Blog van Bert

• Water
  • Uitkijktoren Brakel
  • Bron in Brakelbos
  • Laat de natuur haar werk doen
  • Brakelbos
  • Kiekens oftewel kippen.
  • Bloemen uit en in het Brakelbos

• Moppen (27)

• Telling vanaf 1 mei 2013

free counters

De teksten op dit blog zijn geschreven door Bert en meestal nagezien en gekeurd door Mieke. Mieke is hélaas niet meer. Vroeger veel reisverslagen, nu foto's uit mijn omgeving. Tof dat u even langskomt! Kijk maar even rusti
    14-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schrijf je ook in voor een NIEUWSBRIEF?
    Lieve blogvrienden

Ben je geïnteresseerd in mijn blog en wil je ook graag af en toe eens een nieuwsmail ontvangen!!!

Kijk even in de rechterkolom van dit blog en
    vul in het vak onder NIEUWSBRIEF uw emailadres in
    klik daarna op INSCHRIJVEN.

Je krijgt daarna meteen een bevestiging dat je zich correct ingeschreven hebt in de mailingslist.

Het is altijd leuk te weten, bij wie mijn nieuwsbrief terecht komt.

Mag ik daarom vragen, om ook even een mailtje te sturen via de email-mij button op dit blog, met de mededeling welke uw blog of website is, zo kan ik ook uw blog of website bezoeken.

14-06-2010, 00:38 geschreven door bert

Categorie:Allerlei
    Tags:nieuwsbrief, blogvrienden
    07-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veerse meer

Het is zonnig met af en toe een wolkensluier. Het is ongeveer 23°C. We maken ons op om  te vertrekken. Na afscheid te hebben genomen van boer Klompe rijden we in de richting van het dorpje Veere. We parkeren ons op de parking nabij de kanaalweg . We hebben zicht op de sluizen en de monding van het kanaal in het Veerse meer. We staan op loopafstand van het centrum van Veere. Een rustig en gezellig plaatsje met enkele winkeltjes en een paar terrasjes. We kunnen het niet laten om er eentje mee te pikken.  Na de middag zetten we de terugweg in. We hebben besloten niet meer door de tunnel te rijden. We keren terug via Antwerpen. Dit is een 75km verder dan via Terneuzen maar toch een stuk goedkoper. Na twee uur rijden zijn we terug thuis. We kunnen terugblikken op een paar fijne dagen in Zeeland.

07-06-2010, 00:00 geschreven door bert

Tags:Veerse meer
    06-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Highland Cow

Deze morgen is er duidelijk minder zon dan de vorige dagen.  Na het ontbijt kuieren we wat rond op de boerderij. Hier zijn alleen maar paarden, schapen, kippen en enkele watervogels op de vijver van de boer. Rond 11:00u kijken we naar de zevende dag. En het begint te regenen. Na het middagmaal doen we een middagdutje. Bij het wakker worden is het nog steeds aan het regenen. Vrouwtje lief leest een boek en ik vul enkele Sudokus in. Rond vier uur is de regen voorbij. We maken ons klaar voor een fikse wandeling. Vanaf de boerderij stappen we richting Schotsman-Ruiterplaat. Dit is de naam van een prachtig natuurgebied langs de oever van het Veerse meer. De begrazing gebeurt hier door Schotse Hooglanders.   Een Schotse hooglander, ook wel Highland Cow, is een meestal roodbruin runderras dat oorspronkelijk uit Schotland komt. Naast roodbruine exemplaren komen ook zwarte, blonde, roan (bruin/zwart gestreept) en -heel zelden- witte exemplaren voor. Schotse hooglanders hebben grote horens. Een volwassen stier weegt 800 kilo en een koe 500 kilo. Schotse hooglanders kunnen tot achttien jaar oud worden. In die tijd kan een koe wel vijftien kalveren ter wereld brengen. Dit runderras is geschikt om in natuurgebieden jaarrond als grote grazer te worden ingezet. Ze hebben weinig zorg nodig en zijn niet agressief. We verlaten het natuurgebied en bereiken daarna het Banjaardstrand. Door de regenachtige dag zijn we hier alleen op dit prachtige strand. Rond zeven uur en na 6km stappen zijn we terug bij onze camper. Inmiddels hebben de meeste Duitse bezoekers de camping verlaten.

06-06-2010, 00:00 geschreven door bert

Tags:Highland Cow
    05-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Noord-Beveland

Alweer volop zon bij het ontwaken. Rustig de tijd nemen om te ontbijten. Met de fietseennetwerkkaart een route uitgestippeld want we vertrekken voor een volle dag fietsen. Het eiland Noord-Beveland is omgeven door de Noordzee, de Oosterschelde en het Veerse meer. Dus ideaal om de ganse tocht langs het water te fietsen. We fietsen door Kamperland en laten ons dan zakken tot aan het Veerse meer. We volgen het water via de dijken en af en toe stoppen we om van het wondermooie uitzicht te genieten. We vervolgen onze weg tot aan het pontje  van Kortgene.  Hier zijn we een beetje teleurgesteld als we merken dat de veerboot enkel uitvaart in Julie en augustus. Het is intussen al over de middag als we ons op een schaduwrijk terrasje neervlijen om een kleinigheid te eten. Naast ons zit er nog een Belgisch koppeltje uit Overmeire. Het is iets anders dan alleen maar Duits te horen praten. Daar er geen overzet is moeten we noodgedwongen een andere route uitstippelen. We kiezen om noordwaarts te fietsen tot in Colijnsplaat en daarna de Oosterschelde te volgen tot aan de waterkeringsmuur nabij de Jacobahaven. Onderweg doen we nog een paar terrasjes en na 55km zijn we terug bij boer Klompe.

05-06-2010, 00:00 geschreven door bert

Tags:Noord-Beveland
    04-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kamperland

Bij het ontwaken is de zon van de partij. Maar helaas, wij kunnen hier vandaag niet blijven. We zullen dus op zoek gaan naar een ander onderkomen. We besluiten Schouwen-Duiveland te verlaten en trekken via de wegen over de stormvloedkering naar Noord-Beveland.  Na 18 km komen we aan in Kamperland. Langs de weg vindt men overal pijltjes die leiden naar minicampings. Op goed geluk volgen we de eerstvolgende pijl die ons naar een hoevecamping lijdt.  Onder een stralende hemel komen we aan bij boer Klompe. We parkeren ons en gaan op zoek naar de boer. Deze vinden we op zijn akker achter zijn camping. Luidruchtig verwelkomd hij ons. Er is nog plaats voor een camper. We zijn dus hier terecht gekomen op een boerderij die valt onder VeKaBo. Meer informatie vindt u op de volgende link: http://www.vekabo.nl/ .  Na ons te hebben geïnstalleerd verkennen we de camping. Alles valt mee. Het sanitair is netjes en goed onderhouden. De vaste kampeerders (bijna allen Duitsers) beschikken over een plaats van maar liefst 240m³. In de namiddag  nemen we de fiets en verkennen de omgeving. Hiervoor maken we gebruik van het fietsnetwerk. We rijden naar het dorpje Kamperland en brengen een bezoekje aan de plaatselijke VVV. Met de ingewonnen informatie kunnen we nu  de regio verkennen. We keren terug richting Sofiahaven en dan tot de waterkeringsmuur.  Ondertussen is het al na 19:00u en we vleien ons neer op het terras van een plaatselijk restaurant en genieten van een heerlijk glaasje en een lekker hapje om mijn verjaardag te vieren.

04-06-2010, 00:00 geschreven door bert

Tags:Klompe, Kamperland
    03-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op weg naar Schouwen-Duiveland

De weerman voorspelt enkele dagen zomers weer. Dus is het tijd om er weer eens voor enkele dagen op uit te trekken. We kiezen dit maal voor een verblijf van enkele dagen in Zeeland en meer bepaald in Schouwen –Duiveland. We starten rond tien uur richting de zes kilometer lange Westerscheldetunnel  in Terneuzen. Verschieten was het toen we 17,50€ tolgeld moesten betalen. Rond de middag komen we aan in Ouwekerk. Ouwekerk is gelegen juist voorbij de 5022m lange Zeelandbrug. We zoeken een camping op omdat we in Nederland niet vrij mogen staan. Na een gesprek met de camping eigenaar besluiten we om verder te trekken. De camping staat in de ASCI-gids maar de camping houdt zich niet aan de afspraken van ACSI. We rijden dan maar verder tot in Renesse.  Op de camping Julianahoeve, met 246 trekplaatsen, is alles volzet. We rijden verder naar camping de Oase waar we 1 nacht kunnen staan. Toch maar dit genomen in afwachting van ons beter te kunnen organiseren. We nemen geen internet want de vraagprijs is 10€ voor 1 dag! Vanuit onze camper bellen we nog naar vier andere campings en allen geven volzet. We besluiten dan maar onze fiets te nemen en op verkenning te gaan. In Renesse is het een overrompeling van Duitsers. Na een ritje in de omgeving doen we een terrasje. Het is springen voor een plaatsje. Wat we wel gemerkt hebben is dat er in de omgeving veel mimicampings zijn. Morgen zoeken we dit verder uit.

03-06-2010, 00:00 geschreven door bert

• Innige deelneming!
  • prachtig!
  • Mooi en moedig

Druk op onderstaande knop om ons een berichtje achter te laten in ons gastenboek