Foto


Baekelandtloopcriterium...
  • Link naar criterium...
  • Guynemerloop...
  • Inhoud blog
  • Tijdrit Dudzele (17,5 km)
  • Permekeloop Jabbeke 12.1 km
  • Allaert run Harelbeke 12 km
  • EK Powerman Horst 15/60/7,8
  • Duathlon Ruddervoorde 2012
    Zoeken in blog

    Volgende wedstrijd -> 28 mei, duathlon Elsegem
    Mijn favorieten
  • KTDC
  • 3athlon
  • Loopsite
  • Joggings
  • Triathlon.start.be
  • Mountainbike
  • Dapalo
  • No Limit Team
  • Uitslagen 2012 (lopen, site ASSA Ronse)
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Een interessant adres?
    Laatste commentaren
  • proficiat (Pascal Vanaudenaerde)
        op Tijdrit Dudzele (17,5 km)
  • proficiat (Pascal Vanaudenaerde)
        op Permekeloop Jabbeke 12.1 km
  • harelbeke (pascal vanaudenaerde)
        op Allaert run Harelbeke 12 km
  • Horst (Pascal Vanaudenaerde)
        op EK Powerman Horst 15/60/7,8
  • pech (pascal)
        op Duathlon Geluwe 10/40/5
  • Archief per maand
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
    Sporten...een verslaving!!!

    19-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Watervliet 27 km...

    Hey hey!!! Seizoen 2012 is gestart!!  Gisteren naar Watervliet getrokken voor een 27 km-wedstrijd...  Vorig jaar won ik er de 6 km en in 2009 liep ik daar ook al de 27 km als voorbereiding voor de Rotterdam-marathon.  Ik liep toen - voor mijn doen - een sterke wedstrijd en wou het toch niet veel slechter doen dan toen... Ik train nu trouwens niet voor een marathon.  1u50min was mijn doel vooraf (1u48min32s in 2009).
    Ik stond relaxed aan de start en dat kon wel eens een goed teken zijn, hopelijk geen overmoed .  Na een beetje zot doen stond ik klaar aan de start.  Meteen liep er iemand aan een hels tempo weg, en daarachter werd een groepje gevormd waar ik eerst trachtte aan te pikken...  Maar na 2 km stond op m'n gps 16,2 km/u!! Te snel!! Dit hou ik niet vol, en daarom snel beslist om te lossen en een volgend groepje op te wachten.  De eerste 14 km was namelijk sterk windop en ik wou me niet direct kapot lopen.  Bij dit 2e groepje lag het tempo goed, iets boven de 15 km/u, hier moest ik bij blijven, toch zeker tot het keerpunt.  Een paar keer werd er versneld en maakten ze het mij toch moeilijk , maar ik kon al bij al toch redelijk goed bij blijven.  Iets voor het keerpunt kruisten we de eerste loper, het was nog steeds die kerel die als een haas vertrok, en daarachter niks te zien, die gast vloog en zou uiteindelijk het parkoersrecord breken met meer dan een minuut!  Toen ons groepje aan 't keerpunt kwam toonde m'n gps 15,2 km/u.  Met wind in de rug moest ik dit kunnen houden, en misschien wat versnellen...  Het groepje begon direct met die versnelling maar ik moest ze onmiddellijk laten gaan Ik bleef m'n tempo houden en wou het risico niet nemen de laatste km's helemaal stil te vallen.  Ik verzwakte niet, maar kon ook niet echt versnellen naar het einde toe... De laatste 13 km helemaal alleen gelopen en toch mooi geëindigd in 1u47min09s (15,1 km/u), beter dan 2009!!   Ik haalde een 18e plaats van ongeveer 250 deelnemers denk ik (nog geen uitslag).

    De start voor 2012 is gegeven en het was goed, geen superprestatie...maar gewoon goed!  Volgende week ga ik in Kortemark de 20 km lopen en daarna weer efkes gewoon trainen.  Ik hoop er een degelijke wedstrijd te lopen om toch wat vertrouwen te krijgen voor m'n eerste Powerman-duathlon in Horst.  Doel volgende week: tussen 1u17 en 1u18 en niet kapot aankomen...

    19-02-2012 om 21:25 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    04-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winterduathlon Maldegem

    Hallo hallo... vorig week donderdag mijn laatste wedstrijd van 't jaar in de modder doorgebracht   De hele voormiddag geregend en het parkoers was wat vettig...  De goesting was er niet echt en ik zette me niet direct van voor bij de start.  Ik had bij de opwarming al een paar keer door de wei gereden en 't voelde niet super aan...  Eens de start gegeven bleef ik eerst wat hangen achter enkele lopers, maar al snel vond ik een gaatje en zocht m'n eigen tempo.  Al snel voelde ik dat ik bij de betere lopers was en besloot toch eens te testen...  Al snel liep ik naar een derde plaats...  Kenneth Vandendriessche (latere winnaar) was al gaan vliegen...  Na een paar km voelde ik het toch lastig worden maar niemand kwam terug zodat ik op plaats 3 de wissel in kon.  Eens op de fiets probeerde ik een tempo te zoeken die ik een tijdje aan zou kunnen maar het draaide niet echt goed.  Al snel kwamen enkele fietsers me voorbij gevlamd .  Na halfweg voelde ik het ietske beter worden... (zat toen al buiten de top-20)... maar toen begon de ketting eerst te protesteren   Dit raakte steeds snel opgelost, waardoor ik weinig tijd verloor maar slechter werd het toen ik mijn schoenplaatje verloor...  gewoon afgekraakt... de vijzen waren gewoon gebroken   Stoppen kwam nooit bij me op maar ik was toch wat voorzichtiger...  Vooral op de onverharde stukken was het sukkelen, maar ik kwam heelhuids in de wissel...  Daarna redelijk vlot de wedstrijd uitgelopen...  Ik eindigde als 43e denk ik op 88...  Besluit: het lopen ging vlot, het fietsen verliep minder goed dan gehoopt... 

    04-01-2012 om 23:14 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kerstcorrida Tielt (10,5 km)

    Hallo, het einde van 't jaar is in zicht en er staan nog 2 wedstrijdjes op 't programma...  Maandag was dat de corrida in Tielt en donderdag start ik nog in de winterduathlon in Maldegem...  Maandagmorgen ben ik wel eerst naar Wingene getrokken voor een mountainbiketocht...  Ik had een 50-tal km gefietst en het ging niet zo vlot zoals de vorige keren...  Eerst dacht ik na een 35-tal km de splitsing te nemen maar dan toch nog efkes doorgezet...  Het parkoers was ook niet het mooiste wat ik al gereden had, maar soit, ik had weer wat getraind...  's Namiddags naar de cross gekeken hoe het echt moet en dan richting Tielt.  Zonder ambitie stond ik aan de start en maar goed ook...  Bij de start 'vloog' de helft van het peloton weg!!   Het ging lichtjes naar beneden en ik kon die snelheid niet aan... daarna was het vooral 'bergop' en ik kon weer wat plaatsen goed maken...  Ik liep (naar mijn gevoel) een goed tempo zonder in het rood te gaan en dit de hele wedstrijd.  Na een 6-tal km begonnen we veel lopers te dubbelen en in het bochtig parkoers was dit niet echt optimaal...  De tragere lopers namen 'uiteraard' ook de kortste weg zodat we veel van links naar rechts mochten lopen.  Op de uitslag staat dat de afstand 10,2 was... op m'n gps kwam ik op 10,5 uit   Ik kwam aan als 43e denk ik op ongeveer 800 deelnemers... gemiddelde 16,6 km/u voor 10,5 km.  Niet slecht, maar ook niet super goed...  Al bij al wel tevreden want in de wedstrijd voelde ik me wel ok

    Morgen de laatste van 2011, duathlon Maldegem... dat wordt nog efkes afzien voor de feesten!!

    28-12-2011 om 22:00 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kerstcorrida Deerlijk 15 km...

    Vandaag korte broek aangetrokken en de kou wat verbeten in Deerlijk.  Met m'n tijd van vorige week had ik toch al wat een richttijd die ik zou moeten halen...  Streefdoel voor de 15 km was tussen 55 en 56 minuten...  Ik startte iets rustiger dan vorige week om toch zo lang mogelijk een tempo van 16,5 km/u te houden...  Na een paar kilometer werd er bij ons een groepje gevormd van een man of acht...  Gekenden voor mij waren Kristof Reynvoet en Ward Lanssens...  Ik hoopte bij te kunnen blijven maar deed eerst geen kopwerk... de weg was nog lang en wou niet als eerste afvallen.  Maar halfweg de wedstrijd voelde ik me steeds beter en beter worden...  Maar er waren toch een paar stukken met tegenwind en wou me nog niet opblazen...  Het tempo was nog steeds ok, op gps na 10,5 km 16,8 km/u   Op 4 km van het einde besloot ik het tempo de hoogte in te jagen en eens kijken wat de tegenstand deed...  Ik hield wonderwel goed stand en raapte op het einde nog een paar lopers op van een voorliggend groepje... Heel tevreden eindigde ik als 18e (800 deelnemers) in een tijd van 53min27s (16,9 km/u op gps).  Eén van m'n betere wedstrijden van het jaar...

    18-12-2011 om 20:50 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kerstcorrida Langemark 2011

    Hallo, vorige week nog eens een wedstrijd gelopen... Ditmaal dus in Langemark.  Het weer was super en ik had er wel zin in.  Voor de start met Pascal Vanaudenaerde een paar versnellingskes gedaan en ik voelde dat ik deze niet kon volgen (geloofde hij niet).  Een snelle start zat er zeker niet in.  Eens de start gegeven was het moeilijk om m'n plaats te zoeken.  Ik wou niet te vlug starten, want helemaal geen wedstrijdkm's in de benen en ook geen snelheid meer getraind.  Maar na een kilometer zat ik bij een lopers waarvan ik voelde dat ik misschien toch iets te sterk zou zijn...  Dus enige oplossing was zo vlug mogelijk aansluiting vinden bij het groepje voor me...  Het was een serieuze inspanning maar ik kwam erbij...  Ik zette me in het spoor van Dirk Degandt...het ging nu wel snel genoeg...  In het begin van de tweede ronde zocht hij op zijn beurt het groepje voor ons op... en ik moest passen...  Ik kreeg het efkes moeilijk en 3 lopers kwamen aansluiten met o.a Didier Meyfroot en Johan Olivier...  Bij het ingaan van de laatste ronde stond ik voor het dilemma... tactisch lopen en voor m'n plaats gaan of het tempo zo hoog mogelijk houden en voor een goeie tijd lopen...  Ik besloot het 2e te doen en bleef geven wat ik kon... de 38 minuten kwamen in zicht... Op het laatste had Johan nog een versnelling in de benen die ik niet kon volgen...  Eindtijd 37min57s... het doel bereikt en tevreden naar huis!!

    Tibo liep in de jeugdreeksen een heel goeie 5 plaats!!  Het ziet er naar uit dat hij beter wordt dan papa...gelukkig!!!

    18-12-2011 om 11:14 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mountainbike Herstsberge 50 km

     Een dag voor de corrida de beentjes toch nog eens doen afzien... in Hertsberge...  Mooi weer en supermooi parkoers, 95% offroad... maar goed berijdbaar... .  Volgend jaar ga ik zeker opnieuw!

    Morgen, de corrida...wat zijn de verwachtingen?  Eerlijk gezegd, ik weet 't niet!  Vooral omdat ik nu sedert het eerste weekend van oktober geen wedstrijden meer liep.  In november wel veel getraind, maar vooral afstand, geen snelheid of interval... Daarom lijkt de tijd van vorig jaar (37'12") niet haalbaar...  Maar m'n doel is tussen 38' en 38'30" te eindigen... Te hoog gegrepen?  Misschien niet, 't is voor thuispubliek, dan kan je altijd wel iets meer...

    10-12-2011 om 22:57 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MTB-toertocht Handzame...

    Vandaag moest ik niet werken, dus tijd om een MTB-toertochtje mee te pikken...  In Handzame kon ik kiezen tussen 25-35-45-55 km.  Dit jaar nog niet boven de 45 km geweest maar met het goeie weer zou ik de 55 misschien eens proberen, ik was alleen en kon m'n eigen tempo bepalen...  De eerste bevoorrading kwam al vlug (na 15km), kapot waren we dus nog niet.  De onverharde wegen waren heel goed berijdbaar zodat een redelijk tempo kon gereden worden (24 km/u, voor een sukkelaar gelijk ik is da goed)...  Na de 30 km de 2e en laatste bevoorrading en de benen waren nog steeds ok.  Snel daarna kwam de splitsing voor 45 en 55 km...  Maar de beslissing was snel gevallen... 't ging goed...  maar na 45 km kwamen we weer op 'tzelfde punt Wat nu?  Ik was blijkbaar niet alleen en we besloten de weg nogmaals te volgen om te zien waar we verkeerd zaten... en wat volgt??  Opnieuw dezelfde ronde gereden en kwamen opnieuw dicht bij de bevoorrading van 30 km.  Daar efkes gaan vragen maar niemand die daar iets wist...  Zoeken dus...  Dan maar een andere weg geprobeerd en wonder bij wonder...pijltjes!!  Intussen zo'n 15 km teveel gereden... Dit zou een 70 km-rit worden... Voor sommigen misschien peanuts maar voor mij een serieuse afstand met de MTB...  Gelukkig lagen de wegeltjes hard en kon er goed doorgefietst worden...  Na aankomst in Handzame 71,5 km (gem: 23,5 km/u)  Drie uurkes dus... en achteraf wel heel content...was goeie training...

    26-11-2011 om 13:49 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trainen...trainen...trainen...

    Hey hey... efkes een tussendoortje...

    Ik heb sinds begin oktober geen loopwedstrijden meer gelopen (behalve halve marathon als duurtraining).  Ik heb dit jaar ook geen doel meer, en daarom probeer ik nu reeds een goeie basis te leggen voor volgend jaar.  Vooral duurtrainingen aan traag tempo, en fietsen (MTB)... vooral toertochten waar ik enkel op de zwaardere stroken goed doortrek en op de baan recupereer. Dit in tegenstelling tot vroeger waar ik steeds bleef doorkoersen en na 50 km kapot zat...  De trainingen verlopen goed, de benen voelen hersteld van het lange seizoen...
    Ik probeer m'n trainingen zo te houden tot de jaarwissel, dan een weekje rust en daarna kan het echte werk beginnen...

    December brengt voor mij enkel de kerstcorrida in Langemark.  Voor het eerst maak ik er geen doel van om super te presteren, het wordt eens een wedstrijd om te genieten.  Pas op!  Ik geef er wel alles wat ik kan, maar ik wil geen snelheid meer trainen dit jaar... en ik voel ook dat er weinig snelheid in zit op dit moment... 

    24-11-2011 om 23:23 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    12-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Halve marathon Deinze - Aalter

    Hallo, normaal loop ik elk jaar op 11 november de halve marathon in Ploegsteert...maar dit jaar was de motivatie ver zoek...  Bijna niet getraind in oktober... gewoon omdat de goesting er niet was.   Eerst dacht ik van de 8 km te lopen maar toen Gio zei dat hij de halve marathon Deinze-Aalter zou lopen, besloot ik met hem mee te lopen.  Z'n besttijd is 1u28 van een paar jaar terug, dit jaar liep hij al 1u33...  Het doel was om nog eens onder de 1u30 te komen.  We namen een goeie start en na 10 km waren we een minuutje voor op schema en bij Gio was alles nog ok.  Na 14 km hielden we nog 45 seconden over, dus alles was nog mogelijk...  Het parkoer liep redelijk vlot en de kilometers waren overal correct uitgestippeld...  Ikzelf voelde me ook heel goed lopen, natuurlijk omdat het iets trager dan een normaal wedstrijdtempo was.  Maar toch... ik had niet verwacht dat ik zo gemakkelijk ging lopen...  Op km 18 moest ik Gio toch wat beginnen aanporren om te volgen... het zou spannend worden want we liepen net onder de 14 km/u en we zaten toen net op schema.  Dus we mochten niet vertragen...  Een groepje van een man of drie passeerde ons en ik vroeg Gio om hen te volgen, dan zat alles er nog in maar het gebrek aan trainingkilometers speelden hem parten en hij kraakte... De laatste 2 km zakten onder de 13 km/u en zo arriveerden we de exacte 21,1 km in 1u31!! Toch een mooie prestatie, mits meer trainingkilometers moeten we volgend jaar zijn record kunnen verbreken!!  We houden er allebei een goed gevoel aan over, Gio loopt toch meer dan 2 minuten vlugger dan in Kuurne en ik voelde de benen niet terwijl we toch een goed tempo liepen  

    Vandaag op de weg 77 km gaan MTB'en omdat er in de buurt geen toertochten waren, warm gekleed en super weertje!!!  't Mag van mij zo heel de winter doorgaan!

    12-11-2011 om 18:34 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    05-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Update... op vraag van hevige fan (é Pascal??)

    Het voorjaar 2011 verliep met ups en downs en zo zou het de rest van het jaar ook verlopen...   Duathlon Ruddervoorde was een afknapper, het liep voor geen meter.  Daarna nog enkele duathlons meegedaan die minder goed verliepen...  Vanaf begin juli (BK Kortrijk) kon ik enkele betere resultaten neerzetten... maar er zat nog geen constante in...  Goeie resultaten bleven zich afwisselen met mindere.  Half augustus startte ik (zonder ambitie) in de Powerman te Geel.  10km lopen 60 km tijdrit en opnieuw 10 km lopen... en zowaar... het is de wedstrijd waar ik me dit jaar moet aan optrekken... het fietsen verliep daar zelfs heel goed...  In Langemark had ik graag eens gewonnen voor eigen publiek, maar ik botste op een sterke Dirk Degandt en moest tevreden zijn met een 2e plaats...  Op dit ogenblik probeer ik weer wat plezier in het trainen te vinden want dat was efkes zoek. 
    M'n zoontje Tibo zit nu in de zwemclub en doet dat super!  Ik heb nooit kunnen zwemmen (wel schoolslag, maar nooit goeie zwemmer geweest) en vind het tof dat hij dat goed doet, ik ben een fiere papa!!   Ik probeer nu ook een paar keer per week te zwemmen, ook al om hem te motiveren en tegelijkertijd is het voor mij ook leuk eens een niet te fietsen of lopen... en toch bezig te zijn... Maar de kriebels komen stillekes aan terug...  Ik heb nu een paar MTB-toertochten achter de rug en verlang al naar de volgende... Het is nu begin november, de voorbereiding voor volgend seizoen kan beginnen!!

    PS: Pascal, ik zal er weer eens wat meer werk van maken om m'n blog aan te passen!!  Greetz from P'kapelle

    05-11-2011 om 21:04 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    26-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.3,5 km Dwars door de Zilten.

    Na Ruddervoorde heb ik een lactaattest laten doen.  Gevolg? Ik train te vlug!  De laatste weken ben ik dan trage duurtrainingskes gaan doen om weer wat plezier in de trainingen te krijgen, om thuis te komen en het gevoel te hebben dat ik eens niet voluit heb moeten gaan.  En gisteren toch eens naar de Roeselare getrokken om eens snelheid in de benen te voelen.  Ik liep de 3.5 km in 11min28s (iets boven de 18 km/u denk ik).  Dit ook dankzij Nico Serroen die me steeds op sleeptouw nam, super van die kerel, hij loopt zelf voor een 2e positie in de grote wedstrijd (14km) en besluit bij mij te blijven om efkes te hazen. Merci Nico.  Ik eindigde de wedstrijd als 5e.

    26-05-2011 om 11:11 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duathlon Ruddervoorde

    Dit moest m'n eerste piek van 't jaar worden... maar noppes.  Tijdens de eerste loopproef verliep het al stroef, ik haalde op de 5 km amper een gemiddelde van 16,7 km/u   De moral op de fiets was ver te zoeken, maar ik gaf toch alles wat ik kon.  Niet genoeg blijkbaar want nu en dan kwamen enkele renners (o.a. den Giollara) me voorbijgereden.  Dan opnieuw wisselen en de wedstrijd zo goed mogelijk uitlopen.  Toch teleurgesteld naar huis vertrokken.

    26-05-2011 om 11:05 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rembertcorrida Torhout (10 km)

    Gisteren naar Torhout getrokken voor een 10 km loopwedstrijd.  Had er eigenlijk weinig zin in, maar soms moet je keer op de tanden bijten é...  Voor de start had het ferm geregend en de wind was iets gevallen, dus de weersomstandigheden waren heel goed.  Maar de benen niet .  Na een redelijk snelle start liep ik al vlug alleen...  Na 2 km liep ik op 100 meter van een groepje van 5 en achter me zat er ook al een seconde of 10.  Het groepje voor me viel wat uiteen en ik probeerde aan te pikken bij de lossers.  Rond km 6 kwam ik bij twee anderen waaronder Xavier Devriendt.  Ik wou m'n tempo aanhouden en nam resoluut de kop maar het was net een stukje bergaf en ik kreeg de indruk dat ze sneller konden dan ik.  Dus bleef ik er efkes aanhangen.   Tussen km 7 en 8 klom het opnieuw en voelde ik me weer de sterkste en nam over... de anderen losten.  Het klinkt alsof ik gemakkelijk liep maar het was afzien, ik heb misschien 2 km het gevoel gehad dat ik redelijk goed liep, de rest was echt werken en afzien... Ik eindigde de 10 km in 35min48s...daar moet zeker nog een minuut vanaf!!  Ik ben niet superontgoocheld, maar een goed gevoel heb ik er ook niet aan overgehouden...  Op naar volgende week in Ruddervoorde, daar moét ik vlammen!!! 

    30-04-2011 om 10:14 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LAKOSTA (21,3 km)

    Zaterdag 16 april, Westvlaams Kampioenschap halve marathon in Staden over een sterk golvend parkoers !  Na m'n teleurstellende wedstrijd van vorige week had ik iets recht te zetten, maar ja... dat komt niet op aanvraag natuurlijk.  En toch, zaterdagmorgen liep ik supernerveus rond, ik wist met mezelf geen raad en ik voelde de 'bommetjes' in m'n kuiten   Sabrine had het ook in de gaten dat ik zot rondliep en ik vertrouwde haar toe dat de benen goed voelden en dat ik misschien wel eens zou vliegen...   Maar luidop durfde ik toch nog geen uitspraken doen om toch geen blauwtje te lopen.  Bij het loslopen voelde ik het nog... de bommetjes... ik heb dat maar een paar keer per jaar, maar meestal zit het dan wel goed.  De start verliep goed en ik zette me in het spoor van Dominique Alleman, trainingsmakker die de laatste maanden indruk maakte (kon hem zelden volgen).Ik had me voorgenomen om de eerste ronde niks te forceren om zo de tweede ronde even sterk of beter te kunnen doen.  Dit omdat ik ook niet de nodige kilometers getraind heb voor een halve marathon.  Daarmee wil ik zeggen dat ik dit jaar nog geen 20 km aan een stuk getraind had...  Maar ik liep verrassend gemakkelijk mee in een groepje van een man of 5 aan een tempo rond de 16,5 km/u.  Net voor het ingaan van de tweede ronde begon dit groepje uit te dunnen.  Ik probeerde het tempo van de eerste ronde aan te houden en liep zo weg van de anderen.  Ik voelde me nog steeds sterk tot op een moment (ong km 15) Kristof Huyghe redelijk snel terug bij mij kwam.  Was ik aan het stilvallen?  M'n gps sprak dat tegen, maar ik kreeg het toch een paar honderd meter wat moeilijk.  Ik kon aanklampen tot op het hoogste punt van het parkoers.  Daarna was het voornamelijk bergaf en ik had een gemiddelde om een PR te lopen.    Kristof daalde sneller dan ik, maar ik viel helemaal niet stil, ik bleef een constant tempo aanhouden en kwam in Staden aan in 1u17min47s!! 16,4 km/u. Op zo'n parkoer!!  Supercontent! Anderhalve minuut van m'n besttijd!  En ik moet zeggen, aan de aankomstlijn voelde ik me nog fris!  Ik zou niet veel vlugger kunnen lopen hebben, maar toch nog enkele km's aan dit tempo denk ik.  Eindelijk een positieve wedstrijd!  M'n ouders waren gelukkig ook aanwezig zodat ik hen na vorige week kon laten zien dat er toch nog 'jus' in de benen zit!!! Intussen zijn Tibo en 't vrouwke ook goed bezig, want ook zij liepen in Staden.  Tibo eindigde bij de jeugd op een mooie 6e plaats en Sabrine liep de 5 km-wedstrijd in 30 min 40 sec!  De familie Fieuw heeft sterk gepresteerd dit weekend, en ben er fier op!!





    17-04-2011 om 21:58 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duathlon Wevelgem

    Zondag 10 april 2011... een dag dat ik niet vlug zal vergeten!  Man, ik heb afgezien op mijne fiets... .  De wedstrijd verliep over 10 km lopen, 40 km fietsen en nog eens 5 km lopen.  Het was redelijk warm, dus de loopproef zou lastig worden.  Maar er was meer dan voldoende bevoorrading zodat ik snel kon afkoelen.  Daardoor zette ik ook een redelijke loopproef neer, de tijd was niet super, maar op het bochtig parkoer kon je dit niet verwachten.  M'n plaats na 10 km bewees dat ik goed bezig was. Dan de fiets op , en jawel hoor... een vlotte wissel!  Maar in de eerste bocht waar er kasseien lagen zakte te punt van m'n zadel naar beneden (lach niet!).  Echt waar, de punt stond zo'n 10 cm naar beneden!!  Ik probeerde al fietsend deze terug horizontaal te krijgen maar njet!  Zo fietsen dus... 40 km... man man man... Om de drie stampen moest ik me weer iets naar achter zetten.  Ik moest me opduwen aan m'n stuur zodat m'n schouders, armen en rug na enkele km verschrikkelijk pijn deden.  Na een 15-tal km dacht ik aan stoppen,  maar ja... ge doet da niet é...  Maar het was alsof ik 30 jaar terug in de tijd ging... toen ik leerde fietsen... ik ben curieus om mezelf eens op die fiets te zien zitten... met m'n zadel naar beneden   Nu kan ik ermee lachen maar op het moment zelf was het sukkelen en voelde ik me zelf beschaamd tov m'n supporters... ik kon geen macht geven, zelfs bergaf zat ik niet goed... iedereen passeerde me alsof ik efkes naar de winkel ging achter een brood   De 2e loopproef was dan ook gewoon uitlopen zonder meer...  Ik ben ontzettend ontgoocheld over de wedstrijd...  Ik zeg niet dat het anders super zou geweest zijn, maar nu weet ik weer helemaal niks...  Twee weken terug (Geluwe) verliep alles beter dan verwacht, Wevelgem was een afknapper... De voorbereidingswedstrijden zijn gedaan... nu het grote werk!  Binnen drie weken staat de eerste wedstrijd op m'n kalender waar ik naar piek... daar moet alles perfect verlopen!  Revenge!!!  Zaterdag start ik in de LAKOSTA, een halve marathon over een sterk golvend parkoers.  En daarna trek ik met Gio naar de Vogezen, mini-fietsstage...Dit allemaal als voorbereiding op mei en juni, dan wil ik super zijn met als apotheose het BK in Kortrijk!!

    13-04-2011 om 21:49 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lenteloop Oudenburg 10,6 km

    ... zo voel ik me momenteel na m'n wedstrijd in Oudenburg... een offday... nie te doen...  Ik had me voorgenomen om te starten zoals in Eernegem maar al snel voelden de benen niet ok.  Na een kleine 3 km moest ik het groepje waar ik bij moet horen al lossen .  Met het oog op volgende week (duathlon Wevelgem) besloot ik een eigen tempo te zoeken, maar het verval was direct groot.  Ik liep nog zo'n 15 km/u en ik had nog weinig moed om te versnellen.  Telkens er een groepje bij me kwam probeerde ik aan te haken en ook rond te draaien, maar al snel liet ik hen weer lopen... geen courage...  Ik eindigde de wedstrijd in 40 minuten (ong. 2 minuten boven het beoogde doel).  Hopelijk was het gewoon een slechte dag of misschien was ik nog niet volledig gerecupereerd van vorige zondag? Wie zal 't zeggen?  Deze week ga ik in ieder geval rustig trainen, zodat ik zondag met iets frissere benen van start kan gaan

    02-04-2011 om 21:19 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    28-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duathlon Geluwe 10/40/5

    Gisteren stond m'n eerste duathlon op de agenda sinds mei 2010.  Na het rampjaar 2010 was het uitkijken om weer eens op de fiets te kruipen...  Vorige week in Eernegem had ik onverwacht goed gelopen, en de looptrainingen deze week verliepen ook heel goed.  Voor het eerst dit jaar trouwens.  Maar de fiets had ik dit jaar nog maar weinig gezien zodoende ik helemaal niet kon inschatten hoe de wedstrijd zou verlopen.  Het parkoers is ook niet van de poes wat het nu extra zwaar zou maken.  Tijdens de opwarming voelden de benen goed, de zon kwam erdoor en ik besloot m'n onderlijfje niet aan te doen...wijze beslissing bleek achteraf .
    De start....vrrrooaaaarrr....ze waren weg, met Vansteelandt en Reynders op kop.  Ik besloot de eerste km te starten zoals vorige week en daarna te kijken waar ik zat.  Dit verliep goed en kon me in het spoor van Kurt Jurgens plaatsen.  Ik voelde me goed en er kon een tandje bij.  De eerste loopproef zat erop voor ik het wist.  Eens in de wissel kreeg ik een leeg gevoel in de benen, maar ik denk dat het vooral schrik was die in de benen sloeg voor de fietsproef. Na een halve ronde kwam een viertal bij me: Olivier D'haene, OlivierVandevoorde, Patrick Soetaert en Nico Smessaert.  Eén voor één goeie fietsers en het zou moeilijk worden te volgen.  Nog nooit zat ik bij één van hen, ik reed dus boven m'n stand .  Ik kon nooit overnemen, en op de korte hellingkjes was ik er steeds net af.  Ook na de bochten liet ik weer een gaatje .  Maar steeds kon ik het gaatje weer toe krijgen.  Ik ben een paar keer doodgegaan op de fiets, vooral de eerste 3 ronden maar ik hield stand , ik was supercontent, m'n wedstrijd was geslaagd en ik moest nog 5 km lopen.  Het was eigenlijk genieten, ik kon een redelijk tempo aanhouden en voor me kon ik niemand bijhalen en achter me liepen ze trager dan ik...  Ik eindigde als 34e op ong. 120 deelnemers.  Supertevreden en zeker met veel dank aan m'n vier medegezellen tijdens het fietsen!!!

    28-03-2011 om 21:50 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    19-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.8e Eernegemse kasseiloop

    Hallo, 't was hier lang stil, maar veel goeds was er dan ook niet te melden.  Sedert begin januari deed ik geen enkele wedstrijd met als doel goed te trainen voor de eerste duathlonwedstrijden.  Maar dat viel ferm tegen.  Ik trainde wel maar kon geen enkele keer zeggen dat het vlot liep of reed... Ik had steeds moeite om m'n trainingsmakkers te volgen...zelfs op een tragere duurtraining had ik het moeilijk.  Ik wist (en weet nog altijd niet) wat er gaande was...  Vorige week zaterdag werd het mij genoeg en besloot ik een week rust te nemen.  Ik had niet het gevoel dat ik overtraind was maar ik moest iets doen...  Donderdag probeerde toch efkes te voelen of er betering was, maar integendeel, na 3 km stond ik te voet... leeg...geen energie...
    En dan vandaag... 9 km wedstrijd... ik wist niet wat te verwachten en zou niet te zot van start gaan.  Maar wonder bij wonder liep ik na 2 km bij de lopers waar ik normaal moet bij zitten.  Het gevoel was ook goed en ik voelde me zeker niet de mindere.  Ik deed wel bijna geen kopwerk de eerste 5 km.  Ik bleef vlot lopen en wou toch mezelf eens testen en nam de kop om te zien waartoe ik in staat was.  Het tempo ging de hoogte in met de wind op kop   Maar op anderhalve km van 't einde moest ik de kop weer overlaten.  Ik zat aan m'n maximum en m'n medegezellen begonnen iets te versnellen... beetje bij beetje voelde ik de benen vol lopen en ik moest meter bij meter lossen.  Maar aan de aankomst zag ik m'n tijd: 31min24s (17,1 km/u)  Een hele goeie tijd voor mij en dat na weken van sukkelen op training... Enkele trainingsmakkers van me liepen net voor of achter me terwijl ze mij op training er zomaar afliepen...  Ik ben supercontent

    19-03-2011 om 22:21 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brielmeersen Deinze 4,82 km

    Hallo!! Deze voormiddag trok ik naar Deinze om nog eens een korte wedstrijd te lopen.  Mijn doel dit jaar is goeie 10 km-wedstrijden lopen, daarom train ik gedurende de week meestal 1u tot 1u15 aan een rustig tempo.  Maar in het weekend durf ik wel eens full speed te gaan. .  Om 10 km volle gaaz te gaan is het nog te vroeg, daarom pik ik er voorlopig korte wedstrijden uit.  Vooraf loop ik dan rustig een 5-tal km, daarna m'n wedstrijd en erna opnieuw 5km.  Zo heb ik toch m'n kilometers in de benen, en toch eens van een wedstrijd kunnen proeven.
    Vandaag opnieuw van dat, maar tijdens de opwarmronde voelde het niet super.  Was het omdat ik nog te warm gekleed was, of door het parcours in de Brielmeersen dat er toch redelijk zwaar bij lag, vond ik?  Eens de start genomen probeerde ik snel vooraan post te vatten, want ik wist dat er snel gestart zou worden en op het bochtige vette parcours moet je direct mee zijn... . Dit lukte wonderwel en na een km werd ik kort gevolgd door Frederik De Backer en Olivier Huyghe.  Er stond redelijk wat wind en na 2,5 km kwam Frederik tot op 5 meter.  Op dat moment moesten we de Brielmeersen in en begon de cross.  Ik vreesde een terugval, maar integendeel, ik liep opnieuw weg van Frederik .  Olivier kwam bij Frederik maar ze liepen nu toch een tiental seconden achter me met nog een km te gaan.  Ze zouden niet meer terugkeren en zo kon ik naar m'n 2e overwinning lopen in 9 dagen tijd.   4,82 km in 16min32s (17,48 km/u) op een lastig parcours.  Nadien liep ik nog met Johan Viaene z'n laatste ronde mee en kon tevreden terug naar huis  .  Het is weliswaar niet de bedoeling om veel korte wedstrijden te lopen, maar het doet deugd om het jaar zo te starten...

    16-01-2011 om 19:03 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    09-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Watervliet (6km)

    Gisteren trokken Sabrine, Tibo en ik naar Watervliet voor een 6 km wedstrijd.  Regen en veel wind deden vermoeden dat er weinig deelnemers zouden zijn, maar eens daar aangekomen was de wind nog stevig aanwezig maar het regende niet meer .  Er stonden toch redelijk wat deelnemers aan de start met enkele gekende gezichten waaronder triatleet en clubgenoot Frederic Despeghel.  Het zou een rare wedstrijd worden daar de eerste 3 km voornamelijk windop was en de laatste 3 km wind achter .  Er werd voorzichtig gestart en iedereen keek naar mekaar wie de kop zou nemen.  Ik probeerde verstandig te blijven en hield me op de 2e plaats.  Na de eerste km nam ik over en al vlug liepen we met drie vooruit, waaronder ook Frederic.  Het meeste kopwerk werd wel gedaan door de derde (voor mij onbekende) loper.  Ik kon redelijk volgen maar ik had geen overschot op dat moment, integendeel, na het keerpunt ging het tempo goed de hoogte in en na 4,5 km moest ik eraf .  Ze liepen zo'n 10 seconden weg van me.  Bij het ingaan van de laatste km moest Frederic ook lossen, het was weer man tegen man.  Ik haalde opnieuw een hoog tempo (boven de 18 km/u) en haalde Frederic snel in en kwam dichter bij de leider.  In der verte zag ik Tibo en Sabrine al aan de aankomst staan en ik beet door ! Ik kwam bij de leider en versnelde nog iets... hij haakte meteen af en zo kon ik m'n eerste overwinning van het jaar vieren!!   Ondanks de sterke wind liep ik toch 17,3km/u waar ik redelijk tevreden mee was.













    09-01-2011 om 20:38 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)


       FOTO
    Foto

    Over mijzelf
    Ik ben Fieuw Christoph
    Ik ben een man en woon in Poelkapelle (West-Vlaanderen) en mijn beroep is Klinisch Laborant.
    Ik ben geboren op 08/04/1975 en ben nu dus 48 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Duathlon.
    Ik ben reeds 17 jaar samen met Sabrine Matthijs en we hebben één zoontje Tibo (7 jaar).
    Foto

    Ik ben lid van KTDC (Kortrijkse Triathlon en Duathlon Club) en AC Guynemer uit Poelkapelle.
    Links
  • Pascal Vanaudenaerde
  • Michaël Vannieuwenhuyze
  • Kenneth Vandendriessche
  • Layla Vancompernolle
  • Olivier D'haene
  • Lieven Demeestere
  • Natalie Tijtgat
  • Lies Deruddere
  • Davy Stieperaere

  • Lies Vanaudenaerde
  • Jente Samson
  • Bart Verkaemer
  • Dimitri Delombaerde
  • Bjorn Desmet
  • Ludovic Vanlede
  • Hans Detavernier
  • Fabrice Laga
  • Tim Vijverman
  • Steven Hocedez

     MATERIAAL 


                                               

         MOUNTAINBIKE
                                               


    Foto

                                                              

                        RACE

                                                              


    Foto

                                              

                 
    TIJDRIT
                                              


    Foto

                             



                             


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs