Ik ben Lycops Johnny, en gebruik soms ook wel de schuilnaam De grijze wolf.
Ik ben een man en woon in Tongeren (Belgie) en mijn beroep is Chauffeurke.
Ik ben geboren op 29/03/1958 en ben nu dus 66 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Reizen en ......
Hobby & vrij tijd
Genieten van het Leven !
17-02-2006
Het Leeuwenhondje
Het Leeuwhondje is een gezelschapshondje, dat opvalt door het karakteristieke leeuwtoilet. Het achterlijf is geschoren, de sokjes blijven staan en de staart heeft een mooie pluim, waardoor de hond op een leeuwtje lijkt, vandaar de naam Leeuwhondje. Dit leeuwtoilet is verplicht op tentoonstellingen, maar voor een huishond kan men de vacht ook lang laten of in een korter model knippen. De vacht is tamelijk lang en heeft redelijk wat verzorging nodig. Alle vachtkleuren zijn toegestaan behalve leverkleur. Ze zijn normaal gebouwd, met een kort en goedgevormd lichaam, de schouderhoogte ligt meestal rond de 30- 32 cm.
Het Leeuwhondje, oftewel Petit Chien Lion is een heel oud ras dat oorspronkelijk uit België en Frankrijk komt.
Ze zijn meerdere malen te vinden op schilderijen van Vlaamse en Hollandse meesters uit de 16de eeuw.
Ze waren toen heel populair bij de rijke mensen, daar werden ze niet alleen voor de gezelligheid gehouden, maar ze werden s winters ook als kruikje gebruikt, bij de baby in de wieg bijvoorbeeld. Het karakter is levendig intelligent aanhankelijk en sportief. Een fijne gezinshond, lief voor kinderen en houd je graag gezelschap. Ze houden van wandelen, spelen en rennen graag, ze hebben de natuurlijke neiging om bij je in de buurt te blijven.
Het Leeuwhondje heeft in principe niet veel beweging nodig en kan tevreden zijn met een blokje om. Dan zal hij in huis wel wat drukker zijn Het is een slim baasje, dat makkelijk leert. Vroeger werd het dan ook in het circus gebruikt.
Er zijn Leeuwhondjes die op hoog niveau meedraaien in de behendigheidsport. Ook voor gehoorzaamheid- en behendigheidcursussen blijkt hij best geschikt te zijn zolang men oefeningen op een speelse manier aanleert en men hem blijft boeien met afwisselende oefeningen want een echte will to please hebben de meeste niet. Leeuwhondjes hebben een duidelijke en consequente opvoeding nodig, want ondanks hun kleine maat zijn het echte honden! FCI-Standaard 11-09-1995
Algemeen: Kleine intelligente hond met een innemende en levendige aard, die in alles toont een gezelschapshond te zijn. Het haar op het lichaam wordt getrimt volgens het klassieke poedeltoilet. De staart eindigt in een pluim, waardoor het hondje op een kleine leeuw lijkt.
Hoofd: kort, tamelijk brede schedel.
Neus: Zwart, wel geplaatst in het verlengde van het voorhoofd. Ogen: rond, groot, met een intelligente uitdrukking, donker van kleur.
Oren: hangend, lang, goed met haren bedekt.
Kleur: alle kleuren zijn toegestaan, behalve leverkleur en alle derivaten van deze kleur.
Lichaam: kort en goed gevormd.
Staart: middelmatig lang, kaalgeschoren met een pluim aan het einde.
De nieuwste ontwikkeling is gebaseerd op een meervoudige laag van silicium houdend materiaal op een dunne RVS onderlaag. De cel samenstelling is afgesloten gelamineerd in een flexibele en duurzame waterbestendige polymeer film.
Eenmaal op een accu aangesloten zal de spanning niet boven de ± 15 Volt uitkomen. De cellen zijn in diverse uitvoeringen:
monokristallyne cellen 0,0134 W/cm
multikristallyne cellen 0,011 W/cm
amorfe cellen 0,005 W/cm
Opbrengst De panelen vlak op het dak gemonteerd. De opbrengst ca 87% is. Wanneer de panelen liggen onder een hoek van ca 36 graden en gericht zijn op het zuiden is de opbrengst optimaal, ca 100%.
Zwerfautos De eerste zwerfautos bestaan al vanaf het begin van de vorige eeuw. En hoe eigenaardig het ook mag klinken, de interieurindelingen van de doorsnee zwerfauto zijn nog dezelfde. Later pasten caravanconstructeurs enkele caravans aan en monteerden ze op het onderstel van een lichte vrachtwagen. Het is echter pas in de jaren 80 dat de zwerfauto zijn huidige typische vorm kreeg. Het was dank zij de kennis en de ervaring van de caravanfabrikanten dat het bouwen en inrichten snel evolueerde. Naast het woongedeelte heeft de zwerfauto ook een basisvoertuig nodig. Dat is een vak apart en de ingenieurs van de auto-industrie zitten niet stil. Fiat, de grootste leverancier van basisvoertuigen krijgt concurrentie van Renault, Peugeot, Citroën en Ford. Compacte zwerfautos, nauwelijks iets groter dan omgebouwde bestelwagens zitten in de lift. De stuurcabines van de huidige bestelwagens benaderen het comfort van personenwagens. Regelmatig komen er nieuwe en krachtiger motoren onder de motorkap. Het mobiliteitstoerisme zit in België nog steeds in de lift. Gedurende de eerste 6 maanden van 2004 werden 4247 toercaravans in België ingeschreven, waarvan 1339 nieuwe. Voor dezelfde periode werden 4137 zwerfautos ingeschreven, waarvan 1375 nieuwe. Verder zijn er in België naar schatting 150.000 toercaravans en werden in totaal 26.764 kampeerautos ingeschreven. Jaarlijks worden daarenboven ongeveer 3 maal zoveel tweedehands caravans en kampeerautos verhandeld als nieuw ingeschreven voertuigen.
De klant stelt evenwel steeds meer eisen. De sector speelt hierop dan ook in door ieder jaar met nieuwigheden uit te pakken. Zoeken naar lichte en betaalbare materialen is nog altijd een belangrijk punt. De indeling van de interieurs is er eveneens één. De gebruiker heeft graag een breed en lang bed, een badkamer met afzonderlijke douchecel, een zitgroep, een keuken en daarbij nog voldoende kasten. De constructeur levert de zwerfauto af met voldoende laadvermogen voor de normale bagage van een gezin. De gebruiker echter neemt alles van thuis mee omdat hij in het buitenland niets meer zou moeten kopen. Het gevolg is dat de meeste zwerfautos overladen zijn. Enkele constructeurs hebben een watertank ingebouwd die bij middel van een nieuw systeem slechts voor de helft kan gevuld worden kwestie van gewichtbesparing. Betere sloten en sterkere deuren tegen inbrekers zijn ook van belang.
Plaats besparen is van primordiaal belang bij caravans en motorhomes. Dank zij het flatscreen heeft een TV nu minder plaats nodig. Er bestaan ook verschillende systemen, naargelang de constructeur, om nog meer plaats te besparen bij een TV. In de nieuwste rollende vakantiehuisjes staat hij in een lift. Na gebruik stijgt hij in een bovenkast. In andere wagens hangt hij tegen het plafond en een rolluikje maakt hem onzichtbaar. Om te gebruiken scharniert hij in verticale toestand.
Voor de veiligheid van de bewoners zijn meer caravans uitgerust met een aardlekschakelaar. Verschillende types slingerdempers geven de caravan een veiliger weggedrag en worden met zwaardere banden uitgerust.
Motorhome regels voor onderweg. 1/ Hou de huisdieren in de gaten om te vermijden dat ze voor overlast of uitwerpselen zorgen.
2/ Elk gebruik van de motorhome voor overnachting in de bebouwde kom gebeurt discreet, zo mogelijk zonder hinder voor omwonenden.
3/ Hou rekening met anderen bij gebruik van openbare ruimtes.
4/ Het chemisch toilet mag enkel in de daarvoor voorziene lozingsputten geledigd worden.
5/ Het lozen van afvalwater moet gebeuren in aangepaste lozingsplaatsen en zeker niet in de bebouwde kom, in waterlopen of bij groeiende gewassen, zelfs het lozen van proper water moet discreet gebeuren daar elke lozing verdacht kan lijken.
6/ Huishoudelijk afval moet in vuilniszakken opgeborgen worden, totdat ze op de daarvoor voorziene plaatsen gedeponeerd kunnen worden.
7/ Parkeren is niet kamperen. Geen luifel , stoelen en tafel buiten of bbq. Enkel op plaatsen waar het toegelaten is (camping).
Philips in Aken heeft een nieuw type koplamp ontwikkeld welke het zicht en daarmee de veiligheid in grote mate bevorderd.
De nieuwe koplamp (Nightguide) straalt drie kleurtinten wit licht uit. Recht vooruit schijnt neutraal wit licht, echter wel bijna vijftig procent meer dan een standaard koplamp. In de praktijk komt dit er op neer dat de automobilist ca. vijftien meter verder zicht heeft. Bij een snelheid van ongeveer negentig Km/u scheelt dit toch één reactieseconde. Naar de rechterkant straalt de lamp een ietwat blauw getint wit licht uit, de zogenaamde informatiezone. De automobilist krijgt hierdoor beter zicht op de blauwe wegwijzers langs de weg. Naar links straalt de koplamp een ietwat warmer geelachtig getint licht uit. Dit is voor de ogen veel rustiger, waardoor de bestuurder minder snel wordt afgeleid. Tegenliggers worden bovendien minder snel verblind.
Het glas van deze lamp is gemaakt van anti-UV kwartsglas. Dit glas zorgt voor een betere lichtkwaliteit en is beter bestand tegen extreme trillingen en temperatuurschommelingen. De anti-UV functie verminderd de uitstraling van UV licht. Dit biedt een betere bescherming aan de moderne plastic koplampunits, die vaak erg gevoelig zijn voor UV licht.
De lamp die bijdraagt aan een hogere veiligheid en een verminderde kans op ongelukken is in verschillende uitvoeringen leverbaar, van H4 tot H7. Afhankelijk van de uitvoering kost een set (2 lampen) 30 tot 45 Euro.
VAN 30/07 tot 19/08/05 : Mama wil toch op verlof ondanks hevige rugklachten !!
30/7/2005 Vertr. 15h30 (Belgie) Tongeren, Bastogne, Martelange en Arlon tot in (Luxemburg) 17h50 aire Berchem .Vertrek 19h10 , tot in (Frankrijk) MBH parking te Gancourt , 21h45 plaats voor een 10 tal MBH.
31/7/ Vertr.7h15 . De jongens slapen nog,
rond 10h00 tijd voor een picnic! .
11h15 verder tot Valence .14h40 ( waar de mannen bij M willen gaan eten ).
16h10 : we hebben beslist om vandaag nog tot Gruissan te rijden en zal dan tegen alle gewoonte in de snelweg moeten nemen .
17h30 nemen we de snelweg in Bollene .
20h00 Gruissan . Nog even gas bijtanken . ( Was dat vergeten met dat plotseling vertrek )
20h25 : Plage le Challet .
We blijven voorlopig 8 dagen staan omdat dit een rustvakantie wordt waar we erg aan toe zijn .(door verkoop van ons huis en aankoop van een ander met enorm veel werk) . Nu niks meer over werk en moeten ....... het is vakantie ! ! !
09/8/2005 Vertr. 11h00 met enkelen tussenstops richting Tarn waar we onder de brug van Millau wat willen gaan kajakken .
Rond 17h00 rijden we Camping Les Prades op . ( waar we per dag 1 uur gratis mogen kajakken .)
Dit is een kleine camping langs de Tarn goed gekend door onze noorderburen , met de welgekomen luxe van een verwarmd zwembad en bubbelbad . Aan de Middelandse zee was het zeewater maar 17 gr. deze zomer ! Erg koud voor de kinderen .
( de Fransen zeggen ons dat ze geen zomer hebben ondanks de + - 30 gr. ) .
11/8 : terug richting Gruissan ,
We willen het Vuurwerk op zee nog meemaken op 13/08/2005 .
15/8 : vertr. Gruissan 09h00,
Willen naar Lac de Naussac . Richting A75 tot over de brug van Millau
lunchpauze van 12h30 tot 13h45
Aankomst aan Lac de Naussac om 15h00 .
We waren van plan om hier enkele dagen te blijven , maar er was bijna geen water in het meer en het weer slaat tegen !
Er is plaats voor een 50 tal MBH .
Wel een eigenaardige manier om hier te betallen : de eerste 3 dagen 5 euro en per persoon een toeslag van 0,15 cent , van af de 4de tot de 6 dag 7 euro en van 7 tot 9 al 9 euro . ( Wel alle voorzieningen aanwezig . )
Dan maar weer verder .
We plannen nog 2 tussenstops om rond 22h aan te kommen in Villars les Dombes op de MBH parking van het vogelresevaat (met alle voorzieningen ) .
'S morgens nogal frisjes als je vanuit het zuiden komt met een gemiddelde temp. van 30 gr .
Even de verwarming opzetten en dan .... psssssssss ! wat is dat ? ... ( waterdarm stuk ) dan maar behelpen met flessen , want we zijn nog niet van plan om naar huis te gaan !
Villars les Dombes
16/8 vertr. 11h40
richting Salins les Bains waar we een uurjte pauzeren .
Als we hier net vertrokken zijn passeer ik een collega van het werk . Rechtsomkeer en even goedendag zeggen na een uurtje weer verder , er passeren ons nog 3 collega's van het werk .
Rond 18h00 zijn we weer in Luxemburg op Aire de Berchem . Na het eten en wat gebabbel met collega - truckers kommen we te weten dat het weer voor de volgende dagen goed zit in Lux. ( Beslissen om nog enkele dagen aan onze vakantie te breien ) .
Rond 20h00 vertreken we richting Larochette daar we weten dat Marleen haar leermeester Airbrush daar ergens op een Camping zit .
We vinden hem om 21h10 s'avonds in het restaurant van Camping Birkelt . Slapen de eerste nacht op een parking achter het sportcomplex naarst de camping , daar de receptie al gesloten was .
De dag nadien zoeken we ons een plekje uit op deze camping en beleven zo nog 3 fijne dagen . Maken ook nog kennis met een Engelsman die samen met zijn neef en die zijn twee kinderen een vakantie ondernemen met de motor .
19/8 , na met ons internationaal gezelschap in het restaurant nog wat gegeten en gedronken te hebben , nemen de Belgen , Nederlanders en Engelsen afschijd van elkaar en vertrekken we allen rond 11h00 .
komen na net geen 3 weken weg om 13h20 weer aan in (Henis) bij Tongeren besluit : Dit was nu eens een echte rustvakantie voor onze mama en mezelf ( en de kids hadden het ook naar hun zin !)
E21 tot net voor Toul , hier de N74 tot Chagny net onder Beaune
N6 tot Belle - ville .... wijn inkopen doen
en verder tot Anse net boven Lyon en even de E15 om door Lyon te rijden .
Dan de N7 tot Bollene ... het water over richting Pont St-Esprit dan volgde we de N86 Richting Nimes .
Achter Nimes N113 een 20 km en dan volgen we Aigues-Mortes > Le Grau du-Roi > Monpellier
Le Grou du - Roi
La Grandde Motte
dan de N112 Sete > Agde > Beziers > N9 Narbonne .
Van hier uit gaan we naar Gruissan (Le Chalets) .
Verder langs N wegen tot Leucate Plage .
Hier vieren we papa zijn verjaardag ! !
Dan tot Argeles > Le Boulou . Hier de N11 ricting Spanje .
Langs Figueras naar St . Pedro Pescador ( camping Amforia ) waar we twee dagen blijven , het weer slaat tegen .
Door de regen beslissen we even terug naar Gruissan te gaan en na enkele dagen hebben we het hier ook al weer gezien . Terug naar le Grau du-Roi . kregen hier telefoon van vrienden die ook onderweg zijn met de camper .
Hebben afgesproken in de omgeving van Vallon Pont - d'Arc om hier samen een paar dagen door te brengen .
Camping L'Ardechois, met lekker verwarmd zwembad en bubbelbad ( 25 graden )
op terugwag nog even langs de Beaujolais streek voor wat wijn .