• Santiago de compostela- here we are !!!!
  • 3juli
  • 1 juli
  • Compostela here we come

De compostelastappers
    Christine en Nicole op pelgrimstocht
    06-07-2012
    Buenos
    Onze laatste dag  in Santiago de Compostela:We  hebben de ganse dag door de stad geslenterd, veel gezien maar meer moe dan van het stappen.
    In totaal stapten we 220 km gestapt.
    het was een heel boeiende, mooie en rijke ( maar soms lastige) ervaring...
    Nu verlangen we terug naar ons belgieske !!! we vertrekken morgen om 6 uur  en rijden tot in DAX, De dag daarop naar huis, we telefoneren wanneer we in Rijsel zijn , en Christine als we aan de eerste stop zijn in Zwevegem.
    Adios Amigos e una grande ambraçu.

06-07-2012 om 18:33 geschreven door Christine en Nicole

05-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Santiago de compostela- here we are !!!!

Buenas dias

Deze morgen aan de kathedraal aangekomen om 10u45 na 10 km. stappen.Het was een emotioneel moment , reeds van bij het zien van de torens van de kathedraal;  Wij hebben het gehaald !!! en daar voelden we reeds de grote verbondenheid binnen de groep. Het regende en het was koud, maar hebben in de kathedraal
    de H.Mis bijgewoond voor de heel veel pelgrims: Onze priester Willy mocht mee concelebreren  en we werden door de dekaan speciaal verwelkomd, als groep' 'Markant ' uit Vlaanderen. We hebben geluk gehad met het wierookvat (uitleg thuis)Daarna hebben we onze pic-nic
    opgegeten op de trappen van het plein aan de kathedraal.
    hotel opgezocht, warme  kleren aangedaan en de aangename  stad verkend en ook de kathedraal.8 Zon is er weer.

Gisteren hadden we nog een zware tocht van 25 km. in een heel ander landschap , met goed mooi stapweer, echt op de boerebuiten, met de koetjes. en veel moestuinen., maar weer nijdige klimmekens en afdalingen.
    Morgen nog een vrije dag , er is hier veel te zien  en zaterdag morgen vertrekken we vroeg richting België:
    We laten jullie iets weten wanneer we aankomen ( het regent dat het giet en we waren juist van plan een terrasje te doen...
    Vanavond is er bedanking van Trui en Willy en afscheid van enkele van de groep die reeds vertrekken;
    Dikke Santiago  zoen:

05-07-2012 om 18:11 geschreven door Christine en Nicole

03-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. 3juli
    Buenos Dias,
    Vandaag zware tocht naar de Col Cebreiro: Zware klimpartij gedurende gedurende 4 uur, maat heel mooie natuur, heel groen en vele verschillende bloemen; Er waren veel pelgrims onderweg, waarmee we soms een klapke deden (bv. Korea, Brazilië , Guattemala enz;) Het was mooi weer , rond de 25  graden.We leren mekaar beter en beter kennen.Zeer goeie sfeer in de groep; Op de top in een heel sfeervol kerkje hadden we een spiritmoment en hebben  voor jullie allemaal een kaars doen branden. Gisteren was ook een  mooie tocht en hebben we aan de
    Crux de Ferro, onze steen die we uit België meebrachten neergelegd en heeft Willy de mis  geconcelebreerd in open lucht, tussen de bergen:
    Gisteren avond waren we in  Ponferrada en deden we een wandeling door de stad waar een heel grote burcht is van de Tempeliers en bezochten we  ook de kerk, met een mooi beeld van O.L.Vrouw.Deze avond we eerst gezwommen voor het avondeten in een mooi hotel. We eten goed en veel om energie op te doen, we zijn in volle form , buiten een koortsblaar en een aftje:
    Dikke knuffel
    Chistine en Nicole;

03-07-2012 om 21:49 geschreven door Christine en Nicole

01-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1 juli
    Buenas tardes

Het is hier volop ambiance.er is pauze en Spanje staat 2-0 voor.
    De laatste 2 dagen waren prachtige stapdagen zonder veel zware beklimmimgen: , niet te warm ( 22 graden)
    Vrijdagavond sliepen we in Carrion de los Condes in een oñgebouwd Benedictijnenklooste, mooi hotel .
    Gisterenavond sliepen we in een klooster van Salecianen, sober maar rustig: Voor het avondmaal bezochten we de stad Leon, met de Eglesia San Isodore, de Kathedraal waar we niet binnenmochte,n want daar was de ene trouw na de andere en de Paridor-vroeger klooster, en nu  5 sterren hotel. Het avondmaal hebben we genomem in een restaurant in het centrum van Leon:( 11 graden) Dit is gewoonlijk een gezellige bedoening met onze stapgenoten . We leren ze beter kennen door de diepe gesprekken en de humor ontbreekt niet.Iedere morgen hebben we een spirit moment met zinnige teksten. Iedere dag  is er s'morgens en s'avonds  voetverzorging voor velen, maar gelukkig voor ons niet.

Nu volgens nog 3 dagen zeer zware tochten, met zware klimpartijen.
    Christine schrijft
    Dank je voor de dagelijkse post; Het is telkens een leuke verassing ; Zo neem ik mijn kleinkinderen mee in mijn rugzak.
    Denise, groetjes van Kristien schoolmeesters.

Nicole
    Ik ben nieuwsgierig naar de rapporten; Jan en Mieke , stuur eens een s.m.s:
    Bea en Frans, groetjes van Jaak;
    Mieke en Thomas , groetjes van de zus van de pa van filip Lampaert die ook de Camino loopt 8 Annelies kent ze.

Dank aan allen voor de reacties vol steun en aanmoediging;
    Veel groetjes en een dikke knuffel

Christine en Nicole

01-07-2012 om 21:58 geschreven door Christine en Nicole

28-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Compostela here we come
    buenos dias

Gisteren was onze vierde stapdag- 13 km.
    6u30 opgestaan en na busreis van 25 km zijn we om 9 uur beginnen stappen van Villa Franca naar San Juan de Ortega: Prachtige tocht door bossen en heel veel bloemen; De tocht is ingekort omdat we de vorige 3 dagen onder de volle middagzon gestapt hebben en die 34 tot 39 graden ons niet goed bekomen zijn: We waren uitgeput en uitgedroogd: Het zaten ook serieuze en nijdige klimpartijen bij(eerste dag 1200 m geklommen).Gisteren was het goed, door een vroegere start.In San Juan de Ortega hadden we een bezinningsmoment in een heel mooi kerkje.
    Na een bustrip kwamen we rond 15 uur in Burgos aan. ( 33 gr ) . Wandeling door de prachtige stad , overheerst door de torens van de mooie Kathedraal. Na een supervlug avondmaal een wandeling tussen de rode supporters op de terrasjes met de vele T;V schermem voor de voetbalmatch Spanje -Portugal. Veel ambiance en spanning  ook na de match veel feestvreugde: Voor I2 uur ñoesten we niet slapen, en ook tot 4 uur hoorden we nog gezang

Donderdag 28 juni. We hebben uitgeslapen en na het ontbijt hadden we een afspraak ñet Louis , franssprekende gids, voor een bezoek aan de kathedraal-onvoorsteelbaar groot en prachtig. Daarna met de bus een bezoek aan het klooster van Carthuizers in Miraflores :. In de namiddag op de Plaza Major  met 6 tapa's gaan eten en dan nog eens de kathedraal binnengewipt,oñde aangeklede Jezus te groeten., en dan in de mooie laan ñet de platanenm langs de rivier, genoten van een terrasje;. Het is feest van San Pedro  ,fanfaren kwamen voorbij , maar ook interessante pelgrims. o.a. een pelgrim uit Bornem die op de terugweg was naar huis.30 dagen had hij gestapt, en wij waren de eerste Vlamingen die hij tegenkwam: Morgen terug stappen; Hopelijk wordt het minder warm.(Nu nog 30 graden)Morgen zijn er weer weinig bomen onderweg om in de schaduw wat te rusten.(suggestie voor 'plant een bos : plant een boom langs de Camino!
    Hasta Luego !!!!

28-06-2012 om 18:49 geschreven door Christine en Nicole

25-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag
    Hallo allemaal
    We hebben 2 fantastische ,maar zware dagen achter de rug . en we weten ondertussen hoe laat het is;
    Heel mooie natuur,zware klimpartijen, 33 graden celsius: Gisteren 28 km over de pyreneen met gieren boven ons hoofd die hoopten dat er een van ons zou begeven......prachtige vergezichten, liters water gedronken en daarna weer uitgezweet.  we zijn al goed verbrand en goed stief straf stief.Fantastische groep en zeer goeie sfeer. Jammergenoeg is bij een afdaling heeft  Helena haar voet gebroken en zit in de gips.An vertrekt morgen naar huis met het vliegtuig omdat haar schoonmoeder terminaal is: We zijn nog ñet 31 aktieve stappers.
    Vandaag het stadje Puenta de la Reina bezocht, ñooi gezellig stadje  maar het blijft nog zeer warm. Morgen hebben we terug 20 km. voor de boeg: Zondag zijn we gestart met een mooie misvoering in een prachtig Romaans kerkje en kregen wwe de zegen en onze St.Jacobsschelp. die nu aan onze rugzak hangt. De hotels en eten vallen mee. Onze leiding (Trui en Willy ) doen het fantatisch.We hebben al 2 dqgen geoefend om alle namen te kennen en "t lukt al een beetje  .de foto's zijn voor thuis.Het is nu 23 uur en we gaan slapen, en dromen van de tocht die ons morgen te wachten staat; Hasta Louego.

25-06-2012 om 22:55 geschreven door Christine en Nicole

22-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vooravond met mijn dochters

Hola,

Mijn laatste Belgische frietjes zijn op. Hopelijk ben ik morgen op tijd wakker (4u). Morgen begint mijn avontuur. Ik zie het volledig zitten!
    Compostela, here we come!

Hasta luego amigos!

Cristina

22-06-2012 om 19:45 geschreven door Christine en Nicole

21-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stress

Dag allemaal,

Vandaag opgestaan om 5u30. Inpakken, met Markant naar Schellebelle (Marie-Jo), misschien nog een wandeling, mijn blog oefenen en op tijd naar bed.

De stress begint parten te spelen!

Groetjes,
    Christine

21-06-2012 om 10:11 geschreven door Christine en Nicole

18-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ons reisschema
    Dit is ons programma:
    Zaterdag 23 juni
    België - Saint-Jean-Pied-de Port (Fr)

Zondag 24 juni

Dax - België bus

18-06-2012 om 13:02 geschreven door Christine en Nicole

16-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog één week en dan zijn we weg!
    Nog exact één week en dan vertrekken we op onze pelgrimstocht.
    We hebben al heel wat kilometers in de benen maar zal dit voldoende zijn?
    Het blijft spannend! Hier kan je ons volgen!

16-06-2012 om 00:00 geschreven door Christine en Nicole

• 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012

agenda

Zaterdag 23 juni België - Saint-Jean-Pied-de Port (Fr) Zondag 24 juni Saint-Jean-Pied-de Port - Roncevalles Burguete 28/18 km Maandag 25 juni Burguete - Cizur Menor - Eunate Puenta la Reina 22 km Dinsdag 26 juni Puenta la Reina - Najera - Santa Domingo de la Calzada 20 km Woensdag 27 juni Santa Domingo de la Calzada - Villafranca Montes de Oca - San Juan de Ortega Burgos 15 km Donderdag 28 juni Rustdag - bezoek aan Burgos 0 km Vrijdag 29 juni Burgos - Convento de San Anton - Itero de la Vega - Fromista - Carrion de los Condes 16 km Zaterdag 30 juni Carrion de los Condes - Calzadilla de la Cueza - Leon 17 km Zondag 1 juli Leon - Hospital de Orbigo - Astorga 17 km Maandag 2 juli Astorga - Foncebadon - Molinaseca - Ponferrada 20 km Dinsdag 3 juli Ponferrada - Villafranca del Bierzo - Ambasmestas - Cebreiro - Sarria 15 km Woensdag 4 juli Sarria - Portomarin - Lavacolla 21 km Donderdag 5 juli Lavacolla - Santiago de Compostela 12 km Vrijdag 6 juli Santiago de Compostela 0 km Zaterdag 7 juli Santiago de Compostela - Dax bus Zondag 8 juli Dax - België bus