Foto
Inhoud blog
  • Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    bruintje
    Fietsen: das zere rijden
    06-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Een mooi zonneke vandaag. Een heerlijk wintersritje: 9°. Met m'n voorlopige groep op trip. Via Landen-Noduwez naar Grand Hallet. Voorbij het golfterrein van Avernas-le-Bauduin, waar de golfers ook profiteerden van het mooie weer. Door Montenaken en over Borlo terug naar Melveren voor een koffie en Leffe in m'n oud teamlokaal.

    M'n krachten gaan de goeie weg op, van probleempjes bergop of volgen, was vandaag niks te bespeuren. Ben precies al terug in opbouw, jammer dat de muur a.s. maandag weer omver gegooid wordt (operatie).Maar no panic, na een hopelijk korte en succesvolle hersteperiode, kan het alleen maar beter worden. En m'n eerste doelstelling voor 2017 is al een feit. Op Hemelvaartsdag deelnemen aan de 250km t.v.v. Kom op tegen Kanker.

    Info: 74km; avg.26,5km/h; 435hm

    06-12-2016 om 20:46 geschreven door de braane  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Te mistig en kil voormiddag, dan maar om 1h eens een tochtje met de "mannen van Alken". Met z'n 6en slechts. Ook Wesley was van de partij. Heel fijn om nog eens samen een ritje te rijden. Het werd een hele mooie tocht, jammer dat er vaak op verkavelingswegen gefietst moest worden. En dat de wegen er daar niet bepaald droog bijlagen, resulteerde in een grondige poetsbeurt achteraf. Maar ja, voor mij was dit geleden van ergens in mei-juniWink Doortrekken tot boven op heuveltjes zit er bij mij nog niet inSad En dat die mannen de plaatselijke heuveltjes wisten liggen, maakte het mij moeilijk. Vaak moest er op de kop van de groep dan ook een tandje terug genomen worden om mij de kans te geven terug aan te sluiten. Thxs hiervoor mannen.Doch eenmaal iedereen op de hoogte was van mijn toestand, deden ze dit met plezier. De rit zelf dan: van Wellen ging het naar Kerniel. In Heur dat ellendig klimmetje op kasseien. Bassenge-Millen-Alt Hoeselt en via Vliermaal-Kortessem terug naar Alken. Wesley en ik besloten van niet te stoppen in de Sportwereld. Ondertussen was het weinig zonnetje helemaal foetsie en begon het terug danig af te koelen. En er wachtte me thuis nog die poetsbeurt Wink

    Info: 80km; avg.26km/h; 636hm

    03-12-2016 om 00:00 geschreven door de braane  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Brrr winterskoud vandaag; gelukkig bijna windstil en het aanwezig zonnetje maakte er toch een fijne dag van. En zo gauw laten we ons ook nie doen door wat koudeWink Toch maar warm ingeduffel iedereen blijkbaar. Ik opteerde voor nog ritje te rijden met de bende die aan de Pandorosa vertrekken. In tijd lijkt me dat voorlopig de beste optie. Met een dozijn aan de start; Geert wist er wel een "plaatselijk rondje" van te maken. Al is de regio Kortenaken-Ransberg toch even buiten onze contreien. Het heuvelke aan de plaatselijke kerk lijkt nog steeds op Alpe d'Huez voor mijSad Trainen, trainen.......

    Info: 68km; avg.26,5; 314hm

    29-11-2016 om 00:00 geschreven door de braane  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    De wind had vandaag een tandje bij gestoken in vergelijk met eergisteren. Ook het zonneke was wat minder, maar met een mooi droog weerke met een 10° hebben we zeker nie te klagen. Het nodigde me dan ook uit om op de fiets te stappen. Aanvankelijk was ik nog twijfelachtig met welke groep ik zou meerijden. Keuze genoeg blijkbaar.Op dinsdagen en donderdagen vertrekken er maar liefst 4 groepen. Om met  m'n vertrouwde groep te starten is het nog wat vroeg: hun tochtjes komen meestal in de buurt van de 90- 100km. Dit is me nog wat veel, zeker wat in tijd betreft. Ik besloot dan maar om met de groep van de Pandorosa te fietsen. Ook een mooie bende, 13man sterk. Met de wind in het nadeel vertrekken leek de beste optie.Een ritje Diepenbeek-Bokrijk-Wellen dan maar.Dat de snelheid een pak hoger lag dan dat ik momenteel gewent ben, voelde ik meteenWink Gelukkig werd het een "plat"ritje.Naar het einde toe, moest ik zelf even passen op een niets omvatten heuvelke. Iets te grote versnelling, en daar waar ik vroeger dan de kracht had om even door te duwen, mis ik deze nog.Maar zal wel goedkomen met de nodige training. Den "aprés" ging door "Bij Bérke" in Zepperen. Een goed gevoel om de benen nog eens op spanning te kunnen brengen Het was van 21 juni geledenWink

    Info: 69km; avg.28,5km/h; 234hm

    24-11-2016 om 00:00 geschreven door de braane  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Het leek wel een vroege lentedag vandaag of was het een late herftdagQuestion Met zo'n 12°; mooi droog en een zonnetje erbij, was het te mooi om niet te gaan fietsen. Ik verkoos vandaag om na de middag wat te gaan fietsen; kwestie van het warmst van de dag te kiezen. Aanvankelijk was m'n planning van een soloritje te maken, doch eenmaal en route met m'n eega, besloot ik om maar verder met haar te rijden en deel te nemen in haar vertrouwd weeks pelotonnetje. Met een dozijn waren we, en in die groep ben ik de junior. De rest zijn, op m'n vrouwtje na, allemaal seniors. Sommigen al 4x20 Wink Snelheid  is voorlopig van ondergeschikt belang. Fietsen en langzaam afstand opbouwen is meer van tel. De rest zal wel komen ( hopelijk). Een ritje Kozen-Zelem-Geetbets. Een goed gevoel om terug in een groep te fietsen. Een paar koffie achteraf als aprés in "de rotonde"

    Info: 68km; avg.22km/h; 213hm

    22-11-2016 om 20:24 geschreven door de braane  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Eindelijk m'n "spaanse" nog eens van stal gehaald. Mooi droog, hier en daar een flauw zonnetje, tja de wind.....die wist behoorlijk van zene teut te makenWink Een toerke in 2 fasen: een eerste deel rondje Borgloon. Het molshoopje in de Kuttehovenstraat leek meer op de muur van Hoei vandaag.Amai wat een conditie Crying or Very sad Retour à la maison: de vidange ledigenWink Een 2 de tochtje rondje Stevoort. Onderweg kwam ik "strijdmakker" Lode tegen. Een gezellig babbeltje langs de kant van de weg. Lode ook nog steeds in revalidatie.Tja, eenmaal op de sukkel.....

    Info: 44km; avg.23,5km/h; 243hm

    19-11-2016 om 00:00 geschreven door de braane  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    De intentie en de goesting was er vanmorgen om wat te fietsen ondanks het kil vochtige herfstweer. Maar na amper een paar 100m begonnen m'n vingertoppen al te tintelen. Kwam daar dan nog de tintelingen in het aangezicht bij en het leek wel of ik ellentrik in vingers en aangezicht had. Er zat dan ook niks anders op dat huiswaarts te keren. Met behulp van m'n vrouwke kon ik helm, overschoenen en schoenen uit doenWink Het duurde behoorlijk lang voor ik ontdooit was. Normaal zou da sneller gaan bij een paar cognacs of whisky, maar nu moest alleen warme koffie soelaas brengenWink

    Info: 11km; avg. 24km/h

    11-11-2016 om 19:23 geschreven door de braane  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Het was wat frisser vandaag, de zon vertikte het om wat te voorschijn te komen. Komt daar dan nog een strak windje bovenop en dan is het echt herfstweer. Gelukkig is het droog gebleven.Dus nie gesjipoteerd en fietsen. Vroeg vertrekken en vele kms malen zit er voorlopig nie in; ben al blij dat ik zo wie zo op m'n fiets kan. Wink Vandaag toch al wat meer kms dan gisteren en wat heuvelkes onder de wielen. Al valt da laatste nie meeEvil or Very Mad Er zal verdikke moeten getraind worden om m'n niveau terug te halen: blood, sweat en tears. De "Poggio" en de Molenberg wegen door.Wink  Via Hoepertingen-Klein Gelmen naar Mechelen en over Boekhout terug home.Er bleef me geen tijd over om even binnen te wippen in ons "tijdelijk nieuw lokaal". Maar da komt nog wel.

    Info: 37km; avg.24km/h; 234hm

    06-11-2016 om 18:43 geschreven door de braane  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    What a happy feeling: de koerskleren terug uit de kast halen. Al heeft het wat voeten in de aarde gehad voor ik aangekleed was. M'n "zaakje" bleef maar pruttelen.Leek wel of het me van m'n voornemen wou doen afzien. Maar dan kent het me nog nie. Zeker met dat beetje zon vandaag.Wink Het deed me deugd om weer op de fiets te stappen na meer dan een maand inactief. Ver geraak ik niet; maar alles is beter dan op "rollen". Stevoort-Wijer-Kortenbos. De conditie is ver te zoeken; het heuvelke in Kozen leek wel en col.Wink maar zal maar nie klagen zeker? Kan alleen maar beter worden. Maandag laatste kuur; dan uitkijken naar operatie; daarna kan de opbouw beginnen.Wink

    Info: 24km; avg.24km/h; 81hm


    05-11-2016 om 13:43 geschreven door de braane  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Waar ik hier anders wekelijks 3 tot 4 verhaaltjes, anekdotes, belevenissen en/of fietsavontuurtjes kon neerpennen, moet ik nu content zijn met wat gewone nieuwsjes. Want van fietsen is niks meer gekomen: niente, nada, nogabollen. Lukt me voorlopig nog nie. En als ik dan meer dan goesting heb en het zonneke schijnt zoals afgelopen zondag, dan  lig ik ofwel strike te bed, ofwel te slappekes om op de fiets te stappen. Krachten sparen lijkt verstandigste. Het einde van de tunnel begint stilaan in 't zicht te komen. Patience, geduld en volhouden. Dagen opvullen met af en toe een kleine wandeling, kruiswoordraadsels oplossen en rusten. Gelukkig heb ik nog een andere hobby: m'n gitaar.

    22-10-2016 om 10:45 geschreven door de braane  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Voor gene meter gefietst de voorbije week. Geraak amper over zadel: te slappekes. Niks aan te doen. Volhouden en ondergaan, meer zit er nie in voorlopig.

    09-10-2016 om 12:24 geschreven door de braane  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Ik had gedacht dat ik na m'n 2 wekelijkse chemo kuur een paar dagen goed zou zijn, zoals de vorige weken. Helaas platte kaas deze keer.Donderdag was ik nogtans met m'n makkers vertrokken; Luc die wist me mooi thuis terug af te zetten na exact 65km.Doch onderweg voelde ik al opkomende buikkrampen. Het werd echter erger en erger. Vrijdag ganse dag "strike"in bed; zaterdag en zondag kon ik toch al van de zetel naar zetel en waren de krampen verdwenen. Doch zo slappekes te poot, je zou voor minder als de weegschaal nog amper 58kg aanduid.Crying or Very sad Wie weet wat me nog te wachten staat. Doch doorgaan, moet tenslotte maar 3 chemos meer krijgen: het begint te minderen. Krachten sparen voor herstelling lijkt me nu het meest aangewezen.

    Info; 65km; avg.26,2km/h; 208hm

    03-10-2016 om 12:23 geschreven door de braane  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Eindelijk eens een wat "betere"dag; heb genoeg leed en kwebbel gehad de voorbije week. Maar da zal er wel bijhoren zeker? Laat dan vandaag het zonneke nog heerlijk schijnen, dan is het snel beslist om wat te fietsen. Bijna eind september en je kan nog in zomers tenueke rondrijden: zaligWink Dat m'n kracht met de week afneemt voel ik meer dan goed. De paar molshoopkes deden me vies pijn.Evil or Very Mad Maar ik klaag nie, zal wel goed komen als alles achter de rug is.Een ritje alleen, want in groep zie ik mezelf nog nie direct fietsen. Even buiten Montenaken kwam ik onze C groep tegen die al op de terugweg waren. Ik had nog wat tijd en goesting overWink Doch verder dan Bertree hoefde het niet. Wat gezellig babbelen met de andere boys in ons tijdelijk, nieuw lokaal.M'n zondag is geslaagd. Morgen op voor de, hopelijk, 5de chemo kuur.

    Info; 56km; avg.23,3km/h; 275km

    25-09-2016 om 20:11 geschreven door de braane  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Sorry voor het wat lang wachten op het ritverslag van zondag, maar ik heb de 2 vorige dagen een echte offday gehad. Meer dan m'n bed en de canapé zat er nie in.Crying or Very sad Maar uitstel is geen afstel hé en dus volgt het verslag nu maar. Het was maar een betrokken dag afgelopen zondag. M'n trui/lange mouw kwam goed van pas.Nog maar net vertrokken of in Zepperen kwam ik Rudi tegen. Hij nodige mij uit om samen een ritje te maken. Wel moesten we Jan nog oppikken. Beiden moesten wat recupereren na hun nachtelijke uitstapWink Kwam mij goed uit.Met m'n 2 maten op kop kon ik moeiteloos genieten van het ritje.Jan wist ons zelf nog te verrassen in Hoepertingen met onbekende wegjes en steegjes( de kattensteeg of zoiets)Wink

    Gippershoven-Hoepertingen-Gelmen; Jeuk-Bettincourt-Grand Axhe-Darion. Meteen het verste punt en tijd voor de retour. Via Berloz-Muizen dan maar. Op terras wat zeveren met de rest van de boys, altijd fijn.

    Info: 68km; avg.26,2km/h; 391hm

    21-09-2016 om 10:12 geschreven door de braane  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Bewolkt; zon in reces; zou de herfst op komst zijnQuestion Maar het lukte nog om in zomerse outfit te fietsen.Voor hoelang nog, tja that's the question. Maar wat we gehad hebben , nemen ze ons nie meer afWink Een solo ritje over Metseren naar Zoutleeuw; Linter-Landen en via Niel-Jeuk en over Zepperen terug huiswaarts. Tussen Mielen en Aalst viel en wat gedruppel. Niks om voor naar huis te schrijven. Het was echter van 14 juni geleden dat ik nog wat nattigheid gevoeld heb op de fiets.Neeje, nie dat ik een "saloncoureurke" geworden ben; de omstandigheden newor

    Info: 58km/avg.26km/h; 241hm

    17-09-2016 om 22:02 geschreven door de braane  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Zouer toch een "specialleke" in da potteke chemo zitten, of zou het te wijten zijn aan die 3 medrol  tablettenQuestion Ich weit het nie, maar het is een feit dat ik me na de chemokuur beter voel. Gisteren was ik halfweg, nog 4 te gaan. Het kort af. Vandaag dan maar een fietstochtje op het programma. Het weer?In één woord: schitterend. Weliswaar nie meer zo snikheet als de vorige dagen, maar bij een 27° zijn we best tevree. Het zal ons varen als ze de temperatuur terug draait.

    Via Wellen-Jesseren naar Zamelen. Tongeren-Waremme: das rechttoe, rechtaan. Door Berloz en over de Via Roma terug naar 't stad. Nog even en ik was weer home sweet homeWink

    Info: 74km; avg.27km/h; 444hm


    15-09-2016 om 20:26 geschreven door de braane  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    De seizoenen zijn blijkbaar opgeschoven: het is nu volop zomer. Nie dat we daar treurig om zijnWink Laat maar schijnen, zullen nog lang genoeg kou, ellende en nattigheid krijgen. Als wat het vandaag wat meer betrokken en kwam de zon pas in de namiddag echt door, maar we zullen maar nie klagen en de vooruitzichten zijn tropisch. Sneu dat ik nu niet optimaal kan profiteren van de zon. Vandaag eens een "planta" ritje ( moet ni altijd "solo" zijn Wink ) Separate ways vandaag de "madam" en ich. Beetje doorfietsen en wa heuvelkes inlassenWink Als zijn die beiden relatief, amai. Ondanks het feit dat ik nu een echt klimmergewicht heb; 62kg, beschik ik nie over klimmersbenen. Eerder weipalenWink Maar ja, mag al blij zijn dat dat me nog lukt, zeker na een mindere voorbije week.

    Hoepertingen-Borgloon waar ik nie kon weerstaan aan dat kort venijn dingWink Vechmaal-Opheers en via Bettincourt terug naar St-Truiden. Even bijkletsen op terras met m'n "ouwe makkers"

    Info: 60km; avg 25km/h; 398hm


    11-09-2016 om 19:59 geschreven door de braane  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Nog eens een ritje samen met vrouwke.Bedoeling was om de fruitoogstrit te fietsen; doch blijkbaar hebben die mannen geen kaas gegeten wat betreft uitpijlen van de rit.Maar allez, het was voldoende in afsrtand voor ons tweetjes. De rit opgepikt hier op Kortenbos. De naam van de rit hebben ze blijkbaar nie gestolen: meer dan peren en appelen heb ik nie gezienWink Hier en daar zelfs op voor mij onbekende verkavelingswegen: das een pluspunt. Eenmaal terug uit Herk de Stad: pijlen weg of slecht geplaatst. Links van de rijbaan; te kort op kruispunt. Noorden kwijtWink  Via Nieuwerkerken zijn we dan maar huiswaarts gefietst.

    Info:54km; avg 23 km/h; 214hm

    10-09-2016 om 00:00 geschreven door de braane  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Het ritje vandaag was maar van korte duur; mede door wat hinder, maar zeker wegens de 2 stops onderweg voor een babbeltje met oude kennissen. Moet kunnen hé. Maar elke kilometer die ik fiets, telt. Van St-Truiden naar Boekhout; Gelinden-Terbiest.

    Info: 44km; avg.24km/h; 221hm

    06-09-2016 om 00:00 geschreven door de braane  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Van gisteren weer "verlost" van m'n "bidonneke"; goed gevoel vanmorgen; dan maar wat fietsen. De zon nam blijkbaar een snipperdag vandaag, gelukkig viel het qua temperatuur nog mee. Die vervelende tintelingen in m'n vingertoppen, zelfs de vingers verkrampten een beetje. Maar nu in korte mouwen fietsen en toch dikke handschoenen aan, zou helemaal geen zicht zijnWink Dus nemen we de tintelingen er maar bij en hopend dat de zon er gauw doorkomt; helaas.  In Landen eens binnengewipt in nieuwe fietsenwinkel: Mundo Cyclo. Mooie winkel en meteen ook dealer van m'n "spaanse" Goed om te weten: mooie "chicas"in de toonzaal Wink  Via Niel naar Jeuk en in 't stad even dagje gaan zeggen aan de maten die klaarstonden om hun donderdagritje te maken. Ze waren meteen bereidt om mij naar huis te vergezellen.Toch sneu dat ik dan hier moet afhakenCrying or Very sad Maar alles op z'n tijd.

    Info: 56km; avg.24,5km/h; 222hm


    01-09-2016 om 14:52 geschreven door de braane  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per jaar
  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • 2007

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs