• 20 augustus 2014
  • 17 augustus 2014

Canada 2014

20-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.20 augustus 2014
    Hallo alweer voor de laatste keer,

Vanmorgen zijn we om 7uur op gestaan om nog onze koffers verder in te pakken en om 8 uur zijn we vertrokken naar de opstapplaats van de ferry naar Vancouver. Vandaar zijn we met de auto naar het vliegveld gereden om naar Amsterdam te vliegen (dat zal ongeveer 10,5 uur duren denken we). Dat wordt dus een  heel lange reis... Jammer dat de vakantie er weer op zit, we hebben er allemaal van genoten en mooie herinneringen verzameld. Als we samenkomen om de foto's uit te wisselen, gaan we zeker kunnen nagenieten. Iedereen van het gezelschap bedankt voor het leuke samenzijn en de geleverde inspanningen om alles te plannen en vlot te laten verlopen !

Allerlaatste Canadese  groetjes,

Julie, Leontien, Fabienne, Raf en Flora

20-08-2014 om 22:19 geschreven door Julie en Leontien

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.19 augustus 2014

Hoihoi,

Hier het verslag van onze laatste vakantiedag in Canada. Morgen reizen we alweer naar huis :(
    We hebben vandaag een klein beetje langer geslapen, want iedereen is wat moe, dus rond half elf vertrokken we langs de westkust naar Jordan River. Onderweg waren er enkele mooie zichten over het water en slingerende wegen. Na ongeveer anderhalf uur bereikten we onze bestemming en vertrokken we over een wandelpad naar Mystic Beach. Over boomwortels en tussen dichte struiken en bomen trokken we door het regenwoud....geen beren tegengekomen, maar wel een pittige tocht gemaakt tot op een ruw, ongerept strand.
    Heel mooi allemaal !! We slingerden aan een heel lang touw tot bijna over de zee en gooiden met de dikke keien op het strand.  Op de terugweg naar het hotel stopten we eerst bij Shirley Delicious voor een hapje en een drankje, er waren lekker home-made soep en broodjes.
    Sommigen gingen in het hotel nog wat zwemmen , er werd voor vanavond gereserveerd in restaurant The Dock met zicht op het water. Het eten was heel lekker en de jarigen kregen allebei een groot stuk chocoladetaart met vuurstokje als verrassing !
    Om af te sluiten gingen we nog een cocktail drinken in de hotelbar (alle, de volwassenen dan toch ), rond 12 uur doken we in onze bedjes.

Voorlaatste :( groetjes uit Canada,

Fabienne en co

20-08-2014 om 22:16 geschreven door Julie en Leontien

Hoihoi,

Voorlaatste :( groetjes uit Canada,

Fabienne en co

20-08-2014 om 22:16 geschreven door Julie en Leontien

19-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.18 augustus 2014
    Hallo iedereen!!!

Vandaag zijn we gaan 'whalewatchen'. Om 10u vertrok de boot weg van Victoria. Na anderhalf uur konden we voor de eerste keer een groep orka's zien. Het was adembenemend. Toen we nog iets verder gevaren waren, zagen we nog heel veel zeehonden en zeeleeuwen op enkele rotsen in het water. Op de terugweg vingen we voor de tweede keer een glimp op van een groepje orka's. Het was nogmaals schitterend. Alleen was het jammer dat geen enkele orka zin had om een sprong uit het water te doen, zodat we chique foto's konden maken . 's Middags zijn we 'fish and chips' gaan eten aan het water. Toen we wouden weggaan zagen we langs de steiger twee superschattige zeehonden . In de namiddag zijn de meesten gaan shoppen en 's avonds was er een party voor de jarigen van het gezelschap: Flora, Lotte en ook een beetje Emma . Er waren chips en drank, maar ook verjaardagstaart, pannenkoeken en kadootjes. Daarna zijn we nog iets gaan drinken (en eten) in een bar vlakbij het hotel. Een mooie (voorlaatste) avond.

Groetjes,

19-08-2014 om 19:36 geschreven door Julie en Leontien

18-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.17 augustus 2014
    Hey iedereen!!

Vandaag zijn we om 7u opgestaan, omdat we om 10u de ferry (een boot waar je met de auto op kan) moesten nemen van Vancouver naar Vancouver Island. Daar hebben we ongeveer anderhalf uur op gezeten, terwijl we ons bezighielden met kaartspelletjes. Toen we van de ferry afkwamen, moesten we een 20-tal km rijden tot aan de Butchard Garden (heel veel tuinen met bloemen en planten). Daarna moesten we nog 20km verder rijden tot aan ons laatste hotel in Victoria. Het is een mooi hotel en er is een zwembad, fitness room, bar, restaurant, ... Helemaal in orde dus! We zijn net gaan eten in een restaurant, en dat heeft goed gesmaakt! Nu gaan we ongeveer slapen want morgen moeten we weer om half acht op om orka's en walvissen te gaan spotten.

Veel Canadese groetjes,

18-08-2014 om 08:58 geschreven door Julie en Leontien

17-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.16 augustus 2014
    Heyhey allemaal,
    Vandaag zijn we om de dag goed in te zetten, gaan ontbijten bij de starbucks... Hmmmm!! Daarna zijn we gaan fietsen rond Stanley Park (met een stel prachtige helmpjes, overings ) Langs het water (waar sommigen onder ons een zeehond spotte) en de Lion's Gate Bridge. Allemaal heel mooi, maar na een tijdje kregen wij (de kids) er genoeg van en wouden stilletjes de fietstocht afronden om voor Emma naar de speeltuin te gaan en voor de rest een bezoek aan het veelbelovende aquarium te brengen. Zo gezegd zo gedaan, we wandelden zo'n 1,5km naar het aquarium, die helemaal de moeite waard waren uiteraard! Kwallen, Beluga's, roggen,... En zelfs een 4D-filmvoorstelling over de zee!! We wouden de dag afsluiten met een bezoekje aan een grote markt, wat helaas in het water viel omdat de bus vol zat, jammer... Wel zijn we s'avonds nog gaan dineren in een visrestaurant, zo sluiten we een geslaagde dag ook mooi af!

Heeel veeel groetjes,
    Julie en co

17-08-2014 om 00:00 geschreven door Julie en Leontien

16-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.15 augustus 2014
    Hoihoi iedereen,
    Omdat gisteren vooral een "reisdag" was en we dus niet zo veel gedaan hebben, ga ik proberen om alles in 1 stukje te zetten. We hebben eergisteren dus vooral de ruim 400km tussen Osoyoos en Vancouver overbrugd. We zijn enkel na 2 uur even gestopt om de benen eens te strekken. Op dik 100km van onze bestemming hebben we dan vlug wat hamburgers verorberd bij McDonalds.. Dit was geen heel grote opoffering;-). Bij aankomst in het hotel kregen we het gezelschap van Kim en haar vriend Jim, die jarenlange vriendin is van Rudi, Ilse en Bart. De groep groeide zo aan tot 17 personen!
    's Avonds zijn we dan nog gaan eten bij, jullie raden het nooit , een Italiaan;-)

Vandaag hebben we Vancouver verkend. We hebben met de hop-on-hop-off bus de stad een beetje rond gereden en zijn afgestapt bij Chinatown. Vandaar wandelden we langs Gastown naar Canada Place. Daar informeerden we bij de Tourist Information Centre naar de mogelijkheden om naar Grouse Mountain te gaan, en daar kwamen we de rest van de groep tegen, want we waren in 2 ploegen verdeeld vandaag. We zijn uiteindelijk met de shuttlebus en de kabelbaan naar boven getrokken, maar konden niet erg van het spectaculaire uitzicht genieten, gezien de lage wolken:( . We zagen wel een show van houthakkers, een demonstratie met roofvogels, en niet te vergeten 2 grizzlyberen in het berenopvangcentrum. Een aantal waagden een zipline naar beneden (een soort death ride, brrrr), maar dat durfden we niet allemaal aan.
    Na dit bezoek, hebben we nog een uurtje ge'shopt'(dat moet ook gebeuren,he ;) ) en gegeten in een Grieks restaurant.

Toch alweer een beetje vermoeide groetjes,

Fabienne, Raf en co

16-08-2014 om 07:36 geschreven door Julie en Leontien

14-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.13 augustus 2014
    Hallo allemaal,
    Dinsdag 12 augustus werd vrij laat afgesloten, de boys hebben doorgekaart tot na 12 uren. Toen de lichten op het terras werden gedoofd konden ze zich nog verder helpen met twee zaklampen die Wouter bij heeft om dieren te spotten. Er werd bier en wijn gedronken. Wijn hadden Ilse, Fabienne, Raf en Rudi meegebracht van de wijnproeverij in de buurt. Het bier komt van een liquor store. Je kan hier geen alcohol kopen in de supermarkt en ook in een restaurant moeten (Wouter en Arne) hun identiteitskaart tonen.

Woensdag 13 augustus is onze laatste dag in oyosoos. Het is hier heel warm, over de 30 graden, maar het meer brengt verkoeling.
    Voormiddag hebben we ons opgesplitst. De Familie Reyns is een wandeling gaan maken aan het meer om zo veel mogelijk volgens te spotten. De anderen zijn naar desert centre nk mip gegaan, waar uitleg gegeven werd over de woestijn, de fauna en flora, ratelslangen, de vroegere bewoners (de indianen) en zo voort.

Vanmiddag hebben we weer samen gepicknickt op de banken aan ons hotel met gezonde en lekkere dingen uit de winkel. De pot olijven is Emma's favoriet. Hier worden jonge spinazieblaadjes als sla gebruikt. Met wat wortelen, komkommer, kaas, tomaten en vers brood erbij, hebben we weer een heerlijke lunch gehad. Sommige verkiezen toch liever een boterham met choco.

In de namiddag werd er veel gekaart. Lukas kan ondertussen al 'Kingen' en zal misschien meedoen aan het wereldkampioenschap. Andere kaarters zijn Bart, De Petter (beter gekend als Rudi), Raf en de drie Reyns-mannen (Filip, Wouter en Arne).

Zes onder ons zijn gaan paardrijden. Waawh!!! Voor sommigen de eerste maal op een paard. Die zes Emma (Silver), Bart (Buzz), Micheline (Cheache), Fabienne (Jack), Leontien (Vegas) en Julie (Ace) beleefden weer een AWESOME avontuur dat bij Emma onmiddellijk tot beste activiteit van de reis tot nu toe werd verkozen. We reden door de woestijn, waar we toch een prachtig zicht hadden op de stad en het meer. We mochten zelfs even draven, SUPER!!!!

's Avonds maakte Bart speciaal voor Emma (en ook een paar anderen :) ) macaroni met kaas en hesp (mmmmmm), de rest van het gezelschap at Chinees. We gingen op tijd slapen,want morgen is een reisdag, 400 km tot  Vancouver.

groetjes,

Micheline, Julie en co

14-08-2014 om 17:24 geschreven door Julie en Leontien

13-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12 augustus 2014

Hallo iedereen,

Ook vandaag was het weer een childag. Emma en Julie begonnen de dag met een frisse duik in het mooie meer. Ook Lukas was van de partij! Toen hielden ze een moddergevecht, proper kwamen ze er niet vanaf.

Ondertussen waren Ilse, Fabienne en Micheline naar het visitorcenter om wat meer informatie te krijgen over de toeristische plekken.

Met die informatie besloten we uiteindelijk om naar het desertcenter te gaan. Zoals het woord het al zegt is het een woestijn met haar eigen flora en fauna. Met een boekje vol uitleg over die vegetatie liepen we over houten paadjes the desert in.  Julie en Lotte waren gehypnotiseerd door het zand en de hitte, met als gevolg dat zij zorgden voor de bijpassend achtergrond-muziek.  Zo maakten zij van de iets saaier gedeeltes van de woestijn alsnog een spannende en avontuurlijke gebeurtenis.

Volgens Flora: "We hebben wel bepaald 1 vogel gezien, niet zo maar 1! Het was een roodstaartbuizerd die in het visier van onze persoonlijke spotter en bioloog, Wouter, vloog!" Een gids zijn reactie: "Wauw, well spotted!" Dat zorgde voor een fiere Wouter!

Hierna splitte de groep in 2. 1 deel van de groep voelde zich bekwaam genoeg om de locale wijn te gaan proeven. Het ander deel daarentegen ging nog wat relaxen aan het meer. Het moddergevecht ging natuurlijk weer verder. Niemand kwam er vlekkeloos vanaf! Sommigen (onder andere Filip) probeerde er aan te ontkomen, maar ook zij werden niet gespaard!

Na zo een vermoeiend gevecht had iedereen wel een lekker "diner" verdiend. Zo werden onze magen gevuld met; pasta's/ frieten/ steak.

Aan het meer sloten we de dag af met dansmoves van Emma en kaartspelen van the boyzzz!

Slaapwel-groetjes,

Lotte, Emma, Julie & CO

13-08-2014 om 00:00 geschreven door Julie en Leontien

12-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.11 augustus 2014
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hallo allemaal!!!

Vandaag hebben we ongeveer 300 km gereden naar ons volgende hotel in Osoyoos. Onze eerste stop was ergens langs de weg, omdat we een osprey (een visarend, een soort vogel) hadden gezien. Nadat we daar foto's van hadden gemaakt, reden we verder naar de volgende stopplaats: O'Keefe Ranch. Het was vergelijkbaar met Bokrijk: een soort oud dorpje (gerestaureerd pioniersdorp) waar we vanalles konden zien van vroeger (pottenbakker, hoefsmid, oude 'grocery store',...). In een van de hutjes stond een rek met allemaal oude kleren, hoeden en schoenen. Iedereen heeft zich daar verkleed en dat leverde enkele hilarische foto's op . Toen hebben we onze tocht verder gezet en zijn we rond 17u gestopt om (middag)eten te zoeken . Nadat we in de Subway een paar broodjes zijn gaan halen, hebben we het laatste deel van de rit afgemaakt. Toen zijn we aangekomen in het hotel. Het ligt in een dal en heeft een mooi uitzicht op het meer (waarin we kunnen zwemmen) en de heuvels. We hebben net pizza besteld en we gaan die zo dadelijk opeten op ons terras(je).