Inhoud blog
  • update deel 1
  • update deel 2
  • Night of the fire
  • Eindelijk terug!
  • Na veel regen eindelijk lente! deel 1
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Casa Amarela

    29-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bezoek familie deel 2
    Hier ben ik dan met het vervolg van ons familiebezoek , het ging allemaal niet op één blog dus dan maarin twee delen hé !
    Voor degene die dit stuk gaan lezen is het dus handig is eerst het vorige te hebben gelezen (bezoek familie )

    Het vervolg :

    Daarna even langs het andere cafeetje in het dorp gepasseerd voor een koffietje . Er was echter wel een klein probleempje , aangezien ze hier allemaal zo van die kleine koffietjes drinken (hele straffe) hadden ze niet genoeg grote kopjes !! haha , dus het was een beetje delen of iets ander … !! de mannen zijn dan door gebrek aan kopjes maar aan de bokskes (pintjes) begonnen , maar dat vonden ze volgens mij helemaal niet zo erg hoor !! :wink:xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />



    Ons meisjes met Falco

    Na die lekkere koffietjes zijn we naar de markt in Tabua getrokken om daar lekkere platte kip te gaan eten . We moesten wel even wachten op een tafel maar na een kwartiertje konden we allemaal zitten !! Daar hebben we heerlijk gesmuld van de kip en ze vonden het allemaal erg lekker en ook heel goedkoop !!:wink:



    Na het kip eten zijn we dan naar een folklore markt vertrokken in Meruge waar dus een traditionele markt was . Zo zagen we daar allemaal typisch Portugese drankjes en hapjes en zelfgemaakte juweeltjes en tasjes enz. Ook waren er verschillende optredens (dansen , voorstellingen enz.) Het was erg mooi en leuk maar het was er verschrikkelijk druk . Gewoon te druk eigenlijk ! We zijn elkaar ook even kwijt gespeeld doordat ik , de kids en een paar tantes aan een kraampje bleven staan en de rest is verder gewandeld . Halverwege het marktje werd Tante Leen even aangesproken en vroegen ze of ze buitenlands was !! haha ja met haar blonde haren is dat niet zo moeilijk natuurlijk . We hebben dat dan bevestigd en we werden dan nog even geïnterviewd door de plaatselijke tv !! (Heb geen idee welke) :-D
    Dan zijn we nog even wat gaan drinken en daarna hebben we het voor bekeken gehouden vanwege de drukte !! Maar het was al bij al toch leuk om even gezien te hebben !!

    Vanuit daar zijn we dan weer richting Tabua gereden waar we vlakbij een dorpje hebben bezocht waar we naar het water zijn gaan kijken ( rivier met rotsen en watervallen enz.) helaas was het al bijna donker en hebben we niet zo een erg duidelijke foto’s meer kunnen trekken maar het was wel mooi !!

    Moe maar voldaan zijn we dan naar Tabua verder gereden om daar in een typisch Portugees restaurantje (de Casador) te gaan eten !! Daar hebben we weer heerlijk gegeten voor weinig geld !! Iedereen was tevreden (of tenminste dat zeiden ze toch ) :-D

    Daarna naar huis gereden , nog even in de bar nagebabbeld en dan was het tijd om naar bed te gaan want de volgend morgen moest iedereen vroeg uit zijn bed want om 6u moesten ze alweer vertrekken naar de luchthaven !! :-(

    Het was dan ook een heel gezellig weekend geweest en we hebben er enorm van genoten !! Bedankt iedereen !!! :-D:-D:-D:-D:-D

    Daarna was alles weer rustig en stil !! haha !!:wink:
    Alles ging gewoon weer zijn gangetje en we hebben nog verder gewerkt aan de kamer en we zijn ook aan de stal begonnen !! Ja ons meisjes krijgen een paard !!


    Begin stal

    vervolg stal

    Nu enkel nog het dak , beton op de vloer , deuren erin ..uh ... toch nog wel een beetje werk hihi :wink:

    We hebben ook een machine gekocht om te frezen . Wat ook leuk is , is dat er zo een karretje achter hangt waarmee je dan materiaal mee kan verplaatsen , of de kindjes natuurlijk haha !! Die vonden het fantastisch !!

    Dus we hebben nog veel werk !! Maar we zitten goed op schema !!

    Ook volgen Wes en ik sinds kort weer Portugese lessen , deze keer in groep en het is helemaal gratis !! (leuk leuk !! haha) :-D
    De eerste les moesten we een test doen om ons niveau te bepalen en ik kan jullie met fierheid zeggen dat we in de hoogste groep zitten ..haha was ook niet zo moeilijk hoor , er waren erbij die hier volgens mij nog maar pas wonen en die maar amper een woord kunnen dus ja ..

    Even over onze dierentuin nu . Met Falco gaat nog steeds alles hetzelfde , wat wil zeggen , hij luistert eigenlijk helemaal niet !! ppfff alleen wanneer hij zin heeft . Hij kan zijn aandacht er gewoon niet bij houden , als ik roep dan komt hij eraan gestormd maar dan ziet hij onderweg weer iets en dan loopt hij daar weer naar toe !! Ook loopt hij vaak achter en voor auto’s aan .. de ene wel en de andere niet . Vooral zo van die “grasmachientjes” zo van die kleine autootjes waar je geen rijbewijs voor moet hebben . Daar heeft hij het helemaal in gezien , vooral de witte . Als hij er één ziet word hij boos en gaat hij erachter aan !! één keer liep hij er naar toe en ik zag het gebeuren , het autootje reed tegen hem !! Was natuurlijk zijn eigen schuld en gelukkig had hij niks maar t was toch even schrikken hoor !! :-? Je zou dan denken dat hij zijn lesje wel geleerd heeft maar nee hoor , nog steeds loopt hij erachteraan !! ppfff ..:-?:-? Ook de grote
    serra estrela honden die bij de schapenherder lopen , daar loopt hij boos naar toe . Hij maakt geen schijn van kans tegen die beesten maar toch blijft hij proberen !! We vinden dit natuurlijk echt niet leuk maar het lukt ons niet goed om hem te doen luisteren !! We gaan nu als we klaar zijn met de stal proberen de tuin goed af te sluiten zodat hij niet meer zomaar kan gaan lopen want tot nu toe vind hij overal wel een gaatje !! :wink: Maar ja alles op zijn tijd en ach hij kan ook zo lief zijn hoor , t is een echte knuffelbeer maar met te veel energie haha (wes zegt altijd dat hij adhd heeft haha ) . :-D

    Dan ging ik vorige week de kippen eten geven en wat zie ik daar opeen ?? Kleine konijntjes !! 4 lagen er in één van de legbakken van de kippen (rare plaats maar ja ) . Helaas was er eentje dood maar de andere drie waren in leven . Maar ja wist ik veel wat te doen , het was de eerste keer dat ik kleine konijntjes zag , dus laat staan dat ik weet , wat er mee te doen . Ik heb dan maar extra hooi in de legbak gelegd zodat ze het toch wat warmer hadden en voor de rest heb ik ze laten doen .

    Toen ik een poosje later terug ging kijken waren de beestjes ijskoud !! Ik dacht dat kan nu toch niet goed zijn hé . Dus dacht ik , ik ga ze in een hokje doen met de mama erbij en boven bij de kachel zetten . Zo gezegd zo gedaan , alleen was er één probleem , ik wist niet wie de moeder was .. of wie er vrouwkes waren .. dus ja hoe begin ik daar nu aan . Ik heb ze allemaal (6) proberen te vangen en gekeken en daarna gegokt .. naar boven gedaan en nadien toen ons meisjes thuis waren zijn we toch nog terug geweest omdat ik begon te twijfelen en ons meisjes zijden dat dat een manneke was dus ja , dan maar een andere gaan vangen . Daarna nog een andere en ik heb er dan maar twee bijgezet . S’ avonds is er dan nog eentje gestorven en daarna ben ik ze beginnen “aanleggen bij de moeder (of tenminste de vermoedelijk moeder) de volgende morgen is er nog eentje gestorven. Nog eentje bleef er over maar helaas is die ook de dag daarna gestorven . :-(

    Ppff ik vond het wel erg jammer maar we hebben wel ons best gedaan !! hopelijk gaat t de volgende keer beter en Wendy (Wendy en Rogier) komt één der dagen langs om me te laten zien wie er vrouwkes zijn zodat ik dat tenminste toch weet tegen de volgende keer !! haha !! :-D

    Ook zijn er de afgelopen weken een aantal vriendinnetjes van ons meisjes komen spelen . Zo is Anna Carolina , het beste vriendinnetje in Portugal van ons Mackenzie nog een keertje komen spelen , samen met Bruna , nog een meisje van de klas . Ze gingen aan een taak voor school werken . Eerlijk gezegd hebben ze volgens mij zo goed als niets aan hun taak gedaan hoor !! Ik heb ze alleen maar horen giechelen en lachen en babbelen haha !!:wink: Gelukkig was de taak pas tegen een week later en ze hebben er plezier van gehad !! Ook ons Alyssa heeft een vriendinnetje op bezoek gehad . Eerst was het buurmeisje geweest om aan een taak voor school te werken , en zij hadden effectief wel aan hun taak gewerkt hihi !! :-D


    Alyssa met het buurmeisje Beatriz

    En daarna is ook Mathilde afgelopen weekend komen spelen . Ik had de vorige week in de winkel de mama tegengekomen en gevraagd of ze eens mocht komen spelen zaterdag . Dat was wel goed zij de mama , maar ons Alyssa is in de week daarna ziek geworden en vrijdag voor het vriendinnetje kwam spelen is ze niet naar school geweest . We vroegen ons dus af hoe dat nu zat en probeerde ze op te bellen maar zonder resultaat . Toen we zaterdag om 14u de bel hoorden en haar vriendinnetje voor de deur zagen staan wisten we dus dat het nog door zou gaan haha !! Alyssa was eigenlijk nog wel wat ziekjes maar ja het was volgens mij de eerste keer in 2 jaar dat er is echt iemand kwam spelen enkel en alleen voor haar !! Dus hebben ze lekker gespeeld en ze heeft er van genoten !!:-D


    Alyssa met haar vriendinnetje Matilde en ons Mackenzie speelde ook mee ..

    Ons Alyssa heeft trouwens sinds 2 weken ook facebook , ja ons Mackenzie had dat ook al en nu zei ook maar dan hé . Ik vind het wel super om haar berichtjes te lezen want ze schrijft Nederlands zoals het effectief hoort !! (Ik ook soms hoor , ben geen held in spelling dus excuses voor de spelfouten ) Maar ik vind het zo lief !! :-D En ze hebben al zo veel werk van school , franse les erbij enz… en om dan nog eens Nederlandse les te gaan geven , daar hebben ze dan echt geen zin in !! Maar ach dat leert ze met de jaren wel !! En
    Portugees schrijven kan ze wel hoor , en dat lijkt mij nog veel moeilijker met al die “kapkes” :-? !!

    Afgelopen zondag was het hier echt een miezerige natte herfstdag echt weer om gezellig binnen te blijven !! ik vroeg aan ons meisjes wat ze wilden doen en ze wilden lekker thuisblijven en jawel de kerstboom zetten !! Hier komt de Sint niet dus in principe kan ik hem zetten wanneer ik dat wil en dat hebben we dan ook gedaan !! Ons meisjes hebben de boom helemaal in elkaar gezet en daarna mooi versierd !! Het is misschien wel wat vroeg maar ach , we zijn zo’n kerstfanaten , we zijn er dol op , de kerstboom , de lichtjes , de gezelligheid ,.. En ons meisjes vooral ook de pakjes haha !!:-D De
    buitenverlichting die hebben we nog niet gedaan , daar wachten we nog even mee haha
    !! Dat is voor de volgende keer !!



    :-8):-8):-8):-8):-8):-8):-8):-8):-8):-8):-8):-8):-8):-8):-8):-8):-8)




    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (1)

    29-11-2012
    Avonturiers

    Dag allemaal , alvast knap gedaan Sara en Wes zo hoog scoren met jullie Portegees talent.
    Mackenzie en Allysa hoe jullie de taal al machtig zijn op een paar jaar tijd chapeau daarvoor , we hebben gezien dat het voor jullie precies is of je het al heel jullie leventje spreken echt knap een dikke pluim
    Het was weer heel leuk bij jullie op vakantie (zelf nonkel Guy vondt het heel plezant ) nu dat hij een café rijker is het eten was lekker den drank was goed ( buiten de wijn bij de platte kip het was precies azijn ) het gezelschap was goed en meer moet da nie zijn.
    En ja de paardestal is bijna af , dus kan je volgende week vrijdag het paard van sinterklaas erin zetten , want dan komt hij terug naar Spanje en dat is toch niet zo ver van jullie hé , wat zullen ze blij zijn de kids met een paard ,dat wordt alle dagen paardrijden en vlaaikes opkuisen
    Spijtig van de konijntjes maar ja dat is het leven , er zullen er nog wel komen , ja en de Falco die gaat achter de auto´s blijven lopen denk.
    Allee doe da nog goed ginder ( daar twijfel ik niet aan ) en we wachten weer in spanning af tot de volgende blog
    Groetjes Guy & Anit  Joyce & Jannick

    29-11-2012 om 20:41 geschreven door Tante anit




    Archief per week
  • 06/05-12/05 2019
  • 01/01-07/01 2018
  • 27/11-03/12 2017
  • 25/04-01/05 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 26/10-01/11 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 24/11-30/11 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 04/11-10/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 26/11-02/12 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 06/12-12/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs