Chocolate Moose
Foto

Ga ook eens kijken bij
  • Chocolate Moose : Foto's
  • Chocolate Moose : Muziek
  • Chocolate Moose : Boeken

  • Laatste commentaren
  • shahrahan (shahrahan)
        op Residentieel wonen in het groen
  • isfahanvisit (isfahanvisit)
        op Residentieel wonen in het groen
  • sepahanfoolad (sepahanfoolad)
        op Residentieel wonen in het groen
  • sarmad (sarmad)
        op Residentieel wonen in het groen
  • echoob (echoob)
        op Residentieel wonen in het groen
  • sheykhbahaeihotel (sheykhbahaeihotel)
        op Residentieel wonen in het groen
  • sheykhbahaeihotel (sheykhbahaeihotel)
        op Residentieel wonen in het groen
  • partchoob (partchoob2)
        op Residentieel wonen in het groen
  • ehdasgostar (ehdasgostar)
        op Residentieel wonen in het groen
  • marjanhadad (marjanhadad)
        op Residentieel wonen in het groen
  • poonehmedia (poonehmedia)
        op Residentieel wonen in het groen
  • sepahanfoolad (sepahanfoolad)
        op Residentieel wonen in het groen
  • atashmahar (atashmahar)
        op Residentieel wonen in het groen
  • kolahdoozancarpet (kolahdoozancarpet)
        op Residentieel wonen in het groen
  • isfahanvisit (isfahanvisit)
        op Residentieel wonen in het groen

  • Zoeken in blog


    Inhoud blog
  • Sex blijft een goede drijfveer
  • Pragmatisch vogelen
  • Soepzus en snoepzus
  • De poes piest
  • De kat kwaakt
  • Publiek bezit
  • Diep geloof in het broeikaseffect
  • Het blogcomplot
  • Wandelen op de Mier
  • Kloten koken
  • De nieuwe generatie
  • Staat er haar op?
  • Communicatie ad absurdum
  • Wuhu-huh! Huhuh! Huhu-huh! Wraaaaaaaaaah!
  • Het mysterie van de bijziende jodin
  • Speakin on ze feun
  • Muggenziften
  • Wachten op kleinkinderen
  • Pompen of verzuipen
  • Spitse vondst van 't gepoeste
  • Winston en de vettige bende van Van Slembrouck
  • In ruggenspraak met het vakbondsfront
  • Caroline Gennez in The Crazy Horse
  • Boys & Grills
  • Diep in het rood II
  • Diep in het rood
  • Keuzes maken
  • Obama in Duitsland
  • Huiveren in Sarlat-la-Canéda
  • Shakespeare iz ded
  • Ciao bella!
  • Residentieel wonen in het groen
  • Het koppig model
  • Het bewijs
  • Bedrijfswagen gevraagd

    If the future isn't bright, at least it will be colourful
    22-07-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Water Music
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Omdat Polleke den eersten hondervijfenzeventig jaar geleden de eed heeft afgelegd als opperhoofd der Belgen, moest onze harmonie een aperitiefconcert geven op de zeedijk in Oostduinkerke.
    Al sinds mensenheugnis wordt op de dijk een kiosk neergepoot en al minstens vijfentwintig jaar mogen wij daar optreden op de nationale feestdag. Omdat het dit jaar onmenselijk warm was, hadden ze de kiosk een paar honderd meter verderop neergegooid en er een Latino-bandje ondergebracht. Wij mochten optreden in volle zon, op het middaguur, zonder podium. Oostduinkerke heeft zo zijn eigen logica.

    Ik probeerde onze maatzwaaier er nog toe over te halen om het hele gedoe af te gelasten wegens zonneslaggevaar, maar het heeft niet mogen baten. Het enige dat ik uit de brand (!) wist te slepen was dat na het eerste nummertje onze das uitmocht. Uit pure wraak heb ik toen in minstens drie werken een vreselijk valse noot binnengesmokkeld, omdat ik weet dat hij daar niet tegenkan. Nè.
    Tijdens het concert van een uur heb ik anderhalve liter water in mijn kelegat gegoten. Een volledige fles -Vittel was het geloof ik. Het was niet doenbaar. Na een halfuur toeteren zat zowat iedere muzikant met van die reusachtige okselvijvers. Alleen ik niet. Bij mij was het volledige hemd doorweekt. Uitwringbaar nat. Gelukkig nog dat we optreden in crèmekleurige hemden, het viel niet echt op.
    Bij de afsluitende Brabançonne geraakten onze oldtimers zelfs niet eens meer recht, zodat onze vaderlandsliefde al zittend ge-uit werd, zo warm was het.

    Dan denk je, het ergste heb je gehad, maar zo zit deze organisatie niet in elkaar. Neen, vanaf vier uur werd van ons nog verwacht dat we zouden opmarcheren door de stad. Tot vijf uur. Bij de gedachte alleen al, kreeg Fernand een hartaanval en Bernard hebben ze moeten reanimeren. Het enige wat er nog uitkwam was : Vreemdelingenlegioen, vreemdelingenlegioen... En normaal spreekt hij alleen Frans.
    Maar onze voorzitter bleef onverbiddelijk, we moesten en we zouden onze toer doen.

    Tijd voor Noodplan B dus : de schade beperken.
    Ik wist dat onze dirigent nogal fan is van één zeer zwaar marsnummer. Omdat dit bij achttien graden al zwaar is om uit te voeren, moest die mars verdwijnen. Met de andere klarinetten werd afgesproken om te doen alsof we net die éne partituur vergeten waren. Wat ? On the Quarter Deck ? Maar dirigent, die mars heb ik niet mee, is dat een stapmars ? Dat is toch een zitmars, die zit echt niet in ons marsboekje, kijk maar...
    Hij IS er ingetuind, jawel. De eerste hindernis was genomen.
    Het volgende was ervoor zorgen dat je de tocht overleefde. In mijn geval was dat dus anderhalve liter water binnenkrijgen onderweg. Het scenario was perfect.
    Tussen het aperitiefconcert en het opmarcheren was ik een supermarkt (open op 21 juli, hoera !) binnengeschoten, nu ja geschoten, eigenlijk eerder gestrompeld, en ik had daar een paar halveliterflesjes water gekocht. Die verspreidde ik over vrienden en kennissen waarvan ik wist dat ze ergens zouden staan luisteren langs het parkoers. In mijn achterzak propte ik het laatste flesje. Tot zover de voorbereiding.

    De tamboer-majoor gaf het startsein en de eerste mars werd ingezet. Nog voor we de tweede straat door waren was mijn eerste flesje al leeg. Gelukkig stond Ghislaine, mijn eerste bevoorraadster in de bocht klaar. Zoals een volleerd profrenner trok ik het lege flesje uit mijn achterzak en keilde het weg over het peloton heen. Ghislaine sprintte met je reinste doodsverachting de straat op, en met een welgemikte worp wierp ze het flesje over de bombardon heen naar mij toe. In een duikvlucht, met de kop vooruit plukte ik het flesje uit de lucht en zoop het leeg alvorens ik weer op de grond terechtkwam. Zo ging het precies. Of toch bijna. Kom, laten we het erop houden dat mijn bevoorraadster inderdaad in die bocht klaarstond en me het volle flesje aanreikte, en we het 'in een schoffelscheut' (voor de niet West-vlamingen : zeer snel) ruilden met het lege flesje.

    Het plan heeft gewerkt. Het beste bewijs, ik ben niet opgenomen in het ziekenhuis met uitdrogingsverschijnselen. Ik heb alleen een rode neus. En dit keer is het niet van de drank.

    Maar als het volgend jaar weer zo warm is, ga ik staken. Dan speel ik alleen nog dodenmarsen.

    22-07-2006, 22:32 geschreven door Hill


    21-07-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Te warm voor een tekstje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    21-07-2006, 00:00 geschreven door Hill


    19-07-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Over espressomachines en tien voor twaalf
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We waren dit weekeinde met de drie oerleden van de Berkesclub nog eens afgezakt naar een festivalletje. De laatste jaren kwam het er nooit meer van, maar deze keer vonden we een concert waarbij de artiesten op het podium ouder waren dan wijzelf. En geloof het maar, een keer je dertig bent, is dat niet meer zo vanzelfsprekend. Gelukkig is er de reggae, waar oude knarren van ver in de zeventig nog steeds het mooie weer maken.
    Het mooie weer was er inderdaad. Nu ja, als je 35 graden nog goed weer mag noemen. Het was er ook heel stoffig, maar dat was een voordeel, je verbrandde niet. Je smeerde jezelf in met zonnecrème en meteen kleefde je vol vuil grijs stofzand. Total Sun Block.

    Met ons drietjes stonden we voor het podium te filosoferen over de good ol' days, toen we nog geen auto hadden om concerten te bezoeken, toen we nog een tentje moesten schooien bij vrienden om naar een festivalletje te gaan. Hoe lang is het al geleden dat we nog eens met zijn drieën samen op een reggaefestival waren geweest ?  We wisten het niet, maar het moest ergens eind vorige eeuw geweest zijn, '98 of '99. En zo stonden we te genieten van de tegendraadse beats en afterbeats, en van de voorbijwaaiende boslucht.

    We beseften dat we nu toch wel heel oud aan het worden zijn, toen we onszelf betrapten, heftig gewikkeld in een discussie over de voor- en nadelen van deze en gene espressomachine. Acht jaar geleden zouden we daar nooit op gekomen zijn. We rookten toen ook heel knullige zelfgedraaide sigaretten op basis van exotisch gras, nu stonden we een sigaartje te paffen.
    We herkauwden ons verleden, melancholie is een ziekte, maar een schone ziekte. We stonden in overpeinzing tot plots : Alert Alert ! Schone poes op tien voor twaalf !

    Dàt zijn we nog niet verleerd !

    19-07-2006, 22:03 geschreven door Hill


    18-07-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belastingsbrief
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Eind mei zijn ze weer daar : de gevreesde bruine enveloppes. Met daarin een precies eendere enveloppe, alleen een tikkeltje kleiner. Naast de enveloppe vind je ook nog vier boekjes : eentje met reclame over de regering, eentje dat uitlegt wat je met de andere twee papiertjes moet doen, een kladblok en het document waar alles om draait : de belastingsaangifte. Het jaarlijks geworstel kan een aanvang nemen.

    Als goede huisvader en Belg pur sang werk ook ik volgens de JIT-productiemethode : Just In Time.
    Gisterenavond mocht ik dus op zoek gaan naar de bruine enveloppe, die ik eind mei ergens goed had opgeborgen. Waar had ik die nu weer neergekwakt ?
    Relatief snel vond ik haar terug in mijn administratiehoop. Mijn administratiehoop is een stapel papier van ongeveer veertig centimeter hoog en ze ligt in een hoekje van bergkast. Telkens belangrijke documenten (verzekeringen, facturen,...) verschijnen in de Moose Tower, worden die netjes op de administratiehoop gegooid. En eenmaal op het jaar, meestal het w-e voor de belastingsbrief opgestuurd moet worden, verdeel ik de administratiehoop in kleinere hoopjes, per soortnaam : belastingen, electrabel, verzekeringen, bankuitreksels,... (Sinds ik niet meer met de wagen rij, is er geen stapel PVs meer). Al die papieren krijgen twee gaatjes in hun rug geschoten ("Je suis le poinçonneur des Contracts, J’ fais des trous, des p’tits trous, encor des p’tits trous" -zeer vrij naar Serge Gainsbourg : Le Poinçonneur Des Lilas) en ze worden in mappen gepropt met dichterlijke namen als : Foon, Verzek, Ellentriek en Overschotjes. Als alle overbodige papperassen opgeborgen zijn kan ik beginnen met de hoofdschotel : het invullen van de belastingsbrief.

    Bij mij gaat dat behoorlijk vlotjes : niet getrouwd, niet gepensioneerd, niets of niemand ten laste (toch niet meer sedert het overlijden van Leopold, mijn kanarie), geen beleggingen, geen geld. In een zucht en een vloek ben ik er van af. Ter controle neem ik het kladje erbij van verleden jaar en controleer of ik daar geen vakje méér had aangekruist. Dat is niet het geval, ik neem mijn 'net' erbij en pen het klad over.
    Ik pen het klad over, het klad van verleden jaar, godverdomme !
    In de handleiding staat dat je wijzigingen mag aanbrengen met corrector. Tipp'ex zullen ze wel bedoelen. Nu moet je dat eens doen : Dertig minuscule kottekes overschilderen met zwaar stinkende, en ik vermoed niet echt gezonde Tipp'Ex, die door de warmte eerder pap is dan vloeibaar. Je moet er liters verdunner bijkappen om nog enigszins je borsteltje nat te krijgen. Je hangt boven dat belastingsformulier, met een vergrootglas om al die vakjes bij te werken en die penetrante lucht dringt tot diep in je longblaasjes door, je voelt zo je bloed mee verdunnen. En daarna maar wapperen om het droog te krijgen, met een donkerblauwe BIC je berglandschap overtrekken en bij de handtekening beseffen dat die eigenlijk correct was, waarom heb je die ook overschilderd ?

    JIT is een efficiënte productiemethode, maar dan alleen als je een zeer goede controle hebt over je werkproces. En ik vergeet altijd die ene factor die altijd roet in het eten gooit : mezelf.
    Bon, het spul is droog, is zelfs ingevuld en de enveloppe is dichtgekleefd. Nu nog alleen binnengooien bij de buren (de belastingen wonen een paar blokken van mij vandaan) en we kunnen weer genieten in de zetel van een glaasje wijn, tevreden met mijn tijdige oplevering van een vervelende klus. Ik zet de radio op om naar het nieuws te luisteren.

    Bayruth boem, Boonen buiten en Meneer Reynders om te melden dat mijn belastingen maar over twee weken binnen moeten. Tommetoch.

    18-07-2006, 22:41 geschreven door Hill


    17-07-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gruizige achterwaas
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Slapen in een andere kamer dan gewoonlijk. Slapen in nieuwe, vreemde geluiden. Andere vrachtwagens rijden voorbij. Of dezelfde vrachtwagens maar op een andere ondergrond. Het ruisen van de filter in een tuinvijver. Een gekakel van een kip. Kip ?
    Het is al te warm en tegen dit klankbehang lukt slapen al helemaal niet. En je moet er om 5u45 uit. Ook dat nog. En je raakte er maar om half twee in. Ai ai ai. Dat zal pijn doen morgenochtend, je weet het nu al, maar toch blijf je klaar wakker.
    Denk je. Tot Abba je wakkerschreeuwt om kwart voor zes. You can dance, you can jive, having the time of your life
    See that girl, watch that scene, dig in the dancing queen.

    Yeah. Right. Radio Sado I presume.
     
    Maar niet getreurd, ik ben een ochtendmens (toch vanaf tien uur). Kop onder de kraan, tanden ingezeept, haartjes nat : ik ben klaar wakker. Het kostuum ligt mooi in de plooi gestreken. Hemdje fris. Nog eventjes de das rechtrekken en Klaar is Hill. Klaar ja, voor een treinrit van meer dan twee uur. En daarna nog een halfuurtje tram. Alle friste is meteen weg, hobbelend en wiegend met je kop tegen het venster.
     
    Met een vage ruis achter de ogen staar je naar je PC. Eén koffie, twee koffie, drie koffie...
    Na vijf koffies weet je, het zal niet meer lukken. Je betrapt jezelf erop dat je al voor die vierde keer diezelfde paragraaf leest. De zesde koffie zorgt alleen maar voor maagpijn. Het is vechten tegen de slaapgaai.
    Hoog tijd om op te krassen. Blik op de klok. Mwja, het is toch al vier uur, sterk van mezelf. Je stapt de gekoelde kantoren uit en wordt meteen lamgeslagen. Daar komt de koppijn. Een pulserende koppijn ergens tussenin je ogen en je voorhoofd.
    Thuis kun je je alleen nog in de zetel ploffen. Om halfzeven schrik je wakker. In slaap gesukkeld. Op de radio speelt, ja maar neen hee !, Gimme gimme gimme a man til midnight. Van Abba.

    Het is halfzeven wat kun je nu nog in godsnaam met de avond beginnen ? De belastingen invullen zie ik echt niet meer zitten, dat wordt verschoven naar morgen. Een yoghurtje eten, dat kan er nog net bij. En dan vroeg slapen ?
    Neen, ik moet nog een tekstje schrijven voor de Moose. Ook dat nog.

    17-07-2006, 21:01 geschreven door Hill


    16-07-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.René
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Je zit in het restaurant en weet niet goed wat je mag verwachten. Je hebt er al veel goeds over gehoord, dat wel, maar het blijft toch spannend.
    En dan komt de ober. Als dan blijkt dat diie ober als twee druppels cognac lijkt op René uit Allô Allô, hetzelfde postuur, dezelfde kop met dezelfde snor en zijn servet op gelijkaardige wijze over zijn arm gedrapeerd, dan weet je dat het een aangename avond zal worden.
    Het werd een zeer aangename avond. In het centrum van Antwerpen, onder de kathedraal, in wat doorgaat voor het oudste restaurant van Antwerpen.

    We kozen voor het marktmenu, dat is een wekelijks wisselend menuutje van drie gangen, samengesteld uit die dag vers op de markt gekocht kan worden.
    We kregen een voorgerechtje met daarop een doormidden gehakte babykreeft, op een provençaals slaatje, waarin allerlei gegrillde nootjes verborgen zaten. De kreeft moest je uit haar schulp halen met een vorkje dat heel erg leek op de vorkjes waarmee ik altijd mijn herstelde fietsband over de velg trek. Ik vreesde al weer voor het ergste, maar ik heb niets door de lucht doen schieten. Voor één keer was Murphy niet mee.
    Het hoofdgerecht was eveneens van onberispelijke kwaliteit, het vlees smolt in de mond en de groentjes (o.a. miniatuurraapjes, warme kersen (dat is dan weer fruit, ik weet het ik weet het)) lagen in harmonie te blinken naast een zoet sausje.
    Tussen de gangen door ruimde René af en diende René op met een lijkbiddersgezicht. Gortdroog, maar wel met een blinkende twinkel in zijn linkeroog.
    Toen we hem feliciteerden met de prachtprestatie van de chef, bleef hij koel, zoals een ober uit de boekjes moet zijn. Een zuinig woordje hier, een droge opmerking daar, maar je voelde dat hij een boek aan replieken klaarhad.
    Toen René (René heette eigenlijk helemaal niet René, maar Pierre, ach, een goede ober MOET Pierre heten, maar voor het gemak houden we het hier op René) de borden afruimde en ons vroeg of we ervan genoten hadden, kon de grapjas uit ons gezelschap het niet laten René te laten weten, dat het dessert uitmuntend was, maar net omdàt het zo lekker was, het zo klein leek.
    René bekeek de man met een scheef oog en lanceerde : Ik weet het meneer, ik heb er dat al heel veel horen zeggen tegen mij, het was heel goed, zeer goed zelfs, zeggen ze, jammer dat het zo'n kleintje is. En hij verdween met een monkellachje naar de keuken.

    Hij moet ook nog opgevangen hebben dat onze grapjas bij de spoorwegen werkte, want toen er wat later een discussie op gang kwam over hoge belastingen en zo, kwam hij er tussen : Och, door onze belastingen blijven de treinen rijden. Hopla, hij zat alweer in de keuken.

    De Rooden Hoed in Antwerpen, ga erheen. Niet voor René (Pierre), maar voor het Marktmenu. Voor vijfendertig euro (zonder wijnen) heb je een menuutje dat er vijftig waard is, in een heel verzorgd kader, onder de kathedraal. En als je geluk hebt, wordt je er bediend door een enige, echte ober : René.

    16-07-2006, 00:00 geschreven door Hill


    Archief per week
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/01-31/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 01/01-07/01 2007
  • 24/12-30/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 26/12-01/01 2006
  • 19/12-25/12 2005
  • 12/12-18/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs