Inhoud blog
  • Construction du carrousel
  • les premiers décors
  • Une vidéo en full High Definition !
  • NIVEAU 2
  • De paradebaan ** la voie de parade
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Welkom op onze blog, hier kan je de vorderingen volgen aan onze nieuwe modelbouwbaan, kom regelmatig eens terug voor nie
    Blog als favoriet !
    Foto
    Foto
    Mijn favorieten
  • Des pianos.....
  • Onze beste winkel....
  • BRUXELLES CENTRAL
    BXLCTR
    24-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Video's
    Hallo,

    We hebben enkele opnames gemaakt met de videotrein

    Voorlopig ga ik de links van youtube plaatsen, blijkbaar kan men hier niet embedden ...

    flimpje 1 : http://www.youtube.com/watch?v=Z9upq-P6mAE

    met de 5205 van Brussel Centraal naar de laatste verborgen halte voor men naar hoger gelegen niveaus rijdt ...




    Wordt vervolgd ...


    P.S. : onze excuses voor de slechte geluidskwaliteit

    24-02-2010 om 00:00 geschreven door Stefan Le Guen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (11 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welkom op onze Blog !!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Van Harte welkom op onze blog,

    Hier gaan we jullie, met de nodige foto's op de hoogte houden van onze werken aan de nieuwe modelbaan.

    Na bijna 20 jaar werken aan de vorige baan (zie foto), hebben we besloten deze af te breken, de kamer te vernieuwen, en een nieuwe baan te bouwen.
    De beslissing om af te breken was moeilijk, maar met veel pijn in het hart zijn we er toch aan begonnen, er begonnen zich namelijk iets teveel problemen met de baan voor te doen, en ook het digitaliseren van deze baan was zo goed als onmogelijk.

    Opmerkingen, vragen, ideeën, suggesties zijn altijd welkom !

    Veel plezier op deze blog,

    Pierre & Stefan

    29-07-2009 om 22:28 geschreven door Stefan Le Guen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (18 Stemmen)
    Tags:Welkom, oude baan
    >> Reageer (0)
    19-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Construction du carrousel
    Le carrousel est une construction qui permet aux trains de monter sur les niveux supérieurs du réseau. En entrant au niveau 1, notre train peut sortir aux niveaux 2.3 ou 4 au choix. Le retour au niveau 1 se fait par une descente commune via la gare de Schaerbeek ou directement après la sortie de ce niveau sur le carrousel. 
    Dankzij ons carrousel kunnen de treinen de hoger gelegen niveau's bereiken, namelijk niveau 2,3 of 4. Terug keren naar niveau 1 gebeurt via een gemeeschapelijke spoor vanuit Schaerbeek of onmiddelijk na het bereiken van het niveau via de carrousel.







































    19-11-2012 om 23:43 geschreven door Stefan Le Guen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.les premiers décors

    Quelques photos de la pose des premiers décors (niveau 1), le tout doit devenir un très beau rocher et est le côté droit de la voie de parade.
    enkele foto's van de eerste scenery, dit gaat een grote rots worden en is eigenlijk het rechter kant van de parade baan.

















    26-11-2010 om 22:14 geschreven door Stefan Le Guen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Une vidéo en full High Definition !

    Notre voisin et ami Marc est venu réaliser un petit film du réseau en full HD. voici le lien pour admirer le chef d'oeuvre :
    Ons gebuur en vriend Marc is even onze baan komen filmen in full HD. Hier is de link om dit meesterwerk te bekijken:

    http://www.youtube.com/watch?v=mIpDlGLSpfA

    26-11-2010 om 21:54 geschreven door Stefan Le Guen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NIVEAU 2
    Et voici les premières photos du niveau 2. Celui-ci sert de passage entre les gares situées au niveau 3 et comporte un parking de 4 voies pour des convois de max 2m20 de longueur. Admirez l'artiste au travail pour poser les supports....
    en dan de eerste foto's van de niveau 2; deze dient als verbinding tussen de stations van het niveau 3 en bevat ook 4 parkings voor treinen van max lengte 2m20. U kan onze specialist bewonderen, hij bevestigt  de steunen van niveau 2 ...
































    26-11-2010 om 21:48 geschreven door Stefan Le Guen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De paradebaan ** la voie de parade
    La "voie de parade" sert à vous montrer de quoi nous sommes capables et est une des plus belles parties du réseau; C'est aussi ce qui saute directement à l'oeil lorsque vous entrez dans la pièce. L'idée maîtresse est que cette voie a été posée dans une immense montagne dont il a fallu travailler les rochers pour pouvoir poser la voie. Cette voie de parade comportera les 3 niveaux du réseau. 
    Cette réalisation est pour 95% le travail de Stefan.

    De "paradebaan" moet eigenlijk een van de mooiste delen van onze baan worden en moet u onze kunst laten zien; het is ook het allereerst dat opvalt als je de kamer binnenkomt. het idee hierachter is dat deze spoor in een grote heuvel is gemaakt geweest en daarvoor is er heel veel werk geweest om alles door de rotsen te kunnen laten gaan. Hier zullen ook de 3 verschillende niveaus van de baan aanwezig zijn.
    95%  hiervan is Stefan zijn werk !































    23-05-2010 om 21:09 geschreven door Stefan Le Guen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Le premier carrousel ** de eerste carrousel
    Nous avons commencé la construction du premier carrousel (il y en aura sans doute deux). Celui-ci sera surmonté de notre tour de télécommunications. il comportera également un pont à arches à une hauteur vertigineuse...
    A simple voie, il donne accès à tous les niveaux du réseau. Après avoir passé la voie de parade, les trains entrent dans le carrousel au niveau 1 et ont accès via deux sorties aux niveaux 2 et 3. Le niveau 2 se dirigera (sans doute !) vers schaerbeek formation, le niveau 3 est l'arrivée à Bruxelles Midi. La pente est de maximum 3% ( 3cm/mètre de rail).
    Les photos vont montrent la réalisation du bidule, depuis le dessin et la découpe des planches dans le garage.....

    Wij zijn dus aan de bouw begonnen van de eerste carrousel (waarschijnlijk komen er twee). Deze krijgt op zijn top onze telecommunicatie toren.  Een zeer hoge brug zal iedere hoogtevrees geven...
    Via een enkel spoor kunnen de treinen naar de andere levels bereiken. Na onze paradebaan komt de trein binnen op deze carrousel via niveau 1en kan uitrijden op niveaus 2 en 3. Niveau 2 rijdt (waarschijnlijk) naar vorming station Schaerbeek, niveau 3 is de aankomst in Brussel Zuid. De helling bedraagt  uiteraard 3% !
    Enkele foto's van de bouw ervan beginnende met de tekening en het zagen van de planken in de garage !

    Stefan & Pierre



























    25-12-2009 om 14:52 geschreven door Stefan Le Guen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vorderingen

    Hier is al een tijdje niets bijgekomen, maar wees gerust, de werken gaan verder.

    Ondertussen is het niveau 1 zo goed als klaar, de sporen zijn allemaal gelegd, met de bedding, een nieuw systeem dat schitterende resultaten oplevert, een beetje meer werk dan de "mousse" van vroeger, maar veel beter qua kwaliteit.

    De eerste testritten zijn ook al gebeurd (natuurlijk !!!), Spijtig genoeg is onze centrale nu in panne gevallen, we wachten op haar terugkeer.

    We zijn ook al bezig met het stijgen naar de volgende niveau's, de klimspiraal is volledig in aanbouw.

    Enkele foto's :



















    13-12-2009 om 11:05 geschreven door Stefan Le Guen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (6 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het sporenplan, plan des voies niveau 1
    Le niveau 1 comporte la gare souterraine de Bruxelles Central (uniquement visible par caméras), la possibilité de garer 12 convois complets de 2m20 pour faire durer le temps de trajet. Ce niveau 1 sera complètement géré par ordinateur. Une inauguration est prévue lorsque ce niveau sera terminé. Mais quand...??

    Op deze onderste niveau 1 vinden wij het station Brusel Centraal die enkel via camera's zal kunnen gezien worden. Op dit niveau kunnen we 12 treinstellen van 2m20 rangeren om de traject tijd te verlengen. Dit niveua zal volledig computer gestuurd worden.
    Onze volgende inhuldiging is voorzien wanneer dit niveau af is. Maar wanneer....??


















    20-10-2009 om 08:57 geschreven door Stefan Le Guen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 19/11-25/11 2012
  • 17/05-23/05 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek***Livre d'Or
  • Le début

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!