Inhoud blog
  • Ondergang
  • Stuurmanskunst
  • Shame
  • Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Foto
    Zingen met je hart

    26-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oud worden
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Er zitten 3 bejaarden mannen te klagen over hun kwaaltjes. Zegt de 70 jarige man:

     "Ik word iedere ochtend om 7.00 uur wakker en kan pas om 8.00 uur plassen, terwijl ik al heel nodig moet!"

     Zegt de 80 jarige man:

     "Dat is nog niks, ik word iedere ochtend om 8.00 uur wakker en moet dan heel nodig poepen, maar ik kan pas om 9.00 uur!"

     Zegt de 90 jarige man:

     "Ik plas om 7.00 uur als de beste en om 8.00 uur poep ik als de beste!"

     "Wat is dan het probleem?" vragen de andere 2 bejaarden.

     "Ik word pas om 9.00 uur wakker!"

     

    Kreunen als je je moet bukken, genieten van kruiswoordraadsels, haar verliezen, namen vergeten, enzovoort. Het zijn maar enkele van de fysieke en gedragsveranderingen die erop wijzen dat je oud wordt. Dat blijkt althans uit een enquête bij zo'n 2.000 Britten, waaruit 50 signalen van 'oud worden' werden afgeleid.

    Andere voorbeelden waren het gebruik van de zinnetjes 'zo was het niet toen ik jong was' of 'in mijn tijd was het allemaal anders'. Je bent ook oud als het haar op je hoofd uitvalt, terwijl het haar in je oren en neus begint te groeien. Het vergeten van namen, verliezen van je bril, het niet begrijpen van jongeren en de nieuwe technologie en de nood aan een middagdutje zijn ook signalen.

    Zo'n 63 procent van de ondervraagden gaf aan dat ze zelf voldoen aan veel van de signalen uit de lijst. Toch is de meerderheid ervan overtuigd dat er geen exacte leeftijd is waarop je bestempeld kan worden als 'oud'. Acht op tien vinden dat je maar zo oud bent als je je voelt, terwijl 76 procent vastbesloten is om zo lang mogelijk te genieten van hun jeugdigheid. (HLN)

     

     

     

    26-11-2013 om 10:16 geschreven door carlo claes  


    >> Reageer (0)
    25-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cecilia-impressie






    25-11-2013 om 10:20 geschreven door carlo claes  


    >> Reageer (0)
    23-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Apostel Petrus
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Paus Franciscus plaatst met de eerste publieke verering van de relikwieën van de Heilige Petrus een orgelpunt achter het ‘Jaar van het Geloof’, dat deze maand eindigt en dat door zijn voorganger paus Benedictus XVI werd afgekondigd. Dat heeft aartsbisschop Rino Fisichella, de voorzitter van de Pauselijke Raad voor de Nieuwe Evangelisatie aangekondigd. De relikwieën waren nooit eerder te zien. Aartsbisschop Fisichella kondigde zaterdag aan dat de relikwieën op 24 november, de feestdag van Christus Koning, in Rome te zien zijn. Het initiatief moet bij de mensen "het enthousiasme en de overtuiging van de eerste christenen" wekken.

     De archeologische opgravingen onder de Sint-Pietersbasiliek zijn pas in 1940 begonnen. Daarbij werd ook het graf van Petrus teruggevonden. Daarmee werd de overlevering bevestigd dat de basiliek boven zijn graf werd gebouwd. Of de menselijke resten in het graf ook werkelijk van Petrus zijn, is niet met 100% zekerheid te zeggen. De eerste niet-Bijbelse bevestiging dat Petrus in Rome werd begraven is een brief uit 160 of 170 na Christus.

    Welke relieken precies getoond gaan worden, maakt Fisichella niet duidelijk. Hij heeft het over "relieken die de traditie erkent als zijnde van de apostel". Archeologische opgravingen in de jaren dertig onder de Sint Pieter legden vroegchristelijke graven bloot, waarvan de rangschikking in combinatie met antieke graffiti van pelgrims ('Hier ligt Petrus') en oude getuigenissen de traditie van het graf van Petrus spectaculair versterkten.

    In hoeverre afzonderlijke vondsten van menselijke resten aan de apostel toegeschreven kunnen worden, is onder onderzoekers omstreden. Petrus stierf in 67 de marteldood in Rome en werd begraven op de plaats waar nu de Sint Pieter staat.

    23-11-2013 om 09:52 geschreven door carlo claes  


    >> Reageer (0)
    22-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koor om koor


    22-11-2013 om 09:44 geschreven door carlo claes  


    >> Reageer (0)
    21-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.wie weet het?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Let's have some fun. De eerste die mij het antwoord stuurt op de vraag waarom ik deze afbeelding en de onderstaande link op deze blog zet, wacht een klein cadeautje. Diegenen die denken dat mijn vrouw een dubbele salto heeft gemaakt vanmorgen zijn helemaal mis.

    http://www.youtube.com/watch?v=0zY8ZCurGNg



    21-11-2013 om 10:28 geschreven door carlo claes  


    >> Reageer (1)
    19-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En nog Schubert
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Je kan je het nauwelijks voorstellen: 31 jaar oud zijn, op je achttiende in één jaar tijd opera’s, 2 symfonieën en 144 liederen geschreven hebben en dan op 19 november 1828 sterven aan tyfus, nadat de jaren voordien alleen maar armoede zijn deel was.

    Voor deze componist, Franz Schubert, schreef de toen zeer bekende Oostenrijkse dichter Grillparzer het volgende grafschrift: De dood begroef hier een rijk bezit, doch nog schoner verwachtingen.

    http://www.youtube.com/watch?v=L6_SbflSwAg&list=RDJtA9Js-22ko

    19-11-2013 om 10:08 geschreven door carlo claes  


    >> Reageer (0)
    17-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Klara top 100
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Terwijl wij met 500 zangers vanmorgen in de Sint Pauluskerk in Antwerpen Cecilia eerden met Schuberts Deutsche Messe, ging Klara onverdroten verder met zijn jaarlijkse Top 100. Uiteraard een onbegonnen taak om te bepalen welke muziek nu de absolute top haalt in het klassiek repertoire. Ik was wel blij dat ook hedendaagse componisten hoog gerangschikt werden. Arvo Part is er daar één van die absoluut zijn plaats verdient in de rij van de groten. Maar zoals elk jaar was Johann Sebastian Bach outstanding : bij de vier eersten werd Bach 3 keer genoemd. Uiteindelijk haalde de aria "Erbarme dich" uit de Mattheuspassie het dit jaar. Klara presenteerde een schitterende uitvoering met de countertenor Andreas Scholl.

    http://www.youtube.com/watch?v=0WLedpz9a40

    17-11-2013 om 18:20 geschreven door carlo claes  


    >> Reageer (0)
    16-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Benefiet voor de Fillipijnen


    Het is niet omdat voor mij persoonlijk de repetitiedagen voor onderstaand evenement slecht uitkomen dat ik niet van harte de onderstaande mail van het koor Polyphoon aan u aanbeveel.

    Beste zanger(es),

     

    MISERERE MEI voor de FILIPIJNEN

    benefiet t.v.v slachtoffers van tyfoon Haiyan

    o.l.v. Lieven Deroo

    i.s.m Consortium 1212

     

    O.L.V- Kathedraal Antwerpen - 12 december 2013 - 20u30

     

    Bij deze wil ik een oproep lanceren om op ZEER korte tijd een concert te organiseren ten voordele van de slachtoffers op de Filipijnen.

     

    Naar analogie met 'Messiah voor Haïti' in 2010 in de Singel in Antwerpen (o.l.v. Paul Dombrecht), wil ik nu een a capella concert organiseren waarvan de opbrengst integraal zal worden geschonken aan het Consortium 1212.

     

    Traditioneel zijn acteurs, BV's, auteurs, kunstenaars, popartiesten, radio- en TV-mensen er als de kippen bij om benefieten te organiseren of eraan deel te nemen. Ik wil met dit initiatief aantonen dat ook 'wij', uitvoerende kunstenaars uit de 'vocale-muziek-wereld' de handen in elkaar kunnen slaan voor het goede doel. Ik heb dit initiatief gemeld aan Consortium 1212 nog voor er sprake was van een officiële actie, met een vermelding vanmorgen op 'Hautekiet' van Radio 1 als gevolg. Ik wou anticiperen op komende andere initiatieven. Amateurs en professionelen tezamen op de 'a capella' bres..

     

    Maar dat kan ik uiteraard niet alleen. Ik zoek hulp. Hulp van zangers.

     

    Ik zoek: goede amateurzangers (moeilijke definitie maar ik bedoel mensen met ervaring en een goede stem voor oude muziek en die vlot kunnen lezen), semi-professionelen en professionelen die hun krachten willen bundelen voor dit unieke project. Graag jullie eventuele medewerking melden via info@polyfoon.be met vermelding van een kleine CV. Let op: de plaatsen zijn beperkt.

     

    Nog een leuk 'detail': Sarah en Gert Bettens verlenen hun medewerking aan dit project. Ze zullen als apotheose samen met het vocaal ensemble het wondermooie 'Liquid Waltz' van Alain de Ley vertolken. Op zich al een reden om mee te werken.

     

    Nog wat praktische info:

     

    repetitiedag: 7 december in Choraelhuys Antwerpen

    generale repetitie: 10 december in O.L.V.-Kathedraal Antwerpen

    concert: 12 december.

     

    Promomateriaal volgt snel.

     

    Mag ik je vragen deze mail te forwarden naar al je contacten die in aanmerking zouden kunnen komen om mee te werken. Ik wil de kathedraal vol krijgen met luisteraars. Om deze luisteraars te vergasten op een mooi, intiem concert wil ik een bijzonder gedreven 'ad hoc' ensemble samenstellen. Om samen met die luisteraars hun stem te laten horen voor de slachtoffers op de Filippijnen.

     

    Eind deze week beslis ik of het project doorgaat. Dat zal afhangen van de beschikbaarheid van de zangers.

     

    Dank! Men zegge het voort!!!!

     


    16-11-2013 om 09:19 geschreven door carlo claes  


    >> Reageer (0)
    14-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pippi
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Nog maar eens een verjaardag herdenken. En daarvoor haal ik de rechtvaardiging uit een reeds eerder gebruikt citaat van Jan Blokker: "Geschiedenis is niet wat er gebeurd is, maar wat mensen zich herinneren".
    Vandaag dus is het 106 jaar geleden dat de Zweedse schrijfster Astrid Lindgren werd geboren (weliswaar onder haar echte naam Astrid Anna Ericsson. Voor haar geldt meer dan voor wie ook: "wie schrijft die blijft". Toen haar dochtertje Karin, 7 jaar oud, met een longontsteking in bed lag vroeg ze haar mama om een verhaaltje te vertellen. Meteen de geboorte van Pippi Langkous. 100 jaar later blijft het grote pret voor mijn kleinkinderen om het stoute meisje met de rode haren bezig te zien.
    De conventie voorbij, regelrecht in het hart van klein en groot.

    14-11-2013 om 09:23 geschreven door carlo claes  


    >> Reageer (0)
    13-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ik wil jou

    Ruth Joos, die op een niet zo elegante manier haar programma op Radio 1 geliquideerd ziet, gaf aan 13 schrijvers de opdracht de tekst voor een song te schrijven. Wie er naar mijn gevoel met kop en schouders boven uit steken zijn Herman Brusselmans (in een vroeger leven rockdrummer) en De Mens. Misschien wel omdat het woorden zijn, die ik zo ook zou kunnen zeggen.

    Angst

    Kom bij mij en help me zwijgen
    Blijf bij mij en zeg geen woord
    Laat de stilte bovendrijven
    In dit huis, daar dient het voor
    Ik wil jou
    Zonder adem
    Ik wil jou
    Zonder kik
    Ik wil jou
    Zonder vragen

    Ik wil jou, omdat je beter bent dan ik

    Kom bij mij en sluit mijn lippen
    Blijf bij mij en snoer mijn mond
    Help me over ijle klippen
    Stop het hijgen van mijn hond
    Ik wil jou
    Maar zonder adem
    Ik wil jou
    Zonder kik
    Ik wil jou
    Zonder vragen
    Ik wil jou, omdat je beter bent dan ik

    Kom bij mij en maak me eindig
    Leer me leven zonder pijn

    Ik wil jou
    Zonder adem
    Ik wil jou
    Zonder kik
    Ik wil jou
    Omdat je doodsbang bent
    Net als ik
    Net als ik

    http://www.youtube.com/watch?v=cZxxQieH2Kk

    13-11-2013 om 09:35 geschreven door carlo claes  


    >> Reageer (0)
    12-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rodin
    Op 12 november 1840 werd Auguste Rodin geboren in Parijs. Deze reus van de Franse impressionistische beeldhouwkunst zou echter ontbolsteren in de acht jaar durende periode dat hij in Brussel verbleef. Daarvoor hard Parijs hem met het nodige dedain tot drie maal toe de toegang geweigerd tot de Ecole des Beaux Arts. En ook het jaarlijkse tentoonstelling in de Salon werd hem ontzegd. Het is pas naderhand dat hij uitgroeide tot een stuk van ons collectief geheugen met werken als de Denker, de burgers van Calais, de kus ...
    Naast zijn ontelbare sculpturen produceerde hij een indrukwekkend aantal schetsen, tekeningen en aquarellen, vaak met een verwarrend erotisme, in die mate dat sommige critici hem seksueel geobsedeerd noemden.
    Veel van zijn werk is in Parijs te bewonderen in het Musée Rodin.









    12-11-2013 om 18:24 geschreven door carlo claes  


    >> Reageer (0)
    11-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gedeelde vreugde
    Ik heb mij, bij de voorbereiding van de algemene vergadering van Korile, zitten afvragen waarom ik eigenlijk zo graag een meerdaagse buitenlandse reis organiseer met een koor. Ik kom tot de conclusie dat het te maken heeft met het warm gevoel dat je krijgt als je iets mooi kan delen met iemand. het heeft dus allicht niet te maken met dat buitenland. Het is een zalig gevoel als je samen met iemand waar je om geeft kan genieten van "a thing of beauty". Een geluksmoment als je bvb. samen ontroerd wordt door een muzikaal hoogtepunt.
    De essentie is dus dat ik mensen wil meenemen naar plaatsen waar ik mij goed en gelukkig gevoeld heb, en hopen dat zij hetzelfde zullen voelen.



    11-11-2013 om 09:30 geschreven door carlo claes  


    >> Reageer (1)
    10-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Morricone 85
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op 10 november 1928 werd Enrico Morricone geboren, de Italiaanse componist, dirigent en orchestrator die voor ongeveer 500 films en tv-series componeerde en dirigeerde. Evengoed schreef hij nog een 150-tal meer klassieke werken, waaronder 1 opera.

    http://www.youtube.com/watch?v=3dLxy4jn_vI

    10-11-2013 om 14:14 geschreven door carlo claes  


    >> Reageer (0)
    07-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Flanders fields


    Terwijl wij plannen maken om onze jaarlijkse tocht naar Engeland te maken (ja, ik ben wel anglofiel), maakt een massa Britten zich op voor een invasie van Vlaanderen naar aanleiding van het begin van Wereldoorlog I. Invasie die gedurende 4 jaar zal voortduren. Duizenden bussen zullen de tocht maken langs Flanders Fields, doordrenkt met het bloed van Engelse mannen. De Tycot begraafplaats, de Menenpoort in Ieper, het Talbot House in Poperinge worden pelgrimsplaatsen. Reeds nu noemt men in Ieper - met een dubbel gevoel  -  de Last Post een lastpost. De boekenbeurs bezwijkt onder de publicaties over Wereldoorlog I, de "Grote Oorlog". Passendale wordt terug bestormd.
    Ook in de muziek zullen we in 2014 niet ontsnappen aan de herinnering aan de gruwelen van de oorlog. Benjamin Britten houdt zich in zijn graf klaar om het War Requiem te dirigeren. En de klaprozen bloeien.

    http://www.youtube.com/watch?v=Bjx7uXKburU

    07-11-2013 om 15:29 geschreven door carlo claes  


    >> Reageer (0)
    06-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Londen 2013
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zoals ieder jaar, trek ik in december weer naar Londen. Blij weerzien van een stad in volle kerstdrukte. Op het programma staat nochtans (voorlopig) niet een obligate tocht langs de warenhuizen met hun musac à la Djingle Bells. Ik heb gereserveerd voor een uitvoering van de Messiah in Saint Martin in the Fields. En waar ik vorig jaar de zondagse hoogmis in Saint Paul's Cathedral bijwoonde, wordt het dit jaar zijn katholieke tegenhanger: Westminster Cathedral. Wellicht is er toch nog wat tijd over om de Evensong in Westminster Abbey mee te maken.
    Misschien moet ik volgend jaar toch nog eens een klein groepsreisje organiseren met wat koorleden.

    06-11-2013 om 09:33 geschreven door carlo claes  


    >> Reageer (1)
    03-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Druk druk druk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Van het zwarte gat na pensionering heb ik nog nooit last gehad. Integendeel, het is soms passen en meten om alles netjes in te passen in mijn agenda. Neem nu deze week:
    maandag: bestuursvergadering van Musica ad Nives
    dinsdag: dagje boekenbeurs en 's avonds hernemen de repetities van KORILE
    woensdag: bestuursvergadering van Korile
    donderdag: repetitie in Borgerhout (Kerstmis is in aantocht)
    Tussendoor de finishing touch aan het eerste deel van mijn verzamelwerk over geschiedenis, cultuur en kunst in de middeleeuwen. En ook een bespreking met de bank staat deze week op het programma. Leuk toch!

    03-11-2013 om 08:52 geschreven door carlo claes  


    >> Reageer (0)
    02-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geschiedenis
    Aanhalingsteken openen Geschiedenis is niet wat er gebeurd is, geschiedenis is wat de mensen zich herinneren.
    Aanhalingsteken sluiten

    02-11-2013 om 16:05 geschreven door carlo claes  


    >> Reageer (0)
    01-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Allerzielen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Allerzielen …

    Het is herfst. Bijna alle bladeren zijn rood en oranje geworden. En langzamerhand vallen ze allemaal van de bomen. Voor het eerst in lange tijd zien we kale bomen. De herfst brengt ons in contact met vergankelijkheid, met het einde van het leven. We denken aan de mensen die we verloren hebben en onze rouw daarover. En meer dan in andere jaargetijden denken we aan de mensen die ons zijn voorgegaan, aan onze familievoorouders, hoe hun leven geweest is, en hoe ons leven met het hunne verweven is.

    01-11-2013 om 00:00 geschreven door carlo claes  


    >> Reageer (0)
    31-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thomas Arne
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     

    Als intredelied voor het hoogfeest van Allerheiligen zingt Musica ad Nives van Thomas Arne: “Hymn of Eve”.

    Thomas Augustine Arne (Londen 1710 – Londen 1778) was een belangrijk musicus in zijn tijd. Wij kennen hem vooral door zijn onvergetelijke hymne “Rule Brittania, rule the waves”, dat op de Last Night of the Proms Royal Albert Hall uit de bol doet gaan. Veel van zijn werk is verloren gegaan in de dramatische brand van Covent Garden in 1808.

    http://www.youtube.com/watch?v=0iVVg4xasls

    http://www.youtube.com/watch?v=PZofobwEepg

     

     

     

     

    31-10-2013 om 10:36 geschreven door carlo claes  


    >> Reageer (0)
    29-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Konakovo-koor
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Voor diegenen die hun hart verloren hebben in Rusland:
    zaterdag 9 november om 20.00 uur in de Sint-Janskerk in Mechelen:
    Het Konakovo's Jongenskoor, concertkoor van de muziekschool van Konakovo, Moskou.
    Het repertoire omvat zowel Russische kerkmuziek als werken van Europese componisten en Russische volksmuziek.
    Toegangsprijs : 8 EURO (vvk), 10 EURO (kassa).
    Info:
    www.andante-perk.be

    http://www.youtube.com/watch?v=7tE6gxSwrH4

    29-10-2013 om 10:20 geschreven door carlo claes  


    >> Reageer (0)

    Archief per maand
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008

    Ik ben Carlo (Carlo Claes), geboren op 20 september 1944. Als je goed telt weet je hoe oud / jong ik ben. Enkele jaren geleden gaf ik mijn job als resoc-coördinator van Waas en Dender op om met brugpensioen te gaan. Sindsdien kan ik mij aan mijn echte passie wijden: de koormuziek. Ik dirigeer twee koren:   Fiori Musicali uit Sint-Niklaas en  het Hanswijkkoor in Mechelen. Zo ontmoet ik iedere week een hoop fijne, lieve mensen. Maar hier is de wereld nog veel groter. Dus kom ik nu ook jou tegen.
    Foto

    Gastenboek
  • Hallo medeblogvriend(en)
  • Een gezegende midweek voor de feestdagen
  • Groetjes aus Entenhausen
  • fijn lief
  • nieuw kleurtje

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek



    Blog als favoriet !

    Zoeken met Google




    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Zoeken in blog



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs