Mij ooit toegewenst ......
kies een doel en ga ervoor

    

  • I now you can understand me
  • Oh! the longing
  • Soms moet je eerst verdwalen, de weg kwijt zijn ..........om te kunnen ontmoeten.
    Om jezelf of iemand anders tegen te komen.
    Verdwalen is iets dat je ook moet durven, jezelf moet toestaan.
    Om dan te kunnen zeggen 'ik weet het niet meer, ik ben de weg kwijt.

    Over mijzelf
    Ik ben Carine Draps
    Ik ben een vrouw en woon in Sint-Niklaas (Belgie) en mijn beroep is bediende.
    Ik ben geboren op 24/10/1958 en ben nu dus 65 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Tekenen-plezier maken-verwonderd blijven-.
    Any way the water turns
    You’re always on my mind
    Sweet instigator
    Anyway the water turns
    You’re always on my mind
    Dear insolation
    You make me beautiful
    You give inspiration
    You make me beautiful
    Know that you can never let me down
    We’re to sail and see the world right now
    Know that you can never let me down
    We’re to sail and see the world right now
    Anyway the water turns
    You’re always on my mind
    Sweet instigator

    Any way the water turns
    You’re always on my mind
    You made all this
    Because you made all this

    Ozark Henry



    St Jacob...

    Het is niet zeker dat de zilveren kist in de kathedraal van Santiago de Compostela werkelijk het gebeente van St-Jacob bevat. Volgens de overlevering is apostel Jacobus de Meerdere in Spanje geweest om er het christendom te verspreiden. Na zijn marteldood in Jeruzalem brachten vrienden zijn lichaam in een bootje naar Spanje. Rond het jaar 800 vond een kluizenaar op aanwijzing van een zeer heldere ster de plek waar Jacobus zou zijn begraven. Die werd aangeduid als St-Jacob (Santiago) in het veld (campo) met de ster (stella), het latere Santiago de Compostela.
    In de 9de eeuw pelgrimeerde de bisschop van Le Puy naar het graf van Jacobus en sindsdien hebben miljoenen pelgrims uit de hele wereld te voet, per paard of fiets het graf bezocht. De apostel is ook bekend als matamoros, morendoder. Middenin een beslissende veldslag tegen de Moren tijdens de Reconquista verscheen een onbekende ridder op een wit paard die vele Moren doodde en na de bewonnen veldslag weer op mysterieuze wijze verdween. Dit was volgens de legende St-Jacob. Je ziet hem dan ook onderweg als apostel, als pelgrim met schelp en als morendoder op een wit paard.....

    ONDERWEG naar Compostela
    03/07/2010 ....... ??/11/2010
    06-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spanje
    Woensdag   .. oktober 2010
    Vandaag ben ik de grens overgestoken op een hoogte van 1450 m. ongemerkt van Frankrijk in Spanje.
    Gisteren van Saint-Jean Pied de Port naar 1ste slaapadresje in Orizon op 700m. op 7 km. en vandaag naar Roncesvalles naar 1450 m. op20 km.
    De indrukken van het landschap zijn te mooi om in woorden uit te drukken.  Echt zo door de bergen stappen op hele kleine paadjes met een hevige tegenwind maar geen regen.  Enkel bergen, rotsformaties, kudden met schapen en roofvogels in de lucht en voor de rest NIETS.  ZALIG.

    Sterke afdaling op het einde en daar naar mijn eerste indrukwekkende refuge.  100 bedjes, zij aan zij in 1 grote slaapzaal. Om 22.00u. het licht uit voor iedereen en om 7.30u. voor iedereen terug aan.

    Zit hier op een qwertyklavier, dus even wennen.

    Ben benieuwd wat Spanje te bieden heeft.  Volgens velen begint pas hier het mystieke van de camino.  Aan mij om dat te gaan ontdekken.

    Liefs   Carine





    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (3)

    07-10-2010
    hop met de beentjes
    Hallo Carine,
    Uit je korte verslagje blijkt zoveel overgave en entousiasme, kan ik goed geloven met die prachtige omgeving daar, daarom hop met de beentjes naar de volgende refugee.
    Nog een fijne dag en tot schrijfs
    groetjes Roger

    07-10-2010 om 13:45 geschreven door Roger vanwynsberghe


    SUPER!!!
    Hey Kiekje,

    je bent de grens over!
    Super fantastisch, heel Frankrijk doorkruist!!!
    Ik bewonder je enorm!
    Doe zo verder en geniet van je mooie Spanje!
    Mijn Lara* zal je daar ook wel een stapje helpen, want ze was/is toch een beetje Spaanse he!

    Muchos besos mi amiga!!!
    Su Tingelken

    07-10-2010 om 11:22 geschreven door Tingel


    06-10-2010
    Hoera
    Hoera Carine,

    Je bent er en inderdaad vanaf nu zal het erg snel gaan. De refuges, de mystiek, het avontuur en de natuur... zijn prachtige ervaringen. Geniet!!!

    Gregory

    06-10-2010 om 22:03 geschreven door gregory




    HET IS ZOVER - TIJD OM TE VERTREKKEN.
    Het ga jullie goed tot in december    !!!!
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.



    Inhoud blog
  • 03/07/2010 - 16/10/2010
  • pelgrimstranen
  • Spanje
  • bijna
  • vrijdag 17/09/2010
  • 1 september - 3de maand
  • hoe voelt het tendinitis ?
  • welke dag zijn we ook weer?
  • herstart
  • WIJZIGING TRAJECT !!!!!!!
  • Vézeley - 1/4 tocht
  • mij vervelen......?
  • et voila, je suis la
  • er waren en nog 2 ...
  • en ..... nog eens terug
  • ik ben er eens
  • alles nog wat nieuw
  • verrassing
  • "onzichtbaar koordje"
  • Schipper mag ik overvaren, ja of nee ?
  • GSM/blog/postduif of briefje ??????
  • blijven 'oef'fenen
  • bijna ......
  • kuitenbijters
  • ... op het juiste ogenblik ...
  • Gr-routes
  • Diep vanbinnen ....
  • de bib
  • Het 'mars'-plan in praktijk
  • Pelgrimszegen - Zevenkerken

    Gastenboek
  • spoedig herstel
  • Lieve groetjes!
  • Groetjes
  • zomaar
  • Limoges

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per maand
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009

    Laatste commentaren
  • Telefoons afluisteren (Koen t.)
        op GSM/blog/postduif of briefje ??????
  • jammer, jammer (marianne)
        op 03/07/2010 - 16/10/2010
  • ongeloof (patricia)
        op 03/07/2010 - 16/10/2010
  • Dikke proficiat (Roger vanwynsberghe)
        op 03/07/2010 - 16/10/2010
  • Jammer (marleen)
        op 03/07/2010 - 16/10/2010
  • Que sera sera (G.U.Y.)
        op 03/07/2010 - 16/10/2010
  • het is goed geweest, een prachtherinnering voor eeuwig (Caroline Van Wijnsberge)
        op 03/07/2010 - 16/10/2010
  • rusten (marleen)
        op pelgrimstranen
  • natuur en wandelen (marianne)
        op pelgrimstranen
  • moed (Roger vanwynsberghe)
        op pelgrimstranen
  • Vraagjes Gregory (gregory)
        op pelgrimstranen
  • Hou je taai (G.U.Y.)
        op pelgrimstranen
  • hop met de beentjes (Roger vanwynsberghe)
        op Spanje
  • SUPER!!! (Tingel)
        op Spanje
  • Hoera (gregory)
        op Spanje
  • vanwege Gregory (gregory)
        op bijna
  • vanwege Gregory (Gregory)
        op vrijdag 17/09/2010
  • Recherche (Francine)
        op vrijdag 17/09/2010
  • GO GO GO (Grietje)
        op vrijdag 17/09/2010
  • oef (Roger vanwynsberghe)
        op hoe voelt het tendinitis ?
  • vanwege Gregory (Gregory)
        op 1 september - 3de maand
  • nie pleujen (Annemie Meganck)
        op 1 september - 3de maand
  • K-dienst (Lawerance )
        op 1 september - 3de maand
  • TK? wete gij wel nog wa dat da is??? (Grietje)
        op 1 september - 3de maand
  • jawel! (tingel)
        op 1 september - 3de maand
  • verzorg jezelf he! (Tingel)
        op hoe voelt het tendinitis ?
  • ocharme (Grietje)
        op hoe voelt het tendinitis ?
  • mis u 2 (Tingel)
        op welke dag zijn we ook weer?
  • nog 2/3 te gaan (Emiel Van der Aa)
        op welke dag zijn we ook weer?
  • vanwege Gregory (gregory)
        op herstart

  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs