Inhoud blog
  • QUEENS OF THE STONE AGE
  • Ruben Block - Crowded House in Lotto Arena Antwerpen 16/6/22
  • The War on Drugs : 23/4 Sportpaleis
  • Dag 20 : 18-3-22
  • Dag 18 : 16 -3 - 22
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Foto
    Den beuzak
    Bedenkingen, opmerkingen, ergernissen...
    24-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Giro d'Italia
    Noodgedwongen moeten mensen zoals ik, die veel tijd doorbrengen voor TV en sport minded zijn de Giro volgen op het vermaarde kanaal Eurosport. Door één of ander contract is deze spectaculaire wielerwedstrijd niet meer te volgen op één met Renaat Schotte (amai, ze hebben die jongen zijn speelgoed afgepakt) en Jo,jo,jo,josé De Cauwer. De toch wel typisch Belgische, onderbouwde en gedocumenteerde commentaar werd vervangen door een schabouwelijk allegaartje van nietszeggende one-liners, Babylonische spraakverwarring en een hilarische uitspraak. Een Belgische commentator wordt bijgestaan door een Nederlandse ex-wielrenner. Vergeef mij, maar de namen ontsnappen mij even. Tot mijn grote verbazing rijden er een aantal renners mee waar ik nog nooit van gehoord heb. Wie bv is Possofifo of Nibaaaaali. Als Dumoulin aan de kant moet voor een sanitaire stop hoor je opeens een dolgedraaide Hollander "hij moet poepen" roepen. Gelukkig voor hem is het Nederlands geen wereldtaal! Komen daar nog bij de talloze al dan niet commerciële onderbrekingen. Vaak zijn het nietszeggende spotjes die al jaren worden uitgezonden en waar bv Johan Cruyff (het voetbalicoon is al ruim een jaar niet meer onder ons) oproept tot respect en fair-play in het voetbal. Terwijl de kijker probeert de ontknoping van de koers te volgen. Dit is toch veel te moeilijk voor een simpele ziel als mezelf.
    Ik had nooit kunnen denken dat ik het volgende ooit zou schrijven maar geef mij dan maar de veel minder sterk bezette Ronde van België met schoolmeester Michel Wuyts en zijn side-kick Sven Nys.


    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)


    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs