Wonen in de Filipijnen
impressies van een Belg in Zuid-Oost Azie
Inhoud blog
  • De zomer komt eraan
  • OFW
  • Valentijn 2013
  • Schrijven 4
  • Oudejaarsavond
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Hoofdpunten blog chev
    Over mijzelf
    Ik ben Jozef, en gebruik soms ook wel de schuilnaam cheverrant1.
    Ik ben een man en woon in Antipolo City (Filipijnen) en mijn beroep is internetverkoper van boeken, cd`s, video`s, dvd`s.
    Ik ben geboren op 20/01/1957 en ben nu dus 67 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: literatuur, films, muziek, strips.
    Zoeken met Google


    forum

    Druk op onderstaande knop om te reageren in mijn forum

    Startpagina !
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    rss
    www.bloggen.be/rss
    18-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verkiezingen allerhande
    Even een kleine toelichting over mijn skepticisme inzake N-VA en Bart De Wever die nu favoriet zijn in Belgie... Enkele jaren geleden, voor mijn vertrek uit Belgie naar de Filipijnen, maakte hij een tochtje, druk gefilmd en bekommentarieerd door allerlei televisieploegen van VRT en VTM enz, door de Seefhoek in Antwerpen, de plek waar ik toen woonde. Bart De Wever wandelde door de Handelsstraat en verklaarde achteraf: "Ik had geen idee dat de toestand zo erg was" of woorden van dezelfde strekking, waarmee hij bedoelde: "ik had er geen idee van dat die bepaalde buurt zo'n ghetto is van Marokkanen en Turken waar men nog amper een Vlaming aantreft..." Maar niemand zegt dat met zoveel woorden, ook Bart De Wever niet...
    Bart De Wever is van Antwerpen (Mortsel alleszins) en ook al kan ik min of meer verstaan dat hij niet alles kan weten van elke buurt, toch durf ik te stellen dat een politikus met ambitie zou moeten weten wat er minstens in zijn eigen stad aan de hand is... En indien niet uit persoonlijke bron, dan heeft die daar een team voor die de nodige informatie kan verstrekken... Jammer Bart, maar je bent voor mij niet erg geloofwaardig...
    Een ander voorbeeld: jaren geleden kontakteerde ik via een website Groen! in de stad Antwerpen en stelde enkele vragen over hun immigrantenpolitiek. Ik kreeg een antwoord terug via e-mail waarin zij stelden dat ik blijkbaar onwrikbare ideeen had over immigranten en er geen antwoord op mijn vragen kon worden verschaft... HE ? Normaal gezien zou elke partij graag stemmen willen maken en dus een vragensteller antwoorden geven om die vragensteller te overtuigen naar de partij toe te komen... Niet Groen! Die heeft blijkbaar voldoende kiezers... Wel, als we het recente verkiezingsresultaat overlopen, heeft Groen! alweer wat stemmen gewonnen die zij de vorige maal verloren had... Min of meer status quo, maar niemand in de partij die dat zal toegeven...
    Ik bedoel maar dat partijen lak schijnen te hebben aan verkiezingsresultaten en nog meer aan het overtuigen van potentiele kiezers. Het enige punt van belang schijnen de dotaties te zijn die vatgesteld en toegekend worden na verkiezingen (meer, minder of gelijk)... waarmee zij meer of minder medewerkers kunnen inschakelen, meer of minder middelen krijgen om media-aandacht te kopen, meer of minder middelen krijgen om persoonlijke uitgaven te bekostigen die zij eigenlijk niet zouden mogen doen als er geen manipuleerbare dotaties waren... enz...
    Ja, dan stop je wel met in het politieke systeem in Belgie te geloven ...
    Wat heeft dit alles nu te maken met de Filipijnen, vraagt u zich ongetwijfeld af. Niets en alles.
    Hier in de Filipijnen komen nu de liberalen aan de macht, onder leiding van liberale president Benigno Aquino III. De liberale hebben geen parlementaire meerderheidm dus zal de nieuw verkozen president moeten schipperen met andere partijen. En alhoewel men hier graag de USA na-aapt, bestaat er hier geen demokraten/republikeinen-stelsel zoals in Noord-Amerika... Vele partijen zijn hier tegenwoordig en hoe meer partijen hoe ingewikkelder het systeem... Regeren lijkt moeilijk, maar men regeerde al vele jaren voordien, dus dat zal ook nu wel lukken. Of er inderdaad iets kan gedaan worden aan het bestrijden van de korruptie (eigenlijk het voornaamste punt in de verkiezingscampagne van Aquino) is een ander verhaal. Er is althans een doel. In Belgie schijnt er eigenlijk geen doel meer te bestaan...



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    Categorieën
  • leven in een ander continent (231)
  • Gastenboek
  • M.
  • op zoek naar contakten
  • zeer mooie blog
  • kENNISMAKING
  • frank

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!
    Zoeken in blog

    Archief per maand
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 11-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Laatste commentaren
  • wil graag naar de filipijnen verhuizen (Tom)
        op Kerstmis en Nieuwjaar komen er alweer aan
  • wil graag naar de filipijnen verhuizen (Tom)
        op Kerstmis en Nieuwjaar komen er alweer aan
  • VERHUIZEN (nadia)
        op Belastingen
  • erg fijn en informatief (Marc Van Boom)
        op vervoer in Manila
  • alleen reizen (jansen ludo)
        op Plaatsen bezoeken in de Filipijnen

  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs