Mij ooit toegewenst ......
kies een doel en ga ervoor

    

  • I now you can understand me
  • Oh! the longing
  • Soms moet je eerst verdwalen, de weg kwijt zijn ..........om te kunnen ontmoeten.
    Om jezelf of iemand anders tegen te komen.
    Verdwalen is iets dat je ook moet durven, jezelf moet toestaan.
    Om dan te kunnen zeggen 'ik weet het niet meer, ik ben de weg kwijt.

    Over mijzelf
    Ik ben Carine Draps
    Ik ben een vrouw en woon in Sint-Niklaas (Belgie) en mijn beroep is bediende.
    Ik ben geboren op 24/10/1958 en ben nu dus 65 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Tekenen-plezier maken-verwonderd blijven-.
    Any way the water turns
    You’re always on my mind
    Sweet instigator
    Anyway the water turns
    You’re always on my mind
    Dear insolation
    You make me beautiful
    You give inspiration
    You make me beautiful
    Know that you can never let me down
    We’re to sail and see the world right now
    Know that you can never let me down
    We’re to sail and see the world right now
    Anyway the water turns
    You’re always on my mind
    Sweet instigator

    Any way the water turns
    You’re always on my mind
    You made all this
    Because you made all this

    Ozark Henry



    St Jacob...

    Het is niet zeker dat de zilveren kist in de kathedraal van Santiago de Compostela werkelijk het gebeente van St-Jacob bevat. Volgens de overlevering is apostel Jacobus de Meerdere in Spanje geweest om er het christendom te verspreiden. Na zijn marteldood in Jeruzalem brachten vrienden zijn lichaam in een bootje naar Spanje. Rond het jaar 800 vond een kluizenaar op aanwijzing van een zeer heldere ster de plek waar Jacobus zou zijn begraven. Die werd aangeduid als St-Jacob (Santiago) in het veld (campo) met de ster (stella), het latere Santiago de Compostela.
    In de 9de eeuw pelgrimeerde de bisschop van Le Puy naar het graf van Jacobus en sindsdien hebben miljoenen pelgrims uit de hele wereld te voet, per paard of fiets het graf bezocht. De apostel is ook bekend als matamoros, morendoder. Middenin een beslissende veldslag tegen de Moren tijdens de Reconquista verscheen een onbekende ridder op een wit paard die vele Moren doodde en na de bewonnen veldslag weer op mysterieuze wijze verdween. Dit was volgens de legende St-Jacob. Je ziet hem dan ook onderweg als apostel, als pelgrim met schelp en als morendoder op een wit paard.....

    ONDERWEG naar Compostela
    03/07/2010 ....... ??/11/2010
    30-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mij vervelen......?
    Vrijdag 30/07/2010
    Hey allemaal,  hier zijn we dan weer.
    Ik zit hier te typen in het Office de Tourisme in Tonnere.  Moeten jullie maar eens opzoeken waar het juist ligt.  Ik denk dat ik nog zo'n 100 km. te gaan heb tot Vezelay.
    Onlangs zei een vrouw tegen me, alleen, wat doe je dan een ganse dag, verveel je je niet.   Neen, ik verveel me niet en ja wat doet een mens zoals, alleen op de baan.
    Wel bv.  ik heb ondertussen ontzagelijk veel bewondering voor de vele slakken die ik tegenkom die proberen om de baan over te steken.  Dit is een hele uitdaging als je weet hoe die Fransen hier echte snelheidsduivels zijn.  Vele slakken beginnen eraan, maar weinigen komen toe.  Respect, respect voor al diegenen die het proberen.  En zo zie ik allerhande 'lijken' liggen op de baan, gaande van slakken, vogeltjes, hazen, konijen, zelfs een slang ben ik al tegengekomen.  Ik zie het op afstand, .... daar ligt weer iets.  Ik zie dan een groepje vogels die zich tegoed doen aan een lekkere maaltijd. 
    En om de 2u. neem ik een pauze op een bankje, wat echter maar heel sporadisch te voorschijn komt.  Meestal zit ik in de berm van de weg of op een grote steen. 
    En soms word ik van straat geplukt.  Ja, ja, niet als straatmadelief (daar ben ik ondertussen te oud voor ) maar als een uitgehongerde, druipende vogelverschrikker.  Ik mag dan mee-eten wat de pot kookt en meestal is dit heeeeel lekker, klaargemaakt door eenvoudige lieve mensen en daar gaat het om.  Dan is mijn dagje meestal geslaagd. 
    De champagne-streek ligt nu definitief achter mij (ik heb dus nog eens omgekeken ) maar voor mij ligt nu de Bourgogne klaar.  Misschien vanavond gaan we een flesje kraken, want we zijn hier vanavond met een groepje van 7 die elkaar min of meer reeds kennen van "onderweg".
    Ik slaap vanavond weer in een "local de nuit" 10 euro (bedje, douche en toilet) meer moet dat niet zijn. 

    Tot later mannen, want de dame hier kijkt reeds een beetje "vies". 
    Voor alle berichtjes, al vriendelijk dank.  Blijven doen hoor.  Geeft veel moed.

    Au revoir.

    Carine

    30-07-2010 om 14:58 geschreven door carine  


    25-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.et voila, je suis la
    Zondag 25/07/2010
    Voor wie het nog niet weet, vandaag is het een feestdag?????   Eeuuhhh, ja zulle, van Saint-Jacques.  Daar in Spanje zal men op de koppen kunnen lopen op de camino.  Niets voor mij dus.  Omdat zijn feestdag 25/07 op een zondag 'valt' dit jaar, is het een heilig jaar en vandaag dat er zovelen op deze dag daar in Santiago willen zijn.
    Ik zal er misschien ook geraken, als de meesten al vertrokken zijn en het veel rustiger is.
    Waar was ik vorige keer gebleven?
    Had ik reeds verteld dat ik mijn eerste 2 pelgrims heb tegengekomen?  Waarschijnlijk wel.   Ze liepen steeds voor mij en ik zoals altijd aan het staartje .  In Reims toegekomen bij de kathedraal, mij daar ingeschreven in 'den boek' en ik liep ze terug tegen het lijf.  Ik mocht met hen mee om te overnachten bij een vriend van één van hen.  Iemand uit Kameroen.  Veel verteld en lekker gegeten en dat alles zomaar voor niets voor een wildvreemde..... daar gaat het om, om de mensen die je tegenkomt.  Die je soms zomaar 'van straat plukken' en vragen of je al gegeten hebt en je meenemen om samen te eten en te luisteren naar wat je van plan bent.
    In Reims toch maar een triestige dag.  Zeppo, mijnen trouwe vriend, die gestorven is.  Moet het nog verwerken. 
    Daarna door de heel mooie streek gelopen van de duizenden wijnstokken van de Champagnestreek.  Op ieder plekje staat er een druivenstok en iedereen in de dorpjes is bezig met de druiventeelt.   De ene grand cru na de andere .....  Ja Raf, ik zou niet weten waar ik zou moeten kopen hoor, er zijn er hier zoveeeeeeel. 
    Momenteel ben ik in Brienne le chateau.  Weet niet zogoed hoeveel km. is al gelopen heb.  Ik denk ongeveer zo'n 500.  Ik probeer op schema te blijven en dat lukt min of meer.  30 km. is voor mij momenteel echter het uiterste.  Dan ben ik echt op en dan voel ik mijn voeten niet meer.
    Heb ondertussen 2 blaren die ik goed in 't oog moet houden.  En zo kom ik iedere dag op een andere plaats terecht.  Vanavond slaap ik in een soort zaaltje dat ter beschikking wordt gesteld door de gemeente (is gratis).  En voor te eten zal ik wel zien of er iets open is.  Stadje is wat groter dus het zou wel kunnen dat ik geluk heb en anders ....... ik heb nog reserve genoeg
    Het liefste ben ik bij mensen thuis.  Overdag alleen stappen en 's avonds eventjes kunnen babbelen, meer moet dat niet zijn.  Maar zo heel de avond alleen, dat is meestal moeilijk.
    Vandaag ook 2 pelgrims ontmoet uit Keulen.  Zij lopen de route in stukjes.  Dit jaar een 3-tal weken.  Waarschijnlijk kom ik ze één van de volgende dagen nog wel ergens tegen.
    Ah ja, en mijn Frans...... Ze zeggen hier dat ze me goed verstaan   of zijn ze zo vriendelijk hier ???

    Lieve groetjes van Carine en tot de volgende

    25-07-2010 om 17:36 geschreven door carine  


    18-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.er waren en nog 2 ...
    Zondag 18/07/2010
    Waar waren we vorige keer weer gebleven.  In Signy-l'Abbaye bij het gastgezin met de strijk.
    Ondertussen zitten wij in Bazancourt.  Vandaag nog 18 km. en het is de bedoeling deze namiddag te arriveren in Reims.  Nog zo'n mijlpaaltje.
    Gisteren een ganse dag gewandeld tussen de graanvelden.  Zover je kon kijken, niets anders dan granen en gewassen met ..... geen enkel boompje en dus ook geen beschutting.  Maar het ging want het was een beetje bewolkt. Het was wel een serieuze wandeling van 30 km.  Voor de eerste maal zover in 1 keer gestapt, maar het moest want er was anders geen onderdak.  En als er iets moet, dan kan een mens echt wel zijn grens verleggen.  Terechtgekomen in een pension die Compostela-gangers opvangt in heel propere kamers met een douche en dat is altijd prettig.
    Gisteravond in Hautteville geslapen in een lokaal van de gemeente met gelukkig een toilet en drinkbaar water en ... voor de eerste keer op de grond geslapen op het matje, niet alleen ...... maar met een Hollander, de Jan.  Hij is vertrokken vanuit Kaatsheuvel, weet je wel, gekend van de Effteling.  Op hetzelfde moment vertrokken zoals mij, maar Hollanders hebben langere benen. Maar dat geeft niet.
    's Avonds daar bij de buren koffie gedronken.  Een echtpaar van bijna elk 90 jaar die zo gelukkig waren dat wij eventjes binnenkwamen om iets te vragen.  Kregen daar een ganse uitleg in een gebroken Frans/Spaans van de familie en hoe ze daar terechtgekomen waren.  Daar gaat het om, mensen leren kennen en het is iedere keer anders.  Een mooi eind van weeral een stapdagje.

    Misschien nog niet verteld maar ondertussen ook een 3de pelgrim erbij, Michel, een ex-militair uit Namen die een rugzak draagt van 18 kg met tent en de nodige overlevingsmiddelden.  Waarschijnlijk nog overblijfsel uit zijn vorige job.   Hij doet zijn tocht in 4 keer, ieder jaar een stukje, omdat hij niet voldoende tijd heeft.  Hij loopt de tocht niet voor hemzelf, maar het is een belofte aan een goeie vriend van hem die ondertussen overleden is.  Mooi toch als men een belofte ook waarmaakt.
    We hebben gisterenavond samen gegeten en het was heel gezellig.
    Deze voormiddag kan ik hier dus op het internet.  "De mannen" zijn reeds vertrokken .  We hebben afscheid genomen, want waarschijnlijk kom ik hen niet meer tegen.  Reims is groot, maar misschien deze avond nog in de kathedraal.  Hierna nog eventjes naar mijn mailtjes kijken en dan ben ik ook weg.  Alleen, maar dat heb ik eigenlijk liever, overdag alleen lopen en 's avonds dan samen eten.  Dat loopt veel rustiger en dat is ook de bedoeling.  
    Dag iedereen en horens.

    Carine 

    18-07-2010 om 07:58 geschreven door carine  


    15-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.en ..... nog eens terug
    Hey,

    Ik ben hier weeral, tot vervelens toe.  Maar ik moet van de gelegenheid gebruik maken als het kan hé.  Zit bij een gastgezin dus dan vraag ik het of ik op het internet mag. 
    De storm heeft hier lelijk huisgehouden.  Bomen om en takken af en mijn te nemen routes zijn veranderd in modderwegen. 
    Over en onder bomen om mijn weg te vervolgen, maar ..... ça va.    Bij een gastgezin in het steeds eten op z'n Frans, dus da wil zeggen, gene kost om te vermageren.  Dus ..... ik eet alles op wat ze me voorschotelen.  Met op het einde nog altijd wat sla met wat kaas en nog wat brood en een wijntje.

    Er komen nog genoeg dagen dat ik op mijn tanden zal moeten bijten.  Vanaf nu zijn het alleen nog slaapplaatsjes in gemeentelijke refuges en of ik veel winkels tegenkom, dat weet ik niet.

    Verder: heel mooie vergezichten.  Loslopende koeien die steeds nieuwsgieriger worden  en dichtbij komen, maar een koe, da geeft niet, als het maar gene stier is.  De badkuipen van bij ons in de wei, zijn hier veranderd in mooie arduinen bakken en dat past wel in deze omgeving.

    Zo, voor alle berichtjes, al heel heel veel dank.  Kan ze niet allemaal beantwoorden, maar bij deze nog eens dankjewel.

    PS: ik ben hier vandaag de strijk aan het doen.  Zelf voorgesteld, want ze willen hier niets aanvaarden voor mijn overnachting.  De strijk..... wie had da gedacht dat ik die nog ging doen op mijn Compostela-tocht. 

    Tot de volgende.  Carine

    15-07-2010 om 18:04 geschreven door carine  


    14-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ik ben er eens
    Vandaag 14 juli.
    Nationale feestdag in Frankrijk.  Ja, ja in Frankrijk.  Ik ben over de grens.  Zit momenteel in Aubigny-les-pothees. 
    Had normaal geen overnachtingsplaats, maar toch via, via bij gastvrij gezin terechtgekomen.
    Zou jullie willen vertellen hoe het me reeds iedere dag vergaan is, maar daarvoor is er te weinig tijd.  Algemene opmerkingen:
    Veel, veel te warm.  De kilometers zijn hier veeeel langer dan thuis bij ons.  Overnachtingsplaatsen vinden is niet evident in juli en augustus.  Tout est complet.    Maar het is hier heeeeel mooi, veel omhoog en ook omlaag en dat begint stillekesaan te lukken.  Ik denk veel aan de schildpad die ik van Eddy en Thérèse gekregen heb en ik gedraag me dan ook als een schildpad....... langszaam maar zeker.
    Nu is mijn doel Reims te halen.  Stukje per stukje, dat is beter dan te ver te kijken.  Met mijnen bril gaat dat toch niet, ver kijken.
    Mijn Frans:    oei, oei 't is met veeeeeel haar op.  Maar ze verstaan me hier wel.  Omgekeerd spreken zij ook geen Nederlands hé.  Dus .....

    Tot nog eens mannen, ik weet niet voor wanneer, want internetcafé's op het platteland ........... niet te zien.   Geef mij eigenlijk ook maar veel liever een echt café voor nen dorstlesser. 

    Zoentje voor iedere lezer van Carine.  Bonne journée.

    14-07-2010 om 00:00 geschreven door carine  


    06-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.alles nog wat nieuw
    Dinsdag 06/07/2010
    Vorige zaterdag vertrokken na ontbijtje met allemaal lieve mensen.  Fred die mij nog opweg zet met een gebedje, veel kussen en nie meer omkijken.  Warme zon en daarna bakken zomerregen.  Poncho aan die mij een gevoel geeft van een constant saunagevoel.  Kleddernat toegekomen op mijn eerste slaapadresje in Dendermonde.
    Na mijn eerste warme nacht onder de pannen (letterlijk) 's morgens vertrokken om in het centrum mijn stempel te gaan halen.  Touristische dienst is nog niet open.  Dan maar ober aangesproken die zijn terrasje in orde aan het maken was. 
    Onderweg een praatje (half uur ) met een vriendelijke man op pensioen die mijn leeftijd schatte op 35!!!! mijn dagje was OK.
    Mere was mijn einddoel.  Volop zon, veel te zware rugzak en na een 30km. gearriveerd op mijn bestemming.  Een verbouwd molenaarshuis.  Heel vriendelijk ontvangen en 's morgens een eindje op weg gezet door de velden richting Geraardsbergen.
    Aankomst om rond 16.30u.  Blijkbaar ligt de jeugdherberg 6 km. terug.  Oef.  Te moe om nog zover terug te stappen.  Vriendelijke buschauffeur wil van zijn busroute afwijken om mij op mijn bestemming te brengen als ik nog een uurtje kan wachten.   Super, maar ik neem de trein.  Volgens mij is dit niet "valsspelen", ik heb de km. immers reeds gestapt, toch?
    's Avonds opgehaald voor het avondeten door Evelyne.  Een onbekende, 'ontmoet' via het internet en een klik.  Nog eens dank je wel Evelyne.
    Een ontmoeting die bij zal blijven.
    Vandaag komt Guido een deel van de rugzak ophalen.  Hij weegt nog altijd veel te zwaar. Dus ik ga nog eens selecteren en elimineren.  Het moet nog soberder.
    Tot nog eens.  Slaapadresjes worden moeilijker.  Dus misschien wel gewoon aanbellen aan één of andere deur en vragen.....is er hier een plaatsje?
    Durven dus.
    Sluukes en werk ze collegaatjes, ik stap ze- Carine


    06-07-2010 om 10:13 geschreven door carine  




    HET IS ZOVER - TIJD OM TE VERTREKKEN.
    Het ga jullie goed tot in december    !!!!
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.



    Inhoud blog
  • 03/07/2010 - 16/10/2010
  • pelgrimstranen
  • Spanje
  • bijna
  • vrijdag 17/09/2010
  • 1 september - 3de maand
  • hoe voelt het tendinitis ?
  • welke dag zijn we ook weer?
  • herstart
  • WIJZIGING TRAJECT !!!!!!!
  • Vézeley - 1/4 tocht
  • mij vervelen......?
  • et voila, je suis la
  • er waren en nog 2 ...
  • en ..... nog eens terug
  • ik ben er eens
  • alles nog wat nieuw
  • verrassing
  • "onzichtbaar koordje"
  • Schipper mag ik overvaren, ja of nee ?
  • GSM/blog/postduif of briefje ??????
  • blijven 'oef'fenen
  • bijna ......
  • kuitenbijters
  • ... op het juiste ogenblik ...
  • Gr-routes
  • Diep vanbinnen ....
  • de bib
  • Het 'mars'-plan in praktijk
  • Pelgrimszegen - Zevenkerken

    Gastenboek
  • spoedig herstel
  • Lieve groetjes!
  • Groetjes
  • zomaar
  • Limoges

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per maand
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009

    Laatste commentaren
  • Telefoons afluisteren (Koen t.)
        op GSM/blog/postduif of briefje ??????
  • jammer, jammer (marianne)
        op 03/07/2010 - 16/10/2010
  • ongeloof (patricia)
        op 03/07/2010 - 16/10/2010
  • Dikke proficiat (Roger vanwynsberghe)
        op 03/07/2010 - 16/10/2010
  • Jammer (marleen)
        op 03/07/2010 - 16/10/2010
  • Que sera sera (G.U.Y.)
        op 03/07/2010 - 16/10/2010
  • het is goed geweest, een prachtherinnering voor eeuwig (Caroline Van Wijnsberge)
        op 03/07/2010 - 16/10/2010
  • rusten (marleen)
        op pelgrimstranen
  • natuur en wandelen (marianne)
        op pelgrimstranen
  • moed (Roger vanwynsberghe)
        op pelgrimstranen
  • Vraagjes Gregory (gregory)
        op pelgrimstranen
  • Hou je taai (G.U.Y.)
        op pelgrimstranen
  • hop met de beentjes (Roger vanwynsberghe)
        op Spanje
  • SUPER!!! (Tingel)
        op Spanje
  • Hoera (gregory)
        op Spanje
  • vanwege Gregory (gregory)
        op bijna
  • vanwege Gregory (Gregory)
        op vrijdag 17/09/2010
  • Recherche (Francine)
        op vrijdag 17/09/2010
  • GO GO GO (Grietje)
        op vrijdag 17/09/2010
  • oef (Roger vanwynsberghe)
        op hoe voelt het tendinitis ?
  • vanwege Gregory (Gregory)
        op 1 september - 3de maand
  • nie pleujen (Annemie Meganck)
        op 1 september - 3de maand
  • K-dienst (Lawerance )
        op 1 september - 3de maand
  • TK? wete gij wel nog wa dat da is??? (Grietje)
        op 1 september - 3de maand
  • jawel! (tingel)
        op 1 september - 3de maand
  • verzorg jezelf he! (Tingel)
        op hoe voelt het tendinitis ?
  • ocharme (Grietje)
        op hoe voelt het tendinitis ?
  • mis u 2 (Tingel)
        op welke dag zijn we ook weer?
  • nog 2/3 te gaan (Emiel Van der Aa)
        op welke dag zijn we ook weer?
  • vanwege Gregory (gregory)
        op herstart

  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs