Inhoud blog
  • QUEENS OF THE STONE AGE
  • Ruben Block - Crowded House in Lotto Arena Antwerpen 16/6/22
  • The War on Drugs : 23/4 Sportpaleis
  • Dag 20 : 18-3-22
  • Dag 18 : 16 -3 - 22
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Foto
    Den beuzak
    Bedenkingen, opmerkingen, ergernissen...
    12-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Centralisatieplan Gent
    De afgelopen dagen las ik toch zeker twee verontrustende artikels omtrent het nieuwe mobiliteitsplan in Gent. Het eerste ging over de toenemende agressie, onverdraagzaamheid tussen autobestuurders, fietsers en voetgangers. Logisch, lijkt me. Autobestuurders worden het leven zuur gemaakt met de meest onmogelijke omwegen met files tot gevolg. Oké, die waren er vroeger ook al. Maar nu is het immobilisme troef. Al eens door de Lange Munt gewandeld? Fietsers racen er gewoon door. Afstappen in een voetgangerszone? Ho maar! Ik zou niet in een rolstoel zitten, ik had waarschijnlijk ook al eens een elleboog laten uitwaaien. Ik begrijp het ongenoegen en de frustratie. Sinds het nieuwe circulatieplan is de fietser verheven tot koning in het verkeer, enfin dat maken ze er toch zelf van. Eens men op een fiets kruipt zijn verkeersregels van geen tel meer. Het gezond verstand verdampt onder hun fluorescerende pothelm. Politieke correctheid, milieu verantwoordelijkheid, alternatieve vervoerswijzen ; mijn kloten ja!!! Je moet eens als gehandicapte zelfstandig met het openbaar vervoer de binnenstad proberen te bereiken! Ik daag de bakfietsen onder ons uit.
    Maar nog meer onthutsend vond ik het tweede artikel. Ik kon het moeilijk geloven in tijden van "fake news", maar als daar ook maar 20% blijkt van waar te zijn dan nog is dit te gek voor woorden. Handelaren, die stilaan het water aan de lippen hebben, zouden benaderd worden door voornamelijk West-Vlaamse bouwpromotoren om hun zaak van de hand te doen. Stadsvlucht lijkt haast onvermijdelijk. Horecazaken zien hun bezoekers en dus ook hun omzet dramatisch dalen, Tavernes en restaurants slaan al eens een service over, de binnenstad is zo dood als een pier 's avonds. En dat allemaal omdat een opportunistische pipo uit West-Vlaanderen, gesteund door zijn coalitiepartner, denkt zijn visie hier te moeten doordrukken. Onder het mom van een groene, ecologische binnenstad. Maar er zit blijkbaar meer achter. Zoals in het artikel vermeld staan bouwpromotoren, architecten (zijn vrouw is er één van), aannemers te springer om onze stad een nieuw aanzicht te geven. Onze bourgondische identiteit wordt gefnuikt, kapot gereguleerd. 
    Mijn progressieve stem zal bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen en dat voor het eerst in mijn leven een blanco stem zijn!


    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)


    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs