Foto


Baekelandtloopcriterium...
  • Link naar criterium...
  • Guynemerloop...
  • Inhoud blog
  • Tijdrit Dudzele (17,5 km)
  • Permekeloop Jabbeke 12.1 km
  • Allaert run Harelbeke 12 km
  • EK Powerman Horst 15/60/7,8
  • Duathlon Ruddervoorde 2012
    Zoeken in blog

    Volgende wedstrijd -> 28 mei, duathlon Elsegem
    Mijn favorieten
  • KTDC
  • 3athlon
  • Loopsite
  • Joggings
  • Triathlon.start.be
  • Mountainbike
  • Dapalo
  • No Limit Team
  • Uitslagen 2012 (lopen, site ASSA Ronse)
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Een interessant adres?
    Laatste commentaren
  • proficiat (Pascal Vanaudenaerde)
        op Tijdrit Dudzele (17,5 km)
  • proficiat (Pascal Vanaudenaerde)
        op Permekeloop Jabbeke 12.1 km
  • harelbeke (pascal vanaudenaerde)
        op Allaert run Harelbeke 12 km
  • Horst (Pascal Vanaudenaerde)
        op EK Powerman Horst 15/60/7,8
  • pech (pascal)
        op Duathlon Geluwe 10/40/5
  • Archief per maand
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
    Sporten...een verslaving!!!

    28-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Leiecorrida Lauwe (6,25 km)

    Gisteren,  zaterdag, moest ik maar 's middags beginnen werken en zo kon ik 's morgens toch een ritje met de fiets maken.  Ik heb rustig een 2-tal uur rondgefietst en had een goeie 50 km op de teller.  Vanmorgen had ik afgesproken met Gio om te fietsen.  We zouden richting Heuvelland rijden.  Om 8u zijn we gestart om zo'n 80 km te fietsen richting zwarte berg en monteberg.  Het ging goed.  Een paar versnellingen gedaan die me goed bevielen.  Een serieuze versnelling van Gio op de monteberg heb ik bewust niet willen volgen.  Hij vloog op een groot verzet naar boven.  Ik wou vanmiddag nog de Leie-corrida lopen en zag dat efkes niet zitten.  En dan nog, op zo'n groot verzet kan ik dat niet.  Bij Gio thuis aangekomen voelden de benen heel goed en ik had genoten van de rit.  Het was ideaal fietsweer deze morgen en dat zag je ook aan de vele toeristen.  Een paar cola's binnengekiept en ik vertrok naar huis want een kleine 2 uur later was al de start van de corrida.  Sabrine had reeds het eten klaar en we konden daarna nog rustig vertrekken.  De wedstrijd:  ik wou vandaag persé die wedstrijd lopen omdat het vandaag warm was.  Ik moet vertrouwen krijgen dat ik ook goed kan lopen bij warm weer, want ik vrees hetzelfde voor volgende week. Donderdag geven ze reeds 30°C uit.  We waren met een goeie 200 lopers aan de start.  Bij het startschot waren direct een 10-15 lopers voor me weg.  Maar na de eerste km kon ik één voor één enkele bijhalen zodat ik halfweg de wedstrijd bij de 2e liep.  Toen was de eerste reeds 250 meter verder weg.  Ik probeerde bij hem te blijven en dat lukte ook tot een fietser bij hem kwam en hij een versnelling inzette.  Ik moest lossen, maar kwam na een paar honderd meter terug.  Toen zette de fietser en de loper hun 2e versnelling in.  Opnieuw moest ik lossen en kon niet meer dichter komen.  Het tempo zakte iets maar dat was bij alle lopers zo.  Er was geen zuchtje wind en de warmte woog voor iedereen door.  Zo eindigde ik derde vandaag.  Tijd weet ik niet zeker, maar het was iets rond de 22min30s.  Onder de 17km/u maar de snelheden lagen bij allemaal een stuk lager dan gewoonlijk.  Ook op de grote wedstrijd (2 ronden) werd een stuk trager gelopen dan vorig jaar.  Dus mijn 'warmtetraining' is heel goed meegevallen.  Zo kan ik met vertrouwen naar Wevelgem.

    28-06-2009 om 00:00 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dwars door St-Pieter (Kuurne)

    Vanavond naar Kuurne afgezakt voor de 5 km.  Het weer was uitstekend vergeleken met gisteren en vanmiddag.  Ik zag het wel zitten.  Er waren 3 wedstrijden die tegelijkertijd vertrokken, nl 2.5 km, 5 km en 15 km.  Dus de eerste km's wel gevaarlijk om je op te blazen tussen die 2.5 km-lopers.  Didier Verstraete had me voor de start gezegd om bij hen te blijven, althans te proberen.  Hij liep de 15 km, maar die mannen lopen boven de 18 km/u.  Ik heb het zo'n 2 km volgehouden en toen moesten we er met 2 af, Kobe Witdouck en ik.  Halfweg riep Sabrine dat we op plaats 1en 2 liepen voor de 5 km.  Ik heb geprobeerd zo lang mogelijk bij te blijven en waagde op 750 meter van de meet zelfs een versnelling maar hij brak niet.  Op 400 meter van de aankomst deed hij hetzelfde en ik moest een gaatje laten dat steeds iets groter werd.  Hij was duidelijk de sterkste, ik kon niet beter.  Maar ik heb wel een goeie compagnon gevonden om me aan op te trekken.  Rappe beentjes die kerel, die nu een paar weken wordt getraind door vader Roland.  Mijn eindtijd was 16min30s op mijn GPS voor een afstand van 4,9 km.  Dus dik tevreden.
    Morgen werkdag en zondag misschien de leiecorrida?  Gio eindigde op de 2.5 km als 6e in een scherpe 8min23s, 27s beter dan vorig jaar.

    27-06-2009 om 00:18 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zware benen...

    Deze week iets minder getraind.  Maandag heb ik de beentjes stil gehouden, maar dinsdag heb ik m'n interval weer afgewerkt.  De eerste 20 minuten verliepen nog beter dan anders, maar de laatste 2 versnellingen zat ik op m'n tandvlees.  Ik voelde het de hele dag wel in m'n benen.  Woensdagavond ben ik met Gio eens het fietsparkoer van Kortrijk gaan verkennen.  Een keer of 4 rondgereden op een lastig, maar heel mooi fietsparkoer.  We hebben rustig gereden, en de heuveltjes goed versneld.  We zijn gemotiveerd.  En dan vandaag wou ik rustig nog 10 km lopen.  Ik heb het afgewerkt, maar het liep stroef.  Er zat geen fut in!  Zware benen...Zou die zon...?  Pfft... ik presteer toch niet goed met die zon.  Allé, we zullen wel zien morgen.  Dan ga ik in Kuurne de 5 km lopen en Gio de 2.5 km.  Ze geven warm weer uit, maar ik zal toch proberen een goeie tijd te lopen. 't Is een korte afstand en ga me eens niks aantrekken van de warmte.  Misschien loopt het allemaal wel goed...  Ik heb nog nooit onder de 17 minuten gelopen op een 5 km (besttijd 17'01").

    25-06-2009 om 21:36 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rustige looptraining.

    Vandaag had ik opnieuw wachtdienst voor het werk en wist ik niet of ik zou kunnen lopen.  Om 8u30 nog geen oproep gehad en ik trok richting dorpshuis om met AC Guynemer te lopen.  We waren met een 15-tal lopers aanwezig.  Er werd heel rustig gelopen aan een tempo van 11,3 km/u.  Tijd om eens na te praten over de McBride en de Nacht.  Na een uur en een kwart en 14 km later kwamen we opnieuw aan bij het dorpshuis.  M'n hartslag bleef steeds rond 120 bmp, en m'n kuit verslecht niet.  Eigenlijk voel ik bijna geen hinder tijdens het lopen.  't Is vooral na het lopen dat ik een soort spanning voel.  Goed stretchen na het lopen doet dan wel deugd.  Intussen kreeg ik een oproep op m'n GSM en kon ik aan de slag.  Morgen, maandag, staat eigenlijk niks op het programma daar ik waarschijnlijk geen tijd zal hebben om te trainen.  Dinsdagmorgen volgt dan opnieuw m'n wekelijkse intervaltraining.

    21-06-2009 om 19:45 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nacht van West-Vlaanderen (10 km)

    De 'nacht' zit erop.  Na mijn goeie tijd in de rembertcorrida een maand geleden hoopte ik om die prestatie te kunnen herhalen en opnieuw binnen de 36 minuten aan te komen.  Bij de start had ik Kobe Witdouck gezien die toen een half minuutje voor mij aankwam nadat hij me op km-punt 4 overstak.  Ik kon toen niet volgen en dacht van mijn start aan te passen aan zijn tempo omdat hij opnieuw voor 35 minuten ging.  Dit ging vlot en we bleven tot km 4 samen en nu moest Kobe lossen.  Wat eigenlijk wel spijtig was voor mij want ik kwam zo alleen te staan.  Soit, ik probeerde mijn tempo hoog te houden en kwam na 5 km 4 seconden sneller door dan een maand geleden.  Op schema dus.  De tweede helft werd het iets moeilijker maar ik bleef mijn tempo goed hoog houden.  Ik klokte na 10,1 km af in 35min45s (31e op ong. 1700 deelnemers).  Een 10-tal seconden langzamer dan een maand geleden, maar volgens m'n GPS was het ook 120 meter verder vandaag.  Ik heb daarnet de uitslag van de corrida en de nacht eens bij mekaar gehouden en de atleten die beide wedstrijden meeliepen hebben vandaag gemiddeld zo'n 40 seconden langer gelopen dan de corrida.  Ik vandaag 10 seconden, dus ik mag zeker niet klagen.  Volgende keer proberen om een 10 km aan 17 km/u te halen (vandaag 16,9).  Morgen volgt een verkenningsritje met Gio naar Wevelgem voor ik ga werken.  Gio heeft trouwens zelf een sterke tijd neergezet, 39min35 sec.

    19-06-2009 om 23:40 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wisseltraining.

    Ik ervaar dikwijls de moeilijke overgang van het fietsen naar het lopen in een duathlonwedstrijd.  Daarom heb ik besloten nu en dan een wisseltraining in te schakelen.  Geen grote afstanden lopen en fietsen maar toch redelijk voluit gaan.  Ik ben dan ook vandaag opnieuw op m'n tijdritfiets geklommen om 40 minuten goed te fietsen, ik haalde een gemiddelde van 35.4 km/u maar moest veel inhouden om over te steken.  Ik reed constant tussen 36,5 en 39 km/u afhankelijk van de wind.  Eens thuis onmiddellijk mijn loopschoenen aangetrokken om een toertje van 5,6 km te lopen.  Eerste km voluit (haalde 16,5), 2e rustig, 3e km voluit (haalde 17,2), 4e rustig, 5e km voluit (haalde 17.3) en dan nog paar minuten uitlopen.
    Ik denk dat ik toch wat ga moeten opletten, want ik voel m'n blessure van de marathon weer lichtjes in de rechterkuit.  Morgen in Torhout nog overleven en dan een weekje meer fietsen en het lopen (vooral snelheid) iets minderen volgende week.

    18-06-2009 om 11:57 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tijdritje...

    Maandag ben ik 2,5 uur met de fiets gaan trainen.  De benen voelden niet moe.  Ik voel wel dat ik fietskilometers tekort kom en zeker ook wat snelheid.  Kortom, er moet aan gewerkt worden.  Dinsdag heb ik dan mijn intervaltraining op de loopband gedaan en de snelheid met een halveke opgedreven.  Het ging goed.  Ik had meer last van een blaar dan van de snelheid.  Hopelijk kan ik die conditie in het lopen nog een maand vasthouden tot half juli.  Dan zitten de belangrijkste duathlons voor mij erop (Wevelgem en Kortrijk).  Vandaag had ik na het werk weinig tijd want om 8u kwamen we met de bestuursleden van AC Guynemer samen.  Maar in anderhalf uur kan je toch nog een tijdritje doen dacht ik.  Ik heb een goed uur 'volle gaze' gegeven en had net geen 39 km op de teller (37.9km/u).  Met dat velootje kan ik toch nog iets meer dan met mijn gewone koersfiets (het zit ook deels tussen de oren).  Het waren wel allemaal rechte stroken waardoor ik weinig moest inhouden, maar toch... een opsteker voor Wevelgem.  Natuurlijk moet ik daar eerst 10 km lopen voor ik die  40 km mag fietsen...

    17-06-2009 om 00:00 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.McBride-run Ieper-Poperinge (21,1 km)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Gisteren zijn we naar zee getrokken om in het zand te spelen.  Ideaal om een dag niet aan wedstrijden te denken.  Maar de warmte deed me toch nerveus worden.  Na een lekker stukje vlees op de barbecue bij Gio ben ik toch redelijk rustig gaan slapen.  En... vanmorgen werd ik wakker met tiktiktik op het dakvenster!  Het regende!!! Mijn gebeden werden aanhoord!  De hele morgen met een smile op mijn gezicht naar Ieper getrokken.  Ik zag het opnieuw zitten om een aanval te doen op mijn PR.  Eens gestart zocht ik via mijn GPS mijn gewenste starttempo en keek naar niemand om, om me toch niet te vergalloperen in de eerste km's.  Dit ging vlot en er werd na 3 km een klein groepje gevormd met Ann Parmentier die een tempomaker meehad.  Ze liepen het tempo om in 1u19 aan te komen.  Ideaal!  Al snel werd het groepje toch uitgedund naar ons drie.  Tot km-punt 10 bleef dit tempo constant.  Maar na de bevoorrading voelde (en zag ik ook) dat het tempo iets zakte.  Ik probeerde door mee aan kop te lopen om het tempo opnieuw iets de hoogte in te brengen en dat lukte ook, maar ik voelde ook direct het verschil, ik moest meer moeite doen en na een paar km hing ik terug achter de haas.  Maar het tempo zakte ook meteen iets.  Niet veel, maar mijn 1u19 kwam in het gedrang.  Na km-punt 15 probeerde ik dan ook alleen op pad te gaan, maar snel bleek dat ik niet veel vlugger liep.  Ik liep constant tussen 16,0 en 16,2 op mijn GPS en zag mijn gemiddelde op 16,1 steken.  En gezien een halve marathon aan 16km/u een tijd van 1u18min45s opleverd probeerde ik dit ook zo te houden.  De laatste km ging in en ik zat nog steeds op 16,1.  Ik kreeg vleugels en liep zowaar bijna 17 km/u.  Maar het bleef duren...op mijn GPS was de afstand 21,1...21,2...en op het eind 21,3 km en een tijd van 1u19min04s (21e op 919 deelnemers).  Het eerste moment lichtjes ontgoocheld voor die 5 seconden. Maar nadien toch tevreden met mijn nieuw record. Weliswaar slechts 20 seconden eraf, maar ik heb zelden zo'n constante wedstrijd gelopen.  Aan de aankomst voelde ik me direct ok.  Iets later kwam ook Gio aan in een sterke 1u28min30s!  Op naar vrijdag in Torhout...iets korter...iets vlugger...

    14-06-2009 om 00:00 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog 2 dagen rustig blijven...

    Deze week heb ik zoals beloofd nog niet veel getraind.  Dinsdag zoals gebruikelijk mijn intervaltraining. Het is goed verlopen en ik denk eraan om volgende week mijn snelheid met 0.5 km/u te verhogen bij de pieken van 1 minuut.  De pieken van 2 en 3 minuten hou ik op 18 km/u.  Tussen de pieken zak ik steeds 1 minuut af naar 12 km/u om de hartslag te doen zakken.  Dit zo gedurende 40 minuten.
    Woensdag heb ik dan een half uurtje losgelopen om te voelen hoe de benen waren.  En die voelden OK! Vandaag was een rustdag en morgen nog eens 40 minuutjes rustig aan.
    Voor zondag...
    vorige maand had ik vooropgesteld om tussen 1u20 en 1u22 te kunnen aankomen.  Maar de laatste weken denk ik steeds meer aan mijn PR van 1u19min24s die ik reeds 3 jaar geleden gelopen heb.  Ze geven wel weer warm weer uit voor zondag, maar de benen voelen goed, en het vertrouwen en de wil is er ook om mijn record te breken.  Ik ga in ieder geval aan de start staan met als doel onder mijn PR te duiken, maar indien het niet lukt (of zelfs helemaal tegenvalt), het was vooraf niet echt een doel van me.  De McBride is nog steeds een springplank naar de duathlon in Wevelgem over 3 weken waar ik goed wil zijn.

    11-06-2009 om 23:11 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rollegem-Kapelle

    Zaterdag ben ik dus naar Rollegem-Kapelle getrokken om met Jolien naar een toptijd te lopen.  Ze had graag de 4,5 km in 18 minuten gelopen en het is haar ook gelukt, 16min46s denk ik.  Sterk gelopen Jolien! En denk er volgende wedstrijd maar aan tijdens het lopen.  Je hebt nu reeds 2 wedstrijden (ook Oostende)  bewezen dat je sterk kan lopen.  Vertrouwen hebben en niet te vlug content zijn é! Wink
    Daarna stond Gio aan de start om een sterke 13 km te lopen en ik dacht, waarom niet meelopen?  Sabrine schreef me in en we waren opnieuw vertrokken.  Hij liep de 13 km in 52min45s.  Opnieuw een sterke tijd.  Voor mij was dit natuurlijk ook een heel goeie training met het oog op volgende week zondag (McBriderun).  Zondag zijn we met AC Guynemer rustig 14 km gaan lopen aan 11,3 km/u.  De benen voelen goed maar deze week probeer ik het toch rustig aan te doen.  Vandaag rust!  Donderdag...rust! Zaterdag...rust!  Man...man...man... Sabrine gaat content zijn...

    08-06-2009 om 19:03 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (4 Stemmen)
    06-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste overwinning binnen!

    Donderdag had ik een ferm zwak momentje... van mijn orgel gedraaid! Gelukkig was Sabrine nog thuis om me letterlijk bij mijn positieven te slaan.  Ik had nochtans woensdag geen zotte training gedaan en goed geslapen 's nachts.  Misschien de opeenvolging van wedstrijden, trainingen en de nervositeit die begint door te wegen...?  Donderdag was ik de hele dag niks meer waard.
    Normaal zou ik vrijdagavond in Zwevezele een 5 km-wedstrijd lopen. 's Morgens had Sabrine voor de zekerheid mijn sporttas in de koffer gestoken (elk kent zijne zot é).  's Middags eens goed gegeten en in de namiddag kwam ik er precies door.  Dan ben ik toch naar Zwevezele afgezakt om eerst eens een testloopje te doen.  Dat viel goed mee, en ik schreef me in.  Eens aan de start zag ik dat de concurrentie niet zo groot was.  Een paar lopers waar ik een paar jaar geleden mee moest kampen en de rest kende ik niet, dus een podium zat erin.  De wedstrijd liep over 2 ronden.  Eens gestart zat ik direct in een goed ritme en keek waar de concurrentie liep.  Maar ze waren na 200 meter al aan het bekketrekken en ik voelde dat ik niet moest wachten.  Zonder echt te versnellen liep ik weg en na 1 ronde liep ik reeds een straat voor.  Ik kwam door in 8min15s.  De tweede ronde heb ik niks meer geforceerd (ik vind dat ook moeilijk wanneer er niet direct iemand in de buurt loopt) en vlot uitgelopen.  Mijn eindtijd was 17min01s.  Mijn eerste overwinning van het jaar, het mocht wel iets spannender vond ik.  Maar goed, het doet eens deugd om te winnen.  Vandaag ga ik naar Rollegem-Kapelle om Jolien te 'hazen' op de 4,5 km.  En dan een weekje rustig aan en recupereren voor de McBride-run van volgende zondag.

    06-06-2009 om 10:37 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Herpakken...
    Nog niet helemaal bekomen van maandag heb ik gisteren naar wekelijkse gewoonte toch mijn intervaltraining op de loopband afgewerkt.  En ik moet zeggen, het viel best mee.  Ik wou persé een goeie training om m'n mindere wedstrijd te vergeten.  Vandaag ga ik nog een goeie 2 uur fietsen want maandag was dit toch niet schitterend...  Ik ga vanaf nu 1 fietstraining toevoegen per week afhankelijk van de wedstrijden in het weekend.

    03-06-2009 om 18:39 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    01-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Off-day!

    Duathlon Elsegem...nie goed...
    Ik zag het 's morgens goed zitten, de benen voelden goed en ik had er goesting in.  De zon zou wel eens een spelbreker kunnen worden.  Er was redelijk wat wind, maar het was een stayerwedstrijd, dus dat viel wel mee.  De verhouding lopen/fietsen was wel anders vergeleken met andere wedstrijden,nl 3/32,5/3. Dus ik moest een goeie eerste loopbeurt maken om zo misschien in een groepje aan te pikken.  Dit lukte heel goed, want ik kwam met veel sterkere atleten de wisselzone binnen.  Maar de zon had me vlug te pakken.  Eens op de fiets voelden m'n benen als lood en ik zag er al direct een paar voorbij vlammen.  Er kwamen drie andere af, ik dacht inpikken, maar de benen bleven protesteren.  Toen zag ik in de verte nog een groepje met de mannen waar ik meestal bij zit op een half minuutje.  Ik dacht benen laten rusten en inpikken wanneer ze bij me zijn.  Eindelijk...dit lukte me wel, maar intussen toch een 40-tal seconden verspeeld.  De eerste 3 ronden van de 5 ging het redelijk goed, maar het liep niet over...  Ik probeerde afkoeling te zoeken door schaduw op te zoeken (maar die was er bijna niet) en water over me te gieten.
    Intussen was er een groepje met daarin Gio op komst.  Halfweg de laatste fietsronde kwamen ze aansluiten.  Dit was wel iets later in de wedstrijd dan ik gedacht had.  Deze omvangrijke (ongeveer 15 man) groep ging ook samen de wisselzone binnen.  Na een goeie wissel kon ik proberen iets goed te maken met het lopen, maar het vat was leeg.  Ik kon geen tempo meer maken, ik liep nog 14,5km/u.  Gelukkig moest ik tegen niemand meer sprinten, het zou dodelijk geweest zijn.  Ik eindigde als 25e op 110 deelnemers (Gio 27e op half minuutje).  Niet slecht, maar een top-20 moest gekund hebben.  Maar allé, niet bij de pakken blijven zitten...trainen...trainen...trainen... (zie ook foto's)

    01-06-2009 om 00:00 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    31-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sinksenjogging Harelbeke (11.28km)

    Vrijdagavond ben ik naar Harelbeke afgezakt.  Een paar jaar geleden heb ik daar enkele wedstrijden meegelopen in dat criterium, maar de wedstrijd aan het 'Eiland' kende ik nog niet.  Het viel me direct op dat het draaien en keren zou worden.  Paadjes en wegeltjes, voetpad op, voetpad af...  zo 11,28km verdeeld over vier ronden. 
    Dan de wedstrijd zelf...  Na de start werd er onmiddellijk een kopgroepje gevormd van een man of 8 en ik kon me daar net bij aansluiten.  We voelden direct dat Mario Vanacker (van ons AC Guynemer) de sterke man was.  Na een halve ronde moesten er dan ook al een paar lopers af, maar ik kon volhouden tot net voor de tweede ronde.  Ze waren met vier weg. Dus top-5 lag binnen bereik (wat sterk is in dat criterium). De tweede ronde kon ik mijn eigen tempo lopen en dat ging goed, maar de derde ronde was opnieuw zoals een paar weken geleden in Jabbeke... proberen mijn tempo hoog te houden maar er niet in lukken.  Toen kwamen 2 lopers (Frederik Creupelandt en Hans Detavernier) terug aansluiten.  Net iets te vroeg voor mij, want een halve ronde later kwam ik er weer door maar Hans liep zo'n 10 seconden voor mij.  Ik kon redelijk vlot weer weglopen van Frederik maar kwam geen meter dichter bij Hans.  Ik ben dus als 6e aangekomen in 39min54s (16,962km/u).  De wedstrijd werd vlot gewonnen door een zeer sterke Mario Vanacker. Proficiat é!

    31-05-2009 om 00:00 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    27-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dwars door de Zilten 3,5km.

    Vandaag ben ik zoals ieder jaar naar Roeselare afgezakt.  Daar stond een 3,5km wedstrijd op mij te wachten.  Een snelheidstestje voor maandag.  Vorig jaar heb ik dat ook gedaan net voor de Benny Vansteelant-duathlon in Torhout en dat was me goed bevallen.  Ik werd toen 1e in 11min30s.  Dit jaar zou het iets moeilijker worden dacht ik om die tijd te halen, want er was toch meer wind.  Eens gestart liep het lekker en er was direct iemand weg. Dit was te snel voor mij en bleef bij de nummer 2 hangen.  Na een goeie km kwamen we terug op de 1e loper.  En toen heb ik een klein foutje gemaakt door niet direct door te trekken.  Ik dacht me nog een paar honderd meter te sparen bij die kerel totdat een stukje windop achter de rug lag, maar er kwam een groepje aansluiten.  Ik versnelde onmiddellijk maar er kwam iemand mee.  Tot op 500 meter van de finish kon ik bij blijven, maar ik moest de laatste meters lossen.  Toch ben ik sneller geëindigd dan vorig jaar: 11min17s (18,6km/u).
    Dus ik mag tevreden zijn, Gio eindigde een minuutje later op een verdienstelijke 11e plaats!

    27-05-2009 om 21:29 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geen wacht? -> Duurloopje...

    Hallo, dit weekend heb ik wachtdienst op mijn werk, maar blijkbaar is er niemand ziek vandaag...  Met GSM in aanslag ben ik vanmorgen dan toch vertrokken met AC Guynemer.  Heerlijk lopen deze morgen.  De zon was van de partij en een licht windje zorgde voor de nodige afkoeling.  Eens terug hier aan het dorpshuis hadden we 19 km, maar de benen vroegen meer... ik heb er dan nog een toertje van 6 km aangeplakt!  In totaal heb ik dus 25 km gelopen in 2u10min.  Deze namiddag zijn Sabrine, Tibo en ik dan met de fiets van de zon gaan genieten. 
    Om 4 uur kreeg ik dan telefoon van den Gio.  Als voorbereiding op Elsegem is hij naar Tielt een 2,7km wedstrijd gaan lopen.  Eens volledig de kraan openzetten... en dat heeft hij gedaan! Gewonnen met ruime voorsprong!  Het wordt een harde en mooie strijd volgende week maandag...

    24-05-2009 om 18:56 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verlengd weekend...

    Hallo, met het mooi weer de laatste dagen is het moeilijk om stil te zitten, dus... een beetje fietsen en lopen kan een oplossing bieden.  Donderdag ben ik dan ook een paar uurtjes gaan fietsen om tegen de middag thuis te zijn, 't was tenslotte een vrije dag en 's namiddag kon ik samen met Sabrine en Tibo een beetje in de tuin werken.  's Avonds begon het toch weer te kietelen... ik had deze week nog geen intervaltraining gedaan op mijn loopband en ben om 9u nog gestart.  Voor de eerste keer heb ik mijn pieken opgedreven van 17km/u naar 18km/u.  En het viel wonderwel goed mee.  Het was wel tot het uiterste gaan met blazen en puffen maar ik had al lastiger trainingen afgelegd.  Het lopen gaat in de goeie richting, hopelijk kan ik dit nog een paar maanden volhouden...
    Vrijdag moest ik werken, om 11u in Ardooie.  Dus ik had nog ruim de tijd om wat bij te fietsen.  Ik was dan ook met Gio afgesproken om vroeg te starten.  Om 7u30 de fiets op, richting Oostnieuwkerke.  Het was al direct goed weer om te fietsen, een beetje wind en de zon was van de partij...  het ging goed maar niet supervlot.  Ik voelde mijn intervaltraining van de dag voordien nog in de benen hangen...  Maar ik heb vrijdag toch een 90-tal km gefietst.  Vandaag volgt een dagje rust, en waarschijnlijk morgen ook (...wachtdienst labo).

    23-05-2009 om 09:59 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Houtlandcriterium Jabbeke

    Vanavond ben ik na m'n werk vlug naar Jabbeke gereden.  Daar stond een wedstrijd van het Houtlandcriterium gepland.  Ik wou weten of m'n goeie tijd in Torhout toeval was, of zou de conditie toch in stijgende lijn gaan...?  Het was de hele dag goed weer geweest en aan de start scheen de zon nog steeds, niet brandend, maar hij was er toch.  De wedstrijd ging over 12,26km verdeeld over 5 ronden.  Eens gestart probeerde ik direct het tempo van 17 km/u te zoeken.  Dit kon ik de eerste 2 ronden goed volhouden maar de derde en de eerste helft van ronde vier zakte m'n tempo toch iets.  Helemaal geen last van ademhaling of zoiets, maar de 'speed' was weg, en hoe hard ik ook probeerde, het lukte me niet om een hoge 16/u te halen.  Halfweg die ronde vier dan toch een bekertje water over me gekiept en ik kwam er weer door.  Ik haalde opnieuw m'n snelheid van de eerste 2 rondes.  Ik ben als 20e aangekomen in een tijd van 43min54sec (16.756km/u) op 180 deelnemers.  Het verlengd weekend is goed gestart...

    20-05-2009 om 23:59 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dagje thuis, rustig trainen...

    Vanmorgen opgestaan, en ik had goesting... om naar ons heuvelland te fietsen.  Er was veel wind en heel warm voelde het ook niet aan.  Maar ik had tijd en bolde richting Monteberg, Zwarte berg en Rode berg.  Ik deed het rustig aan en kon genieten van de training.  Op de terugweg was het wind in de rug en kon ik eens goed doorstampen. Eens thuis had ik een goeie 70 km op de teller en de benen voelden goed, niks geforceerd!  Vanavond dacht ik van een uurtje los te lopen.  Ik ben gestart maar na een goeie regenvlaag heb ik mijn toer toch iets ingekort.  Een achttal km gelopen en doornat...

    18-05-2009 om 20:52 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trainen met AC Guynemer.

    Zaterdag hebben Gio en ik de benen wat losgereden.  Er was redelijk wat wind en geregeld kregen we een vlaag over ons, maar goed, een flandrien mag daar niet van klagen é...  De benen voelden goed na de 10 in Torhout.  Vandaag had ik graag een looptraining gedaan.  Op zondag komen een 20-tal lopers samen hier in Poelkapelle om de McBriderun voor te bereiden.  We hebben 19 km gelopen aan 12 km/u.  Dit blijven voor mij nog steeds de beste trainingen.  De conditie is nog niet 100%, maar ik voel me beter worden...

    17-05-2009 om 22:28 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


       FOTO
    Foto

    Over mijzelf
    Ik ben Fieuw Christoph
    Ik ben een man en woon in Poelkapelle (West-Vlaanderen) en mijn beroep is Klinisch Laborant.
    Ik ben geboren op 08/04/1975 en ben nu dus 49 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Duathlon.
    Ik ben reeds 17 jaar samen met Sabrine Matthijs en we hebben één zoontje Tibo (7 jaar).
    Foto

    Ik ben lid van KTDC (Kortrijkse Triathlon en Duathlon Club) en AC Guynemer uit Poelkapelle.
    Links
  • Pascal Vanaudenaerde
  • Michaël Vannieuwenhuyze
  • Kenneth Vandendriessche
  • Layla Vancompernolle
  • Olivier D'haene
  • Lieven Demeestere
  • Natalie Tijtgat
  • Lies Deruddere
  • Davy Stieperaere

  • Lies Vanaudenaerde
  • Jente Samson
  • Bart Verkaemer
  • Dimitri Delombaerde
  • Bjorn Desmet
  • Ludovic Vanlede
  • Hans Detavernier
  • Fabrice Laga
  • Tim Vijverman
  • Steven Hocedez

     MATERIAAL 


                                               

         MOUNTAINBIKE
                                               


    Foto

                                                              

                        RACE

                                                              


    Foto

                                              

                 
    TIJDRIT
                                              


    Foto

                             



                             


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs