Inhoud blog
  • QUEENS OF THE STONE AGE
  • Ruben Block - Crowded House in Lotto Arena Antwerpen 16/6/22
  • The War on Drugs : 23/4 Sportpaleis
  • Dag 20 : 18-3-22
  • Dag 18 : 16 -3 - 22
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Foto
    Den beuzak
    Bedenkingen, opmerkingen, ergernissen...
    29-07-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voetbal
    Jaja, het is weer zo ver! Het voetbalseizoen is begonnen. Een normaal seizoen duurt drie maanden, dit minstens tien. Koning voetbal is terug in het land en dat zal in menig huiskamer zowel op gejuich als frustratie onthaald zijn. Sta mij toe, als gepatenteerd kenner, de eerste speeldag te fileren.
    Den Antwaarp is terug. Een aanwinst toch wel, zeker met hun supporters. Stel u voor dat Tubeke of Roeselare was gepromoveerd. Gaan ze het redden? Ik denk het wel. Met Bölöni aan het sportieve roer en wat maffia in het bestuur moet dat wel lukken. Of het gaat blijven duren dat is een andere vraag. Ik moet er wel bij vermelden dat RSCA nog niet op kampioenen niveau acteerde. 
    Op zaterdag werd ik al meteen aangenaam verrast door mijn FCB. Hoewel ik enig voorbehoud had bij de opstelling moet ik toegeven dat ze die twijfels met een wervelende start weg speelden. Lokeren, toch altijd een moeilijke verplaatsing, was geen partij. Ook een aangename verrassing was W-Beveren. Fris voetbal tegen een outsider voor de titel waar Pozzuelo node werd gemist. En wat dan gezegd van Z-Waregem. Oké, tegen een tegenstander die kandidaat daler is. Maar aan het vijfde doelpunt van Coopman gaat minutenlang balbezit vooraf. Dury heeft nog maar eens een staaltje vakmanschap afgeleverd. 
    Op zondag dan kwam zelfverklaard titelpretendent AA Gent in actie. Nadat ze zich eerst een uur in slaap laten wiegen speelden de Buffalo's de rest van de wedstrijd als verstopte lavabo's. Met het gekende resultaat. Ook KV Oostende kreeg een koek op het bakkes van een samengeraapt vreemdelingenlegioen. Alle voorbeschouwingen en prognoses ten spijt, het belooft een spannende, verrassende competitie te worden. 
    Toch nog een kanttekening betreffende de shirts. Wanneer komt er een bondsreglement dat de overvloedige en storende shirt- en shortreclame verbiedt? Op de voorzijde linksboven het clublogo, rechtsboven het logo van de kledingsponsor en centraal de enige shirtsponsor. Op de achterzijde het rugnummer en de naam van de speler. Dat moet ruimschoots volstaan!
    Een tijd geleden liep Godzijdank Mbokani op onze velden, sinds een paar jaar hebben we Knowledge Musona in Oostende en nu ook Marvelous Nakamba bij FCB. Prachtig, toch? De Afrikaanse bijdrage in de sport! Ze zorgen steeds weer voor een "smile on my face".

    29-07-2017 om 00:00 geschreven door Capello  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-07-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Komkommertijd
    Het was wat stil de laatste tijd, vakantiemodus je weet wel. Mijn kinesist in verlof, mijn vaste verplegers in verlof, mijn vaste verzorgenden in verlof, mijn dochter heeft schoolvakantie. Enkel mijn zoon, die gaat door zoals nooit tevoren. Wat zou ik doen zonder hem? Een jonge kerel, bruisend van energie, die altijd voor me klaarstaat. Het is mijn beste vriend!
    Tijdens de zomer duiken er altijd wel zaken op waarvan men denkt " hoe zou het nog zijn met...?". Hoe zou het nog zijn met "De bende van Nijvel"? Men gaat nu proberen wapens op te duiken die al decennia lang in de modder steken, hahaha. Ik weet nog goed ; ik was 15 toen er plots een extra nieuwsuitzending werd uitgezonden met verschrikkelijke berichtgeving. Jammer genoeg, er zouden er nog volgen! Ik ben er nu 49. Maar we maken ons geen zorgen, er is nog tijd zat om de grootste schande uit de Belgische geschiedenis op te helderen. Nog acht jaar om precies te zijn. Een heldendaad van justitieminister Geens. Tegen die tijd zijn de meeste betrokkenen dood en begraven ofwel zo erg aan het dementeren dat er geen enkele serieuze vraag meer kan aan gesteld worden.
    De parlementaire onderzoekscommissie rond het Samu Social schandaal kan beschikken. Vindt u niet? Madame Pascale (nee, niet die van de kampioenen) wil niet praten zolang er geen zitpenningen worden uitbetaald. Met een ongelofelijk dédain wars van elke realiteitszin wandelt dat wijf (excusez le mot) de zaal uit richting gevangenis, of nee toch niet. Richting vrijheid! Maar de show was nog niet over, de headliner moest nog optreden. Tijd voor een "Trumpke" dacht onzen Ivan. Ik kon hem volgen toen hij zei dat elke organisatie een bestuur nodig heeft en dat daar een vergoeding tegenover staat. Maar wanneer een aannemer, garagist, loodgieter, schilder niet uitgevoerde werken factureert noemt men dat fraude, paljas en vliegt men den bak in. Iedere Belg gelijk voor de wet? I rest my case!
    De Gentse Feesten zitten erop! 1.3 miljoen bezoekers, wat een succes! De parkings halfleeg, halflege straten op momenten dat die vroeger overvol liepen. Enfin, ik kan het moeilijk geloven. Vele Gentenaars maken dat ze weg zijn op vakantie tijdens deze tiendaagse. Waar is de tijd dat men zijn vakantiegeld integraal opsoupeerde aan deze braspartij? Een omgekeerd regime van 's nachts feesten en overdag slapen. Er zijn er ongetwijfeld nog hoor, bij St Jacobs en de Vlasmarkt blijven fenomenen, maar toch. Volgens mijn vriend Ratteeuw heeft het circulatieplan zijn deugdelijkheid bewezen. Van een beunhaas gesproken. Over de 100.000 euro's aan boetes uitgeschreven, peperdure parkings, overvolle trams en bussen. Wat een feest!!! Maar de bakfietsen zijn tevreden, dus opzet geslaagd.
    Komkommertijd, jawel! Echter één probleem ; ik lust geen komkommers!!!

    24-07-2017 om 00:00 geschreven door Capello  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)

    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs