Inhoud blog
  • stage dag 60:
  • stage dag 59:
  • stage dag 58:
  • stage dag 57:
  • stage dag 56:
    Zoeken in blog

    Stage

    24-02-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 15:
    Deze dag was ik voornamelijk aan het builden van de app. Ik moest zien of het in AR schoon eruit ziet of niet. Er dook onmiddellijk een probleem na het builden namelijk dat de text niet naar de juiste kant wou draaien. Dus heb ik een tijdje naar het probleem gezocht. Wat bleek was dat een script extra code had dat toch niet nodig was. Dus heb ik die code aangepast.

    Na mijn laatste build kreeg ik als opmerking dat ze leken als de drukknoppen op het scherm. Dus moest ik in photoshop een nieuwe sprite maken voor de tekst. Na de volgende build kreeg ik als opmerking dat ze met elkaar samen voegde in andere woorden heb ik een omranding moeten toevoegen aan de sprites. Jammer genoeg kan deze build pas na de weekend getoond worden. 

     

    24-02-2019 om 22:56 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-02-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 14:
    De volgende dag was ik weer bezig met de implementatie van mijn tekst. Toen ik klaar was heb ik mijn werk doorgestuurd maar er dook een probleem op
    na het doorsturen. Namelijk dat ik niet alleen de animatie heb veranderd maar ook dat het programma niet wou meewerken. 
    Ik heb geprobeerd om het zelf op te lossen maar hiervoor moest ik hulp inroepen.

    Het probleem was ondertussen geregeld en het grootste deel van de namiddag heb ik de tekst moeten aanpassen in world space na enkele tests te doen zonder 
    de applicatie te builden. 

    Ten slotte heb ik nog informatie gezocht die ons met het volgend project zou moeten helpen. 

    22-02-2019 om 08:45 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-02-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 13:
    Vandaag hebben we onze eerste review gekregen voor het project. Er was hier en daar iets mis maar het grootste deel was om in het project nog tekst te plaatsen. Dit was mijn job. 

    Allereerst moest ik een video zien en het ontleden. Dan in AR een manier vinden om de tekst te kunnen lezen. Dit was gedaan door een canvas toe te voegen.
    Die canvas moest dan in plaats van in screen space te zetten omgezet worden naar world space. Nadat ik klaar was had ik mijn werk voor een bizar reden verloren dus moest ik het opnieuw maken. Helaas moest ik een grote deel morgen doen.

    21-02-2019 om 21:56 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-02-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 12:
    Vandaag hebben we vooral gebrainstormed over ons stage game. De game was bedoeld om in VR te maken Wij kwamen uit op een paar verschillende games. Puzzle game met perspectieven, tower defense en zeeslag. 

    We hebben onze ideeën voorgesteld aan onze begeleider en hebben voor een tower defense game gekozen. Hij raadde aan sinds we niet veel tijd hadden voor deze game om onze scope klein te houden. Voor de game hebben we ook een moodboard gemaakt maar we hebben nog niet besloten wat voor soort stijl onze game zou zijn. Ten slotte hebben we de game mechanics van onze game besproken. We hopen dat we niet de scope te groot hebben gemaakt.

    20-02-2019 om 08:53 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-02-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 11:
    Vanmorgen had ik problemen met de oculus dat de linkeroog niet wou renderen. Het probleem was dat het project in unity aan single pass stereo rendering deed. 


    Origineel staat het project op multi pass dit betekent simpelweg dat het tweemaal zou moeten renderen omdat men 2 camera's gebruikt om te renderen in VR ieders voor één oog. Single pass is dan eenmaal rendering aan beide ogen.
    Het probleem is dat de post-processing alleen werkt als men multi pass gaat gebruiken als men single pass zou willen gaan moet men achter de schermen werken.
    Hiervoor ben ik overgestapt naar multi pass rendering om het probleem op te lossen. Hierdoor concludeerde ik dat de meeste effecten van post processing in unity niet bruikbaar was voor VR.

    Hiervoor heeft mijn begeleider voorgesteld om lightweight rendering te testen. Sinds dit het probleem van post-processing regelt. Ik heb dan een paar tests uitgevoerd maar heb nog niet conclusie kunnen trekken van deze soort rendering.


    19-02-2019 om 09:23 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    15-02-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 10:
    Vandaag heb ik voor de oculus go testscenes gemaakt rond mist. Maar helaas kreeg ik geen mooi resultaat. Mijn begeleider heeft dan gevraagd om post-processing toe te passen sinds het pakket ook een soort van mist omgeving kon creëren. 

    Hiervoor moest ik het pakket eerst downloaden vooraleer ik het kon gebruiken want het was niet zomaar ingebouwd in unity. Hierna heb ik op aanvraag al mijn scenes moeten veranderen met betrekking tot licht gebruik sinds ik realtime licht gebruikte. Realtime licht is reeds niet geschikt voor VR projecten dus moest ik ze overschakelen naar baked lights. Zodat de stress op de oculus vele minder is. Helaas heb ik nooit geleerd hoe ik lights moet baken in unity dus het was weer een avontuur om uit te zoeken. 

    Nadat ik klaar was met belichting kreeg ik als opmerking dat het scene vetragingen vertoonde dus moest ik een fps counter coderen om te zien of de scene vertragingen vertoonde.

    15-02-2019 om 00:00 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-02-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 9:
    Vandaag heb ik vooral geholpen indien het nodig was om het particle system te implementeren. Maar had ook deze namiddag  nieuw werk gekregen namelijk om de oculus go uit testen om zo te zien hoeveel stress het kon verdragen.
    Dit vergde veel downloads van oculus en zekere APK's. Na de downloads heb ik een paar testscenes gemaakt en uitgestest. Mijn begeleider heeft gevraagd om een soort van teleporter te maken zodat ik van plaats kon verwisselen niet met de camera maar met de controller. Dus heb meerdere tutorials gevolgd om deze teleporter te maken.

    14-02-2019 om 00:00 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-02-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stage dag 8:
    Tweede dag werken met het systeem. Het is me ondertussen gelukt om meerdere paths aan te maken die loopen met het particle systeem.

    Toen ik klaar was met het systeem. Was het enige werk dat nog aan het systeem te doen was, om bepaalde wegen een specifieke kleur te geven en hun speciale effecten aan toe te voegen. Voor analyse van juiste kleurverbruik en duidelijk maken van hoe alles in elkaar zit heb ik de scene doorgestuurd naar mijn partner voor overleg. Indien verandering nodig was heb ik het samen met mijn partner door middel van overleg aangepast.

    Ten slotte hebben we al onze branches samengevoegd en de problemen opgelost die tijdens het samenvoegen gebeurde.

    13-02-2019 om 00:00 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-02-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stage dag 7:
    Ons werk voor dit project is bijna ten einde. 
    Het enige werk dat ik nog bezit was het maken van een particle system dat een pad zou moeten volgen.
    Ik heb de voormiddag me het meeste mee beziggehouden met het begrijpen van het systeem in unity.
    Dit deed ik door voorbeelden te volgen.
    Helaas kon ik met deze voorbeelden geen loops maken van de paden die ik had gemaakt.

    Gelukkig had mijn baas met dit soort problemen gewerkt en heeft mij doorverwijst naar een asset.
    Deze asset maakte het makkelijker om een pad met particles te maken.
    Dus heb ik mij deze namiddag het meeste mee beziggehouden.
    Zonder deze asset zou ik het probleem nooit hebben opgelost.




    12-02-2019 om 16:28 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-02-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stage dag 6:
    Een nieuwe week een nieuw begin.
    Zoals voorheen vermeld moest ik de backface culling probleem zien te repareren.
    Het is mij helaas niet gelukt want 3DS max inverteert de kant waarop de backface culling op voorkomt.
    Het probleem verplaatst dus van kant.
    Enige oplossing was om een shell modifier aan toe te voegen zodat er geen culling in voorkomt.
    Helaas betekent dit een vermeerdering van polygonen.
    Dat was niet acceptabel.

    Het object met zijn probleem moest ook opnieuw geanimeerd worden. 
    Er waren paar animaties samengevoegd in unity waardoor de animatie tegelijkertijd speelde en de animatie vervormde.
    Na de aanpassing kon het in unity normaal afgespeeld worden.


    11-02-2019 om 16:25 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-02-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stage dag 5:
    Deze dag moesten wij al ons werk samenvoegen met elkaar om een werkend product te maken. 
    Wij hadden wat merge conflicten maar niets dat vrij problematisch was.
    Toevallig had één van mijn animaties last van backface culling. Wat per toeval iets was waarop ik niet had gelet.
    Dus moest ik mijn animaties herdoen maar met deze keer een oog te houden op de backface culling.
    Deze nieuwe animaties zullen helaas later pas ingevoerd worden.
    Sinds het probleem last minute werden gevonden.

    08-02-2019 om 00:00 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-02-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stage dag 4:
    Vooraleer ik het vergeet bespreken we altijd vroeg in de morgen wat we de dag ervoor hebben gedaan.
    Dus had ik mijn animatie van gisteren laten zien aan ons project leider. Ik kreeg als opmerking om toch een verdeelde animatie te maken.
    Dit betekent niet tegelijkertijd maar in delen apart. Indien we de animatie toch zouden gebruiken.
    Voor de animatie te maken heb ik mij vooral beziggehouden met het bespelen van een app die het bedrijf al eens heeft gemaakt.
    Om er inspiratie uit te halen.

    Voor de rest van de dag was het bespreken van het project met de groep waarmee ik mee werk.
    Om indien nodig nog meer veranderingen te doen aan de animatie.
    Een van mijn groepsleden had die dag een cutout gemaakt van het model die ik dan ook nog moest animeren.
    Dus hield ik mij ook weer bezig met die animatie.

    07-02-2019 om 00:00 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-02-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stage dag 3:
    Vandaag heb ik mij vooral beziggehouden met het onderzoeken van hoe men een particle system generator gebruikt in 3DS max.
    Na vrij veel tutorials er over te zoeken en geprobeerd om het te doen in 3ds max. Had ik besloten om de systeem in unity te doen.
    Dit betekent dat ik weet tutorials moest opzoeken en moest proberen maar hierop kreeg ik beter resultaat dan op 3DS max.

    Mijn ander job hield in om animaties te maken in 3DS max rond het object dat we kregen.
    Ik die nog geen ervaring had in animaties in 3ds max moest terug naar tutorials zoeken.
    Na een beter begrip heb ik mijn eerste animatie afgewerkt.

    06-02-2019 om 00:00 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-02-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stage dag 2:
    Vanaf deze dag begon onze stage om 8:30.
    Dit betekent dat ik veel vroeger moet opstaan. Deze ritme van vroeg opstaan ben ik niet gewend dus moet ik het gewoon worden voor de komende dagen.
    Het zal een tijd duren maar het zal het waard zijn.

    Op onze stage begonnen we met wat meer brainstormen en het maken van het eerste mock-up.
    Ik heb mij daar vooral bezig gehouden met het designen van de UI.
    Die nadien is afgewezen en verplaatst naar een latere dag.
    Mijn partner in 3D modeling was toevallig bezig het reduceren van polygonen.
    Maar sinds ik geen werk had heb ik besloten om mee te helpen in het onderzoeken van het programma.

    Vooraleer ik het vergeet hadden we nog een rondleiding gekregen in het bedrijf en kennismaking van andere leden van het bedrijf.






    05-02-2019 om 00:00 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-02-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stage dag 1:
    Mijn stage is begonnen om 9:30.
    Ons eerste opdracht is een app maken rond augmented reality of AR. Wij hebben videos gekregen van onze klant en uitleg + voorbeelden gekregen hoe
    we het beste te werk gaan. Op ons eerste werk dag hebben we besloten om het werk te verdelen ik was verantwoordelijk voor de UI. Voor ideeen heb ik naar voorbeelden online gezocht.

    De stage begon om 9:30. 
    Voor de zekerheid kwam ik vroeger om eerder aan de stage te beginnen.
    Tijdens de dag hebben we meer informatie gekregen rond de projecten waarmee we zullen werken.

    Het grote deel van de dag moesten wij SDK en NDK's downloaden voor het gebruik van virtual reality en augmented reality.
    Voor ons eerste project van de stage kregen we een 3D model voorgeschoteld. Maar om het gebruiken moesten we het model herbenoemen.
    Dus heb ik mij er vooral mee beziggehouden. Voor de rest van de dag heb ik voorbeelden gezocht over UI in augmented reality. Zodat ik morgen
    aan de slag kon.




    04-02-2019 om 00:00 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)

    Archief per week
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs