• Dag 12
  • Dag 11
  • Dag 10
  • Dag 8 + 9
  • Dag 5 + 6 en 7

volg onze reis naar het verre China
    van Shanghai tot Beijing (en terug)
    24-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 12

Goedendag,

Na eens goed uitgeslapen te hebben, waren we helemaal klaar om er nog eens goed tegen aan te gaan. Omdat we nog redelijk wat koopjes moesten doen, besloten we in de namiddag snel langs de Fake Market te gaan. Hierna rustten we even uit op onze vaste stek langs het water. Zo waren we helemaal klaar voor een van de hoogtepunten van de reis. Met de hele bende trokken we naar de hoogste wolkenkrabber van de stad. Het gebouw, dat ook wel de flesopener wordt genoemd, was oorspronkelijk gebouwd met als doel de hoogste ter wereld te zijn. Maar met zijn 492 meter hoog kwam hij nog een stukje te kort voor het Burj Khalifa in Dubai. Vanuit het observation deck, dat op een hoogte van 474 meter lag hadden we een adembenemend uiticht over heel de stad. Dat zou toch de bedoeling moeten geweest zijn maar helaas belemmerde de smog het uitzicht grotendeels. Na terug afgedaald te zijn, zochten we iets om te eten en maakte we ons klaar om op stap te gaan. Na een toffe avond doken we vermoeid onder de lakens. Goed geslapen.

Groeten Stijn, Joni , Sander, Thomas en Kobe

24-04-2011 om 08:14 geschreven door Reis naar China

22-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 11
    Dag beste lezers,

Hier zijn we weer met een korte blog over dag 11.
    Iets voor de middag vertrokken we op weg naar ons vaste stek langs het water. Na een tijdje gezeten te hebben in de Starbucks met uitzicht op de Bund, gingen we verder de stad in. We toonden Sander de straatjes van Taikang Lu. We aten een lekkere toast en slenterden wat rond langs alle kleine winkels. Hierna zochten we de Fake Market weer op samen met Thomas en zijn Italiaanse vriend Gianluca. Uiteindelijk trokken we nog met de hele bende( Stijn,Thomas,Sander,Joni,Gianluca,Christine,Silvio,Lieselotte,Christa,Louise en Kobe) naar een Mexicaans restaurant waar Silvio ons trakteerde. Bedankt Silvio! Voldaan door het lekkere eten hadden we nog een rustige avond thuis en doken we onder de lakens.

22-04-2011 om 17:19 geschreven door Reis naar China

21-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 10
    Gegroet,

Omdat Joni nood had aan een rustdag, gingen Stijn en Kobe alleen op pad. Eerst trokken we naar een antiekmarkt. Dit was een toffe plaats maar echt overtuigd werden we toch niet. Wel werden we overtuigd door de Flower and Birds Market. Dit was een klein gezellige markt waar dieren en planten werden verkocht zoals de naam het al zegt. Het mooie aan de markt was dat het gevormd was in allemaal kleine straatjes en het was ook niet echt toeristisch. We zagen honden, katten, vogels, krekels, vissen,giraffen opgesloten in uiterst kleine ruimtes. Na dit spektakel haastten we ons naar huis om Sander, die heel China al heeft gezien, te verwelkomen. De komst van de Duriau's werd gevierd met typische Belgische kost, friet biefstuk. Hierna ontspanden we nog wat in de Chillroom waarna we ons bedden indoken.

Groeten Joni, Thomas, Stijn, Kobe en nu ook van Sander!

21-04-2011 om 15:15 geschreven door Reis naar China

20-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 8 + 9

Hallo iedereen,

Het was weer een boeiende dag voor de kids. Om 10 uur werden we opgehaald door de chauffeur van dienst, Alan. Alan zette ons na een lange trip af in Zhouzhuang. Zhouzhuang is een waterstad ook die wel eens het Venetiƫ van China wordt genoemd. Hoewel de gelijkenissen tussen deze twee watersteden eerder schaars zijn, vertoeven ze toch wel in het hetzelfde laatje qua must see gehalte. Ondanks de stank wisten we met toch volle teugen te genieten van deze prachtige stad. Na deze geslaagde city trip gingen op bezoek bij Thomas' school. In deze school bleek bezoek strikt verboden te zijn. Maar doordat er toen ook een kunstvoorstelling plaatsvond waren we toch welkom. Die avond genoten ook nog van Christines heerlijke kip. Goed geslapen.

De volgende dag vertrokken we vroeg in de ochtend op weg naar Fuxing Park. Dit is een typisch stadspark waar enkele Shanghainezen hun hobby's uitoefenen. Sommige onder hen kwamen helemaal tot rust door de Chinese vechtsport 'Thai Chi'. Andere verkozen om in groep te zingen, te spelen met een soort van diablo, Met een groot penseel Chinese tekens op de grond te schrijven of met zen allen een tof ritmisch dansje te doen. Ik denk dat we wel kunnen zeggen dat dit park onze verwachtingen overtrof. Na lekker gegeten te hebben bezochten we een typische Boeddhistische tempel, genaamd Jing'an tempel. Spijtig genoeg waren ze volop bezig met restauratiewerken, wat het kijkplezier toch een beetje verminderde. Maar klagen deden we niet. De mooi versierde gebedsruimtes konden ons zeker bekoren, de wierook rook uiterst lekker en ook de zon deed haar best. Hierna trokken we nog een halfuur naar de oh zo geliefde Fake Market. Waarna we door een schattige taxi vrouw naar huis werden gebracht. Goed geslapen.

Groeten Jonitje, Thomasje, Stijntje en Kobetje

20-04-2011 om 17:14 geschreven door Reis naar China

18-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 5 + 6 en 7
    Dag lezertjes,

Hier volgt een korte blog over de voorbije 3 dagen.
    In onze tweede dag in Peking vertrokken we al heel vroeg op weg naar de Chinese muur. Nadat we met de kabelbaan naar boven werden getrokken, genoten we van de schitterende uitzichten vanop de muur. PRACHTIG
    Tegen de middag besloten we naar het Olympisch dorp te vertrekken. In de wolken door onze pandamutsen, werd het gesloten Vogelnest een domper op de feestvreugde. Dus gunde we ook Joni een pleziertje en vertrokken we naar een winkelcomplex. PRACHTIG
    panda panda
    Na een hopeloze zoektocht naar een "ferm" restaurant, kwamen we terecht in een toffe broodjeszaak, gelegen in een uiterst gezellig shoppingcenter!
    Goed geslapen

De zesde dag startten we met de verboden stad. In deze "verboden" stad leken we tot onze grote verbazing toch welkom te zijn. Gelukkig want dit was zeker de moeite. We werden overweldigd door magnifieke pleinen, tempels en paleizen. Hierna aten we in een lekker Chinees restaurant. Welgesteld bezochten we de tempel van de hemel, die dan ook hemels was. Zo werd het tijd om terug naar het verre Shanghai te keren.

Zevende dag: rustdag. Rustdag wilt zeggen: uitslapen tot elf uur, cappucino drinken langs het water en weer Joni, onze shopaholic, haar honger te stillen door te gaan shoppen. Die avond genoten we nog van Christine haar eten. Slaapwel

Groeten Kobe, Thomas, Joni,Stijn en ook van Ayi.

18-04-2011 om 17:39 geschreven door Reis naar China

15-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 3+4
    Dag beste lezertjes ,

Weer een korte nacht met dank aan de Chinese bouwvakkers. Maar toch waren we weer klaar voor een dag vol pret! Alan bracht ons vroeg in de ochtend naar de Yu Gardens. Dit was een buitenverblijf voor de keizers. En zoals de naam het al zegt bevonden we ons in tuinen die prachtige tempels omringden. Ook deze uitstap was een echte voltreffer. Hierna begeefden we ons naar de Bund waar we gedurende lijd hopeloos zochten naar enige eetgelegenheid. We genoten nog eventjes van het schitterende uitzicht en pakten de taxi terug naar huis. Hier kwamen we onze voorbeeldige student terug tegen en samen met hem en enkele van zijn vrienden trokken we naar de Fake Market. Na verdwaald te zijn in dit doolhof van kleine goedkope winkeltjes, trokken we samen met 5 Shanghanezen naar een Japanse eettent waar we tepan yaki aten. Dit beviel ons zeer met als gevolg dat onze buikjes meer dan vol zaten. Met een volle maag wisten we ons bed moeiteloos te vinden.

Volgende dag, Pekingtijd!
    Om kwart voor acht stond onze chauffeur er weer! We waren helemaal klaar voor 3 dagen Peking. Na twee uurtjes vliegen kwamen we in de Chineese hoofdstad aan. De taxi bracht ons naar ons hostel 'Sleepy Inn'. Vrijwel meteen vertrokken we naar het Zonnepaleis. Ook dit was een buitenverblijf van Chinese keizers. En ja, ook dit was weer de moeite waard. In dit enorm groot wandelgebied met vele mooie paadjes tussen de paleizen in genoten we met volle teugen van de zon. Ook het grote meer was het bekijken waard. Na een korte rustpauze in het hotel, gingen we op zoek naar een tof restaurant. Uitendelijk kozen we een iets minder proper typisch Chinees restaurant. We liepen nog een toertje rond het plaatselijke meer en  toen werd het bedtijd want moe zijn we wel!

Foto's volgen

Groeten Chinaboys and girl !

15-04-2011 om 17:14 geschreven door Reis naar China

13-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 2
    Blogger-de-blog ! Hier zijn we weer met een nieuwe dosis avontuur !

Na een " grotendeels " rustige nacht werden we gewekt door het kunstmatige krekelgeluid afkomstig van Stijns iPod. Jawel , een krekelgeluid...
    Tijd voor het ontbijt (dat rijmt). Oooh het waren lekkere zachte broodjes , maar echt lekkere he. Nu ik er aan denk loopt het water me al weer in de mond. Genoeg gegeten , tijd voor onze eerste echte trip. We werden afgezet door Allan en de vrouw des huizes , Christine aan het Urban Planning Center. Dit is een museum waarin de geschiedenis van Shanghai wordt tentoongesteld. We zagen een grote indrukwekkende maquette van de stad. Woorden schieten ons te kort voor dit meesterwerk. Hoedje af! Nadat we het museum uitgebreid onderzocht hadden , werd het tijd voor een ontspannende wandeling in het nabijgelegen park , People Square. Blijkbaar vielen wij of iemand onder ons in de smaak bij de talrijke (mannelijke) Chinezen. Want we waren al vlug in ons beste Engels aan de praat geraakt met enkele Chinezen , die met groot enthousiasme op ons af kwamem gestormd. Dit proces herhaalde zich meerdere keren. Na deze "luchtige" wandeling stond onze chauffeur ons met open armen te ontvangen om ons dan weer met veel pijn in hart los te laten in een netwerk van kleine gezellige straatjes. Hier bevond zich eerste grote hoogtepunt van onze reis. We aten een lekkere pizza geserveerd door een vrouw ,  aan wie vriendelijkheid niet onbekend is. Hierna bezochten we de vele winkeltjes en liepen we door de gezellige straatjes. Het toffe aan deze wijk was, dat het ons een beeld gaf van het echte China waarin we een blik kregen op de alledaagse Chinees. Hoewel het toch toeristisch was , voelden we ons toch een beetje indringer in hun levenswereld. Maar toch kunnen we zeggen dat deze wijk ons hart veroverde.  Helemaal onder de indruk van de smalle straatjes besloten we ons te nestelen aan een toffe bar. Hier dronken we een Chinees biertje , Xing Dao, en geraakten we aan de praat met de barman. Na dit tof babbeltje werd het tijd om naar huis te gaan. Aan tafel, waar we trouwens voor de eerste keer met stokjes aten, vertelden we over onze meer dan geslaagde dag! Nadat het eten gezakt was , besloten we er weer op uit te trekken en een fietstochtje te maken rond het nabijgelegen park. Terug thuis gekomen , nestelden we ons in de zetel , klaar voor een beetje te rieleksen.
    Groeten vanuit het Verre Oosten , Stijn , Joni en Kobe !

13-04-2011 om 15:11 geschreven door Reis naar China

WELKOM OP ONS BLOG!!!

Na een lange vliegreis kwamen we aan in het verre en zonnige Shanghai. Een jongeman in maatpak wachtte ons daar op. Kobe was helemaal van de kaart door zijn plechtige en zalige verschijning. Ook had hij een beetje last van zijn oren... de druk. Jawel hoor de druk. Shocked De jongeman nam ons mee naar zijn huis onder leiding van Alan, de chauffeur. Daar werden we opgewacht door Christine en die liet meteen alle pracht en pralen van het huis zien. Terwijl de jongen in het maatpak zijn best deed op school deden wij rustig een dutje... Oh Jawel de jetlag...! Na twee uurtjes slaap vertrokken we op ons ontdekkingstocht. Alan bracht ons naar een mooi rustig plekje dicht bij het water. Hier genoten we van een eerste zicht op de rivier en de indrukwekkende skyline van Shanghai. Een uurtje later waren we dan weer op weg naar de school van die jongen in maatpak. Spijtig genoeg waren we niet welkom binnen in de school. Daarom vertrokken we al snel op weg naar huis , waar we werden getrakteerd op een overheerlijke lasagne gemaakt door Christine. We sloten de dag rustig af met een voetbalmatch op de spelconsole 3D.  Tot de volgende beste lezertjes !