Blog van Bert

• Water
  • Uitkijktoren Brakel
  • Bron in Brakelbos
  • Laat de natuur haar werk doen
  • Brakelbos
  • Kiekens oftewel kippen.
  • Bloemen uit en in het Brakelbos

• Moppen (27)

• Telling vanaf 1 mei 2013

free counters

De teksten op dit blog zijn geschreven door Bert en meestal nagezien en gekeurd door Mieke. Mieke is hélaas niet meer. Vroeger veel reisverslagen, nu foto's uit mijn omgeving. Tof dat u even langskomt! Kijk maar even rusti
    26-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De wok (deel 1)

Hoe verder de ochtend vorderde hoe meer de wind ging liggen. Vlug nog even met de fiets om wat informatie te vergaren over nieuwe kamperbanden. Daarna ons vlug van kledij veranderen want we zijn met meer dan zestig man naar de wok geweest. Er waren er met de auto, anderen met de scooter, weer anderen met de fiets en tenslotte waren er ook de wandelaars. Het recept bij wok is gekend: aanschuiven aan het buffet, kiezen en alles laten bakken. Voor velen was tweemaal aanschuiven voldoende. Toch waren er een paar exemplaren die tot vijfmaal toe aan het buffet passeerden. Alles verliep in een gezellige sfeer. Wijn en bier vloeiden in overvloed.

26-02-2015, 23:11 geschreven door bert

Categorie:Camper
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De wok (deel 2)

26-02-2015, 23:07 geschreven door bert

25-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Anja is jarig

Na de voorbije winderige nacht was het een speciale beleving te zien hoe de opkomende zon de achter ons liggende bergen geel kleurde. De wind bleef in de voormiddag nog even doorwaaien. Weinig mensen buiten. Wij hebben geprofiteerd van de relatieve stilte om de was te doen. Na het middaguur was de wind gaan liggen en het zonnetje vrolijkte de boel even op. Gelukkig maar want we waren uitgenodigd door Anja om te klinken op haar verjaardag. Terwijl de vrouwen glunderden en de mannen met grote aandacht naar de verhaaltjes luisterden ging het normale leven op de camperplaats zijn gewone gang. Sommigen genoten van het zonnetje en anderen speelden hun dagelijks spelletje boulen.

25-02-2015, 22:50 geschreven door bert

Categorie:Allerlei
    24-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Albir

Marijke komt beetje bij beetje weer op krachten. Dus hebben wij het er op gewaagd om te voet naar onderen te wandelen, naar Albir. Tijdens de wandeling, die wij reeds ontelbare malen gedaan hebben, komen er steeds andere landschappen in het gezichtsveld. Aan de bodem kunnen er steeds rare exemplaren wortelen bewonderd worden. Na de gebruikelijke tas koffie was het deze maal bij de Chinees te doen. En daar kwamen we weer bekenden tegen. En bij de Chinees is niet alles goud wat blinkt. Na al dat winkelen is een bankje soms een welgekomen surplusje.

24-02-2015, 22:39 geschreven door bert

23-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.geocaching

Niettegenstaande het mooie weer was het voor ons een mindere dag. Marijke had de voorbije nacht een appelflauwte en lag dus ziek te bed. Vandaag gaat het al veel beter. Zij hield zich rustig en genoot van de zon in haar ligstoel. Ik heb met Leo hier in de omgeving een grote wandeling gemaakt. Tijdens onze wandeling hebben we ook een beetje aan geocaching gedaan. We zijn er in geslaagd twee caches te vinden. Niet slecht voor beginners. Onderweg genoten we van het uitzicht met enkele prachtige villa's, enkele bouwvallen met meer katten dan bewoners en van de mooie ontluikende lente.

23-02-2015, 21:30 geschreven door bert

21-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Altea

Gisteren was het één van de betere dagen sinds onze aankomst hier. Onmiddellijk merk je het verschil op de camperplaats. De zetels buiten en van het zonnetje genieten. Op het einde van de namiddag zaten we met zijn allen samen om het vertrek van onze buurman Eric te vieren. Vandaag was het weerom een ander weertype: bewolkt en regelmatig een vlaag nattigheid. Dit belette ons echter niet van toch een ritje met de fiets te maken tot in Altea. Op het eind van de rit deden we nog vlug enkele boodschappen in de Mercadona. Voor morgen hopen we op droger en zonniger weer.

21-02-2015, 22:32 geschreven door bert

19-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sabor

Na de grijze overtrokken koude dag van gisteren was er hoop op beter weer voor vandaag. De voormiddag zijn we thuis gebleven om de camper een beetje op orde te brengen. Tegen eind van de voormiddag kwamen Maaike en Bert de camperplaats opgereden. Zij hebben in vijf dagen de rit afgewerkt. Daarna zijn we vertrokken naar Sabor. Dit is een Belgisch restaurant met verfijnde keuken. Uit het menu was er als voorgerecht keuze uit: salade met gerookte forel of gefrituurde brie met tomaten marmelade of soep van de dag. De hoofdschotel bestond uit: gevulde parelhoen met champignonpuree en granaatappelpitjes of bouillabaisse of pasta met kip en zachte currysaus. Daarna waren er nog overheerlijke desserts. De vlotte en uitstekende bediening alsook het gezelschap vormden de ingrediënten voor een geslaagde middag.

19-02-2015, 23:33 geschreven door bert

17-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weg met de trein

Het was een paar dagen windstil op mijn blog omdat er niet zoveel te melden viel. Zaterdag zijn we onze koffie gaan drinken in Altea in de het leuke decor van de Columbus. Zondag was het marktdag in Albir. Hilair en zijn Claudien waren afgezakt naar de camperplaats. Samen zijn we dan gaan markten. Ook vele bekenden tegen het lijf gelopen. Met dit zonnige weer was iedereen op stap. Een drukte van jewelste op de markt. Na de koffie zijn we de straat gewoon overgestoken om allen samen een Chineeske te doen. Voor vandaag was er regen voorspeld. Dus namen we de trein om naar het winkelcentrum La Marina in Finestrat. winkel in, winkel uit. U kent het wel... Behalve bij de elektronica moest het snel gaan! Er waren toch nog zoveel fashionwinkels te bezoeken. Blij dat we bij het verorberen van een broodje toch even op adem konden komen. Na nog een paar keer winkel in, winkel uit zijn we terug met de trein naar onze Spaanse heimat getrokken. En toen regende het. We kwamen nat en voldaan terug bij onze camper.

17-02-2015, 22:21 geschreven door bert

13-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gevoelige weersverbetering

De voorbije twee dagen was er niet veel te melden. Het weer was van die aard dat men niet veel om handen had. Gewoon naar onder gaan, aan een koffie nippen en een dagschotel nuttigen in de Universal Lounge bar in Albir. Verder een wandeling maken door de appelsienboomgaarden hier in de onmiddellijke omgeving. Bewonderend kijken naar oude cactussen. Ook een babbeltje gedaan met een plaatselijke kweker van nispero's die zijn vruchten aan het uitdunnen was. Vandaag was het vrijdag de dertiende.... Tevens is het marktdag in Albir. Op de markt zijn we vele bekenden tegengekomen. Met meerderen was het een leuk weerzien. Op de groentemarkt waren het vooral de rode aardbeien die de boel opvrolijkten. Na de markt was er natuurlijk weer koffie. Daarna naar de gepensioneerden om er een dagschotel te nuttigen. Een mengeling van gefrituurde vissen beviel mij uitstekend. De kop van een vis werd gebruikt om de kurk op de fles te houden.

13-02-2015, 22:47 geschreven door bert

10-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boodschappen

De weersomstandigheden zijn niet optimaal. Alle overwinteraars hier zijn het er over eens dat dit de koudste winter is. De winter hier is toch nog altijd 10° warmer dan thuis. Maar toch staan er geen grote dingen op ons dagelijks programma. Vandaar dat mijn blog gisteren leeg bleef. Vandaag zijn we naar onder geweest om de voorraadkast bij te vullen. We zijn onder andere bij de plaatselijke Belgische slager geweest. Ook even langs de Mercadonna. En niet te vergeten, we hebben een bezoekje gebracht aan Carla en Jan en gisteren waren we bij Martien en Bert. Onderweg hebben we een beetje rondgekeken en enkele woningen van dichter bij bekeken. Meestal vallen deze niet op als we hierlangs fietsen.

10-02-2015, 00:00 geschreven door bert

08-02-2015

Wat een weersverbetering! Deze morgen was het bijna zo warm als gisteren op het middaguur. Dus opgewekt aan de dag beginnen. Na ons dagelijks morgenritueel zijn we op eigen kracht vertrokken richting zondagmarkt in Albir. Enkele paarden in een verwilderde appelsien boomgaard kwamen ons begroeten. Eerlijk gezegd liepen ze ook niet over van enthousiasme. Op de markt was het zonnig en dit vrolijkte de stemming op. Na de markt waren we toe aan een klassieke koffiepauze. Om de honger te stillen zijn we daarna bij de chinees een dagmenu gaan eten. Daarna keerden we terug over smalle wegjes door de velden en langs het oude afgedankte treinstation. Het was opletten geblazen want ik heb nog nooit zoveel hondenpoep gezien. De dag werd afgesloten in de luie zetel onder een stralend zonnetje.

08-02-2015, 22:59 geschreven door bert

07-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het bleef fris vandaag

Zeer koude nacht. De temperatuur zakte tot minder dan 2° C. De verwachting is dat de temperatuur niet boven de 10°C zal uitkomen. Maar wij moeten terug naar de verkoper van de satellietschotel. De lnb die ik geplaatst heb doet het niet. Ik heb die twee jaar terug van een Nederlander gekregen. Toen ik dit hier aan onze Nederlandse vrienden vertelde begonnen ze te schaterlachen. Volgens hun moet je altijd opletten als je iets gratis krijgt van een Hollander. Dus ben ik een nieuwe gaan halen. Bij onze terugkeer was het rustig. Velen waren weg boodschappen doen of een lekkere koffie gaan nuttigen. Dus de geschikte gelegenheid om onze installatie rustig verder te zetten. Dank zij het zoekertje van Frans was het uitrichten kinderspel. Verder uitgeprobeerd met een tussenstukje van Leo. Theo kwam mij ter hulp met zijn boormachine om de kabel in de camper te brengen. En van Benny kreeg ik een paar praktische tips in verband met de afwerking van de binnen installatie. Dank aan allen! En toen hadden we opnieuw wat tijd om een spelletje jeu de boules te spelen. Twee partijtjes gewonnen. Maar op het einde versteven van de kou. De bergen achter ons zien er dreigend uit terwijl de bergen voor ons blaken in de zon. En toch zijn er sportievelingen die bij zo'n weer toch een flinke wandeling maken.

07-02-2015, 22:47 geschreven door bert

06-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schotel

Na een winderige nacht opnieuw een koude ochtend. Tussen twee wolken in komt de zon wel eens piepen. Het is marktdag in L'Alfas del Pi. Meerdere kamperaars zijn erheen getrokken. Wij besluiten te voet naar onder te gaan. Willy en Marie-José zijn ons komen vervoegen. Na de middag kwamen we tot het besluit om wat meer informatie in te winnen met betrekking tot een vaste schotelantenne. En ja, even na vijven bracht Ron met zijn wagen me tot bij het verkooppunt. We zijn aan de installatie begonnen maar het werd al vlug koud en donker. Morgen zullen we verder proberen.

06-02-2015, 22:07 geschreven door bert

05-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beter weer dan voorspeld

De koudste morgen tot nu sinds ons verblijf hier in L'Alfaz. Het zonnetje was wel van de partij. Toch te koud om te fietsen. Dan maar te voet naar onder gewapend met dikke winterkledij. Naargelang de middag vorderde steeg de temperatuur. Op een beschermd terrasje in het zonnetje was het best te genieten. Vergeleken met gisteren was het druk in L'Albir. We zijn verder gewandeld op de promenade tot aan de Camping Cap Blanche. Daar wat rond gekuierd en even later een broodje verorberd op alweer een zonnig terrasje. Daarna nog even in de supermarkt binnengewipt en weer de berg naar boven. Na een wandeling van 8km waren we rond de klok van vier terug thuis. Wederom een fijne dag beleefd.

05-02-2015, 22:26 geschreven door bert

04-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Benidorm.

De temperatuur laat het hier afweten. De nachten worden kouder en kouder. Voor de volgende nachten voorspellen ze temperaturen onder het vriespunt. Maar erger is nog dat overdag de 10° C nauwelijks bereikt worden. Er zijn dan twee mogelijkheden. Ofwel blijven we in onze camper en zitten te kniezen ofwel springen we op de fiets en rijden we naar Benidorm. Het is woensdag, dus marktdag. Eerst werden de stalen rossen gestald en aan de ketting gelegd. Veel minder volk op de markt dan gewoonlijk. Misschien het moment om af te dingen. En onze vriend Eric heeft zo zijn eigen manier om de prijs naar omlaag te krijgen. Eerder dan gewoonlijk begaven we ons naar de koffiebar. Kwestie van een opwarmer. Verder op de middag zijn we naar Peter's Snack Bar een frietje met kip gaan verorberen. Na het kippetje nog even de stad ingetrokken om de vrouwtjes de gelegenheid te geven om nog wat te shoppen.

04-02-2015, 22:26 geschreven door bert

03-02-2015

In de vroege morgen is de wind terug in kracht toegenomen. Gelukkig ging hij in de voormiddag weeral liggen. Het zonnetje zat uit. Op een zonnig terrasje was het best te genieten. De vrouwtjes hadden het zo druk! Er kwam maar geen einde aan hun gesprek. Dit is dan het fijne aan Albir. Om de namiddag af te sluiten heb ik meegespeeld met de boulers.

03-02-2015, 22:43 geschreven door bert

02-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een doodgewone dag

Mijn oudste broer is vandaag jarig. Van harte gefeliciteerd Gratien. Meerdere Nederlanders houden de tradities hoog in het vaandel. Een van die tradities is: maandag is wasdag. Anderen zijn nog diep gelovig. Gisteren was er hier een hervormde die niet mocht rijden op zondag. Hij moest zich echter wel verplaatsen omdat zijn plaats vrij moest komen voor een andere reservatie. En op zondag verplaatste hij zich. Hij reed tegen het hek aan en zijn achter venster vloog aan diggelen. Was dit een straf van God? Neen, hij had maar zijn vensterverduistering moeten weghalen en dan had hij in zijn spiegel kunnen kijken. Verder viel er vandaag niet zoveel te beleven. Een beetje buurten. Een beetje meehelpen met Leo zijn vaste schotelantenne uit te richten. Af en toe een beetje over het weer praten. Het werd niet warmer dan 13°C. Maar de wind is wel gaan liggen! In de namiddag, toen de jeu de boulers in grote getale aan de slag zijn gegaan reden wij met de fiets tot aan de kust. In het zonnetje was het best gezellig. Bij de terugkomst kwam er een speciallekje, die op weg was naar Afrika, een overnachtingsplekje zoeken. Maar helaas, de kamperplek is volzet.

02-02-2015, 23:28 geschreven door bert

01-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.L'Alfaz del Pi

Gisteren zijn we, rond de middag, na een ritje van 65 km aangekomen op onze camperplaats in L'Alfaz del Pi. Het weerzien en de verwelkoming door bekenden was hartverwarmend. Na ons te hebben geïnstalleerd en een paar klappenanskes hebben we besloten om toch nog tot in Albir te wandelen. Daar aangekomen was het tijd om te genieten van een lekkere koffie. De terugweg was tegen de wind en ook nog eens bergop. Maar het fijn gezelschap verzachtte de pijn. 's Avonds was het terug een Tv loze avond. Te veel en te grote rukwinden om de schotelantenne open te zetten. Vandaag was de zon van de partij maar de felle wind koelde het geheel af. Door de voortdurende windvlagen zijn we dan opnieuw te voet naar Albir gewandeld. Vlug nog een kaartje gaan kopen voor in mijn Wifi router te plaatsen. En toen was er koffie op een terrasje. Ondertussen was het einde van de markt aangebroken. Maar toch nog vlug even de markt overgelopen. En de wind blies ons verder op tot bij de Chinees. Het was er best lekker. Met een volle buik zijn we er opnieuw aan begonnen: de klim naar huis met veel tegenwind. Op de camperplaats waren de echte boulers aan hun spelletje begonnen. Schijnbaar was de spanning te snijden en werd er nauwkeurig nagemeten welke boule het dichts lag. Marijke trok er zich niet zoveel van aan en genoot van de zon , uit de wind, en onder een dekentje.

01-02-2015, 22:46 geschreven door bert

• Innige deelneming!
  • prachtig!
  • Mooi en moedig

Druk op onderstaande knop om ons een berichtje achter te laten in ons gastenboek