Inhoud blog
  • update deel 1
  • update deel 2
  • Night of the fire
  • Eindelijk terug!
  • Na veel regen eindelijk lente! deel 1
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Casa Amarela

    29-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Bom dia ,

    Het is weer even geleden en ik heb weer een hoop te vertellen dus ik ga er meteen aan beginnen .

    De eerder genoemde lady's night waar ik jullie over vertelde was heel goed meegevallen . Er waren wel niet zo heel erg veel lady's maar we hebben gezellig gebabbeld en ik heb toch weer wat nieuwe mensen leren kennen . Het was leuk om hun verhalen te horen en te zien hoe iedereen hier toch om allerlei verschillende redenen is terechtgekomen .

    Dan zijn we ook naar onze conversatielessen geweest en dat was eigenlijk best leuk ! Het enige minpunt was dat we niet voldoende Portugees spreken en de conversatielessen dus nog niet aan ons besteed zijn . Nu had ik toch echt wel vermeld dat we beginnelingen waren en dat was geen probleem was mij verteld want het waren tenslotte bijna allemaal beginnelingen bij de conversatielessen. Maar ik vind dat als je al de verleden tijd van de werkwoorden kan , je niet echt een beginneling meer bent !! Ik zou enorm blij zijn moest ik dat kunnen maar enfin we hebben dan besloten om privé lessen te gaan volgen en dat hebben we dan ook gedaan . We hebben vorige week onze eerste les gehad en die was zeer leerzaam . De lessen worden gegeven door een meisje dat Portugees en Nederlands spreekt wat maakt dat we ook een goede uitleg krijgen bij alles wat we gaan leren .
    We hebben zelfs al huiswerk gekregen !!

    Dan even naar de vooruitgang van de verbouwingen . We hebben weer heel wat werk verzet . In het appartement zijn alle muren gemetst en het oude plamuursel is van de muren gekapt .    

    We hebben bepaald waar alle stopcontacten en lichtpunten komen en de elektricien is vandaag begonnen .
    Ook heeft Wes nog wat beton gestort voor het toekomstige terras . Hij heeft het vooral ook gestort om er zijn steenpuin op 
    kwijt te kunnen . hihi ! :-D


    Dan ben ik volop bezig geweest met het omspitten van onze moestuin en hij is eindelijk klaar . Ik kan je verzekeren dat dit best een zware job was maar ik ben wel fier want ik heb het toch maar gedaan .

    Ik heb mijn plantjes die ik gezaaid had al in de moestuin gezet en nu maar hopen dat ze overleven ! 

    Ook hebben we vorige week een hogedruk gaan halen en heb ik me daar ook nog mee bezig gehouden . Er moeten heel wat muurtjes proper gespoten worden om daarna weer mooi te kunnen schilderen . En geloof me ik heb nog heel wat muurtjes te doen !! 

    Na een hele poos van wachten heb ik dan nu ook eindelijk mijn badkamerkast :!: In januari hadden ze gezegd dat het nog een paar weken ging duren dus het zou voor begin februari zijn . Het is ondertussen dus maar een paar maanden later maar ze staat er nu en ik ben er blij mee . Nu  hoeven we eindelijk onze tanden niet meer boven het bad te poetsen .


    Dan zijn nu ook onze zonnepanelen in werking en hebben we dus bij goed weer gratis warm water . Nu alleen maar hopen dat het goede weer nog komt want vandaag is het weer een sombere dag met af en toe een regenbui . Nu hebben we niet echt te klagen want we hebben al best wat mooie dagen gehad en gisteren was het weer een prachtige lentedag en hebben we nog eens lekker buiten kunnen eten .
    De kindjes hebben ook lekker genoten van het zonnetje en hebben ook bijna heel de dag buiten gespeeld en ik ben zelfs een beetje verbrand .

    Maar we hebben de afgelopen weken ook mindere dagen gehad met regen en terug weer een beetje kouder en van mij mag nu dat zonnetje toch echt wel terug gaan komen en blijven als het even kan . Hoewel het weer nog niet altijd even mooi is merken we toch goed dat de lente is begonnen want al onze bomen beginnen in bloesem te staan en er komen weer blaadjes aan de bomen . 
     
    We zijn dan ook erg benieuwd of we dit jaar veel vruchten van onze bomen zullen hebben want we hebben de meeste bomen gesnoeid en weer een beetje in vorm gebracht .  Ook hebben we onze eerste plantenbak gemaakt en ik heb er alvast wat planten in gezet en bloemetjes gezaaid .

    Een der volgende weken huren we een kraantje zodat we het zwembad kunnen uitgraven en de grond een beetje kunnen verdelen zodat we gazon kunnen zaaien en dan zal het meteen een heel ander zicht zijn .

    Gisteren zijn we toch wel even geschrokken want de kindjes worden avontuurlijker en klimmen graag overal op en dat was gisteren ook weer het geval . Vanachter in onze tuin staat een muurtje van een oude ruine van leisteen gebouwd die net tegen onze tuin grenst en daar waren ze op geklommen , nu was dit geen super hoge muur maar de leistenen zijn oud en ze liggen niet meer even vast en daar gebeurde het opeens . Mackenzie viel van het muurtje recht in de braambessen . Wes en ik stonden vanop een afstand te kijken en zagen het gebeuren ! We renden meteen naar haar toe en ze was helemaal in paniek natuurlijk .Wes nam haar meteen op om even te kijken of ze iets had maar gelukkig is het bij een schrammetje gebleven en een beetje pijn aan haar voet . Maar het was toch wel even schrikken. Ons Alyssa begon ook meteen te wenen want die was ook geschrokken.  We zijn niet boos op ze geworden want eigenlijk vinden we het best leuk dat ze en beetje avontuurlijker zijn geworden maar we hebben natuurlijk wel benadrukt dat ze heel voorzichtig moeten zijn want het had natuurlijk erger kunnen zijn . Maar hun uitleg was dat ze Preto (onze kat) moesten redden van het muurtje want die kon er niet meer af ! haha :-D
     
    Ik heb jullie laatste keer ook verteld dat we abono (kindergeld) zijn gaan aanvragen en dat het na het zoveelste kopietje en papiertje nu eindelijk in orde zou moeten zijn . Wel dat hadden we toch even verkeerd gedacht want een paar weken later kregen we een brief aan dat ze nog een paar kopietjes nodig hadden (dezelfde die we al 3x hebben gegeven :-? ) en ze hadden ook een kopie nodig van onze belastingsbrief van het jaar 2008 . Maar deze is natuurlijk nog van België en die hebben we trouwens nog niet gehad :?: 
    Wij dan maar terug naar seguranca social gegaan met die kopietjes en met de uitleg dat we onze belastingsbrief nog niet hadden . Geen probleem we moesten maar even tellen hoeveel we ongeveer verdiend hadden dat jaar . Uh , ok even tellen en dan op het papiertje geschreven . 
    Oei zei de meneer aan het loket dat is veel , te veel om kindergeld te krijgen . We probeerden de man wijs te maken dat we nu niet meer zoveel verdiende en dat dit nog was van toen we in België woonden . Geen probleem zei de man en hij pakte zijn tipexrolletje en wiste maar een getalletje weg ! Nu zal het wel lukken zei hij !! Wes en ik stonden verbaasd te kijken want die man had zomaar even een getalletje weggeveegd en zo zou het in orde zijn !! Dat is toch niet te geloven hé ! Ik ben eens benieuwd of het nu deze keer gaat lukken .

    Een tweetal weken geleden zijn we naar een snackavond geweest . De Nederlanders die hier op de markt snacks verkopen houden iedere vrijdag avond op hun quinta een snackavond en die bleek altijd wel gezellig te zijn , dus wij vrijdagavond met de kinderen naar die snackavond om nog eens lekker een frietje te gaan eten . We kwamen er aan in het donker en wisten niet goed waar we moetsen zijn maar de eigenaar kwam er aan en toonde ons waar het was . Het was klein maar gezellig en er waren weer een heleboel Nederlanders aanwezig die er ook lekker zaten te snacken en te babbelen . De kindjes werden meteen uitgenodigd om met de dochters van de eigenaars te gaan spelen en na even twijfelen gingen ze toch mee spelen . Wes en ik zaten aan het toogje en namen alvast een drankje in afwachting om wat te bestellen . Meteen werden we aangesproken door een koppel en het was eigenlijk heel gezellig . Zo gezellig dat we om 24u pas terug thuis waren en weer wat nieuwe mensen hebben leren kennen . Er werd gegeten , gedronken en er stond een leuk muziekje op en ik heb zelfs met ons Alyssa gedanst ! De kindjes hebben zich ook goed geamuseerd en waren fier dat ze zo lang mochten opblijven . Zo zie je maar dat wanneer je het niet verwacht de avond toch leuker word dan je had gedacht ! 

    Vorige vrijdag was het de laatste dag school vooraleer de paasvakantie begon en de kindjes moesten mee doen aan een sponsortocht . Een paar maanden geleden moetsen we ze daar voor opgeven en hadden we beloofd dat wijzelf ook mee zouden gaan dus stonden wij vrijdag namiddag in Tabua klaar om mee te doen aan de sponsortocht . De kindjes vertrokken met het schoolbusje naar Tabua en wij waren met de auto achternagereden . Er kwamen verschillende scholen bijeen om vandaar uit te vertrekken . We kregen allemaal een sticker op onze rug geplakt en waren klaar om te vertrekken .

    Alleen het weer zat niet goed mee want het regende de ene bui na de andere . Toen het even droog was zijn we dan uiteindelijk vertrokken en na 50 m waren we weer aan het schuilen voor een hevige regenbui . Na vijf minuten te staan schuilen werd er beslist van toch maar terug te gaan . De meester vertelde ons dat ze nu zouden wachten tot het busje weer terugkwam om naar school te rijden maar dat wij ons meisjes al mee naar huis mochten nemen . De vakantie begon dus en stukje vroeger dan verwacht en dat vonden ze natuurlijk heel fijn !

    We hebben voor de vakantie een uitstapje gepland naar de zee tenminste als het weer een beetje meezit en we willen ook nog een wandeling gaan maken uit het wandelboek van Midden Portugal maar dat zal ik binnen een paar weken allemaal weer vertellen .

    Heel veel groetjes vanuit Portugal , :wink:

     



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (2)

    30-03-2010
    Familie Michielsen
    hoi Sara ,

    Een heel schoon badkamerkast , echt waar ;
    Zeg je had me niks vertelt over ons Mackenzie , ik kreeg het al benouwd toen ik het las ,maar ja je kent me hé
    Alleé geef men twee schatten nog nen dikke kus en doe de groetjes aan de Wes , daaaaaag
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    30-03-2010 om 16:42 geschreven door ma


    29-03-2010
    x

    Dag fam. Michielsen ;-)

    Zo gaat da daar in Portugal, gewoon een cijfertje wegtippexen ;-) haha da beloofd he
    En zo klagen over regen, wij hebben hier wel superweer amai , niet dus he haha.. Maar het is al beter dan een paar weken geleden in ieder geval. Onze moeders zen terug van Wenen en ze hebben het heel leuk gehad, ze waren hun volgende reis al aan het plannen mss een ideetje om is richting jullie te gaan de volgende keer he!
    Voor de rest is alles goed hier en zen gewone gangetje..
    Groetjes aan Wes en de kindjes!!

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    29-03-2010 om 16:49 geschreven door Jolien




    Archief per week
  • 06/05-12/05 2019
  • 01/01-07/01 2018
  • 27/11-03/12 2017
  • 25/04-01/05 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 26/10-01/11 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 24/11-30/11 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 04/11-10/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 26/11-02/12 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 06/12-12/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs