daarna nog rustig vertrekken.  De wedstrijd:  ik wou vandaag persé die wedstrijd lopen omdat het vandaag warm was.  Ik moet vertrouwen krijgen dat ik ook goed kan lopen bij warm weer, want ik vrees hetzelfde voor volgende week. Donderdag geven ze reeds 30°C uit.  We waren met een goeie 200 lopers aan de start.  Bij het startschot waren direct een 10-15 lopers voor me weg.  Maar na de eerste km kon ik één voor één enkele bijhalen zodat ik halfweg de wedstrijd bij de 2e liep.  Toen was de eerste reeds 250 meter verder weg.  Ik probeerde bij hem te blijven en dat lukte ook tot een fietser bij hem kwam en hij een versnelling inzette.  Ik moest lossen, maar kwam na een paar honderd meter terug.  Toen zette de fietser en de loper hun 2e versnelling in.  Opnieuw moest ik lossen en kon niet meer dichter komen.  Het tempo zakte iets maar dat was bij alle lopers zo.  Er was geen zuchtje wind en de warmte woog voor iedereen door.  Zo eindigde ik derde vandaag.  Tijd weet ik niet zeker, maar het was iets rond de 22min30s.  Onder de 17km/u maar de snelheden lagen bij allemaal een stuk lager dan gewoonlijk.  Ook op de grote wedstrijd (2 ronden) werd een stuk trager gelopen dan vorig jaar.  Dus mijn 'warmtetraining' is heel goed meegevallen.  Zo kan ik met vertrouwen naar Wevelgem.

    28-06-2009 om 00:00 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


       FOTO
    Foto

    Over mijzelf
    Ik ben Fieuw Christoph
    Ik ben een man en woon in Poelkapelle (West-Vlaanderen) en mijn beroep is Klinisch Laborant.
    Ik ben geboren op 08/04/1975 en ben nu dus 48 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Duathlon.
    Ik ben reeds 17 jaar samen met Sabrine Matthijs en we hebben één zoontje Tibo (7 jaar).
    Foto

    Ik ben lid van KTDC (Kortrijkse Triathlon en Duathlon Club) en AC Guynemer uit Poelkapelle.
    Links
  • Pascal Vanaudenaerde
  • Michaël Vannieuwenhuyze
  • Kenneth Vandendriessche
  • Layla Vancompernolle
  • Olivier D'haene
  • Lieven Demeestere
  • Natalie Tijtgat
  • Lies Deruddere
  • Davy Stieperaere

  • Lies Vanaudenaerde
  • Jente Samson
  • Bart Verkaemer
  • Dimitri Delombaerde
  • Bjorn Desmet
  • Ludovic Vanlede
  • Hans Detavernier
  • Fabrice Laga
  • Tim Vijverman
  • Steven Hocedez

     MATERIAAL 


                                               

         MOUNTAINBIKE
                                               


    Foto

                                                              

                        RACE

                                                              


    Foto

                                              

                 
    TIJDRIT
                                              


    Foto

                             



                             


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs