Inhoud blog
  • QUEENS OF THE STONE AGE
  • Ruben Block - Crowded House in Lotto Arena Antwerpen 16/6/22
  • The War on Drugs : 23/4 Sportpaleis
  • Dag 20 : 18-3-22
  • Dag 18 : 16 -3 - 22
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Foto
    Den beuzak
    Bedenkingen, opmerkingen, ergernissen...
    02-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Democrazy
    Democrazy was lang geleden een café annex concertzaaltje waar ik wel eens vertoefde in mijn studententijd. Waren deze pioniers visionairen want anno 2017 vind ik onze democratie redelijk crazy. Eén van de beginselen betreft het solidariteitsprincipe waarbij de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen. Als je dan hoort of leest dat minister-president Geert Bourgeois (wat een familienaam toch!) een pensioenuitkering ontvangt bovenop zijn ministeriële wedde dan word ik kwaad. Een gepensioneerde mag slechts een beperkt bedrag bijverdienen maar dit soort mensen staat duidelijk boven de wet (ah nee het blijkt toch wettelijk te zijn). Is dit ook een vorm van graaicultuur? Zijn ze dan zo wereldvreemd dat ze niet doorhebben dat de publieke opinie er genoeg van heeft? Ik ben anderhalf jaar geleden om gezondheidsredenen op non-actief gezet, een keuze had ik niet. Ik ontvang nu een pensioen a rato van mijn dienstjaren bij de spoorweg. Echter, ik heb voordien nog zeven jaar gewerkt als zelfstandige en als loontrekkende. Bij navraag kreeg ik te horen dat het deeltje pensioen opgebouwd in die periode pas uitbetaald wordt op de leeftijd van 65. Gezien mijn progressieve ziekte, die sneller evolueert dan gedacht, zal ik het jaar 2033 niet halen! De vele bedenkingen die ik hieromtrent heb kan u er zelf wel bij verzinnen.
    Democratie betekent volgens mij ook dat de verkozenen handelen ten dienste van de bevolking. Wanneer er dan beslissingen worden opgedrongen tegen de wil van een deel van de bevolking in dan neigt dit toch al meer naar "vul zelf maar in". Bv. het rookverbod. Dat de overheid beslist om roken te verbieden in openbare gebouwen, de werkvloer etc... kan ik nog wel inkomen. Op café daarentegen...
    Het circulatieplan in Gent heeft absoluut geen draagvlak bij het merendeel van de bevolking. De binnenstad loopt leeg, de frustraties lopen op. Een democratische beslissing is dit allerminst! Een minderheid juicht, maar een geruststelling is er wel. De groene bakfietsenklojo's regeren zich andermaal kapot!
    Regeltjes wetten, decreten, boetes, beperkingen ; ik heb er genoeg van. Ik heb al beperkingen genoeg!!!


    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)


    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs