Inhoud blog
  • QUEENS OF THE STONE AGE
  • Ruben Block - Crowded House in Lotto Arena Antwerpen 16/6/22
  • The War on Drugs : 23/4 Sportpaleis
  • Dag 20 : 18-3-22
  • Dag 18 : 16 -3 - 22
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Foto
    Den beuzak
    Bedenkingen, opmerkingen, ergernissen...
    18-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terug!
    Ik wil terug naar vroeger! En dat niet alleen vanwege mijn gezondheid. Mijn twenties waren echt wel de beste jaren, op alle gebied. Het einde van de Koude Oorlog, de val van de Berlijnse Muur, het ontmantelen van het IJzeren Gordijn, een Rus waar mee te praten viel. Een warme gelukzaligheid, een ongebreideld optimisme maakte zich van mij meester. We zouden de wereld bestormen, veroveren! Na de nucleaire dreiging in de jaren zeventig, begin jaren tachtig (De bom van Doe Maar, de perfecte illustratie), het terrorisme van het IRA, de ETA, de Baader Meinhoff groep, de Rote Armee Fraktion, de Rode Brigade, de CCC en de Bende van Nijvel dachten we dat de toekomst alleen maar rozengeur en maneschijn in petto had. Dit was echter zonder één belangrijke schakel gerekend : "de mens".
    Mondialisering, globalisering, vrij verkeer van goederen en personen zijn wat mij betreft zeer mooie beginselen, principes. De uitkomst daarentegen is rampzalig. Anno 2017 is het pessimisme troef en we zullen het geweten hebben. De brave burger wordt gegijzeld met behulp van regeltjes, GAS-boetes, bangmakerij door die Antwerpse broekschijter met zijn gevolg, belastingen op van alles en nog wat, enz...Een vrije Westerse wereld is het al lang niet meer. De slappe beleidsmakers kiezen eieren voor hun geld (doordenkertje!?). Zou er eens iemand kunnen, willen opstaan die weliswaar genuanceerd doch wars van alle zo gezegde politieke correctheid en wars van het eigen grote gelijk de dingen bij naam noemt en er bijgevolg ook naar handelt? Uiteraard zal hij of zij beschimpt, gepest, afgebrand, weggelachen worden door het politieke establishment, fossielen à la Dewael, Onckelinckx, Peeters, Reynders... Mensen die beweren dat politiek een spel is dat volgens welbepaalde regels dient gespeeld te worden! Mijn edele delen, ja!!! 
    Na Parijs, Brussel, Stockholm, Nice, Londen, Berlijn (ik vergeet er nog enkele) mogen we nu ook Barcelona toevoegen aan de lijst en deze keer niet als voetbalclubs. Een gevolg van een falend beleid, niet alleen in België. Ik heb het nooit gehad voor de open grenzen van Verhofstads "Verenigde Staten van Europa". Van mij mag iedereen gaan en staan waar hij wil ("leven en laten leven") , maar als mensen beslissen om te vertrekken dan voorgoed. En niet spuwen op de wereld waar je veel aan te danken hebt!!!
    Ondertussen laat men in stad Gent geiten en schapen los om het gras af te doen! Mo how seg!!!

    18-08-2017 om 14:45 geschreven door Capello  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Slaap
    Van sommige dingen val ik op de meest onmogelijke momenten in slaap. Van wielercommentator Renaat Schotte bijvoorbeeld, van het gezeik van Geert De Vlieger, voetbalanalist bij Play Sports, ook. 
    Maar alle gekheid op een stokje, slapen is de laatste tijd echt wel een probleem. Ik slaag er maar niet in om enige consistentie aan de dag te leggen. Vorige week wakker om 6.00u, dit weekend gaan slapen om 1.30u. Ik val dan eerst in slaap in de zetel maar vervolgens kan ik de slaap niet vatten als ik me neerleg. Op mijn rechterzijde slapen is een probleem. Na een half uur houd ik het niet van de pijn in mijn been (een gevoel in mijn onderbeen dat precies tot in het bot gaat). Spartelen als een vis op het droge om van positie te veranderen met zware spasmen tot gevolg. Leuk is anders, ook voor mijn partner. Overdag voelen mijn voeten en onderbenen ijskoud aan (ik verdraag geen kousen, laat staan steunkousen). 's Avonds beginnen mijn voeten te koken binnenin (het voelt aan alsof ik met duizenden naalden tegelijk geprikt word - een symptoom dat nooit meer verdwijnt) hoewel ze langs de buitenkant normaal aanvoelen. Gelukkig was mijn vriendin op post om mij zaterdagnacht een rustgevende, relaxerende voetmassage te geven. Mijn voeten zijn de barometer om mijn staat van vermoeidheid te meten. Opgezwollen, dikwijls tot boven de enkel, rood-roze uitslaan precies of ze hebben tussen een bankschroef gezeten, voorspelt weinig goeds voor het verdere verloop van de dag. Helaas zijn deze dagen talrijker dan de andere. Dit alles geeft uiteraard zijn weerslag op het mentale front. In september mag ik gelukkig terug naar Melsbroek voor een groot onderhoud. De motor, batterij, ontsteking, uitlaat moeten dringend worden nagekeken!
    Vannacht als afsluiter nog eens de lussen op één en canvas bekeken. Slecht plan zo bleek. Snotneuzen die nog wachten op hun eerste scheerbeurt gebruiken, misbruiken hun sport en club om het vandaaltje te kunnen uithangen. Onze rosse die het niet aankan, niet in eigen land, niet in het buitenland. Natuurrampen overal en allerhande. Slaapwel!!!

    15-08-2017 om 13:52 geschreven door Capello  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)

    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs