Foto
Inhoud blog
  • Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    bruintje
    Fietsen: das zere rijden
    21-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Sorry voor het wat lang wachten op het ritverslag van zondag, maar ik heb de 2 vorige dagen een echte offday gehad. Meer dan m'n bed en de canapé zat er nie in.Crying or Very sad Maar uitstel is geen afstel hé en dus volgt het verslag nu maar. Het was maar een betrokken dag afgelopen zondag. M'n trui/lange mouw kwam goed van pas.Nog maar net vertrokken of in Zepperen kwam ik Rudi tegen. Hij nodige mij uit om samen een ritje te maken. Wel moesten we Jan nog oppikken. Beiden moesten wat recupereren na hun nachtelijke uitstapWink Kwam mij goed uit.Met m'n 2 maten op kop kon ik moeiteloos genieten van het ritje.Jan wist ons zelf nog te verrassen in Hoepertingen met onbekende wegjes en steegjes( de kattensteeg of zoiets)Wink

    Gippershoven-Hoepertingen-Gelmen; Jeuk-Bettincourt-Grand Axhe-Darion. Meteen het verste punt en tijd voor de retour. Via Berloz-Muizen dan maar. Op terras wat zeveren met de rest van de boys, altijd fijn.

    Info: 68km; avg.26,2km/h; 391hm

    21-09-2016 om 10:12 geschreven door de braane  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Bewolkt; zon in reces; zou de herfst op komst zijnQuestion Maar het lukte nog om in zomerse outfit te fietsen.Voor hoelang nog, tja that's the question. Maar wat we gehad hebben , nemen ze ons nie meer afWink Een solo ritje over Metseren naar Zoutleeuw; Linter-Landen en via Niel-Jeuk en over Zepperen terug huiswaarts. Tussen Mielen en Aalst viel en wat gedruppel. Niks om voor naar huis te schrijven. Het was echter van 14 juni geleden dat ik nog wat nattigheid gevoeld heb op de fiets.Neeje, nie dat ik een "saloncoureurke" geworden ben; de omstandigheden newor

    Info: 58km/avg.26km/h; 241hm

    17-09-2016 om 22:02 geschreven door de braane  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Zouer toch een "specialleke" in da potteke chemo zitten, of zou het te wijten zijn aan die 3 medrol  tablettenQuestion Ich weit het nie, maar het is een feit dat ik me na de chemokuur beter voel. Gisteren was ik halfweg, nog 4 te gaan. Het kort af. Vandaag dan maar een fietstochtje op het programma. Het weer?In één woord: schitterend. Weliswaar nie meer zo snikheet als de vorige dagen, maar bij een 27° zijn we best tevree. Het zal ons varen als ze de temperatuur terug draait.

    Via Wellen-Jesseren naar Zamelen. Tongeren-Waremme: das rechttoe, rechtaan. Door Berloz en over de Via Roma terug naar 't stad. Nog even en ik was weer home sweet homeWink

    Info: 74km; avg.27km/h; 444hm


    15-09-2016 om 20:26 geschreven door de braane  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    De seizoenen zijn blijkbaar opgeschoven: het is nu volop zomer. Nie dat we daar treurig om zijnWink Laat maar schijnen, zullen nog lang genoeg kou, ellende en nattigheid krijgen. Als wat het vandaag wat meer betrokken en kwam de zon pas in de namiddag echt door, maar we zullen maar nie klagen en de vooruitzichten zijn tropisch. Sneu dat ik nu niet optimaal kan profiteren van de zon. Vandaag eens een "planta" ritje ( moet ni altijd "solo" zijn Wink ) Separate ways vandaag de "madam" en ich. Beetje doorfietsen en wa heuvelkes inlassenWink Als zijn die beiden relatief, amai. Ondanks het feit dat ik nu een echt klimmergewicht heb; 62kg, beschik ik nie over klimmersbenen. Eerder weipalenWink Maar ja, mag al blij zijn dat dat me nog lukt, zeker na een mindere voorbije week.

    Hoepertingen-Borgloon waar ik nie kon weerstaan aan dat kort venijn dingWink Vechmaal-Opheers en via Bettincourt terug naar St-Truiden. Even bijkletsen op terras met m'n "ouwe makkers"

    Info: 60km; avg 25km/h; 398hm


    11-09-2016 om 19:59 geschreven door de braane  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Nog eens een ritje samen met vrouwke.Bedoeling was om de fruitoogstrit te fietsen; doch blijkbaar hebben die mannen geen kaas gegeten wat betreft uitpijlen van de rit.Maar allez, het was voldoende in afsrtand voor ons tweetjes. De rit opgepikt hier op Kortenbos. De naam van de rit hebben ze blijkbaar nie gestolen: meer dan peren en appelen heb ik nie gezienWink Hier en daar zelfs op voor mij onbekende verkavelingswegen: das een pluspunt. Eenmaal terug uit Herk de Stad: pijlen weg of slecht geplaatst. Links van de rijbaan; te kort op kruispunt. Noorden kwijtWink  Via Nieuwerkerken zijn we dan maar huiswaarts gefietst.

    Info:54km; avg 23 km/h; 214hm

    10-09-2016 om 00:00 geschreven door de braane  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Het ritje vandaag was maar van korte duur; mede door wat hinder, maar zeker wegens de 2 stops onderweg voor een babbeltje met oude kennissen. Moet kunnen hé. Maar elke kilometer die ik fiets, telt. Van St-Truiden naar Boekhout; Gelinden-Terbiest.

    Info: 44km; avg.24km/h; 221hm

    06-09-2016 om 00:00 geschreven door de braane  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Van gisteren weer "verlost" van m'n "bidonneke"; goed gevoel vanmorgen; dan maar wat fietsen. De zon nam blijkbaar een snipperdag vandaag, gelukkig viel het qua temperatuur nog mee. Die vervelende tintelingen in m'n vingertoppen, zelfs de vingers verkrampten een beetje. Maar nu in korte mouwen fietsen en toch dikke handschoenen aan, zou helemaal geen zicht zijnWink Dus nemen we de tintelingen er maar bij en hopend dat de zon er gauw doorkomt; helaas.  In Landen eens binnengewipt in nieuwe fietsenwinkel: Mundo Cyclo. Mooie winkel en meteen ook dealer van m'n "spaanse" Goed om te weten: mooie "chicas"in de toonzaal Wink  Via Niel naar Jeuk en in 't stad even dagje gaan zeggen aan de maten die klaarstonden om hun donderdagritje te maken. Ze waren meteen bereidt om mij naar huis te vergezellen.Toch sneu dat ik dan hier moet afhakenCrying or Very sad Maar alles op z'n tijd.

    Info: 56km; avg.24,5km/h; 222hm


    01-09-2016 om 14:52 geschreven door de braane  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Van onweer, regen en wind  zijn wij gelukkig hier gespaard gebleven. Alhoewel de weg van  Opheers naar Waremme nog gezaaid lag met afgerukte takken, bladeren en slijk. Gelukkig was da laatste weer opgedroogd. De temperatuur nam vandaag heel wat graadjes terug, de wind was wat meer present. Maar toch al bij al een mooi weerke om de fiets weer van stal te halen. Een soloritje vandaag, de madam verkoos ook een solootjeWink Zo kon ik wat meer doorrijden. Als is dat laatste heeeel veel gezegd.Maar ja ;snelheid is van geen belang dit jaar. Bezig zijn; paar uurtjes fietsen als ik me goed voel, das wa telt.

    Hoepertingen-Klein Gelmen-Batsheers-Borgworm. Jeuk-St-Truiden; op terras wat zeveren met de bendeWink Iedereen was ruimschoots op tijd binnen blijkbaar; moet ook voor de kermisrit. Ik kreeg meteen ook mijn drankbonnetjes van de voorzitter; thxs hoor. Alleen jammer dat het dan o zolang duurt alvorens onze staminée uitbater de bestelling komt opnemen.Je zou voor minder lang wachten uitdrogenWink Zou toch hoog tijd er iets moeten aan doen. Per 2 stuks bestellen dan maar

    Info:50km; avg.24,5km; 309hm

    28-08-2016 om 20:17 geschreven door de braane  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Waar ik de vorige edities telkens rond de 32 gem. fietste op de langste afstand, ben ik al blij vandaag met een gem.van 10 km/h minder en de kortste afstandWink (M'n makkers legden er vandaag de pees op: 33,3gem.en da in een tropische warmte ). Samen met m'n vrouwke besloten we om de fietsen in de wagen te laden en richting Wilderen te rijden. Kwestie van toch nie teveel kms te doen vandaag.Misschien zijn we bijna als laatsten van start gegaan, komt goe uit: geen gefriemmel van voorbij stekens. Weg voor ons alleen.Wink Wederom een mooi parcours; heel bekende regio, doch Nico wist hier en daar toch nog een onbekend veldwegje of binnenwegje. Niks forceren, time enought. Zo heb ik vandaag eens genoten van de mooie streek. Andere jaren is dat er niet bij.Wink flying  Een frisse Kanunnik was verdiend na aankomstWink

    Info; 65km; avg.22km/h; 495hm

    27-08-2016 om 22:54 geschreven door de braane  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Amai, het was me een weekje; afzien. Eerst 2 dagen vreselijke buikkrampen; dan dagje diarreeTwisted Evil Je zou voor minder.....Maar gisteren voormiddag was de lokroep toch te groot en ben ik maar een toerke gan doen. Een toerke groot St-Truiden met verste punt Neerlanden-Attenhoven.Meer dan voldoendeWink zeker met zulke tropische temperatuur. Normaal voel ik me dan best in m'n sas, maar dit jaar.....

    Info:47km; avg.24,6km/h; 160km

    26-08-2016 om 10:24 geschreven door de braane  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Dit weekend heeft "onze" Willy Vannitsen Classic plaats en dit reeds voor de 20ste keer. Wat gaat de tijd toch snel: ik herinner me nog de eerste keer met start en aankomst op de veemarkt. Slecht 1 editie hebben ik moeten passen: in 2000 toen ik pas uit ziekenhuis was en nog op krukken liep. Voor deze jubileum wist parcours bouwer en bedenker Rohnny er een heel nieuwe rit van te maken: chapeau. Hulp bij de bevoorrading is er dit jaar voor mij niet bij: is momenteel van ondergeschikt belang. Thuis konden  m'n vrouwtje en ik pas om 10h.vertrekken. De bedoeling was om samen te fietsen en haar  op sleeptouw te nemen. Doch met de wind pal op haar neusje, nie bepaald haar beste vriend, moest ze er in Roost Statie al de brui aan geven en huiswaarts keren. Ik heb de tocht dan maar solo verder gezet. Aanvankelijk was het niet m'n bedoeling om de afstand, 80km, volledig te fietsen. Doch is was al bijna in BodegnéeWink Een babbeltje met m'n "werkende" maten op de bevoorrading was welkom. Hoog tijd om huiswaarts te keren, want de ongemakjes staken hun kop opCrying or Very sad

    Info: 90km; avg.25,2km/h; 620hm

    20-08-2016 om 19:55 geschreven door de braane  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Vandaag eens gekozen voor een "echte" vlakke rit. Zo kan het vrouwtje ook meeWink  Stevoort-Schakkebroek. Komen we daar een oude bekende tegen op wandel met haar hondje: Ria. Dan moet er zeker gestopt worden voor een babbeltje en wederzijds wat laatste nieuwsjes vertellen. Op de uitnodiging om binnen te gaan zijn we wijselijk niet op in gegaan. We kennen die bar van Ria maar al tegoed.Wink Het zou wel eens een korte rit in kms kunnen worden ,maar een lange in tijdWink Verder door Geetbets naar Landen om terug huiswaarts te keren.

    Morgen krijg ik m'n 2de "bidonneke" aangekoppeld. Hopelijk kan ik in het weekend wat fietsen. Het is "onze" WVC, doch dit jaar zonder deelname van mij. Tenzij de "kleine", wie weet.

    Info: 61km; avg.25,5km/h; 196hm

    15-08-2016 om 00:00 geschreven door de braane  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Bij het ontwaken, was de zon al van de partij. Doch naar mate wat later werd, trok ze haar snuitje wat terug. Maar we zullen maar nie klagen. Niks koud en droog, en naar de middag toe was ze het verstoppertje spelen moe. Goed zo. Zo werd het dan toch nog een mooie dag. "No particular place to go" zong Chuck Berry 54jaar geleden: is voor mij tegenwoordig ook zo wat als ik op de fiets stap. Maar ik weet altijd toch wel rond te toeren. Rijkel-Rukkelingen-Oleye. daar kom ik oude bekenden tegen: Danny en Ludo. samen besloten we dan maar huiswaarts te keren via Waremme-Corswarem. Onderweg lekker keuvelend: fijn.Thxs mannen voor de gezelligheid.

    Info: 53km; avg.25,5km/h; 310hm

    14-08-2016 om 22:40 geschreven door de braane  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Als de pijltjes van Dwars door Limburg hier op de hoek van de straat staan, dan is de keuze voor een tochtje snel gemaakt. In Vrolingen kon ik m'n wagonnetje aanpikken bij een groep uit Scherpenheuvel. Zalig om eens terug in een pelotonneke te fietsen. Zeker als je dan velen achter je laat op de klimmetjesWink Ben dus nog nie alles verleerd of kwijtWink Jammer dat de groep halte hield op de bevoorrading in Vliermaalroot. Maar veel verder fietsen zat er voor mij toch nie in. Krijt was voor vandaag het keerpunt.Dan maar huiswaarts via Kortessem-Bulst-Ulbeek

    Info: 49km; avg.27km/h; 254hm

    13-08-2016 om 20:49 geschreven door de braane  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Niet te ver uit de regio was best vandaag. Brrr het lijkt wel een dagje herfst. Las in de krant dat het vandaag zelfde temperatuur is als op 26 dec. vorig jaar. Toen spraken we van en lentedag; zon en geen regen. Vandaag moeten we echter da gesmodder er nog bijnemen. Ik was net op tijd terugWink  In Wellen kwam ik nog joggende Johan tegen.Dan maar een babbeltje slaan: hij al joggend, ik al fietsend.Rara, waar zou de conversatie over gegaan zijn?Just, muziek.Wink Kerniel-Borgloon was vandaag ver genoeg.

    Info: 30km; avg.24km/h; 183hm

    11-08-2016 om 15:14 geschreven door de braane  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Een solo ritje: er zullen er nog veel volgenWink Amai de Katarakt heuvelkes lijken precies nog colletjes  Crying or Very sad Tomstraat, "Poggio", Klein Gelmen, Opheers, Bettenhoven.  Door de gemeente uit m'n jeugd naar Aalst. Nog een ommetje via 't stad. Poging om kms op te krikken is aardig geluktWink

    Info: 51km; avg.26,2km/h; 292hm

    09-08-2016 om 19:16 geschreven door de braane  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    07-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Het was inderdaad een stuk warmer dan gisteren. Alhoewel de eerder voorspelde temperatuur niet gehaald werd. Een tochtje samen met m'n vrouwke: zo komt zij ook nog eens aan fietsen toe. Een beetje terug heuvelkes opgezocht  Wink Een babbeltje en een natje met m'n oude gabbers op het terrasje in St Truiden deed deugd.

    Info: 36km; avg.22,8km/h: 174km

    07-08-2016 om 00:00 geschreven door de braane  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Don't give up  das al jaren m'n lijflied. Wink . De vele onhebbelijkheden van afgelopen week, 2 dagen is ziekenhuis, genoodzaakte mij om een weekje de fiets op stal te laten. Maar vandaag kon ik er niet aan verstaan. Het gaat me ook al een stukje beter af dan vorige week, dus kon ik de afstand al wat verlengenWink Niet dat het meteen een LBL is, maar langzaam aan wat opbouwen en in slowmotion: niks da juugt. Wink Ik dacht echter dat het warmer was, brrr, fris aan de vis. Maar ik zal maar nie klagen zeker? Morgen belooft het een mooie zonnige dag te worden, dus.....

    Info: 30km; avg.24,5km/h

    06-08-2016 om 14:05 geschreven door de braane  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Eindelijk eens terug op de fiets vandaag. Ook al was het maar een heel kort ritje, amper 18km, het deed me toch deugd om het leder terug onder m'n kont te voelenWink Weliswaar nog wat ongemakjes, maar ben al blij dat het al bij al meevalt. Ongemakje dan vooral bij het trappen, maar allez, 'k heb al erger meegemaaktWink 1 Augustus start van de bijkomende chemo gedurende 4 maanden. Hopelijk weet ik dat ook door te spartelen met zo weinig mogelijke hinder, en kan ik tussendoor wat fietsen. Kwestie van bezig zijn.Wink

    Info: 18km; avg.24,6km/h

    30-07-2016 om 14:24 geschreven door de braane  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Vandaag is het al 3 weken geleden dat ik nog eens op m'n fiets gestapt ben. De heelkundige ingreep is goed verlopen, al zal de herstelperiode nog lange tijd in beslag nemen.Crying or Very sad  Niks aan te doen, van fietsen is voorlopig nog geen sprake. Al hoop ik stiekem van volgende maand toch weer wat te kunnen fietsen. Al zullen de toerkes maar van korte duur zijn, alles beter dan niksWink Het zal een lang herstel worden, niks aan te doen; gezondheid primeert. Alles dan maar op de comeback volgend jaar. En hopelijk even sterk terug worden zodat ik m'n plaatsje terug kan innemen in ons pelotonneke.

    12-07-2016 om 10:41 geschreven door de braane  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)


    Archief per jaar
  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • 2007

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs