Deze dag was ik bezig met het modelleren van meerdere torens. Zodat men meerdere torens kon gebruiken voor testing.
Het eerste wat ik moest doen was concepten maken voor deze torens en dan door anderen laten bekijken.
Het eerste was een EMP toren. Deze toren is bedoeld om enemies tegen te houden voor een paar seconden. Hiervoor heb ik het idee gebruikt van een tesla coil/toren. Sinds wij met robots als enemies gebruiken.
De Tweede toren was een sniper toren. Deze toren is bedoeld voor hoge damage maar lage fire rate. De toren ziet er simpelweg er uit als een upgrade van de gewone toren. Hierdoor waren er problemen dat de twee op elkaar leken. Dus moest ik de gewone toren aanpassen. Zodat het verschil tussen deze twee torens zichtbaar is.
Deze morgen hebben wij samen besproken om ieders een concept te maken voor onze toren. Het bedacht concept hebben wij aan elkaar laten zien. Hierdoor kregen wij nieuwe ideeën die we konden toepassen op het concept.
Het concept heb ik daarna dan toegepast op onze nieuwe toren. Bij de afwerking van de toren, heb ik de afgewerkte toren bekeken en eventuele aanpassing op toegepast.
De toren heb ik dan door anderen laten bekijken en toepassingen op gebracht waar nodig.
Ten slotte moest het model de juiste kleurenschema bevatten. Hiervoor heb ik mij gebaseerd op de kleurenschema die mijn partners aan mij hebben gegeven.
Deze morgen was ik bezig om mijn node building in VR uit te testen op de oculus go. De aanpassing was simpel in plaats van te werken met een muis gaan we werken met controller knoppen.
Deze namiddag was ik vooral bezig om ons eerste toren te verbeteren van stijl. Door de stijl van de vorige toren dacht ik meer te gaan naar de magische kant in plaats van mechanisch. Deze miscommunicatie was de reden waarvoor ik mijn toren moest schrappen. Want mijn collega's wouden eerder naar de mechanische kant gaan in plaats van magisch. Zodat we deze probleem niet meer voorhebben, hebben we besloten om een gezamenlijk moodboard samen te stellen.
Voor de laatste uren hebben we stijl van de game besproken. Na lange discussie hebben we een concreet idee bedacht dat nog verdere uitwerking nodig heeft. Maar wegens tijd te kort moeten wij dit voor morgen laten.
Vandaag was ik vooral bezig geweest om een betere tower placement script te schrijven. Ik heb het mogelijk beter gemaakt sinds het geen seeker meer gebruikt maar een al berekende berekening gebruikt om te zien of het pad mogelijk is voor onze AI. Een seeker is een script bedoeld om een pad te berekenen voor ons AI en niet bedoeld voor onze tower placement. Om aan deze script te bekomen heb ik de raad gevolgd van onze begeleider en het script volgens zijn advies geprogrammeerd. Ik kwam eerst in de problemen met zijn advies sinds ik niet hetgeen kreeg wat ik verwachte. Maar het bleek dat ik een lijn code niet includeerde die het resultaat zou moeten geven die ik wou.
Ten slotte was ik nog bezig om de tower placement script te implementeren voor de oculus go in VR. Ik heb hiervoor eerst documentatie moeten zoeken over hoe men dit doet. En dan tenslotte op aangepast.