Inhoud blog
  • stage dag 60:
  • stage dag 59:
  • stage dag 58:
  • stage dag 57:
  • stage dag 56:
    Zoeken in blog

    Stage

    21-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 33:

    Deze dag zou ik mijn laatste objecten texturen voor onze game texturen maar er werd gevraagd of er iemand vrij was om aan het nieuwe project te starten. Ik heb mij hiervoor opgegeven om aan het nieuwe project te starten.


    De taak die moest gedaan worden hiervoor was om een omgeving te modellen en texturing. Zodat men al een omgeving heeft om mee te kunnen werken. Om de taak tot een goed einde te brengen ben ik meerdere keren langs geweest langs mijn begeleider voor nakijking.


    Ondertussen tijdens het modellen kreeg ik als reactie dat één van mijn objecten in onze game aanpassingen nodig had. Degene die de aanpassingen voorstelde was iemand van het bedrijf zelf. Deze aanpassing is niet veel maar zou het object veel aangenamer maken. Helaas zal deze aanpassingen pas morgen ingevoerd kunnen worden.


    21-03-2019 om 08:50 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 32:

    Deze ochtend was ik bezig met het texturen van de spawntoren. Daarna heb ik het model getoond en kreeg als reactie dat ik één van mijn objecten van de spawn toren in een ander kleur moest zetten sinds ze het originele kleur niet goed vonden. Het resultaat was dat de andere kleur er beter uitzag dan voorheen.


    Hierna was ik bezig met het modellen van kogels voor de torens die op onze vijanden schieten. Ik heb hiervoor inspiratie uit levensechte kogels gehaald.

    Tijdens de namiddag heb ik de kogels getextureerd en doorgestuurd zodat mijn partner deze kogels kon gebruiken voor onze game.


    Ten slotte voor het eind van de dag was ik bezig met het texturen van de bracelet die ik voorheen had gemaakt. Zodat de bracelet er beter zou uitzien als men ze gebruikt tijdens de game. Hiervoor heb ik de texture zelf gemaakt met behulp van photoshop. Deze texture is helaas niet af want ik zal morgen bekijken of deze texture verbeteringen nodig zal hebben.

    20-03-2019 om 08:57 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 31:

    Deze dag was ik bezig met het modelleren van een spawntoren en zijwaartse uitzichten. Deze modellen zouden we dan gebruiken om te kunnen teleporteren vooraleer het spel begint en de plaats te beslissen waar wij zullen spawnen in het begin van het spel.


    Om op die modellen uit te komen zijn we samengekomen om te discussiëren hoe we het zouden doen.


    Na discussie hebben we besloten om 4 uitzichten te maken vooraleer het spel begint om dan naar die 4 punten te kunnen teleporteren.

    Het andere was hoe we onszelf in het spel zouden teleporteren. Wij hadden 2 manieren om dit te doen. Ten eerste door ons random op de map te spawnen. Ten tweede door een toren te maken die we kunnen gebruiken als ons spawnpunt. Wij hadden na overleg gekozen voor de 2de optie. Sinds wij die optie interessanter vonden.


    Ten slotte ben ik terug langs anderen geweest om mijn designs te laten nakijken door anderen. Zodat ik aan de slag kon gaan met modelleren.

    Hierna heb ik mijn modellen getextureerd en terug laten nakijken door anderen. Vooraleer ik de finale versie zou doorsturen.



    19-03-2019 om 00:00 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 30:

    Deze dag was ik bezig met een nieuw design te maken voor ons eerste geweer in VR.

    Na mijn vorig design bekeken te hebben heb ik besloten opnieuw te beginnen.

    Sinds ik mijn vorig design niet passend vond voor onze game.


    Om mijn nieuw model naar een goed einde te brengen heb ik naar realistische geweren gezocht en hun model zo goed mogelijk overgenomen.

    Hiervoor heb ik mij gebaseerd op de glock.

    Het model heb ik dan aangepast om het meer als een speelgoedwapen uit te zien.


    Nadat ik klaar was heb ik mijn modellen laten nazien en hebben we besloten dat mijn nieuwe design beter is dan mijn vorig design. Maar mijn nieuw design moest ook aangepast weer aangepast worden aan hun voorwaarden.


    Ten slotte heb ik kleine aanpassingen toegepast die voor wat meer detail kunnen zorgen en het model veel mooier maakt.



    18-03-2019 om 00:00 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stage dag 29:

    Deze voormiddag was ik bezig met het modellen van de bracelet voor gebruik in VR.

    Eerst heb ik concepten gemaakt en dan doorgegeven aan mijn partners.

    Ten tweede na akkoord ben ik begonnen met modellen.

    Ten derde heb ik het model doorgegeven aan mijn partners voor nakijking.


    Deze namiddag was ik bezig met het maken van de eerste wapen voor onszelf in de game.

    Net zoals de bracelet heb ik eerst het concept gemaakt en dan doorgegeven aan mijn partners.

    Ik vond het model voor het wapen niet goed genoeg dat ik heb gemaakt.

    Ik zal morgen mijn wapen is herbekijken en eventueel opnieuw beginnen of moeten aanpassen.


    Ten slotte heeft één van mijn partners een fout gevonden die ik had gemaakt bij één van de torens. Het probleem was dat ze niet even groot waren.

    Ik zal morgen moeten zien of ik het kan regelen.



    15-03-2019 om 00:00 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 28:

    Deze dag was ik bezig met het modelleren van meerdere torens. Zodat men meerdere torens kon gebruiken voor testing.

    Het eerste wat ik moest doen was concepten maken voor deze torens en dan door anderen laten bekijken.


    Het eerste was een EMP toren. Deze toren is bedoeld om enemies tegen te houden voor een paar seconden. Hiervoor heb ik het idee gebruikt van een tesla coil/toren. Sinds wij met robots als enemies gebruiken.


    De Tweede toren was een sniper toren. Deze toren is bedoeld voor hoge damage maar lage fire rate. De toren ziet er simpelweg er uit als een upgrade van de gewone toren. Hierdoor waren er problemen dat de twee op elkaar leken. Dus moest ik de gewone toren aanpassen. Zodat het verschil tussen deze twee torens zichtbaar is.






    14-03-2019 om 00:00 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 27:

    Deze morgen hebben wij samen besproken om ieders een concept te maken voor onze toren. Het bedacht concept hebben wij aan elkaar laten zien. Hierdoor kregen wij nieuwe ideeën die we konden toepassen op het concept.


    Het concept heb ik daarna dan toegepast op onze nieuwe toren. Bij de afwerking van de toren, heb ik de afgewerkte toren bekeken en eventuele aanpassing op toegepast.

    De toren heb ik  dan door anderen laten bekijken en toepassingen op gebracht waar nodig.


    Ten slotte moest het model de juiste kleurenschema bevatten. Hiervoor heb ik mij gebaseerd op de kleurenschema die mijn partners aan mij hebben gegeven.





    13-03-2019 om 00:00 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 26:

    Deze morgen was ik bezig om mijn node building in VR uit te testen op de oculus go. De aanpassing was simpel in plaats van te werken met een muis gaan we werken met controller knoppen.


    Deze namiddag was ik vooral bezig om ons eerste toren te verbeteren van stijl. Door de stijl van de vorige toren dacht ik meer te gaan naar de magische kant in plaats van mechanisch. Deze miscommunicatie was de reden waarvoor ik mijn toren moest schrappen. Want mijn collega's wouden eerder naar de mechanische kant gaan in plaats van magisch. Zodat we deze probleem niet meer voorhebben, hebben we besloten om een gezamenlijk moodboard samen te stellen.


    Voor de laatste uren hebben we stijl van de game besproken. Na lange discussie hebben we een concreet idee bedacht dat nog verdere uitwerking nodig heeft. Maar wegens tijd te kort moeten wij dit voor morgen laten.


    12-03-2019 om 00:00 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 25:

    Vandaag was ik vooral bezig geweest om een betere tower placement script te schrijven. Ik heb het mogelijk beter gemaakt sinds het geen seeker meer gebruikt maar een al berekende berekening gebruikt om te zien of het pad mogelijk is voor onze AI. Een seeker is een script bedoeld om een pad te berekenen voor ons AI en niet bedoeld voor onze tower placement. Om aan deze script te bekomen heb ik de raad gevolgd van onze begeleider en het script volgens zijn advies geprogrammeerd. Ik kwam eerst in de problemen met zijn advies sinds ik niet hetgeen kreeg wat ik verwachte. Maar het bleek dat ik een lijn code niet includeerde die het resultaat zou moeten geven die ik wou.


    Ten slotte was ik nog bezig om de tower placement script te implementeren voor de oculus go in VR. Ik heb hiervoor eerst documentatie moeten zoeken over hoe men dit doet. En dan tenslotte op aangepast.

    11-03-2019 om 00:00 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 24:

    Vandaag was ik vooral bezig met twee opdrachten. Het probleem zoeken met het builden van de scene en eventuele script verbetering.


    Vanmorgen was ik vooral bezig met het builden. Ik moest een probleem vinden met het builden van de scene. Het wou voor één bepaalde reden niet builden. Na extensief zoeken lag het aan een shader script die één van partners had gemaakt. Ik heb dan gevraagd aan mijn partner waarvoor deze script bedoeld was. Het was specifiek gebruikt voor licht. Ik had op dit moment geen nood aan deze script dus heb ik het verwijderd. De scene kon uiteindelijk gebuild worden en ik kon verder met tests uit te voeren in VR.


    Tijdens de middag was ik bezig aan het verbeteren van de tower placement script. Ik heb geprobeerd om in plaats van een disable te gebruiken een node disconnect te gebruiken. Een interessant resultaat dook op en misschien ook bruikbaar. Maar ben nog niet op een resultaat gekomen waarmee ik verder kon. Ik zal morgen proberen om het resultaat te bekomen waarmee ik eventueel verder mee kan.


    08-03-2019 om 00:00 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 23:

    Vandaag hebben we onze laatste review gekregen voor ons vorig project. Alles was in orde en ze waren tevreden met resultaat van mijn UI. Maar toch waren er een paar stukken dat nog verbeteringen kon hebben. Ten eerste dat de lettertype voor elke UI niet groot genoeg was dus moest ik ze allemaal even groot zetten. Ten tweede dat de UI nog meer uit elkaar moesten want anders clipt het UI in het model en dat wou niemand. Dus moest ik voor de rest van de dag bezig houden met kleine stukken te repareren. Want die zouden het resultaat veel mooier maken.


    Ten slotte wou ik ons nieuwe project testen of het VR ready was voor mobile gaming maar dit zal pas voor morgen zijn.



    07-03-2019 om 00:00 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 22:

    Vandaag was ik vooral bezig dat er één tile altijd open is zodat de enemy altijd een pad heeft naar de eindpositie. Ik heb hiervoor eerst zelf geprobeerd om het te coderen maar moest hulp vragen aan mijn begeleider sinds ik in de problemen kwam. Want hetgeen dat ik kreeg was als het pad was geblokkeerd dat men niets kon bouwen dichtbij het eindpunt. Mijn begeleider heeft dan samen met mij gedebugged naar het probleem. Nu is het mogelijk dat de enemy altijd een pad heeft naar het eindpunt.


    Het andere dat ik vandaag heb gedaan is. Een turret maken dat bullets kan schieten. Ik heb er vandaag voor gezorgd dat het minstens naar één enemy kan schieten want ik kreeg een paar problemen dat ik in korte tijd niet kon regelen wanneer het meerdere enemy's wou schieten. Ik zal morgen ervoor zorgen dat het zijn enemy dat het schiet kan updaten. Maar vooraleer ik dat zou doen zal ik eerst mijn andere scripts is bekijken of ik ze kan verbeteren.


    06-03-2019 om 00:00 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 21:

    Vandaag zal de laatste dag zijn van mijn UI designen vermoed ik. en zal ik het voor de laatste keer moeten tonen. Maar diegene die het moet nakijken kan het pas morgen nazien.


    Hierna hebben we samen een nieuw project gestart zodat we al onze research samen konden brengen voor onze stage game.

    Ik heb dan mijn pathing toegepast in het nieuwe project en verbeterd. Na het toepassen heb ik nog een enemy spawner gemaakt en een basis waar de enemy's naartoe moeten gaan. Voor nu als ze aankomen of afvallen vernietigen ze zichzelf maar dat zal later veranderen. Moet nu nog een manier vinden dat het pad update vooraleer het spel start en dat de enemy's altijd een pad zullen hebben naar het eindpunt.


    05-03-2019 om 00:00 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 20:

    Deze dag heb ik gewerkt aan het programmeren van het dynamisch updaten van het AI pathing. Hiervoor heb ik voorbeeld scenes bekeken en informatie uitgehaald.

    Net zoals gisteren maar vandaag ben ik in geslaagd om het pad dynamisch up te daten.


    De reden was simpel de grid die ik gebruikte met A* star pathing moest in plaats van grid naar point graph. Dit zou veel minder last geven aan het programma + de code die ik gebruikte was bedoeld voor point graph's. Want voor gridgraph moet je een variabele geven die je graph constant moet updaten voor elke object geplaatst op de grid. Dit zou voor ons project niet optimaal zijn. Dus ben ik voor optimalisatie en verbetering over gegaan naar pointgraph. Nadat ik klaar was had ik een bericht gekregen over onze vorig project. Dit zal jammer genoeg voor maandag zijn.


    04-03-2019 om 00:00 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 19:

    Voor de voormiddag heb ik mij vooral beziggehouden met het finale grafisch design van onze tekstballonnen in ons vorig project. Sinds onze eerdere designs niet paste bij onze UI. Ik heb hiervoor meerdere designs gemaakt en dan doorgestuurd naar één van onze begeleiders.

    De begeleider analyseerde mijn designs en heeft als opmerking gegeven om het in de "scene" te plaatsen. Dit betekent dat de designs in photoshop geïmplementeerd moesten worden alsof ze in de scene waren in plaats van het rechtstreeks in unity te steken.


    Voor de namiddag heb ik mij vooral bezig gehouden met het programmeren en analyseren van het A* star pathing project. Ik moest onderzoeken hoe men het pad van het AI dynamisch kon updaten door er een obstakel te plaatsen. Want het zou onze game veel interessanter maken volgens gameplay in VR in plaats van fixed pathing.

    Ik heb hiervoor naar documentatie gezocht of naar tutorials maar het enige wat ik vond dat interessant was dat een paar example scenes het ook in die aard gebruikte.

    Ik heb naar hun code gekeken en getest maar heb helaas nog niets zelf kunnen programmeren. Het zal voor morgen moeten zijn.


    01-03-2019 om 00:00 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-02-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 18:
    Vandaag heb ik mij vooral beziggehouden met de verschillende soorten AI pathing dat men gebruikt voor games. Om het te begrijpen moest ik eerst informatie zoeken over hoe men die pathing zou gebruiken in theorie. Na informatie te zoeken heb ik dan besloten voor A* pathing.  Mijn begeleider heeft om me te helpen begrijpen verwezen naar een paper over A*. Na de paper gelezen te hebben en om tijd uit te sparen, heb ik gebruik gemaakt van een unity package.

    Na een paar tests kwam ik onder de indruk dat als ik dit zou gebruiken. Dat  ik een script zou moeten schrijven in samenhang met de pathing. Zodat als men een toren zou plaatsen dat de AI pathing dynamisch zou moeten updaten.

    Ondertussen heeft één van onze begeleider onze vorige project nogmaals is bekeken. We kregen als opmerking dat onze UI nogmaals anders moet. Sinds de stijl waarop ze gemaakt waren niet goed was voor onze begeleider. Voor inspiratie hebben ze ons verwezen naar een video waar we inspiratie uit konden halen. Ons probleem vooral was dat het UI mee met de camera moest gaan en niet mag clippen met het model. Maar sinds de dag ten einde kwam hebben we het werk pas voor morgen onderverdeeld.

    28-02-2019 om 09:08 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 17:
    Vandaag heb ik mij vooral beziggehouden met het leren van het maken van een tower defense game door gebruik te maken van tutorials. Maar ook over het gebruik van VRTK in VR zodat we dat ook konden gebruiken voor onze game.

    Tijdens het maken van de AI pathing systeem kreeg ik als opmerking dat ik mijn pathing anders zou moeten doen en niet volgens de tutorial. Sinds het interessanter leek om variabel AI pathing te maken in plaats van fixed. Dus hield ik mij meer bezig met pathing te leren in het algemeen voor de rest van de dag.

    28-02-2019 om 08:34 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-02-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 16:
    Vandaag hadden we een bespreking over ons project. We zagen in dat een paar sprites omgedraaid moesten worden. Diegene die dit werk moest doen was ik. Tijdens het omdraaien heb ik gemerkt dat ze niet perfect rond hun as draaien. Dus vooraleer ik de omdraaiing moest doen, moest ik het probleem rond het as draaien regelen. Het probleem was in het algemeen dat het middelpunt in het midden stond dus het was makkelijk geregeld. Na mijn correcties heb ik het terug doorgestuurd voor nakijking.

    We hadden in de voormiddag een bespreking over onze stage game. We hadden een kamer verhuurd. Hierbij hebben we een paar features opgesomd dat we in onze game zouden gebruiken. Samen hebben we gekozen wat er moeilijk zou zijn en welke niet en welke we niet zouden doen.

    Na de bespreking hadden we samen een document gemaakt hoe onze game zou zijn en de basis van onze game in stappen gezet.

    26-02-2019 om 08:43 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    24-02-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 15:
    Deze dag was ik voornamelijk aan het builden van de app. Ik moest zien of het in AR schoon eruit ziet of niet. Er dook onmiddellijk een probleem na het builden namelijk dat de text niet naar de juiste kant wou draaien. Dus heb ik een tijdje naar het probleem gezocht. Wat bleek was dat een script extra code had dat toch niet nodig was. Dus heb ik die code aangepast.

    Na mijn laatste build kreeg ik als opmerking dat ze leken als de drukknoppen op het scherm. Dus moest ik in photoshop een nieuwe sprite maken voor de tekst. Na de volgende build kreeg ik als opmerking dat ze met elkaar samen voegde in andere woorden heb ik een omranding moeten toevoegen aan de sprites. Jammer genoeg kan deze build pas na de weekend getoond worden. 

     

    24-02-2019 om 22:56 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-02-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 14:
    De volgende dag was ik weer bezig met de implementatie van mijn tekst. Toen ik klaar was heb ik mijn werk doorgestuurd maar er dook een probleem op
    na het doorsturen. Namelijk dat ik niet alleen de animatie heb veranderd maar ook dat het programma niet wou meewerken. 
    Ik heb geprobeerd om het zelf op te lossen maar hiervoor moest ik hulp inroepen.

    Het probleem was ondertussen geregeld en het grootste deel van de namiddag heb ik de tekst moeten aanpassen in world space na enkele tests te doen zonder 
    de applicatie te builden. 

    Ten slotte heb ik nog informatie gezocht die ons met het volgend project zou moeten helpen. 

    22-02-2019 om 08:45 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)

    Archief per week
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs