Inhoud blog
  • stage dag 31:
  • stage dag 30:
  • Stage dag 29:
  • stage dag 28:
  • stage dag 27:
    Zoeken in blog

    Stage

    19-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 31:

    Deze dag was ik bezig met het modelleren van een spawntoren en zijwaartse uitzichten. Deze modellen zouden we dan gebruiken om te kunnen teleporteren vooraleer het spel begint en de plaats te beslissen waar wij zullen spawnen in het begin van het spel.


    Om op die modellen uit te komen zijn we samengekomen om te discussiëren hoe we het zouden doen.


    Na discussie hebben we besloten om 4 uitzichten te maken vooraleer het spel begint om dan naar die 4 punten te kunnen teleporteren.

    Het andere was hoe we onszelf in het spel zouden teleporteren. Wij hadden 2 manieren om dit te doen. Ten eerste door ons random op de map te spawnen. Ten tweede door een toren te maken die we kunnen gebruiken als ons spawnpunt. Wij hadden na overleg gekozen voor de 2de optie. Sinds wij die optie interessanter vonden.


    Ten slotte ben ik terug langs anderen geweest om mijn designs te laten nakijken door anderen. Zodat ik aan de slag kon gaan met modelleren.

    Hierna heb ik mijn modellen getextureerd en terug laten nakijken door anderen. Vooraleer ik de finale versie zou doorsturen.




    19-03-2019 om 08:57 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 30:

    Deze dag was ik bezig met een nieuw design te maken voor ons eerste geweer in VR.

    Na mijn vorig design bekeken te hebben heb ik besloten opnieuw te beginnen.

    Sinds ik mijn vorig design niet passend vond voor onze game.


    Om mijn nieuw model naar een goed einde te brengen heb ik naar realistische geweren gezocht en hun model zo goed mogelijk overgenomen.

    Hiervoor heb ik mij gebaseerd op de glock.

    Het model heb ik dan aangepast om het meer als een speelgoedwapen uit te zien.


    Nadat ik klaar was heb ik mijn modellen laten nazien en hebben we besloten dat mijn nieuwe design beter is dan mijn vorig design. Maar mijn nieuw design moest ook aangepast weer aangepast worden aan hun voorwaarden.


    Ten slotte heb ik kleine aanpassingen toegepast die voor wat meer detail kunnen zorgen en het model veel mooier maakt.


    18-03-2019 om 08:59 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stage dag 29:

    Deze voormiddag was ik bezig met het modellen van de bracelet voor gebruik in VR.

    Eerst heb ik concepten gemaakt en dan doorgegeven aan mijn partners.

    Ten tweede na akkoord ben ik begonnen met modellen.

    Ten derde heb ik het model doorgegeven aan mijn partners voor nakijking.


    Deze namiddag was ik bezig met het maken van de eerste wapen voor onszelf in de game.

    Net zoals de bracelet heb ik eerst het concept gemaakt en dan doorgegeven aan mijn partners.

    Ik vond het model voor het wapen niet goed genoeg dat ik heb gemaakt.

    Ik zal morgen mijn wapen is herbekijken en eventueel opnieuw beginnen of moeten aanpassen.


    Ten slotte heeft één van mijn partners een fout gevonden die ik had gemaakt bij één van de torens. Het probleem was dat ze niet even groot waren.

    Ik zal morgen moeten zien of ik het kan regelen.


    15-03-2019 om 08:54 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 28:

    Deze dag was ik bezig met het modelleren van meerdere torens. Zodat men meerdere torens kon gebruiken voor testing.

    Het eerste wat ik moest doen was concepten maken voor deze torens en dan door anderen laten bekijken.


    Het eerste was een EMP toren. Deze toren is bedoeld om enemies tegen te houden voor een paar seconden. Hiervoor heb ik het idee gebruikt van een tesla coil/toren. Sinds wij met robots als enemies gebruiken.


    De Tweede toren was een sniper toren. Deze toren is bedoeld voor hoge damage maar lage fire rate. De toren ziet er simpelweg er uit als een upgrade van de gewone toren. Hierdoor waren er problemen dat de twee op elkaar leken. Dus moest ik de gewone toren aanpassen. Zodat het verschil tussen deze twee torens zichtbaar is.


    14-03-2019 om 16:26 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 27:

    Deze morgen hebben wij samen besproken om ieders een concept te maken voor onze toren. Het bedacht concept hebben wij aan elkaar laten zien. Hierdoor kregen wij nieuwe ideeën die we konden toepassen op het concept.


    Het concept heb ik daarna dan toegepast op onze nieuwe toren. Bij de afwerking van de toren, heb ik de afgewerkte toren bekeken en eventuele aanpassing op toegepast.

    De toren heb ik  dan door anderen laten bekijken en toepassingen op gebracht waar nodig.


    Ten slotte moest het model de juiste kleurenschema bevatten. Hiervoor heb ik mij gebaseerd op de kleurenschema die mijn partners aan mij hebben gegeven.




    13-03-2019 om 00:00 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 26:
    Deze morgen was ik bezig om mijn node building in VR uit te testen op de oculus go. De aanpassing was simpel in plaats van te werken met een muis gaan we werken met controller knoppen.

    Deze namiddag was ik vooral bezig om ons eerste toren te verbeteren van stijl. Door de stijl van de vorige toren dacht ik meer te gaan naar de magische kant in plaats van mechanisch. Deze miscommunicatie was de reden waarvoor ik mijn toren moest schrappen. Want mijn collega's wouden eerder naar de mechanische kant gaan in plaats van magisch. Zodat we deze probleem niet meer voorhebben, hebben we besloten om een gezamenlijk moodboard samen te stellen. 

    Voor de laatste uren hebben we stijl van de game besproken. Na lange discussie hebben we een concreet idee bedacht dat nog verdere uitwerking nodig heeft. Maar wegens tijd te kort moeten wij dit voor morgen laten.


    12-03-2019 om 09:01 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 25:
    Vandaag was ik vooral bezig geweest om een betere tower placement script te schrijven. Ik heb het mogelijk beter gemaakt sinds het geen seeker meer gebruikt maar een al berekende berekening gebruikt om te zien of het pad mogelijk is voor onze AI. Een seeker is een script bedoeld om een pad te berekenen voor ons AI en niet bedoeld voor onze tower placement. Om aan deze script te bekomen heb ik de raad gevolgd van onze begeleider en het script volgens zijn advies geprogrammeerd. Ik kwam eerst in de problemen met zijn advies sinds ik niet hetgeen kreeg wat ik verwachte. Maar het bleek dat ik een lijn code niet includeerde die het resultaat zou moeten geven die ik wou.

    Ten slotte was ik nog bezig om de tower placement script te implementeren voor de oculus go in VR. Ik heb hiervoor eerst documentatie moeten zoeken over hoe men dit doet. En dan tenslotte op aangepast.

    11-03-2019 om 08:57 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 24:
    Vandaag was ik vooral bezig met twee opdrachten. Het probleem zoeken met het builden van de scene en eventuele script verbetering.

    Vanmorgen was ik vooral bezig met het builden. Ik moest een probleem vinden met het builden van de scene. Het wou voor één bepaalde reden niet builden. Na extensief zoeken lag het aan een shader script die één van partners had gemaakt. Ik heb dan gevraagd aan mijn partner waarvoor deze script bedoeld was. Het was specifiek gebruikt voor licht. Ik had op dit moment geen nood aan deze script dus heb ik het verwijderd. De scene kon uiteindelijk gebuild worden en ik kon verder met tests uit te voeren in VR.

    Tijdens de middag was ik bezig aan het verbeteren van de tower placement script. Ik heb geprobeerd om in plaats van een disable te gebruiken een node disconnect te gebruiken. Een interessant resultaat dook op en misschien ook bruikbaar. Maar ben nog niet op een resultaat gekomen waarmee ik verder kon. Ik zal morgen proberen om het resultaat te bekomen waarmee ik eventueel verder mee kan.

    08-03-2019 om 08:44 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 23:
    Vandaag hebben we onze laatste review gekregen voor ons vorig project. Alles was in orde en ze waren tevreden met resultaat van mijn UI. Maar toch waren er een paar stukken dat nog verbeteringen kon hebben. Ten eerste dat de lettertype voor elke UI niet groot genoeg was dus moest ik ze allemaal even groot zetten. Ten tweede dat de UI nog meer uit elkaar moesten want anders clipt het UI in het model en dat wou niemand. Dus moest ik voor de rest van de dag bezig houden met kleine stukken te repareren. Want die zouden het resultaat veel mooier maken.

    Ten slotte wou ik ons nieuwe project testen of het VR ready was voor mobile gaming maar dit zal pas voor morgen zijn.

    07-03-2019 om 08:44 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage dag 22:
    Vandaag was ik vooral bezig dat er één tile altijd open is zodat de enemy altijd een pad heeft naar de eindpositie. Ik heb hiervoor eerst zelf geprobeerd om het te coderen maar moest hulp vragen aan mijn begeleider sinds ik in de problemen kwam. Want hetgeen dat ik kreeg was als het pad was geblokkeerd dat men niets kon bouwen dichtbij het eindpunt. Mijn begeleider heeft dan samen met mij gedebugged naar het probleem. Nu is het mogelijk dat de enemy altijd een pad heeft naar het eindpunt.

    Het andere dat ik vandaag heb gedaan is. Een turret maken dat bullets kan schieten. Ik heb er vandaag voor gezorgd dat het minstens naar één enemy kan schieten want ik kreeg een paar problemen dat ik in korte tijd niet kon regelen wanneer het meerdere enemy's wou schieten. Ik zal morgen ervoor zorgen dat het zijn enemy dat het schiet kan updaten. Maar vooraleer ik dat zou doen zal ik eerst mijn andere scripts is bekijken of ik ze kan verbeteren.

    06-03-2019 om 08:43 geschreven door Boris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)

    Archief per week
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!